Auttakaa autonvalinnassa

AriaAria

Perheessämme on jo 3 kpl alle 2 vuotiasta farkkua ja ne ovat hyviä, mutta koska en tiedä mikä olisi paras niin aion ostaa neljännen farkun uutta merkkiä.

Aion siis vaihtaa 2v. ja 10 000 km ajetun Punto 60 pois. Edellinen Puntomme toimi virheettä 3 v. ja 18 000 km , mutta sen vaihdoin pois kun siinä ei ollut ilmastointia.

Punto pois, koska ajattelen turvallisuutta, 2-3 kertaa vuodessa käymme 500 km päässä, Punto on niihin matkoihin liian pieni.

Primeraa katsoin ja koeajoin nykyisten autojenikin oston yhteydessä, silloin ratkaisi ajo-ominaisuudet, sisämelu ja tavaratilan pienuus.
Nyt olen antanut anteeksi ennenmainitut ja olen taasen kiinnostunut Primerasta.

Eli kannattaisko mennä Primerakauppaan, oletko tyytyväinen valintaasi ja aiotko ostaa samanmerkkisen ehkä uudelleenkin.

36

4154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • visia--

"Eli kannattaisko mennä Primerakauppaan, oletko tyytyväinen valintaasi ja aiotko ostaa samanmerkkisen ehkä uudelleenkin."

Olen tyytyväinen. Hiljainen, luotettava ja taloudellinen. Käypä koeajamassa, ja myös ne huippuhyvät kilpailijat ;)

• kaksi

Kaksi asiaa ihmetyttää
        1) hiljainen
        2) taloudellinen

Itse ajan 1.8 moottorisella P12. Keskikulutus oli viime tankkauksessa 9.4l sekalaisessa ajossa kevyellä kaasulla. Mielestäni ainakin tuo 1.8 on isoruokainen, kun kuuntelee esim. 2.0 FSI moottoreiden kulutuksia.

Hiljainen, no ei ainakaan Tekna. Sen tiedän, että ne 17" renkaat aiheuttaa ainakin siinä sen melun. Eri asia voisi olla 16" tuuman renkailla.

• nisse
        kaksi kirjoitti:

Kaksi asiaa ihmetyttää
        1) hiljainen
        2) taloudellinen

Itse ajan 1.8 moottorisella P12. Keskikulutus oli viime tankkauksessa 9.4l sekalaisessa ajossa kevyellä kaasulla. Mielestäni ainakin tuo 1.8 on isoruokainen, kun kuuntelee esim. 2.0 FSI moottoreiden kulutuksia.

Hiljainen, no ei ainakaan Tekna. Sen tiedän, että ne 17" renkaat aiheuttaa ainakin siinä sen melun. Eri asia voisi olla 16" tuuman renkailla.

Missä kuuntelet noita FSI:n kulutuksia, nehän on tietenkin mitattu 98:lla ja ajotietokoneella joka fuskaa? Tokihan kaikki kertoo sen pienimmän lukeman mitä ikinä on saanut aikaan. Harvahan ajaa edes sillä 98:lla, kun se käy kukkaron päälle.tankkaus.com:sta löytyy todellista tietoakin asiasta.. Ei Nissan ehkä vähäruokaisin ole, mutta sen huolto ja ylläpitokustannukset tekevät siitä taloudellisen. Itsellä on 16-tuumaiset, joten enpä tiedä isompien äänistä.

• Melko Pieni
        kaksi kirjoitti:

Kaksi asiaa ihmetyttää
        1) hiljainen
        2) taloudellinen

Ainakin minulla... 7.6/100 km Ja autona P12 1.8 manuaalina. Kilometrejä ei tosin ole kuin vajaa 3000 takana. Tyytyväinen olen ollut muutenkin. Hiljaisempi voisi olla, sitä ei käy kieltäminen, mutta ei tuo mikään älytön melupesä ole.

• Vertailukohtia on
        kaksi kirjoitti:

Kaksi asiaa ihmetyttää
        1) hiljainen
        2) taloudellinen

P12 primera on tämän ajan ehkä paras käyttöauto hinta/laatu suhteessa. Visiankin varustelu on sellainen ettei mitään oikein enää puutu, aivan eri maailmasta kuin 90-luvun vastaavissa perheautoissa.

1,8 kone ei ole lentokone, mutta ei se laiska ole.
        Kulkee kyllä, jos raaskii polkea. 1,8 on kompromissi kulutuksen ja tehon suhteen. Kulkee 1,6 paremmin, mutta ei kuluta juuri enempää. 2,0 on tehoa, mutta kulutus järjettömän kova jopa maantiellä.

1,8 kulutuksista:
        Talvella pääsin matka kulutuksissa tehtaan lupaamaan 6,1 l/100km parhaimmillaan, hyvin usein 6,5 tuntumassa. Apua oli varmasti talvinopeusrajoituksista.

Nyt kesäkeleillä matkakulutus on pyörinyt tasaisesti 6,8 - 7,2 l/100km. Mielestäni kohtuullista ilmastoinnin ollessa päällä satunnaisesti ja nopeuksien ollessa paljon kovemmat kuin talvella.

Seka-ajossa kulutukset pyörii 7,5 - 8,5 välillä. Täysin kaupunkiajossa pitää jo todella polkea, että kulutus nousisi yli 10l. Noin 9,5 keskiverto kaupungissa.

Ei ole isoja lukuja tuon kokoiselle ja painoiselle autolle, renkaat on leveät, jne. Ei iso auto voi kuluttaa samaa kuin joku hemmetin Fiat Panda.

• löytyy
        nisse kirjoitti:

Missä kuuntelet noita FSI:n kulutuksia, nehän on tietenkin mitattu 98:lla ja ajotietokoneella joka fuskaa? Tokihan kaikki kertoo sen pienimmän lukeman mitä ikinä on saanut aikaan. Harvahan ajaa edes sillä 98:lla, kun se käy kukkaron päälle.tankkaus.com:sta löytyy todellista tietoakin asiasta.. Ei Nissan ehkä vähäruokaisin ole, mutta sen huolto ja ylläpitokustannukset tekevät siitä taloudellisen. Itsellä on 16-tuumaiset, joten enpä tiedä isompien äänistä.

Katselin ihan mielenkiinnosta tankkaus.com
        ja sieltä esim. Skodan Octavia 2.0 FSI
        aika vähällä ne menee.

• Tuolta

• joopajoo
        löytyy kirjoitti:

Katselin ihan mielenkiinnosta tankkaus.com
        ja sieltä esim. Skodan Octavia 2.0 FSI
        aika vähällä ne menee.

http://tankkaus.com/cardata.php?nr=5868

Eli Volvo Bensa 2,4 litran kone vuoden keskikulutus 4 L /100.

Siitä sitten apua autonvalintaan.

• johtaja Turhapuro
        joopajoo kirjoitti:

http://tankkaus.com/cardata.php?nr=5868

Eli Volvo Bensa 2,4 litran kone vuoden keskikulutus 4 L /100.

Siitä sitten apua autonvalintaan.

13.6L näyttäs Volvon kulutus olevan. Onkos siinä FSI -moottori?

• Talousihme

• Primeramies 05

-Itelläni on Primera -05 1.8 automaatti ja kulutukseni on seka-ajossa tuossa 9 litran hujakoilla. Menisi pienemmäksikin, jos ottaisi vielä rauhallisemmin.

-Paljon parjatut Dunlopit on osoittautunut ihan normaaleiksi renkaiksi, ei siis mitään huippulaatua, muttei ihan susiakaan. Ajaa asiansa.

-Joissain arvosteluissa on myös näkynyt ajotietokoneen (keskikonsolin) mollausta. Tämä ei menee allekirjoittaneelle jakeluun. Laite on helppo ja yksinkertainen käyttää, kunhan lukee kerran manuaalin läpi.

-Auton tilat riittävät lapsiperheelle hyvin, rattaat kulkee mukana jne jne.

-Auto on hyvä ajaa kaupungissakin (lue helppo), tosin ei niin hyvä kun edellinen Peugeottini.

-Auton hinta-varustelusuhde oli loistava.

Ja onhan niitä miinuspuoliakin:

-Moottorin vääntö on alhaisilla kierroksilla aika olematon.

-Sisällä olevat muoviosat saavat kolhuja/jälkiä helposti.

-Auto näyttää sisältä hieman muoviselta/lelulta.

Mun mielestä nykyinen Primera on hiljaisempi kun esim. edellinen Peugeotti (406), tai sitten mulla on vain radio kovemmalla... :)

Ajoin muutaman koeajon eri automerkeillä kyseisestä hintaluokasta ja Primera oli ehkäpä "tasaisin". Perusauto joka ajaa asian, eikä pryöstäile millään ylimääräisellä. En ainakaan vielä ole katunut pätkääkään...

• Kulutus yhdentekevää

Primera on hyvä valinta, mutta...

suosittelen kuitenkin ostamaan 3,0 maximan automaatilla. Pääset kerrankin nauttimaan autoilusta skinnerien jälkeen. Ne 2-3 pidempääkin reissua vuodessa on yhtä ilon juhlaa verrattuna nykyisiin kärsimysmatkoihin Puntolla :D

Itse ainakin ostaisin tuollaisilla 5tkm-10tkm vuodessa ajoilla mukavan auton reilun kokoisella koneella. Noilla ajoilla on aivan sama viekö auto 7 vai 10 l satkulle ei se loppupeleissä paljoa tee.

Hieman eri asia sitten 30-50 tkm vuodessa ajavilla...

• automies42

Se merkki on MB

• uutena

Käytettynä vanhanmallisia Maximoita on toki liikkeellä, mutta valmistus on loppunut jo ajat sitten, uutena niitä ei saa. Maximat isoina autoina syövät nykyään niin kallista bensaa - varsinkin automaatilla - aivan liikaa.

• Hjalpa
        automies42 kirjoitti:

Se merkki on MB

Kiva kun MB saa nyt alennuksesta. No ihmekkö tuo, onhan niitä tänne jo raijattu hyvä tovi turkkilaisilta reilun pelin autokauppiailta.

E-sarja taitaa olla maximan kokoinen, joten mikäs siinä, jos tuollainen vm -01, 200hv luokkaa oleva versio irtoaa 20 keurolla.

Kai se MB jonkinlainen Maximan korvike olisi, jos kerran halvalla nyt saa...

• automies42

http://www.koeajo.tv/koeajo.php?id=219

Lue mitä varsinkin ohjauksesta kerrotaan ja
      infokeskuksen toiminta.

Juuri siksi lieneekin tarjoushinnalla.

Kaikkea hyvää ei saa tuohon hintaan missään autossa.

• Kokeillut

Jokaisen kannattaa itse tarkistaa, miten tottuu infonäyttöön ja ohjaukseen. Moni on tottunut.
        Voittihan Primera AutoBildin vertailun, jossa mukana olivat Alfa 156 ja Peugeot 407!!
        Primera on edullinen vain Suomessa ja parissa muussa pohjoismaassa, muualla se on "oikean hintainen". Tänne "dumpataan" autotehtaan ylituotanto. Syksyllä tämä meno loppuu hintaharmonisoinnin seurauksena, joten vielä on mahdollista ostaa Primera edullisesti.

• Kannattaa itse kokeilla

Nissanin ohjauspaneelliin tottuu 2 päivässä erinomaisesti. Hyvä se on tietenkin tehdä päätelmiä 2h koeajon perusteella.

Vaan ei sillä, haukuttiinhan josain tv testiohjelmassa hiljattain 500 vaikko 700 sarjan BMW:n koejaossa, auton vastaavanlainen ohjauspaneeli. Ja auton hinnalla olisi saanut 2-3 tavallista perheautoa :D

Itse pidän P12 ohjausta aivan hyvänä, maantiellä käyttäytyy rauhallisesti ja talvella ei ole herkkä puskemaan niin kuin 90-luvun mallit. Hyvillä renkailla ainakin hyvä ajettava.

Vastineeksi kannattaa luikea avensiksen hienoista ajo-ominaisuuksista. Pienikoneisissa, kun on sähköinen tehostin... Voi sitä valituksen määrää hakemisesta, yms.

Avensis kuitenkin vahvasti mielletään primeran kilpailijaksi :D

• kohdallaan
        Kokeillut kirjoitti:

Jokaisen kannattaa itse tarkistaa, miten tottuu infonäyttöön ja ohjaukseen. Moni on tottunut.
        Voittihan Primera AutoBildin vertailun, jossa mukana olivat Alfa 156 ja Peugeot 407!!
        Primera on edullinen vain Suomessa ja parissa muussa pohjoismaassa, muualla se on "oikean hintainen". Tänne "dumpataan" autotehtaan ylituotanto. Syksyllä tämä meno loppuu hintaharmonisoinnin seurauksena, joten vielä on mahdollista ostaa Primera edullisesti.

Niin ostotilanteessa yleensä ihastutaan ja kun myyjä ensimmäisenä ja tehokkaammin juuri kehuu infonäytön helppoutta niin moni siihen uskoo.
        Ostajan pitäisi ymmärtää että kymmenen ensimmäistä kohtaa kuin myyjä kehuu onkin auton vikoja, jokaisessa merkissä.

Autojen hinnan ennustus, vai ylimääräinen tuotanto Suomeen.

Autojen hinnan ennustus on yhtä vaikeaa kuin pörssikurssienkin.

Eihän Primera mitenkään halpa ole, varsinkaan jos vertaa Fiat Stilo farmariin.
        Kukapa tietää vaikkapa Primeraa onkin yritetty pitää tähän asti väärässä luokassa.

Ei ainakaan kannata luulla että vaihtotilanteessa Primeraa arvostetaan samaan Corollan ja Colffin kanssa.

• Nissukka
        kohdallaan kirjoitti:

Niin ostotilanteessa yleensä ihastutaan ja kun myyjä ensimmäisenä ja tehokkaammin juuri kehuu infonäytön helppoutta niin moni siihen uskoo.
        Ostajan pitäisi ymmärtää että kymmenen ensimmäistä kohtaa kuin myyjä kehuu onkin auton vikoja, jokaisessa merkissä.

Kukapa tietää vaikkapa Primeraa onkin yritetty pitää tähän asti väärässä luokassa.

Ei ainakaan kannata luulla että vaihtotilanteessa Primeraa arvostetaan samaan Corollan ja Colffin kanssa.

Primeraa arvostetaan vaihdossa aivan samassa suhteessa kuin on hinta uutena. Ei se hintaluokassaan ole sen huonompia tai parempi siinä suhteessa.

Ja käytetty P12 myy, siitä vain seuraamaan ilmoituksia. Hyvät 1,8 ja 1,6 mallit eivät kauaa liikeissä notku, kun jo ovat seuraavalla omistajalla.

Totta on etten edes katso ylihintaisten corollien ja golfien päälle. Miksi maksaa jotain toyota lisää saamatta yhtään mitään vastinetta rahalle.

Jokaisen oma asia on sitten, jos tykkää ajella jollakin 1,3 koneisella kärryllä olkapäät yhdessä apukuskin kanssa.

• Tietoa lisää
        kohdallaan kirjoitti:

Primeran veroton hinta Suomessa on EU-alueen edullisin; Kun Primeran hintaindeksi Suomessa on 100, on se esimerkiksi Saksassa yli 124. Esimerkiksi Fordin veroton hinta Suomessa on suurempi kuin Saksassa. Moni muukin automerkki on tasannut hinnat niin, ettei merkittäviä eroja EU-alueella enää ole. Muttei Nissan.

• raadollinen mies
        kohdallaan kirjoitti:

"Ei ainakaan kannata luulla että vaihtotilanteessa Primeraa arvostetaan samaan Corollan ja Colffin kanssa."

Niin onhan Primeran arvostus korkeampi kuin pienten koppiautojen.

• onko oikein
        raadollinen mies kirjoitti:

"Ei ainakaan kannata luulla että vaihtotilanteessa Primeraa arvostetaan samaan Corollan ja Colffin kanssa."

Niin onhan Primeran arvostus korkeampi kuin pienten koppiautojen.

Olen tosissani ostamassa taasen uutta autoa, joten tutkin tarkaan kaikki tiedot.

Jälleenmyyntihinnat, tyyppiviat ja polttoaineen kulutuksen ja vakuutusmaksut.

Tarkka kun olen ajan uudella autolla ja hyvillä renkailla, mutta koskaan ei ole alumiinivanteita ollut.

Vai ei verrata pikkuautoihin, ehkä niin voi sanoa kun Corolla ja Golf ovat kalliimpia.

http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/hinnat.html?merkki=Nissan&vuosi=2002&hinta=

• Primera p12

-05 mallia ollut 5 päivää käytössä ja infokeskusken hallitsin jo 1h jälkeen. Toimittajat eivät osaa näköjään englantia tai sitte ovat vain tyhmiä. Kirkkauden voi säätää ym. Toimittajat vaihtoon.

• autoilija
        onko oikein kirjoitti:

Olen tosissani ostamassa taasen uutta autoa, joten tutkin tarkaan kaikki tiedot.

Jälleenmyyntihinnat, tyyppiviat ja polttoaineen kulutuksen ja vakuutusmaksut.

Tarkka kun olen ajan uudella autolla ja hyvillä renkailla, mutta koskaan ei ole alumiinivanteita ollut.

Vai ei verrata pikkuautoihin, ehkä niin voi sanoa kun Corolla ja Golf ovat kalliimpia.

http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/hinnat.html?merkki=Nissan&vuosi=2002&hinta=

Vanha malli. En löytänyt vuoden 2008 hyvityksiä kolmivuotiaista, missä ne on? Vertaapa esim. sisätiloja, varusteita, ajomelua ja ajettavuutta...

• tyhmeliini
        Primera p12 kirjoitti:

-05 mallia ollut 5 päivää käytössä ja infokeskusken hallitsin jo 1h jälkeen. Toimittajat eivät osaa näköjään englantia tai sitte ovat vain tyhmiä. Kirkkauden voi säätää ym. Toimittajat vaihtoon.

Mihin sitä infonäyttöä tarvitaan, kun se on niin hyvä, saako kysyä.

Minulla vw on automaatti-ilmastointi, ja sen osaa käyttää sinne katsomatta. (oletko nähnyt)

Jos näytöstä saa myös reittiopastuksen, minulla se on puhelimessa ja voin käyttää sitä kaikissa omissa ja kaverin autoissa, vaikkapa liikkuessa ulkomaillakin linja-autoissa ja takseissa. ym, ym. (oletko nähnyt)

http://www.navicore.fi/kuluttajat/ominaisuudet/fi_FI/ominaisuudet/

• irmeli
        tyhmeliini kirjoitti:

Mihin sitä infonäyttöä tarvitaan, kun se on niin hyvä, saako kysyä.

Minulla vw on automaatti-ilmastointi, ja sen osaa käyttää sinne katsomatta. (oletko nähnyt)

Jos näytöstä saa myös reittiopastuksen, minulla se on puhelimessa ja voin käyttää sitä kaikissa omissa ja kaverin autoissa, vaikkapa liikkuessa ulkomaillakin linja-autoissa ja takseissa. ym, ym. (oletko nähnyt)

http://www.navicore.fi/kuluttajat/ominaisuudet/fi_FI/ominaisuudet/

Peruutuskamera, puhelimennäyttö, GPS, ilmastoinnin, tripit, kulutukset, huollot, varoitukset ja radionohjaus. Ei sitä näyttöä tarvita lämpötilan säätöön, senkun pyörität nupikasta ja näyttö siirtyy näyttämään lämpötilan. Olen käyttänyt VW:n climatronicia ja se on vaikeampi.

Miksi näille pitäisi olla erilliset näytöt tai merkkivalot? Näyttö on ihan jees, saahan siihen vaikka pleikkarin jonain päivänä kiinni. Tulevaisuudessa tuo näyttö on kaikkien autojen vakiovaruste.

PS. Sittenhän voit kytkeä puhelimesi bluetoothilla Nissanin järjestelmään ilman piuhoja.

• Sami_

No ei ehkä kannata hirveesti panna painoa kädettömän toimittajan kommenteille... Jos itsellä pysyy hiiri kädessä, niin info-keskuksen oppii tunnissa...

• ja sitten
        Sami_ kirjoitti:

No ei ehkä kannata hirveesti panna painoa kädettömän toimittajan kommenteille... Jos itsellä pysyy hiiri kädessä, niin info-keskuksen oppii tunnissa...

Tänään kehutaan omaa ja saadaan muutkin ostamaan.

Seuraavaksi tulee aika kun kehutaan taasen sitä uutta ja edellistä moititaa.

Minulle ei ole satunut kuin ensimmäinen, silloin 1965 vuonna englantilainen Ford Anglia jonka tunnustan huonoksi valinnaksi.
        Sitten olenkin ostellut Toyotaa ja Volkkaria eikä ole kaduttanut.

• vanha58
        ja sitten kirjoitti:

Tänään kehutaan omaa ja saadaan muutkin ostamaan.

Seuraavaksi tulee aika kun kehutaan taasen sitä uutta ja edellistä moititaa.

Minulle ei ole satunut kuin ensimmäinen, silloin 1965 vuonna englantilainen Ford Anglia jonka tunnustan huonoksi valinnaksi.
        Sitten olenkin ostellut Toyotaa ja Volkkaria eikä ole kaduttanut.

Asioiden pitäisi kulkea tätä rataa.

Jos on ostanut ja saanut hyvän, pitää mieluummin moittia jotta muut eivät osta ja myöhemmin on ko. ”hyviä” vaihtoautoja vähän. Vasta myydessä kannattaa kehua.

Jos on ostanut ja pettynyt, vain siinä tilanteessa ”kehutaan” jotta muutkin tekisivät virheitä.

Minullakin on oma suunnitelma, minkälaisia autoja ostan ja minkä merkkisi. (4 merkkiä).
        Siksi olenkin saanut myytyä kaikki ostamani autot suoraan ja olen saanut mennä ostamaan uuden auton mistä vaan. (ainoastaan yhden olen vaihtanut).

Minä ainakin mietin nettivastauksia tarkkaan,
        koska en minä ainakaan kerro mikä auto ja minkä tyyppinen korimalli tai moottorinkoko olisi järkevin valinta.

• Sami_

Primeran Hinta/varustelu/laatu on hinttaan painotettuna lähdes suvereenisti ylivoimaista.

Omassa on ilmennyt vikoja, joihin ei ole nissanissa tottuntu, mutta en viitsi luetella niitä jälleen kerran, kun jotku tuntuu vetävän siitä herneitä neniinsä ;)

Normaali kulutus on ollut meikäläisellä tyypillisesti 8.2 ja silloin liikutaa jo melko reipeästi ja päivittäin myös motarilla. Kevyellä kaasujalalla pääsee 7.6 paikkeille ja todella kevyellä jopa alle kuuden... todella raskaalla lähennellään kymmpiä.

Eli kannattaa koe ajaa, samoin kuin muita samassa hinta ja koko lukassa.

Visia tarav. 1.8 2v ja 60.000km

• Samaa...

Kulutuksesta samaa mieltä,
        itse ajelen kevyellä kaasujalalla ja kulutus on vähintään 8.5 ja viime tankkaus oli 9.4 sekalaisessa ajossa. Kone oli siis 1.8 Tekna Traveller.

Lisäksi jtn kummallisia kolahduksia etupäästä satunnaisesti, niistä saa seuraavassa huollossa nurista ei ne ajoa haittaa.

Harmittava seikka on lasien huurtiminen 4 hlön kuormalla, tosin jos jaksaa kuunnella puhaltimen 3 tason ääntä niin ongelmasta selviää.

Melutaso maantienopeuksissa on hieman korkea, tosin kaikkeen tottuu.

Muuten ei valittamista, hyvin toimii ja ehdottaman luotettava peli.

• ajelija22
        Samaa... kirjoitti:

Kulutuksesta samaa mieltä,
        itse ajelen kevyellä kaasujalalla ja kulutus on vähintään 8.5 ja viime tankkaus oli 9.4 sekalaisessa ajossa. Kone oli siis 1.8 Tekna Traveller.

Lisäksi jtn kummallisia kolahduksia etupäästä satunnaisesti, niistä saa seuraavassa huollossa nurista ei ne ajoa haittaa.

Harmittava seikka on lasien huurtiminen 4 hlön kuormalla, tosin jos jaksaa kuunnella puhaltimen 3 tason ääntä niin ongelmasta selviää.

Melutaso maantienopeuksissa on hieman korkea, tosin kaikkeen tottuu.

Muuten ei valittamista, hyvin toimii ja ehdottaman luotettava peli.

"itse ajelen kevyellä kaasujalalla ja kulutus on vähintään 8.5 ja viime tankkaus oli 9.4 sekalaisessa ajossa. Kone oli siis 1.8 Tekna Traveller."

Itse ajelen raskaalla kaasujalalla alta kasin, eli ehkä siinä vika?

• Idea.
        ajelija22 kirjoitti:

"itse ajelen kevyellä kaasujalalla ja kulutus on vähintään 8.5 ja viime tankkaus oli 9.4 sekalaisessa ajossa. Kone oli siis 1.8 Tekna Traveller."

Itse ajelen raskaalla kaasujalalla alta kasin, eli ehkä siinä vika?

Hyvä idea täytyy kokeilla, mutta enpä usko ikinä pääseväni alle 8 näillä ajoilla.

Ajo siis sekalaista, maantiellä toki menee alle 8 mutta ei alle 7. Jos ajan 70-80 niin sit alle 7.

• Säädätä?
        Idea. kirjoitti:

Hyvä idea täytyy kokeilla, mutta enpä usko ikinä pääseväni alle 8 näillä ajoilla.

Ajo siis sekalaista, maantiellä toki menee alle 8 mutta ei alle 7. Jos ajan 70-80 niin sit alle 7.

En tiedä pitääkö paikkansa, mutta jotkut sanoneet uuden primeran kuluttavan aluksi enemmän johonkin km määrään asti? Eli olisi ohjelmoitu 'rikkaammalle' uutena. Tiedä sitten onko vain huhu.

Itsellä 1,8 kulutus tasaantuu 90 km/h matkanopeuksissa aina alle 7l, lähemmäs 6,5. 110 km/h nopeudella pääsen aavistuksen alle 7.

Traveller vie ilmeisesti vähän henkilömallia enemmän, mutta kannattaa sitä kysyä, jos voisivat vähän sätää...

• arvot
        Säädätä? kirjoitti:

En tiedä pitääkö paikkansa, mutta jotkut sanoneet uuden primeran kuluttavan aluksi enemmän johonkin km määrään asti? Eli olisi ohjelmoitu 'rikkaammalle' uutena. Tiedä sitten onko vain huhu.

Itsellä 1,8 kulutus tasaantuu 90 km/h matkanopeuksissa aina alle 7l, lähemmäs 6,5. 110 km/h nopeudella pääsen aavistuksen alle 7.

Traveller vie ilmeisesti vähän henkilömallia enemmän, mutta kannattaa sitä kysyä, jos voisivat vähän sätää...

Onko arvot todellisia vai ajotietokoneen näyttämää, minulla heittää n. 7dl todellinen - ajotietokone.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      263
      3291
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      20
      1819
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      24
      1489
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      81
      1334
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      137
      1028
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      984
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      61
      799
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      86
      736
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      60
      658
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      50
      626
    Aihe