Nainen, vien sinut hetkeksi ihmemaahan

Anonyymi-ap

Ja samassa tuli tuulen pyörre ja kaikki arkinen katosi ympäriltä.
Oli hämärää, seurana vain tyhjyys ja hiljaisuus.
Mitä tämä on? En ole aiemmin keskittynyt näin vahvasti, enkä kuvitellut näin voimakkaasti.
Mistä tämä toinen ulottuvuus tuli kohdalleni?
Olit yksin keskellä tyhjyyttä ja hiljaisuutta, mutta et ollut yksin.
Oppaasi oli mukana, hän johdatti sinua ja kaikki oli hänen käsissään ja se tuntui hyvältä.
Sinulla oli turvallinen ja rauhallinen olo, vaikka olit keskellä tyhjyyttä, kuin kadotuksessa.
Sinulla ei ollut mitään pelättävää siellä, mitä jokainen pelkää.
Olla yksin, unohdettuna, tyhjyydessä, ikuisesti.
Sinä katselit ympärillesi, mikä tämä paikka on.
Se oli kuin tumma huone ilman seiniä, ilman kaikua, se oli paikka, se oli tila.
Katso, kaukana näkyi valon kajaste, aurinko oli nousemassa ja samassa tila täyttyi valolla ja olit kauneimmassa puutarhassa.
Sinä kuulit veden solinan ja lintujen laulun, tunsit tuulen henkäyksen vasten kasvojasi.
Haistoit kukkien tuoksun ja näit taustalla kauniit vuoristomaisemat.
Sinä kuljit vesilähteen luokse ja joit puhtainta ja raikkainta vettä ja katsoit omaa kuvaasi, joka heijastui pinnalta.

Samassa havahduit takaisin arkeen ja sen tuomiin velvollisuuksiin ja meluun.
Kävitkö paratiisissa vai ihmemaassa?
Onko niillä eroa?
Jos joulumaa jokaiselta löytyy sydämestä, löytyisikö sieltä kaikki muukin?

Hetken sait viettää ihmemaassa, pienen hetken.
Talleta se muistona.

:)

97

1670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lopeta toi uittuilu

      • Anonyymi

        Helvettiä se oli.


    • Anonyymi

      En ole tuollaista nähnyt ajatellessani sinua. Eikä sinulla ole niin isoa oikeutta tulla ajatuksiini että voisit syrjäyttää kaiken muun ajatuksen. Sinä tulet ajatuksiini vain jos minäkin haluan ajatella sinua. Se tuntuu ja näkyy jos on molemminpuolista.

    • Anonyymi

      Parempi ne hyvästit jättää henkilölle suoraan. Tämä on vähän raukkamaista toimintaa.

      • Anonyymi

        Miksi haluat maalata tämän hyvästien jätöksi jollekin ihmiselle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haluat maalata tämän hyvästien jätöksi jollekin ihmiselle?

        Resonoi minussa sellaisiin kohtiin.


      • Anonyymi

        Jos jätettävä henkilö olisi narsisti, niin ei olisi ollenkaan raukkamaista toimintaa, vaan se ainoa ja oikea vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jätettävä henkilö olisi narsisti, niin ei olisi ollenkaan raukkamaista toimintaa, vaan se ainoa ja oikea vaihtoehto.

        No saatiinhan tämäkin diagnoosi tänne. Vähän väsynyttä.


    • Anonyymi

      En lue yli 7 riviä pitkiä litanioita!

      • suomenkielen rappeutuminen


      • Anonyymi
        possu kirjoitti:

        suomenkielen rappeutuminen

        Epäselvähkö ja sotkuinen aloitus ei innostu lukemaan.


    • Anonyymi

      Kun te löydätte paratiisinne tai ihmemaanne, niin te tahdotte jonkun jonka kanssa jakaa sen.
      Sillä "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".

    • Anonyymi

      Jos se touhu on niin upeaa, miksi pakotatte siihen mukaan? Kaikki pelkää teitä. Kukaan ei uskalla olla onnellinen, elää tai haaveilla, ajatella, sanoa mielipiteitä kun pelkäävät mitä viette ja teette.

      • Anonyymi

        Mikä siinä Susannassa on että se ja toinen nainen etsii aina miehen, jossa voi viedä muilta. Antakaa muiden elää ja hyväksykää ettei teitä haluta vainoamaan, viemään olemusta tai muuta. Eläkää siinä jos haluatte mutta älkää aina tänne tuoko hakkaajia, varkaita ja muuta. Minä en siitä touhusta pidä.


    • Anonyymi

      Tämä Messias-kompleksi on kyllä mielenkiintoista seurattavaa 🍿🍿🍿

      • Anonyymi

        Jaa, mielenkiintoinen kommentti.
        Voisitko hieman perustella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mielenkiintoinen kommentti.
        Voisitko hieman perustella?

        Minkälaisia perusteluja kaipaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisia perusteluja kaipaat

        Millä perusteilla teit diagnoosisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteilla teit diagnoosisi?

        Onhan tässä ja eilisessä tekstissä sellaista pyhää kaikkivoipaisuutta. Eikä voi välttyä mielikuvalta karismaattisesta saarnaajasta, jota heikot ja satutetut seuraa virvoittavien vesien äärelle. Minäkin seuraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tässä ja eilisessä tekstissä sellaista pyhää kaikkivoipaisuutta. Eikä voi välttyä mielikuvalta karismaattisesta saarnaajasta, jota heikot ja satutetut seuraa virvoittavien vesien äärelle. Minäkin seuraan.

        No, virvoittuuko se sielu siitä vedestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, virvoittuuko se sielu siitä vedestä?

        Enpä tiedä. Ennemmin tekee uteliaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tiedä. Ennemmin tekee uteliaaksi.

        Sitten se toimii.
        Se herättää jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten se toimii.
        Se herättää jotain.

        Toimii, toimii. Toimii suurelle joukolle seuraajia.


    • Anonyymi

      Meillähän tämä oleminen on vain fantasiaa. Mutta koen silti etten olisi sinulle tarpeeksi riittävä ja tasokas. Tarvitset kaltaisesi naisen.

      • Anonyymi

        Oot sä. Todellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot sä. Todellakin.

        En koe olevani. Pidän sinua niin suuressa arvossa omassa päässäni että on vaikea nähdä meitä yhdessä. En ollut tutustumisen arvoinen kun ei kasvotusten puhuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koe olevani. Pidän sinua niin suuressa arvossa omassa päässäni että on vaikea nähdä meitä yhdessä. En ollut tutustumisen arvoinen kun ei kasvotusten puhuttu.

        Ok.


      • Anonyymi

        Niin, eikö tuo riittävyys ja tasokkuus ole sen toisen päätettävissä?
        Ja mistä sinä tiedät millaisen naisen tarvitsen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eikö tuo riittävyys ja tasokkuus ole sen toisen päätettävissä?
        Ja mistä sinä tiedät millaisen naisen tarvitsen?

        En tiedäkään. Siinä se ongelma onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedäkään. Siinä se ongelma onkin.

        Kaikilla on omia stantardeja ja vaatimuksia puolison suhteen.
        Se voi olla painottunut joko henkiseen taikka fyysiseen puoleen taikka maallisiin stantardeihin ja normeihin.

        Luotettavuus on tärkeää ja se, että viihtyy toistensa seurassa, tulevat toimeen keskenään, kumpikaan ei jarruta toista vaan tukee ja auttaa.
        Sellaista yhteen hiileen puhaltamista ja sitoutumista omasta vapaasta tahdostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on omia stantardeja ja vaatimuksia puolison suhteen.
        Se voi olla painottunut joko henkiseen taikka fyysiseen puoleen taikka maallisiin stantardeihin ja normeihin.

        Luotettavuus on tärkeää ja se, että viihtyy toistensa seurassa, tulevat toimeen keskenään, kumpikaan ei jarruta toista vaan tukee ja auttaa.
        Sellaista yhteen hiileen puhaltamista ja sitoutumista omasta vapaasta tahdostaan.

        Miten sinä itse koet sen miten olisin sinulle mies riittävä tai tarpeeksi tasokas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä itse koet sen miten olisin sinulle mies riittävä tai tarpeeksi tasokas?

        Hyvä kysymys.
        Silloinhan sinun tulisi tietää vaatimukseni jotta voisit tietää asian.
        Ja jos sinä ne täytät, niin olet riittävä ja tarpeeksi tasokas.

        Mitä muuten tarkoitat tasokkuudella?

        Sitten tietysti ihminen kasvaa ja kehittyy ja viisastuu ajan kanssa.
        Täydellinen ei tarvitse olla, mutta sitä kohti on hyvä kasvaa.

        Yksi tärkeä asia on, että priorisoi asiat oikein.
        Mitä elämältä haluaa, mikä on se tärkein asia minkä vuoksi jättäisi kaiken muun taakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys.
        Silloinhan sinun tulisi tietää vaatimukseni jotta voisit tietää asian.
        Ja jos sinä ne täytät, niin olet riittävä ja tarpeeksi tasokas.

        Mitä muuten tarkoitat tasokkuudella?

        Sitten tietysti ihminen kasvaa ja kehittyy ja viisastuu ajan kanssa.
        Täydellinen ei tarvitse olla, mutta sitä kohti on hyvä kasvaa.

        Yksi tärkeä asia on, että priorisoi asiat oikein.
        Mitä elämältä haluaa, mikä on se tärkein asia minkä vuoksi jättäisi kaiken muun taakseen.

        Erilaiset tasot elämälle. Jotkut on rikkaita ja jotkut köyhiä. Mitkä ovat siis sinulle ne ehdot että nainen on riittävä sinulle? Haluatko saman tasoisen kuin itse olet vai riittääkö alempitasoinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erilaiset tasot elämälle. Jotkut on rikkaita ja jotkut köyhiä. Mitkä ovat siis sinulle ne ehdot että nainen on riittävä sinulle? Haluatko saman tasoisen kuin itse olet vai riittääkö alempitasoinen?

        Mielenkiintoinen kysymys.
        En tietenkään valitse naista omaisuuden takia, en siis järjestele heitä minkään maallisen turhuuden perusteella.
        Omaisuuden saa hankittua ja niin paljon kuin ikinä tahtoo.

        Mä olen itse aika ala tasolla tällä hetkellä jos katsoo vaikka pankkitiliä.
        Mutta toisaalta täältä voi halutessaan mennä minne tahansa.

        Monet asiat ovat väliaikaisia ja sellaisia pysähdyspisteitä jossa katsellaan ja etsitään ja otetaan se uusi suunta.
        Siinä mielessä se taso, jos se perustuu omaisuuteen, ei haittaa, koska jos puhalletaan yhteiseen hiileen, niin vaikka oltaisiin kuinka alhaalla, niin päästään yhdessä niin ylös kuin tahdotaan.

        Siinä mielessä joku taso on ihan yhdentekevää, koska sen voi halutessaan muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen kysymys.
        En tietenkään valitse naista omaisuuden takia, en siis järjestele heitä minkään maallisen turhuuden perusteella.
        Omaisuuden saa hankittua ja niin paljon kuin ikinä tahtoo.

        Mä olen itse aika ala tasolla tällä hetkellä jos katsoo vaikka pankkitiliä.
        Mutta toisaalta täältä voi halutessaan mennä minne tahansa.

        Monet asiat ovat väliaikaisia ja sellaisia pysähdyspisteitä jossa katsellaan ja etsitään ja otetaan se uusi suunta.
        Siinä mielessä se taso, jos se perustuu omaisuuteen, ei haittaa, koska jos puhalletaan yhteiseen hiileen, niin vaikka oltaisiin kuinka alhaalla, niin päästään yhdessä niin ylös kuin tahdotaan.

        Siinä mielessä joku taso on ihan yhdentekevää, koska sen voi halutessaan muuttaa.

        Tällä hetkellä mutta myöhemmin et ole? Hän ei ole alatasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erilaiset tasot elämälle. Jotkut on rikkaita ja jotkut köyhiä. Mitkä ovat siis sinulle ne ehdot että nainen on riittävä sinulle? Haluatko saman tasoisen kuin itse olet vai riittääkö alempitasoinen?

        Sillai kivasti haastava jonka kanssa on hyvä olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillai kivasti haastava jonka kanssa on hyvä olla

        Entä nuo tasot riittääkö alempitasoinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä mutta myöhemmin et ole? Hän ei ole alatasolla.

        No en tänne tasolle ajatellut jääväni, voisihan sitä myydä jotain, niin näyttäisi se pankkitili tietenkin kivemmalta, mutta ei sellaisella nyt mikään hoppu vielä ole.
        Samahan se missä muodossa sen rahan pitää, numeroina pankkitilillä inflaation syötävänä tai asunnossa konkreetisena materiana jotain hyötyä tuottamassa ja arvoa pitämässä.
        Sitä mukaan sitten toimii kun tilanteet vaativat.

        Mutta se taso ei ole ongelma, sen voi halutessaan nostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en tänne tasolle ajatellut jääväni, voisihan sitä myydä jotain, niin näyttäisi se pankkitili tietenkin kivemmalta, mutta ei sellaisella nyt mikään hoppu vielä ole.
        Samahan se missä muodossa sen rahan pitää, numeroina pankkitilillä inflaation syötävänä tai asunnossa konkreetisena materiana jotain hyötyä tuottamassa ja arvoa pitämässä.
        Sitä mukaan sitten toimii kun tilanteet vaativat.

        Mutta se taso ei ole ongelma, sen voi halutessaan nostaa.

        Tiedän ettei hän jää. Hän ihan työtä tekemällä tienaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en tänne tasolle ajatellut jääväni, voisihan sitä myydä jotain, niin näyttäisi se pankkitili tietenkin kivemmalta, mutta ei sellaisella nyt mikään hoppu vielä ole.
        Samahan se missä muodossa sen rahan pitää, numeroina pankkitilillä inflaation syötävänä tai asunnossa konkreetisena materiana jotain hyötyä tuottamassa ja arvoa pitämässä.
        Sitä mukaan sitten toimii kun tilanteet vaativat.

        Mutta se taso ei ole ongelma, sen voi halutessaan nostaa.

        Sun on pakko olla neitsyt horoskoopiltas😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun on pakko olla neitsyt horoskoopiltas😁

        Ihan skorppari, jos niillä on jotain merkitystä.


      • Anonyymi

        Millainen nainen puhuu itsestään noin? Ja ensinnäkin kuka mies kuvittelee "sen naisensa" kirjoittavan itsestään noin? Menkää nyt itseenne tasojenne kanssa. Kaikkivaltiaan edessä olette samaa luuta ja nahkaa, jos olette eläneet sillä tavoin että kestää päivänvaloa niin ei hätää. Ja sinä nainen, joka noin kirjoitat, huonolla itsetunnolla eläminen on taakka, sinulle ja myös tulevalle puolisolle, työstä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen nainen puhuu itsestään noin? Ja ensinnäkin kuka mies kuvittelee "sen naisensa" kirjoittavan itsestään noin? Menkää nyt itseenne tasojenne kanssa. Kaikkivaltiaan edessä olette samaa luuta ja nahkaa, jos olette eläneet sillä tavoin että kestää päivänvaloa niin ei hätää. Ja sinä nainen, joka noin kirjoitat, huonolla itsetunnolla eläminen on taakka, sinulle ja myös tulevalle puolisolle, työstä sitä.

        Tiedän etten ole täydellinen naisena. Kysyn vain mieheltä kelpaanko hänelle jos en ole saman tasoinen kuin hän. Se on ihan arkipäivää kun ruetaan miettimään kuinka sijoitutaan rikkaisiin ja köyhiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän etten ole täydellinen naisena. Kysyn vain mieheltä kelpaanko hänelle jos en ole saman tasoinen kuin hän. Se on ihan arkipäivää kun ruetaan miettimään kuinka sijoitutaan rikkaisiin ja köyhiin.

        Jos sellaista pitää kysyä, niin jotain on vialla siinä suhteen perustamisessa.
        Suhteen pitäisi olla kahden henkilön välinen liitto, eikä omaisuuksien välinen liitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sellaista pitää kysyä, niin jotain on vialla siinä suhteen perustamisessa.
        Suhteen pitäisi olla kahden henkilön välinen liitto, eikä omaisuuksien välinen liitto.

        Ongelma on siinä kun mies on niin hyvä ja itse matelen perässä. Tulee väkisin olo etten ole riittävä hänelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä kun mies on niin hyvä ja itse matelen perässä. Tulee väkisin olo etten ole riittävä hänelle.

        Provo. Hakeudu hoitoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Provo. Hakeudu hoitoon

        Minä hakeudun jos siltä tuntuu. Harmi kun jotkut eivät ymmärrä ajatuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen nainen puhuu itsestään noin? Ja ensinnäkin kuka mies kuvittelee "sen naisensa" kirjoittavan itsestään noin? Menkää nyt itseenne tasojenne kanssa. Kaikkivaltiaan edessä olette samaa luuta ja nahkaa, jos olette eläneet sillä tavoin että kestää päivänvaloa niin ei hätää. Ja sinä nainen, joka noin kirjoitat, huonolla itsetunnolla eläminen on taakka, sinulle ja myös tulevalle puolisolle, työstä sitä.

        Minua myös hämmentää puhetyyli ”olenko riittävän tasokas sinulle mies” voi hyvä ihme miksi joku nainen alentaisi itseään tai mies ylentää miettimällä onko naisessa hänelle tarpeeksi tasoa? Ihmisarvon aliarvioimista. Tai no kyllä minäkin mietin ihmisen elintapoja käytöstä siisteyttä arvoja hyvyyttä jne niillä on todellakin väliä!! Mutta että ”kelpaanko minä mies sinulle” voi peräruisku!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua myös hämmentää puhetyyli ”olenko riittävän tasokas sinulle mies” voi hyvä ihme miksi joku nainen alentaisi itseään tai mies ylentää miettimällä onko naisessa hänelle tarpeeksi tasoa? Ihmisarvon aliarvioimista. Tai no kyllä minäkin mietin ihmisen elintapoja käytöstä siisteyttä arvoja hyvyyttä jne niillä on todellakin väliä!! Mutta että ”kelpaanko minä mies sinulle” voi peräruisku!!

        Mutta hän saa paljon parempaa. Kyse olikin kelpaanko oman tasoni kanssa hänen "parhaimmalle" tasolleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta hän saa paljon parempaa. Kyse olikin kelpaanko oman tasoni kanssa hänen "parhaimmalle" tasolleen.

        No mitä hän tahtoo?
        Mitä hän vaatii?
        Mitkä ovat hänen tasovaatimuksensa?
        Tiedätkö ne ja yletytkö mielestäsi niille tasoille?
        Hakeeko hän parasta ja täydellisintä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä hän tahtoo?
        Mitä hän vaatii?
        Mitkä ovat hänen tasovaatimuksensa?
        Tiedätkö ne ja yletytkö mielestäsi niille tasoille?
        Hakeeko hän parasta ja täydellisintä?

        Sitähän minä tuossa kysyinkin kun en tiedä. Sen tiedän itsestäni etten ole hänen tasoinen ja hän saa oman tasoisia naisia jos vain haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän minä tuossa kysyinkin kun en tiedä. Sen tiedän itsestäni etten ole hänen tasoinen ja hän saa oman tasoisia naisia jos vain haluaa.

        No mitä hän vastasi kun kysyit?
        Asettikko hän ne tasot jonne et yllä vai sinä itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä hän vastasi kun kysyit?
        Asettikko hän ne tasot jonne et yllä vai sinä itse?

        En ole kysynyt häneltä itseltään vain täällä palstalla. En tiedä mitä hän vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kysynyt häneltä itseltään vain täällä palstalla. En tiedä mitä hän vastaa.

        Outoa.
        Jos olet kysynyt ja on vastattu, niin etkö sinä silloin jo tiedä jotain niistä tasoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa.
        Jos olet kysynyt ja on vastattu, niin etkö sinä silloin jo tiedä jotain niistä tasoista?

        En tiedä kuka hän täällä on ja siksi en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kuka hän täällä on ja siksi en tiedä.

        No tuo on varmaan totta, ettei voi olla ihan varma.
        Mutta kai sinulle on jotain selvinnyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo on varmaan totta, ettei voi olla ihan varma.
        Mutta kai sinulle on jotain selvinnyt?

        Jos nyt johonkin täällä on uskomista niin kyllä on. Tuosta millaista naista hän hakee en tiedä.


      • Anonyymi

        Kai sinulla on suunnitelmia muutenkin. Voit elää ja toteuttaa niitä ilman minuakin. Minun elämä menisi uusiksi tiedän. Se on iso riski ja samaan aikaan mahdollisuus. Jätitkö minutkin taaksesi kun olen tavallaan menneisyyden haamu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinulla on suunnitelmia muutenkin. Voit elää ja toteuttaa niitä ilman minuakin. Minun elämä menisi uusiksi tiedän. Se on iso riski ja samaan aikaan mahdollisuus. Jätitkö minutkin taaksesi kun olen tavallaan menneisyyden haamu?

        On ja niitä toteutan sitten ajallaan.
        Mutta suunnitelmiin kuuluu myös se elämänkumppani ja sekin muuttaa suunnitelmia, sillä hänelläkin on unelmansa ja ne täytyy sovittaa yhteen.

        Kyse on siitäkin, että missä ja miten tahdomme elää.
        Päätänkö olla tässä ja rakentaa oman ja sitten löytyy myöhemmin joku ja sitten puretaan ja rakennetaan uusiksi yhteinen.
        Sellaista tahtoisin välttää.
        Ja kun seison tässä perustuksilla, niin löytyykö jo nyt joku ja saadaan yhdessä rakennettua kerralla sellainen yhteinen kuin me tahdomme.

        Riskihän se on ja mahdollisuus.
        Mutta minä en tule antamaan sitä riskiä vaan mahdollisuuden ja auttamaan unelmien toteutumisessa.
        Minä olen sellaiseen sitoutunut.
        En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla menneisyyden haamulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ja niitä toteutan sitten ajallaan.
        Mutta suunnitelmiin kuuluu myös se elämänkumppani ja sekin muuttaa suunnitelmia, sillä hänelläkin on unelmansa ja ne täytyy sovittaa yhteen.

        Kyse on siitäkin, että missä ja miten tahdomme elää.
        Päätänkö olla tässä ja rakentaa oman ja sitten löytyy myöhemmin joku ja sitten puretaan ja rakennetaan uusiksi yhteinen.
        Sellaista tahtoisin välttää.
        Ja kun seison tässä perustuksilla, niin löytyykö jo nyt joku ja saadaan yhdessä rakennettua kerralla sellainen yhteinen kuin me tahdomme.

        Riskihän se on ja mahdollisuus.
        Mutta minä en tule antamaan sitä riskiä vaan mahdollisuuden ja auttamaan unelmien toteutumisessa.
        Minä olen sellaiseen sitoutunut.
        En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla menneisyyden haamulla.

        Miten oikein ajattelit elämänkumppanin minusta saada jos me ei enää nähdä missään eikä tunneta? Siihen lisänä vaikea elämäntilanne. On minullakin unelmia mutta tuntuu etten saavuta mitään omia tavoitteitani ja siitä syytä tuntuu etten ole tyytyväinen itseeni ja ajattelen etten olisi tarpeeksi hyvä sinullekaan. Varmasti löydät jonkun ja voit sen kanssa toteuttaa unelmia ja jos ei niin voit itsekin rakentaa. Äläkä tyydy sellaiseen naiseen joka alkaa sanomaan ettei tämä ole hyvä kun pitäisi tyytyä siihen mitä on. Se on aina riski jota en voi ottaa ennen kun tuntisimme paremmin. Siksi olemme umpikujassa. Että jos olet kaiken vanhan jättänyt taaksesi niin olenko minäkin jäänyt taakse menneisyyteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän etten ole täydellinen naisena. Kysyn vain mieheltä kelpaanko hänelle jos en ole saman tasoinen kuin hän. Se on ihan arkipäivää kun ruetaan miettimään kuinka sijoitutaan rikkaisiin ja köyhiin.

        Kenelle miehelle? Taiat houria taasen jostain varatusta miehestä mies!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle miehelle? Taiat houria taasen jostain varatusta miehestä mies!

        Et ole hän jos pitää tuollaisia kysyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten oikein ajattelit elämänkumppanin minusta saada jos me ei enää nähdä missään eikä tunneta? Siihen lisänä vaikea elämäntilanne. On minullakin unelmia mutta tuntuu etten saavuta mitään omia tavoitteitani ja siitä syytä tuntuu etten ole tyytyväinen itseeni ja ajattelen etten olisi tarpeeksi hyvä sinullekaan. Varmasti löydät jonkun ja voit sen kanssa toteuttaa unelmia ja jos ei niin voit itsekin rakentaa. Äläkä tyydy sellaiseen naiseen joka alkaa sanomaan ettei tämä ole hyvä kun pitäisi tyytyä siihen mitä on. Se on aina riski jota en voi ottaa ennen kun tuntisimme paremmin. Siksi olemme umpikujassa. Että jos olet kaiken vanhan jättänyt taaksesi niin olenko minäkin jäänyt taakse menneisyyteen?

        No ei varmasti saakaan elämänkumpania sellaisesta jota ei näe eikä tunne.
        Vaikeat elämäntilanteet, mitä niitä sitten on?
        Niistä pääsee yli, niihin ei tule jäädä.
        Mitä unelmia sinulla on?
        Minullakin on unelmia, mutta en niitä paljon edes yritäkään vielä saavutella.

        Itse asiassa tuollainen nainen joka asettaa korkeampia tavotteita olisi hyvä, mutta rajansa kaikella.
        Tyytyy myös vähempään mutta ei huonoon, aina voi pyrkiä parempaan, mutta hyvissä rajoissa ja sovussa.
        En siis ymmärrä jos pitäisi pysyä paikallaan ja tyytyä siihen ja verrokkina olisi joku vielä huonompi vaihtoehto.
        "Syö pettua mukisematta, sillä Afrikassa syödään savea." mentaliteetti ei oikein iske.
        Siihen en tyytyisi vaan istuttaisin ennemmin oman kasvimaan.
        Eli hyvissä rajoissa kannattaa ja tuleekin pyrkiä parempaan, mutta ei mitään miksi meillä on vaan maserati kun voisi olla bugatti.

        Kaikki entinen elämä on jätetty taakse, eihän se ollut edes oma elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei varmasti saakaan elämänkumpania sellaisesta jota ei näe eikä tunne.
        Vaikeat elämäntilanteet, mitä niitä sitten on?
        Niistä pääsee yli, niihin ei tule jäädä.
        Mitä unelmia sinulla on?
        Minullakin on unelmia, mutta en niitä paljon edes yritäkään vielä saavutella.

        Itse asiassa tuollainen nainen joka asettaa korkeampia tavotteita olisi hyvä, mutta rajansa kaikella.
        Tyytyy myös vähempään mutta ei huonoon, aina voi pyrkiä parempaan, mutta hyvissä rajoissa ja sovussa.
        En siis ymmärrä jos pitäisi pysyä paikallaan ja tyytyä siihen ja verrokkina olisi joku vielä huonompi vaihtoehto.
        "Syö pettua mukisematta, sillä Afrikassa syödään savea." mentaliteetti ei oikein iske.
        Siihen en tyytyisi vaan istuttaisin ennemmin oman kasvimaan.
        Eli hyvissä rajoissa kannattaa ja tuleekin pyrkiä parempaan, mutta ei mitään miksi meillä on vaan maserati kun voisi olla bugatti.

        Kaikki entinen elämä on jätetty taakse, eihän se ollut edes oma elämä.

        En tässä avaa sen enempää. Jos tiemme osuu yhteen niin kerron sinulle kaiken. Mutta osuuko ne en osaa sanoa. Aika hiljaista on ollut tähänkin mennessä. Niin siis tottakai se nainen saa olla millainen ikinä onkaan mutta älä liian vaativaa ota. Jos olet rakentanut talon ja se pitäisi purkaa sen naisen takia niin on aika vaativan oloinen. Mielummin juuri tekisi pieniä muutoksia eikä kaiken alusta. Minulla on omat tavoitteeni mutta masentaa kun en saavuta mitään mitä haluan. Mitä tarkoitat tuolla ettei ollut edes oma elämä? Jäinkö minäkin unohdukseen sen vanhan elämän kanssa vai muisteletko minua vielä


      • Anonyymi

        "Sinun elämäsi menisi uusiksi.
        Minä olen jo jättänyt sen kaiken vanhan taakse ja olen siis lähdössä uuteen.
        Jos joku lähtee mukaan, niin hänen on lähdettävä mukaan."

        Miksi sinä et lähtisi naisen mukaan? Miksi naisen pitää olla aina se, joka joutuu seuraamaan miestä?

        -sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tässä avaa sen enempää. Jos tiemme osuu yhteen niin kerron sinulle kaiken. Mutta osuuko ne en osaa sanoa. Aika hiljaista on ollut tähänkin mennessä. Niin siis tottakai se nainen saa olla millainen ikinä onkaan mutta älä liian vaativaa ota. Jos olet rakentanut talon ja se pitäisi purkaa sen naisen takia niin on aika vaativan oloinen. Mielummin juuri tekisi pieniä muutoksia eikä kaiken alusta. Minulla on omat tavoitteeni mutta masentaa kun en saavuta mitään mitä haluan. Mitä tarkoitat tuolla ettei ollut edes oma elämä? Jäinkö minäkin unohdukseen sen vanhan elämän kanssa vai muisteletko minua vielä

        Lähinnä perustuksilla ja rakentamisilla tarkoitan elämää, en niinkään taloa vaikka sekin voi olla osana sitä.
        Koska tilanne on nyt mikä on ja tästä pääsee minne vaan.
        Ne kaikki tahtoisin sitten sen elämänkumppanin kanssa yhdessä päättää.
        Onhan niitä suunnitelmia, mutta kannattaako kiinnittää ja ankkuroida itseään minnekään?
        Olen risteyksessä ja voin lähteä ihan mihin suuntaan tahansa, kaikki mahdollisuudet ovat siis avoinna.
        Perusta on, sille voi siis rakentaa ja minä tahdon rakentaa sille jonkun kanssa, en yksin mutta pystyn kyllä yksinkin rakentamaan, ei se siitä ole kiinni.
        Varmaan löytyy jostain nainen joka myös tahtoo yhteistä elämää ja yhteistä yhteisoloa ihan alusta asti yhdessä rakennetaan yhteinen elämä yhteisine unelmineen.
        Hetki sellaiselle on nyt.

        Se ettei ollut oma elämä, niin ei se mennyt minun suunnitelmieni mukaan.
        Eli aina oli joku ulkopuolinen määräämässä ja vaikuttamassa asioiden kulkuun.
        Mun elämä sabotoitiin.

        En siis paljon haikaile enkä muistele mennyttä ja edelleen koska olen elossa sen kaiken jälkeen, niin parempikin niin.
        Onhan siinä aikamoinen tarina itselläkin takana ja se on vasta alkua sille mitä on tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinun elämäsi menisi uusiksi.
        Minä olen jo jättänyt sen kaiken vanhan taakse ja olen siis lähdössä uuteen.
        Jos joku lähtee mukaan, niin hänen on lähdettävä mukaan."

        Miksi sinä et lähtisi naisen mukaan? Miksi naisen pitää olla aina se, joka joutuu seuraamaan miestä?

        -sivusta

        Lähtisin kyllä jos olisi sama suunta, ei se sitä ole kuka seuraa ketä vaan että on se yhteinen tulevaisuus ja unelmat.

        Ei naisten tarvitse lähteä seuraamaan miestä, nainen voi laittaa myös ilmoituksen että hakee miestä joka seuraa häntä ja varmaan löytääkin sellaisen.

        Minulla on ollut se yhteinen elämä tässä aina esillä, mutta mä tiedän mitä mä voin itse tarjota ja siksi mä tiedän että siinä menee elämä uusiksi ja täytyy lähteä uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä perustuksilla ja rakentamisilla tarkoitan elämää, en niinkään taloa vaikka sekin voi olla osana sitä.
        Koska tilanne on nyt mikä on ja tästä pääsee minne vaan.
        Ne kaikki tahtoisin sitten sen elämänkumppanin kanssa yhdessä päättää.
        Onhan niitä suunnitelmia, mutta kannattaako kiinnittää ja ankkuroida itseään minnekään?
        Olen risteyksessä ja voin lähteä ihan mihin suuntaan tahansa, kaikki mahdollisuudet ovat siis avoinna.
        Perusta on, sille voi siis rakentaa ja minä tahdon rakentaa sille jonkun kanssa, en yksin mutta pystyn kyllä yksinkin rakentamaan, ei se siitä ole kiinni.
        Varmaan löytyy jostain nainen joka myös tahtoo yhteistä elämää ja yhteistä yhteisoloa ihan alusta asti yhdessä rakennetaan yhteinen elämä yhteisine unelmineen.
        Hetki sellaiselle on nyt.

        Se ettei ollut oma elämä, niin ei se mennyt minun suunnitelmieni mukaan.
        Eli aina oli joku ulkopuolinen määräämässä ja vaikuttamassa asioiden kulkuun.
        Mun elämä sabotoitiin.

        En siis paljon haikaile enkä muistele mennyttä ja edelleen koska olen elossa sen kaiken jälkeen, niin parempikin niin.
        Onhan siinä aikamoinen tarina itselläkin takana ja se on vasta alkua sille mitä on tulossa.

        Niin voihan se elämä ja sen perustuksetkin olla. Itse ajattelin taloa. Ymmärrän sen hyvin että mahdollisuuksia sinulla on vaikka mihin ja haluat sen tehdä oman elämänkumppanin kanssa tai yksinkin. Kauanko ajattelit odottaa? Minusta ei ihan hetkeen ole mihinkään. Tietysti jäit mieleeni ja olisin halunnut olla elämässäsi jotenkin mutta aina ei saa mitä haluaa. On sinänsä harmi kun kaikki tämä mahdollinen ja mahdoton jää vain tänne. On harmi kuulla tuo. Eihän tuollaista päällepäin pysty näkemään. Minullakin ollut enemmän ja vähemmän vaikeaa mutta menneisyyttä en voi jättää taakseni vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta hän saa paljon parempaa. Kyse olikin kelpaanko oman tasoni kanssa hänen "parhaimmalle" tasolleen.

        Mikä v***n taso???
        Mikä sen ukon taso on?
        Ukko Ylijumala?
        Ja sinä olet maan matonen?
        Voi hyvä jumala näitä repoanoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä v***n taso???
        Mikä sen ukon taso on?
        Ukko Ylijumala?
        Ja sinä olet maan matonen?
        Voi hyvä jumala näitä repoanoita

        Nämä oli nyt vain ajatuksiani. Kuten tuossa puhuin hänen kanssaan ja sain nyt ajatukseni kasaan. Hänellä on ihmeellinen vaikutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sellaista pitää kysyä, niin jotain on vialla siinä suhteen perustamisessa.
        Suhteen pitäisi olla kahden henkilön välinen liitto, eikä omaisuuksien välinen liitto.

        Sivusta: avioliitto on ennen kaikkea taloudellinen järjestely. Lupaus osallistua toisen elatukseen ja varautumista kuoleman varalle. Lasten asemaan sillä on ollut myös vaikutusta. Kenellä se lisää sitoutumista toiseen, että on pidetty juhlat ja saatu sormukset. Kyllä sen sitoutumisen pitää olla siellä, vaikka ilman noitakin. Huoh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta: avioliitto on ennen kaikkea taloudellinen järjestely. Lupaus osallistua toisen elatukseen ja varautumista kuoleman varalle. Lasten asemaan sillä on ollut myös vaikutusta. Kenellä se lisää sitoutumista toiseen, että on pidetty juhlat ja saatu sormukset. Kyllä sen sitoutumisen pitää olla siellä, vaikka ilman noitakin. Huoh.

        Kyllä se avioehtokin on keksitty ja että jaetaan kaikki niin että maksetaan yhdessä. Mutta jos en tienaa tarpeeksi kelpaanko silti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä v***n taso???
        Mikä sen ukon taso on?
        Ukko Ylijumala?
        Ja sinä olet maan matonen?
        Voi hyvä jumala näitä repoanoita

        Seuraat yhden ihmisen dialogia.


    • Anonyymi

      Onko ajattelu molemminpuolista vai vaan sinun puolesta tapahtuvaa?

    • Anonyymi

      Onko tämä se turvapaikka jota pyysin?

      • Anonyymi

        Ei ollut. Hyvää matkaa muille kuitenkin.


    • Anonyymi

      Kun omaa luovia harrastuksia tai ammatin missä tarvitsee luovuutta ihmemaassa kulkee joka päivä.... Joskus montakin kertaa päivässä...
      Sitte taas ainakin omakohtaisesti ihmisuhteisiin liittyvät asiat ovat olleet paljon maallisempia kun se maailma missä kuljen luovuuden siivin...

      On tässä vähän kyllä sitäkin ettei kukaan ole halunnut aidosti jakaa elämääni tai maailmaani pintaa syvemältä...
      On kokeiltu monia kertoa iän lähestyessä 40...
      Joten olen sulkenut sen oven muilta...

      Mutta yksin matkailen kyllä miellän muissa ulottuvuuksissa ...
      Oli siten taide tai musiikki mikä minut sinne vie...

      Aloitus ei ole minulle vaikka nainen olenkin...
      Mutta toivottavasti tavoitaa sen ihmisen joka jakaa maailmasi....

      Olisi kyllä ihanas jos olisi tälläinen matkakaveri näillä elämän muuten maalisesti kolkoilla teillä..
      Mut sen löyttääkseni pitäisi aina ollla jotakin muuta mitä aidosti olen...

      Enkä enää 20 vuoden turhien toiveiden jälkeen usko että on tai olisi juuri hän myös minulle.. ..
      Joten kuljen tällä tiellä elämäni lopuun asti yksin...

      Ei vain löytynyt ketään sopivaa kulkijaa vierelle....

      • Anonyymi

        Voi meitä yksinäisiä epätoivoisia kulkijoita.
        Melkein jo tärppäsi, mutta ovi olikin suljettu.
        Olisihan minulla yleisavain, mutta en suotta ala sitä käyttämään.
        Vähän kuitenkin kolkutan tässä ovella.

        Loppu oli niin masentava, yksin elämänsä loppuun asti, kun ei löytynyt ketään sopivaa.
        Kerro nyt edes millainen olisi se sopiva.


      • Anonyymi

        Miksi sanoin, että melkein tärppäsi?
        Teit kyllä selväksi, että jatkat yksin etkä ole se, mutta ikä olisi sopiva.
        Ja sain kuvan, että unelmat ja se mikä ei ole maallista ja arkipäivää olisi se tärkeä asia.
        Voi nainen, jos maalaisit tauluja, meillä olisi matkailuauto ja parhaimmat maisemat ja aikaa olla, rentoutua ja maalata, kiertää maat ja mannut, tivolit, näyttelyt paikat tapahtumat, retket maisemat.

        Mitä sinä aidosti olet?
        Minä olen sellainen joka menee kun tahtoo ja milloin tahtoo ja mihin tahtoo ja miten tahtoo.....
        Mikään ei siis saa kahlita ja kaikki ideat ja unelmat voi toteuttaa jos ja kun tahtoo.
        Toisaalta siinä olisi hyvä olla se oikea mukana, jonka kanssa jakaa kaiken.
        Siis yksinkertaisesti, minä tahdon elää elämän ja tehdä unelmista totta.
        Tosiaan, ikä on se melkein 40, joten alkaa olla korkea aika aloittaa se unelmien loppuelämä.

        Vaikka et se olisikaan, niin ehkä sinäkin vielä löydät sen oikean tai sopivan.
        Minäkin sen löydän, eikä ikä sitä estä vaan ennemminkin se, että on vielä paikallaan.
        Tuosta kun pian vaikka laittaisi jonkun projektin aluilleen, niin siitähän se lähtee.
        Älä siis sinäkään sulje ovea ja luovuta, äläkä vaivu epätoivoon.

        :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sanoin, että melkein tärppäsi?
        Teit kyllä selväksi, että jatkat yksin etkä ole se, mutta ikä olisi sopiva.
        Ja sain kuvan, että unelmat ja se mikä ei ole maallista ja arkipäivää olisi se tärkeä asia.
        Voi nainen, jos maalaisit tauluja, meillä olisi matkailuauto ja parhaimmat maisemat ja aikaa olla, rentoutua ja maalata, kiertää maat ja mannut, tivolit, näyttelyt paikat tapahtumat, retket maisemat.

        Mitä sinä aidosti olet?
        Minä olen sellainen joka menee kun tahtoo ja milloin tahtoo ja mihin tahtoo ja miten tahtoo.....
        Mikään ei siis saa kahlita ja kaikki ideat ja unelmat voi toteuttaa jos ja kun tahtoo.
        Toisaalta siinä olisi hyvä olla se oikea mukana, jonka kanssa jakaa kaiken.
        Siis yksinkertaisesti, minä tahdon elää elämän ja tehdä unelmista totta.
        Tosiaan, ikä on se melkein 40, joten alkaa olla korkea aika aloittaa se unelmien loppuelämä.

        Vaikka et se olisikaan, niin ehkä sinäkin vielä löydät sen oikean tai sopivan.
        Minäkin sen löydän, eikä ikä sitä estä vaan ennemminkin se, että on vielä paikallaan.
        Tuosta kun pian vaikka laittaisi jonkun projektin aluilleen, niin siitähän se lähtee.
        Älä siis sinäkään sulje ovea ja luovuta, äläkä vaivu epätoivoon.

        :)

        Siis onko aloitus naiselta naiselle? Vai kirjoittaakin täällä nyt yksi ja sama tähän ketjuun? Olen hämmentynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis onko aloitus naiselta naiselle? Vai kirjoittaakin täällä nyt yksi ja sama tähän ketjuun? Olen hämmentynyt.

        Ehkä ne kirjoittajat sen tietää parhaiten.
        Toki täällä on monia kommentoimassa siellä täällä ja sekoittamassa pakkaa, mutta haittaako tuo?


    • Anonyymi

      Sinänsä jännä. Olen tuontapaista nähnyt, kun tein past life regression. Minulle tuli näky pimeästä huoneesta jossa (ilmeisesti) rakastamani henkilö oli. Se tunne oli rakkautta kun katsoin häneen. Kroppaan tuli oikein fyysinen vihlonta tuolloin. Seuraavassa näyssä olin puutarhassa, jossa kävelin hänen kanssaan, mutta olin surullinen. Muuta en muista, kun havahduin hereille.

      • Anonyymi

        Tästä siis jo vuosia aikaa, kun näin. En muista tarkasti. Mutta oletan AP:n vierailleen menneessä elämässä. Minun näyssä pimeässä huoneessa oli seinät ensin...kiveä? Sitten ne seinät katosivat. Tunnistan kuitenkin tuon tunteen, että ensin oli tyhjää ja hiljaista.


    • Anonyymi

      Minua kyllä hieman kiinnostaa kuka tämä sinun kaipaama nainen on. Anna jotain tuntomerkkejä. Koen nimittäin todella voimakasta vetoa näihin kirjoituksiin. Yleensä en viehäty tämän kaltaisista teksteistä, mutta nyt vetoaa.

    • Anonyymi

      Voihan ihmemaat ja haavemaat.

    • Anonyymi

      Et muuten vie. En lue viestejä, kuin otsikot.

    • kunnon mk ultra setit

    • Anonyymi

      Sinulla kun on tuo sanansäilä hallussa, niin voisit kirjoitella iltasadun. Laulaa et kuitenkaan osaa🧡

    • Anonyymi

      Ihmemaa tulisi kyllä nähdä. Milloin lähdetään?

    • Anonyymi

      Joo.

    • No nyt oli kallua runoilua. Älä jätä päivätyötäsi

    • Anonyymi

      Oli kaunis kirjoitus kiitos siitä. :)

      • Anonyymi

        Kuulehan

        En tykkää

        Kun jauhat ed elämästäni

        En halua muistella sitä

        Ja eihän sen pitäisi sulle kuulua

        Siitä pisteestä sit lähdetään

        Jos lähdetään

        Nykyisen elämäni tiedät

        Joka on ollut samanlaista vuosien ajan

        Tietyssä mielessä ollaan sit samalla viivalla

        Yhtä kokemattomia

        Uuden edessä


        Ps

        Kauniisti pitää puhua herkistä asioista


    • Anonyymi

      Mahtuisko Biden teidän väliin?

    • Anonyymi

      Nyt oli kyllä kököin mielikuvaharjoitus ikinä

      • Anonyymi

        raka minulla on ratkaisu ongelmiin ei nahba ja ela sina kaikessa rauhassa omaa elamaasi ja mina elan taalla omaani joten meiban ei tarvitse tehba mitaan sopimuksia puoleen eika toiseen tama on molemmille helpotus etenkin sinulle terv seija


    • Anonyymi

      Kaunis teksti, jos olisit Hän niin olisin ihmemaassa löytänyt hänet ja pitänyt kädestä kiinni antaen rauhan ja seesteisyyden valua myös hänen kehoonsa sekä sieluunsa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe