Ilosanoma kuolleista herätetystä Jeesuksesta pilaa palstan?

Taitaa olla ainoa otsikon: "kristilliset liikkeet" alla oleva palsta, jossa ilosanoma kuoleman ja perkeleen vallan verellään voittaneesta Jeesuksesta on tehty vl-ilon pilaaja.
Lisäksi Kristillinen usko joka kohdistuu Jeesukseen, luvattuun Messiaaseen, on vellujen mielestä demonista uskoa.

141

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Montako verensiirtoa se jeesus sai, jotta hän heräsi aivokuolemasta?
      Annettiinko sähköshokkeja? Miten pahasti ne jeesuksen aivot vaurioitu siinä kuolemisen aikana?
      Alkoiko jeesuksen ruumis löyhkätä?

      • -Ei yhtään verensiirtoa

        -Ei annettu sähköshokkeja

        -Miten pahasti sinun aivosi ovat vaurioituneet?

        -Kyllä, Jeesus alkoi "löyhkätä",
        2.kor.
        2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
        2:16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        -Ei yhtään verensiirtoa

        -Ei annettu sähköshokkeja

        -Miten pahasti sinun aivosi ovat vaurioituneet?

        -Kyllä, Jeesus alkoi "löyhkätä",
        2.kor.
        2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
        2:16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?

        Voi poloinen Saaleminpastori kun ymmärtäisit tilasi.
        Erittäin vastenmielisiä tuollaiset hengellisten keikareiden helppoheikkien kirjoitukset.


    • Anonyymi

      Juuri niin se on. On vain yksi Paimen. Jos lampaat eivät tunne ääntä, niin ne ei lähde seuraamaan. Ihan riippumatta mitä väär paimen sanoo ja saarnaa.

      • Kuka on paimenesi

        Onko se toinen vl, joka vaanii ja kyttää sinua?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kuka on paimenesi

        Onko se toinen vl, joka vaanii ja kyttää sinua?

        Joo on. Tosin hän on ihmisenä samanlainen kuin sinäkin. Se mitä kutsut kyttäämideksi on totuuden Hengen vaikuttamaan oikeaa rakkautta. Näin haluan asian ymmärtää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo on. Tosin hän on ihmisenä samanlainen kuin sinäkin. Se mitä kutsut kyttäämideksi on totuuden Hengen vaikuttamaan oikeaa rakkautta. Näin haluan asian ymmärtää.

        Oikea rakkaus ei kontrolloi (kyylää), oikea rakkaus luottaa!

        Meidän kristittyjen Hyvä Paimen on Jeesus!

        Vapauteen Jeesus vapautti meidät, meitä kristittyjä ei vl-kyylät pelota.

        Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo on. Tosin hän on ihmisenä samanlainen kuin sinäkin. Se mitä kutsut kyttäämideksi on totuuden Hengen vaikuttamaan oikeaa rakkautta. Näin haluan asian ymmärtää.

        Vellut unohtavat että ihmisellä
        On myös omatunto. Kummallista on, miten vellujen omatunto vahtii naapurin tekemisä. Kristittyjen ja ns muiden ihmisten omatunto vahtii heidän omia tekemisiään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vellut unohtavat että ihmisellä
        On myös omatunto. Kummallista on, miten vellujen omatunto vahtii naapurin tekemisä. Kristittyjen ja ns muiden ihmisten omatunto vahtii heidän omia tekemisiään.

        No miks sitten saalemikko ja pinnerpeti vahtii ulkopuolisia? Uppoukot on hölmöi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miks sitten saalemikko ja pinnerpeti vahtii ulkopuolisia? Uppoukot on hölmöi.

        Ensinnäkin kiitos siitä että ymmärrät ja uskot minun olevan eri henkilö kuin nimimerkki pinnasänky. Pinnan alteregoksi luuleminen olisi minulle ansioton arvonnousu.

        Ei meidän tarvi kontrolloida ketään, eikä meillä olisi siihen lupaakaan.

        Epäilemättä olen hölmö, olet oikeassa!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Oikea rakkaus ei kontrolloi (kyylää), oikea rakkaus luottaa!

        Meidän kristittyjen Hyvä Paimen on Jeesus!

        Vapauteen Jeesus vapautti meidät, meitä kristittyjä ei vl-kyylät pelota.

        Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

        "oikea rakkaus luottaa!"

        Mihin se tarkasti ottaen luottaa jos naapuri on hankkinut se kotiteatterin taloonsa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "oikea rakkaus luottaa!"

        Mihin se tarkasti ottaen luottaa jos naapuri on hankkinut se kotiteatterin taloonsa?

        Eihän se naapurin kotiteatterin osto pitäisi kuulua kenellekään. Rakkautta on jättää hänet rauhaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Eihän se naapurin kotiteatterin osto pitäisi kuulua kenellekään. Rakkautta on jättää hänet rauhaan.

        Ei. Silloin naapurin silmissä Jumalan valtakunta alkaa näkyä halpana ja hän jättää sen. Paljon parempi on hoitaa (ulos) häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Silloin naapurin silmissä Jumalan valtakunta alkaa näkyä halpana ja hän jättää sen. Paljon parempi on hoitaa (ulos) häntä.

        Osaat hyvin vl-fraseologian.
        Ajattelepa että noille huolestujille ei kuitenkaan tuottanut tuskaa heittää sitä naapuria ulos, epäjumalanvaltakunnastaan.

        Väärän vallankäytön halu ja puhdas alistamisen halu, näkyy noissa vl-"rakkauksissa". Jos et kumarra vl-ihmistä, sinulta otetaan taivastoivo pois. ( tiedän, kukaan ei mene jne)

        Ihmisen tervehtymisen tiellä on tärkeä etappi ,kun huomaa ja tajuaa sen mikä omiin asioihin kajoaminen on rakkautta ja mikä vain puhdasta pahanilkisyyttä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vellut unohtavat että ihmisellä
        On myös omatunto. Kummallista on, miten vellujen omatunto vahtii naapurin tekemisä. Kristittyjen ja ns muiden ihmisten omatunto vahtii heidän omia tekemisiään.

        Jos veljes tekee syntiä...jne..

        Tiedän mitä vastaat ja yritänpä heti mitätöidä sun argumentin vedoten Hesekiel 32 tai 33 tais olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos veljes tekee syntiä...jne..

        Tiedän mitä vastaat ja yritänpä heti mitätöidä sun argumentin vedoten Hesekiel 32 tai 33 tais olla.

        Matt. 18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.

        Jos naapurini laittaa kotiteatterin, hän ei riko minua eikä Jumalaa vastaan. Se ei ole synti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos veljes tekee syntiä...jne..

        Tiedän mitä vastaat ja yritänpä heti mitätöidä sun argumentin vedoten Hesekiel 32 tai 33 tais olla.

        Suomenkin lain mukaan uusi testamentti mitätöi vanhan, joten yrität kumota mitätöidyllä testamentilla uuden. Järki hoi!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kuka on paimenesi

        Onko se toinen vl, joka vaanii ja kyttää sinua?

        Äänetön on hullua viisaampi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Suomenkin lain mukaan uusi testamentti mitätöi vanhan, joten yrität kumota mitätöidyllä testamentilla uuden. Järki hoi!

        Ei apostolit muuta kirjoitettua Jumalan sanaa käyttänyt kuin vt. Järki hoi! 😉


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Matt. 18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.

        Jos naapurini laittaa kotiteatterin, hän ei riko minua eikä Jumalaa vastaan. Se ei ole synti.

        Tottakai on synti.

        Kun apostolien kokous päätti että pakanakristityt Antiokiassa välttäisivät veren syömisen niin luuletko että siellä sanottiin että "miksi se on muka synti?"
        Tottelemattomuus Pyhän Hengen äänelle paljastaa sydämen tilan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äänetön on hullua viisaampi.

        Kumpi olet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on synti.

        Kun apostolien kokous päätti että pakanakristityt Antiokiassa välttäisivät veren syömisen niin luuletko että siellä sanottiin että "miksi se on muka synti?"
        Tottelemattomuus Pyhän Hengen äänelle paljastaa sydämen tilan.

        Jeesuksen mukaan minkään ruuan syönti ei ole synti, -ei verenkään.

        Matt.
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei apostolit muuta kirjoitettua Jumalan sanaa käyttänyt kuin vt. Järki hoi! 😉

        Apostolithan kirjoittivat Jumalansanaa.

        Etkö käsitä että Uusi liitto alkoi Jeesuksen kuolemasta? Ja Jeesuksen veri on Uuden liiton sinetti -jota ei vuodatettu kuin kerran. Ja synnit annettiin anteeksi silloin -yhdellä kertaa.

        Siitä anteeksiannosta pääset osalliseksi Uskomalla Jeesukseen ja ottamalla oikean kasteen. Vl-synninpäästö,on valhe ja taikauskoa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan minkään ruuan syönti ei ole synti, -ei verenkään.

        Matt.
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

        Nyt ei ollutkaan siitä kyse. Mutta jos apostoleille ja Pyhälle Hengelle "kelpasi" tuollainen neuvo niin ei sitä uskovainen "halua" rikkoa.

        Kaikki lopulta päätyy siihen että uskooko ihminen (3. uskonkappale) että Kristus puhuu pyhien yhteydessä vai eikö usko.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Apostolithan kirjoittivat Jumalansanaa.

        Etkö käsitä että Uusi liitto alkoi Jeesuksen kuolemasta? Ja Jeesuksen veri on Uuden liiton sinetti -jota ei vuodatettu kuin kerran. Ja synnit annettiin anteeksi silloin -yhdellä kertaa.

        Siitä anteeksiannosta pääset osalliseksi Uskomalla Jeesukseen ja ottamalla oikean kasteen. Vl-synninpäästö,on valhe ja taikauskoa.

        Käsitän. UT vahvistaa VT. Joka sanaa VT on voimassa. Nyt ei ollu puhe mistään päästön avaimista, mutta sielunhoitajan vastuusta. Hes 33.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ollutkaan siitä kyse. Mutta jos apostoleille ja Pyhälle Hengelle "kelpasi" tuollainen neuvo niin ei sitä uskovainen "halua" rikkoa.

        Kaikki lopulta päätyy siihen että uskooko ihminen (3. uskonkappale) että Kristus puhuu pyhien yhteydessä vai eikö usko.

        Mihin uskot? "raamatun mukainen usko" ei riitä vastaukseksi, sillä saatanallakin on sellainen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mihin uskot? "raamatun mukainen usko" ei riitä vastaukseksi, sillä saatanallakin on sellainen.

        Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kuka on paimenesi

        Onko se toinen vl, joka vaanii ja kyttää sinua?

        Apostoli sanoo "te olette lähteneet meitä ja herraa seuraamaan.
        Kun armo ja totuus ihmisen kohdalla tapahtuu, niin kaikki asiat kirkastuu.
        Ei tarvitse riekkua ja panetella toisia ihmisiä keskustelupalstoilla.
        Jumalan valtakunnan löytäminen ja Jumalan lapseksi pääseminen on elämän kallein asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apostoli sanoo "te olette lähteneet meitä ja herraa seuraamaan.
        Kun armo ja totuus ihmisen kohdalla tapahtuu, niin kaikki asiat kirkastuu.
        Ei tarvitse riekkua ja panetella toisia ihmisiä keskustelupalstoilla.
        Jumalan valtakunnan löytäminen ja Jumalan lapseksi pääseminen on elämän kallein asia.

        Tutustuppa joskus kristinuskoon, jonka kohde on Jeesus!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän.

        Raamattu vaatii tunnustamaan uskonsa Jeesukseen Hänet nimeltä mainiten.

        Vellulle se on mahdotonta, samoin kuin Jeesuksen Herraksi tunnustaminen.

        Jos on kristitty, niin nuo tunnustukset ovat välttämättömiä.

        Oletko ajatellut kääntyä joskus kristityksi?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Raamattu vaatii tunnustamaan uskonsa Jeesukseen Hänet nimeltä mainiten.

        Vellulle se on mahdotonta, samoin kuin Jeesuksen Herraksi tunnustaminen.

        Jos on kristitty, niin nuo tunnustukset ovat välttämättömiä.

        Oletko ajatellut kääntyä joskus kristityksi?

        Miksi mahdotonta vellulle? Tarkoitatko että velluilla on tuo kolmas uskonkohta liian korostettu?

        Mielestäni tunnustan Jeesuksen juuri niin kuin Raamattu vaatii. Elävänä omiensa keskellä. Ei uskottomien seassa, vain meillä täällä valtakunnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mahdotonta vellulle? Tarkoitatko että velluilla on tuo kolmas uskonkohta liian korostettu?

        Mielestäni tunnustan Jeesuksen juuri niin kuin Raamattu vaatii. Elävänä omiensa keskellä. Ei uskottomien seassa, vain meillä täällä valtakunnassa.

        1.Korinttolaiskirje:
        12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä

        Tuskin pystyt tuohon?

        #########Mielestäni tunnustan Jeesuksen juuri niin kuin Raamattu vaatii. Elävänä omiensa keskellä. Ei uskottomien seassa, vain meillä täällä valtakunnassa#############

        Ota selvää asiasta ensin Raamatusta, ennen kuin tuollaisia kirjoitat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ollutkaan siitä kyse. Mutta jos apostoleille ja Pyhälle Hengelle "kelpasi" tuollainen neuvo niin ei sitä uskovainen "halua" rikkoa.

        Kaikki lopulta päätyy siihen että uskooko ihminen (3. uskonkappale) että Kristus puhuu pyhien yhteydessä vai eikö usko.

        Uskoo mihin? Syntinne on siinä vellit, ettette usko Jeesukseen. Jeesuksen sijasta uskotte toisiinne ja valheisiinne.

        Joh.12:37 Ja vaikka hän oli tehnyt niin monta tunnustekoa heidän nähtensä, eivät he uskoneet häneen,
        12:38 että kävisi toteen profeetta Esaiaan sana, jonka hän on sanonut: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme, ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        12:39 Sentähden he eivät voineet uskoa, koska Esaias on vielä sanonut:
        12:40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi."
        12:41 Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänes
        12:42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuik
        12:43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        12:45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
        12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen
        12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivän
        12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
        12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        1.Korinttolaiskirje:
        12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä

        Tuskin pystyt tuohon?

        #########Mielestäni tunnustan Jeesuksen juuri niin kuin Raamattu vaatii. Elävänä omiensa keskellä. Ei uskottomien seassa, vain meillä täällä valtakunnassa#############

        Ota selvää asiasta ensin Raamatusta, ennen kuin tuollaisia kirjoitat.

        Minä nimenomasn pystyn. Koska mulle on ihan selvä missä on pyhän hengen kokoama perhe. Jeesus on herra ja kuningas valtakunnassaan, muualla hän on vain mielikuvitusolento.

        Omen lumenut Raamattua. Löydän yhden pyhien joukon, yhden uskon ymmärryksen, mielen sydämen rakkauden opin kasteen jnr. Ja joka näitä kuulee, kulee Jeesusta. Ei jeesus muualla ole kuultavissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä nimenomasn pystyn. Koska mulle on ihan selvä missä on pyhän hengen kokoama perhe. Jeesus on herra ja kuningas valtakunnassaan, muualla hän on vain mielikuvitusolento.

        Omen lumenut Raamattua. Löydän yhden pyhien joukon, yhden uskon ymmärryksen, mielen sydämen rakkauden opin kasteen jnr. Ja joka näitä kuulee, kulee Jeesusta. Ei jeesus muualla ole kuultavissa.

        Kaikesta näkee ettet todella tunne Raamattua, joten teippaa heiluvat korvasi?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uskoo mihin? Syntinne on siinä vellit, ettette usko Jeesukseen. Jeesuksen sijasta uskotte toisiinne ja valheisiinne.

        Joh.12:37 Ja vaikka hän oli tehnyt niin monta tunnustekoa heidän nähtensä, eivät he uskoneet häneen,
        12:38 että kävisi toteen profeetta Esaiaan sana, jonka hän on sanonut: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme, ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        12:39 Sentähden he eivät voineet uskoa, koska Esaias on vielä sanonut:
        12:40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi."
        12:41 Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänes
        12:42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuik
        12:43 Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        12:45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
        12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen
        12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivän
        12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
        12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

        Poiminpa tämän erikseen:

        Joh. 12:42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi

        Näin kävi Espoon vl-synagokassakin 20 vuotta sitten. Kieltämällä Kristuksen, pääsi puhujaksi suviseuroihin. Pieni palkinto poltinmerkitystä omastatunnosta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Poiminpa tämän erikseen:

        Joh. 12:42 Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi

        Näin kävi Espoon vl-synagokassakin 20 vuotta sitten. Kieltämällä Kristuksen, pääsi puhujaksi suviseuroihin. Pieni palkinto poltinmerkitystä omastatunnosta.

        Mikä juttu? Oliko joku puhuja eksynyt saarnamaan valtakunnasta irrotettua fiktiivi-Jeesusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä juttu? Oliko joku puhuja eksynyt saarnamaan valtakunnasta irrotettua fiktiivi-Jeesusta?

        Kyllä tuo juttu oli laajasti tiedossa eteläsuomessa, tosin kuiskaten kerrottuna. Sille annan arvoa että vl-uskoisillakin oli rakkaus totuuteen-ja totuuden selville ottamiseen. Valitettavasti saatana on julma jos hänen valtasuuruuttaan uhataan.

        Sinä vl-uskovainen, jota Jeesus vetää puoleensa! muista että tiesi ei ole helppo. Siksipä useimmat lannistuvatkin vl-pahuuden edessä ja kieltävät Herransa Jeesuksen ja kumartavat hänen sijaansa vl-seurakuntaa. Seurakuntaa jossa Jeesus on alennettu uhrieläimen asemaan. Herraamme häväistään alati, brutaalilla vl-verimantralla.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kyllä tuo juttu oli laajasti tiedossa eteläsuomessa, tosin kuiskaten kerrottuna. Sille annan arvoa että vl-uskoisillakin oli rakkaus totuuteen-ja totuuden selville ottamiseen. Valitettavasti saatana on julma jos hänen valtasuuruuttaan uhataan.

        Sinä vl-uskovainen, jota Jeesus vetää puoleensa! muista että tiesi ei ole helppo. Siksipä useimmat lannistuvatkin vl-pahuuden edessä ja kieltävät Herransa Jeesuksen ja kumartavat hänen sijaansa vl-seurakuntaa. Seurakuntaa jossa Jeesus on alennettu uhrieläimen asemaan. Herraamme häväistään alati, brutaalilla vl-verimantralla.

        Niinpä. Teurastettu karitsahan se on.
        Tämäkö maailman hurskaille on niin paha

        1 Kor 2: 2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

        Sama Hebrealaiskirjeessä:

        13:11 Sillä joiden eläinten veren ylimmäinen pappi vie pyhään syntein edestä, niiden ruumis ulkona leiristä poltetaan.
        13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä ulos leiristä, kantain hänen pilkkaansa.

        "Brutaali" on osuva termi. Sitä se on. Liha himoineen lyödään ristille.

        Mutta tulee se päivä jolloin pyhät surmataan, jokapäiväinen uhri lakkautetaan ja jumalaton palvelus asetetaan.


    • Anonyymi

      Ap.t.2:29-30 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä luollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä. Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hylätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa, näkevä katoavaisuutta. Ap.t.13:34-37 Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, sillä hän on sanonut näin: Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot. Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Sillä kun Daavid oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden. Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta. Ps.16:10

    • Anonyymi

      Matt.19:27-30 Silloin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua; mitä me siitä saamme? Niin Jeesus sanoi heille: Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän. Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeiseksi, ja monet viimeiset ensimmäiseksi.

    • Anonyymi

      Luuk.22:28-30 Mutta te olette pysyneet minun kanssani minun kiusauksissani; ja minä säädin teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Ilm.3:21

    • Anonyymi

      Matt.13:33-38 Sentähden, jokainen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan, ja miniän anoppia vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole sovelias. Luuk.14:26-27 Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljeään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni. Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.

    • Anonyymi

      Ilm.3:11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi. Ilm.22:7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin! Ilm.22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Ilm.22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: Totisesti minä tulen pian. Aamen, tule, Herra Jeesus.

      • Olisi mukava nähdä myös Raamatunlauseiden postaajan omiakin kirjoituksia.


    • Hyvä vastauksien kokonaisuus. Kiitos

    • Anonyymi

      Matt.16:28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennekuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessan. Luuk.9:27 Totisesti minä sanon teille; tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennen kuin näkevät Jumalan valtakunnan.

    • Anonyymi

      Tuntuu saalemikolle remoneieen Jeesus olevan kuin koiralle puruluu.

    • Anonyymi

      Zombie-leffat on jo niin nähty.

    • Anonyymi

      Kirkon kusetusta, kun pappi siunaa, vainajan, sanoo pappi, maasta sinä olet tullut, ja maaksi sinun tulee jälleen tuleman. Minä ainakin, olen tullut, äitini mahasta!

      • Niin sanotusti aikuisen oikeasti:Sinä tiedät mistä rakennusaineesi tuli sinne äidin massuun.

        Oikeammin olemme tulleet ilmasta, sillä suurimmaksi osaksi olemme hiiltä.


    • Anonyymi

      Me joudumme, täällä kirkossamme, hieman muutamaan, Jumalan Raamatun sanaa. Kun meillä, piispoilla on, pienennät palkat, kuin Leo Mellerillä.

      • Olisikohan? Eikö piispojen palkat ole tähtitieteellinen korkeat jo nyt?

        Ymmärrän pointtisi, se on hyvä oivallus. Kirkko mielistelee kansaa että palkanmaksu ei katkea väen vähyyteen. Muistaa pitää että n 700 vellua saa palkkansa kirkosta.

        Ajattelee mitä vääryyttä siinäkin vellut tekee!


    • Anonyymi

      Job.9:1-22 Job vastasi ja sanoi: Totisesti minä tiedän, että niin on; kuinka voisi ihminen olla oikeassa Jumalaa vastaa! Jos ihminen tahtoisi riidellä hänen kanssaan, ei hän voisi vastata hänelle yhteen tuhannesta. Hän on viisas mieleltään ja väkevä voimaltaan kuka on niskoitellut häntä vastaan ja jäänyt rankaisematta? Hän siirtää vuoret äkkiarvaamatta, hän kukistaa ne vihassansa; hän järkyttää maan paikaltaan, ja sen patsaat vapisevat; hän kieltää aurinkoa, ja se ei nouse, ja hän lukitsee tähdet sinetillään; hän yksinänsä levittää taivaat ja tallaa meren kuohun kukkuloita; hän loi Seulaset ja Kalevanmiekan, Otavan ja eteläiset tähtitarhat; hän tekee suuria, tutkimattomia tekoja, ihmeitä ilman määrää. Katso, hän käy ohitseni, enkä minä häntä näe; hän liitää ohi, enkä minä häntä huomaa. Katso, hän tempaa saaliinsa, kuka voi häntä estää, kuka voi häntä estää, kuka sanoa hänelle: Mitä sinä teet? Jumala ei taltu vihastansa; hänen allensa vaipuivat Rahabin auttajat. Minäkö sitten voisin vastata hänelle, valita sanojani häntä vastaan? Vaikka oikeassakin olisin, en saisi vastatuksi; minun täytyisi tuomariltani armoa anoa. Jos minä huutaisin ja hän minulle vastaisikin, en usko, että hän ottaisi korviinsa huutoani; hän, joka ajaa minua takaa myrskytuulessa ja lisää haavojeni lukua syyttömästi, joka ei anna minun vetää henkeäni, vaan täyttää minut katkeralla tuskalla. Jos väkevän voimaa kysytään, niin hän sanoo: Tässä olen! mutta jos oikeutta, niin: Kuka vetää minut tilille? Vaikka olisin oikeassa, niin oma suuni tuomitsisi minut syylliseksi; vaikka olisin syytön, niin hän kuitenkin minut vääräksi tekisi. Syytön minä olen. En välitä hengestäni, elämäni on minulle halpa. Yhdentekevää kaikki; sentähden minä sanon; hän lopettaa niin syyttömän kuin syyllisenkin.

    • Anonyymi

      Job.3:1-26 Sentähden Job avasi suunsa ja kirosi syntymäpäivänsä; Job lausui ja sanoi: Kadotkoon se päivä, jona minä synnyin, ja se yö, joka sanoi: Poika on siinnyt. Se päivä muuttukoon pimeydeksi; älköön Jumala korkeudessa sitä kysykö, älköönkä valonsäde sille paistako. Omistakoon sen pimeys ja pilkkopimeä, pilvi laskeutukoon sen päälle, peljästyttäkööt sitä päivänpimennykset. Sen yön ryöstäköön pimeys; älköön se iloitko vuoden päivien parissa, älköön tulko kuukausien lukuun. Katso, hedelmätön olkoon se yö, älköön siinä riemuhuuto raikuko. Kirotkoot sen päivänmanaajat, ne jotka saavat hereille Leviatanin. Pimentyköön sen koitähdet, odottakoon se valoa, joka ei tule, älköön se aamuruskon silmäripsiä nähkö, koska se ei sulkenut minulta kohdun ovia, eikä kätkenyt vaivaa minun silmiltäni. Miksi en kuollut heti äidin helmaan, miksi en menehtynyt kohdusta tullessani? Miksi olivat minua vastaanottamassa polvet, minkätähden rinnat imeäkseni? Sillä makaisinhan rauhassa silloin, nukkuisin ja saisin levätä, kuningasten ja maan neuvosmiesten kanssa, jotka ovat rakentaneet itselleen pyramiideja, päämiesten kanssa, joilla on ollut kultaa, jotka ovat täyttäneet talonsa hopealla; tahi olisin olematon niin kuin maahan kätketty keskonen, niin kuin sikiöt, jotka eivät ole päivänvaloa nähneet. Siellä lakkaavat jumalattomat raivoamasta, siellä saavat uupuneet levätä; kaikki vangit ovat rauhassa, eivät kuule käskijän ääntä. Yhtäläiset ovat siellä pieni ja suuri, orja on vapaa herrastansa. Miksi hän antaa vaivatulle valoa ja elämää murhemieliselle, jotka odottavat kuolemaa, eikä se tule, jotka etsivät sitä enemmän kuin aarretta, jotka iloitsisivat riemastuksiin asti, riemuitsisivat, jos löytäisivät haudan - miehelle, jonka tie on ummessa, jonka Jumala on aitaukseen sulkenut? Sillä huokaukseni on tullut minun leiväkseni, valitukseni valuu kuin vesi. Sillä mitä minä kauhistuin, se minua kohtasi, ja mitä minä pelkäsin, se minulle tapahtui. Ennen kuin tyynnyin, rauhan ja levon sain, tuli tuska jälleen.

    • Anonyymi

      Ps.42:1-12 Veisuunjohtajalle; koorahilaisten mietevirsi. Niin kuin peura halajaa vesipurolle, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala. Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen? Kyyneleeni ovat minun ruokani päivin ja öin, kun minulle joka päivä sanotaan: Missä on sinun Jumalasi? Näitä minä muistelen ja vuodatan sydämeni; minä kuljin väentungoksessa, astuin sen kanssa Jumalan huoneeseen, riemun ja kiitoksen raikuessa juhlivassa joukosta. Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta. Minun Jumalani, minun sieluni on murheellinen minussa, sentähden minä muistan sinua Jordanin maalla, Hermonin kukkuloilla ja Misarin vuorella. Sinun koskiesi pauhussa syvyys syvyydelle huutaa, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi käyvät minun ylitsesi. Päivällä Herra säätää armonsa, ja yöllä minä hänelle veisaan ja rukoilen elämäni Jumalaa. Minä sanon Jumalalle, kalliolleni: Miksi olet minut unhottanut? Miksi minun täytyy käydä murhepuvussa, vihollisen ahdistamana? Minun luitani jäytää, kun viholliseni minua häpäisevät, sanoen minulle kaiken päivää: Missä on sinun Jumalasi? Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalani.

    • Anonyymi

      Onpa tämä vajonnut alas

    • Anonyymi

      Sulla on kyllä vihamielinen ristiretki käynnissä netissä 24/7 ja tämä jos joku tekee susta vain tyhmän trollitilin.

      • Pitäisikö minun rakastaa valhetta ja vääryyttä? Pimeys vihaa valoa, koska valo paljastaa pimeyden työt.

        Miten ajatusmaailmasi on niin vääristynyt ,että koet sanoman rakkaudesta vihaksi?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Pitäisikö minun rakastaa valhetta ja vääryyttä? Pimeys vihaa valoa, koska valo paljastaa pimeyden työt.

        Miten ajatusmaailmasi on niin vääristynyt ,että koet sanoman rakkaudesta vihaksi?

        Rakkautesi on omavanhurskautta. Olet kuolleessa uskossa ja teikäläiset ne sitten yrittää evankelioida mielestänne "väärin uskovia", jotta alkaisimme uskoa niin kuin te, eli itseenne. Turha luulo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakkautesi on omavanhurskautta. Olet kuolleessa uskossa ja teikäläiset ne sitten yrittää evankelioida mielestänne "väärin uskovia", jotta alkaisimme uskoa niin kuin te, eli itseenne. Turha luulo.

        Tiedät itsekin valehtelevasi. Me Kristityt elämme, vaikka olisimme kuolleita. Uskomme Jeesukseen,-emme valehtelevaan vl-ihmiseen.

        Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut


    • Anonyymi

      Nää oot kyllä nii synnin pimentämä demonipesä, ku olla ja voi. Ekkö nää huomaaa, mite syvällä synnin pimmeyvesä nää elät

      • Nääkkönää vae ekkönää nää? Mites siellä Oulun puolessa muuten hurisee?
        Luepa Uutta testamenttia rukouksen kanssa niin sinullekin alkaa totuus valkenemaan demonisesta lahkostasi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Nääkkönää vae ekkönää nää? Mites siellä Oulun puolessa muuten hurisee?
        Luepa Uutta testamenttia rukouksen kanssa niin sinullekin alkaa totuus valkenemaan demonisesta lahkostasi.

        Kaiken lisäksi kiusaat muita.
        Taivaspaikkanne on mitätöity ja sen jo itsekkin tiedät.

        Totuutta et pääsee karkuun ja siitä johtuvan ihmisjärjen kykenemättömyys järkeillä aiheuttaa lieveilmiön paskapostaamiseen tänne.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Nääkkönää vae ekkönää nää? Mites siellä Oulun puolessa muuten hurisee?
        Luepa Uutta testamenttia rukouksen kanssa niin sinullekin alkaa totuus valkenemaan demonisesta lahkostasi.

        Demonipesä tyrkyttää olioitaan onnistumatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Demonipesä tyrkyttää olioitaan onnistumatta.

        Ethän ole yksin? Tarkoitan sitä että sinulla on vastuunsa tuntevat lähimmäiset?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken lisäksi kiusaat muita.
        Taivaspaikkanne on mitätöity ja sen jo itsekkin tiedät.

        Totuutta et pääsee karkuun ja siitä johtuvan ihmisjärjen kykenemättömyys järkeillä aiheuttaa lieveilmiön paskapostaamiseen tänne.

        Todistapa väitteesi Raamatulla. Et voi, nuo ovat sinun omia houreita.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Nääkkönää vae ekkönää nää? Mites siellä Oulun puolessa muuten hurisee?
        Luepa Uutta testamenttia rukouksen kanssa niin sinullekin alkaa totuus valkenemaan demonisesta lahkostasi.

        Nää oot kyllä niin synnin pimentämä, että halleluja sentään!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ethän ole yksin? Tarkoitan sitä että sinulla on vastuunsa tuntevat lähimmäiset?

        Ota lääkkeesi ja hae apua, kun lähimmäisesi ei sinusta huolehdi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Todistapa väitteesi Raamatulla. Et voi, nuo ovat sinun omia houreita.

        Minun ei sitä tarvitse tehdä. Raamattu on teille ihmisille varten annettu ohje uskovaisena elämiseen jota et kykene noudattamaan.


      • Ovatkoo kaikki vl,t noin vihaisia?


    • Anonyymi

      Eikös siellä Nokian suunnallakin ollut joku hihhulipastori, joka yritti seurakuntalaistensa kanssa herätellä kuollutta henkiin. No eihän se herännyt, eikä siihen henki palannut.
      Tarinat jeesuksen kuolleesta heräämisestä on samanlaista tuubaa. Kuollut mikä kuollut.
      Jos jeesus olisi oikeasti noussut kuolleista ja "eläisi", tekisi hän yhä ihmetekoja. Ei tee, kun ei elä.

      • Anonyymi

        Tekee kyllä, Sanansa kautta ja tulee kerran takaisin!


      • Anonyymi

        On niitä huimia tarinoita, milloin yritetään parantaa pysyvää vammaa, sairautta tai esimerkiksi suun rakenteesta johtuvaa puhevikaa.

        Ei ihan järjellistä puuhaa.


      • Anonyymi

        Opetuslapsillehan annettiin Pyhä-Henki ja käskettiin sen voimalla herätellä kuolleitakin. Ei toiminut. Pyhä-Henki ei voi antaa edes kielillä puhumisen lahjaa. Ainoa, mitä se voi antaa, on usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja kalliissa maahan vuotaneessa veressä. Minua kuvottaa tuo verestä puhuminen. On se ny merkillistä, kun piti tämmöinen verinen ristinkuolema näytös järjestää, ennenkuin voi uskoa tai paremminkin saada syntinsä anteeksi.
        Nämä seurasaarnat ovat vaan sitä yhtä ja samaa synneistä puhumista, mikä alkaa jo kyllästyttää. Samat raamatun tarinat kuultavina joka kerta samoilla höysteillä; saa uskoa kaikki kiusaukset, epäilykset, viat ja virheet anteeksi. Parannuksen armo ja evankeljumin vastaanottaminen, siinä ne tärkeimmät osiot seurapuheen sisällöstä. Enää ei tarvi edes kättä nostaa, vaan synnit voi uskoa itse itsellensä anteeksi. Aika hassua


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tekee kyllä, Sanansa kautta ja tulee kerran takaisin!

        Kerropa mikä on Sovituksen Sana?


      • Anonyymi

        Heh heh heh.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh heh.

        Väärin meni, todella väärin meni.

        Mutta se on varmaa ettei vlestadiolainen loitsu ole evankeliumi, eikä sovituksen sana

        Vaan

        KADOTUKSEEN JOHTAVA VALHE!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh heh.

        Todellinen Sovituksen Sana on tässä:

        Roomalaiskirje:
        10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleist
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Todellinen Sovituksen Sana on tässä:

        Roomalaiskirje:
        10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleist
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.

        No entäs Jesajas proheetan loitsu?

        24. Ja ei yhdenkään asuvaisen pidä sanoman: minä olen heikko; että kansalla, joka siellä asuu, pitää oleman syntein päästö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No entäs Jesajas proheetan loitsu?

        24. Ja ei yhdenkään asuvaisen pidä sanoman: minä olen heikko; että kansalla, joka siellä asuu, pitää oleman syntein päästö.

        Jopa vanhantestamentin aikaisen lakiliiton syntien päästö tapahtui oikeasti tulevan Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Ilman sitä lupausta heidän uskonsa olisi ollut turhaa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jopa vanhantestamentin aikaisen lakiliiton syntien päästö tapahtui oikeasti tulevan Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Ilman sitä lupausta heidän uskonsa olisi ollut turhaa.

        Mutta tuossa on kyse profetiasta jonka täyttymys on uudessa liitossa. (Voit tarkistaa alkukielen. Ehkä siinä sulle oljenkorsi... mut oot todella rohkea koska Jeesus nimenomaan antoi "iankaikkisen elämän sanat" tietyille. eikä "koko kansalle" (Apt 10).

        En voi ymmärtää epäuskoasi... VT tärkein idea on siinä että Jumala valitsi juuri Jerusalemin jossa hänen nimensä asuisi..ei auttanut omalla pihalla uhrata jne. Herran nimi (jonka kautta siis synnut anteeksi saadaan) asui siis Jerusalemin templissä.

        Niin se tekee edelleen, mutta templi on uskovainen sydän. Tää on ihan yksinkertainen asia ja ihan välttämätön selittääkseen Raamattua. Mutta tietenkin mahdottomuus sellaisesse jonka sydän ei ole Jumalan asuinsija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuossa on kyse profetiasta jonka täyttymys on uudessa liitossa. (Voit tarkistaa alkukielen. Ehkä siinä sulle oljenkorsi... mut oot todella rohkea koska Jeesus nimenomaan antoi "iankaikkisen elämän sanat" tietyille. eikä "koko kansalle" (Apt 10).

        En voi ymmärtää epäuskoasi... VT tärkein idea on siinä että Jumala valitsi juuri Jerusalemin jossa hänen nimensä asuisi..ei auttanut omalla pihalla uhrata jne. Herran nimi (jonka kautta siis synnut anteeksi saadaan) asui siis Jerusalemin templissä.

        Niin se tekee edelleen, mutta templi on uskovainen sydän. Tää on ihan yksinkertainen asia ja ihan välttämätön selittääkseen Raamattua. Mutta tietenkin mahdottomuus sellaisesse jonka sydän ei ole Jumalan asuinsija.

        Aivan käsittämätöntä höpinää sinulta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Aivan käsittämätöntä höpinää sinulta.

        Tiedän että sitä ei voi ymmärtää. Ajattelen että VT on sulle hyvinkin tuttu.

        Katso, kun Jumalan nimi tuli asumaan Mooseksen telttamajaan ja myöhemmin Jerusalemin temppeliin se tapahtui näkyvän merkin yhteydessä: taivaasta tuli tuli.

        Juuri tuo sama merkki on nähtävissä helluntaina kun apostolien päälle ilmestyi Jumalan tulen liekit.

        Ei tuota tulta voi saada muualta kuin missä se palaa - uskovaisessa sydämessä. Tän tietää jokainen joka on sen saanut, mutta jää käsittämättömäksi niille jotka kadotetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän että sitä ei voi ymmärtää. Ajattelen että VT on sulle hyvinkin tuttu.

        Katso, kun Jumalan nimi tuli asumaan Mooseksen telttamajaan ja myöhemmin Jerusalemin temppeliin se tapahtui näkyvän merkin yhteydessä: taivaasta tuli tuli.

        Juuri tuo sama merkki on nähtävissä helluntaina kun apostolien päälle ilmestyi Jumalan tulen liekit.

        Ei tuota tulta voi saada muualta kuin missä se palaa - uskovaisessa sydämessä. Tän tietää jokainen joka on sen saanut, mutta jää käsittämättömäksi niille jotka kadotetaan.

        Olet taitava tuomaan esiin taikauskoasi, mutta miksi usko Jeesukseen ei sinulle kelpaa?

        Et ole kristitty!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet taitava tuomaan esiin taikauskoasi, mutta miksi usko Jeesukseen ei sinulle kelpaa?

        Et ole kristitty!

        Kelpaahan se minulle. Olen lähtenyt pyhiä ja Herraa seuraamaan. Sitä tässä vain yritän väittää että ilman pyhiä ei ole myöskään Jeesusta (tiedossa) jota seuraisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kelpaahan se minulle. Olen lähtenyt pyhiä ja Herraa seuraamaan. Sitä tässä vain yritän väittää että ilman pyhiä ei ole myöskään Jeesusta (tiedossa) jota seuraisi.

        Kirjoitat aivan käsittämättömiä juttuja


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kirjoitat aivan käsittämättömiä juttuja

        Olisi ihan välttämätöntä löytää Jeesuksen vähimmät veljet. Ihan ratkaiseva asia itse asiassa.


        Matt 25:40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

        Ei noissa jakeissa ole kysymys hyvistä töistä, mutta vanhurskauden tekemisestä, eli uskonystävien jalkojen pesemisestä ja taakkojen kantamisesta.

        Joko kirkastui tämä pyhien yhteys sinulle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi ihan välttämätöntä löytää Jeesuksen vähimmät veljet. Ihan ratkaiseva asia itse asiassa.


        Matt 25:40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'

        Ei noissa jakeissa ole kysymys hyvistä töistä, mutta vanhurskauden tekemisestä, eli uskonystävien jalkojen pesemisestä ja taakkojen kantamisesta.

        Joko kirkastui tämä pyhien yhteys sinulle?

        Kyllä kirkastui, että olet valehtelija. Tuet sepustuksillasi vl-valhetta, taikauskoa.

        Nuo valheet menevät läpi niille jotka ovat hyljänneet Jeesukselta annetun rakkauden totuuteen,- sinullekin.

        Muista että sinä ja kaltaisesi evankeliumin väärentäjät ja vääryyteen mielistyneet, eksytetään väkevällä valheella, että tulisitte tuomituiksi, sen tähden että olette hyljänneet rakkauden totuuteen, joka on Jeesus.

        "Minä olen tie,-totuus,-ja elämä!

        Kirjoitan nämä ihan sävyisällä mielellä ilman pienintäkään vihaa sinua ja velluja kohtaan. Voi minua ,ellen minä teitä varottaisi, silloin minun kävisi kalpaten.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kyllä kirkastui, että olet valehtelija. Tuet sepustuksillasi vl-valhetta, taikauskoa.

        Nuo valheet menevät läpi niille jotka ovat hyljänneet Jeesukselta annetun rakkauden totuuteen,- sinullekin.

        Muista että sinä ja kaltaisesi evankeliumin väärentäjät ja vääryyteen mielistyneet, eksytetään väkevällä valheella, että tulisitte tuomituiksi, sen tähden että olette hyljänneet rakkauden totuuteen, joka on Jeesus.

        "Minä olen tie,-totuus,-ja elämä!

        Kirjoitan nämä ihan sävyisällä mielellä ilman pienintäkään vihaa sinua ja velluja kohtaan. Voi minua ,ellen minä teitä varottaisi, silloin minun kävisi kalpaten.

        En missään nimessä syyttäisi sinua tai ketään muutakaan valehteliaksi. Harhaoppiseksi kyllä, mutta että joku tahallaan vääristelisi Jumalan Sanaa. Pois se!

        Mutta jos rakennuksesta irrottaa kulmakiven, niin se rakennus luhistuu. Näin käy myös Raamatun sanomalle jos kulmakiven irrottaa rakennuksesta, tai aarteen kaivaa ylös pellosta.

        VL julistus on mielestäsi "väkevä" valhe. Missä mielessä väkevä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En missään nimessä syyttäisi sinua tai ketään muutakaan valehteliaksi. Harhaoppiseksi kyllä, mutta että joku tahallaan vääristelisi Jumalan Sanaa. Pois se!

        Mutta jos rakennuksesta irrottaa kulmakiven, niin se rakennus luhistuu. Näin käy myös Raamatun sanomalle jos kulmakiven irrottaa rakennuksesta, tai aarteen kaivaa ylös pellosta.

        VL julistus on mielestäsi "väkevä" valhe. Missä mielessä väkevä?

        Alustan vastaustani kysymällällä mikä on se kulmakivi sinun kirjoituksessasi?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Alustan vastaustani kysymällällä mikä on se kulmakivi sinun kirjoituksessasi?

        Olen vl ja odotan uteliaisuudella vastausta. Epäilen että sitä ei tule?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vl ja odotan uteliaisuudella vastausta. Epäilen että sitä ei tule?

        Ylösnoussut Kristus on kulmakivi.
        Ei sillä tee mitään jos sen irrottaa temppelirakennuksesta. Eikä myös rakennuksesta ole mitään hyötyä ilman kulmakiveä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylösnoussut Kristus on kulmakivi.
        Ei sillä tee mitään jos sen irrottaa temppelirakennuksesta. Eikä myös rakennuksesta ole mitään hyötyä ilman kulmakiveä.

        Juuri noin

        Apt.
        4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman


      • Anonyymi kirjoitti:

        En missään nimessä syyttäisi sinua tai ketään muutakaan valehteliaksi. Harhaoppiseksi kyllä, mutta että joku tahallaan vääristelisi Jumalan Sanaa. Pois se!

        Mutta jos rakennuksesta irrottaa kulmakiven, niin se rakennus luhistuu. Näin käy myös Raamatun sanomalle jos kulmakiven irrottaa rakennuksesta, tai aarteen kaivaa ylös pellosta.

        VL julistus on mielestäsi "väkevä" valhe. Missä mielessä väkevä?

        Valitettavasti olen velluissa havainnut ilmiön, että Jumalan sanan raiskaaminen ei tuota tuskaa, kun heidän pitää puolustaa vl-valhetta.
        Mutta miten sanon valheenpuhujalle kauniisti, että hän on valehtelija?

        Olette itse syyllistyneet juuri tuohon Jeesus kulmakiven poistoon.
        Kristus on seurakunnan pää ja totinen viinipuu.
        Vl-seurakunta on päätön-ja päättömältä meno vaikuttaakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En missään nimessä syyttäisi sinua tai ketään muutakaan valehteliaksi. Harhaoppiseksi kyllä, mutta että joku tahallaan vääristelisi Jumalan Sanaa. Pois se!

        Mutta jos rakennuksesta irrottaa kulmakiven, niin se rakennus luhistuu. Näin käy myös Raamatun sanomalle jos kulmakiven irrottaa rakennuksesta, tai aarteen kaivaa ylös pellosta.

        VL julistus on mielestäsi "väkevä" valhe. Missä mielessä väkevä?

        ########VL julistus on mielestäsi "väkevä" valhe. Missä mielessä väkevä########

        Ensinnäkin Otetaanpa tuo adjektiivi "väkevä" käsittelyyn. Se on vanhaa suomea ja tarkoittaa voimakasta,-erittäin voimakasta.

        Huomaa että Jumala (nyt Jeesus) on hän, joka lähettää velluillekin väkevän eksytyksensä, että he uskoisivat vl-valheen. Sen tähden etteivät he ottaneet vastaan Rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua. Jeesus Lähettää eksytyksensä jotta valheenpuhujat tulisivat tuomituiksi.

        Vl ei usko Jeesukseen, vaan seurakuntansa, jota Hän pitää Jumalana.
        Se tuo mukanaan kiouksen.

        Vl ei julista evankeliumia ylösnousseesta Jeesuksesta ja siitä että uskolla Häneen saa pelastuksen.
        Se tuo mukanaan kirouksen!

        Vl väärentää evankeliumin.
        Se tuo mukanaan kirouksen!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Juuri noin

        Apt.
        4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman

        Hienoa!

        Nyt minä kuitenkin väitän että sinä olet irrottanut tuon kiven rakennuksesta. Yksinkertaisesti siitä syystä että et tiedä edes mikä tuo rakennus on. Yksi Henki, oppi, kaste ja ennen kaikkea yksi evankeliumi. Koko rakennuksessa.

        Sä ajattelet että tuo rakennus on mysteeri, salattu kristityiltä. Verrattavissa esim. sakramentteihin. Mutta ei Jeesus niin opettanut, vaan Taivaan valtakunnan salaisuudet on teille annettu, muille ne on vain vertauksia. Kyllä ne elävät kivet johon minä olen liitetty sais olla tiedossa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ########VL julistus on mielestäsi "väkevä" valhe. Missä mielessä väkevä########

        Ensinnäkin Otetaanpa tuo adjektiivi "väkevä" käsittelyyn. Se on vanhaa suomea ja tarkoittaa voimakasta,-erittäin voimakasta.

        Huomaa että Jumala (nyt Jeesus) on hän, joka lähettää velluillekin väkevän eksytyksensä, että he uskoisivat vl-valheen. Sen tähden etteivät he ottaneet vastaan Rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua. Jeesus Lähettää eksytyksensä jotta valheenpuhujat tulisivat tuomituiksi.

        Vl ei usko Jeesukseen, vaan seurakuntansa, jota Hän pitää Jumalana.
        Se tuo mukanaan kiouksen.

        Vl ei julista evankeliumia ylösnousseesta Jeesuksesta ja siitä että uskolla Häneen saa pelastuksen.
        Se tuo mukanaan kirouksen!

        Vl väärentää evankeliumin.
        Se tuo mukanaan kirouksen!

        Ai niinkö se oli Raamatussa. Yksi joukko nielee väkevän eksytyksen ja kaikki muut ekumenisessä sovinnossa ryhtyy varoittamaan tätä yhtä joukkoa eksytyksestä :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niinkö se oli Raamatussa. Yksi joukko nielee väkevän eksytyksen ja kaikki muut ekumenisessä sovinnossa ryhtyy varoittamaan tätä yhtä joukkoa eksytyksestä :-)

        Älä valehtele ja vääristele!

        Sinä olet joukko-oppisi lumoissa, joka on saatanan valhe ja taikauskoa.

        Ei ole joukkouskoa. Vain yksilöt jotka uskovat Jeesukseen Vapahtajanaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa!

        Nyt minä kuitenkin väitän että sinä olet irrottanut tuon kiven rakennuksesta. Yksinkertaisesti siitä syystä että et tiedä edes mikä tuo rakennus on. Yksi Henki, oppi, kaste ja ennen kaikkea yksi evankeliumi. Koko rakennuksessa.

        Sä ajattelet että tuo rakennus on mysteeri, salattu kristityiltä. Verrattavissa esim. sakramentteihin. Mutta ei Jeesus niin opettanut, vaan Taivaan valtakunnan salaisuudet on teille annettu, muille ne on vain vertauksia. Kyllä ne elävät kivet johon minä olen liitetty sais olla tiedossa.

        Olet emävalehtelija!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Älä valehtele ja vääristele!

        Sinä olet joukko-oppisi lumoissa, joka on saatanan valhe ja taikauskoa.

        Ei ole joukkouskoa. Vain yksilöt jotka uskovat Jeesukseen Vapahtajanaan!

        "Ei ole joukkouskoa. Vain yksilöt jotka uskovat Jeesukseen Vapahtajanaan!"

        Mulle jotenki tästä tulee mielikuva sellaisesta rakennuksesta jossa kulmakivi on taivaassa. Mutta ei se siellä ole, vaan Siionissa. Uskovaisille rakas ja kallis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole joukkouskoa. Vain yksilöt jotka uskovat Jeesukseen Vapahtajanaan!"

        Mulle jotenki tästä tulee mielikuva sellaisesta rakennuksesta jossa kulmakivi on taivaassa. Mutta ei se siellä ole, vaan Siionissa. Uskovaisille rakas ja kallis.

        Mihin uskot?


    • Anonyymi

      Hfgkgff

    • Anonyymi

      Miksi tämä ei toimi?

    • Anonyymi

      Pääsit pois bannista. Hommaan uuden!

    • Anonyymi

      Vanha kansa maahisineen ja hiisineen olivat oikeassa uskossa.

      • Aivan varmasti oikeassa uskossa maahisiin ynnä muihin. Usko on aina oikea kohdistuessaan johonkin.

        Vellujen uskokin on oikeaa, mutta ei johda pelastukseen, kun se usko ei kohdistu Jeesukseen. Heidän uskonsa on taika johon he uskovat. Taikausko ei pelasta ketään!


    • Anonyymi

      5Moos. 6:5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi 🔥💧🩸Matt. 22: 36–38
      -repentnow-

    • Anonyymi

      Jos jeesus eläisi, se laittas stopin vanhoillislestaadiolaisten hölmöilylle.
      Sieltä taivaasta käsin tiputtelisi tulisia kiviä vellujen päälle.
      Mutta koskapa jeesus on kuollut, vellujen päätön meno jatkuu jatkumistaan.

      • Ei yleistetä, eihän? Mutta on todella liioittelua kutsua tuota valheluåsuksille rakennettua poppoo "Jumalanvaltakunnaksi"

        Älä pilkkaa!

        2Piet. 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaa

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppe

        1Tim. 4:2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

        2Tim. 3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

        2Tim. 3:2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei yleistetä, eihän? Mutta on todella liioittelua kutsua tuota valheluåsuksille rakennettua poppoo "Jumalanvaltakunnaksi"

        Älä pilkkaa!

        2Piet. 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaa

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppe

        1Tim. 4:2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

        2Tim. 3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

        2Tim. 3:2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

        Ok, eli 100.000 VL nämä kohdat tarkoittaa. Muut ovatkin ihan fiksuja ihmisiä :-)


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei yleistetä, eihän? Mutta on todella liioittelua kutsua tuota valheluåsuksille rakennettua poppoo "Jumalanvaltakunnaksi"

        Älä pilkkaa!

        2Piet. 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaa

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppe

        1Tim. 4:2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

        2Tim. 3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

        2Tim. 3:2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

        Se on yhtä paljon tai vähän jumalan valtakunta tai pelastuksen tie, kuin mikä muu liike tahansa. Vaikka Saalem.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on yhtä paljon tai vähän jumalan valtakunta tai pelastuksen tie, kuin mikä muu liike tahansa. Vaikka Saalem.

        Saalem ei pelasta ketään, vain Jeesus voi sen tehdä. Vellut valehtelevat seurakuntansa Jumalaksi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Saalem ei pelasta ketään, vain Jeesus voi sen tehdä. Vellut valehtelevat seurakuntansa Jumalaksi.

        Eipä yhtään uskonasiaa voi todeksi sanoa. Sanot sitten valheeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä yhtään uskonasiaa voi todeksi sanoa. Sanot sitten valheeksi.

        Sorry, en ymmärtänyt!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok, eli 100.000 VL nämä kohdat tarkoittaa. Muut ovatkin ihan fiksuja ihmisiä :-)

        Ei heitä nykyisin ole kuin noin 20 000.


    • Anonyymi

      Sef: 3:3 🔥💧🩸 Ilm: 3:17 Kunnia Herralle.

    • Anonyymi

      Sinä se jaksat sitten riukua vuodesta toiseen. Eikö sulla oo elämää, vai miksi ihmeessä pilkkaat meitä Jumalan lapsia solkenaan? Oletko kenties kateellinen, kun sulla ei oo tätä kallista lahjaa sydämellä?

      • Sorry, minua naurattaa kommenttisi, siis hyväntahtoisesti naurattaa.

        Mikä on sydämesi kallis lahja? Lentävä spagettihirviö?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sorry, minua naurattaa kommenttisi, siis hyväntahtoisesti naurattaa.

        Mikä on sydämesi kallis lahja? Lentävä spagettihirviö?

        olisko se ylihintainen viemärikuvaus sellainen kallis lahja sille asiakkaalle.

        syvämmestähän nekin lähtee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        olisko se ylihintainen viemärikuvaus sellainen kallis lahja sille asiakkaalle.

        syvämmestähän nekin lähtee.

        Olipa hyvä oivallus. Ylihintaiset remontit ovat todellakin kallis lahja.


    • Anonyymi

      Palstan pelastus on monipuoliset kirjoitukset ja varsinkin huumori. Ylivoimaisesti huonointa ovat ylipitkät kirjoitukset ja loputtomat lainaukset Raamatusta. Sillä tuskin niitä juuri kukaan jaksaa lukea enää. Samaa paasausta vuodesta toiseen.

      • Raamatun lainaukset ovat välttämättömiä todistusaineistoja.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Raamatun lainaukset ovat välttämättömiä todistusaineistoja.

        Mikähän niistä tekee todistusaineistoa? Kaikkea muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän niistä tekee todistusaineistoa? Kaikkea muuta.

        Maallinenkin oikeusjärjestys perustuu todistajainlausuntoihin.

        Ymmärrän halusi kumota Raamattu,todistus Se on totta halustasi huolimatta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Maallinenkin oikeusjärjestys perustuu todistajainlausuntoihin.

        Ymmärrän halusi kumota Raamattu,todistus Se on totta halustasi huolimatta.

        Joulupukki on todellisempi. Joulupukin nähneitä ihmisiä elää tälläkin hetkellä miljareittain.
        jeesuksen nähneitä ei ole elossa yhtään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joulupukki on todellisempi. Joulupukin nähneitä ihmisiä elää tälläkin hetkellä miljareittain.
        jeesuksen nähneitä ei ole elossa yhtään.

        Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.


    • Anonyymi

      Tämä pasta on Jumalan pilkkaa, kos Jumala on Pyhä, puhdas oikeudenmukainen, itse olevaisuus, vailla vertaa, joka on ollut aina ja ikuisesti ja tulee olemaan.
      On luonu kaikkeuden ja luonnon lait että oikean ihmisen käytös tavat, moraalin ja etiikan jotka löydetään Kristuksessa.
      Ihminen on luonteeltaan paha, se on luotava uudestaan taivallisiin mittoihin.
      Mutta kun ei ymmärrä mikä on puhdasta ja pyhää, kun hyvyyden voima ja tahto puutuu?
      Mikä on tulos?
      Kaatopaikka.

      • Kohtuullisen sekava kommentti!

        Jos puoleksi arvaamalla yritän ymmärtää sanomasi, niin vl-vaheopin aiheellinen kritisointi on sinusta Jumalan pilkkaa?

        Siinä kerrot huomaamattasi (freudilainen lipsahdus?) että vl-llike ja harhausko on sinulle jumala. (kirjoitin tarkoituksella pienellä etukirjaimella).


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kohtuullisen sekava kommentti!

        Jos puoleksi arvaamalla yritän ymmärtää sanomasi, niin vl-vaheopin aiheellinen kritisointi on sinusta Jumalan pilkkaa?

        Siinä kerrot huomaamattasi (freudilainen lipsahdus?) että vl-llike ja harhausko on sinulle jumala. (kirjoitin tarkoituksella pienellä etukirjaimella).

        Uskotko itse mitä kirjoitat?
        On kysymys Jumalan pyyteettömästä rakkaudesta. Eikä filosofisesta vänkäämisestä.
        Jeesus on kaiken perusta.
        Ota tai jätä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko itse mitä kirjoitat?
        On kysymys Jumalan pyyteettömästä rakkaudesta. Eikä filosofisesta vänkäämisestä.
        Jeesus on kaiken perusta.
        Ota tai jätä!

        jeesus on kuallu ja kuapattu. Mädäntyny jo pois poikkeen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko itse mitä kirjoitat?
        On kysymys Jumalan pyyteettömästä rakkaudesta. Eikä filosofisesta vänkäämisestä.
        Jeesus on kaiken perusta.
        Ota tai jätä!

        Sanot Jeesuksen olevan kaiken perusta, mutta kun oletettavasti olet vellu niin et voi sanoa :

        Jeesus on Herra! ja Jeesus on kuningasten kuningas jolle on annettu kaikki valta niin taivaassa kuin maan päällä.

        1.Kor.12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Et myöskään voi sanoa: Uskon Jeesukseen, sinä uskot syntejäsi anteeksi. Noin ei ole Raamatussa. Jeesus teki kaiken puolestamme ja pääset siitä voitosta osalliseksi uskomalla Jeesukseen ja ottamalla uskovien kasteen. Järjestys on: Ensin usko ja sitten kaste.

        Syntejä et voi uskoa anteeksi jonkun vl-valehtelijan välityksellä. Et et ja et. Se on Saatanan Suuri Valhe.


    • Anonyymi

      Ilmoitettu sanaa se on otettava vastaan sellaisenaan, koska se sisältää taivaallisen emergenssi ilmiön joka ei maallisen ajattelun avulla aukea.

      Luukkaan evankeliumi: 10:21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
      Oikea tieto tulee uskosta.

      • Uskosta mihin?

        Me kristityt uskomme Jeesukseen, jos emme sitä tekisi, olisimme epäuskoisia kuten v-lestadiolaiset.

        Valhe on valhe, vaikka miten hienoja sivistyssanoja käytät valheen synonyymina (taivaallisen emergenssi ilmiö)


    • Anonyymi

      Joka uskoo Jeesukseen niin hän rakentaa Jeesuksen kanssa ja tahtoo elää pyhää elämää, - siihen kristitty on kutsuttu. Jeesuksessa ei ole raja-aitoja.

      Armahdettu syntinen saa uskoa syntinsä anteeksi, Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovintoveressä.
      Armo, vapaus, rauha ja ilo riittää kaikille. Sydän on uudessa Hengessä.

      Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa
      (näin tulee tapahtumaan, tämä myös sisältyy uskoon).

      Jeesuksessa on kaikki ansiot. Aamen!

    • Anonyymi

      Jeesus Itse sanoo, että ilman minua te ette voi mitään tehdä. Häneen oksastettu kyllä ymmärtää tämän. Jeesuksesta osaton vänkää väkisin omillaan. Jälki on sitä mitä on ja sitä mailma nyt niittää.

      • Anonyymi

        Voitko tehdä jotain järkevää luonnon lain vastaisesti?

        Jeesus on kaiken valmistaja. Luonnon lait, moraali, etiikka, biologia, alkeishiukkaset j.n.e.
        ja ennen kaikke oikeanlainen elämäntapa, missä ihminen ei ole ongelma eikä luonto saastu.

        Evoluutio on ahneuden ylistystä ja missä agape-rakkaus on heitetty romukoppaan.
        Samoin Luoja; ja ihminen ottanut jumalan paikan.

        Moraali on jätekasa samoin seksuaalisuus.
        Nuorisolle motto: pillulla piireihin!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe