Koraanin häpäisy

T Kempis

Olen itse kristitty, mutta uutiset Koraanin häpäisystä olivat minusta todella surullista luettavaa, joka osoittaa vain sen, ettei häpäisijöillä ole alkeellisintakaan käsitystä ihmisyydestä ja ihmisarvosta. Olen tavannut monia muslimeja, enkä usko että heistä kenellekään tulisi edes mieleen häpäistä Raamattua, koska sekin on pyhä kirja.

35

1939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henkka_669

      mitä pyhyys on? Kuinka pystyy luomaan merkityksen asialla jota ei ole. Eikö pyhyys ole subjektiivinen käsite?

      • Anonyymi

        Mitä ylipäätään meidän muslimien kulttuuriin kuuluu?


    • Olen muslimi

      Tässä on esimerkkejä Koraanin käsityksestä ihmisarvosta:

      Uskovaiset, taistelkaa niitä uskottomia vastaan, jotka asuvat teitä lähellä, ja huomatkoot he teidät lujiksi. Tietäkää, että Jumala on hurskaiden kanssa. (Koraani 9:123)

      Kun rauhoitetut kuukaudet ovat kuluneet, taistelkaa uskottomia vastaan missä heitä tapaattekin, vangitkaa ja saartakaa heidät ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he katuvat, pitävät rukouksensa ja antavat almuja, antakaa heidän mennä rauhassa. (Koraani 9:5)
      Surmatkaa heidät, missä heitä kohtaattekin… Tämä on uskottomien palkka. (Koraani 2:191)
      Heidät surmataan, naulitaan ristiin tai heidän kätensä ja jalkansa hakataan poikki ristikkäin tai heidät karkotetaan maasta. Tämä on heidän häpeänsä tässä maailmassa, ja tuonpuoleisessa heitä odottaa ankara rangaistus. (Koraani 5:33)

      Taistelkaa heitä vastaan, kunnes epäjumalia ei enää palvota, vaan yksin Jumalaa, mutta jos he herkeävät, teidän tulee ahdistaa vain pahantekijöitä. (Koraani 2:193)

    • koskisi raamattuun

      Olet oikeassa, muslimi ei todellakaan voisi häpäistä raamattua, koska muslimien ei ole lupa edes koskettaa saastaisena pitämäänsä raamattua. Tässä esimerkki erään imaamin käyttäytymisestä:

      "The bishop of Hildesheim in Germany paid an imam a courtesy visit in his mosque. The imam handed the Catholic prelate a Koran, which he joyfully accepted. But when the bishop tried to present the imam with a Bible, the Muslim cleric just stared at him in horror and refused to even touch Christianity's holy book."

      http://www.upi.com/view.cfm?StoryID=18062002-044316-3353r

      • T Kempis

        Useimmat tapaamani muslimit ovat vakuuttaneet minulle, että Injil (en tiedä miten se pitäisi kirjoittaa) eli evankeliumi on pyhä kirja. He tosin uskovat, että kristityt ovat väärentäneet Raamatun, mutta ainakin eräs muslimi, joka halusi lainata Raamattuani tutkiakseen sitä, otti sen mielihyvin vastaan, ja kun hän myöhemmin kutsui minut aterialle kotiinsa, Raamattu oli näkyvästi esillä hänen kirjoituspöydällään. Samoin erään moskeijan imaami otti epäröimättä vastaan tarjoamani arabiankielisen Uuden testamentin.

        Lukiessani tässä ketjussa esitettyä viestiä "Koraanin käsitys ihmiarvosta", aloin epäillä, että ainakaan tämän viestin kirjoittaja ei ole muslimi. Miksi muslimi haluaisi antaa huonon kuvan Koraanista? Vai ovatko Suomen muslimit täysin erilaisia kuin muualla tapaamani?


      • sorry vaan
        T Kempis kirjoitti:

        Useimmat tapaamani muslimit ovat vakuuttaneet minulle, että Injil (en tiedä miten se pitäisi kirjoittaa) eli evankeliumi on pyhä kirja. He tosin uskovat, että kristityt ovat väärentäneet Raamatun, mutta ainakin eräs muslimi, joka halusi lainata Raamattuani tutkiakseen sitä, otti sen mielihyvin vastaan, ja kun hän myöhemmin kutsui minut aterialle kotiinsa, Raamattu oli näkyvästi esillä hänen kirjoituspöydällään. Samoin erään moskeijan imaami otti epäröimättä vastaan tarjoamani arabiankielisen Uuden testamentin.

        Lukiessani tässä ketjussa esitettyä viestiä "Koraanin käsitys ihmiarvosta", aloin epäillä, että ainakaan tämän viestin kirjoittaja ei ole muslimi. Miksi muslimi haluaisi antaa huonon kuvan Koraanista? Vai ovatko Suomen muslimit täysin erilaisia kuin muualla tapaamani?

        > Miksi muslimi haluaisi antaa huonon kuvan Koraanista?

        Se on Allahin suoraa puhetta. Jos kritisoit Allahia ja olet muslimi, sinut tapetaan.

        Haluaako Allah antaa huonon kuvan muslimeista? Ilmeisesti, mutta miksi? Vihaako Allah muslimeja! Kyllä!


      • sekä että
        sorry vaan kirjoitti:

        > Miksi muslimi haluaisi antaa huonon kuvan Koraanista?

        Se on Allahin suoraa puhetta. Jos kritisoit Allahia ja olet muslimi, sinut tapetaan.

        Haluaako Allah antaa huonon kuvan muslimeista? Ilmeisesti, mutta miksi? Vihaako Allah muslimeja! Kyllä!

        >>Haluaako Allah antaa huonon kuvan muslimeista? Ilmeisesti, mutta miksi?

        Islamilainen moraali ei ole samanlaista kuin kristillinen moraali. Koraani käskee tekemään sekä hyvää että pahaa. Islam on myös kostoon ja vihaan kehottava uskonto. Kristinusko kehottaa aina tekemään vain hyvää.

        >>Vihaako Allah muslimeja! Kyllä!

        Ei tämä näytä olevan oikein. Esitä todisteet, jos pystyt.
        Islam jakaa ihmiset eriarvoisiin luokkiin. Ei-muslimeja eli kafiireja pitää vihata. Uskottomat pitää tappaa, jos eivät käänny islamiin.


    • luterilainen lueskelija

      Toisen uskonnon halveksiminen ja halventaminen on ala-arvoista ja sivistymtöntä käytöstä.
      Varmaan tarkoitat amerikk. Guntamon tukikohdan tapausta. Olisi mielenkiintoista tietää, voiko tuollainen edes olla totta. Komentaja ainakin on saanut yliopistotasoisen koulutuksen. Voisiko johtoporras todella olla noin alhainen? Jos on, niin amer. sivistys on juuri niin alhaisella tasolla kuin monet dokumentit, elokuvat ja sarjafilmit ovat osoittaneet. Aina vain ajattelee, että kuvitteelliset elokuvat eivät ole totuus.
      Välillä ajattelee, että muslimit ovat krisityille aika epäkohteliaita moittiessaan meidän uskontoamme ja määrätessään myös kristittyjen käyttäytymisestä ja pukeutumisesta omissa maissaan uskontoonsa vedoten.

      • Totta!

        >> Toisen uskonnon halveksiminen ja halventaminen on ala-arvoista ja sivistymtöntä käytöstä.

        Islamin perusajautus on se, että muslimit ovat muita ylempiä. Muut alistetaan tai tapetaan. Nämä ovat islamin keskeisiä dogmeja.

        Koko islam on ala-arvoinen ja sivistymätön barbaariuskonto.


      • Anonyymi
        Totta! kirjoitti:

        >> Toisen uskonnon halveksiminen ja halventaminen on ala-arvoista ja sivistymtöntä käytöstä.

        Islamin perusajautus on se, että muslimit ovat muita ylempiä. Muut alistetaan tai tapetaan. Nämä ovat islamin keskeisiä dogmeja.

        Koko islam on ala-arvoinen ja sivistymätön barbaariuskonto.

        Hei
        Olen myös aina vahvasti uskonut Allahiin. Lapsena minullakin oli luonnollinen tarve olla hyvä ihminen muille ihmisille. Vanhempani olivat vahvasti islaminuskoisia. Kotona ja kaikkialla elämässä puhuttiin kokoajan uskonnon asioista. Koulussa meillä ei saanut puhua kuin islamista. Lapsena minua hämmensi ajatus Allahista ja Mohamedista , en oikein ymmärtänyt miten tämä Mohamed liittyy Allahiin, enkä tiennyt kumpaa kuuluu rukoilla. Aikuisena kun eräs kristinuskovainen mies kertoi, että sinun Jumala on eri kuin minun Jumala. Olin ihmeissäni, että ei, Jumalaahan on vain yksi. Ai jaa Mohamed onkin Jumala? Ja olen siis moskeijoissa käynyt jne.
        Elin kuitenkin vahvasti uskoen, että Mohamed on portti taivaaseen.
        Olen siis nyt 25 -vuotias. En ole koskaan moskeijoiden parantajilta saanut apua tai vastauksia mihinkään.
        Muutama vuosi sitten minussa käynnistyi joku sisäinen muutosprosessi. Olin aina miettinyt, että miten kristinuskoiset voi pelastua ilman Mohamedia?
        Silmäni ovat pikku hiljaa avautuneet ja olen käynyt ja käyn vieläkin luopumista islaminuskosta. En vaan kykene uskomaan 3 yhteiseen jumalaan tai Mohamediin. Eli siis en voi olla muslimi. Tunnen tuskaa siitä, että koen jotenkin tekeväni väärin häntä kohtaan. Uskon kuitenkin, että kuten sanottu on ei tullut poistamaan lakia vaan täyttämään sen. Mohamed ei koskaan sanonut olevansa mikään, vaan rukoili itsekin Jumalaa.Olen tutustunut kristinuskoon tuntuu niin luonnolliselta olla pelkästään tilivelvollinen Jumalalle ilman välikäsiä ja ym. rituaaleja. Olen aina tietyllä tapaa alistunut Jumalan tahtoon ja johdatukseen ja yrittänyt kiittää kaikesta ja ymmärtää, että vaikeuksissakin piilee Hänen viisaus. Hän tietää sydämeni ja tieni parhaiten. Rakastan Jeesusta viisaana miehenä ja erittäin hyvänä ihmisenä. Eräänä yönä näin toden tuntuisen unen. Miesääni kertoi minulle "Jeesus näyttää sinulle tien". Sydämeen tuli silloin hyvä ja levollinen olo. Unessa hymyilin ja tiesin ketä ääni tarkoitti.
        En tunne Raamattua enkä voi ihan varmasti ottaa sydämeeni Jeesuksen "opetuksia". Enhän minä häntä tunne. En tiedä.... Kai se tie minulle ajallaan näytetään, kun aina on valmis.


    • akk.

      Mitä ihmeen pahaa ja loukkaavaa siinä on,jos koraani löytyy paskahuusista?

      Vai eikö allah ole tiennyt,että muslimit käyvät välillä paskalla?

      Tuossa jutussahan näkyy erittäin räikeästi vääristyneet luulot ja tekopyhyys.

      Jos allah ei siedä paskan hajua,se on silloin nirppanokka,joka inhoaa "luomansa" ihmisen luonnollisia tarpeita. Ja maailma on paskaa pullollaan,ja se paska on erittäin tarpeellista,että luojan luoma luonto kasvaa ja uudistuu.

      Muslimit ovat käsittäneet koko Jumala kysymyksen aivan nurinpäin.

      He eivät vissiin edes tiedä,mistä paska koostuu.
      Sonnan hajun on esimerkiksi Jumala luonut,ettei ihmiset sitä söisi. Ainakaan toistensa paskaa.

      Voi,että minua inhottaa ihmisten tekopyhyys,joka koostuu tuommoisista luuloista,että jumala ei siedä ihmisoppi kirjan olevan huussissa.

      Jeesus ei ainakaan olisi letkauttanut korvaansakaan moiselle jutulle,jolla ei ole mitään merkitystä Jumalan sanan suhteen.

      Se on pääasia,että Jumalan sanaa haluaa oppia ja lukee sitä,EIKÄ SE,ETTÄ MISSÄ!

      Tekisi mieleni karjaista koko muslimi maailmalle,että alkakaahan järkiintyä jo lopultakin,ettei mee ihan överiksi koko homma.

      • T Kempis

        että et tunne muslimikulttuuria. Minä olen ollut jonkin verran tekemisissä heidän kanssaan ja oppinut myös kunnioittamaan heitä. Koraanin vieminen vessaan on käsittääkseni heille aivan yhtä paha pyhäinhäpäisy kuin kristitylle seksikuva Jeesuksesta. Muutenkin minua ihmetyttää mihin olette onnistuneet karkoittamaan kaikki oikeat muslimit tältä palstalta. Valtaosa kirjoituksista heijastelee länsimaisia ennakkoluuloja ja stereotypioita.


      • ateisti-45

        pyhiksi määriteltyjä kirjoituksia ei myös saa viedä vessaan. Käytäntö oli voimassa jo Jeesuksen aikaan joten ajattelen että Jeesuksenkin kanta olisi ollut toinen kuin sinun esittämäsi.

        Hienoa kumminkin oppia uusia asioita ruokavaliosta: "Sonnan hajun on esimerkiksi Jumala luonut,ettei ihmiset sitä söisi."


      • akk.
        ateisti-45 kirjoitti:

        pyhiksi määriteltyjä kirjoituksia ei myös saa viedä vessaan. Käytäntö oli voimassa jo Jeesuksen aikaan joten ajattelen että Jeesuksenkin kanta olisi ollut toinen kuin sinun esittämäsi.

        Hienoa kumminkin oppia uusia asioita ruokavaliosta: "Sonnan hajun on esimerkiksi Jumala luonut,ettei ihmiset sitä söisi."

        Minkälaisia tekopyhyyden harrastajia ihmiset ovat ympäri maapallon.

        Jos Raamattua tai Koraania ei saa viedä huussiin,silloinhan paskalla käyminen on epäjumalan palvomista,tai Ainoan Jumalan pilkkaamista.

        Ja muuta selitystä ei voi olla,kuin se,että sontiminen tuottaa mielihyvää,ja haisee pahalle.
        Ja siten kuvitellaan sen pilkkaavan Jumalan tahtoa.


      • Totta se on
        T Kempis kirjoitti:

        että et tunne muslimikulttuuria. Minä olen ollut jonkin verran tekemisissä heidän kanssaan ja oppinut myös kunnioittamaan heitä. Koraanin vieminen vessaan on käsittääkseni heille aivan yhtä paha pyhäinhäpäisy kuin kristitylle seksikuva Jeesuksesta. Muutenkin minua ihmetyttää mihin olette onnistuneet karkoittamaan kaikki oikeat muslimit tältä palstalta. Valtaosa kirjoituksista heijastelee länsimaisia ennakkoluuloja ja stereotypioita.

        T Kempis kirjoitti:

        "Valtaosa kirjoituksista heijastelee länsimaisia ennakkoluuloja ja stereotypioita."

        Juuri näin. Muslimi, joka iski veitsen Theo van Goghin sydämeen, oli mielikuvituksen tuote. Myöskin on puppua ja länsimaista panettelua, että hollannissa muslimitytöt tekevät viisi kertaa enemmän itsemurhia kuin syntyperäiset hollantilaiset, vaikka islam kieltää itsemurhan jurkästi. Kööpenhaminassakin muslimit ovat niin väärinymmärrettyjä, että heitä syyttä suotta syytetään 60 prosentissa tuomioon päätyneissä raiskaustapauksissa.

        On samaten roskapuhetta, että islamilla olisi mitään tekemistä sen tosiasian kanssa, että koko muslimimaailman bruttokansantuote on suunnilleen yhtä suuri kuin Ranskan ja Saksan yhteenlaskettu BKT.

        Väärinymmärrystä kaikki.

        Sydämeni itkee verta, kun ajattelen saudi-arabialaisten mustamaalausta. Heidät on syyttään leimattu suvaitsemattomiksi. Onhan päivän selvää, että ristin tai joulukuusen omistaminen on rikosoikeudellisesti rangaistava teko.

        Voi, voi!

        Stereotypioita kaikki tyynni!

        Muslimiparat!


      • akk.
        T Kempis kirjoitti:

        että et tunne muslimikulttuuria. Minä olen ollut jonkin verran tekemisissä heidän kanssaan ja oppinut myös kunnioittamaan heitä. Koraanin vieminen vessaan on käsittääkseni heille aivan yhtä paha pyhäinhäpäisy kuin kristitylle seksikuva Jeesuksesta. Muutenkin minua ihmetyttää mihin olette onnistuneet karkoittamaan kaikki oikeat muslimit tältä palstalta. Valtaosa kirjoituksista heijastelee länsimaisia ennakkoluuloja ja stereotypioita.

        Juuri semmoista islamin usko onkin,että paskalla käyminen on vissiin koraanissa kielletty,koska noin mitättömästä asiasta pitää nostaa kansainvälinen,mielipuoliset mittasuhteet saava kaikkien mölyjen äiti!


      • Mufti Ibrahmim Muhammad al-...
        akk. kirjoitti:

        Juuri semmoista islamin usko onkin,että paskalla käyminen on vissiin koraanissa kielletty,koska noin mitättömästä asiasta pitää nostaa kansainvälinen,mielipuoliset mittasuhteet saava kaikkien mölyjen äiti!

        Pöntöllä käynti on sallittua Allaahin armeliaan nimeen.

        Mutta auta Allaah armelias, jos pöksyihin jää kakkatahroja! On haraam rukoilla jos pöksyissä on uloste- tai virtsatahroja. Sitä Allaah ei anna anteeksi!


    • Daye

      Koraani on meille muslimeille pyhä kirja, samoin on raamattu ja toora. Miksi me niitä häväistäisiin??? Meidän näkemyksemme mukaan raamattua on muutettu sen alkuperäisestä muodostaan paljon, jonka takia Allah lähetti Koraanin jota ei voi muuttaa.

      • akk.

        Tiedän minkälaisesta ongelmasta on kysymys. Senpä tähden Jeesus sanoikin: Katsokaa,ettei kukaan teitä eksytä!

        Tiedätkö,että Jeesus lupasi lähettää Pyhän Hengen,joka johdattaa kaikkeen totuuteen?

        Ja kun ottaa selvää Jeesuksen opetuksista,ja teoista,oppii tietämään,mikä on Jumalan tahto.

        Ja sitten kun pyytää Jeesusta antamaan lupaamansa Pyhän hengen,huomaa sielussaan aivan selvästi katumusta kaikkia omien syntiensä kohdalla,ja kun ne luovuttaa Jeesukselle,Hän puhdistaa ja vapauttaa niistä.

        Tapahtuu,niinkuin jeesus sanoo: Hän puhdistaa "huoneen" (tämä huone on ihmisen sisin".)

        Koraani aiheuttaa semmoisen luulon,että on oikeassa,kun suorittaa pakollisia rituaaleja,ja kaikki yhtäaikaa. Koraani on väärä kirja,Totuuden Henki sen paljastaa.

        Ajattelepa luomisen hetkeä ja periaatetta.
        halusiko Jumala ihmisen luodessaan,että tämän on tehtävä noita pyllistyksiään joka päivä määrätty määrä johonkin paikkaan päin osoitettuna.

        Ja samalla Hän loi koko muun luomakunnan vapaaksi.
        Kyllä Jumalan tahto oli,että ihmisetkin ovat vapaita,eikä yhdenkään joutavan,tekopyhän kumartelun orja,joka ei mitään auta.

        Sen Jumala haluaa ihmisille,että nämä olisivat vapaat sielunvihollisen,eli saatanan orjuudesta.

        Ja sydämessään ihmisten on kunnioitettava Jumalaa,eikä tuollaisilla hirveillä saman lorun höpötyksillä,ja rukousnauhojen nypläämisellä.

        Eläväksi Jeesus lupasi ihmisen tehdä,ja Hän kielsi ihmisiä höpöttämästä rukouksissa,niinkuin pakanat,jotka luulevat Jumalan heitä kuulevan,heidän monisanaisuutensa tähden.

        Ja jeesus opetti rukoilemaan vain Taivaan Isän tahdon tapahtumista,eikä joutavia hupattamaan.
        Koska Jumala tietää,mitä ihminen tarvitsee,ja oikeastaan ihmisen pitää vain kiittää,eikä esittää mitään vaatimuksia.

        Koska jos tunnustetaan Jumalan herruus,sehän tarkoittaa sitä,että meidän on nöyrtyminen siihen,eikä huudettava kostoa ja "jihadia" kaikille vastaantuleville, niinkuin muhametti opetti.

        Ota Jeesus herraksesi,ja vain Hän antaa totuuden Hengen,joka näyttää oikean tien myös arabeille,ja vapauttaa kaikista hupatuksista,ja aivan turhista pyllistyksistä.

        Tämä on tosi!


      • tavis
        akk. kirjoitti:

        Tiedän minkälaisesta ongelmasta on kysymys. Senpä tähden Jeesus sanoikin: Katsokaa,ettei kukaan teitä eksytä!

        Tiedätkö,että Jeesus lupasi lähettää Pyhän Hengen,joka johdattaa kaikkeen totuuteen?

        Ja kun ottaa selvää Jeesuksen opetuksista,ja teoista,oppii tietämään,mikä on Jumalan tahto.

        Ja sitten kun pyytää Jeesusta antamaan lupaamansa Pyhän hengen,huomaa sielussaan aivan selvästi katumusta kaikkia omien syntiensä kohdalla,ja kun ne luovuttaa Jeesukselle,Hän puhdistaa ja vapauttaa niistä.

        Tapahtuu,niinkuin jeesus sanoo: Hän puhdistaa "huoneen" (tämä huone on ihmisen sisin".)

        Koraani aiheuttaa semmoisen luulon,että on oikeassa,kun suorittaa pakollisia rituaaleja,ja kaikki yhtäaikaa. Koraani on väärä kirja,Totuuden Henki sen paljastaa.

        Ajattelepa luomisen hetkeä ja periaatetta.
        halusiko Jumala ihmisen luodessaan,että tämän on tehtävä noita pyllistyksiään joka päivä määrätty määrä johonkin paikkaan päin osoitettuna.

        Ja samalla Hän loi koko muun luomakunnan vapaaksi.
        Kyllä Jumalan tahto oli,että ihmisetkin ovat vapaita,eikä yhdenkään joutavan,tekopyhän kumartelun orja,joka ei mitään auta.

        Sen Jumala haluaa ihmisille,että nämä olisivat vapaat sielunvihollisen,eli saatanan orjuudesta.

        Ja sydämessään ihmisten on kunnioitettava Jumalaa,eikä tuollaisilla hirveillä saman lorun höpötyksillä,ja rukousnauhojen nypläämisellä.

        Eläväksi Jeesus lupasi ihmisen tehdä,ja Hän kielsi ihmisiä höpöttämästä rukouksissa,niinkuin pakanat,jotka luulevat Jumalan heitä kuulevan,heidän monisanaisuutensa tähden.

        Ja jeesus opetti rukoilemaan vain Taivaan Isän tahdon tapahtumista,eikä joutavia hupattamaan.
        Koska Jumala tietää,mitä ihminen tarvitsee,ja oikeastaan ihmisen pitää vain kiittää,eikä esittää mitään vaatimuksia.

        Koska jos tunnustetaan Jumalan herruus,sehän tarkoittaa sitä,että meidän on nöyrtyminen siihen,eikä huudettava kostoa ja "jihadia" kaikille vastaantuleville, niinkuin muhametti opetti.

        Ota Jeesus herraksesi,ja vain Hän antaa totuuden Hengen,joka näyttää oikean tien myös arabeille,ja vapauttaa kaikista hupatuksista,ja aivan turhista pyllistyksistä.

        Tämä on tosi!

        Totta puhuit, siinä tulee se juuri ilmi,että koraani on pe..stä
        Kirja joka sisältää niin paljon pahuutta ja
        suvaisemattomuutta muita ihmisiä kohtaa ja naisia kohtaan ei voi olla kuin itse Saatanan kirjoittamaa.
        Ja kuka oli Allah joka koraanin "kirjoitti" tuliko Allah vaan yht´äkkiä miljoonien vuosien jälkeen kun ihmiset jo oli luotu kirjoittamaan kirjan? HUH HUH Ja Allah osasi Arabiaa...

        Vanha testamentti on ollut aikojen alusta asti luomiskertomuksineen.


      • T Kempis

        Löytyihän tältä palstalta edes yksi oikea muslimi. Minne kaikki muut ovat hävinneet? Eikö Cinokaan käy enää täällä?

        Nämä 'kristityt' täällä moittivat Islamia suvaitsemattomaksi, mutta sama näkyy juuri heidän omista kirjoituksistaan. Suurin osa näyttää olevan todella yksisilmäistä porukkaa: amerikkalaisten hirmuteot ja rikokset ihmisyyttä vastaan Irakissa ja Afganistanissa hyväksytään ja kaikki muslimit kuvitellaan terroristeiksi. En voi moittia sinua, että uskot kristittyjen väärentäneen raamatun. Jos he todella lukisivat sitä ja noudattaisivat Jeesuksen opetuksia, paljon pahaa olisi jäänyt tekemättä.


      • Daye
        T Kempis kirjoitti:

        Löytyihän tältä palstalta edes yksi oikea muslimi. Minne kaikki muut ovat hävinneet? Eikö Cinokaan käy enää täällä?

        Nämä 'kristityt' täällä moittivat Islamia suvaitsemattomaksi, mutta sama näkyy juuri heidän omista kirjoituksistaan. Suurin osa näyttää olevan todella yksisilmäistä porukkaa: amerikkalaisten hirmuteot ja rikokset ihmisyyttä vastaan Irakissa ja Afganistanissa hyväksytään ja kaikki muslimit kuvitellaan terroristeiksi. En voi moittia sinua, että uskot kristittyjen väärentäneen raamatun. Jos he todella lukisivat sitä ja noudattaisivat Jeesuksen opetuksia, paljon pahaa olisi jäänyt tekemättä.

        En ole ainoa joka pitää raamatun sanaa muuteltuna.Myös kristityt sukulaiseni ajattelevat näin. Joka kerta kun on kirkolliskokous jossa päätetään raamatun uusimisesta, aina jotain jää puuttumaan tai muutetaan. Tätini kuoli 4 vuotta sitten, ja hautajaisissa puoletkaan sukulaisistani ei osannut näitä uusia rukouksia. Tai sanotaanko vanhojen rukouksien muutelmia.Tällöinhän Allahin sanaa on muutettu, jolloin se ei ole enään Allahin sanaa. Koraani on ikuinen,muuttumaton.

        Hyvää jatkoa sinulle T Kempis, täällä on melkeinpä mahdotonta keskustella Islamista oikealla tavalla. Jos haluat keskustella oikeiden muslimien kanssa asioista, suosittelen siirtymistä vaikka islamopaan keskustelupalsalle. Siellä ei törmää provoihin vaan saa oikeata tietoa InshaAllah..

        Daye


      • ateisti-45
        Daye kirjoitti:

        En ole ainoa joka pitää raamatun sanaa muuteltuna.Myös kristityt sukulaiseni ajattelevat näin. Joka kerta kun on kirkolliskokous jossa päätetään raamatun uusimisesta, aina jotain jää puuttumaan tai muutetaan. Tätini kuoli 4 vuotta sitten, ja hautajaisissa puoletkaan sukulaisistani ei osannut näitä uusia rukouksia. Tai sanotaanko vanhojen rukouksien muutelmia.Tällöinhän Allahin sanaa on muutettu, jolloin se ei ole enään Allahin sanaa. Koraani on ikuinen,muuttumaton.

        Hyvää jatkoa sinulle T Kempis, täällä on melkeinpä mahdotonta keskustella Islamista oikealla tavalla. Jos haluat keskustella oikeiden muslimien kanssa asioista, suosittelen siirtymistä vaikka islamopaan keskustelupalsalle. Siellä ei törmää provoihin vaan saa oikeata tietoa InshaAllah..

        Daye

        ovat eri asia kuin muutettu Raamatun teksti. Samoin uusien käännösten hyväksyminen. Kielitiedekin kehittyy ja alkukielten ymmärtäminen. Mitenkään ei muutenkaan voida jäädä vanhojen käännösten kieliasuun, kielethän muuttuvat ja kehittyvät koko ajan, nykysuomi ei ole samaa kuin Agricolan suomi. Koska Raamattu on tuhannen vuoden kuluessa syntynyt teos jonka vanhimmat osat perustuivat oraaliseen perimätietoon, teos jonka syntymiseen on ollut osallisina ehkä satoja ihmisiä eri aikoina, eri kulttuureissa ja olosuhteissa, ei sitä voi verrata esim Koraanin syntyyn. Yhden miehen elinaikana syntyneeseen teokseen.


      • tavis

        Miksi muslimit jankuttaa koko ajan sitä, että Koraania ei ole muunneltu ja Raamattua on?
        Siinähän sen uskonnon kulmakivi onkin kun ei kehitystä synny.
        Aivan niin kuin tässä jo vastailtiinkin, että kieliasu on muuttunut ja Koraani kirjoitettiin todellakin yhden ihmisen elinaikana. Ja huomio IHMISEN. Kuka sanoo, että se oli Allah? Kirjoittiko Muhamed sen Allahin toimesta? Vai kuinka se meni?


        "jonka takia Allah lähetti Koraanin jota ei voi muuttaa."
        Niin miten Allah sen lähetti emailina kenties?

        Mitä pahaa siinä on ,että Uskonto muuttuu ihmisten ja moraalikäsitysten myötä. Siksihän me olemme kehittynyt yhteiskunta, kun emme elä keskiajalla. Jos tarkastellaan monia islamilaisia maita ja kulttuuria ovat he jämähtäneitä, kehitys ei edisty ja naiset suljetaan pois yhteiskunnasta, eihän sellaisesta voi tulla mitään.


      • Tietenkin
        tavis kirjoitti:

        Miksi muslimit jankuttaa koko ajan sitä, että Koraania ei ole muunneltu ja Raamattua on?
        Siinähän sen uskonnon kulmakivi onkin kun ei kehitystä synny.
        Aivan niin kuin tässä jo vastailtiinkin, että kieliasu on muuttunut ja Koraani kirjoitettiin todellakin yhden ihmisen elinaikana. Ja huomio IHMISEN. Kuka sanoo, että se oli Allah? Kirjoittiko Muhamed sen Allahin toimesta? Vai kuinka se meni?


        "jonka takia Allah lähetti Koraanin jota ei voi muuttaa."
        Niin miten Allah sen lähetti emailina kenties?

        Mitä pahaa siinä on ,että Uskonto muuttuu ihmisten ja moraalikäsitysten myötä. Siksihän me olemme kehittynyt yhteiskunta, kun emme elä keskiajalla. Jos tarkastellaan monia islamilaisia maita ja kulttuuria ovat he jämähtäneitä, kehitys ei edisty ja naiset suljetaan pois yhteiskunnasta, eihän sellaisesta voi tulla mitään.

        Jokainen uskonto on jonkun ukon keksimä ja ehkä kirjoittamakin. Valaistus on tullut muunalla istuessa tai kivitaulut ovat mätkähtäneet pilvistä. Jokainen uskontonsa luenut tietää oman uskontonsa alkuperän. Aina MIES, aina KAUAN KILVOITELLUT oppinut mies. Kansanvalistaja.
        Oman aikakautensa tuote tottakai. Teksti on aikanaan ollut vallankumouksellinen, mutta ei nyt enää!


      • Simmut auki, mies!
        T Kempis kirjoitti:

        Löytyihän tältä palstalta edes yksi oikea muslimi. Minne kaikki muut ovat hävinneet? Eikö Cinokaan käy enää täällä?

        Nämä 'kristityt' täällä moittivat Islamia suvaitsemattomaksi, mutta sama näkyy juuri heidän omista kirjoituksistaan. Suurin osa näyttää olevan todella yksisilmäistä porukkaa: amerikkalaisten hirmuteot ja rikokset ihmisyyttä vastaan Irakissa ja Afganistanissa hyväksytään ja kaikki muslimit kuvitellaan terroristeiksi. En voi moittia sinua, että uskot kristittyjen väärentäneen raamatun. Jos he todella lukisivat sitä ja noudattaisivat Jeesuksen opetuksia, paljon pahaa olisi jäänyt tekemättä.

        T Kempis kirjoitti:

        "Nämä 'kristityt' täällä moittivat Islamia suvaitsemattomaksi, mutta sama näkyy juuri heidän omista kirjoituksistaan."

        Suvaisevaisuus ei velvoita kritisoimaan vain oman kulttuurin vikoja ja ummistamaan silmät toisten kulttuurien pahuudelta. Jos kaikkien pitäisi mielestäsi olla suvaitsevaisevaisia, sinun on - ollaksesi johdonmukainen - tuomittava islamilaisessa kulttuurissa tällä hetkellä vallitseva suvaitsemattomuus.

        Nyansseja kyllä voi ja mielestäni pitääkin nähdä, mitä muslimeihin tulee: eivät kaikki muslimit ole yhtä takapajuisia; osa heistä on edistyksellisiä jopa länsimaisen mittapuun mukaan.

        On mielestäni moraalisesti tuomittavaa kääntää relativismin nimessä selkänsä muslimien samoin kuin länsimaalaisten kärsimykselle, joka johtuu tavalla tai toisella islamilaisesta kulttuurista.

        "amerikkalaisten hirmuteot ja rikokset ihmisyyttä vastaan Irakissa"

        Enpä usko, että kukaan meistä näki ennalta tulevaisuutta ja osasi sanoa, mikä ratkaisu Irakin suhteen johtaisi pitkällä tähtäimellä parhaimpaan lopputulokseen. Varmaa oli kuitenkin, että Saddamin hallinnon jatkuminen ei olisi ollut irakilaisille auvoista. Hän oli paha mies.


      • T Kempis
        Daye kirjoitti:

        En ole ainoa joka pitää raamatun sanaa muuteltuna.Myös kristityt sukulaiseni ajattelevat näin. Joka kerta kun on kirkolliskokous jossa päätetään raamatun uusimisesta, aina jotain jää puuttumaan tai muutetaan. Tätini kuoli 4 vuotta sitten, ja hautajaisissa puoletkaan sukulaisistani ei osannut näitä uusia rukouksia. Tai sanotaanko vanhojen rukouksien muutelmia.Tällöinhän Allahin sanaa on muutettu, jolloin se ei ole enään Allahin sanaa. Koraani on ikuinen,muuttumaton.

        Hyvää jatkoa sinulle T Kempis, täällä on melkeinpä mahdotonta keskustella Islamista oikealla tavalla. Jos haluat keskustella oikeiden muslimien kanssa asioista, suosittelen siirtymistä vaikka islamopaan keskustelupalsalle. Siellä ei törmää provoihin vaan saa oikeata tietoa InshaAllah..

        Daye

        Huomasin itsekin, että tällä palstalla on aika mahdotonta keskustella asiallisesti, joten käyn varmaan katsomassa islamopaata.

        Minusta raamattua ei varsinaisesti ole tarvinnut väärentää, mutta sitä tulkitaan tuhannella eri tavalla pieleen, ja usein Jeesuksen alkuperäiset opetukset unohdetaan tai käännetään päälaelleen. Irrallisilla raamatunlauseilla kun on mahdollista perustella melkein mitä vain. Virsikirjoja ja rukouksia kyllä muutellaan, ja usein huonoon suuntaan.

        Protestanttisessa kristillisyydessä on pahin vika se, että saarnataan yksin uskoa ja unohdetaan kokonaan tekojen merkitys. Tätä oppia ei Jeesus saarnannut, hänen mukaansa ihmiset tuomitaan sen perusteella "mitä olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle". Usein unohdetaan myös raamatun korkeimmat käskyt, jotka löytyvät sekä toorasta että evankelimista: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi." ja "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Tämä ei ole kaukana siitä, mitä Islam, alistuminen Jumalan tahtoon, on.

        Salaam aleikum, kaikkea hyvää ja Allahin siunausta sinulle, toivoo

        T Kempis


    • Musliminainen

      reaktiota kun kuulin "lisätietoa" tästä tapauksesta, tosin suhtaudun siihen kriittisesti, koska jotkut ihmiset vaan haluavat heittää "pökköä pesään".

      Kyse ei siis olisi ollut vaan Koraanin viemisestä vessaan vaan sen sivuja oli revitty ja ne oli heitetty kakan sekaan.

      • viper

        Ööö... Entäs sitten? Minä olen pyyhkinyt perseeni Raamattuun kesätöissä, kun ei ollut muutakaan vessapaperin korviketta maatilan ulkohuusissa. Olisin kernaasti pyyhkinyt Koraaniin. Musliminainen, lopulta koraani _on vain kirja_, siihen siis voi pyyhkiä anuksensa jos nikseen tulee.

        Olen muuten myös kääntänyt vittuuttani ristin nurinperin ja tervehtinyt paholaista perään.


      • Musliminainen
        viper kirjoitti:

        Ööö... Entäs sitten? Minä olen pyyhkinyt perseeni Raamattuun kesätöissä, kun ei ollut muutakaan vessapaperin korviketta maatilan ulkohuusissa. Olisin kernaasti pyyhkinyt Koraaniin. Musliminainen, lopulta koraani _on vain kirja_, siihen siis voi pyyhkiä anuksensa jos nikseen tulee.

        Olen muuten myös kääntänyt vittuuttani ristin nurinperin ja tervehtinyt paholaista perään.

        "Musliminainen, lopulta koraani _on vain kirja_,"

        Muslimi ei ajattele noin.. muslimin ei edes tulisi heittää roskiin paperia jossa on Jumalan nimi mainittu..


      • Wivian
        viper kirjoitti:

        Ööö... Entäs sitten? Minä olen pyyhkinyt perseeni Raamattuun kesätöissä, kun ei ollut muutakaan vessapaperin korviketta maatilan ulkohuusissa. Olisin kernaasti pyyhkinyt Koraaniin. Musliminainen, lopulta koraani _on vain kirja_, siihen siis voi pyyhkiä anuksensa jos nikseen tulee.

        Olen muuten myös kääntänyt vittuuttani ristin nurinperin ja tervehtinyt paholaista perään.

        Harvoin saa luettavakseen noin öykkärimäistä tekstiä,pyyhkimisistä ja ristin sekä raamatun häpäisyistä.Tuntuu joskus turhauttavalta kun törmää noihin turhaan tänne syntyneisiin ja jos ovat mitä ovat niin olisi edes vähimmäisvaatimus että ymmärtäisivät pitää mölyt mahassaan,mutta ei kun täytyy päästä kaikille näyttämään kuinka syvälle typeryyteen ihminen voi vajota.Joskus säälin noita poloisina,mutta nykyään naureskelen sammalla tavoin kuin sirkuspelelle,tosin pelle tekee vain työtään mutta nämä ei ymmärrä tehdä edes sitä eikä noita kukaan töihin ottaisikaan.


    • !!!!!!!!!!!

      ei ole mitään pyhää! uskonnot ovat niin outoja..kirjaa ei saa häpäistä mutta omaa muijaa saa sitten hakata minkä kerkeää..huh huh,olette kaikki yhtä sairaita

    • Anonyymi

      Minulla on kotona profeetta muhamedin kuvalla varustettua vessapaperia.

    • Anonyymi

      Kysyn, miksi näinkin poikeavin eväin tullaan SYOMEEMME vaatimuksin
      - mitään täältä sellaisenaan hyväksymättä.

    • Anonyymi

      Musliminuoret kärsivät paitsi toisten musliminuorten kiusaamisesta myös imaamien ja muiden aikuisten syrjivästä käyttäytymisestä. Monet musliminuoret eivät mahdu ahtaiksi kokemiinsa sukupuolinormeihin tai koe kuuluvansa sukupuoleen, johon hänet on määritelty.

      Ahdistuneisuus ja masennusoireilu oli muslimi sateenkaarinuorilla lähes kolme kertaa yleisempää kuin muilla musliminuorilla.

      Uskaltakaa musliminuoret tehdä rikosilmoitus poliisille ja/tai kanteluja yhdenvertaisvaltuutetuille aina kun kohtaatte
      tälläistä toimintaa.

      Tälläinen käytös on Koraanin vastaista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe