Nyt mainostetaan uutta kaurajogurttia, jossa on ehkä viisi kaurahiutaletta seassa,
mutta hintaa luultavasti lisää enemmän kuin viiden kaurahiutaleen verran.
Kaurahiutale on edullista nakata jogurttiin kotona tai veteen niin saa kaurajuomaa,
joka kaupassa maksaa noin kaksi euroa litra eikä siinä ole juuri mitään
ravintoarvoa, 5 mg kauraa seassa ? Vilja on terveellistä, mutta tulee tunne,
että kuluttajaa huijataan kauratuotteilla ja muillakin.,
Kaurapuuro ajaa saman asian paljon paremmin tai kauraleipä,
tai mikä vain muu leipä kuin "ranskanpulla".
Kauratuotteet eivät ottaneetkaan tulta toivotusti
15
226
Vastaukset
Sekin kaurajuoma on tislattua kauraa veteen sekoitettuna.
Kauran kuitu mikä siitä prosessista jää jäljelle, menee sioille syötettäväksi.- Anonyymi
Laktoosi-intoleranssi.
On aika yleistä, onpahan laktoositon vaihtoehto maidolle ja helpottaa monen elämää. Toki kaura on tietenkin vegeä, mikä aina hyvä asia noin ilmaston jne takia.
Mun käsittääkseni kaurajuomat myy hyvin ja kaupoissa niitä laajat valikoimat. Ei haittaa mua, hyvä kun on valinnanvaraa. Ite en paljoa maitoa itsessään käytä, ruuanlaitossa ja kevytkermaa kahviin. Mutta vois kokeilla kauramaitoa kahviin, ihan mielenkiinnosta. Enenpi kyllä kiinnostaa maku, miten se eroaa normaalista maitotuotteesta, jos maku ok, ihan hyvin vois alkaa käyttää kauramaitoa, ainakin jossain määrin.
Ihmiset osin innoissaan uusista innovaatioista, osin vastustetaan jostain syystä. Korostan edelleen, mun mielestä hyvä, kun on erilaisia vaihtoehtoja. Ja lisäks noit laktoosijutut ja maitoallergiat on vielä hyvin tärkeitä asioita.
=DW=Maidossa on ollut laktoositon vaihtoehto laktoosi-intoleranteille jo vuosikymmeniä.
Jos niinkuin on sattunut sinulla menemään ohi.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Maidossa on ollut laktoositon vaihtoehto laktoosi-intoleranteille jo vuosikymmeniä.
Jos niinkuin on sattunut sinulla menemään ohi.Roska ruuan syöjät saa niistä vaivoja ja lihovat. Soija ei sovi valkoiselle rodulle.
Ettekö tajua miten meille koko ajan yritetään työntää kelvotonta ravinnoksi jotta heikkenesimme. Lihaa, voita ja maitoa vastaan hyökätään koko ajan.
Minä olen koko ikäni käyttänyt maitoa,juustoa,naudan lihaa ja kananmunia Kotimaisia. En syö mitään isojen ulkomaan yhtiöiden roskaa. Niistä löydetty kaikenlaisista esim metallia vauvan ruuissa ja muroissa,pesupulberia jäätelössä, muovista tehtyä sulate juustoa joka ei sula ja colat jossa myrkyllisiä aineita. Fluori on myrkyllistä. Hammastikkuihin nyt lisätty!
Laktoosia sietävät ovat eläneet kauan karjatalous tuottavissa paikoissa.
Valkoinen rotu sietää laktoosia parhaiten. Maitoa ei kannata ruoka juomana käyttää vaan vettä. Itse ihmettelen rasvattoman maidon ostaja jopa lapsi perheessä. Täytyy olla hyvin ymmärtämättömoä ihmisiä. Ravitsemus tietous on tärkeää terveyden kannalta.
Korvikkeet,kevyt tuotteet, pois. Anonyymi kirjoitti:
Roska ruuan syöjät saa niistä vaivoja ja lihovat. Soija ei sovi valkoiselle rodulle.
Ettekö tajua miten meille koko ajan yritetään työntää kelvotonta ravinnoksi jotta heikkenesimme. Lihaa, voita ja maitoa vastaan hyökätään koko ajan.
Minä olen koko ikäni käyttänyt maitoa,juustoa,naudan lihaa ja kananmunia Kotimaisia. En syö mitään isojen ulkomaan yhtiöiden roskaa. Niistä löydetty kaikenlaisista esim metallia vauvan ruuissa ja muroissa,pesupulberia jäätelössä, muovista tehtyä sulate juustoa joka ei sula ja colat jossa myrkyllisiä aineita. Fluori on myrkyllistä. Hammastikkuihin nyt lisätty!
Valkoinen rotu sietää laktoosia parhaiten. Maitoa ei kannata ruoka juomana käyttää vaan vettä. Itse ihmettelen rasvattoman maidon ostaja jopa lapsi perheessä. Täytyy olla hyvin ymmärtämättömoä ihmisiä. Ravitsemus tietous on tärkeää terveyden kannalta.
Korvikkeet,kevyt tuotteet, pois."""Valkoinen rotu sietää laktoosia parhaiten."""
Niin tekee normaalisti. Mutta on meissäkin myös niitä, joilta puuttuu suolistossa se maitosokeria hajoittava entsyymi. Mutta niitä varten on löydetty keino, millä maitosokeri hajoitetaan valmiiksi maidosta sen säilyttäen muuten kaikki ravintoaineet.
Vähän voi verrata siihen kuin hampaattomalle olisi muusattu ruoka valmiiksi.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Maidossa on ollut laktoositon vaihtoehto laktoosi-intoleranteille jo vuosikymmeniä.
Jos niinkuin on sattunut sinulla menemään ohi.Mnaah.
Siis hyvä, että vaihtoehtoja. Ei mua haittaa ollenkaan, jos joku tykästynyt vaikkapa kauramaitoon, Voi olla myös ihan makukysymyskin, mutta hyvä kun olemassa enenpi laktoosittomiakin vaihtoehtoja.
Mulla ei ole mitään lehmiä vastaan, mutta totta sekin, lehmä on ravintoketjussa ylimääräinen rasti, ilmankin pärjää. Kun ketjussakin mainittu, lihantapaisia tuotteita nykyisin hyvin jo kaupoissa. Oikeestaan itteä tympii kun niitä kutsutaan lihan korvikkeiksi, vaikka kyse aivan eri tuotteista, joita voi käyttää samoihin ruokiin, kuin lihaakin. Samaten tympii kaurajuoman nimitys maidoksi, vaikka kyse eri tuotteesta. Noh, oletettavasti jokin direktiivi puuttuu asiaan.
Mutta sitä en käsitä ollenkaan, että vastustetaan vaihtoehtoisia tuotteita, onko tarkoitus ajaa jotain totalitääristä systeemiä, vaiko yrittää politisoida asiaa? Ei luulisi olevan keneltäkään pois, jos tosiaan on erilaisia tuotteia olemassa. Ei niitä (vielä) ole pakko käyttää, jos ei halua.
Tarkoitan (vielä) ilmaisulla, että ilmastonmuutos on todellisuutta, ei mitään politiikkaa. Polittisia päätöksiä tietysti tarvitaan asiaan muutosta varten, mutta tosiasiaa ei mikään poliitinenkaan aate voi kieltää.
Joop, ei sun ole pakko dokata kauramaitoa (vielä). Mutta anna nyt helekatti niiden käyttää sitä, jotka haluavat.
Kuten mainitsin, tekis mieli testata makua, se vois tuoda uutta mielenkiintoista makua vanhastaan tuttuihinkin ruokiin. Ja maailmakin pelastuis edes vähän.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roska ruuan syöjät saa niistä vaivoja ja lihovat. Soija ei sovi valkoiselle rodulle.
Korvikkeet,kevyt tuotteet, pois."korvikkeet".
Nimityksestä jo kirjoitinkin, kyseessä vaihtoehtoiset, eri tuotteet, siks en pidä siitä, Harhaanjohtava sanana.
Mutta kevyttuotteista. Siinä täsmälleen samaa mieltä, ei aikuinen ihminen tarvi maitoa välttämättä, ei aikuiset eläimet muutenkaan juon maitoa yleisesti. Mutta kevyttuotteista sen verran. Nykyihminen kuluttaa energiaa aivan eri tyyliin, kuin esi-isät, jotka sadan asteen pakkasessa hakkas halkoja metässä. Ruumiillisissa hommissa kuluu energiaa, useimiten porukat alkaa olemaan lähinnä toimistotöissä, missä energian kulutus tosi vähäistä. Mutta kun syödäkin pitää, paree syödä vähempikalorista, kuin siansiivua, kirnuvoita ja lehmänmaitoa.
Mikäli et ole hokannut, alkaa ylipaino olemaan suomessa jo kansantauti, josta aiheutuu ties mitä sydänvaivoja, diabeetteksejä, verenpaineita, kolesteroleja. Itellä muuten loppui hiljakeen maidon juominen, kun lehmänmaito oli niin hiton rasvaista, eikä rasvaton maito taas maistunut millekkään. Heh, kerran kesässä pitää snagarilla ottaa makkarapiirakka ja puolika sininen maito. Mutta muuten ei maitoa tee mieli.
Vaan, jos joku haluaa juoda rasvatonta maitoa, tai kaurajuomaa, kyllä mä sen sallin. Mikäpä minä olisin sitä kieltämään. Juo vaikka kermaa, oma asias.
=DW= Anonyymi kirjoitti:
Mnaah.
Siis hyvä, että vaihtoehtoja. Ei mua haittaa ollenkaan, jos joku tykästynyt vaikkapa kauramaitoon, Voi olla myös ihan makukysymyskin, mutta hyvä kun olemassa enenpi laktoosittomiakin vaihtoehtoja.
Mulla ei ole mitään lehmiä vastaan, mutta totta sekin, lehmä on ravintoketjussa ylimääräinen rasti, ilmankin pärjää. Kun ketjussakin mainittu, lihantapaisia tuotteita nykyisin hyvin jo kaupoissa. Oikeestaan itteä tympii kun niitä kutsutaan lihan korvikkeiksi, vaikka kyse aivan eri tuotteista, joita voi käyttää samoihin ruokiin, kuin lihaakin. Samaten tympii kaurajuoman nimitys maidoksi, vaikka kyse eri tuotteesta. Noh, oletettavasti jokin direktiivi puuttuu asiaan.
Mutta sitä en käsitä ollenkaan, että vastustetaan vaihtoehtoisia tuotteita, onko tarkoitus ajaa jotain totalitääristä systeemiä, vaiko yrittää politisoida asiaa? Ei luulisi olevan keneltäkään pois, jos tosiaan on erilaisia tuotteia olemassa. Ei niitä (vielä) ole pakko käyttää, jos ei halua.
Tarkoitan (vielä) ilmaisulla, että ilmastonmuutos on todellisuutta, ei mitään politiikkaa. Polittisia päätöksiä tietysti tarvitaan asiaan muutosta varten, mutta tosiasiaa ei mikään poliitinenkaan aate voi kieltää.
Joop, ei sun ole pakko dokata kauramaitoa (vielä). Mutta anna nyt helekatti niiden käyttää sitä, jotka haluavat.
Kuten mainitsin, tekis mieli testata makua, se vois tuoda uutta mielenkiintoista makua vanhastaan tuttuihinkin ruokiin. Ja maailmakin pelastuis edes vähän.
=DW="""Joop, ei sun ole pakko dokata kauramaitoa (vielä). Mutta anna nyt helekatti niiden käyttää sitä, jotka haluavat."""
Olenkos minä (helekatti) kieltänyt sinua käyttämästä kauramaitoa? Missä kohtaa sellainen kielto löytyy? Taisi vilahtaa vain omien korviesi välissä.
En minä juomalla juo maitoakaan, Käytän ruokiin. Ja muitakin maitotuotteita käytän. Olisi jotenkin vaikea tottua vaikkapa kaurajuustoon. Ja oi, kyllä tuo maitosuklaa on hyvää.
Olen minä kerran oman korteni joutunut vetämään kekoon ilmaston pelastamiseksi kauramaidolla.
Kävi nimittäin näin, että oli jääkaapissa vähän keitettyjen makaroonien tähteitä, mikä sai minut himoitsemaan kunnon vanhan ajan makaroonivelliä. Ei ollut maitoa ja kipaisin lähikauppaan. Mitä lie tapahtunut, mutta siellä oli tyhjillään kaikki maito- ja sen johdannaishyllyt. Muutama purkki oli sitä kauramaitoa vähän sivuun vedetyssä telineessä.
Sellaisen ostin ja siitä tein vellin. Vähän epämääräisen likaisen näköistä siitä vellistä tuli, mutta kyllä minä sen söin.
En seurannut tämän ilmastotekoni aiheuttamaa ilmaston paranemista. Kai se jotenkin auttoi.
- Anonyymi
Suhtaudun ennakkoluulottomasti uutuuksiin ja kokeeksi ostin kaura- ja mantelimaitojuomaa. Ne eivät mitenkään maidolle maistuneet eikä kai ole
tarkoituskaan, ei ole vaan parempaa nimeä keksitty ?
Ne olivat lähinnä mautonta vetistä litkua, joista en toista kertaan maksa kahta
euroa tölkki.
Tutkin niitten tuoteselosteet, niissä ei ollut oikeastaan mitään.
No, mitä nyt vedessä on, johon on lisätty muutaman kaurahiutaleen verran
kauraa tai muutama manteligramma.
"Kaurakermaa" sain näytepakkauksen kaupasta.
Ei vetänyt vertoja kermalle niinkuin eivät muutkaan kasviskermat,
joita myydään ruuanlaittoon. Ne eivät anna oikeastaan mitään lisäaromia
ruualle niinkuin tekee aito kerma.
Laktoositon maito on olemassa, jos on laktoosi-intoleranssi ja maitoa kaipaa.
Laktoosittomia tuotteita on paljon.
Maito on hyvä kalsiumin lähde ja rasvattomassa maidossakin on
B2, B12-vitamiinia, D-vitamiinia. Ehkä lisättynä ?
Kaurajuomissa ei ole mitään mainittavaa.
Nyhtökauraa olen myös maistanut. Ei iskenyt sekään.
Soisin kyllä, että kauran proteiineja voitaisiin hyödyntää monipuolisesti.
Yksinkertaisinta, maukkainta ja edullisinta tähän asti on ollut syödä
kauraleipää ja kaurapuuroa.Kauratuotteisiin on lisätty keinotekoisia ravintoaineita, joita maidossa on luonnostaan.
Kauraa niihin on käytetty antamaan veteen väriä.- Anonyymi
Hyvä että huomasit olevasi soija idiootti.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kauratuotteisiin on lisätty keinotekoisia ravintoaineita, joita maidossa on luonnostaan.
Kauraa niihin on käytetty antamaan veteen väriä.Aika paljon kauralitkuja kai myydään, koska kaupoissa on niille paljon
hyllytilaa. No, kantaahan ihmiset pelkkää vettäkin kotiin. Minäkin.
Tykkään joskus juoda kuplivaa kylmänraikasta kivennäisvettä. Anonyymi kirjoitti:
Aika paljon kauralitkuja kai myydään, koska kaupoissa on niille paljon
hyllytilaa. No, kantaahan ihmiset pelkkää vettäkin kotiin. Minäkin.
Tykkään joskus juoda kuplivaa kylmänraikasta kivennäisvettä.Niin kyllä.
Pitkät hyllyköt on limsoillekin vaikka nekään ei ole oikeastaan muuta kuin värjättyä sokerivettä.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Niin kyllä.
Pitkät hyllyköt on limsoillekin vaikka nekään ei ole oikeastaan muuta kuin värjättyä sokerivettä.Limsat vie valtavasti tilaa myymälöissä. Limsa taitaa olla joku sukupolvijuttu ?
Vesi ei oikein hyvin nuoremmille maistu.
Minusta vesi taas on parasta ja raikkainta, ilmeisesti olen taantunut ja "rajoittunut"
kalkkis.
En välitä edes tuoremehuista, vaikka olen joskus yrittänyt totuttaa itseäni
juomaan niitä vitamiinien takia, kun ei minusta ole hedelmien syöjäksikään
ja toisaalta hedelmätkin on 95 % sokeria.
Ihmettelen miten joku voi juoda Coca-colaa ruuan painikkeeksi.
Meni nyt vähän ohi aiheesta.... kalkkis kun olen.
Ruokakauppias sanoi TV:ssä, että heille jää noin 1 % myynnistä kaikkien kulujen
ja menojen jälkeen.
- Anonyymi
Nyhtökauraa olen myös maistanut. Ei iskenyt sekään.
sosdemit tuhosivat nyhtökauran
sitä alettiin valmistaa SUOMESSA
SAK-sosialistit vaativat niin paljon palkkaa ettei kukaan ole töissä vaan kortistossa joten nyhtökauran tekeminen ei kannata
valmistus olisi pitänyt siirtää Vietnamiin
SAK olisi pitänyt siirtää hitsin nevadaan sossuläskipreseiden niskasta vetäen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013078GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831132
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511025Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32987- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24781