Haitsupparallallei. Täällä sitä taas ollaan. Mitä jos tulee liikekannallepano? Mitä siitä seuraa, jos liikekannallepanosta kieltäytyy?. Monet varmasti yrittävät lähteä maasta pois, jos pääsee, tai yrittävät piiloutua jonnekin ties minne. Ja sitten sekin vielä, ketkä saavat liikekannallepanosta vapautuksen?. Jos liikekannallepano tulisi, niin tuskinpa sinne otetaan sellaisia, ketkä on henkisesti vajaita, sairaita, tai vaarallisia ihmisiä, joilta on esim. aselupa evätty, tai vaarallisia rikollisia.Rapajuoppoja sinne tuskin edes otetaan , koska niitä kiinnostaa pelkästään se viinapullon sisältö. Entäs yrittäjät, miten niiden käy?. Kyllähän yhteiskunnankin on jotenkin pyörittävä. Luulisi, että jos liikekannallepano tulisi, niin eiköhän sinne oteta sellaista porukkaa, joista on enemmän hyötyä kuin haittaa.
Liikekannallepano, siitä kieltäytyminen ja seuraukset, vapautus, ketkä vapautetaan?
2
467
Vastaukset
- Anonyymi
Tällä hetkellä tarjokkaita on niin paljon, ettei suurta tarvetta ole vastentahtoisia värvätä. Värväyshetkellä voi kuitenkin olla jossain määrin kiire, eikä pitkällisiin tutkimuksiin ole aikaa, joten halutonkin voi joutua joukkojen mukaan. Myöhemmin näitä virherekrytointeja voidaan sitten korjata joukko-osastoissa.
- Anonyymi
Voi tietysti olla että kaiken maailman Codesan-miehet jätetään ottamatta armeijaan liikekannallepanossa, mutta voi myös olla, että armeijassa olisi paremmat tarjoilut sota-aikana kuin siviililissä, jossa ankeina aikoina Codesan-miesten hyysääminen ei ole prioriteettijärjestyksessä ihan yhtä korkealla kuin rauhan aikana.
Mihin Codesan-miehet sitten poistuisivat? Viereiseen Nato-maahan vai suoraan vihollisen hyysättäviksi? No tietysti mikäli kukkaro on kunnossa niin poistumaan pääsee aika kauaskin, mutta harvalla Codesan-miehellä kukkaro on kovin hyvässä kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k744026- 1013555
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823378Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia382789- 1251673
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191164Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221134Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141121Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120