IS Viikonloppu 8.-9.10.2022

Ajatuksia ja apuja ristikkoon.

26

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihje BRASIKIAN OSAVALTIO on virheellinen. Po. BRASILIAN OSAVALTION PÄÄKAUPUNKI.
      Osavaltion nimi on ihan eri kuin sen vihjeessä viitatun pääkaupungin nimi. Näin ainakin Wikipedia kertoo.

      • Tuli kirjoitusvirhe. Po.
        BRASILIAN OSAVALTIO
        Myöskään BRASILIAN OSAVALTION PÄÄKAUPUNKI ei köy vihjeeksi, koska ei käsitellä osavaltiota. En osaa ehdottaa kovisluonteista hyvää vihjettä tähän hätään.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tuli kirjoitusvirhe. Po.
        BRASILIAN OSAVALTIO
        Myöskään BRASILIAN OSAVALTION PÄÄKAUPUNKI ei köy vihjeeksi, koska ei käsitellä osavaltiota. En osaa ehdottaa kovisluonteista hyvää vihjettä tähän hätään.

        BRASILIAN VALTIOTA periaatteessa toimisi, sillä yksittäinen kaupunki on osa Brasiliaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        BRASILIAN VALTIOTA periaatteessa toimisi, sillä yksittäinen kaupunki on osa Brasiliaa.

        Ollaan taas koviksen tärkeimpien asioiden äärellä, (Brasikian sade)metsässä. Skytälle olet varmasti tiedottanut, sitten Iltiksen toimitukselle ja Sanarikselle ja piirtäjällä toki myös, entäpä tarkastajat ja sihteerit sekä kadulla vastaan tulevat ihmiset, ja vielä tärkeimpänä kirjastonhoitajat, jotka tätä saastaa antavat ihmisen ratkoa?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        BRASILIAN VALTIOTA periaatteessa toimisi, sillä yksittäinen kaupunki on osa Brasiliaa.

        Vastako tänään huomasit tuon virheen? Vai kertoiko nettituttu siitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastako tänään huomasit tuon virheen? Vai kertoiko nettituttu siitä?

        Aloitin sunnuntai-iltapäivällä. Sanarisille ja Skytälle huomautin. Mutta saattaa olla myös niin, että kuvittajalta on partitiivi tipahtanut pois.

        "Joo, viikonloppu taas pilalla kun saa eteensä Skytän kolmosen. Turha edes yrittää. Hukkaan meni 3,20 juuroa."

        Ei tää pahinta Skyttää ollut ja minusta 3 oli vähän liikaa, mutta olen Skytän metkuihin aika tottunut. Parasta jälleen kerran sanaketjut, joissa Skyttä on todellinen mestari.

        Kannattaa yrittää.

        Hyvät sanaketjut myös Leinosen keskisessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan taas koviksen tärkeimpien asioiden äärellä, (Brasikian sade)metsässä. Skytälle olet varmasti tiedottanut, sitten Iltiksen toimitukselle ja Sanarikselle ja piirtäjällä toki myös, entäpä tarkastajat ja sihteerit sekä kadulla vastaan tulevat ihmiset, ja vielä tärkeimpänä kirjastonhoitajat, jotka tätä saastaa antavat ihmisen ratkoa?

        Ihmetyttää lähinnä se, että Sanarisin foirumissa kukaan ei asiasta mainitse. Millähän selityksellä vihje on Ekin mielestä oikein? Mutta kun ei kysytä, selitystä ei saada. Jos sitten kysytään, Eki mielellään poistaa kysymyksen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ihmetyttää lähinnä se, että Sanarisin foirumissa kukaan ei asiasta mainitse. Millähän selityksellä vihje on Ekin mielestä oikein? Mutta kun ei kysytä, selitystä ei saada. Jos sitten kysytään, Eki mielellään poistaa kysymyksen.

        Oletko huomannut että muut ihmiset yleensä ajattelevat asioista eri tavalla kuin sinä?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ihmetyttää lähinnä se, että Sanarisin foirumissa kukaan ei asiasta mainitse. Millähän selityksellä vihje on Ekin mielestä oikein? Mutta kun ei kysytä, selitystä ei saada. Jos sitten kysytään, Eki mielellään poistaa kysymyksen.

        Taas vääristelet. Ei sieltä kenenkään muiden kysymyksiä ole poistettu kuin sinun, ja sinullahan on sinne ansaittu porttikielto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas vääristelet. Ei sieltä kenenkään muiden kysymyksiä ole poistettu kuin sinun, ja sinullahan on sinne ansaittu porttikielto.

        Monesti olen ihmetellyt, millä perusteella Eki on tulkinnut jonkun kommentin kirjoittamakseni. Jos olen joskus jotain kysynyt ja jos joku muu kysyisi samasta asiasta, todennäköisesti Eki tulkitsisi senkin kirjoittamakseni. Näin jonkun muunkin laittama kysymys poistettaisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huomannut että muut ihmiset yleensä ajattelevat asioista eri tavalla kuin sinä?

        Anna sitten järkevä selitys vihjeelle jos katsot vihjeen olevan oikein.

        Minusta vihje toimii vain partitiivissa.

        Punainen T-kirjain pitää ottaa huomioon, mutta ei se minusta muuta vihjettä ikään kuin partitiivissa luettavaksi. Se vaikuttaa mielestäni vain ratkaisusanan muotoiluun. Näin ainakin yleensä merkityt kirjaimet toimivat.

        Jos punainen T tarkoittaa, että sana OSAVALTIO tukee lukea OSAVALTIOTA, olisi aika outo vihjeitys. Jos vihje olisi ... OSAVALTIOTA, partitiivi olisi luonteva kahdessakin mielessä.

        Eräs nettituttu ihmetteli vihjettä myös.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Monesti olen ihmetellyt, millä perusteella Eki on tulkinnut jonkun kommentin kirjoittamakseni. Jos olen joskus jotain kysynyt ja jos joku muu kysyisi samasta asiasta, todennäköisesti Eki tulkitsisi senkin kirjoittamakseni. Näin jonkun muunkin laittama kysymys poistettaisiin.

        Jatkat vain vääristelyjäsi. Kenenkään muiden kommentteja ei ole poistettu kuin sinun. Ja sinulla on ansaittu ikuinen porttikielto. Piste.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Anna sitten järkevä selitys vihjeelle jos katsot vihjeen olevan oikein.

        Minusta vihje toimii vain partitiivissa.

        Punainen T-kirjain pitää ottaa huomioon, mutta ei se minusta muuta vihjettä ikään kuin partitiivissa luettavaksi. Se vaikuttaa mielestäni vain ratkaisusanan muotoiluun. Näin ainakin yleensä merkityt kirjaimet toimivat.

        Jos punainen T tarkoittaa, että sana OSAVALTIO tukee lukea OSAVALTIOTA, olisi aika outo vihjeitys. Jos vihje olisi ... OSAVALTIOTA, partitiivi olisi luonteva kahdessakin mielessä.

        Eräs nettituttu ihmetteli vihjettä myös.

        Jos OSAVALTIO pitäisi ensin lukea OSAVALTIOTA punaisen T-irjaimen takia, punainen T-kirjain pitäisi toistamiseen vaikuttaa ratkaisusanan muotoiluun. Tällainen ei ole merkittyjen kirjainten kanssa mielekkään oloinen tapa. Vihjeitys menisi näin ymmärrettynä liian monimutkaiseksi.

        Punaisissa kirjaimissa idea on ainakin tähän saakka ollut se, että ensin luetaan vihje ikään kuin ei olisi punaista kirjainta. Tämän jälkeen mietitään, miten se vaikuttaa ratkaisusanan lopulliseen muotoiluun.

        Normaalilla kovislogiikalla ratkaisusanassa pitäisi olla mukana jonkin osavaltion nimi, mutta tässä sellaista ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkat vain vääristelyjäsi. Kenenkään muiden kommentteja ei ole poistettu kuin sinun. Ja sinulla on ansaittu ikuinen porttikielto. Piste.

        En minä seuraavalka mitään vääristellyt:

        "Jos olen joskus jotain kysynyt ja jos joku muu kysyisi samasta asiasta, todennäköisesti Eki tulkitsisi senkin kirjoittamakseni. Näin jonkun muunkin laittama kysymys poistettaisiin."

        Kyse on teoreettisesta oletuksesta, miten saattaisi käydä. En siinä väittänyt, että näin olisi kertaakaan käynyt. Asian voisi kyllä testata, jos joku tänne kirjoittavista suostuisi laittamaan seuraavan kommentin sisällön sitä käsittelevään säikeeseen Ekin foorumissa:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17574802/is-viikonloppu-24--25-9-2022#comment-116618282
        Kommentti todennäköisesti lähtisi, vaikka en olisi sitä laittanut. Asiaa ei vain ole testattu.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En minä seuraavalka mitään vääristellyt:

        "Jos olen joskus jotain kysynyt ja jos joku muu kysyisi samasta asiasta, todennäköisesti Eki tulkitsisi senkin kirjoittamakseni. Näin jonkun muunkin laittama kysymys poistettaisiin."

        Kyse on teoreettisesta oletuksesta, miten saattaisi käydä. En siinä väittänyt, että näin olisi kertaakaan käynyt. Asian voisi kyllä testata, jos joku tänne kirjoittavista suostuisi laittamaan seuraavan kommentin sisällön sitä käsittelevään säikeeseen Ekin foorumissa:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17574802/is-viikonloppu-24--25-9-2022#comment-116618282
        Kommentti todennäköisesti lähtisi, vaikka en olisi sitä laittanut. Asiaa ei vain ole testattu.

        Kyllä siihen porttikieltoon sisältyy myös se, että jos sinä suostuttelet jonkun bulvaanin lähettämään sinun kirjoittamasi kommentin, niin se kommentti tulee poistaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siihen porttikieltoon sisältyy myös se, että jos sinä suostuttelet jonkun bulvaanin lähettämään sinun kirjoittamasi kommentin, niin se kommentti tulee poistaa.

        Tällä kertaa pyysin lähettämään erään muun kuin itseni kirjoittaman kommenin. En saanut suostuteltua häntä lähettämään suurin piirtein samansisältöistä kommenttia myös sinne. Jos hän olisi suostunut, Eki olisi mielestäni tehnyt väärin, jos olisi tällaisen kommentin poistanut. No tilanne jäi teoreettiseksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tällä kertaa pyysin lähettämään erään muun kuin itseni kirjoittaman kommenin. En saanut suostuteltua häntä lähettämään suurin piirtein samansisältöistä kommenttia myös sinne. Jos hän olisi suostunut, Eki olisi mielestäni tehnyt väärin, jos olisi tällaisen kommentin poistanut. No tilanne jäi teoreettiseksi.

        Sinä olet kova ohjaamaan kaikkien sivujen perustajia ja moderaattoreita. Ikään kuin vain sinun sääntöjesi mukaan voisi toimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kova ohjaamaan kaikkien sivujen perustajia ja moderaattoreita. Ikään kuin vain sinun sääntöjesi mukaan voisi toimia.

        Olisi vain ollut mielenkiintoista testata Ekiä. Hän kyllä tuetää, etten okisisi itse tiettyä kommenttia kirjoittanut. Mutta jos hän huomaisi, että pyytäisin kanssani suurin piirtein samoin ajattelevan laittamaan oman kommenttinsa, suhtautuisiko Eki toiseen henkilöön kuten minuun. Nyt asiaa ei oke testattu.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tällä kertaa pyysin lähettämään erään muun kuin itseni kirjoittaman kommenin. En saanut suostuteltua häntä lähettämään suurin piirtein samansisältöistä kommenttia myös sinne. Jos hän olisi suostunut, Eki olisi mielestäni tehnyt väärin, jos olisi tällaisen kommentin poistanut. No tilanne jäi teoreettiseksi.

        Tuollainen jossitteleva spekulointi ei ole mitään muuta kuin vääristelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kova ohjaamaan kaikkien sivujen perustajia ja moderaattoreita. Ikään kuin vain sinun sääntöjesi mukaan voisi toimia.

        Huuhaan säännöt ovat myös sikäli erikoisia, että ei ole tarkoituskaan, että Huuhaa niitä itse noudattaisi. Ne ovat rahvasta varten - eivät ne Keisaria koske.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaan säännöt ovat myös sikäli erikoisia, että ei ole tarkoituskaan, että Huuhaa niitä itse noudattaisi. Ne ovat rahvasta varten - eivät ne Keisaria koske.

        Noudatan sivuillani tarkasti itsekin sääntöjä. Täällä itse kukin niistä vähän lipsuu.

        Myönnän, että Ekin foorumissa tietoisesti välillä rikon kirjoituskieltoa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Noudatan sivuillani tarkasti itsekin sääntöjä. Täällä itse kukin niistä vähän lipsuu.

        Myönnän, että Ekin foorumissa tietoisesti välillä rikon kirjoituskieltoa.

        Vai on se niin, että "täällä itse kukin vähän lipsuu" eikä siis noudata sääntöjä, jotka Huuhaa on keisarillisin valtuuksin tänne asettanut.

        Miksi kuvittelet, Huuhaa, että toisten täällä pitäisi noudattaa sinun sääntöjäsi? Varsinkaan kun itse rikot niitä sen kun ehdit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai on se niin, että "täällä itse kukin vähän lipsuu" eikä siis noudata sääntöjä, jotka Huuhaa on keisarillisin valtuuksin tänne asettanut.

        Miksi kuvittelet, Huuhaa, että toisten täällä pitäisi noudattaa sinun sääntöjäsi? Varsinkaan kun itse rikot niitä sen kun ehdit.

        Täällä nyt ei aina noudateta tämän sivuston perussääntöjäkään.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Täällä nyt ei aina noudateta tämän sivuston perussääntöjäkään.

        Näppituntuma on se, että sinä Huuhaa niitäkin eniten rikot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näppituntuma on se, että sinä Huuhaa niitäkin eniten rikot.

        Tapio yrittää vain ja ainoastaan auttaa, päteä, ohjeistaa ja päsmäröidä. Eikö sitä nyt vaan voida hyväksyä? Mksi pitää aina mollata? Tapiolla on joku syndrooma, joka pakottaa sen käyttäytymään noin. Ei siitä voi sitä syyttää. Häpeäisitte.


    • Anonyymi

      Joo, viikonloppu taas pilalla kun saa eteensä Skytän kolmosen. Turha edes yrittää. Hukkaan meni 3,20 juuroa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe