Oireita vuosia

Anonyymi-ap

Moi! Olen 17-vuotias ja minulla on ollut nyt suolistossa ja vatsassa oireita jo vuosia. Muistan kun 8-vuotiaana vessapaperiin tuli aika ajoittain verta, oireet häviää välillä, ja välillä ne tulee takaisin

Olen nyt vihdoin päättänyt tehdä asialle jotakin, ja aion mennä lääkäriin mahdollisimman pian.

Kysymys kuuluukin, että onko mahdollista että oireiden, kuten, ummetuksen, ripulin, veriulosteen, suoliston muutosten sekä vatsakipujen takana olisi jokin muu tauti, kuin suolistosyöpä? Olen tajunnut laiminlyöneeni oireet jo vuosien ajan ja nyt pelkään pahinta. Olen ihan paniikissa

3

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei!

      Ei hätää, sinulla ei varmasti ole syöpää. Suolistosyövät ovat yleisiä iäkkäimmillä ihmisillä, harvemmin nuorilla. Toki aina kannattaa kääntyä lääkärin puoleen. Kuulostaa että sinulla voisi olla IBS eli ärtynyt suoli, joka oireilee kuvailemallasi tavalla. Itselläni se, ollut teinistä asti ja nyt kohta oon liki 40v nainen. Ruokavalio vaikuttaa paljon, fodmap ruokavaliota kannattaa kokeilla, netistä löytyy ohjeet. Mielen rauhoittaminen, oli sopiva keino sinulle sitten mikä hyvänsä, mieli ja vatsa kun ovat yhteydessä. Toki voit kokeilla jos jokin tietty ruoka aiheuttaa oireita. Myös haavainen paksusuolentulehdus ja vuotava suoli mahdollisia, jos oireet rajuja. Vessapaperin veri tarkoittaa että uloste on ollut kovaa ja tullut haava peräaukon seudulle, on niin herkkää limakalvoa että haavautuu jos pyyhkii kovin tai kovalla paperilla. Veri ulosteessa, josta pitäisi olla huolissaan, värjää sen tummaksi lähes mustaksi, ei siis näy paperissa pyyhkiessä.

      Tsemppiä sinulle!

      • Anonyymi

        Moi!

        Kiitos paljon vastauksestasi! Olen yleensä niin pelokas kaikkien oireiden kanssa, että pelkään aina pahinta. Kiitos neuvoistasi. Voin lääkärikäynnin jälkeen päivitellä tänne mahdollisen diagnoosin.


    • Anonyymi

      Ei ole aina kysymys syövästä , vaikka sitähän sitä aina pelkää, voi olla ihan hyvin hoidettavissa oleva oire , joten mene lääkäriin ja tutkituta itsesi , niin että saat asianmukaisen hoidon vaivaasi ja voit elää elämääsi ilman näitä vaivoja .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2042
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1255
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1197
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe