Mobiiliverkot tai niiden käyttö ei kuulu "Lestadiolaisuus" palstalle.

Anonyymi-ap

En ymmärrä tämän palstan kontrollin puutetta? Tämä saitti lienee kuitenkin eniten Suomessa käytetty asiattomien vistien tunkiona. Johtuen juuri siitä, että kontrolli on niin huono.

Aihe kun aihe, niin aina tulee joku häiriköimisestä kiksejä saava perverssi henkilö kirjoittelemaan ulosteviestejään keskusteluketjuihin. 💩
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Asiasta troiseen:

Kuva lestadiolaisuudesta on mustamaalattu sellaisten henkilöiden toimesta, joista on yritetty tehdä lestadiolaista, vastoin henkilön omaa tahtoa. Itse lapsiperheen isänä ja nyt jo isoisänä tiedän tämän omasta kokemuksesta, kenestäkään ei saa yrittää tehdä uskovaa, eikä myöskään lestadiolaista, vastoin henkilön omaa tahtoa. Tällaisesta touhusta on vain huonoja seurauksia. Kun lapsi on tulossa aikuiseksi, hän valitsee tiensä. Vaikka se sattuu lujaa vanhempaan, kun lapsi valitsee eri tien, niin tämä asia on vietävä rukouksessa Kristukselle.
Paljon on tapauksia jossa lapsena kylvetty hyvä siemen itää vasta vuosikymmenien päästä. Tämä on asia, joka on jätettävä Jumalan viisaaseen hoitoon.

Oman elämän loppusuoran alettua huomaa, kuinka ihminen on heikko, ja kaikki mitä en ymmärrä, jää USKON varaan. Nuoruuden ja miehuuden uhoamiset ja ihmisen voimasta lähtevä varmuus on poissa. Saa iloita ja kiittää siitä, että Jumala on ollut hyvä ja armollinen johdattaessaan minun elämääni.

Tämän saman onnen joka itseä on kohdannut, soisi niin mielellään kaikille, siksi siitä tulee kirjoiteltua.

Luuk. 14:33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

84

736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta luterilaisten jutut kuuluvat?

      Eivätkö siis lestaadiolaiset saa itse päättää mitä keskustelevat lestaadiolaispalstalla?

      Pitääkö luterilaisen määrätä mitä lestaadiolainen tekee omalla paikallaan?

      Tulemmeko me sinne kirkkoon saarnaamaan teille kuinka teidän tulisi olla puhtaan Jumalansanan mukaan?

      Enhän minä niin ole tehnyt, minä saarnaan lestaadiolaisuus palstalla!

      Ja se on lestaadiolaosuutta, että varoittaa vaaroista!

      Mutta eivät luterilaiset niin tee, he kun vetävät yhtä köyttä saatanan kanssa!

      • Anonyymi

        Lestat ei kuulu luterilaiseen kirkkoon vaan on siinä oleva sivuliike tyyliin lahko.


      • Anonyymi

        No taas saatana. Miten ihminen voi olla noin täynnä saatanaa ? Luterilaiset kun on saatanaa kaikki on. Omavanhurskas perkele niin. ✡️


      • Anonyymi

        Mutta luterilaisten jutut kuuluvat?

        Eivätkö siis lestaadiolaiset saa itse päättää mitä keskustelevat lestaadiolaispalstalla?

        Pitääkö luterilaisen määrätä mitä lestaadiolainen tekee omalla paikallaan?

        Tulemmeko me sinne kirkkoon saarnaamaan teille kuinka teidän tulisi olla puhtaan Jumalansanan mukaan?

        Enhän minä niin ole tehnyt, minä saarnaan lestaadiolaisuus palstalla!

        Ja se on lestaadiolaosuutta, että varoittaa vaaroista!

        Mutta eivät luterilaiset niin tee, he kun vetävät yhtä köyttä saatanan kanssa!

        Näinkö Kristus on opettanut,että eri puraa ja saatanasta olette muut,kun ette ole lestaadiolaisia?
        Miksi tuomitset toiset ihmiset?
        Sinun opilla saat aikaan vain pahaa ja saastaisuutta eli Larssin opeilla on natsimainen kertomus.
        Sinä ja saatanasi,en voi kun nauraa..Olen vienyt teitä taksilla sairaalaan,milloin on mikäkin veden paisumus tulossa yms..
        Nooa arkki pitää rakentaa..

        Ymmärtäisit Rakkauden ja jättäisit vanhoilliset puhujat omaan karsinaan.
        He eivät ymmärrä Rakkautta,heillä on vain saatana muut ovat pahoja?
        Mielenkiintoinen pihtiliike.
        Kuten monilla amerikkalsilla lahkoilla, saatanallinen tarve kontroilloida jäseniään,rahaa kerätä ja uskon huonoa puolta levittää muttei RAKKAUTTA !
        Häpeäsin olla lahkolainen 1800-luvulta,niin ymmärtämättömuutta,ei Rakkautta mutta tekin tulette oppimaan vielä Rakkauden.
        En ole luterilainen,en lesta:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestat ei kuulu luterilaiseen kirkkoon vaan on siinä oleva sivuliike tyyliin lahko.

        Pitäkää sydämme puhtaana,älkää tuomitko kanssa ihmisiä !
        Rakastaa,sillä negatiivinen energia ei tuo hyvää jos toisista ajatellaan pahaa.
        Muistakaa,kirkko ei ole Kristuksen oppi vaan se on teidän pappien tai puhujien oppi,kuten näette asian ja se ei ole vältämmättä Rakkautta mitä Isä haluaa teiltä.
        Ei ole muuta,kuin Rakkaus,Isä,Kristus ja Pyhähenki.
        Olkaa toisillenne armahtavia.


    • Anonyymi

      Olen ollut lestadiolainen yli 72 vuotta. Hanki napero ensin tietoa lestadiolaisuudesta. - Kirjoittele sen jälkeen.

      • Anonyymi

        Olet ollut. Mutta et ole enään. Etkä silloinkaan ollu. Hengellinen huora.


      • Anonyymi

        Kirjoitatko vielä kuinka monta %tia kustakin seurakunnasta pääsee taivaaseen ja sano päälle minä olen lestaadiolainen. Sinä taidat olla vain härski valehtelija. Mees kirkkoon nyt Luterilainen saarnaamaan lestaadiolaisuudesta ja muistuta heille että synnin rakastajat pääsevät taivaaseen.


      • Anonyymi

        72 vuotta etkä koskaan oppinut että lestaadiolaisuus on hengellistä... aina oppivainen mutta ei koskaan totuuden tuntoon tulevainen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        72 vuotta etkä koskaan oppinut että lestaadiolaisuus on hengellistä... aina oppivainen mutta ei koskaan totuuden tuntoon tulevainen...

        72 vuotta, Kiitos Jeesuksen, koko ikäni saanut elää Jumalan siunauksista ja armosta nauttien. Tämä houkka on röyhkeä. Valehteleekin ihan sujuvasti tuntemattomista ihmisistä.

        Esikoislestadiolaisuus alkoi mennä vakavasti metsään 1990 luvulla, johdon vaihduttua Jellivaarassa. Nämä narsistit johtajat aloittivat liikkeen hajottamisen Norjasta, alkoivat julistamaan uskoa itseensä Kristuksen sijasta.

        Kiitos Jumalalle, Suomessa oli muutamia veljiä opettajina silloin, jotka eivät lähteneet tälle tielle.

        Nyt kun näitä sokeiden puhujien sokeita kuulijoita lukee täältä, niin ei voi muuta kun sääliä. Valehtelut ja panettelut sujuu hyvin, ja opillinen puoli on aivan nurinniskoin, - päinvastoin kun Raamattu opettaa.

        Tämä on ikävää, kyllä minä tiedän omasta kokemuksesta, millainen isäntä omavanhurskaus perkele on, ei siltä herralta tule lupaa Kristruksen luokse menemiseen, sen sijaan sääntöjä määräyksiä ja esteitä vapaalle uskomiselle, ja uskosta tulevalle vanhurskaudelle riittää loputtomiin.

        Vaatii suurta rokeutta sanoa saatanalle, että nyt turpa kiinni, velat on maksettu ja sinä tiedät sen itsekin hyvin. Kiitos Jeesuksen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        72 vuotta, Kiitos Jeesuksen, koko ikäni saanut elää Jumalan siunauksista ja armosta nauttien. Tämä houkka on röyhkeä. Valehteleekin ihan sujuvasti tuntemattomista ihmisistä.

        Esikoislestadiolaisuus alkoi mennä vakavasti metsään 1990 luvulla, johdon vaihduttua Jellivaarassa. Nämä narsistit johtajat aloittivat liikkeen hajottamisen Norjasta, alkoivat julistamaan uskoa itseensä Kristuksen sijasta.

        Kiitos Jumalalle, Suomessa oli muutamia veljiä opettajina silloin, jotka eivät lähteneet tälle tielle.

        Nyt kun näitä sokeiden puhujien sokeita kuulijoita lukee täältä, niin ei voi muuta kun sääliä. Valehtelut ja panettelut sujuu hyvin, ja opillinen puoli on aivan nurinniskoin, - päinvastoin kun Raamattu opettaa.

        Tämä on ikävää, kyllä minä tiedän omasta kokemuksesta, millainen isäntä omavanhurskaus perkele on, ei siltä herralta tule lupaa Kristruksen luokse menemiseen, sen sijaan sääntöjä määräyksiä ja esteitä vapaalle uskomiselle, ja uskosta tulevalle vanhurskaudelle riittää loputtomiin.

        Vaatii suurta rokeutta sanoa saatanalle, että nyt turpa kiinni, velat on maksettu ja sinä tiedät sen itsekin hyvin. Kiitos Jeesuksen!

        Nyt muutkin tietävät sen, minkä minä tiesin kokoajan koska tunnen sinut vuosien takaa täältä palstalta. Esität lestaadiolaista vaikka olet esikoiset ry stä mikä on uusi luterilaisuutta!

        Jopa Martti Luther katui syntejään!

        Mitä tulee omaanvanhurskauteen niin laita ne raamatun paikat, mitkä puhuvat kaitaa tietä vastaan. Jopa apostoli Paavali sanoo, ettei usko ole ihmisviisaudessa vaan Jumalan Voimassa!

        Ja ei ole lavealla tiellä yhtään Jumalan voimaa!

        Se koskee pyhitys oppia, koska ihminen ei ole Pyhä siksi täytyy kaidan tien takia kulkea parannuksen tekijänä ja synnin poispanijana! Että kuolettaa ruumista ja niitä aineita jotka lihasta lähtevät joita ovat kylmä sydämisyys, rakastamattomuus, kateus, viha, närkästys, rietas halaus, epäjumalan palvelus, lihan himo, riita, tappelu, korvaan kuiskuttelu, panetus, pahat puheet jne, että ruumis olis kuollu ja priiskoitusveren kautta olisi Hengessä iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa joka on elävän Jumalan Poika, ja joka on elävä armo, elävä rauha, ja elävä ilo jokaisessa joka sen portin lävitse käynyt on ja joka sitä tietä vaeltaa joka kaidaksi tieksi kutsutaan!

        Ja mitä tulee vanhurskauttamisoppiin, niin se tulee kyllä uskosta, mutta usko ei ole ihmisviisaudessa vaan Jumalan voimassa!

        Ja mitä tulee seurakuntaoppiin, se on se oppi, joka on viitoitettu proofettain ja 12 apostolin ja Jeesuksen ja uuden Testamentin vanhurskaiden suun kautta, jotka neuvot on koeteltu Pyhän Hengen valkeudessa!
        Ja ne on sellaiset neuvot, jotka kestävät tulessa, ja sellaiset vanhurskaat apostolit jotka ovat tulessa koetellut, ja jälkeen on jäänyt puhdas kulta, EI ole perkele ja maailma sellainen, että se hyökkää yhdestä suunnasta, ja Siksi tarvitaan kaikki Jumalan sota-aseet ja kaikki Jumalan sanan neuvot! Se on hyvin nopea hengellinen kuolema kun alkaa niin ajattelemaan että jokin yksi Jumalansanan kappale olisi koko kristillisyys, vaan tarvitaan kaikki jumalansana ja kaikki 12 apostolien lahjat että meidän vanhurskaus olisi täydellinen, ja se mikä uskosta tulee on vanhurskaus, se on totta itsessään, mutta ei kuitenkaan ihmisviisauden jälkeen vaan Jumalan suuresta armosta joka on Voima ja on Henki ja on priiskoitusveri joka pesee ja puhdistaa elävästi sydämen ja sisimmän kaikesta saastasta ja on elävä matka eli häävaate!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        72 vuotta, Kiitos Jeesuksen, koko ikäni saanut elää Jumalan siunauksista ja armosta nauttien. Tämä houkka on röyhkeä. Valehteleekin ihan sujuvasti tuntemattomista ihmisistä.

        Esikoislestadiolaisuus alkoi mennä vakavasti metsään 1990 luvulla, johdon vaihduttua Jellivaarassa. Nämä narsistit johtajat aloittivat liikkeen hajottamisen Norjasta, alkoivat julistamaan uskoa itseensä Kristuksen sijasta.

        Kiitos Jumalalle, Suomessa oli muutamia veljiä opettajina silloin, jotka eivät lähteneet tälle tielle.

        Nyt kun näitä sokeiden puhujien sokeita kuulijoita lukee täältä, niin ei voi muuta kun sääliä. Valehtelut ja panettelut sujuu hyvin, ja opillinen puoli on aivan nurinniskoin, - päinvastoin kun Raamattu opettaa.

        Tämä on ikävää, kyllä minä tiedän omasta kokemuksesta, millainen isäntä omavanhurskaus perkele on, ei siltä herralta tule lupaa Kristruksen luokse menemiseen, sen sijaan sääntöjä määräyksiä ja esteitä vapaalle uskomiselle, ja uskosta tulevalle vanhurskaudelle riittää loputtomiin.

        Vaatii suurta rokeutta sanoa saatanalle, että nyt turpa kiinni, velat on maksettu ja sinä tiedät sen itsekin hyvin. Kiitos Jeesuksen!

        En minä huomannut sinun viestiäsi, jos sinä luulet että mietin minun vastaustani, minä kirjoitin sen 2-4minuutissa. Olkoot se kaikille niin ymmärrykseksi että elävä kristillisyys ei rakennu ihmisen muistin päälle eikä Ihmisen viisauden päälle, vaan Pyhä Henki kirkastaa ja mitä on Pyhän Hengen valkeudessa koeteltu, että se apostolinen kristillisyys joka on ollut, ja on myös tänäpäivänä olisi siinä samassa hengessä joka on ollut ja joka oli ja on yhä joka on iankaikkisesti elävä Jumala! Ei puustavin vanhuudessa ja kirjaimen muodossa eli ruassa joka kyllä ravitsee heidät jotka siitä ravintoa etsivät, mutta jotka etsivät iankaikkisia asumasijoja taivaasta etsisivät elävää armoa ja elävää Jumalaa!

        Niin tahtovat muutat tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi mutta kuitenkin kieltävät hänen Voimansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ollut. Mutta et ole enään. Etkä silloinkaan ollu. Hengellinen huora.

        Huora sanan käyttö sujuu lestoilta vihaavat laki uskonto laki saa aikaan vihaa. Gal. 6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitatko vielä kuinka monta %tia kustakin seurakunnasta pääsee taivaaseen ja sano päälle minä olen lestaadiolainen. Sinä taidat olla vain härski valehtelija. Mees kirkkoon nyt Luterilainen saarnaamaan lestaadiolaisuudesta ja muistuta heille että synnin rakastajat pääsevät taivaaseen.

        Sehän riippuu mikä on syntiä kenellekin ei kaikki ole syntiä muille mikä on teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        72 vuotta, Kiitos Jeesuksen, koko ikäni saanut elää Jumalan siunauksista ja armosta nauttien. Tämä houkka on röyhkeä. Valehteleekin ihan sujuvasti tuntemattomista ihmisistä.

        Esikoislestadiolaisuus alkoi mennä vakavasti metsään 1990 luvulla, johdon vaihduttua Jellivaarassa. Nämä narsistit johtajat aloittivat liikkeen hajottamisen Norjasta, alkoivat julistamaan uskoa itseensä Kristuksen sijasta.

        Kiitos Jumalalle, Suomessa oli muutamia veljiä opettajina silloin, jotka eivät lähteneet tälle tielle.

        Nyt kun näitä sokeiden puhujien sokeita kuulijoita lukee täältä, niin ei voi muuta kun sääliä. Valehtelut ja panettelut sujuu hyvin, ja opillinen puoli on aivan nurinniskoin, - päinvastoin kun Raamattu opettaa.

        Tämä on ikävää, kyllä minä tiedän omasta kokemuksesta, millainen isäntä omavanhurskaus perkele on, ei siltä herralta tule lupaa Kristruksen luokse menemiseen, sen sijaan sääntöjä määräyksiä ja esteitä vapaalle uskomiselle, ja uskosta tulevalle vanhurskaudelle riittää loputtomiin.

        Vaatii suurta rokeutta sanoa saatanalle, että nyt turpa kiinni, velat on maksettu ja sinä tiedät sen itsekin hyvin. Kiitos Jeesuksen!

        Luterilaiset ja katoliset ei seurustele saatanan kanssa ei myös ortodoksit .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        72 vuotta, Kiitos Jeesuksen, koko ikäni saanut elää Jumalan siunauksista ja armosta nauttien. Tämä houkka on röyhkeä. Valehteleekin ihan sujuvasti tuntemattomista ihmisistä.

        Esikoislestadiolaisuus alkoi mennä vakavasti metsään 1990 luvulla, johdon vaihduttua Jellivaarassa. Nämä narsistit johtajat aloittivat liikkeen hajottamisen Norjasta, alkoivat julistamaan uskoa itseensä Kristuksen sijasta.

        Kiitos Jumalalle, Suomessa oli muutamia veljiä opettajina silloin, jotka eivät lähteneet tälle tielle.

        Nyt kun näitä sokeiden puhujien sokeita kuulijoita lukee täältä, niin ei voi muuta kun sääliä. Valehtelut ja panettelut sujuu hyvin, ja opillinen puoli on aivan nurinniskoin, - päinvastoin kun Raamattu opettaa.

        Tämä on ikävää, kyllä minä tiedän omasta kokemuksesta, millainen isäntä omavanhurskaus perkele on, ei siltä herralta tule lupaa Kristruksen luokse menemiseen, sen sijaan sääntöjä määräyksiä ja esteitä vapaalle uskomiselle, ja uskosta tulevalle vanhurskaudelle riittää loputtomiin.

        Vaatii suurta rokeutta sanoa saatanalle, että nyt turpa kiinni, velat on maksettu ja sinä tiedät sen itsekin hyvin. Kiitos Jeesuksen!

        Siinä tuli ensin huora sitten perkele ja saatana. Te olette lain alla. Ikävä kertoa.


      • Anonyymi

        Olen ollut lestadiolainen yli 72 vuotta. Hanki napero ensin tietoa lestadiolaisuudesta. - Kirjoittele sen jälkeen.

        Tulisit vastaan ja juteltais,niin nauraisin 72v lahkoa:))
        Mitään kukaan halua tietoa lesti lahkosta,se kuolee pois ajan saatossa.
        On vain sisiäsiittoinen lahko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        72 vuotta, Kiitos Jeesuksen, koko ikäni saanut elää Jumalan siunauksista ja armosta nauttien. Tämä houkka on röyhkeä. Valehteleekin ihan sujuvasti tuntemattomista ihmisistä.

        Esikoislestadiolaisuus alkoi mennä vakavasti metsään 1990 luvulla, johdon vaihduttua Jellivaarassa. Nämä narsistit johtajat aloittivat liikkeen hajottamisen Norjasta, alkoivat julistamaan uskoa itseensä Kristuksen sijasta.

        Kiitos Jumalalle, Suomessa oli muutamia veljiä opettajina silloin, jotka eivät lähteneet tälle tielle.

        Nyt kun näitä sokeiden puhujien sokeita kuulijoita lukee täältä, niin ei voi muuta kun sääliä. Valehtelut ja panettelut sujuu hyvin, ja opillinen puoli on aivan nurinniskoin, - päinvastoin kun Raamattu opettaa.

        Tämä on ikävää, kyllä minä tiedän omasta kokemuksesta, millainen isäntä omavanhurskaus perkele on, ei siltä herralta tule lupaa Kristruksen luokse menemiseen, sen sijaan sääntöjä määräyksiä ja esteitä vapaalle uskomiselle, ja uskosta tulevalle vanhurskaudelle riittää loputtomiin.

        Vaatii suurta rokeutta sanoa saatanalle, että nyt turpa kiinni, velat on maksettu ja sinä tiedät sen itsekin hyvin. Kiitos Jeesuksen!

        Esikoislestadiolaisuus alkoi mennä vakavasti metsään 1990 luvulla, johdon vaihduttua Jellivaarassa.

        Jihaa,eli nämä lahkot rupes tappelee kuka on kunkku,vaikka tiedän tästä hore lahkosta paljon.
        Pennut ja aikuiset on sekaisin..


      • Anonyymi

        Sinä et ehkä tiedä mitä se amerikkalainen lestadiolaisuus on, sieltä pari mistä tulee tänne joulu- tai jopa juhannusseuroihin, ja saarnaavat, " saman naulan kantaan", MUTTA tiedätkö mikä meno siellä oikeasti on? No et varmasti tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt muutkin tietävät sen, minkä minä tiesin kokoajan koska tunnen sinut vuosien takaa täältä palstalta. Esität lestaadiolaista vaikka olet esikoiset ry stä mikä on uusi luterilaisuutta!

        Jopa Martti Luther katui syntejään!

        Mitä tulee omaanvanhurskauteen niin laita ne raamatun paikat, mitkä puhuvat kaitaa tietä vastaan. Jopa apostoli Paavali sanoo, ettei usko ole ihmisviisaudessa vaan Jumalan Voimassa!

        Ja ei ole lavealla tiellä yhtään Jumalan voimaa!

        Se koskee pyhitys oppia, koska ihminen ei ole Pyhä siksi täytyy kaidan tien takia kulkea parannuksen tekijänä ja synnin poispanijana! Että kuolettaa ruumista ja niitä aineita jotka lihasta lähtevät joita ovat kylmä sydämisyys, rakastamattomuus, kateus, viha, närkästys, rietas halaus, epäjumalan palvelus, lihan himo, riita, tappelu, korvaan kuiskuttelu, panetus, pahat puheet jne, että ruumis olis kuollu ja priiskoitusveren kautta olisi Hengessä iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa joka on elävän Jumalan Poika, ja joka on elävä armo, elävä rauha, ja elävä ilo jokaisessa joka sen portin lävitse käynyt on ja joka sitä tietä vaeltaa joka kaidaksi tieksi kutsutaan!

        Ja mitä tulee vanhurskauttamisoppiin, niin se tulee kyllä uskosta, mutta usko ei ole ihmisviisaudessa vaan Jumalan voimassa!

        Ja mitä tulee seurakuntaoppiin, se on se oppi, joka on viitoitettu proofettain ja 12 apostolin ja Jeesuksen ja uuden Testamentin vanhurskaiden suun kautta, jotka neuvot on koeteltu Pyhän Hengen valkeudessa!
        Ja ne on sellaiset neuvot, jotka kestävät tulessa, ja sellaiset vanhurskaat apostolit jotka ovat tulessa koetellut, ja jälkeen on jäänyt puhdas kulta, EI ole perkele ja maailma sellainen, että se hyökkää yhdestä suunnasta, ja Siksi tarvitaan kaikki Jumalan sota-aseet ja kaikki Jumalan sanan neuvot! Se on hyvin nopea hengellinen kuolema kun alkaa niin ajattelemaan että jokin yksi Jumalansanan kappale olisi koko kristillisyys, vaan tarvitaan kaikki jumalansana ja kaikki 12 apostolien lahjat että meidän vanhurskaus olisi täydellinen, ja se mikä uskosta tulee on vanhurskaus, se on totta itsessään, mutta ei kuitenkaan ihmisviisauden jälkeen vaan Jumalan suuresta armosta joka on Voima ja on Henki ja on priiskoitusveri joka pesee ja puhdistaa elävästi sydämen ja sisimmän kaikesta saastasta ja on elävä matka eli häävaate!

        "KaidAN TIEN KULKIJA" kirjoitteli täällä muinoin, haistan hänen henkeään tuossa edellä olevassa kirjoituksessa!

        Jos ei ole V-M itse, on hänen opetuslapsensa!


      • Anonyymi

        Olen ollut lestadiolainen yli 72 vuotta.

        Varmaan vituttaa tietää,että kaikki meni ojaan:))


      • Anonyymi

        Just joo,hanki tietoa lestadioaiuudesta.
        Ei yhtään kiinnosta mitä tiedän päivälehtien sivuilta pedofiliasta.


    • Anonyymi

      Mitä tulee lapsiis jotka eivät usko,
      Se on sinun vastuullasi, että et koskaan todistanut heille syntejä anteeksi, et edes silloin kuin he kyyneleillä kastelivat vuoteensa ja itkivät syntejään, ja sitten he pois armosta, paatuivat sydämestään synnin kautta, ja ovat nyt maailmassa kylmällä lattialla, ja täytyy kysyä, oletko nyt ylpeä itsestäsi?

      • Anonyymi

        Kasvoivat pois armosta* niin käy kun tekee syntiä mutta ei koskaan vuodata sovintoveren pisaria sydämeen.

        Ja se on sinun syysi, koska opetat kuollutta uskoasi ja turvaat lihaasi, ja et koskaan vuodattunut elävää priiskoitusverta hänen sydämeen joka nyt on kylmällä lattialla!

        Lihassa ei ole voimaa vaan hengessä ja Henki on Kristuksessa priiskoitus veren kautta


      • Anonyymi

        Jeesus sentään. ✡️


      • Anonyymi

        Mitä tulee lapsiis jotka eivät usko,
        Se on sinun vastuullasi, että et koskaan todistanut heille syntejä anteeksi, et edes silloin kuin he kyyneleillä kastelivat vuoteensa ja itkivät syntejään, ja sitten he pois armosta, paatuivat sydämestään synnin kautta, ja ovat nyt maailmassa kylmällä lattialla, ja täytyy kysyä, oletko nyt ylpeä itsestäsi?

        Tämmöinen kirjoitus on ihan lahkolaisuuta,vanhaa paskaa,peloitellaan ja halutaan olla oikein saatana pirun lahkoja!
        Kiesus miten lahko saastaa onkaan,he vuotivat kiaken kyynneileillään jne,..:)
        Syytetään,sinun vastuulla,mutta kun ei ole rotta !
        Ja viitataan,oletko ylpeä ?
        Tälläistä roskaa lahko just kirjoittaa,peloitakseen ihmisä 1800 luvulta..
        Kas kun eivät saatanat polta roviolla?
        On se niin tyhmää,että on tälläisiä ääliä ihmisiä,paskat housuss istuvat ja miettivät mikä on kohtalo?
        He,eivät ymmärrä sanaa RAKKAUS !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvoivat pois armosta* niin käy kun tekee syntiä mutta ei koskaan vuodata sovintoveren pisaria sydämeen.

        Ja se on sinun syysi, koska opetat kuollutta uskoasi ja turvaat lihaasi, ja et koskaan vuodattunut elävää priiskoitusverta hänen sydämeen joka nyt on kylmällä lattialla!

        Lihassa ei ole voimaa vaan hengessä ja Henki on Kristuksessa priiskoitus veren kautta

        Ja se on sinun syysi,

        jUUDAS PERKELE !

        Teille ole mikään Rakkautta,on vain syntiä !
        Syytät saatana vaikka oletko itse muka oikessa?
        Kuka heittää kiven?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvoivat pois armosta* niin käy kun tekee syntiä mutta ei koskaan vuodata sovintoveren pisaria sydämeen.

        Ja se on sinun syysi, koska opetat kuollutta uskoasi ja turvaat lihaasi, ja et koskaan vuodattunut elävää priiskoitusverta hänen sydämeen joka nyt on kylmällä lattialla!

        Lihassa ei ole voimaa vaan hengessä ja Henki on Kristuksessa priiskoitus veren kautta

        "priiskoitus"??? mieti nyt vähän mitä kirjoittelet! S e o n H a p a t u s t a!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tulee lapsiis jotka eivät usko,
        Se on sinun vastuullasi, että et koskaan todistanut heille syntejä anteeksi, et edes silloin kuin he kyyneleillä kastelivat vuoteensa ja itkivät syntejään, ja sitten he pois armosta, paatuivat sydämestään synnin kautta, ja ovat nyt maailmassa kylmällä lattialla, ja täytyy kysyä, oletko nyt ylpeä itsestäsi?

        Tämmöinen kirjoitus on ihan lahkolaisuuta,vanhaa paskaa,peloitellaan ja halutaan olla oikein saatana pirun lahkoja!
        Kiesus miten lahko saastaa onkaan,he vuotivat kiaken kyynneileillään jne,..:)
        Syytetään,sinun vastuulla,mutta kun ei ole rotta !
        Ja viitataan,oletko ylpeä ?
        Tälläistä roskaa lahko just kirjoittaa,peloitakseen ihmisä 1800 luvulta..
        Kas kun eivät saatanat polta roviolla?
        On se niin tyhmää,että on tälläisiä ääliä ihmisiä,paskat housuss istuvat ja miettivät mikä on kohtalo?
        He,eivät ymmärrä sanaa RAKKAUS !

        No nyt päästiin asiaan, minussahan se vika onkin kun en pysty uskomaan esikoislestadiolaisuuteen.

        Uskon tai ainakin luulen, että tuokin kirjoitus kertoo minulle enemmän kuin moni saarna rukoushuoneella. Itse sielunvihollinen Rietasko se tuollaisia kirjoittelee?


    • Anonyymi

      Lestadiolaisilla suu käy koko ajan ja puhuvatkin suuremmaksi osaksi paskaa

      • Anonyymi

        No ei tuo "huoraava harakka" kyllä lestadiolainen ole. Jutut on täysin mielisairaan henkilön värkkäämiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tuo "huoraava harakka" kyllä lestadiolainen ole. Jutut on täysin mielisairaan henkilön värkkäämiä.

        joka menee lain alle pitää noudattaa koko laki eläin uhrit jne


      • Anonyymi

        Lestadiolaisilla suu käy koko ajan ja puhuvatkin suuremmaksi osaksi paskaa

        Tiedän,he ovat jotkut ihan sairaita,pilleri sininen auttaa ja hoito.
        Heillä on se pää paskapuhuja 1800 luvun Larssi.
        Sekä satoja puhujia ja pappeja jotka mielestäni ei kuulu Krsitin uskoon,he joutaisivat erota Kristin uskosta,koska ovat pahoja !


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        KYLLÄ NÄITÄ KIRJOITUKSIA LUKEE MONET ERI USKONTOISET JA MYÖS OIKEAT KRISTITYT. JÄRKYTTÄVÄÄ SANASTOA TÄYTTÄ RAKKAUDETTOMUUTTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KYLLÄ NÄITÄ KIRJOITUKSIA LUKEE MONET ERI USKONTOISET JA MYÖS OIKEAT KRISTITYT. JÄRKYTTÄVÄÄ SANASTOA TÄYTTÄ RAKKAUDETTOMUUTTA.

        Kauheeta. Kui sä noin järkytyit? Et ole koskaan katsonut esim peiliä? Anteeks oli pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KYLLÄ NÄITÄ KIRJOITUKSIA LUKEE MONET ERI USKONTOISET JA MYÖS OIKEAT KRISTITYT. JÄRKYTTÄVÄÄ SANASTOA TÄYTTÄ RAKKAUDETTOMUUTTA.

        Ei ole oikeaaa Kristyttyä,älä siihen usko.
        Perustiko Krsitus Jesus kristin uskon? Ei vaan ihmiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KYLLÄ NÄITÄ KIRJOITUKSIA LUKEE MONET ERI USKONTOISET JA MYÖS OIKEAT KRISTITYT. JÄRKYTTÄVÄÄ SANASTOA TÄYTTÄ RAKKAUDETTOMUUTTA.

        Mikä tai kuka on "OIKEA KRISTITTY"?

        Kuuntele Odd Minden saarnoja viime kesältä, niissä esikoislestadiolaisuus nykyisyydessään paljastuu karulla tavalla!


    • Anonyymi

      Mutta nehän on uusi digihölmöläispeite yhtäkaikki jatkettuna.

    • Anonyymi

      Joku vastuu sinullakin on minkä Raamatun paikan heität sivulle mitä lukee kaikki erilaiset ihmiset ei vain lestat.

      • Anonyymi

        Tehkööt parannuksen tasapuolisesti kaikki samalla tavalla. Koska taivaan valtakunta lähestyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehkööt parannuksen tasapuolisesti kaikki samalla tavalla. Koska taivaan valtakunta lähestyy.

        Hitaasti vai nopeasti sitä en osaa sanoa, vaikea uskoa että se loitommaksi menisi mutta mistä minä sen lopultakaan tiedän.


    • Anonyymi

      Ihan ensimmäiseksi pitää tietää, mitä kristinuskossa tarkoittaa sana "parannus". Tuosta sanasta voi nimittäin mieltää ihan mitä vain.

      Valtaosa kristittyjäkin luulee, että sanalla takoitetaan elämäntapojen fixaamista. Erinäisiä katumusharjoituksia ja "parannuksen" tekoja, - tekoja jotka eivät johda mihinkään. Toisin sanoen maanataina jatkuu elo samaa tahtia, mitä se oli lauantainakin.

      Kristinuskossa parannus on syntisen kääntymistä Jeesuksen Kristuksen puoleen, anoen armahdusta synneistään hänen ristinkuolemansa ja pyhän verensä tähden.

      Kristukselta saa täysimääräisenä hänen vanhursklautensa lahjaksi, joka peittää koko syntien paljouden, joita on useita tuhansia päivän aikana.👍 Tämä Jumalan rakkauden lahja saa aikaan vaihtelevassa määrin myös muutosta elämäntapoihin, ja käsitys maailmankaikkeudesta ja elämän tarkpituksesta muuttuu aivan toiseksi. Rauha Jumalan kanssa, yhdessä ilon ja kiitosmielen kanssa täyttää sydämen.

      • Anonyymi

        Ei jaksa enään, pitäisikö nyt vaihtaa kaksi silmää yksisilmäisyyteen. Alkukielen mukaan olen jostain lukenut että se liittyisi nimenomaan mielenmuutokseen, joka sitten tapahtuu kun saa ns parannuksen armon. Eikä sinunkaan tapauksessa ole mitään mikä kumoaisi esikoislestadiolaisten opin, koska he kääntyvät juurikin Jeesuksen tykö tehdessään "parannusta " joten en ihan ymmärrä ongelmaasi? Ilmeisesti sinua ärsyttää että heillä on puhdas omatunto


      • Anonyymi

        Suloiset ovat sen jalat jotka rauhan evankeliumia julistavat -Jesaja!


        Kyllä minä sen todistan ettei minun jalkani ole muualla olleet kevyet kuin esikoislestadiolaisen parannuksen jälkeen.

        Siinä on syy miksi heitä puolustan. Kun en minä heistä ihmisinä tykkää sen jälkeen kun hylkäsivät minut tunkiolle, mutta heidän Jumalansa on elävä ja totinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suloiset ovat sen jalat jotka rauhan evankeliumia julistavat -Jesaja!


        Kyllä minä sen todistan ettei minun jalkani ole muualla olleet kevyet kuin esikoislestadiolaisen parannuksen jälkeen.

        Siinä on syy miksi heitä puolustan. Kun en minä heistä ihmisinä tykkää sen jälkeen kun hylkäsivät minut tunkiolle, mutta heidän Jumalansa on elävä ja totinen.

        Siis mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä?

        Niin että ei ole kiva kävellä raskailla jaloilla eikä varsinkaan raskaalla omallatunnolla.

        Eikä ole myöskään kiva jos pitää aina turvata omaan voimaan. Sekään ei ole kiva. Sitä mitä sitä! Mitä. Tajusitko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että ei ole kiva kävellä raskailla jaloilla eikä varsinkaan raskaalla omallatunnolla.

        Eikä ole myöskään kiva jos pitää aina turvata omaan voimaan. Sekään ei ole kiva. Sitä mitä sitä! Mitä. Tajusitko?

        Siis* mitä tä? Siis. Mitä. Tä. Siis. Tä. Mitä. Tä .siis

        Eli siis mitä? Lyhyesti siis virsi kaunis Tä!
        Siis. Jos ymmärrät mitä tarkoitan siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä?

        Emo joka ruokkii poikasensa kihomadoilla ei ole kovin rakastava emo, ja muutenkin emon tehtävä on suojella poikasiaan sudenpenikoilta. Jos emo ei sitä tee, silloin hän jättää poikasensa tunkiolle!


        Ja koska emo jättää poikasensa sudensuuhun, niin siksi minä opetan täällä palstalla esimerkiksi kuinka taistella itsesaastaisuutta vastaa rukouksella Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä jne.. Koska emo hylkää poikasensa tunkiolle ilman suoja-aitaa ja ettei sudenpennut pääsisi raatelemaan heitä niin, siksi minä puhun täällä, koska minä rakennan aitaa sinne tunkiolle minne emo hylkäsi poikasensa! Että jos siellä vielä joku pääskysen poika on hengissä niin ei pääsis sudenpentu häntäkin syömään elävältä.
        .jos ymmärrät mitä tarkoitan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emo joka ruokkii poikasensa kihomadoilla ei ole kovin rakastava emo, ja muutenkin emon tehtävä on suojella poikasiaan sudenpenikoilta. Jos emo ei sitä tee, silloin hän jättää poikasensa tunkiolle!


        Ja koska emo jättää poikasensa sudensuuhun, niin siksi minä opetan täällä palstalla esimerkiksi kuinka taistella itsesaastaisuutta vastaa rukouksella Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä jne.. Koska emo hylkää poikasensa tunkiolle ilman suoja-aitaa ja ettei sudenpennut pääsisi raatelemaan heitä niin, siksi minä puhun täällä, koska minä rakennan aitaa sinne tunkiolle minne emo hylkäsi poikasensa! Että jos siellä vielä joku pääskysen poika on hengissä niin ei pääsis sudenpentu häntäkin syömään elävältä.
        .jos ymmärrät mitä tarkoitan...

        Ja se aita on kohta korkeampi kuin siionin vuorella!

        Saa siionin vuorella työmiehet kohta hävetä kun tunkiolla minne poikasensa jotka sylkäisi (jotka lähtivät pesästään) on kohta korkeampi aita kuin Pyhällä vuorella!

        Heh.

        Voidaan sanoa että tunkiolle nousee toinen sionin vuori kohta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se aita on kohta korkeampi kuin siionin vuorella!

        Saa siionin vuorella työmiehet kohta hävetä kun tunkiolla minne poikasensa jotka sylkäisi (jotka lähtivät pesästään) on kohta korkeampi aita kuin Pyhällä vuorella!

        Heh.

        Voidaan sanoa että tunkiolle nousee toinen sionin vuori kohta!

        Korkeampi kuin se ensimmäinen ja varustettu muurilla josta ei perkeleet eikä sudenpennut läpi tule!

        Joka Kristuksen voima joka lyö perkeleet jalkojensa alle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeampi kuin se ensimmäinen ja varustettu muurilla josta ei perkeleet eikä sudenpennut läpi tule!

        Joka Kristuksen voima joka lyö perkeleet jalkojensa alle!

        Tehdään tänne suomi24 seen sellanen siionin vuori ettei paremmast välii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suloiset ovat sen jalat jotka rauhan evankeliumia julistavat -Jesaja!


        Kyllä minä sen todistan ettei minun jalkani ole muualla olleet kevyet kuin esikoislestadiolaisen parannuksen jälkeen.

        Siinä on syy miksi heitä puolustan. Kun en minä heistä ihmisinä tykkää sen jälkeen kun hylkäsivät minut tunkiolle, mutta heidän Jumalansa on elävä ja totinen.

        Kyllä minä sen todistan ettei minun jalkani ole muualla olleet kevyet kuin esikoislestadiolaisen parannuksen jälkeen.


        Esikoislestadiolaisuus?..
        just joo 1800 luku..
        Usko syntyin Kristukseen jkr 33 ja teillä vasta Larssin aikan 1800 ja siitäkin tapelitiin ja hajositte moneen osaan.
        Tuo Larssi lapin on ihan roskaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emo joka ruokkii poikasensa kihomadoilla ei ole kovin rakastava emo, ja muutenkin emon tehtävä on suojella poikasiaan sudenpenikoilta. Jos emo ei sitä tee, silloin hän jättää poikasensa tunkiolle!


        Ja koska emo jättää poikasensa sudensuuhun, niin siksi minä opetan täällä palstalla esimerkiksi kuinka taistella itsesaastaisuutta vastaa rukouksella Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä jne.. Koska emo hylkää poikasensa tunkiolle ilman suoja-aitaa ja ettei sudenpennut pääsisi raatelemaan heitä niin, siksi minä puhun täällä, koska minä rakennan aitaa sinne tunkiolle minne emo hylkäsi poikasensa! Että jos siellä vielä joku pääskysen poika on hengissä niin ei pääsis sudenpentu häntäkin syömään elävältä.
        .jos ymmärrät mitä tarkoitan...

        Ja koska emo jättää poikasensa sudensuuhun..

        On se ihmeellinen asia,susi on viisaampi ja yhtenäisempi kuin kirjoittaja.
        Kunnioitan Susia,enemmän kuin lahkoja 1800.


      • Anonyymi

        Kuules nyt, parannus on sitä, että menee seuroissa kaulailemaan saarnaajia. Tai sitten, että joku ei lestadiolainen pyytää lestadiolaiselta synninpäästöä. Vain ne on parannuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä sen todistan ettei minun jalkani ole muualla olleet kevyet kuin esikoislestadiolaisen parannuksen jälkeen.


        Esikoislestadiolaisuus?..
        just joo 1800 luku..
        Usko syntyin Kristukseen jkr 33 ja teillä vasta Larssin aikan 1800 ja siitäkin tapelitiin ja hajositte moneen osaan.
        Tuo Larssi lapin on ihan roskaa !

        Kyllä minä sen todistan ettei minun jalkani ole muualla olleet kevyet kuin esikoislestadiolaisen parannuksen jälkeen.

        Kiesus että naurattaa jalat ovat kevyet..sorry,
        Onhan ne joillekin kun uskoo tyhjään 1800 lukuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis* mitä tä? Siis. Mitä. Tä. Siis. Tä. Mitä. Tä .siis

        Eli siis mitä? Lyhyesti siis virsi kaunis Tä!
        Siis. Jos ymmärrät mitä tarkoitan siis.

        Ymmärrä nyt, sinun pitää mennä saamaan synnit anteeksi! JA vain esikoislestadiolainen voi antaa synnit anteeksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä sen todistan ettei minun jalkani ole muualla olleet kevyet kuin esikoislestadiolaisen parannuksen jälkeen.


        Esikoislestadiolaisuus?..
        just joo 1800 luku..
        Usko syntyin Kristukseen jkr 33 ja teillä vasta Larssin aikan 1800 ja siitäkin tapelitiin ja hajositte moneen osaan.
        Tuo Larssi lapin on ihan roskaa !

        "Esikoislestadiolaisuus?..
        just joo 1800 luku..
        Usko syntyin Kristukseen jkr 33 ja teillä vasta Larssin aikan 1800 ja siitäkin tapelitiin ja hajositte moneen osaan.
        Tuo Larssi lapin on ihan roskaa !"

        Mitä tähän esikoislestadiolaiset lähetysmiehet sanovat? Eivät mitään, vaikka lukevat?
        Ymmärtävät kyllä kuinka ovat tavallaan "halpaan" menneet.


    • Anonyymi

      Tunkiolla perkeleet repii pääskysen Pojan kappaleiksi eikä emo tee muuta kuin saarnaa koskas palajat tuhlaajapoika kotiin, voi emo etkös sinä nää että pääskysen poika on suden suussa kuinkas hän sieltä palaisi ellet sinä nouse pesästäs ja ota poikastas olalles ja kanna takaisin pesään?

      • Anonyymi

        Tätä sukukuntaa on opettanut uuden Testamentin vanhurskaat yli 2000 vuotta, pitääkö vieläkin opettaa ensimmäisiä kappaleita kristinuskosta? Joka on rakasta lähimmäistäsi! Se ei ole lihallinen rakkaus vaan Hengen rakkaus ja hengen yhteys! Puettaa haavoittuneet, vaatettaa alastomat!

        Siionin vuoren aidat on revitty niin alas että ei taida montaa päivää matkamies pysyä vaatetettuna kunnes on kohta taas alasti raadeltu ja riisuttu Pyhästä häävaatteesta!

        Minä ihmettelen että oppineimille saarnamiehille pitää näistä muistuttaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä sukukuntaa on opettanut uuden Testamentin vanhurskaat yli 2000 vuotta, pitääkö vieläkin opettaa ensimmäisiä kappaleita kristinuskosta? Joka on rakasta lähimmäistäsi! Se ei ole lihallinen rakkaus vaan Hengen rakkaus ja hengen yhteys! Puettaa haavoittuneet, vaatettaa alastomat!

        Siionin vuoren aidat on revitty niin alas että ei taida montaa päivää matkamies pysyä vaatetettuna kunnes on kohta taas alasti raadeltu ja riisuttu Pyhästä häävaatteesta!

        Minä ihmettelen että oppineimille saarnamiehille pitää näistä muistuttaa!

        Saarnatkaa syntejä anteeksi ja pystyttäkää aitaa Sionin vuorella, ettei perkele ja maailma pääse riisumaan Sionin tyttäriä ja pääskysen poikia alasti ja rikki kuoliaaksi!
        Silloin pysyy Siionin vuorella kaunistus ja sen siunaus josta on kirjoitettu profeetta Jesajan kirjassa!

        Mutta koska aita on poljettu maahan pääse perkele ja maailma tappamaan sionin tyttäriään ja pääskysen poikia rikki kuoliaaksi!

        Pitää pystyttää aita ja pukea Sionin tyttäret ja pääskysen pojat kalliilla häävaatteella!

        Ilman aitaa ei ole sionin vuorella rauhaa koskaa !

        Siksi minä tahdon siitä puhua millä on voima voittaa perkeleen kiusauksia ja se on Jeesuksen Kristuksen Pyhä nimi ja kallis sovintoveri ja siinä veressä ja siinä nimessä on voima perkelettä ja maailmaa vastaan! Ei vain veressä vaan myös nimessä! Koska ei yksinäisyydessä voi turvata saatanan hyökätessä muuhun kuin Jeesuksen nimeen. Ja siksi pitää perkeleet käskeä pois Jeesuksen nimessä ja synnit saarnata anteeksi Jeesuksen veressä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saarnatkaa syntejä anteeksi ja pystyttäkää aitaa Sionin vuorella, ettei perkele ja maailma pääse riisumaan Sionin tyttäriä ja pääskysen poikia alasti ja rikki kuoliaaksi!
        Silloin pysyy Siionin vuorella kaunistus ja sen siunaus josta on kirjoitettu profeetta Jesajan kirjassa!

        Mutta koska aita on poljettu maahan pääse perkele ja maailma tappamaan sionin tyttäriään ja pääskysen poikia rikki kuoliaaksi!

        Pitää pystyttää aita ja pukea Sionin tyttäret ja pääskysen pojat kalliilla häävaatteella!

        Ilman aitaa ei ole sionin vuorella rauhaa koskaa !

        Siksi minä tahdon siitä puhua millä on voima voittaa perkeleen kiusauksia ja se on Jeesuksen Kristuksen Pyhä nimi ja kallis sovintoveri ja siinä veressä ja siinä nimessä on voima perkelettä ja maailmaa vastaan! Ei vain veressä vaan myös nimessä! Koska ei yksinäisyydessä voi turvata saatanan hyökätessä muuhun kuin Jeesuksen nimeen. Ja siksi pitää perkeleet käskeä pois Jeesuksen nimessä ja synnit saarnata anteeksi Jeesuksen veressä!

        Mutta jos Siionin vuorella on jokin parempi aita josta minä en tiedä, miksi se ei ole pystyssä, ja miksi sudenpennut ja perkeleet pääsee raatelemaan pääskysen poikia ja riisumaan alasti Sionin tyttäriä?

        Missä on nyt sinun aitasi Sion! Minä kysyn sinulta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos Siionin vuorella on jokin parempi aita josta minä en tiedä, miksi se ei ole pystyssä, ja miksi sudenpennut ja perkeleet pääsee raatelemaan pääskysen poikia ja riisumaan alasti Sionin tyttäriä?

        Missä on nyt sinun aitasi Sion! Minä kysyn sinulta?

        Nämä oli minun kirjoituksia ei vaiton. Vaito ei osaa puhua kuin järjestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä oli minun kirjoituksia ei vaiton. Vaito ei osaa puhua kuin järjestä.

        Vaito ei edes tiedä mikä on hengellinen sion! Vaito tietää vain puustavin vanhuuden. Ihmis uskon ja antikristuksen!

        Puhu joskus vaito Pyhällä Hengellä!


    • Anonyymi

      Huoh, ei teistä saa niinku mitään vastusta alkaa käydä tylsäksi tämä yksinkeskustelu. Ihan just vaihdan takaisin ylilaudalle, siellä sentään syntyi keskustelua. Vaikka jutut oli kyllä myönnän hieman omituisia minunkin mittapuullani.

    • Anonyymi

      Sionissa on oikeesti rauha. Puhuin vaa niistä eksyneistä. Tarkoituksella hieman provoivasti että herättäisi tunteita, koska ilman tunteita ei oo mitään hienoo. Missään. Yhtään missään. Mitä hienoo vaikka naisessa olis jos ei oo mitään tunteita? Tä? Tö? Tä?

      • Anonyymi

        Ja siitä mä saan sen omankin motivaation keskustella kun tahalleen provosoin. Kuka jaksaa jotain aneemista kakkaa. Vaitoa lukuunottamatta? Kuhan kysyn...


    • Anonyymi

      Toivottavasti mul ei menny armon ovet taas kiinni ku mä hölötän aina vähän kaikkee, enkä itsekään pysy aina kartalla että missä mennään!

      Mul on meinaa menny jo ainaki 4 kertaa vähintään. Sit ne pitää vaa avata sorkkarautaa ja jalkaa väliin vaa eikä anna periksi. Periksi ei saa antaa sen opetti yks tyyppi kuntosalilla.

      Armon ovet, mul ei oo mitään hajua mitä se edes tarkottaa...

      • Anonyymi

        Siis se sulkeutuva armon ovi mitä se merkitsee?

        Ku mun mielestä se on vähän outo juttu, ku miten se nyt sulkeutuu.

        Saarnaa vaa synnit anteeksi niin sen jälkeen se on auki taas. Ihme juttuja joku viljelee. Mistähän mä tonki oon kuullu? Sulkeutuva armon ovi... joojoo se on auki ku potkasee läpi vaa. Hengellä vaa läpi Hengen portista ihan helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis se sulkeutuva armon ovi mitä se merkitsee?

        Ku mun mielestä se on vähän outo juttu, ku miten se nyt sulkeutuu.

        Saarnaa vaa synnit anteeksi niin sen jälkeen se on auki taas. Ihme juttuja joku viljelee. Mistähän mä tonki oon kuullu? Sulkeutuva armon ovi... joojoo se on auki ku potkasee läpi vaa. Hengellä vaa läpi Hengen portista ihan helppoa.

        Siis se sulkeutuva armon ovi mitä se merkitsee?

        Ei sellasta ole,nää kahelit yrittää peloitella 1800 luku.
        Isän armo ja Rakkaus on kaikille,olitte mitä vain !!!
        Hän on luonut meidät kaikki ja elämä opettaa meitä eteenpäin kokoajan.
        Eli,elämä on opetusta kokoajan.
        Älkää pelätkö turhia saarnaajia,sillä he eivät tiedä hulluudessan,että me kaikki tulemme elämään aina !
        Matka vain jatkuu mutta erimerkein,kunnes saamme joskus oikeat merkit.
        Jonka Luoja on luonut ,ei Luoja luotuaan tuhoa koskaan vai lusiferin joka on äärettömän paha,tuhosiko Isä Luoja kapinallisen?


    • Anonyymi

      Nokiasta ei keskustella unipersumin yhteydessä kuulemma siitäkään.

    • Anonyymi

      Mitenhän ton vaiton saisi hereille taas? Jos sanon vaan että esikoiset ry on eriseura, riittääkö? Jään odottamaan vastausta!

      Vaito tulee keskellä yötä laittaa viestiä että saa sanottua viimeisen sanan :))) tehny sitä jo ainaki 5yötä putkeen ihme kaveri. Hirvee tarve päteä.

      • Anonyymi

        mistä olet saanut päähäsi, että täällä olisi joku vaito
        se on kuuleppas ihan huhua vaan
        ei mitään vaitoa ole olemassakaan ja sillä siisti, ni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä olet saanut päähäsi, että täällä olisi joku vaito
        se on kuuleppas ihan huhua vaan
        ei mitään vaitoa ole olemassakaan ja sillä siisti, ni

        Tämä ON vaiton avaus. Lue avaus niin tunnet vaiton hänen kirjoitusasustaan ja vihastaan lapinmaata kohtaan! Sekä sellaiset sanat kuin esimerkiksi mäntti jne... hänet tunnistaa myös hänen lapsellisesta tavasta kirjoittaa. Ja sitten on myös hajuaisti, hänestä lähtee sellainen erikoinen haju. Sen vaa haistaa jos näin voi sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ON vaiton avaus. Lue avaus niin tunnet vaiton hänen kirjoitusasustaan ja vihastaan lapinmaata kohtaan! Sekä sellaiset sanat kuin esimerkiksi mäntti jne... hänet tunnistaa myös hänen lapsellisesta tavasta kirjoittaa. Ja sitten on myös hajuaisti, hänestä lähtee sellainen erikoinen haju. Sen vaa haistaa jos näin voi sanoa.

        Ei hän pysty sitä hajuaan peittämään, se on kuolleen uskon löyhkä ja se vaan löyhkää kirjoituksien läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ON vaiton avaus. Lue avaus niin tunnet vaiton hänen kirjoitusasustaan ja vihastaan lapinmaata kohtaan! Sekä sellaiset sanat kuin esimerkiksi mäntti jne... hänet tunnistaa myös hänen lapsellisesta tavasta kirjoittaa. Ja sitten on myös hajuaisti, hänestä lähtee sellainen erikoinen haju. Sen vaa haistaa jos näin voi sanoa.

        Lapinmaata vihaa koko kristikunta, ei siihen mitään vaitoa tarvita!

        Lapinmaan kuolleen lapinuskon tunnustajien haju ja löyhkä on kuvottavaa oikeiden kristityiden sieraimissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapinmaata vihaa koko kristikunta, ei siihen mitään vaitoa tarvita!

        Lapinmaan kuolleen lapinuskon tunnustajien haju ja löyhkä on kuvottavaa oikeiden kristityiden sieraimissa.

        Uskokaa nyt rakkaat ystävät, usko lapinmaan "vanhimpiin" löyhkää kammottavalta!

        Se on uskoa näihin "vanhimpiin"! OM on pahin vaikka ei ne muutkaan pään silitystä ansaitse!


    • Anonyymi

      Vaito on vanha antikristus joka kieltää asuvaisen Pyhän Hengen joka on Kristuksen voima siis Pyhä Henki on Kristuksen voima jonka antikristus kieltää! Hänen uskonsa on ihmisviisaudessa!

      Vaito käyttää miekkaa ilman henkeä, vaikka kirjoitettu on, että se ON Hengen miekka!

      Ja siksi ei voi käyttää Hengen miekkaa ilman autuuden rautalakkia! Eli ilman asuvaista Pyhää Henkeä! Että Hengen miekka olisi käytössä sillä Pyhällä Hengellä joka kristityn päälle on laskettu uudestisyntymisen pesolla!

      Tai voi toki, mutta ei se rakenna vaan hajoittaa. Tai rakentaa se kyllä, lisää ihmisviisauden jälkeen Kristusta palvelevia antikristuksia!

      • Anonyymi

        En ota kantaa kirjoitusten sisältöön, mutta ovatko nuo toisinaan
        niin kovin kauniisti kursivoidut tekstit, juurikin tämän vaiton
        aikaansaannoksia ?

        Ja mistä tuo vaito nimi juontaa alkunsa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ota kantaa kirjoitusten sisältöön, mutta ovatko nuo toisinaan
        niin kovin kauniisti kursivoidut tekstit, juurikin tämän vaiton
        aikaansaannoksia ?

        Ja mistä tuo vaito nimi juontaa alkunsa ?

        Hänellä on monta nimeä mutta viimeisin vaito. Kauniisti se perkele myös puhuu kun houkuttelee lihan himoihin.

        En tietenkään vaitoa sano perkeleeksi, koska hänellä on myös herätystä ja hän on ihminen.

        Mutta tämä uusiluterilaisuus on juurikin tällaista kaunis kristillisyyttä missä ei mainita sanallakaan synnistä taikka kaidasta tiestä eli pyhityksen tiestä mistä raamattu kyllä puhuu kun käskee kuolettamaan lihan himot Hengen kautta ja sanoo vielä ettekö tiedä että olette Pyhän Hengen temppelit jne...kyllä vaito jostain synneistä puhuu ja olen aikaisemmin sanonu että hän puhuu paljon totta mutta hän hivuttaa sinne sekaan hienoja valheita joita oppimaton ei tunnista ja niin hän eksyttää. Ja parasta hänessä on että hän kirjoittaa lestaadiolaisena vaikka hän on uusiluterilainen seurakunnasta esikoiset ry. Jotka eivät kadu syntejään vaan menevät iloisesta maailmasta iloiseen taivaaseen joka on aivan raamatun vastaista joka opettaa että Lasarus joka köyhä kerjäläinen ja joka ei saanut iloita maan päällä saa nyt iloita taivaassa jne... se on raamatun opetus että vaivasta iloon. Ei ilosta iloon, se on uusiluterilaisuutta. Lasaruksesta en tiedä sanoinko oikein koska sanoin kuin kirkastui eli en tunne tapausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ota kantaa kirjoitusten sisältöön, mutta ovatko nuo toisinaan
        niin kovin kauniisti kursivoidut tekstit, juurikin tämän vaiton
        aikaansaannoksia ?

        Ja mistä tuo vaito nimi juontaa alkunsa ?

        Riippuu myös siitä mitä kirjoituksia tarkoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä on monta nimeä mutta viimeisin vaito. Kauniisti se perkele myös puhuu kun houkuttelee lihan himoihin.

        En tietenkään vaitoa sano perkeleeksi, koska hänellä on myös herätystä ja hän on ihminen.

        Mutta tämä uusiluterilaisuus on juurikin tällaista kaunis kristillisyyttä missä ei mainita sanallakaan synnistä taikka kaidasta tiestä eli pyhityksen tiestä mistä raamattu kyllä puhuu kun käskee kuolettamaan lihan himot Hengen kautta ja sanoo vielä ettekö tiedä että olette Pyhän Hengen temppelit jne...kyllä vaito jostain synneistä puhuu ja olen aikaisemmin sanonu että hän puhuu paljon totta mutta hän hivuttaa sinne sekaan hienoja valheita joita oppimaton ei tunnista ja niin hän eksyttää. Ja parasta hänessä on että hän kirjoittaa lestaadiolaisena vaikka hän on uusiluterilainen seurakunnasta esikoiset ry. Jotka eivät kadu syntejään vaan menevät iloisesta maailmasta iloiseen taivaaseen joka on aivan raamatun vastaista joka opettaa että Lasarus joka köyhä kerjäläinen ja joka ei saanut iloita maan päällä saa nyt iloita taivaassa jne... se on raamatun opetus että vaivasta iloon. Ei ilosta iloon, se on uusiluterilaisuutta. Lasaruksesta en tiedä sanoinko oikein koska sanoin kuin kirkastui eli en tunne tapausta.

        Synnistä ja ja kaidasta tiestä kertovat Jälliin uskovat, eiköpä se niin ole? Toivoo Seppo!


    • Anonyymi

      Vaikka se sattuu lujaa vanhempaan, kun lapsi valitsee eri tien, niin tämä asia on vietävä rukouksessa Kristukselle.

      Mobiiliverot ja kaikki nooan arkin rakentamiset sinisine pillereineen lestailelle mitä tiedän.
      Varmasti sattuu,kun lapsi herää miettimäään maailmaa ja uskon lahkoa joka on 1800-kuvun lapin peräkammirista perustettu.

      Itse ihmettelen kun 12 lesta tyttö masentui ja oli sairaalassa kovin pitkään.
      Samoin ihmettelen lestoja joiden kaali menee sekaisin nooan arkista ja muusta uskon pauhusta,onko se oikein?
      Kuva lestaadiolaisuudesta ei uskoakseni ole kovinkaan mustamaalattu mitä olen nähnyt.
      Yksikin tyttö tuli juttelemaan minulle,että hän haluaa erota..
      Sanoin vain,että on valintasi,en halua sanoa mitään..
      EROSI SITTEN !
      En ymmärrä 1800 luvun ahdistuneisuutta lahkolaisuuta joss jokun vitun Ruotsin Larssi saa ihmiset niin sekaisin..vaikka todellisuus on toista elämässä ja nämä hoopot uskoo Larssiin.MIKÄ ON LESTAADIO IHMISEN ÄÖ?
      Jumala on muuallakin ja paljon mukavampi,kuin esim.lestien hoitokokouus jumala:)

      • Anonyymi

        Erittäin hyvin asia ilmaistu, mutta sattuu niin lujaa lapinuskoisiin! Vai mitä V-M, joka ehkä eniten kuitenkin ymmärrät, TAI ainakin pitäisi ymmärtää!


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe