Moi! Olen 17-vuotias ja minulla on ollut nyt suolistossa ja vatsassa oireita jo vuosia. Muistan kun 8-vuotiaana vessapaperiin tuli aika ajoittain verta, oireet häviää välillä, ja välillä ne tulee takaisin
Olen nyt vihdoin päättänyt tehdä asialle jotakin, ja aion mennä lääkäriin mahdollisimman pian.
Kysymys kuuluukin, että onko mahdollista että oireiden, kuten, ummetuksen, ripulin, veriulosteen, suoliston muutosten sekä vatsakipujen takana olisi jokin muu tauti, kuin suolistosyöpä? Olen tajunnut laiminlyöneeni oireet jo vuosien ajan ja nyt pelkään pahinta. Olen ihan paniikissa
Oireita vuosia
3
224
Vastaukset
- Anonyymi
Hei!
Ei hätää, sinulla ei varmasti ole syöpää. Suolistosyövät ovat yleisiä iäkkäimmillä ihmisillä, harvemmin nuorilla. Toki aina kannattaa kääntyä lääkärin puoleen. Kuulostaa että sinulla voisi olla IBS eli ärtynyt suoli, joka oireilee kuvailemallasi tavalla. Itselläni se, ollut teinistä asti ja nyt kohta oon liki 40v nainen. Ruokavalio vaikuttaa paljon, fodmap ruokavaliota kannattaa kokeilla, netistä löytyy ohjeet. Mielen rauhoittaminen, oli sopiva keino sinulle sitten mikä hyvänsä, mieli ja vatsa kun ovat yhteydessä. Toki voit kokeilla jos jokin tietty ruoka aiheuttaa oireita. Myös haavainen paksusuolentulehdus ja vuotava suoli mahdollisia, jos oireet rajuja. Vessapaperin veri tarkoittaa että uloste on ollut kovaa ja tullut haava peräaukon seudulle, on niin herkkää limakalvoa että haavautuu jos pyyhkii kovin tai kovalla paperilla. Veri ulosteessa, josta pitäisi olla huolissaan, värjää sen tummaksi lähes mustaksi, ei siis näy paperissa pyyhkiessä.
Tsemppiä sinulle!- Anonyymi
Moi!
Kiitos paljon vastauksestasi! Olen yleensä niin pelokas kaikkien oireiden kanssa, että pelkään aina pahinta. Kiitos neuvoistasi. Voin lääkärikäynnin jälkeen päivitellä tänne mahdollisen diagnoosin.
- Anonyymi
Ei ole aina kysymys syövästä , vaikka sitähän sitä aina pelkää, voi olla ihan hyvin hoidettavissa oleva oire , joten mene lääkäriin ja tutkituta itsesi , niin että saat asianmukaisen hoidon vaivaasi ja voit elää elämääsi ilman näitä vaivoja .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031655
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271432En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821260- 621153
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101038Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111999Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213806Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122743
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20708