Kuiva yskä

Ja nenäkin vuotaa

Tunnistaako kukaan allergian oireiksi? En ole ikinä tunnistanut itseäni allergikoksi, mutta nyt olen 3na viime keväänä huomannut sairastavani samanlaisen piiiitkän "flunssan" ihan samaan aikaan vuodesta. Pari antibioottikuuria olen vedellyt, mutta äh, ei ne mitään auta, köhiminen sen kun jatkuu. Ei pahene, ei parane.

Voiko siis yskäkin olla allergian oire? Luulin että vaan nuha?

3

1309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Köhijä

Mulla sama juttu! Aina samaan aikaan vuodesta tulee kuivayskä muiden oireiden lisäksi. Pienikin hengästyminen saa aikaan hirveän kohtauksen. Pahinta yskiminen on aamulla ja illalla. Vähän väliä tosin täytyy muutenkin yskiä.. monta viikkoo siinä menee, ennen kuin lähtee pois.

• Astmaatikko

Minulla oli ensin kolmekin kuukautta kestävä yskä. Myöhemmin puhkesi astma ja allerginen nuha.

Keväällä aina samaan aikaan tuleva yskä voi olla allergiaa. Pöly ? Maahome ? Leppä ? Koivu ?

Oireilen itse keväisin ulkona ja oireet loppuvat kun nurmikko alkaa kasvamaan. Olen sairastunut homeesta työpaikallani ja jouduin jäämään eläkkeelle. Minulla on ammattitauti homeesta.

Oireilen myös kesällä, sateen jälkeen ja syksyllä kunnes maa jäätyy. Kesällä Cladosporium hometiedotuksen aikoina oireilen rajusti (siitä Cladosporiumista tuli myös ammattitautidiagnoosi).
      Sairastuin ensin työpaikallani ja sen jälkeen olen oireillut myös ulkona.

Toivottavasti apu löytyy. Minulla on antihistamiineja, silmätippoja, astma- ja allergisen nuhan lääkkeitä. Paras on kuitenkin pysyä sisällä ja ehdottomasti pois hometiloista.

• Elämäntapa-allergikko&a...

Olen tässä koko elämäni kestäneen siitepöly&eläinpöly-allergian ansiosta saanut kokea mitä erilaisimpia allergiaoireita, ja voin kokemuksesta sanoa, että en kyllä aina erota, onko kyseessä allergiaoire vai flunssa, sillä mulla oireita on ollut mm. nuha, väsynyt ja voimaton olo, yskä, jatkuva aivastelu jne. eli samoja oireita kuin flunssassa, mutta ei kuumetta... Kannattaa mennä tutkituttamaan, koska astma puhkeaa yllättävänkin helposti hoitamattomien allergioiden seurauksena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      248
      45373
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      31
      11250
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      211
      10892
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9721
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6521
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3220
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2249
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      39
      1677
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1530
    Aihe