Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jos jotain kiusaa itsesaastaisuuden

Anonyymi-ap

Synti niin sano mielessä tai ääneen: Mene pois saatana Herran Jeesuksen Kristuksen Pyhässä nimessä ja kalliissa ja viattomassa uslosvuotaneessa sovintoveressä! Voit toistaa niin kauan kun haluat!

Mitä hyödyt siitä? Sitä en osaa sanoa. Onko se lain alla olemista sitä en tiedä....onko hyvä pyytää syntejä anteeksi jatkossakin? On.

104

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Loppuuko lihan himot ajan kanssa helpottaako taistelu? Ei! Mutta Jeesuksen Kristuksen voima on yhtälailla vakio, eli siinä mielessä voi olla hyvässä turvassa. Laskee korkeimmankin seisokin ja tekee pervoimmankin siveäksi.

      Tosin jotain saattaa jäädä, muttei niin paljon että kiusaukseen lankeaisi.

      • Anonyymi

        Itsesaastutus. Onhan teillä itselläkin ruumis pesette sitä näitte synnytätte sillä mies yhtyy naiseen ja miten se nyt saatutukseksi menee jos itseään pesee ja hipelöi vertaa siihen mies lykkää penistä. Onko se ei itse saastutusta sitten että toinen saastuttaa. ?? Ja kuka käskee puhua saatanasta kokoajan eihän sitäkään voi syyttää muusta kuin se villitsee huijaa ja eksyttää kiusaa syyttää mutta kyllä ihmisiä kiusaa ihan maalliset himot maallisessa ruumiissa vartalossa se on kaikilla ihan sama kuin käydään pissalla ja miehillä seisoo lapsia syntyy. Ei se nyt saatanasta johdu.


      • Anonyymi

        Lihan himot kai te kuitenkin syötte ja paskalla käytte.


      • Anonyymi

        Toi saatana on kyllä saanut vähän liikaa tilaa nyt.


    • Anonyymi

      Sun olis nyt aika lopettaa kirjoittelu tälle palstalle.
      Tulee valetta valeen perään ja tyhjänpäiväistä horinaa. Mustamaalaat vaan lestadiolaisia tuollaisilla typerillä viesteillä ja perättömillä väitteillä.

      Ei ole yhdentekevää, millaista mielikuvaa lestadiolaisista luodaan täällä netissä. Ja Kristuksen pilkkaaminen on kaikista pahinta mitä touhuat. Mikään laisuus ei ketään pelasta.

      Me Jeesuksen seuraajat, Jumalan lapset, olemme Jeesuksen verellä puhtaiksi pestyjä, huutakoon piru orjineen mitä hyvänsä. Tämä asia on kristinuskon ydin, Jeesus Kristus. Omistaan hän pitää huolen ja puhdistaa sekunnista toiseen meidät synneistämme verellään. Farisealainen autuuden tienaaja tekee hallaa vain itselleen, kun ei nöyrry Jumalan armon alle.

      Työtä olisi vaikka kuinka paljon, esim. Fb on täynnä kirjoituksia, joihin on tärkeätä vastata Jumalan sanalla. Eikä sillä tavalla kun moni uskoa tunnustavakin, joka tuppaa unohtamaan sen tärkeimmän, eli mahdollisuuden kääntyä synteineen Kristuksen puoleen ja pelastua.
      Tuomita ei jo tuomittuja tarvitse, sellaisia olemme kaikki, kadotuksen ansainneita. Jeesus ei tullut tuomitsemaan, vaan pelastamaan tuomittuja. Mutta ne jotka eivät ota evankeliumia vastaan, syystä taikka toisesta, heidät tuomitsee se sana, jonka Kristus on aikanaan puhunut.

      • Anonyymi

        Lestat veisaa väärää virttä
        Joutakaa sielut on tiima täys !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestat veisaa väärää virttä
        Joutakaa sielut on tiima täys !

        Lestat on kyllä harha oppi se on varmaa.


      • Anonyymi

        Juutalaiset ei ota evankeliumi myy viinaa huumeita.


      • Anonyymi

        Katsokaas kun jehovilla on upotuskaste ja he on lopunajan 144 000.


    • Anonyymi

      Vaito vanha runkkari ei voi luopua synneistään. Joka tapauksessa avaus oli totta. En minä ainakaan harrasta itsetyydytystä vaikka olen sinkku mies ja vaikka joskus tein sitä 3 kertaa päivässä vaikka en olisi halunnut tehdä kertaakaan. Tarkoitan vain että näin suuretkin lihan himot voi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä lyödä maahan!

      • Anonyymi

        Tosin ei kaikki voi, koska he rukoilevat anna perkele lisää hekumaa. Se riippuu ihan siitä mitä rukoilee.


      • Anonyymi

        Kyllä STERILOINTI rauhoittaa jos on noin vaikeaa.


      • Anonyymi

        Eikö sulla vaimoa ollut raukka


      • Anonyymi

        Ei sitten tullut mieleen ottaa sen runkkaaminen tilalle elävää reikää niinkuin vaimoa ettei olisi tarvinnut runkata itse sehän ei sitten ole syntiä kun toista runkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitten tullut mieleen ottaa sen runkkaaminen tilalle elävää reikää niinkuin vaimoa ettei olisi tarvinnut runkata itse sehän ei sitten ole syntiä kun toista runkkaa.

        Mitä eroa sillä nyt sitten on runkkaako sua puoliso vai sinä itse?


      • Anonyymi

        Toi kertoo tyhmyydestä ettet ottanut vaimoa mut tyhmää ei voi auttaa.


      • Anonyymi

        Suuret himot lestamiehet panee vaimojaan joka päivä kuulkaas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin ei kaikki voi, koska he rukoilevat anna perkele lisää hekumaa. Se riippuu ihan siitä mitä rukoilee.

        No jos pitää panna vaimoa raskaaksi yhtenään kyllä siinä himoja täytyy löytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos pitää panna vaimoa raskaaksi yhtenään kyllä siinä himoja täytyy löytyä.

        Eikai se avioliitossa ole syntiä kun sen tarkoitus ei ole loppujen lopuksi lihan tyydytys vaan lisääntyminen. Kai. Mistä mä tiedän ole mikää avioliiton asiantuntija.


      • Anonyymi

        3 kertaa päivässä kivekset täynnä siemen nestettä joku lestanainen jäi nyt vaille lapsien tekonestettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin ei kaikki voi, koska he rukoilevat anna perkele lisää hekumaa. Se riippuu ihan siitä mitä rukoilee.

        Kehitysvamma laitokset on täynnä seksillä alkuun laitettuja runkkaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikai se avioliitossa ole syntiä kun sen tarkoitus ei ole loppujen lopuksi lihan tyydytys vaan lisääntyminen. Kai. Mistä mä tiedän ole mikää avioliiton asiantuntija.

        Lihan tyydytys se on kun mies työntää peniksen vaginaan ja kivekset tyhjenee . Kyllä se nyt vaan on pelkkä lihan himo ja suoritus. Kyllä ne vauvakin on pelkkiä lihasta syntyneitä .


      • Anonyymi

        Kun uskontoiset on varastanut TV stereoita eri lahkoissa vaatteita monet ulkomaataustaa tai SYNAGOGAA hellareita vapareita jehovia osa kastamattomia heillä on parannuksen kasteet osalla eläin uhrit niin helvetti on sitten täynnä.


      • Anonyymi

        Miksi et olisi halunnut? Siksikö, että useat esikoislestadiolaiset saarnamiehet luulevat sitä synniksi ?

        Mistähän he ovat sen keksineet, että se on olisi synti? Raamatusta eivät ainakaan luulolleen tukea saa. Tai no luulevat luulon päälle ja luulevat saavansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikai se avioliitossa ole syntiä kun sen tarkoitus ei ole loppujen lopuksi lihan tyydytys vaan lisääntyminen. Kai. Mistä mä tiedän ole mikää avioliiton asiantuntija.

        Lisääntyminen ja lihan tyydytys liittyvät yhteen.

        Mutta itsetyydytystä ei synniksi Raamatussa mainita. On oikeastaan minulle nyt arvoitus, miksi se esikoislestadiolaisuudessa on syntilistan yläpäässä, ainakin kun yhden nimeltä mainitsemattoman lahtelaisen vanhan arvostetun saarnaajan puheita joskus kuulee j a niistä päätelmiä tekee ja kyllä ne pääkellokkaat muutkin siitä vihjailevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitysvamma laitokset on täynnä seksillä alkuun laitettuja runkkaajia.

        Laittais linkin jos olis jotakin todellista tietoa asiasta saatavilla, eikä vain hölmön luuloja.

        P.S. jos ihminen ei osaa edes yhdyssanoja, niin miten se sitten mahtaa olla muuten....


    • Anonyymi

      Loppu sanat:
      Lakatkaa siis synnistä Herran Jeesuksen Kristuksen Pyhässä nimessä ja viattomassa sovintoveressä!

      Aamen!

      Vaito ei tästä tykkää, vaikka kyllä minä sen tiedän, että se on oikeasti se mikä siellä vaiton sisällä vaikutta, sillä rakastaahan perkele syntiä.

      • Anonyymi

        Mutta en minä siitä vaitoa tuomitse. Hänestä pitäisi ajaa pois tuo synnin rakastajat Henki.


      • Anonyymi

        Siis perkele on teidän Jumala niin vapaamuurareilla onkin. Mistähän yhdyntä himosta nämäkin on syntynyt sitten ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta en minä siitä vaitoa tuomitse. Hänestä pitäisi ajaa pois tuo synnin rakastajat Henki.

        Onneksi kun puolisoista kumpikin huoraa niin saa erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta en minä siitä vaitoa tuomitse. Hänestä pitäisi ajaa pois tuo synnin rakastajat Henki.

        Paavalin sanoi että ihmistä kiusaa sen omat himot mikä ruumiissa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin sanoi että ihmistä kiusaa sen omat himot mikä ruumiissa on.

        Jeesuksen Kristuksen voimalla niihin ei tarvitse langeta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen Kristuksen voimalla niihin ei tarvitse langeta!

        Samaan aikaan naimisissa olevat lestadiolaiset harrastaa seksiä joka päivä kun sinä kidut himojen kanssa😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan naimisissa olevat lestadiolaiset harrastaa seksiä joka päivä kun sinä kidut himojen kanssa😂

        Hellarit jehovat vaparit myös nai ja vaihtaa puolisoa. Älä viitsi olla hindujen opeissa syö kasviksia meditoi. Lestoja käy jooga tunneilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen Kristuksen voimalla niihin ei tarvitse langeta!

        Käy sanoo toi noille 13 lasta synnyttämisen miehille ettei olisi niin himokkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen Kristuksen voimalla niihin ei tarvitse langeta!

        Kyllä sun pitää tutkia pääsi oikeasti. Monta lasta synnyttää lestat miehet nai niitä.


      • Anonyymi

        Romaninaiset ja miehet kuulkaa varastaa vaatteisiinsa tavaraa ja useat ovat hellarivapareita. Valvontakamera niitä kuvannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen Kristuksen voimalla niihin ei tarvitse langeta!

        Hellari lahkoset on kovia varastamaan koteja tyhjäksi vielä virosta osa saisko siihen parannuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen Kristuksen voimalla niihin ei tarvitse langeta!

        Langeta mihin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Langeta mihin .

        Jos ihminen miettii tota älä varasta käskyä miksi ihmeessä ne sitten varastaa. No niin. Koska ne on syntisiä. Sen takia Jeesus sovitti ne synnin seuraukset ristillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellari lahkoset on kovia varastamaan koteja tyhjäksi vielä virosta osa saisko siihen parannuksen.

        Viron vapaakirkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen Kristuksen voimalla niihin ei tarvitse langeta!

        Ette kai uhraa elukoita ?


      • Anonyymi

        Miltä tuntus jos kirjoittasin, että kaikkien esikoislestadiolaisten sisällä asuu perkele?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan naimisissa olevat lestadiolaiset harrastaa seksiä joka päivä kun sinä kidut himojen kanssa😂

        MItä sinä tiedät lestadiolaisten naimisissa olevien harrastamasta seksistä?

        On siinäkin harrastus, seksi. No jos ei muuta ole niin kai sekin jotakin on.


    • Anonyymi

      En minä oikeasti tiedä mitä siellä vaiton sisällä on, mutta minä ihmettelen miksi hänellä nousee noin kova sota vastaan kun minä puhun synnin vaaroista?

      Jos minä olen itse itseni eksyttänyt ulos elävästä seurakunnasta synnin kautta, niin enkö minä silloin voi sanoa että synnin tekeminen on vaarallista?

      Joten vaito, sano sinäkin vain saatanalle että mene pois saatana Herran Jeesuksen Kristuksen Pyhässä nimessä ja kalliissa ja viattomassa sovintoveressä niin sinunkaan ei tarvitse runkat, ja sitten jos rukoilet vielä anteeksi pyytäväistä sydäntä niin ehkä saat vielä parannuksen armon, en osaa sanoa, se on Jumalan asia.

      • Anonyymi

        Koska jos mä runkkaan niin se on kyllä niin iso synti etten voi mennä enään seuroihin koska ei ole enään häävaatteita! Ja se on kirjoitettu että hääsaaliin ei voi mennä ilman häävaatteita koska se hääsalin isäntä suuttuu siitä. Sit mun pitää jäädä kotiin. Koska ei saa mennä ilman häävaatteita hääsaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska jos mä runkkaan niin se on kyllä niin iso synti etten voi mennä enään seuroihin koska ei ole enään häävaatteita! Ja se on kirjoitettu että hääsaaliin ei voi mennä ilman häävaatteita koska se hääsalin isäntä suuttuu siitä. Sit mun pitää jäädä kotiin. Koska ei saa mennä ilman häävaatteita hääsaliin.

        Minkäs minä sille mahdan että tunnen jumalansanan. Olisi pitänyt pitää korvatulppia lapsena kun kävin seuroissa niin ehkä kävisin sitten vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska jos mä runkkaan niin se on kyllä niin iso synti etten voi mennä enään seuroihin koska ei ole enään häävaatteita! Ja se on kirjoitettu että hääsaaliin ei voi mennä ilman häävaatteita koska se hääsalin isäntä suuttuu siitä. Sit mun pitää jäädä kotiin. Koska ei saa mennä ilman häävaatteita hääsaliin.

        Jaaha runkkaamalla ei siis voi pelastua. Naimalla voi.


      • Anonyymi

        Niin selvä se on ettei mulkkukädessä tai esinahkaa ilmankaan pelastu. ✡️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin selvä se on ettei mulkkukädessä tai esinahkaa ilmankaan pelastu. ✡️

        Ei se tule sen siveämmäksi esinahan kanssa tai ilman, siksi pitää tapahtua sydämen ympärileikkaus että me Jumalaa tuntisimme Hengessä ja Voimassa ja pukisimme sitä kautta oikeat häävaatteet päälle uskon kautta, joka ei ole lihallinen häävaate ihmisviisauden jälkeen vaan totinen ja elävä!

        Ja se elävä häävaate, se tahriintuu synnistä, ja se voi mennä niin riekaleiksi että lopulta on alasti ja ilman vaatteita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs minä sille mahdan että tunnen jumalansanan. Olisi pitänyt pitää korvatulppia lapsena kun kävin seuroissa niin ehkä kävisin sitten vieläkin.

        Tarkoitan vain että ei se ole Oikea parannus että lakkaa synnistä, se on ulkoinen parannus, sitten pitää tehdä myös sisäinen parannus, sitten on vasta häävaatteet!
        Ei se tuo häävaatteita että on runkkaamatta!

        Se on vain ulkoinen parannus.

        Sisäinen parannus eli puhdistus on oikea häävaate.

        Ilman sitä ei voi mennä hääsaliin vaikka olisikin ollut runkkaamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan vain että ei se ole Oikea parannus että lakkaa synnistä, se on ulkoinen parannus, sitten pitää tehdä myös sisäinen parannus, sitten on vasta häävaatteet!
        Ei se tuo häävaatteita että on runkkaamatta!

        Se on vain ulkoinen parannus.

        Sisäinen parannus eli puhdistus on oikea häävaate.

        Ilman sitä ei voi mennä hääsaliin vaikka olisikin ollut runkkaamatta.

        Voin minä olla runkkaamatta vaikka hautaan asti , mutta häävaatteet saa vain priiskoitusveren kautta! Joka puhdistaa sydämen kaikesta saastasta!

        Ja ilman niitä ei ole asiaa hääsaliin!

        Tosin epäselvää on, onko se hääsali nyt rukoushuone vai taivaan valtakunta?

        Kun miten voi saada häävaatteet jos ei saa tulla sinne missä ne olisi mahdollista saada? Se on hieman omituista mun mielestä. Olen sitä muutaman vuoden miettiny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin minä olla runkkaamatta vaikka hautaan asti , mutta häävaatteet saa vain priiskoitusveren kautta! Joka puhdistaa sydämen kaikesta saastasta!

        Ja ilman niitä ei ole asiaa hääsaliin!

        Tosin epäselvää on, onko se hääsali nyt rukoushuone vai taivaan valtakunta?

        Kun miten voi saada häävaatteet jos ei saa tulla sinne missä ne olisi mahdollista saada? Se on hieman omituista mun mielestä. Olen sitä muutaman vuoden miettiny.

        Oikeastaan olen miettiny sitä siitä asti kun lopetin seuroissa käymisen. Vaikka olen välissä käynyt muutaman kerran. Mutta selvästi sisin sanoo ettei saa olla ilman häävaatteita hääsalissa ja siks ei voi mennä seuroihin. Niin onko sitten parempi olla käymättä jos ei ole varmuutta onko ne häävaatteet vai eikö ole?

        Se on outoa mun mielestä. Kun ei ole ihmisiä ketkä menisi samalla aaltopituudella niin siksi ei myöskään ole mahdollista puhdistaa niitä vaatteita. Ja sittekö pitäisi tulla hääsaliin ilman häävaatteita tuomittavaksi? Ja jos ei tule niin sitten on tuhlaajapoika?

        Erikoista mun mielestä. Eli ilmeisesti täysin ulkopuolisen pitää seurakunnan ovilla tehdä parannusta ennen kuin astuu rukoushuoneen sisälle?

        Olisi kyllä kiva saada selvyyttä mikä nyt on tämä hääsali?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan olen miettiny sitä siitä asti kun lopetin seuroissa käymisen. Vaikka olen välissä käynyt muutaman kerran. Mutta selvästi sisin sanoo ettei saa olla ilman häävaatteita hääsalissa ja siks ei voi mennä seuroihin. Niin onko sitten parempi olla käymättä jos ei ole varmuutta onko ne häävaatteet vai eikö ole?

        Se on outoa mun mielestä. Kun ei ole ihmisiä ketkä menisi samalla aaltopituudella niin siksi ei myöskään ole mahdollista puhdistaa niitä vaatteita. Ja sittekö pitäisi tulla hääsaliin ilman häävaatteita tuomittavaksi? Ja jos ei tule niin sitten on tuhlaajapoika?

        Erikoista mun mielestä. Eli ilmeisesti täysin ulkopuolisen pitää seurakunnan ovilla tehdä parannusta ennen kuin astuu rukoushuoneen sisälle?

        Olisi kyllä kiva saada selvyyttä mikä nyt on tämä hääsali?

        Kyllä minä sen selkeästi muistan siitä on yli 8 vuotta kun ensimmäisen kerran jätin menemättä ääni eli tunto sanoi, et voi nyt mennä koska tuntosi ei ole puhdas, ja jumalansana vahvistaa sen että hääsaliin ei saa mennä ilman häävaatteita! Niin mikä on tämä hääsali?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä sen selkeästi muistan siitä on yli 8 vuotta kun ensimmäisen kerran jätin menemättä ääni eli tunto sanoi, et voi nyt mennä koska tuntosi ei ole puhdas, ja jumalansana vahvistaa sen että hääsaliin ei saa mennä ilman häävaatteita! Niin mikä on tämä hääsali?

        Vaikka menisin nyt ja tai olen mennyt ja taas ollu vapaa, niin mitä se auttaa jos kohta taas en ole ja sitten ei taas saa mennä koska hääsaliin ei saa mennä ilman häävaatteita! Mun mielestä aika omituista. Vaikka tasapuolistahan se on kaikille, pitäisi varmaan pitää vain puhtaana ne vaatteet sitten kun ne saa.

        Vaiton seurakuntaan kyllä saa mennä vaikka kumartaisi Baalille. Se on erikoinen seurakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka menisin nyt ja tai olen mennyt ja taas ollu vapaa, niin mitä se auttaa jos kohta taas en ole ja sitten ei taas saa mennä koska hääsaliin ei saa mennä ilman häävaatteita! Mun mielestä aika omituista. Vaikka tasapuolistahan se on kaikille, pitäisi varmaan pitää vain puhtaana ne vaatteet sitten kun ne saa.

        Vaiton seurakuntaan kyllä saa mennä vaikka kumartaisi Baalille. Se on erikoinen seurakunta.

        Siellä se vaito kumartaa purtaselle Allah akhbar suuri purtsi!


        Vaito mä en ymmärrä miten syytät esikoislestadiolaisia Lapin miesten palvonnasta vaikka ite jumaloit omia saarnaajias? Tä? Onko ihan ok sulle jos tuun heittää purtasta kanamunalla päähän, sanotko silloin vaan Jeesus on Herra lyö toiselle poskelle myös? Saanko heittää toisenkin kanamunan? Kuhan kysyn uteliaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä se vaito kumartaa purtaselle Allah akhbar suuri purtsi!


        Vaito mä en ymmärrä miten syytät esikoislestadiolaisia Lapin miesten palvonnasta vaikka ite jumaloit omia saarnaajias? Tä? Onko ihan ok sulle jos tuun heittää purtasta kanamunalla päähän, sanotko silloin vaan Jeesus on Herra lyö toiselle poskelle myös? Saanko heittää toisenkin kanamunan? Kuhan kysyn uteliaisuudesta.

        Vois kyl oikeesti tulla sinne esikoiset ry seuroihin kanamuna paketin kanssa ja huutaa terveisiä vaitolta ja alkaa tykittää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vois kyl oikeesti tulla sinne esikoiset ry seuroihin kanamuna paketin kanssa ja huutaa terveisiä vaitolta ja alkaa tykittää...

        Mua kun ei sido minkään seurakunnan Säädökset kun olen sillä tavalla sitoutumaton. Yhtä hyvin voin mennä jehovien temppelliin kusemaan alttarille. Kerro nyt vaito mitä tykkäät jos tuun teijän seuroihin vähän pikkusen häröilemään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua kun ei sido minkään seurakunnan Säädökset kun olen sillä tavalla sitoutumaton. Yhtä hyvin voin mennä jehovien temppelliin kusemaan alttarille. Kerro nyt vaito mitä tykkäät jos tuun teijän seuroihin vähän pikkusen häröilemään?

        Ei terve kun keksin viikonlopuksi hyvää tekemistä, pitäis pari kaverii keksii jostain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska jos mä runkkaan niin se on kyllä niin iso synti etten voi mennä enään seuroihin koska ei ole enään häävaatteita! Ja se on kirjoitettu että hääsaaliin ei voi mennä ilman häävaatteita koska se hääsalin isäntä suuttuu siitä. Sit mun pitää jäädä kotiin. Koska ei saa mennä ilman häävaatteita hääsaliin.

        Sillai ne häävaatteet lähti sitten mulkkusi kautta eikö aviopareilta lähde ....heikossa se on usko sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska jos mä runkkaan niin se on kyllä niin iso synti etten voi mennä enään seuroihin koska ei ole enään häävaatteita! Ja se on kirjoitettu että hääsaaliin ei voi mennä ilman häävaatteita koska se hääsalin isäntä suuttuu siitä. Sit mun pitää jäädä kotiin. Koska ei saa mennä ilman häävaatteita hääsaliin.

        Helluntailaiset varastaa huoraa huijaa kiroilee nehän syö varastetulla lautaselta ....ja juutalaiset ✡️🤩💩👿🐑🐏uhraa elukoita silti ne kehuu kuinka heillä on häävaatteet ja öljyä kuin davidilla joka tosin kuoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tule sen siveämmäksi esinahan kanssa tai ilman, siksi pitää tapahtua sydämen ympärileikkaus että me Jumalaa tuntisimme Hengessä ja Voimassa ja pukisimme sitä kautta oikeat häävaatteet päälle uskon kautta, joka ei ole lihallinen häävaate ihmisviisauden jälkeen vaan totinen ja elävä!

        Ja se elävä häävaate, se tahriintuu synnistä, ja se voi mennä niin riekaleiksi että lopulta on alasti ja ilman vaatteita!

        Kyllä ihminen luokkansa kuvan mukaisena alasti on syntyy ja kuolee henki palaa luojan luokse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua kun ei sido minkään seurakunnan Säädökset kun olen sillä tavalla sitoutumaton. Yhtä hyvin voin mennä jehovien temppelliin kusemaan alttarille. Kerro nyt vaito mitä tykkäät jos tuun teijän seuroihin vähän pikkusen häröilemään?

        Jehovat ei tiedä missä on harmageddon myy kirjoja missä se voisi olla mikä se olisi ehkä. Juutalaisilla on peite katsokaas ollut jo 2000 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä se vaito kumartaa purtaselle Allah akhbar suuri purtsi!


        Vaito mä en ymmärrä miten syytät esikoislestadiolaisia Lapin miesten palvonnasta vaikka ite jumaloit omia saarnaajias? Tä? Onko ihan ok sulle jos tuun heittää purtasta kanamunalla päähän, sanotko silloin vaan Jeesus on Herra lyö toiselle poskelle myös? Saanko heittää toisenkin kanamunan? Kuhan kysyn uteliaisuudesta.

        Ikävää kertoa että Jeesus noussut kuolleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tule sen siveämmäksi esinahan kanssa tai ilman, siksi pitää tapahtua sydämen ympärileikkaus että me Jumalaa tuntisimme Hengessä ja Voimassa ja pukisimme sitä kautta oikeat häävaatteet päälle uskon kautta, joka ei ole lihallinen häävaate ihmisviisauden jälkeen vaan totinen ja elävä!

        Ja se elävä häävaate, se tahriintuu synnistä, ja se voi mennä niin riekaleiksi että lopulta on alasti ja ilman vaatteita!

        Oikeesti hei Jeesus sovitti muidenkin synnit kuin teidän lahkon ette voi olla hampaat irvessä vihaamassa muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs minä sille mahdan että tunnen jumalansanan. Olisi pitänyt pitää korvatulppia lapsena kun kävin seuroissa niin ehkä kävisin sitten vieläkin.

        Aika huumoriveikko olet, vai korvatulppia? Aivan parasta mitä tältä palstalta olen lukenut.
        Ja sitten kuitenkin niin vakava asia ja täyttä totta. Saadaanko nuo saarnaajat koskaan vastuuseen siitä mitä ovat tehneet tuhansille viattomille ja tekevät vielä tänä päivänäkin.

        Voi todeta esikoislestadiolaisissa seuroissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika huumoriveikko olet, vai korvatulppia? Aivan parasta mitä tältä palstalta olen lukenut.
        Ja sitten kuitenkin niin vakava asia ja täyttä totta. Saadaanko nuo saarnaajat koskaan vastuuseen siitä mitä ovat tehneet tuhansille viattomille ja tekevät vielä tänä päivänäkin.

        Voi todeta esikoislestadiolaisissa seuroissa.

        Enhän minä viaton ollut kun elin synnissä. Kuolettakaa lihan himot Hengen kautta sanoo pyhä apostoli Paavali! Minun mielestäni ihan selkeästi sanottu.

        Seuroissa käyminen kun ei loppunut oikeasti pelkän synnin takia vaan myös yhden ihan maallisen asiankin takia josta en nyt internetissä avaudu. Rauha vaan sillekin huoralle. Toivottavasti on onnellinen tänäpäivänä.

        Se pitäisi ymmärtää maallisista asioista että jos ei kiinnosta joku asia, niin älä sitten anna ymmärtää että kiinnostaa. Koska sitten leikit tunteilla. Ja jos ne tunteet sattuu olemaan uskollisella miehellä niin ne palaa kuin liekki, ja sitä liekkiä ei sammuta niin helposti. Olen sitä 9vuotta sammuttanut. Se on nyt jo sammunut. Mutta välissä on tapahtunut paljon. Seurakunta on ihan eri kuin silloin.

        Se on ihmeellinen perkele se Eeva. Olin lahdessa viimeksi seuroissa kesällä ja tein silloin parannusta. Ja kun olin lähdössä. Silloin tuli taas tällainen eeva kiusaamaan. En tiedä onko se sama perkele joka jo kerran minut eksytti? En tiedä mutta seuroissa En ole sen jälkeen käynyt, sen tiedän ainakin. Se tahtoo vietellä lihan himoihin se eeva, ja sitten jos siltä kysyy että kuinka on, niin ei hän tiedä mitään, ei olla koskaan edes nähty. Mutta sitten täytyy, miksi tulet sitten siihen naaman eteen hymyilemään ja pyörittämään itseäsi ilman että muita on paikalla tuijottaen suoraan silmiin, miksi teet sellaista eeva jos sinä et kerran tiedä etkä tunne minua etkä ole kiinnostunut, miksi tahdot syöttää omenaa mutta et kuitenkaan tehdä siitä Pyhää? Eikö se ole perkeleestä? Kutsua lihan töihin mutta ei kuitenkaan tahdo pyhittää sitä? En tiedä mutta minä luulen että se on perkeleestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä viaton ollut kun elin synnissä. Kuolettakaa lihan himot Hengen kautta sanoo pyhä apostoli Paavali! Minun mielestäni ihan selkeästi sanottu.

        Seuroissa käyminen kun ei loppunut oikeasti pelkän synnin takia vaan myös yhden ihan maallisen asiankin takia josta en nyt internetissä avaudu. Rauha vaan sillekin huoralle. Toivottavasti on onnellinen tänäpäivänä.

        Se pitäisi ymmärtää maallisista asioista että jos ei kiinnosta joku asia, niin älä sitten anna ymmärtää että kiinnostaa. Koska sitten leikit tunteilla. Ja jos ne tunteet sattuu olemaan uskollisella miehellä niin ne palaa kuin liekki, ja sitä liekkiä ei sammuta niin helposti. Olen sitä 9vuotta sammuttanut. Se on nyt jo sammunut. Mutta välissä on tapahtunut paljon. Seurakunta on ihan eri kuin silloin.

        Se on ihmeellinen perkele se Eeva. Olin lahdessa viimeksi seuroissa kesällä ja tein silloin parannusta. Ja kun olin lähdössä. Silloin tuli taas tällainen eeva kiusaamaan. En tiedä onko se sama perkele joka jo kerran minut eksytti? En tiedä mutta seuroissa En ole sen jälkeen käynyt, sen tiedän ainakin. Se tahtoo vietellä lihan himoihin se eeva, ja sitten jos siltä kysyy että kuinka on, niin ei hän tiedä mitään, ei olla koskaan edes nähty. Mutta sitten täytyy, miksi tulet sitten siihen naaman eteen hymyilemään ja pyörittämään itseäsi ilman että muita on paikalla tuijottaen suoraan silmiin, miksi teet sellaista eeva jos sinä et kerran tiedä etkä tunne minua etkä ole kiinnostunut, miksi tahdot syöttää omenaa mutta et kuitenkaan tehdä siitä Pyhää? Eikö se ole perkeleestä? Kutsua lihan töihin mutta ei kuitenkaan tahdo pyhittää sitä? En tiedä mutta minä luulen että se on perkeleestä!

        No tältä eevalta minä en onneksi kysynyt mitään. Tehkööt sen itse jos tahtoo. Ja jos ei tahdo jatkakoot viettelyänsä. Mutta sen minä sanon, että se viettelys mikä ei ole Pyhitetty avioliiton siteellä, se on saatanasta lähtöisin ja ei Jumalasta!

        Lue nyt lumikin tapainen tuo ja mieti sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tältä eevalta minä en onneksi kysynyt mitään. Tehkööt sen itse jos tahtoo. Ja jos ei tahdo jatkakoot viettelyänsä. Mutta sen minä sanon, että se viettelys mikä ei ole Pyhitetty avioliiton siteellä, se on saatanasta lähtöisin ja ei Jumalasta!

        Lue nyt lumikin tapainen tuo ja mieti sitä.

        Ja jos et avioliittoa tahdo, niin ole ystävällinen ja lopeta.

        Saan sitten minäkin tulla taas seuroihin. Kun se ei ole minun kädessäni, minulla kyllä on tahto vaan ei ole voimaa toteuttaa.

        Siksi pitää näille eevoille sanoa, että lopettaa sen kiusaamisen jos se ei ole Pyhästä Hengestä lähtöisin mitä teet, niin lopeta se, koska minä en voi tulla sitten seuroihin jos minua viettelee joku perkele. Koska perkele vie minun voimani. Ja sitten minulla ei ole voimaa tulla seuroihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos et avioliittoa tahdo, niin ole ystävällinen ja lopeta.

        Saan sitten minäkin tulla taas seuroihin. Kun se ei ole minun kädessäni, minulla kyllä on tahto vaan ei ole voimaa toteuttaa.

        Siksi pitää näille eevoille sanoa, että lopettaa sen kiusaamisen jos se ei ole Pyhästä Hengestä lähtöisin mitä teet, niin lopeta se, koska minä en voi tulla sitten seuroihin jos minua viettelee joku perkele. Koska perkele vie minun voimani. Ja sitten minulla ei ole voimaa tulla seuroihin.

        Jos siis tahdot kiusata lihan haluihin, niin tiedä sitten, että lihan halut avioliiton ulkopuolella kuolettaa Hengen ja elämän. Ja sen jälkeen minulla ei ole voimaa tulla seuroihin. Mutta ilmeisesti se oli sinun alkuperäinen tahtokin, etten minä tule seuroihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siis tahdot kiusata lihan haluihin, niin tiedä sitten, että lihan halut avioliiton ulkopuolella kuolettaa Hengen ja elämän. Ja sen jälkeen minulla ei ole voimaa tulla seuroihin. Mutta ilmeisesti se oli sinun alkuperäinen tahtokin, etten minä tule seuroihin?

        Siis kuolettaa se Henki ja elämä joka minussa paloi, se oli ilmeisesti sinun määränpää ja tahto, ja kun se teit niin sen jälkeen ei enään kiinnosta!

        Kyllä minä luulen että sellainen on perkeleestä lähtöisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kuolettaa se Henki ja elämä joka minussa paloi, se oli ilmeisesti sinun määränpää ja tahto, ja kun se teit niin sen jälkeen ei enään kiinnosta!

        Kyllä minä luulen että sellainen on perkeleestä lähtöisin.

        Kun ihmeellisesti Minde sanoi silloin, että siellä missä Jumala aloittaa työnsä, sinne myös perkele pystyttää kappelinsa. Ja se oli ihmeellinen sattuma että sinä lumikin tapainen tulit siihen samalla hetkellä kuin teimme parannusta. En minä tiedä johdattiko Jumala sinut siihen mutta minä jäin miettimään Minden sanoja, kun lihan himot kuitenkin kuolettaa Hengen ja elämän. En minä tosin tiennyt silloin kuinka taistella niitä vastaan kun ei kukaan opettanut sitä. Senkin jouduin itse oppimaan niin kuin kaiken muunkin. Sen takia minä sanoin, jos et sinä ole Pyhästä Hengestä niin lakkaa kiusaamasta minua. Vaikka kyllä minua sinua rakastan, mutta niin minä rakastan kaikkia muitakin, en minä katso naista ulkomuotoon kun häntä kohtaan hyvää ajattelen vaan sisäistä ihmistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihmeellisesti Minde sanoi silloin, että siellä missä Jumala aloittaa työnsä, sinne myös perkele pystyttää kappelinsa. Ja se oli ihmeellinen sattuma että sinä lumikin tapainen tulit siihen samalla hetkellä kuin teimme parannusta. En minä tiedä johdattiko Jumala sinut siihen mutta minä jäin miettimään Minden sanoja, kun lihan himot kuitenkin kuolettaa Hengen ja elämän. En minä tosin tiennyt silloin kuinka taistella niitä vastaan kun ei kukaan opettanut sitä. Senkin jouduin itse oppimaan niin kuin kaiken muunkin. Sen takia minä sanoin, jos et sinä ole Pyhästä Hengestä niin lakkaa kiusaamasta minua. Vaikka kyllä minua sinua rakastan, mutta niin minä rakastan kaikkia muitakin, en minä katso naista ulkomuotoon kun häntä kohtaan hyvää ajattelen vaan sisäistä ihmistä!

        Ja jos et sinä lumikin tapainen siis muodolta kerro kuka sinut lähetti, olitko sinä omasta voimasta vai Pyhästä Hengestä, niin minä en tiedä, kumpaa minä mietin niitä Minden sanoja vai sinua! Kun fakta on se , että minä en ole käynyt seuroissa sen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos et sinä lumikin tapainen siis muodolta kerro kuka sinut lähetti, olitko sinä omasta voimasta vai Pyhästä Hengestä, niin minä en tiedä, kumpaa minä mietin niitä Minden sanoja vai sinua! Kun fakta on se , että minä en ole käynyt seuroissa sen jälkeen.

        Kyllä minä toivon sitä ettet sinä olisi se kappeli josta Minde puhui, koska kyllä minä toivon hyvää mieluumin, mutta jos saan valita elävän uskon ja sinun väliltä niin valitsen kuitenkin elävän uskon. Siksi kysyn näitä. Se ensimmäinen perkele Eevan muodossa johdatti jo 9 vuodeksi minut pois seurakunnasta, en minä enää tahdo samaan perkeleeseen langeta, siksi minä en noteeraa sinua millään tavalla. Jos ei Pyhä Henki vahvista, niin en tee mitään sen eteen että menisin avioliittoon, koska kaikki mikä on lihasta johdattaa pois elävästä Jumalasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihmeellisesti Minde sanoi silloin, että siellä missä Jumala aloittaa työnsä, sinne myös perkele pystyttää kappelinsa. Ja se oli ihmeellinen sattuma että sinä lumikin tapainen tulit siihen samalla hetkellä kuin teimme parannusta. En minä tiedä johdattiko Jumala sinut siihen mutta minä jäin miettimään Minden sanoja, kun lihan himot kuitenkin kuolettaa Hengen ja elämän. En minä tosin tiennyt silloin kuinka taistella niitä vastaan kun ei kukaan opettanut sitä. Senkin jouduin itse oppimaan niin kuin kaiken muunkin. Sen takia minä sanoin, jos et sinä ole Pyhästä Hengestä niin lakkaa kiusaamasta minua. Vaikka kyllä minua sinua rakastan, mutta niin minä rakastan kaikkia muitakin, en minä katso naista ulkomuotoon kun häntä kohtaan hyvää ajattelen vaan sisäistä ihmistä!

        Niin kuin sanoin, he jättivät minut tunkiolle mätänemään. Mutta minä olen pystyttänyt siellä tunkiolla aitaa että minulla olisi taas voima palata takaisin pesään, että kun aita nyt on pystyssä niin saan minä hetken aikaa levätä perkeleestä ja kerätä voimaa että jaksaisin taas palata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä toivon sitä ettet sinä olisi se kappeli josta Minde puhui, koska kyllä minä toivon hyvää mieluumin, mutta jos saan valita elävän uskon ja sinun väliltä niin valitsen kuitenkin elävän uskon. Siksi kysyn näitä. Se ensimmäinen perkele Eevan muodossa johdatti jo 9 vuodeksi minut pois seurakunnasta, en minä enää tahdo samaan perkeleeseen langeta, siksi minä en noteeraa sinua millään tavalla. Jos ei Pyhä Henki vahvista, niin en tee mitään sen eteen että menisin avioliittoon, koska kaikki mikä on lihasta johdattaa pois elävästä Jumalasta!

        Olet selvästi avun tarpeessa. Voimia sinulle, rukoilen puolestasi.


      • Anonyymi

        Tuo ajatus "elävästä seurakunnasta", yritä päästä siitä yli!


    • Anonyymi

      Itsesaastaisuus tai itsesaastutus? Näillä nimillä esikoislestadiolaiset saarnaajat asiasta pöntöstä puhuvat.

      Mitä sanoja Laestadius käytti kyseisestä asiasta, pitikö sitä syntinä? Puhuiko tästä asiasta samalla innolla kun nämä, monet ehkä jonkin verran kieroontuneenkin ajatusmaailman tällä alueella omaavat lähetysmiehet?

      • Anonyymi

        Laestadius? Hän puhui esimerkiksi metsänperkeleistä ja hattaroista! Sopii näihin esikoiset ry laisiin kuin nenä päähän.


    • Vaan sitä voi kysyä , että onko se normaalia vai epänormaalia kun ihmisessä on seksuaalinen halu.

      • Anonyymi

        Sitä voi myös kysyä onko se normaalia tappaa vaikka joskus jollain tekisikin mieli sellaista tehdä.

        Kyllä se on normaalia mikä on yhteiskunnassa normaaliksi asetettu.

        Mutta Hengen laki on toinen. Se mikä kuolettaa Hengen ja elämän, se ei ole "normaalia".

        Se mikä on pyhitetty on Pyhää, ja mitä ei ole pyhitetty ei myöskään ole Pyhää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä voi myös kysyä onko se normaalia tappaa vaikka joskus jollain tekisikin mieli sellaista tehdä.

        Kyllä se on normaalia mikä on yhteiskunnassa normaaliksi asetettu.

        Mutta Hengen laki on toinen. Se mikä kuolettaa Hengen ja elämän, se ei ole "normaalia".

        Se mikä on pyhitetty on Pyhää, ja mitä ei ole pyhitetty ei myöskään ole Pyhää!

        Kuolettaako seksuaalinen halu Hengen elämän vai vähentääkö seksuaalinen halu aikaa viettää Hengen elämää.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kuolettaako seksuaalinen halu Hengen elämän vai vähentääkö seksuaalinen halu aikaa viettää Hengen elämää.

        Se kuolettaa, aivan viimeiseen Hengen vetoon asti. Ja voit sinä sen jälkeen olla vielä jokin järkeisoppinut uskovainen ihmisviisauden jälkeen. Mutta Pyhän Hengen tuli sammuu.

        Mutta en puhu avioliitossa olevista.

        Olen sinkku, puhun siitä mitä olen kokenut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se kuolettaa, aivan viimeiseen Hengen vetoon asti. Ja voit sinä sen jälkeen olla vielä jokin järkeisoppinut uskovainen ihmisviisauden jälkeen. Mutta Pyhän Hengen tuli sammuu.

        Mutta en puhu avioliitossa olevista.

        Olen sinkku, puhun siitä mitä olen kokenut.

        Okei. Hyvä puhua kokemus pohjalta.
        Itse etsin tai Jumala johdatti kaukaa sopivan puolison tarkemmin sanottuna.
        Itse tunnen olevani Rakkautta niin täynnä ,että tarvitsen kohteen eli oman Rakkaan viereen ,mutta Hengessä vaeltaessa joskus saattaa puoliso olla se ns häviävä osapuoli kun seksuaalinen halu saattaa hävitä täysin kun on täynnä Henkeä jopa niin ettei oikein edes tunne olevansa maallisen kehon kanssa.


    • Anonyymi

      Suhtaudutko yhtä dramaattisesti tuhanteen muihinkin päivittän tekemiisi synteisih?

      Aina vaan elää sitkeästi usko siihen, että saa lihastaan tehtyä pyhän lihan.

      Millään ei mene perille, että ihminen tulee vanhurskautetuksi, eli julistettua syyttömäksi Jumalan edessä, AINOASTAAN uskomalla Kristukseen.

      Konstimestari perkele keksii kyllä tekemistä tyjällä tuloksella ihan niin kauan, kun sen vankina suostuu elämään, oman vanhurskauden rakentajana. 😢

      • Anonyymi

        Vanha antikristus tuli taas valehtelemaan. Ei liha ole pyhä, mutta Pyhä Henki on Pyhä. Ja sen takia tulee kuolettaa lihan himot koska kristityssä on asuvainen Pyhä Henki, mutta sinussa ei ole sitä, sinä olet vain antikristus ja sinulle minulla ei ole mitään sanottavaa.


      • Anonyymi

        Lihan alla on henki, ja se on Pyhä! Ja se tekee koko ruumiin Pyhäksi! Mutta jos sinä elät lihan himoissa, silloin Pyhä Henki pakenee pois.

        Vanha antikristus ei tunnusta näitä, mutta nämä opetukset kuuluvat kuitenkin kristinuskoon! Ja en minä sitä tiedä mikä uskovainen sinä olet.

        Joka tunnustaa kristinuskosta yhden kappaleen usko Herraan Jeesuksen mutta kuitenkin kieltää hänen voimansa joka on Pyhä Henki!


      • Anonyymi

        Jos sinä antikristus ymmärtäisit edes sen että omavanhurskaus tarkoittaa omaa voimaa, eli nyt kun kiellät asuvaisen Pyhän Hengen, niin juuri sinä olet se joka vaeltaa omalla voimalla!

        Sä oot niin tyhmä ettet sä edes tajua sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä antikristus ymmärtäisit edes sen että omavanhurskaus tarkoittaa omaa voimaa, eli nyt kun kiellät asuvaisen Pyhän Hengen, niin juuri sinä olet se joka vaeltaa omalla voimalla!

        Sä oot niin tyhmä ettet sä edes tajua sitä.

        Kun kristitty saa voimansa Pyhästä Hengestä ei itsestä!

        Selitätkö vähän vielä omastavanhurskaudesta?

        Idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kristitty saa voimansa Pyhästä Hengestä ei itsestä!

        Selitätkö vähän vielä omastavanhurskaudesta?

        Idiootti.

        Tämä siis vaitolle. Hän puhuu käsitteitä mitä hän ei edes ymmärrä!

        Syyttää heitä omavanhurskaiksi jotka kuolettaa lihan himot Jeesuksen Kristuksen voimalla, ja omavanhurskaiksi niitä, jotka saavat Pyhästä Hengestä uskon voimaa, ja päälle hän sanoo että HÄN ei ole omavanhurskas vaikka hän ei tunnusta Jeesuksen Kristuksen voimaa ruumiissa joka on Pyhä Henki!

        Kenen voimalla sinä siis vaellat vaito?

        Ja kumpi meistä on omavanhurskas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä siis vaitolle. Hän puhuu käsitteitä mitä hän ei edes ymmärrä!

        Syyttää heitä omavanhurskaiksi jotka kuolettaa lihan himot Jeesuksen Kristuksen voimalla, ja omavanhurskaiksi niitä, jotka saavat Pyhästä Hengestä uskon voimaa, ja päälle hän sanoo että HÄN ei ole omavanhurskas vaikka hän ei tunnusta Jeesuksen Kristuksen voimaa ruumiissa joka on Pyhä Henki!

        Kenen voimalla sinä siis vaellat vaito?

        Ja kumpi meistä on omavanhurskas?

        Ja totisesti minä kuolletan minun lihan himoja Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä ja en turvaa itseeni, ja minun uskoni alkaja päättäjä on Jeesus Kristus joka sikisi Pyhästä Hengestä, ja minun voimani on hänen voimansa ja se on Pyhä Henki!

        Tämä uusiluterilainen antikristus hän yrittää sanoa Ettei jeesuksella Kristuksella olisi voimaa eli Pyhän Hengen tulta! HÄN on vanha antikristus ja VANHA valehtelija!


      • Anonyymi

        Ah nukutko sää ihmislapsi unta ah herää nyt jo ajattelemaan!

        Ei vaito sua kuolemasta pelasta, ei ihmisuskoo ei järjen viisaus!

        Ah herää nyt jo ajattelemaahan, sun kurjaa kohtaloasi vaan!

        Ei synnin unta sun soisi nukkua,  vaan pian nouse Herraa Jeesust tuntemaan!!


      • Anonyymi

        Teetkö sinä päivässä tuhat syntiä?

        Mistä ihmeestä on kyse, oletko saanut lestadiolaisen kasvatuksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ah nukutko sää ihmislapsi unta ah herää nyt jo ajattelemaan!

        Ei vaito sua kuolemasta pelasta, ei ihmisuskoo ei järjen viisaus!

        Ah herää nyt jo ajattelemaahan, sun kurjaa kohtaloasi vaan!

        Ei synnin unta sun soisi nukkua,  vaan pian nouse Herraa Jeesust tuntemaan!!

        Herää sinä vaan pitämään Mindeä vapahtajanasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teetkö sinä päivässä tuhat syntiä?

        Mistä ihmeestä on kyse, oletko saanut lestadiolaisen kasvatuksen?

        Aivan samoin kun sinäkin. Kysymys olikin, oletko yhtä huolestunut kaikista näitä 999 synnistä jotka päivässä teet, ajatuksin sanoin ja laiminlyönnein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teetkö sinä päivässä tuhat syntiä?

        Mistä ihmeestä on kyse, oletko saanut lestadiolaisen kasvatuksen?

        Raamatun mukaisen kasvatuksen olen saanut, kiitos Herralle.
        Vain ensimmäinen ihmispari luotiin synnittömiksi, he siis eivät syntyneet, heillä ei ollut napaakaan. Heidän langettuaan syntiin, kaikki ihmiset mitä maailmaan on syntynyt, syntyivät ja syntyvät kokonaan syntisinä.

        Kaikki muu opetus synnistä, jota kristinuskossakin viljellään, on saatanan valetta, jonka heikko sokea ihmisparka on uskonut.

        Ja ainoastaan Raamatun ilmoittaman oikean syntikäsityksen kautta ihminen voi käsittää sen, ettei hänellä ole mitään muuta pelastustietä, kun Jeesuksen Kristuksen ansio. Oma vanhurskaus, eli itse tavalla tai toisella ansaittu syntien vieritys pois itsestä, on kaikki saatanasta, joka on pukeutuneena enkelin asuun. Hän, siis saatana, on oikeastikin enkeli, ihmisiä miljoonin verroin viisaampi. - Hän valitsi väärin, pyrkiessään Jumalan paikalle. Hän on valehtelija, valheen isä. Eli kaikki totuuden vastainen, ajatukset teot ja laiminlyönnit Jumalan tahdon toteuttamisessa, on kotoisin saatanasta. Saatanalle ei kukaan ihminen voi mitään, hän on miljoonin verroin ihmistä viisaampi, ja lankeemuksensa vuoksi ihmisen korvissa saatanan puhe on erittäin miellyttävää, - se vastaa aina ihmisen tunteisiin ja tarpeisiin.

        Jumala puolestaan tuntuu heräämättömästä ihmisestä etusormi pystyssä määräilevältä, tuomitsevalta vaarilta. Hyvin pahalta olennolta. Näinhän jumalattomat Jumalaa kuvaavatkin puheissaan ja huutavat perkelettä ja saatanaa kaiien päivää puheissaankin.

        Vain Jumala sanansa ja Henkensä kautta voi herättää ihmisen omantunnon näkemään sen hirvittävän ristiriidan, mikä Jumalan sanassa ja omissa mieltymyksissä on jyrkästi Jumalan sanaa vastaan. Herännyt ihminen ymmärtää ajattelevansa ja toimivansa koko ajan Jumalan tahtoa vastaan.

        Kun Jumalan sanan mukaan pitäisi roistoja, miestappajia ja raiskaajia rakastaa sydämensä pohjasta saakka, niin me vihaamme heitä ja olisimme valmiita tekemään heille vaikka mitä julmuuksia. Kristus toimi näin, hän kuoli miestappajien raiskaajien ja rikollisten puolesta, jotta nämä saisivat elää ja perisivät ikuisen kodin hänen luonaan taivaassa. Stalin, Hitler ja nyt Putin ovat/olivat samassa asemassa kun mekin, syntisiä ihmisiä joiden puolesta Kristus kuoli.

        Useimmat ihmniset kuitenkin hylkäävät Jumalan tahdon ja Jumalan armon, koska he ovat rakastuneet omaan tahtoonsa ja pitävät sitä parhaana tahtona tässä maailmassa. 😢 Näin he ovat valinneet paikan elää ikuisesti erossa Jumalasta, ikuisessa helvetin vaivassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaisen kasvatuksen olen saanut, kiitos Herralle.
        Vain ensimmäinen ihmispari luotiin synnittömiksi, he siis eivät syntyneet, heillä ei ollut napaakaan. Heidän langettuaan syntiin, kaikki ihmiset mitä maailmaan on syntynyt, syntyivät ja syntyvät kokonaan syntisinä.

        Kaikki muu opetus synnistä, jota kristinuskossakin viljellään, on saatanan valetta, jonka heikko sokea ihmisparka on uskonut.

        Ja ainoastaan Raamatun ilmoittaman oikean syntikäsityksen kautta ihminen voi käsittää sen, ettei hänellä ole mitään muuta pelastustietä, kun Jeesuksen Kristuksen ansio. Oma vanhurskaus, eli itse tavalla tai toisella ansaittu syntien vieritys pois itsestä, on kaikki saatanasta, joka on pukeutuneena enkelin asuun. Hän, siis saatana, on oikeastikin enkeli, ihmisiä miljoonin verroin viisaampi. - Hän valitsi väärin, pyrkiessään Jumalan paikalle. Hän on valehtelija, valheen isä. Eli kaikki totuuden vastainen, ajatukset teot ja laiminlyönnit Jumalan tahdon toteuttamisessa, on kotoisin saatanasta. Saatanalle ei kukaan ihminen voi mitään, hän on miljoonin verroin ihmistä viisaampi, ja lankeemuksensa vuoksi ihmisen korvissa saatanan puhe on erittäin miellyttävää, - se vastaa aina ihmisen tunteisiin ja tarpeisiin.

        Jumala puolestaan tuntuu heräämättömästä ihmisestä etusormi pystyssä määräilevältä, tuomitsevalta vaarilta. Hyvin pahalta olennolta. Näinhän jumalattomat Jumalaa kuvaavatkin puheissaan ja huutavat perkelettä ja saatanaa kaiien päivää puheissaankin.

        Vain Jumala sanansa ja Henkensä kautta voi herättää ihmisen omantunnon näkemään sen hirvittävän ristiriidan, mikä Jumalan sanassa ja omissa mieltymyksissä on jyrkästi Jumalan sanaa vastaan. Herännyt ihminen ymmärtää ajattelevansa ja toimivansa koko ajan Jumalan tahtoa vastaan.

        Kun Jumalan sanan mukaan pitäisi roistoja, miestappajia ja raiskaajia rakastaa sydämensä pohjasta saakka, niin me vihaamme heitä ja olisimme valmiita tekemään heille vaikka mitä julmuuksia. Kristus toimi näin, hän kuoli miestappajien raiskaajien ja rikollisten puolesta, jotta nämä saisivat elää ja perisivät ikuisen kodin hänen luonaan taivaassa. Stalin, Hitler ja nyt Putin ovat/olivat samassa asemassa kun mekin, syntisiä ihmisiä joiden puolesta Kristus kuoli.

        Useimmat ihmniset kuitenkin hylkäävät Jumalan tahdon ja Jumalan armon, koska he ovat rakastuneet omaan tahtoonsa ja pitävät sitä parhaana tahtona tässä maailmassa. 😢 Näin he ovat valinneet paikan elää ikuisesti erossa Jumalasta, ikuisessa helvetin vaivassa.

        Ei tämä vaito usko edes Raamattua mitä koskee lihan himoja, hänen mielestään ne kirjoitukset ovat saatanasta. Ei hän myöskään usko asuvaiseen Pyhään Henkeen, vaikka se on kirjoitettu että me olemme Pyhän Hengen Temppelit!

        Kyllä me olemme joo saatanasta ja meissä on perkele, jotka tahdomme puolustaa puhdasta jumalansanaa voin kun olemme nyt surullisia tapauksia, ja meidän edestämme pitää aivan kyynelehtiäkin vielä koska meillä on puhdas omatunto Jeesuksessa Kristuksessa priiskoitusveren kautta! On se niin mahdottoman surullista ku me olemme tällaisia puhtaan kirjoitetun jumalansanan puolustajia ja tahdomme pitää pahentamattoman omantunnon ja hyvän omantunnon liiton Jumalan kanssa ja varustaa itsemme kaikilla Jumalan sota-aseilla! Kyllä me olemme nyt perkeleitä kun me teemme tällaista!

        Mutta onneksi meillä on vaito, niin hän voi sitten viitoittaa meille oikeata tietä taivaan kotiin, ei siihen tarvita mitään raamatun kirjoituksia, vaiton järjen rakennelmat ovat paljon parempia ja kelpaavat elävän Jumalankin edessä varmasti paljon paremmin kuin uuden Testamentin 12 vanhurskaan ja Pyhän apostolin kirjoitukset ja opit ja Jeesuksen opit ja profeettojen opetukset!

        Ei niillä mitään tee, vaiton ihmisviisaus on paljon enemmän! Voi kun tämä vaito nyt tulisi seuroihin ja alkaisi opettamaan seurakuntaa kun hän selvästi on paljon viisaampi kuin Jumalan sana joka käskee olemaan kuuliainen Pyhälle Hengelle, kun sanoo että kuunnelkaa mitä Henki seurakunnalle sanoo, ei saarnaajan Henki, vaan Pyhä Henki!

        Vaitolla kun on oma Henki, mikä menee Pyhän Hengen edelle!

        Voi vaito, kerros nyt onko sinun syntisi sovitettu taivaassa vai pelkästään sinun järjessäsi!

        Vaito en mä susta pahaa ajattele. Oikaisen vain vääriä käsityksiäsi. Vihaat lapinvanhimpia ja ehkä joitain saarnaajiakin, siksi minä sinua ojenna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä vaito usko edes Raamattua mitä koskee lihan himoja, hänen mielestään ne kirjoitukset ovat saatanasta. Ei hän myöskään usko asuvaiseen Pyhään Henkeen, vaikka se on kirjoitettu että me olemme Pyhän Hengen Temppelit!

        Kyllä me olemme joo saatanasta ja meissä on perkele, jotka tahdomme puolustaa puhdasta jumalansanaa voin kun olemme nyt surullisia tapauksia, ja meidän edestämme pitää aivan kyynelehtiäkin vielä koska meillä on puhdas omatunto Jeesuksessa Kristuksessa priiskoitusveren kautta! On se niin mahdottoman surullista ku me olemme tällaisia puhtaan kirjoitetun jumalansanan puolustajia ja tahdomme pitää pahentamattoman omantunnon ja hyvän omantunnon liiton Jumalan kanssa ja varustaa itsemme kaikilla Jumalan sota-aseilla! Kyllä me olemme nyt perkeleitä kun me teemme tällaista!

        Mutta onneksi meillä on vaito, niin hän voi sitten viitoittaa meille oikeata tietä taivaan kotiin, ei siihen tarvita mitään raamatun kirjoituksia, vaiton järjen rakennelmat ovat paljon parempia ja kelpaavat elävän Jumalankin edessä varmasti paljon paremmin kuin uuden Testamentin 12 vanhurskaan ja Pyhän apostolin kirjoitukset ja opit ja Jeesuksen opit ja profeettojen opetukset!

        Ei niillä mitään tee, vaiton ihmisviisaus on paljon enemmän! Voi kun tämä vaito nyt tulisi seuroihin ja alkaisi opettamaan seurakuntaa kun hän selvästi on paljon viisaampi kuin Jumalan sana joka käskee olemaan kuuliainen Pyhälle Hengelle, kun sanoo että kuunnelkaa mitä Henki seurakunnalle sanoo, ei saarnaajan Henki, vaan Pyhä Henki!

        Vaitolla kun on oma Henki, mikä menee Pyhän Hengen edelle!

        Voi vaito, kerros nyt onko sinun syntisi sovitettu taivaassa vai pelkästään sinun järjessäsi!

        Vaito en mä susta pahaa ajattele. Oikaisen vain vääriä käsityksiäsi. Vihaat lapinvanhimpia ja ehkä joitain saarnaajiakin, siksi minä sinua ojenna.

        Koskaan ei ole Vaito nimimerkkiä ollut täällä. Puheleeko kirjoittaja siis itselleen?

        Ellei Kristuksen täydelliseen sovitustyöhön usko, silloin on aivan turha tulla ollenkaan sinne, missä kristinuskoa julistetaan. Sellaiselle ihmiselle ei jää muuta, kun tyhjä jäljelle.

        Ja näitä riittää kyllä, sen tiedän, on tuo omavanhurskaus perkele monille kristinuskoa tunnustaville niin rakas perkele, ettei hänestä voi millään luopua ja luovuttaa koko elämäänsä Kristukselle. Millään ei suostuta pukeutumaan uskossa Kristuksen vanhurskauden pukuun ja antaa Jeesuksen veren puhdistaa itsensä kakeista synnistä. Ylpeys on monet pettänyt, tyhjiksi ei suostuta tulemaan ja kokonaan syntisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä vaito usko edes Raamattua mitä koskee lihan himoja, hänen mielestään ne kirjoitukset ovat saatanasta. Ei hän myöskään usko asuvaiseen Pyhään Henkeen, vaikka se on kirjoitettu että me olemme Pyhän Hengen Temppelit!

        Kyllä me olemme joo saatanasta ja meissä on perkele, jotka tahdomme puolustaa puhdasta jumalansanaa voin kun olemme nyt surullisia tapauksia, ja meidän edestämme pitää aivan kyynelehtiäkin vielä koska meillä on puhdas omatunto Jeesuksessa Kristuksessa priiskoitusveren kautta! On se niin mahdottoman surullista ku me olemme tällaisia puhtaan kirjoitetun jumalansanan puolustajia ja tahdomme pitää pahentamattoman omantunnon ja hyvän omantunnon liiton Jumalan kanssa ja varustaa itsemme kaikilla Jumalan sota-aseilla! Kyllä me olemme nyt perkeleitä kun me teemme tällaista!

        Mutta onneksi meillä on vaito, niin hän voi sitten viitoittaa meille oikeata tietä taivaan kotiin, ei siihen tarvita mitään raamatun kirjoituksia, vaiton järjen rakennelmat ovat paljon parempia ja kelpaavat elävän Jumalankin edessä varmasti paljon paremmin kuin uuden Testamentin 12 vanhurskaan ja Pyhän apostolin kirjoitukset ja opit ja Jeesuksen opit ja profeettojen opetukset!

        Ei niillä mitään tee, vaiton ihmisviisaus on paljon enemmän! Voi kun tämä vaito nyt tulisi seuroihin ja alkaisi opettamaan seurakuntaa kun hän selvästi on paljon viisaampi kuin Jumalan sana joka käskee olemaan kuuliainen Pyhälle Hengelle, kun sanoo että kuunnelkaa mitä Henki seurakunnalle sanoo, ei saarnaajan Henki, vaan Pyhä Henki!

        Vaitolla kun on oma Henki, mikä menee Pyhän Hengen edelle!

        Voi vaito, kerros nyt onko sinun syntisi sovitettu taivaassa vai pelkästään sinun järjessäsi!

        Vaito en mä susta pahaa ajattele. Oikaisen vain vääriä käsityksiäsi. Vihaat lapinvanhimpia ja ehkä joitain saarnaajiakin, siksi minä sinua ojenna.

        Onko sinun syntisi sovitettu esikoislestadiolaisten seuroissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun syntisi sovitettu esikoislestadiolaisten seuroissa?

        eihän koko vaitoa ole olemassakaan

        se on sellaista huhua vaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän koko vaitoa ole olemassakaan

        se on sellaista huhua vaan !

        Mitä mieltä olet itsesaastaisuudesta, jota juttua aloitus käsittelee?

        Onko sinua se kiusannut ja pidätkö sitäsyntinä esikoislestadiolaisen saarnaperinteen mukaisesti? Jo pidät, niin miksi, siksikö, että niin Pyhän Hengen kautta saarnaavat muutamat saarnamiehet?

        Nyt katse sinne peiliin ja rehellisyyttä peliin!
        Valehtelu on ainakin yhtä paha synti kuin itsesaastaisuus, vai onko se kuitenkin pienempi tai sopivassa tilanteessa esikoislestadiolaiselle ei lainkaan synti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä vaito usko edes Raamattua mitä koskee lihan himoja, hänen mielestään ne kirjoitukset ovat saatanasta. Ei hän myöskään usko asuvaiseen Pyhään Henkeen, vaikka se on kirjoitettu että me olemme Pyhän Hengen Temppelit!

        Kyllä me olemme joo saatanasta ja meissä on perkele, jotka tahdomme puolustaa puhdasta jumalansanaa voin kun olemme nyt surullisia tapauksia, ja meidän edestämme pitää aivan kyynelehtiäkin vielä koska meillä on puhdas omatunto Jeesuksessa Kristuksessa priiskoitusveren kautta! On se niin mahdottoman surullista ku me olemme tällaisia puhtaan kirjoitetun jumalansanan puolustajia ja tahdomme pitää pahentamattoman omantunnon ja hyvän omantunnon liiton Jumalan kanssa ja varustaa itsemme kaikilla Jumalan sota-aseilla! Kyllä me olemme nyt perkeleitä kun me teemme tällaista!

        Mutta onneksi meillä on vaito, niin hän voi sitten viitoittaa meille oikeata tietä taivaan kotiin, ei siihen tarvita mitään raamatun kirjoituksia, vaiton järjen rakennelmat ovat paljon parempia ja kelpaavat elävän Jumalankin edessä varmasti paljon paremmin kuin uuden Testamentin 12 vanhurskaan ja Pyhän apostolin kirjoitukset ja opit ja Jeesuksen opit ja profeettojen opetukset!

        Ei niillä mitään tee, vaiton ihmisviisaus on paljon enemmän! Voi kun tämä vaito nyt tulisi seuroihin ja alkaisi opettamaan seurakuntaa kun hän selvästi on paljon viisaampi kuin Jumalan sana joka käskee olemaan kuuliainen Pyhälle Hengelle, kun sanoo että kuunnelkaa mitä Henki seurakunnalle sanoo, ei saarnaajan Henki, vaan Pyhä Henki!

        Vaitolla kun on oma Henki, mikä menee Pyhän Hengen edelle!

        Voi vaito, kerros nyt onko sinun syntisi sovitettu taivaassa vai pelkästään sinun järjessäsi!

        Vaito en mä susta pahaa ajattele. Oikaisen vain vääriä käsityksiäsi. Vihaat lapinvanhimpia ja ehkä joitain saarnaajiakin, siksi minä sinua ojenna.

        Esikoislestadiolaisten kaikkien saarnaajien puheet tulevat heidän järjestään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoislestadiolaisten kaikkien saarnaajien puheet tulevat heidän järjestään!

        Eipä autuus lopultakaan perustu Pyhän Hengen ilmoituksiin vaan että synnit on anteeksi annettu Jeesuksen veren voiman kautta!

        Siinä on kaikki autuus!

        Ja siitä alkaa Pyhityksen tie!

        Ihminen ei koskaan tule Pyhäksi siinä mielessä että synnittömiä tulisi mutta Jumalaa pitää palvella Pyhyydessä ja siksi kristitty ei elä synnissä! Kristityllä kuitenki tulee olla synnintunto ettei omavanhurskaus nouse päähän! Mutta ei kristitty ole perkeleen palvelia, siksi kristitty ei elä synnissä!
        Vaan pyhyydessä Jumalaa palvellen Kristuksen uskon kautta puhtaalla omallatunnolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä autuus lopultakaan perustu Pyhän Hengen ilmoituksiin vaan että synnit on anteeksi annettu Jeesuksen veren voiman kautta!

        Siinä on kaikki autuus!

        Ja siitä alkaa Pyhityksen tie!

        Ihminen ei koskaan tule Pyhäksi siinä mielessä että synnittömiä tulisi mutta Jumalaa pitää palvella Pyhyydessä ja siksi kristitty ei elä synnissä! Kristityllä kuitenki tulee olla synnintunto ettei omavanhurskaus nouse päähän! Mutta ei kristitty ole perkeleen palvelia, siksi kristitty ei elä synnissä!
        Vaan pyhyydessä Jumalaa palvellen Kristuksen uskon kautta puhtaalla omallatunnolla!

        Luuletko tekopyhä kykeneväsi elämään pyhää Jumalalle kelpaavaa elämää?

        Voin kerto ettei se ole kenellekkään mahdollista. Eikä kristinusko tällaiseen valheeseen perustukkaan, vaan Jeesukseen Kristukseen.
        Jeesuksen pyhyys on häneen uskovan pyhyys.
        Jeesuksen puhtaus on häneen uskovan puhtaus.
        Jeesuksen vanhurskaus on häneen uskovan vanhurskaus.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe