Onko palstalaisilla kokemusta vastaavasta?
Itselläni murtui polvilumpio niin huomaamatta, että en edes tiennyt sen murtuneen. Vastoin kaikkia normaaleja oirekuvia polveni ei turvonnut, jalan päälle pystyi normaalisti astumaan, kävely/juoksu yms liikunta onnistui normaalisti jne. Olen liikunnallinen niin arjessa kuin vapaallakin, joten ilmeisesti hyvä kunto ja hyvät jalkojen lihakset takasi lievän oireen murtumaan.
Mustelma tuli ei muuta. Kyseessä työtapaturma ja liukastuminen polven päälle.
Polvi aristi hieman tapaturman jälkeen, mutta kuten normaaleissakin kompastumisissa aika parantaa ja mustelmat häviää. Näinollen en nähnyt mitään tarvetta mennä asiasta lääkäriin, vaikka tilanne olikin astetta vakavampi.
Kun alkuvaiheen jomotus helpotti kipu oli täysin poissa noin pari kuukautta. Kesän mittaan polvi alkoi arastelemaan ja kivut olivat lieviä ja vaihtelevia. Toisena päivänä kipuili toisena ei. Toisena viikkona kipuili ja seuraavana ei.
Kun tätä vaihtelevaa oiretta vain jatkui käännyin työterveyslääkärin puoleen.
Kuten aiemminkin liikunta onnistui normaalisti. Raskas liikunta, taakkojen kantaminen, kyykistyminen yms onnistui normaalisti.
Lääkäri väänteli ja käänteli jalkaa ja tutki polvea joka on ihan normaalin näköinen ulkoisesti eikä kipuile nivelkierukoissa yms siteissä. Kaikki siis muuten kunnossa, mutta polvilumpion päältä painamalla tuntui kipupiste. Eikun röntgeniin ja siellä havaittiin lumpiossa hyvälaatuinen pitkittäinen jo hyvin parantunut murtuma.
Periaatteessa murtuma ei vaadi enää kummempaa hoitoa, kun lääkäri totesi että on parantunut itsekseen hyvin ja sanoi, että paranee varmasti oireettomaksi. Määräsi fysioterapiaa mikä on edelleen vaiheessa erinäisistä erikoisista syistä johtuen jota en tähän kirjoita, mutta odotan fyssarille pääsyä että pääsisin entistä enemmän kuntouttamaan polvea.
Olen erittäin liikunnallinen ja aamusta iltaan jalkojeni päällä, joten kiinnostaa tietää miten muilla vastaava murtuma on parantunut? Tuleeko jälki oireita?
Vähän hirvittää onko tapaturma voinut särkeä mitään muuta polvessa, mutta röntgenin mukaan mitään irtokappaleita yms ei ole.
Terveys kun on elämän tärkeimpiä asioita, niin toiveissa olisi että polvi pysyisi edes entisellään eikä menisi myöhemmin rikki. Ja että tuo lieväkin kipu hellittäisi.
Mutta jos muilla vastaavaa kuulisin mielellään kokemuksia.
Polvilumpion murtuma
Anonyymi-ap
0
482
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566899Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334033Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142022- 611906
- 821446
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1931444Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213984- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947