Näyttelijäksi

Anonyymi-ap

Moi! Oon nyt 8 luokkalainen ja oon aina halunnut näyttelijäksi tv sarjoihin ja elokuviin. Lukio kiinnostais mut mitäs sen jälkeen et pääsis näyttelijäksi? Teatterikorkeakoulu ja teatteri muutenkaan ei kiinnosta yhtään. Se on nii yliampuvaa eikä yhtään mun juttu koskaan ollutkaan. Tiedän ettei telkkariin päästä naps vain mutta tietääkö joku paikkaa missä valmistua näyttelijäksi muu kuin teak? Ja no oon sitä teakkiakin miettinyt et voisin ehkä opetuksen puolesta mennä sinne koska kyllähän siinä kehittyisi vaikka ei olis sellasta näyttelyä mitä haen mutta vähän arveluttaa myös ne ihmiset siellä. Onko siellä vaan jotain taidehörhöjä (tiedän ärsyttävä stereotypia) vai onko jopa ihan järkevää porukkaa? Kertokaa omia teak kokemuksia ja muutenkin mielipiteitä tästä ja vastauksia mun kysymyksiin!!!

11

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis oot miettiny, että voisit ehkä Teakiin mennä! Kuule, kun sinne ei noin vain mennä, ei varsinkaan vastahakoisesti paremman puutteessa. Hakijoita on paljon ja muutama kovan motivaation omaava lahjakas pääsee sinne.

Myös Tampereella on näyttelijäksi haluaville yliopistossa koulutusta. Mutta kasva ja kehity ensin!

Pelkän haaveilun sijaan voisit jo tehdä jotain. Miten olisi näin aluksi vaikka paikkakunnan harrastajateatteri? Ai niin, teatteri ei kiinnosta. Ehkä se haaveilu onkin parasta!

• Anonyymi

Moi! Tiedän ettei teakkiin päästä todellakaan helpolla ja olen valmis pyrkimään sinne kovalla työllä. Kokemusta näyttelystä ja esiintymisestä on, koska olen harrastanut tanssia vuosia. Näyttely kiinnostaa paljon, mutta ei siis sellainen yliammuttu rääkyminen vaan "realistinen" näytteleminen. Kaikki mitä kirjoitan on vaan kuitenkin ajatuksia ja tiedän ettei menestys tule tykö vaan sitä pitää tavoitella. Oon kuitenki vaan 14-vuotias ja osaan ajatella realistisesti joten ei tarvi vittuilla tai olla ilkeä ylipäätään🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moi! Tiedän ettei teakkiin päästä todellakaan helpolla ja olen valmis pyrkimään sinne kovalla työllä. Kokemusta näyttelystä ja esiintymisestä on, koska olen harrastanut tanssia vuosia. Näyttely kiinnostaa paljon, mutta ei siis sellainen yliammuttu rääkyminen vaan "realistinen" näytteleminen. Kaikki mitä kirjoitan on vaan kuitenkin ajatuksia ja tiedän ettei menestys tule tykö vaan sitä pitää tavoitella. Oon kuitenki vaan 14-vuotias ja osaan ajatella realistisesti joten ei tarvi vittuilla tai olla ilkeä ylipäätään🤷‍♀️

Mistähän tuo käsityksesi yliammutusta rääkymisestä kumpuaa? Hyvin harvoin näyttely on missään yliammuttua rääkymistä. Oikeassa elämässä sitä tapaa joskus.

Kaikki oppi, mitä voit saada on eduksi. Olisiko ilmaisutaidon lukio näin aluksi mitään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistähän tuo käsityksesi yliammutusta rääkymisestä kumpuaa? Hyvin harvoin näyttely on missään yliammuttua rääkymistä. Oikeassa elämässä sitä tapaa joskus.

Kaikki oppi, mitä voit saada on eduksi. Olisiko ilmaisutaidon lukio näin aluksi mitään?

No se käsitys tulee siitä että teatteri on tiedetysti dramaattista ja tunteita ja liikkeitä korostetaan normaalia enemmän. Oon ilmaisutaidon lukiotakin harkinnut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se käsitys tulee siitä että teatteri on tiedetysti dramaattista ja tunteita ja liikkeitä korostetaan normaalia enemmän. Oon ilmaisutaidon lukiotakin harkinnut.

Näyttelijäntyön tarkoitus on eläytyä ja vääntyä ihan mihin tahansa asentoon ja rooliin, mihin ohjaaja haluaa sinun vääntyvän. Näyttelijän tulee myös näytellä sellaisia rooleja, jotka ei tunnu kivalta tai ole lähelläkään omaa persoonaa. Ei ole erikseen mitään tv näyttelijöitä, vaan kaikki ammattinäyttelijät ovat samaa korkeakouluttautunutta porukkaa. Eli kannattaa nyt tosiaan miettiä, että haluatko näyttelijäksi todella, vai onko jokin toinen ammatti parempi. Näyttelijäksi on todella vaikea päästä ja se on enemmän kutsumus kuin ammatti.

• Anonyymi

Ehkä kannattaa miettiä uudestaan ammatinvalintaa. Melko monet näyttelijänalut tekevät töitä lahjakorttipalkalla siinä toivossa että joskus pääsisi ihan palkalliseksi näyttelijäksi. Todellisuudessa hyvin harva pääsee sille tasolle että saisivat palkkaa näyttelijänä.

• Anonyymi

Näyttelijäksi tv-sarjoihin ja elokuviin? Teakia parempaa koulua ei siihen ole olemassa, siellä koulutetaan näyttelijöitä kaikkiin näyttelijän tehtäviin.

Ensiksi sinne pitäisi päästä läpi monivaiheisista soveltuvuuskokeista. Sinne ei mennä omalla päätöksellä. Vaikeimpia paikkoja päästä sisään.

• Anonyymi

Suosittelen jotain ilmaisutaidon lukiota, jossa voisi aluksi selvitä jotain taipumuksistasi alalle. Saisit myös hiukan esiintymiskoulutusta ja -kokemusta.

Lukion jälkeen sitten voit yrittää alan kouluihin kuten Teakiin. Sen ovet tosin avautuvat tosi harvalle, vaikka halukkaita on valtavasti.

• Anonyymi

youtubeen kanava pystyy !!!

• Anonyymi

On leikeltävä itse itsensä hommiin käyväksi kun pitää olla jotakin tullakseen joksikin. Melko kaavamaista sinänsä.

• Anonyymi

Meni yli tajunnan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2384
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      882
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      700
    8. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      53
      700
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25