Kuiva yskä

Ja nenäkin vuotaa

Tunnistaako kukaan allergian oireiksi? En ole ikinä tunnistanut itseäni allergikoksi, mutta nyt olen 3na viime keväänä huomannut sairastavani samanlaisen piiiitkän "flunssan" ihan samaan aikaan vuodesta. Pari antibioottikuuria olen vedellyt, mutta äh, ei ne mitään auta, köhiminen sen kun jatkuu. Ei pahene, ei parane.

Voiko siis yskäkin olla allergian oire? Luulin että vaan nuha?

3

1203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Köhijä

      Mulla sama juttu! Aina samaan aikaan vuodesta tulee kuivayskä muiden oireiden lisäksi. Pienikin hengästyminen saa aikaan hirveän kohtauksen. Pahinta yskiminen on aamulla ja illalla. Vähän väliä tosin täytyy muutenkin yskiä.. monta viikkoo siinä menee, ennen kuin lähtee pois.

    • Astmaatikko

      Minulla oli ensin kolmekin kuukautta kestävä yskä. Myöhemmin puhkesi astma ja allerginen nuha.

      Keväällä aina samaan aikaan tuleva yskä voi olla allergiaa. Pöly ? Maahome ? Leppä ? Koivu ?

      Oireilen itse keväisin ulkona ja oireet loppuvat kun nurmikko alkaa kasvamaan. Olen sairastunut homeesta työpaikallani ja jouduin jäämään eläkkeelle. Minulla on ammattitauti homeesta.

      Oireilen myös kesällä, sateen jälkeen ja syksyllä kunnes maa jäätyy. Kesällä Cladosporium hometiedotuksen aikoina oireilen rajusti (siitä Cladosporiumista tuli myös ammattitautidiagnoosi).
      Sairastuin ensin työpaikallani ja sen jälkeen olen oireillut myös ulkona.

      Toivottavasti apu löytyy. Minulla on antihistamiineja, silmätippoja, astma- ja allergisen nuhan lääkkeitä. Paras on kuitenkin pysyä sisällä ja ehdottomasti pois hometiloista.

    • Elämäntapa-allergikko&a...

      Olen tässä koko elämäni kestäneen siitepöly&eläinpöly-allergian ansiosta saanut kokea mitä erilaisimpia allergiaoireita, ja voin kokemuksesta sanoa, että en kyllä aina erota, onko kyseessä allergiaoire vai flunssa, sillä mulla oireita on ollut mm. nuha, väsynyt ja voimaton olo, yskä, jatkuva aivastelu jne. eli samoja oireita kuin flunssassa, mutta ei kuumetta... Kannattaa mennä tutkituttamaan, koska astma puhkeaa yllättävänkin helposti hoitamattomien allergioiden seurauksena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3040
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2194
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1604
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1067
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      894
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe