Uuvuttava ahdistus

Anonyymi-ap

Olen viidenkymmenen ikäinen mies. Olen kokenut kolme loppuun palamista kymmenen vuoden välein. Terapiassa olen käynyt nyt viimeiset viisi vuotta. Siitä on ollut apua. Nyt olen viikon lomalla ja tämä loma tuntuu menevän murehtimisessa ja ahdistuksen uuvuttamana. Lääkitykseni on Brintelix 20 mg. Kaikki pitäisi olla ok. Minulla on ihana perhe ja hyvä työ. Työ on tosin stressavaa, koska olen esihenkilö useille kymmenille henkilöille. Olen kyllä ollut vieläkin haasteellisemmassa työssä. Työni osaan hyvin ja olen siinä mielestäni hyvä.
Tämä ahdistus on vaan, kuin jokin ihme voima joka syö jaksamistani sisältä päin.

12

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Surullista, voimia kuitenkin .❤️

    • Anonyymi

      Ole iloinen että pystyt tekee töitä.

    • Anonyymi

      Mieti ruokavaliotakin.
      Jokin ruoka uuvuttaa täysin kun taas toinen ruoka antaa energiaa.

      Voisiko tuollaiseen työhön vaikuttaa asenne?
      En tiedä esimiehen tehtävistä mutta voisiko auttaa asenne kuten "olen teidän kaveri" sen sijaan että on asenne "olen teidän määrääjä"?

      Joutuuko työssä paljon näyttelemään tai teeskentelemään? Sellaisen roolin vetäminen myös uuvuttaa.


      Lopullisen tarkoituksen elämälle saa vain Jeesukselta, joten sitäkin voisi harkita.

    • Anonyymi

      Joku sen ahdistuksen aiheuttaa ja se taitaa olla työ jos sitä burnoutia on työn vuoksi ollut ennenkin.Varmasti olet pätevä työssäni mut mielenterveys menee aina työn edelle.

    • Anonyymi

      Itsekin olen saanut ja kokenut elämäni aikana useita burnouteja. Olen siis melkein 50 vuotias, vaikka varmaan biologiselta puolelta jo sitä vanhempi. Vaadin itseltäni joskus liikaa. Ja väsyn helposti. Ensimmäisen kunnon burnoutin sain vain vähän alle 20 vuotiaana. Se oli aika karmea kokemus, koska sen päälle sain psykoottiseen masennukseen viittaavia oireita. En kuitenkaan käyttänyt psyykelääkkeitä vielä tuolloin, kuin vähän aikaa.

      Jostakin syystä en ole ikinä osannut levätä silloin, kun niin olisi tehtävä. Ylikuormitun nopeasti, etenkin fyysisen, tai erityisen henkisen rasituksen ja kuormituksen jälkeen, josta palautuminen on hidasta. Siitä tuntee syyllisyyttä.

      Mutta koska osallani on myös muita autoimmuunisairauksia, kuten kroonista väsymysoireyhtymää, niin se kai selittää enimmän osan väsymys ja burnoutherkkyydestä. Joskus olo on, kuin rekan alle jääneenä. Seuraavana päivänä lihaksiin ja niveliin sattuu. Keskusteluapua, tai mitään muutakaan ei ole minulle koskaan tarjottu ja annettu, ei etenkään julkiselta puolelta. Elämä on melkoista taistelemista ja lähes raahautumista, päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Eliniän odote on aika huono tässä sairaudessa.

      Sen kuin muistaisi, että ei tee ja vaadi itseltään liikaa. Ja huolehtii ravinnon ja unen saamisesta. Harrasteista, ihmissuhteista, omasta jaksamisesta ja hyvinvoinnista.

      Mutta voimia, jaksamista ja kaikkea hyvää ap: lle!

      • Anonyymi

        Nykyään ruuassa ei ole riittävästi rakennusaineita kehon vahvistamiseen, varsinkin jos kiireen takia vielä syö huonosti.
        Jos on lapsena nauttinut kouluruuaksi vaikka vain energiajuomaa niin kehon varastot on jo valmiiksi tyhjät.

        Sellainen kuin Karnosiini on luonnollinen lihasten rakennusaine jota saa luontaistuotekaupasta.
        Sen kanssa pitää kuitenkin olla varovainen että tarkkaan noudattaa ohjeita eikä nauti sitä liikaa.
        Itselläni jää lihaskivut tulematta uurastuksen jälkeen jos sitä nauttii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään ruuassa ei ole riittävästi rakennusaineita kehon vahvistamiseen, varsinkin jos kiireen takia vielä syö huonosti.
        Jos on lapsena nauttinut kouluruuaksi vaikka vain energiajuomaa niin kehon varastot on jo valmiiksi tyhjät.

        Sellainen kuin Karnosiini on luonnollinen lihasten rakennusaine jota saa luontaistuotekaupasta.
        Sen kanssa pitää kuitenkin olla varovainen että tarkkaan noudattaa ohjeita eikä nauti sitä liikaa.
        Itselläni jää lihaskivut tulematta uurastuksen jälkeen jos sitä nauttii.

        oliko 80 luvulla jo energiajuomia?Onko ne jo niin kauan ollut markkinoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään ruuassa ei ole riittävästi rakennusaineita kehon vahvistamiseen, varsinkin jos kiireen takia vielä syö huonosti.
        Jos on lapsena nauttinut kouluruuaksi vaikka vain energiajuomaa niin kehon varastot on jo valmiiksi tyhjät.

        Sellainen kuin Karnosiini on luonnollinen lihasten rakennusaine jota saa luontaistuotekaupasta.
        Sen kanssa pitää kuitenkin olla varovainen että tarkkaan noudattaa ohjeita eikä nauti sitä liikaa.
        Itselläni jää lihaskivut tulematta uurastuksen jälkeen jos sitä nauttii.

        Anteeksi , muistin väärin. Tarkoitin Kreatiinia vaikka toki karnosiinikin on luontaistuote.

        Kannattaa aina tarkistaa nämä nettineuvot.
        Vilpitönkin neuvoja voi muistaa asioita väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oliko 80 luvulla jo energiajuomia?Onko ne jo niin kauan ollut markkinoilla?

        En tiedä kuinka kauan niitä on ollut olemassa mutta ainakin on kauan puhuttu ettei koululaiset syö päivän mittaan mitään.

        Ja toiseksi voihan tässä neuvoa muita samalla. Jossain kommentissa kirjoitti 20 vuotias loppuunpalanut henkilö. Menee toki välillä sekaisin kuka näkymätön milloinkin on kirjoittelemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kuinka kauan niitä on ollut olemassa mutta ainakin on kauan puhuttu ettei koululaiset syö päivän mittaan mitään.

        Ja toiseksi voihan tässä neuvoa muita samalla. Jossain kommentissa kirjoitti 20 vuotias loppuunpalanut henkilö. Menee toki välillä sekaisin kuka näkymätön milloinkin on kirjoittelemassa.

        Aloittajahan kertoi olevansa 50 vuotias eli hän oli alakoulussa 80-luvulla.Ja sinä väität että silloin oli jo energiajuomia.Ite olen keski-ikäinen ja meillä ainakin ruoka jaettiin ja katsottiin että syötiin loppuun asti. En usko että 80-luvun koululaiset jätti ruuan syömättä.

        Jännä ettet huomannu aloittajan ikää ekassa viestissä jonka kirjoitti.


    • Anonyymi

      Aloittaja voi etsiä uutta työpaikkaa,kun kuitenkin on sen verran työkykyinen että pystyy ja osaa tehdä töitä.Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja työkokemusta on yhdeltä kuukaudelta vuodelta -98. Jos ahdistaa niin voi hakea työkyvyttömyyseläkettä jos tuntee olevansa työkyvytön kaikkeen työhön. Ja kela katsoo aloittajan olevan työkyvytön mihinkään työhön jolloin tarjotaan kuntoutusta.Eli aloittaja menee lääkäriin pyytämään ensin sairaslomaa ja ja sitten kuntoutustukea ja sitten työkyvyttömyyseläkettä.

    • Anonyymi

      Hyvä sinulla mahdolisuus terapiaan.Läkeistä en tiedä mitään,tuskin moni muukaan lukija?. Ota esille terapeutin kanssa myös puheeksi uupumisesi.Etsitte syyn miksi uuvut?Maalikko usein antaa virhelisiä ohjeita ,joten olen maalikko.Itse en käy terapia,en syö mielialla lääkeitä. Kun minulla tunne uupuminen peilaan asioita. Kuka joukoissani ihmiset imevät minun voimavarani?Olen empatinen vanhempi nainen. Joten koko aikuis elämä pyörinyt auttaminen vapaehtoisena ja sydämellä palkatta.Osamatta vetää rajoja ja antaa oikeutta itselleni: Olen jo eläkellä,oikeus huolehtia itsestäni ja pitää omat rahani omaan hyvinvoitiini.Eikä nitä antaa,käytää autetaviin. Jotka lähinä muistavat minua kun ovat elämän syrjääässä ja omat lähteneet kävelee.Lupa sanoa napakasti EI!Menikö jo 3 v? Napaksti ei! Kun kesää entinen naapuri vuosien takaa todella vanha nappasi minut elämään.Vain naapuri entinen.Ajatelin voi ulkoilla hänen kanssa vikonloppuna.Hakea helykodista ulos Jossa Asuu itsenäisesti! Käy kaupat Itsenäisesti,Omaiset käy hänen luona.Hän ei päse aamulla ylös ja uloskin vasta puolenpäivän jälkeen mieluiten kello 13-14 välillä.Alkoi hallita aikaani.Joudun omat menoni hänen kellon mukaan elää.Itse sallein. Kun vahvistin aikaa,ei vastanut puhelin.Kun menin ovelle,ei avannut ovea jne. 2 viikkoa sitten vasta kertoi Avaa oven vain koputus.Oli asia sopinut jonkun mun talon asukaan kanssa.Ovet avatan koputus.Paljon mutakin kuraa. Päätin loitonen. Saa rauhassa soitaa en vastaa. Hänhän teki ninkin kun vastasinEI Puhunut mitää.Vanha jänne puhelu ei hänelle maksa.Kun ei Puhu mitään. Hänelle soitetan. Heran pieksut sentään.Hän uuvutti hallitsi elämäni minun kelloani. Päätin ei velvolisuuksia ei siteitä edes ulkoilla hänen kanssa.Jätän taakseni hänet .Voin papremin. Yritin tällä kirjotuksella saada aihen aloiteuksen kirjoitajan saada ajatelemaan ; Onko joku ihminen joka vie voimasi?Mieti ihmis suhteitas.Hyvää loppu vuotta. Anteksi luki häiriöisen txt virheet. Voimia. Itä-Helsinki lähettäen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2014
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1710
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1157
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1122
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      130
      1068
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      956
    Aihe