Yksityishenkilöiden ostetuimmat 1-9/2022
1. Toyota 6 661
2. Kia 4 050
3. Volkswagen 2 870
4. Volvo 2 464
5. Škoda 2 152
Skodaa myydään ehkä leasing-autoiksi tai yritysten käyttöön, eli tilanteita missä auton käyttäjän ei tarvi murehtia hajoamisista ja isolle yritykselle yhden auton hajoaminen ei tunnu missään. Mutta kun omaalla rahalla pitäisi ostaa, harva suomalainen uskaltaa ostaa Skodan.
Onko niin että Toyota teknisesti niin paljon luotettavampi ja vähävikaisempi että Toyota on valinta kun yksityishenkilö ottaa riskin sijoittamalla autoon?
Miksei suomalaiset uskalla ostaa Skodaa omalla rahalla?
29
83
Vastaukset
- Anonyymi
Asiahan on juurikin päinvastoin.
Yksityinen joka ei aja kuin kodin ja marketin väliä, eikä ymmärrä autoista mitään, niin ostaa Toyotan. Heille on tärkeää myös se että mainoksen mukaa se kuluttaa vähän bensaa, vaikka kokonaiskustannus on kovinta luokassaan.
Se joka ajaa paljon tarvitsee luotettavan, mukavan ja sellaisen joka ei seiso huolloissa ja takaisinkutsuilla jatkuvasti.- Anonyymi
Sinulla ei taida olla työsuhdeautoa eikä myöskään työkavereillasi. Minulla on ollut pitkään samoin kuin kaikilla työkavereilla. Yhteinen mielipide on että Skodan uskaltaa ostaa liisarina mutta omalla rahalla ei. Ylipäänsä liisari uskaltaa kokeilla muitakin autoja kuin niitä mitä omalla rahalla uskaltaisi.
Huomaa että suurin osa tösuheauoista on ihan samanlaiseen perhekäyttöön kuin omalla rahalla ostetut. Ei niillä mitään työajoa ajeta. Ei ole tullut viiteen vuoteen ajettua yhtään työpaikan tekemisiin liittyvää reissua.
Eniten omista liisareista pajalla on seissyt Skoda ja BMW. Ja kyllä, olen kokeillut useita merkkejä. Skoda oli luokattoman laaduton vekotin. BMWssä taas syynä oli surkeaakin surkeampi huolto mikä ei saanut mitään asiaa kerrasta kuntoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei taida olla työsuhdeautoa eikä myöskään työkavereillasi. Minulla on ollut pitkään samoin kuin kaikilla työkavereilla. Yhteinen mielipide on että Skodan uskaltaa ostaa liisarina mutta omalla rahalla ei. Ylipäänsä liisari uskaltaa kokeilla muitakin autoja kuin niitä mitä omalla rahalla uskaltaisi.
Huomaa että suurin osa tösuheauoista on ihan samanlaiseen perhekäyttöön kuin omalla rahalla ostetut. Ei niillä mitään työajoa ajeta. Ei ole tullut viiteen vuoteen ajettua yhtään työpaikan tekemisiin liittyvää reissua.
Eniten omista liisareista pajalla on seissyt Skoda ja BMW. Ja kyllä, olen kokeillut useita merkkejä. Skoda oli luokattoman laaduton vekotin. BMWssä taas syynä oli surkeaakin surkeampi huolto mikä ei saanut mitään asiaa kerrasta kuntoon.Väärin, on työsuhdeauto tälläkin hetkellä, mutta ei tällä kertaa Skodaa tai Toyotaa. Pari Skodaa on ollut ja voisi olla taas joskus, mutta nyt saatavuus teki sen, että ajan Citroen Hybridillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei taida olla työsuhdeautoa eikä myöskään työkavereillasi. Minulla on ollut pitkään samoin kuin kaikilla työkavereilla. Yhteinen mielipide on että Skodan uskaltaa ostaa liisarina mutta omalla rahalla ei. Ylipäänsä liisari uskaltaa kokeilla muitakin autoja kuin niitä mitä omalla rahalla uskaltaisi.
Huomaa että suurin osa tösuheauoista on ihan samanlaiseen perhekäyttöön kuin omalla rahalla ostetut. Ei niillä mitään työajoa ajeta. Ei ole tullut viiteen vuoteen ajettua yhtään työpaikan tekemisiin liittyvää reissua.
Eniten omista liisareista pajalla on seissyt Skoda ja BMW. Ja kyllä, olen kokeillut useita merkkejä. Skoda oli luokattoman laaduton vekotin. BMWssä taas syynä oli surkeaakin surkeampi huolto mikä ei saanut mitään asiaa kerrasta kuntoon.Trölli valehtelee. Leasingfirma ei hanki mitään pommeja. Liisattavien autojen tulee olla luotettavia ja varmatoimisia, sillä kyseessä on joidenkin elinkeino.
- Anonyymi
Oikeasti tämän vuoden rekisteröintimääriin vaikuttaa kaikkein eniten osapula ja siitä Toyota on kärsinyt vähiten, koska eivät tee sähköautoja ja heidän hybridit on vanhaa tekniikkaa ja niihin kelpaa sanat sirut ja puolijohteet kuin kahvinkeittimiin ja pesukoneisiin ja niitä vanhoja piirejä on maailma täynnä.
Ensi vuosikin voi olla Toyotalle hyvä vuosi, sillä Euroopassa energia pula voi seisottaa tehtaita.- Anonyymi
Alkaa näyttää uskonnolta nuo sinun väitteesi.
Kyse ei ole sirujen malli-iästä. Niitä uudempia ja vanehmpia siruje tehdään ihan samalla tavalla samoissa tehtaissa. Jos vanhemmille siruille ei ole kysyntää niitä ei tehdä.
Suurin osa kaikissa autoissa käytetyistä puolijohteista yli 10v vanhaa perua ihan jo siitä syystä että auton kehityssykli on hyvin pitkä. Sitäpaitsi miksi vaihtaa jokin takavalon väyläsiru jos se täyttää tehtävänsä ja toimii luotettavasti.
Suurin osa siruista tekee ihan muuta kuin pyörittää grafiikkaa keskiruudulla mutta tämänhän sinä tietäisit jos sinulla olisi tekninen koulutus. - Anonyymi
Oikeasti asia on niin että Toyotan vahvuuksia itselataava voimalinja ja vähävikaisuus. Suurimmalla osalla ei latausmahdollisuuksia, sähköllä ajo jo käytännössä yhtä kallista kuin itselataavalla (ellei ole onnekas ja satu olemaan edullinen määräaikainen sopimus) tai sitten ei vain kiinnosta tuntikausia roikuttaa tolpassa pidemmässä matka-ajossa. Itselataava edullinen ja fiksu vaihtoehto. Lisäksi luotettavuus vähentää oman rahan sijoittamisen riskiä.
Toyotan ylivoima tulee jatkumaan vaikka komponenttipula hellittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaa näyttää uskonnolta nuo sinun väitteesi.
Kyse ei ole sirujen malli-iästä. Niitä uudempia ja vanehmpia siruje tehdään ihan samalla tavalla samoissa tehtaissa. Jos vanhemmille siruille ei ole kysyntää niitä ei tehdä.
Suurin osa kaikissa autoissa käytetyistä puolijohteista yli 10v vanhaa perua ihan jo siitä syystä että auton kehityssykli on hyvin pitkä. Sitäpaitsi miksi vaihtaa jokin takavalon väyläsiru jos se täyttää tehtävänsä ja toimii luotettavasti.
Suurin osa siruista tekee ihan muuta kuin pyörittää grafiikkaa keskiruudulla mutta tämänhän sinä tietäisit jos sinulla olisi tekninen koulutus.Niitä vanhoja on hyllyt väärällään ja uusia ei saada tehtyä siihen tahtiin kun tarvittaisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti asia on niin että Toyotan vahvuuksia itselataava voimalinja ja vähävikaisuus. Suurimmalla osalla ei latausmahdollisuuksia, sähköllä ajo jo käytännössä yhtä kallista kuin itselataavalla (ellei ole onnekas ja satu olemaan edullinen määräaikainen sopimus) tai sitten ei vain kiinnosta tuntikausia roikuttaa tolpassa pidemmässä matka-ajossa. Itselataava edullinen ja fiksu vaihtoehto. Lisäksi luotettavuus vähentää oman rahan sijoittamisen riskiä.
Toyotan ylivoima tulee jatkumaan vaikka komponenttipula hellittää.Toyotalle itselataava voi olla sen vahvuus, mutta muilla on jo parempaa tarjota vaikka kuinka paljon.
Miksi Toyota ei ole saanut tuota tekniikkansa riittävän varmatoimiseksi talviolosuhteissa? Käyntiin lähtö on epävarmaa ja siitä on kovasti valitettu kuluttaja asiamiehelle asti.
Kyllä muut syö Toyotan markkina osuutta Euroopassa kunhan tehtaat saadaan kunnolla käyntiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaa näyttää uskonnolta nuo sinun väitteesi.
Kyse ei ole sirujen malli-iästä. Niitä uudempia ja vanehmpia siruje tehdään ihan samalla tavalla samoissa tehtaissa. Jos vanhemmille siruille ei ole kysyntää niitä ei tehdä.
Suurin osa kaikissa autoissa käytetyistä puolijohteista yli 10v vanhaa perua ihan jo siitä syystä että auton kehityssykli on hyvin pitkä. Sitäpaitsi miksi vaihtaa jokin takavalon väyläsiru jos se täyttää tehtävänsä ja toimii luotettavasti.
Suurin osa siruista tekee ihan muuta kuin pyörittää grafiikkaa keskiruudulla mutta tämänhän sinä tietäisit jos sinulla olisi tekninen koulutus."Sitäpaitsi miksi vaihtaa jokin takavalon väyläsiru jos se täyttää tehtävänsä ja toimii luotettavasti."
Nyt on tojohönö alueella josta ei ymmärrä enempää kuin sika tuulimyllystä! Toyota ja "väyläsiru" eivät mahdu samaan lauseeseen.
Toyotassa ei ole väyläohjausta muualla kuin moottorinohjauksessa. Siksi Toyotan tarvitsemia elektroniikan komponentteja, joita käytetään kahvinkeittimissä, pesukoneissa, sähköleluissa jne, löytyy maailmasta pilvin pimein.
- Anonyymi
Ei tarvitse ostaa itselle kun auton voi saada työsuhdeautona ja saa itse valita millaisen haluaa.
- Anonyymi
Juuri näin. Skodalla ajavat ovat koulutettua väkeä, joten voivat ajaa työsuhdeautoilla.
- Anonyymi
Ei voi mitään autoa saada työsuhdeautona. Vain oikeuden käyttää sitä ja maksaa siitä käytöstä ja vielä veroa sen lisäksi. Ikäänkuin joku työnantajan vuokrakämppä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi mitään autoa saada työsuhdeautona. Vain oikeuden käyttää sitä ja maksaa siitä käytöstä ja vielä veroa sen lisäksi. Ikäänkuin joku työnantajan vuokrakämppä !
Saivartelija on ihmiseläimen alalaji jota halveksutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saivartelija on ihmiseläimen alalaji jota halveksutaan.
Sori siitä jos ei sinulla ole muuta kuin työnantajan vuokra-auto lainassa josta maksat vielä veroa ? Mikäs siinä on saivartelua?
- Anonyymi
Lopeta se narsu ja rölli huutelu.
Aloittaja on monen mielestä ärsyttävän oikeassa. Yksityinen ostaa omakseen mieluummin auton joka säilyttää arvonsa, on luotettava eikä ole niitä kalliita vikoja. Nämä ns premium-merkit ovat juuri nìitä joita korjaillaan eniten ja arvo romahtaa nopeasti. Toisin kuin ne keskimääräisesti luotettavammat merkit joita saa kaupaksi vielä paljonkin ajettuina ja iäkkäämpinä. Mersukin oli joskus arvonsa pitävä, mutta ei enää kun vikojen määrä on niissäkin lisääntynyt. - Anonyymi
Skoda on häpeä ja ei sitä häpeää halua omalle pihalleen. Työnantaja kun haluaa kyykyttää niin laittaa sulle skoodan alle. Itäauto on aina itäauto.
- Anonyymi
Naulan kantaan!
- Anonyymi
Voi sinua Toyotan omapoikaa, jäitkö taas jyrän alle?
- Anonyymi
Folkkarihan se Skoda on.
Mutta tuntuu näitä tojotauskovaisia olevan.
Jostain syystä täytyy mollata muita.
Onko se tojota niin huono, että sitä pitää kehua Skodaa mollaamalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Folkkarihan se Skoda on.
Mutta tuntuu näitä tojotauskovaisia olevan.
Jostain syystä täytyy mollata muita.
Onko se tojota niin huono, että sitä pitää kehua Skodaa mollaamalla?No,Skodan vikojen lisäksi siinä on silloin myös surullisenkuuluisan volkkarin kaikki viat, päästöhuijausohjelma ja kaikki!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No,Skodan vikojen lisäksi siinä on silloin myös surullisenkuuluisan volkkarin kaikki viat, päästöhuijausohjelma ja kaikki!
Voi sinua pientä poikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua pientä poikaa.
Sattuiko noin kovasti skodasieluun?...
- Anonyymi
Kaikkia autoja automyyjä ei huijaa vaihtamaan alle 50 tkm ajettuina.
- Anonyymi
Harva? Jos kyselisit Seatin ostamisesta, voitaisiin puhua harvoista, vaikka volkkarihan se Seatkin on.
Kyselin elokuun lopulla Skodan saatavuutta. Octavian tilausaika 14kk. Yksityishenkilönä en aio odotella. Leasing-soppareiden kyseessä ollen tilanne hieman eri.
Mitä muuta Pietariin kuuluu?- Anonyymi
Mikset samalla kjusunyt kjuulumjiset ? Eikös se hjarmikin siellä pietarissa vjalmisteta?
- Anonyymi
Yhteiset rahat, ei niin väliä, otetaan siis liisari-itäauto.
- Anonyymi
Tekniikan luotettavuus ja vähävikaisuus se tietenkin on syynä miksi omalla rahalla otetaan Toyota eikä Skoda.
- Anonyymi
Omalla rahalla ostettuna siis Toyota myy enemmän kuin VW ja Skoda yhteensä?
Eiköhän selitys ole että VW ja Skoda usein laatututkimuksien häntäpäässä, esim Autobild laaturaporteissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031515
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781154- 841074
- 139986
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt573942Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1897Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8872- 19832
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9664Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8630