Seitsemän asiaa, jotka tapahtuvat, kun lopetat punaisen lihan syönnin
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201710192200461828
Oletko lihansyöjä, kasvissyöjä, kalansyöjä vai "sekasyöjä" ?
14
339
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä syöjä? Syön mitä milloinkin. Ei ruoka herätä mitään intohimoja enää. Aikalailla samoja ruokia tulee syötyä. Ei enää jaksa panostaa. Oikeastaan ainoa, mikä herättää intohimoa edelleenkin on raaka liha, jota olen syönyt koko ikäni.
- Anonyymi
Olen kala-kasvisyöjä. Se on todettu terveelliseksi ruokavalioksi ja sopii
minulle, kala maistuu ja kasvikset.
Punaisen lihan syöjää uhkaa todennäköisemmin suolistosyöpä,
ja sydän- ja veritaudit. - Anonyymi
Lihassa on omega kutosta, se on huono omega, se aiheuttaa tulehduksellisuutta.
- Anonyymi
Kuis stondaa?
Ruokavaliolla luemma vaikutusta stondikseen: https://www.como.fi/uutiset/onko-kasviksia-syovilla-parempi-seksielama/
Meitsillä menee siis hyvin, lopetin lenkkimakkaran ostamisen :D
=DW= - Anonyymi
Lopetin lihan siipikarjan syönnin joskus 90 luvulla.En silti ole vege. Varmasti on siksi putoksia elimistössäni,joista itse en tiedä?En ole henkilö joka, joka asiasta ravaa terveysasemalla.Viimeksi kävin 65 vuotiaana, Jolloin povien nivelrikko todettiin.Syy kipuihin. Terveisin vanha nainen pian 70v.
- Anonyymi
Miksi sinulla olisi puutoksia ? B12 vitamiinia saa eniten lihasta, jos ei lihaa syö,
B12 vitamiinia voi ottaa purkista varmuudeksi. Se on "muistivitamiini",
mutta saa vähän muustakin kuin lihasta enkä usko, että muisti menee,
jos ei lihaa syö tai B12-vitamiinia :))))
- Anonyymi
Mistä ihmeestä nämä eri ruokajutut tulevat? Yks syö sitä, toinen tätä. Mitä väliä? Pääasia on, että jotain syö niin kauan, kun henki pihisee.
- Anonyymi
Ei tarvitse olla kiinnostunut. Voi ohittaa.
- Anonyymi
Sekasyöjä olen ollut koko ikäni ja tulen olemaan niin kauan kuin itse saan päättää mitä suuhuni laitan. Rajoituksia toki on ollut jo vuosikymmenet mm. maitotuotteet, nykyään edes laktoosittomia en pysty joka päivä käyttämään kovia juustoja lukuunottamatta. Myöskin sellaiset kasvikset mitä ei voi kuumentaa jää kauppaan ja hedelmiäkin vain joitakin satunnaisesti pystyn syömään ilman seurauksia. Hirveästi kouhotetaan pähkinöidenkin terveellisyydestä, mutta eipä pysty syömään.
- Anonyymi
Olen sekasyöjä, mutta vähiten syön naudanlihaa. Ehkä kolme nelj kertaa vuodessa pippuripihvin muodossa.Hirvenlihaa syön enemmän. Possua jonkin verran. Kanaa paljon ja kalaa eniten.
- Anonyymi
Olen kasvissyöjä,syön vain viljapossua,heinäsorsaa jne....
- Anonyymi
Oletteko ajatelleet punaisen lihan epätervellisyyttä ?
- Anonyymi
KYLLÄ olen ajatellut ja syön vain kalaa.
Laajojen kansainvälisten tutkimusten mukaan punaisen lihan ja prosessoidun lihan runsaan käytön on todettu lisäävän riskiä sairastua suolistosyöpiin, erityisesti paksusuolen syöpään.
Viitteitä on myös punaisen lihan ja lihavalmisteiden yhteydestä muun ruoansulatuskanavan syöpiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5222510Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial512207Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2032158Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191450Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle101353Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip491333- 971318
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621121Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise911096Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931035