Erosimme puolison kanssa ja sovimme riitelyn päätteeksi että nuorempi tytär tulee kirjoille minulle ja vanhempi hänelle eli jaoimme lähivanhemmuuden. Meillä kuitenkin yhteishuoltajuus ja viikko/viikko systeemi käytössä ja homma pelittää sikäli. Nyt kuitenkin olen saanut vihiä siitä että exä haluaisi myös nuoremman lapsemme lähivanhemmuuden itselleen, luultavasti lapsilisien vuoksi (mitä hän ei tietenkään itse myönnä). Kysymykseni kuuluu, että voiko hän sen käytännössä tehdä edes? Mitä se vaatii? Jostain luin että vaatii ”merkittävät syyt”, mutta nyt kun toisen lapsen lähivanhemmuus on minulla niin onko se käytännössä edes mahdollista vaihtaa, vaikka oikeuden päätöksellä? Mitään merkittäviä syitä ei todellakaan ole enkä itse tietenkään sitä halua muuttaa. Ainoa asia joka tulee mieleeni on se että työmatkojeni vuoksi lapset ovat eron jälkeen (ja lähivanhemmuuden jakamisen jälkeen siis) olleet exällä lukumäärällisesti useampia öitä, tyyliin joku 10 yötä enemmän kuin minulla. Onko se sellainen ”merkittävä” syy? T. Ehkä hieman huolissaan oleva isukki
Millaisin perustein lähivanhemmuuden voi jälkikäteen muuttaa?
6
200
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tolla pohjalla ole mitään perusteita. Oikeusteitse mutta tuskin onnistuu.
Tallenna kaikki sähköpostit ja asioi siten. Älä provosoidu. Todistajat aina mukaan. - Anonyymi
Älä anna exän uhitella tai pelotella.
- Anonyymi
Äänistä kaikki puhelut
- Anonyymi
Hyvä et oot lempannu tollaisen naisen. Onnea!
- Anonyymi
Mitäs jos kysyisitte lapsilta, mitä he haluavat? Helppoa, unohtakaa raha ja ajatelkaa mikä on lapsille paras vaihtoehto.
- Anonyymi
Kiitos kommenteista ja toivotuksista ja vinkeistä!
Lapset ovat sen verran pieniä että en tiedä voiko heiltä tätä asiaa kysyä. Tai toki voi, mutta jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Ja he vaikuttavat olevan olosuhteisiin nähden tyytyväisiä koska asumme 500 metrin päässä toisistamme nykyään. Minusta tuntuu, että se tuntuu lapsistakin mukavalta, kun tietävät, että toinen vanhempi on aika lähellä vaikka onkin eri osoitteessa. Ja koska olemme jakaneet kuitenkin lasten viikot 50/50 niin en tiedä olisiko lapsille merkitystä sillä, että kenen luona he ovat kirjoilla. Vai onko?
Mutta, palatakseni alkuperäiseen: onko kenellekään muilla kokemuksia tuosta mitä kysyin?
Ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606354- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252616- 212228
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551798- 271736
- 251530
- 491422
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 321388