Mikä vaivaa ihmistä ..

Anonyymi-ap

.. joka kyselee usein neuvoja, miten hänen pitäisi menetellä jonkin asian suhteen, mutta sitten hän tekee juuri päinvastoin kuin on opastettu?

Aikuinen saa tehdä omat virheensä aivan vapaasti. Nämä tyypit kuitenkin näyttävät toimivan vastoin saamiaan neuvoja ikään kuin pakonomaisesti tai jopa harkiten. Esimerkiksi ihminen myy asuntonsa polkuhintaan vastoin saamaansa hinta-arviota tai ryhtyy seurustelemaan nettihuijarin kanssa ja lähettää tälle rahaa, koska nimenomaan tästä on häntä varoitettu.

Ohjaako järjenvastaista toimintaa kuvitelma, jonka mukaan läheiset ilkeyttään tai jostain muusta syystä antaisivat vääriä neuvoja? Tunnen kaksi samanlaista tapausta. Molemmat vaikuttavat erittäin ailahtelevilta ja epävakailta tyypeiltä. He ovat sabotoineet omaa elämäänsä monin tavoin ja yllättäen syy vastoinkäymisiin löytyy sukulaisista sekä ystävistä, jotka yrittivät antaa neuvoja.

6

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saman huomannut! Vuosien mittaan kyselty vaikka mitä mikä sekin oikeastaan ärsyttää, kun välillä meinaan pidetään lähestulkoon kevana ja sitten taas välillä kuin olis joku asiantuntija. Aika ristiriitaista? 😕 Olen näitäkin alkanut himmailemaan. Välillä myös kysellään sen verran monimutkaisia juttuja ettei mun kannata edes yrittää selittää sellaisella, jolla ei mitään perustietoja.

      Tässä on nyt esim. ns. sijoitusneuvoja annettu mikä seki ärsyttää, kun itsellä,ei ole käytännössä mitään (vähät meni lopulta autoon), mutta jos esim. olis ollut noin 10 v sitten, olisin satavarmasti laittainut muiden ohessa Reveniion ja Bitcoiniin muutaman tonnin! Riskiä joo, mut mitä sitten jos on varaa ottaa! Monella on sitä ajatusta, että heti ja paljon, mutta pienellä riskillä. Mahdotonta!

      Mutta niin, oon parillekin ihmiselle sanonut, että rahastot ja myös osakkeet on pitkän päälle paras vaihtoehto; tuottavin, hajautetuin ja likvidein tapa. Rahaa saa tarvittaessa helposti pois. No, eräs myi kaikki mitäoli perintönä saanut ja osti metsää ja kaatoi kaikki vanhat puut sekä osti vähän lisää metsää ja kailliin auton! Kyllä se on toisille sitten vaikeaa nuo ei-konkreettiset sijoitukset! Mitä sitten kyselevät, jos ei uskota! Tehkööt kukin rahoillaan mitä tekee, mutta kun sitä kuulee juttuja miten pitäis sairaanakin tehdä jotain rahan eteen eikä lusmuta😠

      Monisairas

      • Anonyymi

        Niin se on vähän semmosta, kun itse hyödytään mahdollisesti mun neuvoilla kuunnellaan ja arvostetaan, muuten on niinku joku keva, ainakin pahimmillaan. Vähän epävakaata...?
        On se muutenkin aika moista, kun oma terveys pääosin pilattu suoraan tai välillisesti muiden toimesta ja muuten ollut paljon erilaista huonoa kohtelua!

        Monisairas


      • Anonyymi

        MIks hel*etissä jotkut oon niin huolissaan jostain parin prosentin tai vain muutaman satasen sijoitustappioista, kun samaan aikaan esim. tarpeettoman kailliin auton ostossa menetetää tonneja vuodessa arvonlaskun myötä...?

        Just tällasten takia, jotka vaivalla hankitun omaisuuden heti pistää ns. lihoiksi, niin ilman muuta ihmisten pitäisi tehdä niinkuin prof, Urpo Kangas viimeksi totesi, ja moni muu - käyttää itse! Miks jättää sellasille, joilla on jo kaikkea. Sinänsä jokainen saa perinnöillä tehdä mitä lystää, Mut se ei oikein vetele, kun isojakin summia törsätään ja lopulta vaaditaan yhteiskunnalta sitä sun tätä.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Tuollainen ihminen on epävarma itsestään. Ei siinä muuta vikaa tarvitse olla.

      • Anonyymi

        Eikö silloin luulis kuuntelevan neuvoja? Mutta että ensin kysyy ja lopulta tekeekin kuin itse on ajatellut, lähes päinvastoin siihen nähden mitä kysyi...

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö silloin luulis kuuntelevan neuvoja? Mutta että ensin kysyy ja lopulta tekeekin kuin itse on ajatellut, lähes päinvastoin siihen nähden mitä kysyi...

        Monisairas

        Tulipa nyt väsynä vähän kummasti.... piti olla "siihen nähden mitä neuvottiin"

        Monisairas


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe