Miksi me haukumme usein Israelia?

Anonyymi-ap

Jesaja kirjoittaa 44 luvussa seuraavasti; 23 Riemuitkaa, taivaat, sillä Herra on tämän tehnyt, iloitkaa, maan syvyydet, puhjetkaa riemuun, te vuoret, te metsät ja jokainen metsän puu: Herra on lunastanut Jaakobin! Hän on pelastanut Israelin, hän on osoittanut kirkkautensa.

Usein saarnataan, että Israelin siunaus ei ole enää voimassa, se on annettu meille. Mikä on näkemyksemme todellisuudessa. Onko Israel Jumalan silmäterä?

8

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Israel on Jumalan silmäterä. Millekään muulle ryhmälle ei ole annettu Israelin asemaa Jumalan edessä, vaikka jotkut ryhmät ovat pyrkineet sen omavaltaisesti ottamaan.

• Anonyymi

Israel on terroristivaltio nro 1.

• Anonyymi

Israel ei ole terroristivaltio.

• Mistä se ilmenee?

• Anonyymi

> Usein saarnataan, että Israelin siunaus ei ole enää voimassa, se on annettu meille. Mikä on näkemyksemme todellisuudessa. Onko Israel Jumalan silmäterä?

"Mutta sittenkään, vaikka he ovat vihollistensa maassa, en minä heitä hylkää enkä viero heitä niin, että lopettaisin heidät ja rikkoisin liittoni heidän kanssansa; sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa. Ja minä muistan heidän hyväksensä liiton heidän isiensä kanssa, jotka minä vein pois Egyptin maasta kansojen silmien edessä, ollakseni heidän Jumalansa. Minä olen Herra."
      Kolmas Mooseksen kirja 26:44-45

• Anonyymi

On se kyllä kummallista, kun yli 2000 vuotta sitten silloinen ja nykypäivän Israel eivät pitäneet eivätkä pidä Jeeusta eikä Uutta Testamnenttia missään arvossa ja kaiken huipuksi naulivat ristille Jumalan pojan. Jos eivät olis naulinneet, niin silloinhan koko Jumalan suunnittelema pelastussuunnitelma olisi mennyt mönkään. Ei järjen hiventäkään mokomassa pelastussuunnitelmassa, sillä olisihan koko "teatteriesitys" näytelmä voitu toteuttaa muullakin tavoin. On kyllä outo tämä Jumala, ettei muka ilman verenvuodatusta voitu ihmisiä pelastaa tai mistä ihmeestä heidät olisi pitänyt pelastaa ? Aivan turhaa oli tuollainen kärsimysnäytelmä, mikä viittaa siihen, että Jumala on tyranni, joka tykkäs katsella mokomaa näytelmää. Toisaalta annetaan ymmärtää, jotta Jumala itse on ottanut ihmisen muodon ja herätti itse itsensä kuolleista, jos nyt on herännyt ollenkaan.
        Ei me olla mistään pelastuneet. Kuolemaa on ollut aina mutta uudesti heräämistä ei, joten se jää nähtäväksi tuleeko tällaista ikinä tapahtumaan.
        Eräs asia, missä Israel vielä nykyäänkin pitää alkuperäistä lepopäivää, joka säädettiin heti maailman luomisen päätyttyä, on sapatti lauantai, mutta sitten Keisari konstantinus määräsi auringon päivän uudeksi lepopäiväksi. Yhä edelleen väärin opetetaan, että kristityt olisivat lepopäivän siirtäneet ja vielä muka Kristuksen käskystä, vaikka tämä siirtohan tapahtui yli 300 vuotta Kristuksen jälkeen.

• Liitto on ikuinen;
        1. Moos. 17:7 Minä pidän voimassa liiton sinun ja myös sinun jälkeläistesi kanssa, ikuisen liiton sukupolvesta toiseen, ja minä olen oleva sinun Jumalasi ja sinun jälkeläistesi Jumala. Liitto on ikuinen.

• Israelissa saa kannabista.
      Ja ihan laillisesti.
      😄😄😄😄😄

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      181
      1258
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      883
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      814
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      674
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      245
      585
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      308
      578
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      569
    9. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      540
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      539
    Aihe