Onko ikäerolla väliä?

Onko teillä ylä-ja alaikärajaa mahdolliselle kumppanille?
Omat suhteeni naisten kanssa ovat olleet suurinpiirteinen lähellä omaa ikääni. Itse ajattelisin, että 10v suuntaan ja toiseen on mulle sopiva, mutta kuka näistä aina tietää. On, myös ollut 16v nuorempi kumppani, eikä meidän välillä ikä näkynyt ja suhde kaatui ihan muuhun, kuin ikäeroon. Toki en halua, että ikäeroa on liikaa, koska se voi aiheuttaa haasteita parisuhteessa, jos elämänkokemukset erilaisia ja kokeeko parisuhteen tasavertaisena.

81

2243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo 10 /- on ok minustakin. Mielummin omaa ikäluokkaa.

    • Anonyymi

      No ei periaatteessa ole ja just semmoinen Max. 10v ikäero itselle ok. Yleensä kuitenkin ollut suunnilleen samanikäisiä tai ihan parin vuoden ikäero.

      • Anonyymi

        Ja Nyt tällä hetkellä yksi ihastus joka on 8 vuotta vanhempi


    • Anonyymi

      Totta kai oman ikäinen järjellä ajateltuna paras vaihtoehto, mutta en ala tekemään 10 tai 15 vuodenkaan ikäerosta ylitsepääsemätöntä ongelmaa, jos muut tärkeät asiat sopivat yhteen.

    • Anonyymi

      Alaikäraja on oma ikä. Yläikärajaa ei oikeastaan ole, oon nuoresta asti ollut vanhempien naisten perään.

    • Anonyymi

      Ikäerolla ei ole mielestäni merkitystä. Olemme aviossa oleva naispari. Minä olen syntynyt 1992 ja puoliso 1983. Kymmenen vuotta olemme yhdessä olleet.

    • Anonyymi

      En mä ainakaan aattele ikää niinkään pelkkinä numeroina. Tärkeempi on henkinen ikä, jos siinä ollaan lähellä toista, niin numerot on sivuseikka.

    • Anonyymi

      Entäs sitten kun ikä ei ole enää numero. Toinen jää eläkkeelle 10 v aiemmin. Voisi mukava olla sitten yli 60v muutama vuosi yhtä aikaa eläkkeelle. Isolla ikäerolla siinä vaiheessa toinen 68v saattaa puoliso olla jo dementoituneena hoitokodissa. On silkkaa todellisuuspakoa väittää ettei ikä ole muutakin kuin numero.

      • Anonyymi

        Niin no, voihan sitä elämä päättyä muuallekin kun hoitokotiin. Jos miettii liikaa ikää tai tulevaa, niin saattaa jäädä elämä ajatuksen tasolle. Voihan sitä vaikka samanikäsinäkin toinen sairastua ja joutua pois kodistaan. Ehkä jopa menehtyä odottamatta tms. Väliäkö sillä että missä iässä nauttii yhdessäolosta, pääasia että nauttii kun siihen tilaisuus tulee. Vai onkohan mun mielenliikkeet jotenkin erikoiset? Kun näin mietin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, voihan sitä elämä päättyä muuallekin kun hoitokotiin. Jos miettii liikaa ikää tai tulevaa, niin saattaa jäädä elämä ajatuksen tasolle. Voihan sitä vaikka samanikäsinäkin toinen sairastua ja joutua pois kodistaan. Ehkä jopa menehtyä odottamatta tms. Väliäkö sillä että missä iässä nauttii yhdessäolosta, pääasia että nauttii kun siihen tilaisuus tulee. Vai onkohan mun mielenliikkeet jotenkin erikoiset? Kun näin mietin.

        Ihan hyviä pointteja, mutta edellinen puhui myös asiaa. Onkohan vähän oma lehmä ojassa, ainakin niillä jotka tykkää jatkuvasti korostaa että ikä on vain numeroita?;) esim joku keski-ikäinen, 15-20v vanhempi, joka tykkäilee mun deittiprofiilista. Varmaan vanhemman mielestä usein, kas kummaa. Samaa mieltä siin ett henkinen ikä on olennaisin mut kyllä fysiikankin pitää miellyttää. Muuten ei tuu mitn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyviä pointteja, mutta edellinen puhui myös asiaa. Onkohan vähän oma lehmä ojassa, ainakin niillä jotka tykkää jatkuvasti korostaa että ikä on vain numeroita?;) esim joku keski-ikäinen, 15-20v vanhempi, joka tykkäilee mun deittiprofiilista. Varmaan vanhemman mielestä usein, kas kummaa. Samaa mieltä siin ett henkinen ikä on olennaisin mut kyllä fysiikankin pitää miellyttää. Muuten ei tuu mitn.

        Muiden puolesta en voi sanoa, mutta mua ei oikein nuoremmat kiinnosta mitenkään. Ikävä tuottaa pettymys, että tällaisiakin on. Enkä kyllä pelkän ulkokuoren takia muutenkaan kiinnostu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muiden puolesta en voi sanoa, mutta mua ei oikein nuoremmat kiinnosta mitenkään. Ikävä tuottaa pettymys, että tällaisiakin on. Enkä kyllä pelkän ulkokuoren takia muutenkaan kiinnostu.

        Heh no samahan se on mulle. Kukin viehättyy mistä viehättyy.:p


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyviä pointteja, mutta edellinen puhui myös asiaa. Onkohan vähän oma lehmä ojassa, ainakin niillä jotka tykkää jatkuvasti korostaa että ikä on vain numeroita?;) esim joku keski-ikäinen, 15-20v vanhempi, joka tykkäilee mun deittiprofiilista. Varmaan vanhemman mielestä usein, kas kummaa. Samaa mieltä siin ett henkinen ikä on olennaisin mut kyllä fysiikankin pitää miellyttää. Muuten ei tuu mitn.

        Ja deittiprofiilissa lukee usein nuorekas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh no samahan se on mulle. Kukin viehättyy mistä viehättyy.:p

        Oot kyl niin ylimielisen oloinen, että flaksi ei käy ainakaan aikuisten naisten kanssa. Teini taidat olla vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot kyl niin ylimielisen oloinen, että flaksi ei käy ainakaan aikuisten naisten kanssa. Teini taidat olla vielä.

        Kiitos syväluotaavasta analyysista. En ole teini, et vain ymmärrä huumorintajuani.;)


    • En ainakaan itse ole noiden isojen ikäerojen kannalla. Aikansa nämä kyllä toimivat, mutta kun ihminen ikääntyy, niin varmasti tulee vaivoja ym ja fyysinen jaksaminen ei ole enää samanlaista. Toki nuorempikin voi sairastua. Näin keski-ikäisenä en voisi olla suhteessa 70v kanssa, elämäntilanteet liian erilaiset ja en haluaisi läheisyyttä, koska kropassa ikä näkyy jo. Jossain ikäluokissa ikäero ei niin näkyvästi tunnu esim 30v-45v. Juuh kyllä mä haluaisin jonkun kanssa vanheta samaan tahtiin.

    • Anonyymi

      Itse olen piirun yli 40-vuotias ja oma ideaalini olisi 20 kieppeillä pyörivä femme neitonen, joka toivoisi elämäänsä muutakin kuin tyypillisten ikäistensä tapaista baareissa pyörintää. Saisi oikein mieluusti tulla luokseni leikkimään kotia, höhö.

      • Anonyymi

        Heh heh. Voihan sitä toivoa vaikka joulupukilta tollasta "lahjaa". Epätodennäköstä voi olla, että piipusta tulla tupsahtaa lahjaa ensinkään. Joku on sanonu, että ihmeitäkin sattuu, ehkä sulle?


      • Anonyymi

        No mikäs siinä, mutta ei mulla olis mitään yhteistä puhuttavaa noin nuorten kanssa. Duunissa noita on työkavereina paljon, toki mukavia ovat, mutta ollaan ihan eri leverillä.


      • Anonyymi

        Että elätte sitten märkää unta lopun elämäänne...miksei oman ikäinen kelpaa. Ja onko peiliin katsottu rehellisesti.;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että elätte sitten märkää unta lopun elämäänne...miksei oman ikäinen kelpaa. Ja onko peiliin katsottu rehellisesti.;)

        Mä olin 25 vuotiaana umpirakastunut yli 50 vuotiaaseen naiseen useammanvuodenajan, kunnes tiemme erkanivat... olisin todellakin leikkinyt hänen kanssaan kotia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olin 25 vuotiaana umpirakastunut yli 50 vuotiaaseen naiseen useammanvuodenajan, kunnes tiemme erkanivat... olisin todellakin leikkinyt hänen kanssaan kotia.

        No mäpä en vaikka maksettaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mäpä en vaikka maksettaisiin.

        Mut meitä on joka junaan.


    • Itsellä ei oikeastaan mitään ikärajoja ole. Tärkeää on mitä toinen suhtautuu minuun. Tosin en oikein pysty ajattelemaan mitä joku 16-vuotisa näkisi minussa.

      • Anonyymi

        Varmasti ne rajat on ettei mene alaikäisen sekaantumiseen. 16 on suojaikäraja mutta ei yli 18v terve päästään ala sellaisen kanssa hässimään.


    • Anonyymi

      Itselle sillä ei ole väliä. Jos siis kiinnostun, ihastun, rakastun, niin ei se ikäeroon kaadu.
      Todennäköisesti sit on liikaa ikäeroa jos en pysty ihastumaan, tai sitten on vain väärä tyyppi.

    • Anonyymi

      Ei ole vaan ovella, jota ei kukaan avaa eikä sulje. Sillä on väliä.

    • Anonyymi

      -10 omasta ja 20

    • Anonyymi

      Ovissa on saranat yhteensopivasti.

