Eikö muka maastomönkijä tarvitse liikennevakuutusta vai onko vapautus vain valtion virastoja koskeva etu? Katsoin tänään 12.10.2022 huutokaupat.comissa myynnissä GTK:n eli geologian tukimuskeskuksen käyttämää yamaha grizzly mönkijää ja mainostavat sitä: Ei vaadi liikennevakuutusta. Itse olen ainakin liikennevakuutusta maksanut ja perustuu ainakin Liikennevakuutuskeskuksen mukaan lakiin. Onko niin, että laki ei koske työ- ja elinkeinoministerön alaista toimintaa? Vai eikö siellä vain tiedetä lakiasioita? Tietysti jos vahinko sattuu, niin valtiohan sen maksaa.
GTK:n mönkijä ei tarvitse liikennevakuutusta
Anonyymi-ap
2
221
Vastaukset
- Anonyymi
Tai sitte jos kuskin syy, niin kuski maksaa omistaan. Tietäähöhän työntekijät tuolla gtk:lla että kulkupeleissä ei vakuutusta?
- Anonyymi
Joskus muinoin joissain valtion ajoneuvoissa (kuten puolustusvoimien keltakilpisissä) ei ollut liikennevakuutuksia. Kolaritapauksessa valtiokonttori maksoi korvaukset.
En tiedä onko sama käytäntö edelleen, ja mitä kaikkea valtion liikennöintiä tuo koski.
Mutta jos yksityishenkilönä liikkuu niin kyllähän vakuutus on pakollinen, jopa liikennekelvottomissa crossipyörissä. Maastomönkijälle myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 47761
- 36752
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683