Millaisin perustein lähivanhemmuuden voi jälkikäteen muuttaa?

Anonyymi-ap

Erosimme puolison kanssa ja sovimme riitelyn päätteeksi että nuorempi tytär tulee kirjoille minulle ja vanhempi hänelle eli jaoimme lähivanhemmuuden. Meillä kuitenkin yhteishuoltajuus ja viikko/viikko systeemi käytössä ja homma pelittää sikäli. Nyt kuitenkin olen saanut vihiä siitä että exä haluaisi myös nuoremman lapsemme lähivanhemmuuden itselleen, luultavasti lapsilisien vuoksi (mitä hän ei tietenkään itse myönnä). Kysymykseni kuuluu, että voiko hän sen käytännössä tehdä edes? Mitä se vaatii? Jostain luin että vaatii ”merkittävät syyt”, mutta nyt kun toisen lapsen lähivanhemmuus on minulla niin onko se käytännössä edes mahdollista vaihtaa, vaikka oikeuden päätöksellä? Mitään merkittäviä syitä ei todellakaan ole enkä itse tietenkään sitä halua muuttaa. Ainoa asia joka tulee mieleeni on se että työmatkojeni vuoksi lapset ovat eron jälkeen (ja lähivanhemmuuden jakamisen jälkeen siis) olleet exällä lukumäärällisesti useampia öitä, tyyliin joku 10 yötä enemmän kuin minulla. Onko se sellainen ”merkittävä” syy? T. Ehkä hieman huolissaan oleva isukki

6

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tolla pohjalla ole mitään perusteita. Oikeusteitse mutta tuskin onnistuu.

Tallenna kaikki sähköpostit ja asioi siten. Älä provosoidu. Todistajat aina mukaan.

• Anonyymi

Älä anna exän uhitella tai pelotella.

• Anonyymi

Äänistä kaikki puhelut

• Anonyymi

Hyvä et oot lempannu tollaisen naisen. Onnea!

• Anonyymi

Mitäs jos kysyisitte lapsilta, mitä he haluavat? Helppoa, unohtakaa raha ja ajatelkaa mikä on lapsille paras vaihtoehto.

• Anonyymi

Kiitos kommenteista ja toivotuksista ja vinkeistä!

Lapset ovat sen verran pieniä että en tiedä voiko heiltä tätä asiaa kysyä. Tai toki voi, mutta jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Ja he vaikuttavat olevan olosuhteisiin nähden tyytyväisiä koska asumme 500 metrin päässä toisistamme nykyään. Minusta tuntuu, että se tuntuu lapsistakin mukavalta, kun tietävät, että toinen vanhempi on aika lähellä vaikka onkin eri osoitteessa. Ja koska olemme jakaneet kuitenkin lasten viikot 50/50 niin en tiedä olisiko lapsille merkitystä sillä, että kenen luona he ovat kirjoilla. Vai onko?

Mutta, palatakseni alkuperäiseen: onko kenellekään muilla kokemuksia tuosta mitä kysyin?

Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4714
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1712
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      287
      1576
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1524
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      245
      1395
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1160
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1141
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1099
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1054
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1043
    Aihe