Millaisin perustein lähivanhemmuuden voi jälkikäteen muuttaa?

Anonyymi-ap

Erosimme puolison kanssa ja sovimme riitelyn päätteeksi että nuorempi tytär tulee kirjoille minulle ja vanhempi hänelle eli jaoimme lähivanhemmuuden. Meillä kuitenkin yhteishuoltajuus ja viikko/viikko systeemi käytössä ja homma pelittää sikäli. Nyt kuitenkin olen saanut vihiä siitä että exä haluaisi myös nuoremman lapsemme lähivanhemmuuden itselleen, luultavasti lapsilisien vuoksi (mitä hän ei tietenkään itse myönnä). Kysymykseni kuuluu, että voiko hän sen käytännössä tehdä edes? Mitä se vaatii? Jostain luin että vaatii ”merkittävät syyt”, mutta nyt kun toisen lapsen lähivanhemmuus on minulla niin onko se käytännössä edes mahdollista vaihtaa, vaikka oikeuden päätöksellä? Mitään merkittäviä syitä ei todellakaan ole enkä itse tietenkään sitä halua muuttaa. Ainoa asia joka tulee mieleeni on se että työmatkojeni vuoksi lapset ovat eron jälkeen (ja lähivanhemmuuden jakamisen jälkeen siis) olleet exällä lukumäärällisesti useampia öitä, tyyliin joku 10 yötä enemmän kuin minulla. Onko se sellainen ”merkittävä” syy? T. Ehkä hieman huolissaan oleva isukki

6

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tolla pohjalla ole mitään perusteita. Oikeusteitse mutta tuskin onnistuu.

Tallenna kaikki sähköpostit ja asioi siten. Älä provosoidu. Todistajat aina mukaan.

• Anonyymi

Älä anna exän uhitella tai pelotella.

• Anonyymi

Äänistä kaikki puhelut

• Anonyymi

Hyvä et oot lempannu tollaisen naisen. Onnea!

• Anonyymi

Mitäs jos kysyisitte lapsilta, mitä he haluavat? Helppoa, unohtakaa raha ja ajatelkaa mikä on lapsille paras vaihtoehto.

• Anonyymi

Kiitos kommenteista ja toivotuksista ja vinkeistä!

Lapset ovat sen verran pieniä että en tiedä voiko heiltä tätä asiaa kysyä. Tai toki voi, mutta jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Ja he vaikuttavat olevan olosuhteisiin nähden tyytyväisiä koska asumme 500 metrin päässä toisistamme nykyään. Minusta tuntuu, että se tuntuu lapsistakin mukavalta, kun tietävät, että toinen vanhempi on aika lähellä vaikka onkin eri osoitteessa. Ja koska olemme jakaneet kuitenkin lasten viikot 50/50 niin en tiedä olisiko lapsille merkitystä sillä, että kenen luona he ovat kirjoilla. Vai onko?

Mutta, palatakseni alkuperäiseen: onko kenellekään muilla kokemuksia tuosta mitä kysyin?

Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      144
      4007
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      366
      3084
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2018
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1715
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1148
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      975
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      861
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      839
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      804
    Aihe