Meillä on 2,10 kk poika, neuvola käynnit kamalia. Ensinnäkin yhdessä vaiheessa pelkäsi lääkäreitä ja tutkimuksia ylikaiken, noh tädin mukaan lapsella on pelkotiloja...(poika oli 2v sillon), antoi nummeron kasvatusneuvolaan,käski soittaa jos alkaa tuntua mahdottomalta... sitten menimme uudelleen(2,5), nyt poika ei suostunut puhuun...kyseli täti sitten minulta että sanooko sanoja ja kun sanoin että kyllä,katsoi minua että: niin varmaan tyylillä.sitten täti kysyi että pottu hommatkaan ei varmaan suju, siinä köhtaa meni täti vaisuksi kun vastasin että kyllä sujuu, päivisin täysin kuiva,noh ei muuta kun puheterapiaan numero.en soittanut sinnekkään. poika puhuu hirveesti, ei ujostele, reippaasti käytiin jopa lääkärissä...mutta kun neuvolaan mennään, sulkeutuu täysin, tosin jännitän sinne menoo itsekkin.lääkärin kanssa keskustelin puhumisesta ja terapian tarpeesta ja totesi ettei ole mitään huolta, koska poika puhuu ja muodostaa lauseita.jotenkin tullu sellanen fiilis että sillä "tädillä" on jotain meidän nuorimmaista vastaan(viides)??? kai se pitää seuraavan kerran aukasta turpansa ja sanoo tädille että miten asiat on!!!!
NEUVOLA
6
875
Vastaukset
- äitee +4
vaihda neuvolaa jos suhde sinne on tuollainen. kyllä sun on oikeus saada sellanen täti jota et jännitä ja jonka kanssa homma toimii. eihän tuossa ole kellekkään mitään hyötyä!! meilläpäin tuon vaihdon saa esim kulkuyhteydellä tms seikalla perusteltuna ja ihan sillä että suhde ei toimi! kivaa kun tollasessa paikassa aletaan tehdä koulukypsyystestejä...
mulla on kiva neuvolan täti ja ollaan siitä todella onnellisia!- tarja
"vakoilee ja kuuntelee" oven raosta vähän aikaa odotushuoneeseen,jossa lapsi todennäköisesti vielä toimii normaalisti eli leikkii ja juttelee,koska yleensä lapsi käy ujostelemaan sitten siellä huoneessa.
Jos mittaukset ja punnitukset eivät ole onnistuneet on yritetty parin viikon päästä uudelleen ja meillä on sitten onnistunut.
Toisella kerralla vienkin suoraan siihen vaakalle ettei jutustella eikä leikitä niin ei kerkeä edes tajuta mita tapahtuu...
- ilman neuvoloitakin loistav...
Ei ne ole pakollisia käyntejä! Jos lapsesta ne on vastenmielisiä, niin miksi ne pitää sinne viedä. Itse en ole yhtäkään lasta käyttäny neuvolassa, ja kaikki aikuisia jo. Hyvin on kasvanu ilman niitäkin.
Jos sairaaks tulee, lääkärit on sitä varten.
Se on vaan jäänyt sellain tapa jostain kaukaisuudesta.
Jokainen tietysti tekee kuin haluaa, mutta ei minun mielestä ne ole tarpeellisia.
Siellä vaan haukutaan jos lapset ei kasva niinkuin kirjat sanoo, ja sehän on täysin mahdottomuus. Jokainen kasvaa omaan tahtiin.
Kyllä mä olen osannut ilman kirjoja ja opastusta kasvattaa omat lapset ja kohta varmaan saan jo lapsen lapsia, kovasti odottelen.- anya
Mistä tiedät, että neuvolassa vain haukutaan, jos et siellä lapsiasi aikanaan käyttänyt? Minulla on pelkästään positiivisia kokemuksia neuvolasta. Ei ole koskaan haukuttu, vaikka lapset eivät aina ole normeja täyttäneetkään. Kyllä neuvoloissa tajutaan, että kasvu ja puheenkehitys ovat eri lapsilla erilaisia. Siellä tehdään ennaltaehkäisevää työtä (rokotukset, valistus) ja seulotaan sairauksia (mittaukset, testit).
- Minäkin äiti
Valitettavaa, että sinulla on huono neuvolakokemus.
Minullakin. Kävimme adoptiopoikani kanssa siellä alussa usein heikon painon ja pituudenkehityksen vuoksi. Sanoin joka kerta, että pojalla on jatkuva ripuli.
Väsyneenä jankutukseeni neuvolatäti ehdotti minulle neuvolapsykologilla käyntiä. Syy: sinulla on epävarmuus äityidestä, koska et ole kantanut lasta 9 kuukautta kohdussasi...
Sen jälkeen en sitten valittele hänelle mitään vaan menen omalääkärin vastaanotolle. Poika nyt keskussairaalan tarkkailussa. Käynnit kuukauden välein.
Olen ihmetellyt, miksi neuvolassa käydään. Siellä sanotaan koko ajan, että lapsen kehitys on vähintään 6 kk myöhässä. Kun kysyn: 'mitä nyt tapahtuu'. Vastaus on vain, ettei mitään, koska kyseessä on adoptilapsi!
Kiitos edellisestä viestistä; jatkossa emme enää mene neuvolaan. Se on tarpeetonta (rokotuksia lukuunottamatta). Muuten saan samat tiedot hiekkalaatikon veunalta.
Tsempiä alkuperäiselle kirjoittalle! - äiti
Ei neuvolassa ole pakko käydä. Meidän neuvola käynnit loppuivat kun tilanne meni aivan lukkoon minun ja neuvola tädin välillä. Rokotukset on hankittu muualta. Kannattaa myös muistaa että tietojen luovuttaminen esim sairaalasta neuvolaan ei ole pakollista vaan oman harkinnan varassa. Meidän lapsien tietoja ei luovuteta enään neuvolaan. Pikäköön käyränsä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391