Miksi me haukumme usein Israelia?

Anonyymi-ap

Jesaja kirjoittaa 44 luvussa seuraavasti; 23 Riemuitkaa, taivaat, sillä Herra on tämän tehnyt, iloitkaa, maan syvyydet, puhjetkaa riemuun, te vuoret, te metsät ja jokainen metsän puu: Herra on lunastanut Jaakobin! Hän on pelastanut Israelin, hän on osoittanut kirkkautensa.

Usein saarnataan, että Israelin siunaus ei ole enää voimassa, se on annettu meille. Mikä on näkemyksemme todellisuudessa. Onko Israel Jumalan silmäterä?

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Israel on Jumalan silmäterä. Millekään muulle ryhmälle ei ole annettu Israelin asemaa Jumalan edessä, vaikka jotkut ryhmät ovat pyrkineet sen omavaltaisesti ottamaan.

• Anonyymi

Israel on terroristivaltio nro 1.

• Anonyymi

Israel ei ole terroristivaltio.

• Mistä se ilmenee?

• Anonyymi

> Usein saarnataan, että Israelin siunaus ei ole enää voimassa, se on annettu meille. Mikä on näkemyksemme todellisuudessa. Onko Israel Jumalan silmäterä?

"Mutta sittenkään, vaikka he ovat vihollistensa maassa, en minä heitä hylkää enkä viero heitä niin, että lopettaisin heidät ja rikkoisin liittoni heidän kanssansa; sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa. Ja minä muistan heidän hyväksensä liiton heidän isiensä kanssa, jotka minä vein pois Egyptin maasta kansojen silmien edessä, ollakseni heidän Jumalansa. Minä olen Herra."
      Kolmas Mooseksen kirja 26:44-45

• Anonyymi

On se kyllä kummallista, kun yli 2000 vuotta sitten silloinen ja nykypäivän Israel eivät pitäneet eivätkä pidä Jeeusta eikä Uutta Testamnenttia missään arvossa ja kaiken huipuksi naulivat ristille Jumalan pojan. Jos eivät olis naulinneet, niin silloinhan koko Jumalan suunnittelema pelastussuunnitelma olisi mennyt mönkään. Ei järjen hiventäkään mokomassa pelastussuunnitelmassa, sillä olisihan koko "teatteriesitys" näytelmä voitu toteuttaa muullakin tavoin. On kyllä outo tämä Jumala, ettei muka ilman verenvuodatusta voitu ihmisiä pelastaa tai mistä ihmeestä heidät olisi pitänyt pelastaa ? Aivan turhaa oli tuollainen kärsimysnäytelmä, mikä viittaa siihen, että Jumala on tyranni, joka tykkäs katsella mokomaa näytelmää. Toisaalta annetaan ymmärtää, jotta Jumala itse on ottanut ihmisen muodon ja herätti itse itsensä kuolleista, jos nyt on herännyt ollenkaan.
        Ei me olla mistään pelastuneet. Kuolemaa on ollut aina mutta uudesti heräämistä ei, joten se jää nähtäväksi tuleeko tällaista ikinä tapahtumaan.
        Eräs asia, missä Israel vielä nykyäänkin pitää alkuperäistä lepopäivää, joka säädettiin heti maailman luomisen päätyttyä, on sapatti lauantai, mutta sitten Keisari konstantinus määräsi auringon päivän uudeksi lepopäiväksi. Yhä edelleen väärin opetetaan, että kristityt olisivat lepopäivän siirtäneet ja vielä muka Kristuksen käskystä, vaikka tämä siirtohan tapahtui yli 300 vuotta Kristuksen jälkeen.

• Liitto on ikuinen;
        1. Moos. 17:7 Minä pidän voimassa liiton sinun ja myös sinun jälkeläistesi kanssa, ikuisen liiton sukupolvesta toiseen, ja minä olen oleva sinun Jumalasi ja sinun jälkeläistesi Jumala. Liitto on ikuinen.

• Israelissa saa kannabista.
      Ja ihan laillisesti.
      😄😄😄😄😄

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      127
      18240
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      244
      2792
    3. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      90
      2338
    4. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      14
      2175
    5. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      2151
    6. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1558
    7. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      182
      1512
    8. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      240
      1293
    9. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      54
      1246
    10. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1177
    Aihe