Rikoin televisioni

Anonyymi-ap

Moikka, mulla osui olkapää vahingossa telkkarin kulmaan ja telkkari veti kirjaimellisesti kuperkeikan lattialle. Telkkari suht uus, eli noin 2-3 vuotta ollu käytössä. Nyt en tiiä mitä pitäis tehä.

13

77

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etkö ole ymmärtänyt kotivakuutusta ottaa?

    • Anonyymi

      Nyt pääset tutustumaan kotivakuutusten omalaatuisiin ehtoihin, joista osa vakuutusasiakkaista hyötyy, ja toiset kärsivät.

      Jos televisiosi olisi aivan uusi, niin ei tulisi ikävähennyksiä vakuutuskorvausasioissa.
      Vanhan TV:n osalta ikävähennykset ja omavastuu yhdessä tyypillisesti tarkoittavat: ei korvausta.

      Uudella TV:llä asia menisi näin:

      Se halvin 199€ malli = ei korvausta, koska vahinko on 199€, ja se jää alle 200€ omavastuun.

      Melko halpa 249€ malli: omavastuu 200€, joten vakuutus korvaa 49€.

      Kallis 2000€ TV: omavastuu 200€, ja vakuutuksesta saat korvausta 1800€.

      Vakuutusehdot siis monessa vakuutusyhtiössä suosivat kalliiden tavaroiden omistajia ja toisaalta syrjivät halvempien tavaroiden omistajia koska vakuutusehdot on laadittu niin, että hyvin usein halvempien tavaroiden omistajalle joko ei vahinkotapauksessa makseta korvausta lainkaan tai ainakin korvaus on hyvin pieni, siinä missä kalliin 2000€ TV:n omistajalla korvaus kattaa jopa 90% uuden TV:n hinnasta.

      Koskahan jokin vakuutusyhtiö ymmärtäisi muuttaa tuon omavastuun prosenttimääräiseksi tavaran arvosta, eikä kiinteäksi euromääräiseksi summaksi ?

      Olisi huomattavasti tasapuolisempi, koska nyt kaikki maksavat vakuutusmaksuja, ja kalliiden tavaroiden omistaja voi saada yli 1500€ korvausta, siinä missä halvemman tavaran omistaja ei saa korvausta ollenkaan tai jos saa, niin hyvin pienen korvauksen.

      • Anonyymi

        Paljonkohan saisi kotivakuutuksesta korvauksia, jos tuo minun vm. 1999 kuvaputkitelkku joskus hajoaa :D Maksoi uutena 2490 mk.
        23 vuotta jo täynnä, ei pitäisi kiitellä, mutta ei ole tarvinnut vielä kertaakaan korjuulla käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan saisi kotivakuutuksesta korvauksia, jos tuo minun vm. 1999 kuvaputkitelkku joskus hajoaa :D Maksoi uutena 2490 mk.
        23 vuotta jo täynnä, ei pitäisi kiitellä, mutta ei ole tarvinnut vielä kertaakaan korjuulla käyttää.

        Putkitelkut on yleensä helpompia olleet korjata. Omani olen korjannut kolme kertaa, vuosimalli taisi olla -89 - eli ei pintaliitoskomponentteja. Kallista on vaihtaa lähinnä putki eli se jos alkaa palamaan kiinni niin ei kannata korjata - lähinnä tietokonekäytössä näin saattoi käydä. Ja nythän noita on löytynyt varaosiksi kun ihmiset kantaneet putket pois ja tilalle lätty-näyttöä.
        Vika aina sama eli yksi juotos muuttuu johtamattomaksi mikropiirissä. Olen ajatellut, että se lämpenee ja nitkuttaa liitoksen auki ja laitoin siihen kuparisen johtimen pätkän tilalle ja taivutin jalan pois - nyt se on pitänyt jo yli viisi vuotta taas!


      • Anonyymi

        Se kiinteä omavastuun määrä pitää sen huolen ettei kukaan kärsi isoa rahallista vahinkoa, eikä vakuutusyhtiön tarvitse käsitellä muutamien kymppien merkityksettömiä korvausasioita järjettömiä määriä. Tuskin kukaan muutaman kympin korvauksista mitään oikeasti hyötyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putkitelkut on yleensä helpompia olleet korjata. Omani olen korjannut kolme kertaa, vuosimalli taisi olla -89 - eli ei pintaliitoskomponentteja. Kallista on vaihtaa lähinnä putki eli se jos alkaa palamaan kiinni niin ei kannata korjata - lähinnä tietokonekäytössä näin saattoi käydä. Ja nythän noita on löytynyt varaosiksi kun ihmiset kantaneet putket pois ja tilalle lätty-näyttöä.
        Vika aina sama eli yksi juotos muuttuu johtamattomaksi mikropiirissä. Olen ajatellut, että se lämpenee ja nitkuttaa liitoksen auki ja laitoin siihen kuparisen johtimen pätkän tilalle ja taivutin jalan pois - nyt se on pitänyt jo yli viisi vuotta taas!

        Ihanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putkitelkut on yleensä helpompia olleet korjata. Omani olen korjannut kolme kertaa, vuosimalli taisi olla -89 - eli ei pintaliitoskomponentteja. Kallista on vaihtaa lähinnä putki eli se jos alkaa palamaan kiinni niin ei kannata korjata - lähinnä tietokonekäytössä näin saattoi käydä. Ja nythän noita on löytynyt varaosiksi kun ihmiset kantaneet putket pois ja tilalle lätty-näyttöä.
        Vika aina sama eli yksi juotos muuttuu johtamattomaksi mikropiirissä. Olen ajatellut, että se lämpenee ja nitkuttaa liitoksen auki ja laitoin siihen kuparisen johtimen pätkän tilalle ja taivutin jalan pois - nyt se on pitänyt jo yli viisi vuotta taas!

        Tämän minun vm. -99 Nokia telkun edeltäjänä oli Salora L30 matkatv vm. 1986, joka kesti siis 13 vuotta, kävi kerran virtakytkimen vaihdossa ja meni SER -jätteisiin kun kuvaan ja ääneen tuli pahoja häiriöitä. Sen tilalle siis ostin tuon Nokian 21" telkkarin vuonna 1999.
        Salorasta on jäljellä vielä käyttöohje ja kaukosäädin muistona.
        Kumpikin näistä on ollut monipuolisessa käytössä, analogiaikoina ihan varsinaisessa virassaan televisiona, lisäksi vanhempien tietokoneiden ja pelikonsolien näyttönä, vhs nauhurin näyttönä, dvd-soittimen näyttönä ja digiboksin avulla voin tietysti vieläkin katsoa televisiota halutessani. Salora digiboksikin on vanhempien vanha jostain 2000-luvulta ehkä, sisäantennilla olen sitä katsellut, asun kaapeliTV asunnossa, joten siksi sisäantenni, kun boksi on vain antennijärjestelmän boksi.

        Yksi littumallinen tietokonenäyttö (12 vuotta vanha) mulla on uudemmille pelikonsoleille, jotka toimivat myös Blu-Ray elokuvien toistajana. Varsinaista nykyajan littutelkkaria mulla ei ole ollenkaan, niin vähän kiinnostaa nykyajan televisio.
        Läppärissä on tietysti littumallinen näyttö kiinteänä, 17,3" mukavankokoinen näyttö. Tämä läppärikin lähestyy jo kovaa vauhtia 10 vuoden ikää :D

        Kovin uusia vehkeitä ei minun huushollista löydykään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putkitelkut on yleensä helpompia olleet korjata. Omani olen korjannut kolme kertaa, vuosimalli taisi olla -89 - eli ei pintaliitoskomponentteja. Kallista on vaihtaa lähinnä putki eli se jos alkaa palamaan kiinni niin ei kannata korjata - lähinnä tietokonekäytössä näin saattoi käydä. Ja nythän noita on löytynyt varaosiksi kun ihmiset kantaneet putket pois ja tilalle lätty-näyttöä.
        Vika aina sama eli yksi juotos muuttuu johtamattomaksi mikropiirissä. Olen ajatellut, että se lämpenee ja nitkuttaa liitoksen auki ja laitoin siihen kuparisen johtimen pätkän tilalle ja taivutin jalan pois - nyt se on pitänyt jo yli viisi vuotta taas!

        Vieläkö jollain on putkitelkkuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän minun vm. -99 Nokia telkun edeltäjänä oli Salora L30 matkatv vm. 1986, joka kesti siis 13 vuotta, kävi kerran virtakytkimen vaihdossa ja meni SER -jätteisiin kun kuvaan ja ääneen tuli pahoja häiriöitä. Sen tilalle siis ostin tuon Nokian 21" telkkarin vuonna 1999.
        Salorasta on jäljellä vielä käyttöohje ja kaukosäädin muistona.
        Kumpikin näistä on ollut monipuolisessa käytössä, analogiaikoina ihan varsinaisessa virassaan televisiona, lisäksi vanhempien tietokoneiden ja pelikonsolien näyttönä, vhs nauhurin näyttönä, dvd-soittimen näyttönä ja digiboksin avulla voin tietysti vieläkin katsoa televisiota halutessani. Salora digiboksikin on vanhempien vanha jostain 2000-luvulta ehkä, sisäantennilla olen sitä katsellut, asun kaapeliTV asunnossa, joten siksi sisäantenni, kun boksi on vain antennijärjestelmän boksi.

        Yksi littumallinen tietokonenäyttö (12 vuotta vanha) mulla on uudemmille pelikonsoleille, jotka toimivat myös Blu-Ray elokuvien toistajana. Varsinaista nykyajan littutelkkaria mulla ei ole ollenkaan, niin vähän kiinnostaa nykyajan televisio.
        Läppärissä on tietysti littumallinen näyttö kiinteänä, 17,3" mukavankokoinen näyttö. Tämä läppärikin lähestyy jo kovaa vauhtia 10 vuoden ikää :D

        Kovin uusia vehkeitä ei minun huushollista löydykään!

        Ja ketä kiinnostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö jollain on putkitelkkuja?

        On, ihan tavallisessa käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ketä kiinnostaa?

        Kiinnostaa ketä kiinnostaa, jos sinua ei kiinnosta, niin se ei kiinnosta minua!


    • Anonyymi

      Osta uusi ja jos on vakuutus niin voit saada helpotusta.

    • Anonyymi

      Arvoisa Ricoin Televizioni, oletteko kenties Italiasta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe