Tulen tämän aiheen kysymään påääministeriltä kts filmi

Aiheuttaako nyt Venäjän hyökkäys aikaan mitä tunteita. mm presidentti Niinistön kanssa ollaan samalla aallon pituudella näihin. Sosialistit yhä väittää mm 1918 muiden syyksi aseellista punakapinaansa Stalin yllyttäjänä. Oli marraskuussa 1917 SDP puoluekokouksessa, Stalin lupasi Venäjän tuen kapinalle.
MEILLÄ ON YHÄ AVOIMIA KYSYMYKSIÄ PALJON NÄILTÄ AJOILTA.
https://www.youtube.com/watch?v=lyvn1k2mhko&ab_channel=Taple40

Ei tuo nyt SDP johdolta olisi kauhea vaatimus edes nyt pyytää anteeksi 1918 kauheaa tekoaan.
-oli hirveä rikos ryhtyä valtiopetokseen 1918.
Sosiaalidemokraatteja edes jotenkin pahoittelemaan puolueen ryhtymistä vallankumoukseen tammikuussa 1918.
Sisällissota alkoi, kun sosiaalidemokraattisen puolueen radikaali ydin Kullervo Mannerin johdolla julisti aseellisen kapinan alkaneeksi tammikuun lopussa 1918.
Suomen sisällissota käytiin keväällä 1918. Sota alkoi 27. tammikuuta ja loppui 15. toukokuuta.
Sdp:n puoluetoimikunta ei olisi tehnyt päätöstä ryhtyä vallankumoukseen, olisi säästytty noin 60 000 uhrilta,
60 000 uhria koostuu sisällissodassa Suomessa surmansa saaneista noin 37 000 ihmisestä ja Neuvosto-Venäjälle paenneista punaisista, jotka joutuivat Stalinin puhdistusten uhreiksi 1930-luvulla.

– Miksi Sdp ei edes nyt käytä Sanna Marinin johdolla tilaisuutta hyväkseen ja irtisanoudu vuoden 1918 aseellisesta kapinasta? Olisi korkea aika sanoutua siitä selkeästi irti.

Tämä lisäyksin lähti pääministerille, jos nyt perille asti menee, ellei sossu apulaisensa sitä pysäytä. Se nähdään myöhemmin.

5

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • https://vnk.fi/yhteystiedot/valtioneuvoston-viestintaosasto

      Tuossa osoite pääministerille. Tulen tarkistamaan menikö perille.

      Olisi se teko pääministeriltä jos vihdoin pyytäisi anteeksi Sdp kauheaa tekoa 1918.
      YYA hengessä meni, ettei kukaan tohtinut virkkoa mitään. Mutta nyt olisi vihdoin aika Nato hengessä. YYA aikaan näistä ei historiakaan kouluissa kertonut.

    • Anonyymi

      Kyllä antteeksi pyyntö kansalta on pienin mahdollinen.

    • Anonyymi

      Stasilista auki Halonen ym..

      • Anonyymi

        Erkki kans !


    • Anonyymi

      Pankkopoju juttelee taas itsekseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1747
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1298
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1197
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      201
      959
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      45
      915
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      57
      832
    7. 69
      788
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      38
      738
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      674
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe