Millaisin perustein lähivanhemmuuden voi jälkikäteen muuttaa?

Anonyymi-ap

Erosimme puolison kanssa ja sovimme riitelyn päätteeksi että nuorempi tytär tulee kirjoille minulle ja vanhempi hänelle eli jaoimme lähivanhemmuuden. Meillä kuitenkin yhteishuoltajuus ja viikko/viikko systeemi käytössä ja homma pelittää sikäli. Nyt kuitenkin olen saanut vihiä siitä että exä haluaisi myös nuoremman lapsemme lähivanhemmuuden itselleen, luultavasti lapsilisien vuoksi (mitä hän ei tietenkään itse myönnä). Kysymykseni kuuluu, että voiko hän sen käytännössä tehdä edes? Mitä se vaatii? Jostain luin että vaatii ”merkittävät syyt”, mutta nyt kun toisen lapsen lähivanhemmuus on minulla niin onko se käytännössä edes mahdollista vaihtaa, vaikka oikeuden päätöksellä? Mitään merkittäviä syitä ei todellakaan ole enkä itse tietenkään sitä halua muuttaa. Ainoa asia joka tulee mieleeni on se että työmatkojeni vuoksi lapset ovat eron jälkeen (ja lähivanhemmuuden jakamisen jälkeen siis) olleet exällä lukumäärällisesti useampia öitä, tyyliin joku 10 yötä enemmän kuin minulla. Onko se sellainen ”merkittävä” syy? T. Ehkä hieman huolissaan oleva isukki

6

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tolla pohjalla ole mitään perusteita. Oikeusteitse mutta tuskin onnistuu.

Tallenna kaikki sähköpostit ja asioi siten. Älä provosoidu. Todistajat aina mukaan.

• Anonyymi

Älä anna exän uhitella tai pelotella.

• Anonyymi

Äänistä kaikki puhelut

• Anonyymi

Hyvä et oot lempannu tollaisen naisen. Onnea!

• Anonyymi

Mitäs jos kysyisitte lapsilta, mitä he haluavat? Helppoa, unohtakaa raha ja ajatelkaa mikä on lapsille paras vaihtoehto.

• Anonyymi

Kiitos kommenteista ja toivotuksista ja vinkeistä!

Lapset ovat sen verran pieniä että en tiedä voiko heiltä tätä asiaa kysyä. Tai toki voi, mutta jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Ja he vaikuttavat olevan olosuhteisiin nähden tyytyväisiä koska asumme 500 metrin päässä toisistamme nykyään. Minusta tuntuu, että se tuntuu lapsistakin mukavalta, kun tietävät, että toinen vanhempi on aika lähellä vaikka onkin eri osoitteessa. Ja koska olemme jakaneet kuitenkin lasten viikot 50/50 niin en tiedä olisiko lapsille merkitystä sillä, että kenen luona he ovat kirjoilla. Vai onko?

Mutta, palatakseni alkuperäiseen: onko kenellekään muilla kokemuksia tuosta mitä kysyin?

Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5470
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2737
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      102
      1982
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1433
    Aihe