    • Anonyymi

      Mä olen tosi ihastunu itseeni 10 vuotta nuorempaan ja tuntuu et en sais olla. Ja tää nainen flirttaa ihan täpöllä ni en ees helposti pääse irti tästä. Nähdään jatkuvasti. Neuvoja?

      • Anonyymi

        Mikä ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ongelma?

        Jotenki noloa olla niin paljon vanhempi ja sit pelkään et jos hän ei tiiä et minkä ikänen oikeesti oon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenki noloa olla niin paljon vanhempi ja sit pelkään et jos hän ei tiiä et minkä ikänen oikeesti oon

        Etkö voi kertoa ikääsi, sillä siitä pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö voi kertoa ikääsi, sillä siitä pääsee.

        Ehkä voisin. En tiiä kyllä missä tilanteessa sen vaan pamauttaisin. Toivoisin että me ei nähtäis niin usein ja toisaalta odotan sydän läpättäen hänen näkemisiään. Tyhmät ikäesteet 😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä voisin. En tiiä kyllä missä tilanteessa sen vaan pamauttaisin. Toivoisin että me ei nähtäis niin usein ja toisaalta odotan sydän läpättäen hänen näkemisiään. Tyhmät ikäesteet 😭

        Anna olla koko juttu, jos on noin vaikeaa heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna olla koko juttu, jos on noin vaikeaa heti.

        Miten se tapahtuu miten annetaan olla? Ajattelin ekaks että ompa täällä kiva ja ymmärtäväinen ihminen vastaamassa. Tuntu melkeen helpottavalta hetken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se tapahtuu miten annetaan olla? Ajattelin ekaks että ompa täällä kiva ja ymmärtäväinen ihminen vastaamassa. Tuntu melkeen helpottavalta hetken

        Oletko muka sitten 10 vuotta nuoremman näköinen vai miksi oletat että pitää sinua samanikäisenä? Kyllä voi arvata esim. rypyistäsi että olet vanhempi ja silti flirttailla.


      • Pöh, jos hän on aikuinen ja ootte vapaita, niin flirttaa takaisin. Oikeesti, antaa mennä vaan! Suosittelen siinä tapauksessa, et pistät viel seuraavan vaihteen ja teet isommanki siirron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko muka sitten 10 vuotta nuoremman näköinen vai miksi oletat että pitää sinua samanikäisenä? Kyllä voi arvata esim. rypyistäsi että olet vanhempi ja silti flirttailla.

        Missäs vaiheessa kirjoitin että hän olettaa minun olevan samanikäinen? :( Pohdin vaan että kenties ei ajattele että ihan kymmentä vuotta. Mulla ei ole itsestäni mitään luuloja ni ei kannata hyökätä tollein.


      • Anonyymi
        Fructus_83 kirjoitti:

        Pöh, jos hän on aikuinen ja ootte vapaita, niin flirttaa takaisin. Oikeesti, antaa mennä vaan! Suosittelen siinä tapauksessa, et pistät viel seuraavan vaihteen ja teet isommanki siirron.

        Kiitos 🥲 Ihana vastaus ❤️ Olemme tosiaan molemmat erittäin aikuisia, eli siis ei juuri täysikäistyneitä vaan jo aikaa sitten 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos 🥲 Ihana vastaus ❤️ Olemme tosiaan molemmat erittäin aikuisia, eli siis ei juuri täysikäistyneitä vaan jo aikaa sitten 😁

        No niin, hyvä hyvä. En oikeastaan edes ymmärrä miksi et ole tehnyt jo liikkuasi. Jos toinen jo selvästi on osoittanut oman kiinnostuksensa ja sinäkin olet kiinnostunut ja vieläpä noin vahvasti. 😊


      • Anonyymi
        Fructus_83 kirjoitti:

        No niin, hyvä hyvä. En oikeastaan edes ymmärrä miksi et ole tehnyt jo liikkuasi. Jos toinen jo selvästi on osoittanut oman kiinnostuksensa ja sinäkin olet kiinnostunut ja vieläpä noin vahvasti. 😊

        Kiitos sulle Fructus, on tosi paljon parempi olo jo tästä, olet kiva! 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenki noloa olla niin paljon vanhempi ja sit pelkään et jos hän ei tiiä et minkä ikänen oikeesti oon

        Kymmenen vuoden ikäero ei häiritsisi, mutta pitäisin pellenä naista joka nolostelee ikäänsä.


    • Alkuperäiseen kysymykseen minun kanta taisikin tulla jo selväksi. 😊

    • Anonyymi

      On minulle. Se liittyy niin elämänkokemukseen kuin kypsyyteen kuin fyysiseen viehättävyyteen. 10 v nuorempi on liikaa, mutta myös 10 v vanhempi.

      • Anonyymi

        En nyt sanois aina noinkaan. 10 v vanhempi voi olla fyysisesti viehättävämpi ja paremassa kuosissa, kuin 10 v nuorempi. Kypsyys ei aina katso ikää, nuorempi ihminen voi olla henkisesti kypsempi, mitä vanhempi ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt sanois aina noinkaan. 10 v vanhempi voi olla fyysisesti viehättävämpi ja paremassa kuosissa, kuin 10 v nuorempi. Kypsyys ei aina katso ikää, nuorempi ihminen voi olla henkisesti kypsempi, mitä vanhempi ihminen.

        Jokainen tekee omat valintansa, äitihahmoa en tarvitse tai muuta kaitsijaa elämään. Haluan noin samaa ikäluokkaa olevan kumppanin kun suhdetta haen, en nuorekkaita keski-ikäisiä (jotka ehkä haluavat minut), vaan viehättävän ja kypsän kolmekymppisen.


    • Anonyymi

      Varustetaso on eri luokkaa nuoremmilla.

      • Anonyymi

        Millä tavalla?


    • On väliä, mutta niin on monilla muillakin eroilla väliä. Ite oon tullut nyt siihen ikään, jotta yli kymmenen vuotta ikäerona olis jo liikaa erittäin todennäköisesti.

      • Anonyymi

        Haittaisiko sinua enemmän jos toinen olisi 10 vuotta vanhempi vai nuorempi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haittaisiko sinua enemmän jos toinen olisi 10 vuotta vanhempi vai nuorempi?

        Tähän on kai pakko todeta, jotta itseäni yli kymmenen vuotta vanhempi. Reippaat 12 vuotta sitten ihastuin kyllä erittäin vahvasti itseäni yli 10 v. vanhempaan. Ja oon ihastunut kerran myös yli 20 vee nuorempaan 🙈


    • Anonyymi

      Meillä on 10 vuoden ikäero, mitä tuolla ylempänä ketjussa on pidetty jotenkin valtavana, liian suurena erona. Mua se on joskus mietityttänyt, koska olen meistä vanhempi. On ollut epävarmuuksia ulkonäöstä jne, mutta vaimo sanoo, ettei hän sellaista koskaan ajattele ja pitää mua viehättävänä. Nyt keski-iässä kun ollaan terveitä molemmat ja eletään meidän näköistä aktiivista elämää, ikäerolla ei tosiaan ole mitään merkitystä. Sitten kun alkaa tulla fyysisiä rajoituksia, niin sitten pitää miettiä, pitäiskö etsiä harrastuskavereita muualta tms. Mielenkiinnon kohteet meillä on aikalailla samat ja keskustelua riittää.

      • Anonyymi

        Tämä oli kiva kuulla. Ehkä asia paisuu liian isoksi juurikin omassa mielessä kun itse olen myös tässä sopassa se vanha niin tulee epävarmuuksia.


    • Anonyymi

      10 vuotta menee keski-iässä ja siitä eteenpäin helposti. Nuorempana ei välttämättä. 15- 20 vuotta on jo paljon, en lähtisi siihen.

    • Anonyymi

      Saman valmistajan tatuoinnit pitäisi olla ettei tule ihan kauheaa sotkua.

    • Anonyymi

      Itse näkisin ison ikäeron ongelmana juurikin elämän ehtoopuolella, kun toisen kupsahtaminen olisi odotettavissa paljon aikaisemmin. Silloinhan sitä aikaa vasta olisikin kunnolla vilkkaan työelämän sekä muiden nuoruuden kiireiden jo päätyttyä. Vanhuksilla nuo ihmissuhteet muutenkin tuntuvat niin paljon korostuvan, sellaisillakin ketkä eivät ole niin hirveästi osanneetkaan niistä ennen välittää. Joten aika yksinäistä varmaan tulisi, jos ei olisi muutakaan perhettä.

    • Anonyymi

      Kymmenen vuotta on vielä ihan jees, eikä se välttämättä edes näy. Olen kohta 50v ja satun olemaan sellaisesta suvusta, jossa ihmiset ovat pitkiä ja hoikkia ja naisille tulee selvästi ryppyjä vasta joskus kuudenkymmenen pintaan. Harmaita hiuksia on, mutta ei niin montaa, että sitä joku satunnainen keskustelukumppani edes huomaisi. Nykyinen kumppanini on muutaman vuoden nuorempi, mutta minua vanhemman näköinen.
      Henkinen puoli siinä on enemmän ongelma. Olen elänyt jo sen verran pitkään, että keskustellessani kolmekymppisen kanssa molempien elämän kulusta, se ero on huikea. Tosin olen myös tehnyt ja kokenut paljon kaikenlaista, joten vuosiini mahtuu käänteitä. Jos taas keskustelu pysyy yleisimmissä asioissa ja toinen osapuoli on fiksu ja avoin elämälle, sekä kypsä ikäisekseen, niin menee toki paremmin. Silti helposti jonkinlainen moniulotteisuus puuttuu.

    • Ihan ensimmäisenä on pakko todeta, että jos ei kumppanilleen uskalla kertoa omaa ikäänsä, niin kandee pysyä ihan issekseen.
      Jokaisen suhteen, oli kyse mistä tahansa suhteesta, kulmakivi on rehellisyys ja avoimuus ensi metreistä lähtien.
      Mitä ikäeroon tulee, niin kokemusta on vain jokseenkin saman ikäisistä. Mutta! Mistä sen tietää kuinka hyvä olisikaan seurustella huomattavasti eri ikäisen kanssa. Numeroita en halua edes tähän laittaa, koska siitä mistä ei kokemusta ole, en lähde arvuuttelemaan.
      Jos nokat osuu kohalleen ja vielä kolahtaa, niin en ekana kysy neidin, rouvan ikää. Kysyn tod.näköisesti " laitanko maitoa kahviisi" 🤭

    • Anonyymi

      Itse olen noin 30 v nainen, joka on koko ikänsä kiinnostunut vain vanhemmista naisista. Tää on todella häiritsevä ongelma, koska rajaa tosi paljon mahdollisia treffikumppaneita. Olen yrittänyt tapailla ikäisiäni, mutta kertaakaan en ole saanut minkäänlaista kipinää syntymään. Monet on olleet tosi mukavia ja "kaverimateriaalia" mutta jokin kipinä ja intohimo on aina puuttunut.
      Exäni oli 9 vuotta vanhempi ja tuo ikäero ei tuntunut mielestäni juurikaan. Lyhyempiä säätöjä ja lähinnä sitä intohimoa on ollut eniten 20-30 vuotta vanhempien kanssa, heidän kanssaan toki ei kuitenkaan missään vaiheessa mitään parisuhdetta yms ole ollut tarkoituskaan. Eli ehkä parisuhde mielessä ajattelisin että alle 15v ikäero olisi sopiva, kevyemmissä jutuissa en näe että iällä olisi merkitystä.

    • Mua kiinnostaa ikää enemmän se onko kys.henk. "sarjadeittailija" tai vasta hiljattain eronnut. Kummassakin tapauksessa jatkan matkaa ja ehkä salaa voin toivoa myöhempää parempaa tilannetta avautuvaksi. Ajattelen, että jos joku on kiinnostunut minusta, niin lopettaa kyllä muiden kanssa treffailun, mutta en myöskään altista itseäni tuollaseen sarjadeittimaailmalle. Ja se että eron tuomia surutunteita käydään läpi ja sitä mikä aiemmassa suhteessa meni pieleen ja miten voisi itse toimia toisin jatkossa (eli esim. kohdella minua paremmin, jotta ei tule minunkin kanssa ero samasta syystä)... niin tuollaiset asiat on luonnollisia ja kestää nyt vähintäänkin sen puolivuotta (usein vuoden, jos esim. pidempiaikainen yhteiselämä tai avioliitto takana). Tuossapa niitä mitkä kiinnostaa mua ikää enemmän.

      • Tuosta sarjana hommaamisesta oon kyllä samaa mieltä. Eroja on erilaisia. Kipeitä ja enemmän kipeitä ja niistä toipuminen yksilöllistä. Varsinainen laastari en tahtos kellekään olla, enkä sellaseen alkas. Lohduttaa voin toki, mutta Salvequick hommat saapi jäähä.


      • Anonyymi

        Jos on selvä syy miksi ero tuli, niin minkä tähden sitä pitää potea vaikka vuoden? Itserankaisuna?
        Viimeksi pohdin peräti kuukauden edellistä vajaan vuoden suhdettani, sen jälkeen kävin treffeillä nyksäni kanssa, ja olemme olleet miltei neljä vuotta yhdessä. Juuri muutimme yhteen.
        Mitä ikäkysymykseen tulee, niin voisin harkita max 15v nuorempaa ja olen noin 45v. Saman verran vanhempaa tuskin harkitsisin, koska jo monet viisikymppiset ovat jo melko mummoutuneita ja minä haluan edelleen elää ja kokea. Viime viikonloppuna joku luuli minun syntyneen 90-luvulla, mikä oli kieltämättä koomista, mutta kertoo silti sen, ettei nuoremmankaan kumppanin tarvitse vielä hävetä. Toisaalta mistä sitä tietää milloin tässä alkaa ikä näkymään itse kullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on selvä syy miksi ero tuli, niin minkä tähden sitä pitää potea vaikka vuoden? Itserankaisuna?
        Viimeksi pohdin peräti kuukauden edellistä vajaan vuoden suhdettani, sen jälkeen kävin treffeillä nyksäni kanssa, ja olemme olleet miltei neljä vuotta yhdessä. Juuri muutimme yhteen.
        Mitä ikäkysymykseen tulee, niin voisin harkita max 15v nuorempaa ja olen noin 45v. Saman verran vanhempaa tuskin harkitsisin, koska jo monet viisikymppiset ovat jo melko mummoutuneita ja minä haluan edelleen elää ja kokea. Viime viikonloppuna joku luuli minun syntyneen 90-luvulla, mikä oli kieltämättä koomista, mutta kertoo silti sen, ettei nuoremmankaan kumppanin tarvitse vielä hävetä. Toisaalta mistä sitä tietää milloin tässä alkaa ikä näkymään itse kullakin.

        Mummo on housussas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on selvä syy miksi ero tuli, niin minkä tähden sitä pitää potea vaikka vuoden? Itserankaisuna?
        Viimeksi pohdin peräti kuukauden edellistä vajaan vuoden suhdettani, sen jälkeen kävin treffeillä nyksäni kanssa, ja olemme olleet miltei neljä vuotta yhdessä. Juuri muutimme yhteen.
        Mitä ikäkysymykseen tulee, niin voisin harkita max 15v nuorempaa ja olen noin 45v. Saman verran vanhempaa tuskin harkitsisin, koska jo monet viisikymppiset ovat jo melko mummoutuneita ja minä haluan edelleen elää ja kokea. Viime viikonloppuna joku luuli minun syntyneen 90-luvulla, mikä oli kieltämättä koomista, mutta kertoo silti sen, ettei nuoremmankaan kumppanin tarvitse vielä hävetä. Toisaalta mistä sitä tietää milloin tässä alkaa ikä näkymään itse kullakin.

        Joku 30v voi olla mummoutunut huonojen elämäntapojen vuoksi ja 60v voi olla pirtsakka ja haluaa kokeilla kaikkea uutta. Aina ei kannata yleistää iän perusteella asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku 30v voi olla mummoutunut huonojen elämäntapojen vuoksi ja 60v voi olla pirtsakka ja haluaa kokeilla kaikkea uutta. Aina ei kannata yleistää iän perusteella asioita.

        Tässä keskustussa jotenkin sopivasti unohtuu iän näkyminen myös kasvoista, kaulasta, ihosta tms. Usein myös elämänasenteessa. Ei ole kyse vain kropan timmeydestä.
        "Nuorekas" täti-ihminen tätimäisine laseineen, hiuksineen ja harrastuksineen ei ole suhdematskua näin kolmekymppisen näkökulmasta. Eri asia jos itsekin näyttäisin tädiltä ja harmaalta muutenkin, sitten sopis kelvata vastaavanlainen.

        Naisten lähetyessä 40v tätiytyminen on yleensä tapahtunut. Lesboilla mahdollisesti vielä aiemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä keskustussa jotenkin sopivasti unohtuu iän näkyminen myös kasvoista, kaulasta, ihosta tms. Usein myös elämänasenteessa. Ei ole kyse vain kropan timmeydestä.
        "Nuorekas" täti-ihminen tätimäisine laseineen, hiuksineen ja harrastuksineen ei ole suhdematskua näin kolmekymppisen näkökulmasta. Eri asia jos itsekin näyttäisin tädiltä ja harmaalta muutenkin, sitten sopis kelvata vastaavanlainen.

        Naisten lähetyessä 40v tätiytyminen on yleensä tapahtunut. Lesboilla mahdollisesti vielä aiemmin.

        Nää on niitä joihin ei ehkä kannattaisi sohasta😅mutta kun itellä on jo aika tavalla ikäkriisi, niin menköön ja ehkä myös suotakoon 😉
        Ymmärrän sen, jotta yleensä etsitään sitä ihtensä ikästä ja ehkä jollain tavalla myös tasosta, mutta jotenkin nämä ikää kommentoivat kuitenkin menee mulla pikkusen ihon alle. Ja just tuosta ihosta, mitä esimerkiksi kommentoit, niin kyllä siihen vaikuttaa moni eri asia. Syntymässä tai jossakin jaetut geenit ja elintavat, muun muassa sätkänveto, alkonveto, auringon palvonta jne. Oon monta kertaa törmännyt ihteä reippaasti nuorempiin, joista ne huonot elämäntavat näkyy ja sitten myös ihteä reippaastikin vanhempiin, joissa ei näy ku elämänilo ja ehkä siellä täällä muutama elämänviiva.
        Jatkuvan ryppyotsasuuden seuraukset saattaa sitten näkyä jo varhain 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä keskustussa jotenkin sopivasti unohtuu iän näkyminen myös kasvoista, kaulasta, ihosta tms. Usein myös elämänasenteessa. Ei ole kyse vain kropan timmeydestä.
        "Nuorekas" täti-ihminen tätimäisine laseineen, hiuksineen ja harrastuksineen ei ole suhdematskua näin kolmekymppisen näkökulmasta. Eri asia jos itsekin näyttäisin tädiltä ja harmaalta muutenkin, sitten sopis kelvata vastaavanlainen.

        Naisten lähetyessä 40v tätiytyminen on yleensä tapahtunut. Lesboilla mahdollisesti vielä aiemmin.

        Esimerkiksi railakas baarielämä näkyy kyllä olemuksesta, vaikka itse ajattelisi olevansa kuuma puuma. Kiitos ei.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Nää on niitä joihin ei ehkä kannattaisi sohasta😅mutta kun itellä on jo aika tavalla ikäkriisi, niin menköön ja ehkä myös suotakoon 😉
        Ymmärrän sen, jotta yleensä etsitään sitä ihtensä ikästä ja ehkä jollain tavalla myös tasosta, mutta jotenkin nämä ikää kommentoivat kuitenkin menee mulla pikkusen ihon alle. Ja just tuosta ihosta, mitä esimerkiksi kommentoit, niin kyllä siihen vaikuttaa moni eri asia. Syntymässä tai jossakin jaetut geenit ja elintavat, muun muassa sätkänveto, alkonveto, auringon palvonta jne. Oon monta kertaa törmännyt ihteä reippaasti nuorempiin, joista ne huonot elämäntavat näkyy ja sitten myös ihteä reippaastikin vanhempiin, joissa ei näy ku elämänilo ja ehkä siellä täällä muutama elämänviiva.
        Jatkuvan ryppyotsasuuden seuraukset saattaa sitten näkyä jo varhain 😉

        Lisää viälä tähän, jotta ainakin mun mielestä semmonen riittävä elämänkokemus ja eletyn elämän mukanaan tuoma viisaus ja tietotaito on myös aikas seksikästä ja puoleensa vetävää 😍😉


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Lisää viälä tähän, jotta ainakin mun mielestä semmonen riittävä elämänkokemus ja eletyn elämän mukanaan tuoma viisaus ja tietotaito on myös aikas seksikästä ja puoleensa vetävää 😍😉

        Niin olet keski-ikäinen bisse, se on tiedossa kyllä. Se ei tarkoita että olisit viisaampi ja tietotaidoiltasi nuorempiasi etevämpi. ;) Sulla on aika hölmöjä juttuja välillä, kuten astrologiahömppää ja muutakin ympäripyöreää selittelyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin olet keski-ikäinen bisse, se on tiedossa kyllä. Se ei tarkoita että olisit viisaampi ja tietotaidoiltasi nuorempiasi etevämpi. ;) Sulla on aika hölmöjä juttuja välillä, kuten astrologiahömppää ja muutakin ympäripyöreää selittelyä.

        No johan saatiin hana auki ja tuli kerralla kylmää 🤣 Älä huoli, en mä tässä ihtestäni puhunutkaan. Harvemmin ihteäni sillä silmällä kattelen tai muutenkaan. Joskus harvoin peilistä ja senkin vähän pakon eessä. Ota sie sitten vaikka se asialinja ja suoraviivasta, niin pysyy tasapaino 😉 Sommoro taas!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä keskustussa jotenkin sopivasti unohtuu iän näkyminen myös kasvoista, kaulasta, ihosta tms. Usein myös elämänasenteessa. Ei ole kyse vain kropan timmeydestä.
        "Nuorekas" täti-ihminen tätimäisine laseineen, hiuksineen ja harrastuksineen ei ole suhdematskua näin kolmekymppisen näkökulmasta. Eri asia jos itsekin näyttäisin tädiltä ja harmaalta muutenkin, sitten sopis kelvata vastaavanlainen.

        Naisten lähetyessä 40v tätiytyminen on yleensä tapahtunut. Lesboilla mahdollisesti vielä aiemmin.

        Tottakait ikääntyminen näkyy, mutta riippuu sekin pitkälti elintavoista ja miten pitää itsestään huolta. Jos on voittanut geenilotossa, niin vielä parempi. Nuorempikin saattaa olla jo väsähtänyt ja mummomainen, eikä näitä voi aina yleistää. Mutta tottakait sitä mielummin katsoo omanikäistä seuraa, elämä voi kuitenkin joskus yllättää.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Lisää viälä tähän, jotta ainakin mun mielestä semmonen riittävä elämänkokemus ja eletyn elämän mukanaan tuoma viisaus ja tietotaito on myös aikas seksikästä ja puoleensa vetävää 😍😉

        Ajattelen itse samoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä keskustussa jotenkin sopivasti unohtuu iän näkyminen myös kasvoista, kaulasta, ihosta tms. Usein myös elämänasenteessa. Ei ole kyse vain kropan timmeydestä.
        "Nuorekas" täti-ihminen tätimäisine laseineen, hiuksineen ja harrastuksineen ei ole suhdematskua näin kolmekymppisen näkökulmasta. Eri asia jos itsekin näyttäisin tädiltä ja harmaalta muutenkin, sitten sopis kelvata vastaavanlainen.

        Naisten lähetyessä 40v tätiytyminen on yleensä tapahtunut. Lesboilla mahdollisesti vielä aiemmin.

        Vitsi, et mä nauroin tälle. Mä oon niin just tää mummoutuva täti villaneuleineni ja villasukkineni, paksuine villakaulahuiveineni (talvisin) ja lököhousuineni, mitkä liian usein eksyy jalkaan ja muutenki mukavalta tuntuvilla vaatteilla materiaalien puolesta 😁 Ja vieläpä kudon välillä itsekin. Silti nuoret ja vanhat aina vaan yllättyy, kun kuulee iän eikä meinaa uskoa, että yli 30 oon 😁 Oon kyl miettiny, et ehkä just siks, ku ei kiinnosta liika laittautuminen, vaan lähinnä letkeä olotila. Mielelläni mummoudun. Ihanaa! Jonain päivänä tää älytön kiirekin sit vihdoin loppuu. 😁


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Ajattelen itse samoin.

        No kiva 😀


      • En_osaaEn_tunne
        Fructus_83 kirjoitti:

        Vitsi, et mä nauroin tälle. Mä oon niin just tää mummoutuva täti villaneuleineni ja villasukkineni, paksuine villakaulahuiveineni (talvisin) ja lököhousuineni, mitkä liian usein eksyy jalkaan ja muutenki mukavalta tuntuvilla vaatteilla materiaalien puolesta 😁 Ja vieläpä kudon välillä itsekin. Silti nuoret ja vanhat aina vaan yllättyy, kun kuulee iän eikä meinaa uskoa, että yli 30 oon 😁 Oon kyl miettiny, et ehkä just siks, ku ei kiinnosta liika laittautuminen, vaan lähinnä letkeä olotila. Mielelläni mummoudun. Ihanaa! Jonain päivänä tää älytön kiirekin sit vihdoin loppuu. 😁

        Ooksä sitten semmonen vanha-nuori, vanha sielu ja nuori roppa vai kuinka?😀 On hyvä pitää lämpimästi päällä ja itekin suosin aika paljon semmosia tuntumaltaan mukavia vaatteita, ei sitten tartte jäykistellä niidenkään vuoksi.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Ooksä sitten semmonen vanha-nuori, vanha sielu ja nuori roppa vai kuinka?😀 On hyvä pitää lämpimästi päällä ja itekin suosin aika paljon semmosia tuntumaltaan mukavia vaatteita, ei sitten tartte jäykistellä niidenkään vuoksi.

        Jaa mitenhän toi ois, mutta ainaki elämänkokemusta niin paljon, että sen puolesta ihan monen elämän mittanen sielu jo tästä yhdestä elämästä 😁 Sais vielä vaikka kuinka monta kirjaa kirjotettua. Niihin kaikkiin kuuluis oleellisesti kaipaus lämmöstä, sekä kylmä pieksevä tuuli. Toki ne villaneuleet ja villasukat kans ja teekupit, millä yrittää pysyä lämpimänä.


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Jaa mitenhän toi ois, mutta ainaki elämänkokemusta niin paljon, että sen puolesta ihan monen elämän mittanen sielu jo tästä yhdestä elämästä 😁 Sais vielä vaikka kuinka monta kirjaa kirjotettua. Niihin kaikkiin kuuluis oleellisesti kaipaus lämmöstä, sekä kylmä pieksevä tuuli. Toki ne villaneuleet ja villasukat kans ja teekupit, millä yrittää pysyä lämpimänä.

        Villasukat on hyvä ja teekupponen 🫖☕Mielellään vielä viltin alla.


    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole ikäerolla väliä. Olen itse 29 ja kaikenikäisten sopii kyllä lähestyä, sillä kohtaan ihmisen ihmisenä tämän luonteen kautta 😊 Elämä tuntuisi turhan rajoittuvalta aina vain sopivia kriteereitä punnitessa.

    • Anonyymi

      Meen kolmekymppisiä ja lähtökohtaisesti samaa ikäluokkaa olevat kiinnostaa, kun kiinnostaa (+-5).

      Mulla on ihan omakin, ei-vielä-keski-ikäinen, vapaa elämä elettävänä. Paljon koettavaa ja nähtävää. :D

    • Anonyymi

      Mulle on ollut sopiva ikäero +/-5v. Itselleni toi pätee etenkin nuorempien suhteen. Vaimo on 3v nuorempi ja hyvin menee jutut yksiin. Ollaan erilaisia ja sopivasti samanlaisia, yli ja alle 40.

      Ehkä vähiten viehättävää ihan kenen tahansa suhteen on keskeneräisyys, levottomuus ja pinnallisuus. Eikä noihin ominaisuuksiin juuri ikä liity.

      Se, miksi +/-5v on hyväksi havaittu, on suhteellisen sama kokemusmaailma. Joku muukin sen aiemmin mainitsi. Ja se tietysti on ihan kunkin oma asia miten kokemuksensa sekä elämänsä arvottaa.

      Ei varmaan oikeaa tai väärää ikää ole. Toinen viehättyy nuorista, toinen vanhemmista. Onneksi meitä on monenlaisia niin kaikille riittää aarteita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16720
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      23
      2118
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe