Teknikens Världin talvirengasvertailussa kitka- ja nastarenkaat yhdessä. KITKARENKAILLE TUPLAVOITTO!

Anonyymi-ap

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uudet-nokialaiset-eivat-juhlineet-ruotsalaisessa-talvirengastestissa-tassa-selitys/8264844#gs.fa83vu

"Ruotsalaislehden testissä sekä kitka- että nastarenkaat olivat samassa kategoriassa. Voittajaksi rankattiin Continental ContiViking Contact 7 -kitkarengas (123 pistettä), kakkonen oli Goodyear UltraGrip Ice 2- kitkarengas (120), kolmas Pirelli Ice Zero 2 -nastarengas (117) ja neljäs Michelin X-Ice Snow -kitkarengas (115)."

15

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruotsalaisilla on ihan tosienlaiset painotukset rengastesteissään. Siellä on yli puolet maasta paljon lauhempaa kuin meillä ja väki asustelee siellä osassa maata.
      Molemmissa testeissä on se huono puoli, että lehden lopputulos voi olla käyttäjälle ihan perseestä ja siksi ne pitää tutkia ja tulkita ihan omista lähtökohdista ja omilla painotuksilla.

      • Anonyymi

        Ruotsalaiset ovat huomattavasti valistuneimpia kuin suomalaiset, myös autoilijoina. Ympäristöasiat painavat vaakakupissa enemmän, kuin nastan purevuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsalaiset ovat huomattavasti valistuneimpia kuin suomalaiset, myös autoilijoina. Ympäristöasiat painavat vaakakupissa enemmän, kuin nastan purevuus.

        Eiköhän se johdu enemmänkin olosuhteiden eroista. Valistuneisuuden kanssa sillä ei ole tekemistä, ehkä siellä ajetaan paremmilla autoilla ja leveämmillä teillä järkevämmin?


    • Anonyymi

      Ruotsalaisten testitulokset kelpaa hyvin aktivointialoituksen aiheeksi !

    • Anonyymi

      Olisiko ollut vielä vanhempaa testiä tarjolla?

      • Anonyymi

        Eli väärin testattu, väärässä maassa ja väärillä renkailla. Voi noita hurreja...


    • Anonyymi

      Noissa ruotsalaisissakin testeissä tuli kirkkaasti selväksi, että nastarengas on ylivoimainen liukkailla keleillä. Ja sellaisiinhan se on tehtykin. Ruotsalaisetkin tuossa suosittelivat nastarenkaita vaikeisiin talviolosuhteisiin eli jos liikkuu pääosin liukkailla teillä.
      Ruotsin valtaosa liikenteestähän tapahtuu etelämpänä kuin Suomen etelärannikko, joten olosuhteet ovat hyninkin toisenlaiset kuin Suomessa mitä tulee liukkauteen. Näin ollen tietysti se kannattaa huomioida rengasvalinnoissakin.

      • Anonyymi

        Suomalaisen mielestä on aina liukasta, jos lämpötila laskee alle 15 °C. Silloin tarvitaan nastat.


    • Anonyymi

      Saahan sitä vaikka kesärenkaan talvirengastestin voittajaksi jos tarpeeksi painottaa asvalttiominaisuuksia.

      Suomalaisissa testeissä painotetaan sitä liukkainta ja vaarallisinta alustaa eli jäistä tienpintaa, siksi nastat pesee kitkat mennen tullen.

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Turvallisuus on kuitenkin tärkeää ja kokematon ei omaa vielä sellaista osaamista että olisi kyvykäs kitkoilla ajamaan kaikissa olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin. Turvallisuus on kuitenkin tärkeää ja kokematon ei omaa vielä sellaista osaamista että olisi kyvykäs kitkoilla ajamaan kaikissa olosuhteissa.

        Viime talvi oli aika haastava kokeneellekin kitka-autoilijalle, kun piti joka aamu lähteä leivän tienaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime talvi oli aika haastava kokeneellekin kitka-autoilijalle, kun piti joka aamu lähteä leivän tienaamiseen.

        No ei ainakaan Pirkanmaalla ollut pienintäkään ongelmaa koko talvena kun alla on Contin 7 kitkat.


    • Anonyymi

      En kyllä yhtään ihmettele, sillä ajan itsekin noilla Continentalin huippukitkoilla. Muistan sen fiiliksen, kun olin ostanut ne ja ajelin jääpolanteisilla teillä ja yllätyin pidosta. :)

      Kyllähän nastakin pitää, mutta vain uutena, koska ne pirulaiset kun kuluu ja katkeaa minun ajomäärällä jo toisena talvena. Mutta eipä ole enää tarvetta nastoille.

      • Anonyymi

        Kun nastarenkailla ajaa ns. sisäänajot rauhallisesti ennen pahimpia liukkaita ja muutenkin ajelee normaalisti, niin nykyiset nastat pysyy, eikä katkeile moneen vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nastarenkailla ajaa ns. sisäänajot rauhallisesti ennen pahimpia liukkaita ja muutenkin ajelee normaalisti, niin nykyiset nastat pysyy, eikä katkeile moneen vuoteen.

        Aivan, jää runsaasti aikaa rouhia asfaltit piloille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3576
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2088
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1381
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe