Millaisin perustein lähivanhemmuuden voi jälkikäteen muuttaa?

Anonyymi-ap

Erosimme puolison kanssa ja sovimme riitelyn päätteeksi että nuorempi tytär tulee kirjoille minulle ja vanhempi hänelle eli jaoimme lähivanhemmuuden. Meillä kuitenkin yhteishuoltajuus ja viikko/viikko systeemi käytössä ja homma pelittää sikäli. Nyt kuitenkin olen saanut vihiä siitä että exä haluaisi myös nuoremman lapsemme lähivanhemmuuden itselleen, luultavasti lapsilisien vuoksi (mitä hän ei tietenkään itse myönnä). Kysymykseni kuuluu, että voiko hän sen käytännössä tehdä edes? Mitä se vaatii? Jostain luin että vaatii ”merkittävät syyt”, mutta nyt kun toisen lapsen lähivanhemmuus on minulla niin onko se käytännössä edes mahdollista vaihtaa, vaikka oikeuden päätöksellä? Mitään merkittäviä syitä ei todellakaan ole enkä itse tietenkään sitä halua muuttaa. Ainoa asia joka tulee mieleeni on se että työmatkojeni vuoksi lapset ovat eron jälkeen (ja lähivanhemmuuden jakamisen jälkeen siis) olleet exällä lukumäärällisesti useampia öitä, tyyliin joku 10 yötä enemmän kuin minulla. Onko se sellainen ”merkittävä” syy? T. Ehkä hieman huolissaan oleva isukki

6

317

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tolla pohjalla ole mitään perusteita. Oikeusteitse mutta tuskin onnistuu.

Tallenna kaikki sähköpostit ja asioi siten. Älä provosoidu. Todistajat aina mukaan.

• Anonyymi

Älä anna exän uhitella tai pelotella.

• Anonyymi

Äänistä kaikki puhelut

• Anonyymi

Hyvä et oot lempannu tollaisen naisen. Onnea!

• Anonyymi

Mitäs jos kysyisitte lapsilta, mitä he haluavat? Helppoa, unohtakaa raha ja ajatelkaa mikä on lapsille paras vaihtoehto.

• Anonyymi

Kiitos kommenteista ja toivotuksista ja vinkeistä!

Lapset ovat sen verran pieniä että en tiedä voiko heiltä tätä asiaa kysyä. Tai toki voi, mutta jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Ja he vaikuttavat olevan olosuhteisiin nähden tyytyväisiä koska asumme 500 metrin päässä toisistamme nykyään. Minusta tuntuu, että se tuntuu lapsistakin mukavalta, kun tietävät, että toinen vanhempi on aika lähellä vaikka onkin eri osoitteessa. Ja koska olemme jakaneet kuitenkin lasten viikot 50/50 niin en tiedä olisiko lapsille merkitystä sillä, että kenen luona he ovat kirjoilla. Vai onko?

Mutta, palatakseni alkuperäiseen: onko kenellekään muilla kokemuksia tuosta mitä kysyin?

Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      121
      766
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      81
      706
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      56
      678
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      583
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      40
      567
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      542
    7. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      517
    8. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      516
    9. 26
      491
    10. Vaikea luottaa täysin

Kun et oikeasti kerro mitään. Kaikki niin ympäripyöreää ja epämääräistä.
      Ikävä
      53
      463
    Aihe