Soitin terveyskeskukseen saadakseni ajan lääkärille että voisin kysyä olisiko mahdollista saada lääkärintodistus invaliditeetista. Kuvailin, että minulla on polvikipua ja että en pysty kävelemään pitkiä matkoja kun alkaa sattua. Tähän sairaanhoitaja iloisesti totesi että ei lääkäri mitään lääkärintodistusta minulle pelkän polven takia kirjoita ja että liikunta on paras lääke.
Tämäpä lohduttaa melkein 200-kiloista, kovista säryistä kärsivää liikuntarajoitteista henkilöä, joka ei ole voinut käydä yksin kaupassa asioimassa vuosiin koska en pysty kävelemään edes 200 metrin matkaa vaan sukulaiset hoitavat kauppaostokseni puolestani.
Näin täällä meidän Suomen maassa tuomitaan kotiin kuolemaan kun säästetään rahaa kun eihän pelkästä polvikivusta mitään lääkärintodistusta voi saada!
Liikuntarajoitteinen tuomitaan kotiin kuolemaan
25
102
Vastaukset
- Anonyymi
onko polvi saanut sinut 200 kiloiseksi ja painohan ei rasita polvia eihän?
- Anonyymi
Se ei itseasiassa kuulu sulle.
- Anonyymi
Voisit ehkä yrittää laihduttaa , niin se polviaan ei olis rasituksessa painon vuoksi, ja kuten hoitaja sanoi niin liikuntakin paras lääke polvikipuihin, mutta jos särkee niin silloin voimlääköei kirjoittaa särkylääkettä .
Niin että sama koskee kaikkia polvien kivun kanssa , - Anonyymi
Vaikka olis polvet kunnossa niin 200 kiloinen ei pitkiä matkoja jaksa kävellä. edes sinne kauppaan.Eli älä syytä terveydenhoitoa.En usko että polvi on saanut aloittajan 200 kiloiseksi.
- Anonyymi
Sinähän taisit juuri myöntää, että olen invalidi eli sairaanhoitaja teki väärin kun ei antanut aikaa lääkärille lääkärintodistusta varten.
- Anonyymi
mihin aloittaja tarvitsee lääkärintodistuksen.En usko että käy töissä kodin ulkopuolella.
- Anonyymi
Tarkoitatko ettei työttömän/työkyvyttömän tarvitse poistua kotoaan minnekään koska ei käy töissä? Eli mulla ei olisi oikeutta esim. mennä elokuviin, tavata ystäviä, käydä ravintolassa? Ja näitä kaikkia siis teen, mutta tarvitsen siihen sukulaisten apua ja tämän takia haluan sen invaliditodistuksen.
- Anonyymi
Aloittaja oletkohan nyt vitsillä liikenteessä. Mihin sinä tarvitset lääkärintodistusta jos et ole poistunut kotoa mihinkään.
Pyydä mielummin päästä johonkin laihdutushoitoon tai pyydä ruokavalio terveyskeskuksesta niin polvikin paranee kun paino laskee. Ja sinä pääset liikkeelle taas. Niveliä pitää liikuttaa, koska liikkuminen voitelee rustoja ja pitää ne kunnossa.- Anonyymi
Kyllä minä poistun kotoa, mutta tarvitsen muiden apua ja se kuormittaa sukulaisiani jotka kuskaavat mut joka paikkaan mihin tarvii mennä eli en usein poistu mutta jos saisin apuvälineitä (joihin tarvitaan invaliditodistus) niin voisin liikkua paljon itsenäisemmin.
- Anonyymi
Pitäis ehkä lähteä jotenkin siitä, että saisi lääkäriajan polvien kovien kipujen takia. Jos sulle ei ole pistetty kortisonia, sitä vois kokeilla. Tietenkin kipulääkkeitä mutta eihän niitäkään mahdottomia määriä voi syödä. Tekonivelet olisi vaihtoehto jossain vaiheessa. Jos painosi on noin suuri, kyllähän siinä pitäis painoa pudottaa. Tiedän kyllä, että se on helpommin sanottu kuin tehty. Ehkä lääkärin valvonnassa sekin. Tärkeintä olisi päästä sinne lääkärille ja tehdä suunnitelma mitä niille polville tehdään. Eiköhän sen lääkärintodistuksenkin sitten saa kun asiaa on tutkittu.
- Anonyymi
Totta kai polvia särkee kun niiden päällä on 200 kiloa. Ihmettelen ettei aloittaja tajua tätä.
- Anonyymi
Viisastelijalle tiedoksi että mulla on ollut polviongelmia jo kauan ennen kuin painoin melkein 200 kiloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisastelijalle tiedoksi että mulla on ollut polviongelmia jo kauan ennen kuin painoin melkein 200 kiloa.
okei.Eli polvi on sut lihottanut eikä se mitä laitat suuhusi.Varsinkin kun et itse käy kaupassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
okei.Eli polvi on sut lihottanut eikä se mitä laitat suuhusi.Varsinkin kun et itse käy kaupassa.
Eli sun mielestä mun pitäisi näännyttää itseäni, koska kulutukseni on vähäistä polvikipujen takia, koska en pääse liikkumaan? En saisi sun mielestä syödä normaalikokoisia aterioita ja joskus myös jälkiruokaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sun mielestä mun pitäisi näännyttää itseäni, koska kulutukseni on vähäistä polvikipujen takia, koska en pääse liikkumaan? En saisi sun mielestä syödä normaalikokoisia aterioita ja joskus myös jälkiruokaa?
Siis sä painat 200 kiloa syömällä normaalikokoisia aterioita?Ootko tosissas?Painoitko jo lapsena 200 kiloa jos susta 200 kiloa on susta normaalipaino.Sulla pitäis olla pituutta jotain 3 metriä.ootko niin pitkä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis sä painat 200 kiloa syömällä normaalikokoisia aterioita?Ootko tosissas?Painoitko jo lapsena 200 kiloa jos susta 200 kiloa on susta normaalipaino.Sulla pitäis olla pituutta jotain 3 metriä.ootko niin pitkä?
Ei tarvitse näännyttää mutta miten ihmeessä voit painaa 200 kiloa jos syöt normaalia terveellistä ruokaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Justhan sanoin et kulutukseni on pientä, koska en pysty liikkumaan pitkiä matkoja. Tottakai sitä lihoo ihan normaalikokoisilla annoksillakin vuosien saatossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun on ollut polviongelmia aikaisemmin niin miksi olet päästänyt painosi sellaiseksi kun se on, järkihän sen sanoo että mitä enemmän painaa sitä enemmän rasittuu jalat ja polvet .
Joten soita lääkärille että tarvitset ensi sijassa apua laihtumisen , samalla mainitsee polvi säryn . Joten kyllä uskon että saat apua tilanteeseesi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joita nyt ymmärtää syyt sairautesi ne ovat liikalihavuus joka tekee polven enemmän kipeäksi kun rasituksen on paino.
Joten ehkä syöt vääriä ruokia , sillä ei kukaan liho itsestään , syy on aina jossain .
Siis apua tarttet laihtuaksesi sen jälkeen ehkä polven voi leikata . Mutta älä syytä hoitohenkilökunta asioista mitä he eivät saa tehdä noin vain.
Ja että ihminen liikkuu on hyvin tärkeää, vaikka aloittaisi pienillä pätkillä liikkumisen
- Anonyymi
Ihminen ei liho normaalista ruuasta vaikka ei liiku.Laihtua voi pelkällä ruokavaliolla mutta sinä intät ettet pysty liikkumaan.Ensinnäkin ihmisellä on perusaineenvaihdunta joka kuluttaa energiaa vaikka makaisit sängyssä.Vetoat lihavuuteen koska energiankulutus on pientä.Perusaineen vaihdunta kuluttaa keskiveryoisesti 1500 kcal ja sinä väität että olet lohonut pienellä energiankulutuksella.
Kiinnostaa tietää mitä ihmettä syöt ja normaaliannoksia kun painat 200 kiloa. Äläkä vetoa. Toimiiko sulla kädet.Missä on käsitreeni ja käsipainot?Olet vaan yksinkertaisesti laiska.
Uskon että syöt enemmän kuin kerrot koska normaalikokosista ruoka-annoksista ei liho 200 kiloiseksi.Joten mitä ihmettä syöt kun painat 200 kiloa?- Anonyymi
Ensiksikin 1500 kcalia ei ole normaali päivittäinen kalorimäärä raavaalle ihmisille, joten tottakai syön enemmän. Olen 180 cm pitkä ja en syö samaa määrää ruokaa kuin 150 cm pitkä siro nainen, vaan tottakai kaloreita tulee huomattavasti enemmän normaalikokoisista annoksista päivittäin koska annoskokoni on suurempi kuin sillä sirolla ja minua 30 cm lyhyemmällä naisella, jolle tuo 1500 kcalia taitaa olla passeli päivittäinen kalorimäärä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensiksikin 1500 kcalia ei ole normaali päivittäinen kalorimäärä raavaalle ihmisille, joten tottakai syön enemmän. Olen 180 cm pitkä ja en syö samaa määrää ruokaa kuin 150 cm pitkä siro nainen, vaan tottakai kaloreita tulee huomattavasti enemmän normaalikokoisista annoksista päivittäin koska annoskokoni on suurempi kuin sillä sirolla ja minua 30 cm lyhyemmällä naisella, jolle tuo 1500 kcalia taitaa olla passeli päivittäinen kalorimäärä.
Voitko kertoa mitä syöt,koska epäilen edelleen ettet ole voinut lihoa tavallisesta terveellisestä ruuasta.Eli paljon syöt esim broilerinlihaa jossa sadassa grammassa on noin 100 kcal.Kalassakin on vähän kaloreita.Eli millaset sun annoskoot on jos kerta syöt normaalikokosia annoksia.Ja missä ne sun käsipainot on joilla voi myös lisätä energiankulutusta.Olet edelleen vaan laiska. Mikä sun paino oli ennen sun polvikipua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko kertoa mitä syöt,koska epäilen edelleen ettet ole voinut lihoa tavallisesta terveellisestä ruuasta.Eli paljon syöt esim broilerinlihaa jossa sadassa grammassa on noin 100 kcal.Kalassakin on vähän kaloreita.Eli millaset sun annoskoot on jos kerta syöt normaalikokosia annoksia.Ja missä ne sun käsipainot on joilla voi myös lisätä energiankulutusta.Olet edelleen vaan laiska. Mikä sun paino oli ennen sun polvikipua?
Se mitä syön ei itseasiassa kuulu sulle, mutta en kauheasti lihaa syö eli ei tule paljoa syötyä kalaa eikä kanaa, ehkä pari kertaa viikossa? Suklaa on se ongelma, se on tosi addiktoivaa vaikka muuten syön normaalia kotiruokaa. Olen nyt yrittänyt kohtuullistaa tuota suklaamäärää ja paino onkin vähän tippunut. Ja tosiaan, ennen polviongelmia painoin 137 kg ja nykyään painan n. 167 kg eli lähes 30 kg lihonnut siitä kun alkoi polvivaivat.
- Anonyymi
Täällä 60 kg nainen. pian 70v. Polvien nivelrikot todetiin 2015. kuin toisen polven kierukan repeäminen.Jota ei julkinen sektori enää leikkaa.On kuulemma turha asia. Eteisessä on ystäväni paras kävelykeppi tarvittaessa. Kuin lääkekaapissa Panadol ja kipu Geeliä. Nyt kuin sateet toinen jalka pahempi. Liikun viellä ilman apuväline. Hitaasti hartaasti joka päivä. esim 3h. aamupäivällä. Ilta päivä tai alkuiltaa 1h. Tuo hyvät unen lahjat.Säät eivät estä ulkoiluani,eikä kipuni,Kipuun kun lääke liiku: Jotta seinät ei kaadu päälleni yksin asuvana ja kuolemalla menetysten takia. Kyllä kipu on välin sietämätön se tunne kunpa toista jakaa ei olisi. On van opittava elää kivun kanssa.Jopa 2 mennyttä talvea hiihtänyt .Kivikon metsä. Helsinki 94.Vanhoilla 80 luvun suksilla yksin.Hitaasti hartaasti. Sama asia luistellut. En se tyli tai osaaminen,viis sitä..Idea ulos liiku. Olihan aikaa suksien ja luistimien edellissetä käytöstä jo varmaan 30 vuotta. Periksi ei saa antaa ja tähtiä ei kenenkään tarvitse olla hiihto tai luistelu tai kävely. Päätöksen kuitenkin ihminen tekee itse omalle elämälle. Toinen ei voi tietä toisen kipuja tuntemuksia ja mitä kykene tehdä? Mutta joka lääkäri sanoo Liiku kipuun on lääke liike myös henkiselle kivulle, ei vain ruumiliselle kivulle.Jaksamista ipujen kanssa. terv. vanha nainen seraavaksi 70v. itä helsingistä
- Anonyymi
Säästetään muiltakin ja annetaan vain minimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124600MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar912366Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5671800- 91503
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671187Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331128Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64967Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3958