IS kovis 8.10.

Anonyymi-ap

Vaikeutta riitti, ponnisteluja vaati.

41

1336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Apupappipoppoo pupun pauloissa
      Pappamopopa oppipojan pippaloissa

      Apteekit, ananas, riitit, apukone, stasi, silu, arseeni, epelit, takalasit, natustaja, alusastia, emiiri, kotiapu, ipattaa, maakasa, opaali, rakat, emosupi, saipa, tasan

      • Anonyymi

        Kiitoksia paljon, joskus jotain asiallistakin!


      • Anonyymi

        Tämä tuli eniten tarpeeseen ikinä. Kiitos!


    • Anonyymi

      Vasen alalaita ihan sekava. Adamilta ilm. automerkki, mutta onko sekään oikein. Kapakat kierroksella?

    • Anonyymi

      Mä en saa tohon "kukkivista" mitään järjellistä sanaa. Muuten menisi ihan ookoosti, eli mulla täytyy olla nyt jotain ihan pielessä. Sovittelin siihen kimppua, ei sopinut muihin sanoihin yhtään. Pieni apu olis kiva...


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jos lähetät kuvan sivustoni kautta ristikosta, kerron sinulle, mitkä kirjaimet sinulla on väärin. Kun tiedät virheelliset kirjaimet, voit ne ehkä varsin helposti korjata.
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-viikonloppu-1-30-10-2022/?view=all#post-25607
        Näkemättä ristikkoa on aika vaikea arvata, missä on ratkontavirheitä.

        "Vasen alalaita ihan sekava. Adamilta ilm. automerkki, mutta onko sekään oikein. Kapakat kierroksella?"

        Adamilta on automerkki.

        Kukkivista - sain erään kukkasuvun.
        KAPAKAT... jos teet kapakkakierroksia, niin kapakat on ...


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kukkivista - sain erään kukkasuvun.
        KAPAKAT... jos teet kapakkakierroksia, niin kapakat on ...

        kukkivista = Tulipa (tulppaanien suku)
        kapakat kierroksella = kolutut


    • Anonyymi

      Mutta tuleeko sitten tuosta k_____ -vihjeestä "kurkit?"
      Mulle tuli mieleen, että tuo kapakat kierroksella olisi TOLATOT, eli ottolat, sana kierrettynä, eka tavu viimeiseksi , tosin TOLATOT ei tarkoita mitään.
      Silloin tuo em. vihje olisi "korkit."
      Kava löytyy sitten sanasta pata, voiko olla?
      Tässä ristikossa on paljon omituisuuksia, täytyy kyllä laittaa mielikuvitus koetukselle. Tuo helle kypsentävää on ilmaisunakin kummallinen ja siitä saamani sana ihan päätön, en tajua nyt kyllä. On

      • Mutta tuleeko sitten tuosta k_____ -vihjeestä "kurkit?" - sitähän haetaan. Kun kurkkii, usein urkkii.

        Kava löytyy sitten sanasta pata, voiko olla?

        Kyllä. Googlaa kuten minäkin - kava on muutakin kuin höylä ja sitä voi panna pataan.

        Helle... tuntu minustakin omituiselta. Itse asiassa vihjettä pitää vielä miettiä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mutta tuleeko sitten tuosta k_____ -vihjeestä "kurkit?" - sitähän haetaan. Kun kurkkii, usein urkkii.

        Kava löytyy sitten sanasta pata, voiko olla?

        Kyllä. Googlaa kuten minäkin - kava on muutakin kuin höylä ja sitä voi panna pataan.

        Helle... tuntu minustakin omituiselta. Itse asiassa vihjettä pitää vielä miettiä.

        Ka(r)van paikka on pa(r)ta, ja (lo)helle (lo)imutus.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mutta tuleeko sitten tuosta k_____ -vihjeestä "kurkit?" - sitähän haetaan. Kun kurkkii, usein urkkii.

        Kava löytyy sitten sanasta pata, voiko olla?

        Kyllä. Googlaa kuten minäkin - kava on muutakin kuin höylä ja sitä voi panna pataan.

        Helle... tuntu minustakin omituiselta. Itse asiassa vihjettä pitää vielä miettiä.

        "Kava löytyy sitten sanasta pata, voiko olla?" - ymmärtääkseni kyse ei siis ole jekusta vaan kyse on faktavihje. Tosin kyse olisi mausteena laittomasta mausteesta, sillä se on lääkeaineeksi luokiteltu - "pata" voi mennä sekaisin - tuskin kai Skyttä sitä tarkoittaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ka(r)van paikka on pa(r)ta, ja (lo)helle (lo)imutus.

        Typiste KAVA kohdalla on kyllä varmaan noin, vaikka vähän ontuvan faktaselityksenkin sain.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Typiste KAVA kohdalla on kyllä varmaan noin, vaikka vähän ontuvan faktaselityksenkin sain.

        Eihän sitä etukäteen aina tiedä onko kyse kirjainjekusta vai faktavihjeestä. Kirjainjekut ovat kyllä Skytällä erityisen yleisiä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Eihän sitä etukäteen aina tiedä onko kyse kirjainjekusta vai faktavihjeestä. Kirjainjekut ovat kyllä Skytällä erityisen yleisiä.

        Se tuli todistettua kantapään kautta. Jos ajattelee sanaa pata, niin kannattaako ajatella, että laatija etsii jonkun ihan oudon jutun siihen? Eipä kannata, mutta silti joku päätti epäillä laatijaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tuli todistettua kantapään kautta. Jos ajattelee sanaa pata, niin kannattaako ajatella, että laatija etsii jonkun ihan oudon jutun siihen? Eipä kannata, mutta silti joku päätti epäillä laatijaa.

        Skytän suhteen kyllä vähänkin oudon faktan sijaan kannattaa miettiä kirjainjekkua. Niitä va<n hieman vähemmän soisi löytävänsä, joten ajattelin, että tässä ei sentään olisi. Pidemmällä pohtimisslla jekkukin olisi voinut tulla mieleen.

        Tuplatypiste oli tällä kertaa liikaa. Tuplatypisteitä on tosi harvoin , joten niitä ei odota löytävänsä. Olen joskus tuplatypisteen keksinytkin, mutta on niitä jäänyt paljon hoksaamattakin.


    • Anonyymi

      No voi hyvä tavaton, kiitos hurjasti! Tulipahan nyt tuo kulma valmiiksi. Vieläkin on kummallisuuksia mutta täytyy tosiaan miettiä noita sanakiemuroita, jos niistä löytyisi selitys. Toisaalta tämä on ihanaa aivorääkkäystä.

    • Anonyymi

      Entä 1.1.2. ei oikein aukene minulle. alku kuitenkin on AM

      • Anonyymi

        Amati


    • Anonyymi

      Porista? Ei aukee

      • Anonyymi

        pastori (anagrammi)


    • <miten täällä joku selittäö BRASILIAN OSAVALTIO -vihjeen?

      Sain jonkin tason selityksen, mutta se on minusta ihan liian monimutkainen kolmen tähden kovikseenkin ( https://keskustelu.suomi24.fi/t/17593617/is-viikonloppu-8--9-10-2022#comment-116880103 ).

      Tunne on hyvin saman tapainen kuin nimimerkillä iso S Sanarisin foorumissa:

      "En näe Brasilia-vihjeessä selkeää yhteyttä. Erittäin hyvällä poliittisella tahdolla näen kaninaivoisen epäselvän yhteyden, joka vaatii kanilta kaksi perustelematonta loikkaa. Pahoittelen puutteellista ymmärrystäni."

      • Myöskään Jaska ei vihjeestä pitänyt - ehkä parastabon odottaa viikko ja katsoa, mitö Jaska asiasta sanoo. Odotan Jaskan kommenttia mielenkiinnolla.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Myöskään Jaska ei vihjeestä pitänyt - ehkä parastabon odottaa viikko ja katsoa, mitö Jaska asiasta sanoo. Odotan Jaskan kommenttia mielenkiinnolla.

        Ei täällä kukaan ole vielä ole väittänyt, että tuo Brasilia-vihje olisi korrekti. Sinä Huuhaa itse olet toistaiseksi ainoa, joka täällä on etsiskellyt tapoja miten sitä voisi pyrkiä puolustelemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä kukaan ole vielä ole väittänyt, että tuo Brasilia-vihje olisi korrekti. Sinä Huuhaa itse olet toistaiseksi ainoa, joka täällä on etsiskellyt tapoja miten sitä voisi pyrkiä puolustelemaan.

        Itse asiassa vain yksi henkilö Sanarisin foorumissa on pitänyt vihjettä täysin korrektina. Yritin miettiä logiikkaa, millä hän sen teki. Näin tehdessäni päädyin samoille linjoille kuin iso S.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä kukaan ole vielä ole väittänyt, että tuo Brasilia-vihje olisi korrekti. Sinä Huuhaa itse olet toistaiseksi ainoa, joka täällä on etsiskellyt tapoja miten sitä voisi pyrkiä puolustelemaan.

        Ylläpito tunnusti lipulta virheen:

        " YlläpitoLainaa12.10.2022 klo 09:25
        Kyllä siinä Brasilia-vihjeessä on epätarkkuus eli suoraan sanottuna asiavirhe. Hirveästi sen ei pitäisi hämätä, koska ollaan tosi tosi lähellä oikeaa vihjettä, mutta huomautus koko tiimille tästä tulee!"

        Ylläpito olisi voinut toimia aiemmin. Eräs ratkoja oli tosi vihainen. Lähes joka ainoassa IS:n viikonlopun jossakin ristikossa on viineaikoina ollut virhe. Edellistä virhettä Ylläpito ei tunnustanut. Ylläpitoa ei aina edes painostamalla saa tunnustamaan virheitä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ylläpito tunnusti lipulta virheen:

        " YlläpitoLainaa12.10.2022 klo 09:25
        Kyllä siinä Brasilia-vihjeessä on epätarkkuus eli suoraan sanottuna asiavirhe. Hirveästi sen ei pitäisi hämätä, koska ollaan tosi tosi lähellä oikeaa vihjettä, mutta huomautus koko tiimille tästä tulee!"

        Ylläpito olisi voinut toimia aiemmin. Eräs ratkoja oli tosi vihainen. Lähes joka ainoassa IS:n viikonlopun jossakin ristikossa on viineaikoina ollut virhe. Edellistä virhettä Ylläpito ei tunnustanut. Ylläpitoa ei aina edes painostamalla saa tunnustamaan virheitä.

        Se on Huuhaa sinun kanssasi ikävä kyllä aivan sama juttu: sinua ei aina edes painostamalla saa tunnustamaan sinun omia virheitäsi. Ja kyllä niitäkin turhan paljon esiintyy: huomattavaksi häiriöksi asti.



      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Käsittelin asiaa nyt varsin tasapuokisesti. Jonkinlainen koonti on https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-viikonloppu-1-30-10-2022/#post-25607

        Tasapuolisuuttasi sinä olet jäävi itse arvioimaan.

        Suurin virheesi oli tälläkin kertaa se, että käytit tuon yhden vihjeen käsittelyyn täällä aivan liikaa palstatilaa - vieläpä kahdessa eri langassa. Olisi riittänyt kirjoittaa yksi - siis vain yksi - seuraavankaltainen viesti: "Epäilen virhettä vihjeessä BRASILIAN OSAVALTIO (jossa T on kirjoitettu punaisella). Vaikuttaa siltä, että laatija on erehtynyt luulemaan, että eräällä Brasilian osavaltiolla on sama nimi kuin sen pääkaupungilla."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tasapuolisuuttasi sinä olet jäävi itse arvioimaan.

        Suurin virheesi oli tälläkin kertaa se, että käytit tuon yhden vihjeen käsittelyyn täällä aivan liikaa palstatilaa - vieläpä kahdessa eri langassa. Olisi riittänyt kirjoittaa yksi - siis vain yksi - seuraavankaltainen viesti: "Epäilen virhettä vihjeessä BRASILIAN OSAVALTIO (jossa T on kirjoitettu punaisella). Vaikuttaa siltä, että laatija on erehtynyt luulemaan, että eräällä Brasilian osavaltiolla on sama nimi kuin sen pääkaupungilla."

        Asiasta on toinenkin mielipide, jonka otin myös esille. Täällä se pitää hakea muiden kommenttien seasta. Foorumissani se löytyy yhdestä kommentista.

        Myönnän, että käsittely minulla heposti venyy pitkäksi. Täällä ei voi koostaa näkökulmaansa yhteen kommenttiin, jos jälkikäteen tulee esille uusia näkökulmia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Asiasta on toinenkin mielipide, jonka otin myös esille. Täällä se pitää hakea muiden kommenttien seasta. Foorumissani se löytyy yhdestä kommentista.

        Myönnän, että käsittely minulla heposti venyy pitkäksi. Täällä ei voi koostaa näkökulmaansa yhteen kommenttiin, jos jälkikäteen tulee esille uusia näkökulmia.

        "Täällä ei voi koostaa näkökulmaansa yhteen kommenttiin, jos jälkikäteen tulee esille uusia näkökulmia."

        Tuo on puhdas tekosyy. Ihmisten välisestä kommunikoinnista ei tulisi mitään, jos jokainen voisi loputtomasti editoida omia aikaisempia puheenvuorojaan. Kyse on vain siitä, että sinulta puuttuu kärsivällisyys harkita loppuun asti sitä mitä tänne kirjoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä ei voi koostaa näkökulmaansa yhteen kommenttiin, jos jälkikäteen tulee esille uusia näkökulmia."

        Tuo on puhdas tekosyy. Ihmisten välisestä kommunikoinnista ei tulisi mitään, jos jokainen voisi loputtomasti editoida omia aikaisempia puheenvuorojaan. Kyse on vain siitä, että sinulta puuttuu kärsivällisyys harkita loppuun asti sitä mitä tänne kirjoitat.

        Ettekö te vieläkään tajua, että Tapio ei harrasta ristikoita - hän harrastaa paskanjauhantaa netissä. Tämän voi helposti käydä varmistamassa eräältä tekniseltä sivustolta, jossa hän ajoi vakikävijät hulluuden partaalle muutamassa viikossa loputtomalla viestitulvalla.

        Tapion kanssa väittely ja hänen mollaamisensa on juuri sitä mitä hän haluaa. Hän haluaa kokea olevansa tilanteen herra, kuuluvansa joukkoon ja olla arvostettu asiantuntija. Tätähän hän ei kyllä ole. Tästä erinomaisena esimerkkinä kava/pata. Ei tajunnut tuota kyseisen laatijan tapaan kuuluvaa jekkua, vaan etsi jotain älyttömiä yhteyksiä Googlen syövereistä.

        Hän myös selostaa useiden palstojen tapahtumia täällä ikään kuin olisi palstajumala, joka jakelee tiedon murusia meille typeryksille.

        Älä vastaa tähän, kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ettekö te vieläkään tajua, että Tapio ei harrasta ristikoita - hän harrastaa paskanjauhantaa netissä. Tämän voi helposti käydä varmistamassa eräältä tekniseltä sivustolta, jossa hän ajoi vakikävijät hulluuden partaalle muutamassa viikossa loputtomalla viestitulvalla.

        Tapion kanssa väittely ja hänen mollaamisensa on juuri sitä mitä hän haluaa. Hän haluaa kokea olevansa tilanteen herra, kuuluvansa joukkoon ja olla arvostettu asiantuntija. Tätähän hän ei kyllä ole. Tästä erinomaisena esimerkkinä kava/pata. Ei tajunnut tuota kyseisen laatijan tapaan kuuluvaa jekkua, vaan etsi jotain älyttömiä yhteyksiä Googlen syövereistä.

        Hän myös selostaa useiden palstojen tapahtumia täällä ikään kuin olisi palstajumala, joka jakelee tiedon murusia meille typeryksille.

        Älä vastaa tähän, kiitos.

        Älytöntä mollaamista, jos yksi jekku menee ohitse. Kirjoittaja tietää, että yleensä Skytän jekut ymmärrän. Edellisten laatijan ristikoiden kanssa minulla ei ollut mitään ongelmia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Älytöntä mollaamista, jos yksi jekku menee ohitse. Kirjoittaja tietää, että yleensä Skytän jekut ymmärrän. Edellisten laatijan ristikoiden kanssa minulla ei ollut mitään ongelmia.

        Ja vastasihan taas, vaikka oikein pyydettiin ettei. Jännittävällä tavalla myös jätti viestin pääpointin huomiotta - taas kerran.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tasapuolisuuttasi sinä olet jäävi itse arvioimaan.

        Suurin virheesi oli tälläkin kertaa se, että käytit tuon yhden vihjeen käsittelyyn täällä aivan liikaa palstatilaa - vieläpä kahdessa eri langassa. Olisi riittänyt kirjoittaa yksi - siis vain yksi - seuraavankaltainen viesti: "Epäilen virhettä vihjeessä BRASILIAN OSAVALTIO (jossa T on kirjoitettu punaisella). Vaikuttaa siltä, että laatija on erehtynyt luulemaan, että eräällä Brasilian osavaltiolla on sama nimi kuin sen pääkaupungilla."

        Niinhän se lopulta oli - lastija itse tunnustas moksnsa näin:
        "BRASILIAN OSAVALTIO (T punaisella) => NATALIAT; tässä vihjeessä on minulla asiavirhe; Natal ei ole Brasilian osavaltio, vaan erään osavaltion kaupunki; mielestäni varmistin tätä kyllä Wikipediasta, mutta niin vain siihen virhe tuli; harmillista, että se meni myös tarkastajien haukankatseiden ohi; moni ratkoja oli sen huomannut; tämä kohta kirvoitti tästä ristikosta lukumääräisesti suurimman palautteen; olen pahoillani virheestä; näistä lähtökohdista vihje olisi voinut olla BRASILIAN CITY: NATALIA T"


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Niinhän se lopulta oli - lastija itse tunnustas moksnsa näin:
        "BRASILIAN OSAVALTIO (T punaisella) => NATALIAT; tässä vihjeessä on minulla asiavirhe; Natal ei ole Brasilian osavaltio, vaan erään osavaltion kaupunki; mielestäni varmistin tätä kyllä Wikipediasta, mutta niin vain siihen virhe tuli; harmillista, että se meni myös tarkastajien haukankatseiden ohi; moni ratkoja oli sen huomannut; tämä kohta kirvoitti tästä ristikosta lukumääräisesti suurimman palautteen; olen pahoillani virheestä; näistä lähtökohdista vihje olisi voinut olla BRASILIAN CITY: NATALIA T"

        Ainakaan kukaan muu kuin sinä ei täällä ole ollut sitä mieltä että vihje on virheetön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan kukaan muu kuin sinä ei täällä ole ollut sitä mieltä että vihje on virheetön.

        En minäkään sitä virheettömönä pitänyt, mutta liian monimutkaisesti haetun selityksen siihen keksin - samaa todennäköusesti etäs kommentoija Sanarisin foorumissa ajatteli.


    • Anonyymi

      Rajatapaus ja Alkukasvua ja Ajuja ?????

      • Anonyymi

        aita, Arai (a-rai), takia (takaperin (s)ajuja = (s)aikat)


    • Anonyymi

      Entä Ajokin joskus?

      • Anonyymi

        takaa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe