Ei olisi uskonut - kauheeta

Anonyymi-ap

Pelkästään Husin alueella kymmeniä kannabispsykoosiin joutuneita joka viikko – hurjia seurauksia
Iltalehti

19

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja muut huumeet päälle.
      Ihminen ei yleensä usko mitään, ennen kuin itse kokee/kokeilee jotakin.
      Siis totakaan ei voi yleistää, järkevimmät tosin tajuaa jonkun toisen varoituksia ja neuvoja.

      Jos jollekin kaverille ei tule psykoosia, ei se tarkoita, ettei itsellekään tulisi.

      Late sanoi hyvin " jokainen narkomaani on entinen kokeilija ".

    • Anonyymi

      "– Nykyään enää harvoin on niin sanottuja puhtaita kannabispsykooseja. Havaittavissa on lisääntyvässä määrin esimerkiksi Subutexin, piristeiden ja alkoholin sekakäyttöä."

      Eli "kannabispsykoosi" tuleekin siis päihteiden sekakäyttäjille.

    • Anonyymi

      Eli kannabispsykoosista kirjoitellaan taas kovin, mutta sitten paljastuukin, että niitä on harvoin, ja "kannabispsykoosit" ovatkin päihteiden sekakäytön aiheuttama ongelma.

      • Anonyymi

        Ja kannabishipit vielä haluaisi laillistaa sekakäytön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kannabishipit vielä haluaisi laillistaa sekakäytön.

        Vain kannabis halutaan laillistaa. Ei kovia huumeita. Nykyinen tilanne on se että kovia huumeita kaupataan kannabiksen ohessa. Maistiaisiakin antavat että saavat koukutettua. Jos ei tehdä mitään muutoksia huumepolitiikkaan niin haitat lasvavat samalla tavalla kuin nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kannabishipit vielä haluaisi laillistaa sekakäytön.

        SEKAKÄYTÖN??????

        Käyppä lukaisemassa MITÄ halutaan laillistaa ja miksi!
        Ehkä OIKEA tieto tavoittaa sinunkin päänupin?

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11377


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SEKAKÄYTÖN??????

        Käyppä lukaisemassa MITÄ halutaan laillistaa ja miksi!
        Ehkä OIKEA tieto tavoittaa sinunkin päänupin?

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11377

        On jo laillinen päihde niille jotka haluaa nupin sekaisin. Ei tarvitse laillistaa enää uusia aineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo laillinen päihde niille jotka haluaa nupin sekaisin. Ei tarvitse laillistaa enää uusia aineita.

        Alkoholi on mun makuun turhan kova päihde. Enkä halua kärsiä krapulaa siitä kun vähän päihtyy. Lisäksi alkoholi on monin tavoin paljon haitallisempi päihde kuin kannabis. Eikä kannabis ole mikään uusi päihde.


    • Anonyymi

      Kannabiksen lääkekäyttäjien keskuudessa psykoosit ovat ilmeisen harvinaisia vaikka käytetyt kannabismäärät ovat kuitenkin todella suuria päihdekäyttöön verrattuna ja käyttö on päivittäistä, mutta lääkekäyttäjät eivät olekaan yleensä päihteiden sekakäyttäjiä.

    • Anonyymi

      Et siis sinäkään lukenut muuta kuin otsikon? "Kannabiksen vaikuttavien ainesosien THC:in[73][74] ja kannabidiolin[75][76][77][78] vaikutuksia on tutkittu myös skitsofrenian hoidossa. Lääkekannabis nähdään uutena ja potentiaalisena ratkaisuna psykoosin hoitoon. CBD:llä on mahdollista tulla ensimmäiseksi lisensoiduksi nondopaminergiseksi hoidoksi psykoosiin. Kliiniset tutkimuksen osoittavat että CBD on turvallinen, hyvin siedetty ja sillä on antipsykoottisia vaikutuksia sellaisten ihmisten hoidossa, joilla on psykoosisairaus. [79] "
      Lainaus sivulta :
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Lääkekannabis

    • Anonyymi

      Aloituksessa luki " ei olisi uskonut ".
      Kyllä tuon olisi uskonut, ja uskookin.
      Kun on itse läheltä nähnyt narkkareiden, sekakäyttäjien, ym elämää, uskoo asian vallan hyvin.
      Sekä myös itse seka-maailmassa eläneenä omakohtaisesti, se auttaa uskomaan asian vielä paremmin.
      Ja kun on vielä itse nähnyt laitosten pitkäaikaisosastoilla kaiken sekalaisen käytön seuraukset, mitä ihmisestä jää jäljelle, niin viimeistään siinä vaiheessa on jo pakko uskoa.

      Onneksi osalle ihmisistä voi käydä, ja käykin, loppujen lopuksi kuitenkin hyvin.

      • Anonyymi

        On se kumma, että VAIN Suomessa kannabis aiheuttaa kamalan kaaoksen. Maissa joissa se on laillinen mennään täysin toiseen suuntaan.
        Näitä "Itse läheltä nähnyt" tapauksia tuntuu olevan joka palstoilla.
        Kukaan järkevä ihminen joka oikeasti on nähnyt EI näihin usko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kumma, että VAIN Suomessa kannabis aiheuttaa kamalan kaaoksen. Maissa joissa se on laillinen mennään täysin toiseen suuntaan.
        Näitä "Itse läheltä nähnyt" tapauksia tuntuu olevan joka palstoilla.
        Kukaan järkevä ihminen joka oikeasti on nähnyt EI näihin usko!

        Samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Muistakaa lukita polkupyöränne.

      • Anonyymi

        Lukko pöllitty, ilmeisesti sen vei joku psykoosissa pyörä jäi.


      • Anonyymi

        Kannabiksen käyttäjät eivät ryöstele! Kasvattavat itse kasvinsa.
        Syyllistä saat hakea ihan jostain muualta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabiksen käyttäjät eivät ryöstele! Kasvattavat itse kasvinsa.
        Syyllistä saat hakea ihan jostain muualta!

        Piriveijarit ja subutexin käyttäjät ovat fyysisessä koukussa ja varastavat kaikke mahdollista minkä voi muuttaa rahaksi. Kannabis ei aiheuta sellaista koukkua että sitä on pakko saada. Jo pelkkä termi viihdekäyttö tarkoittaa että sitä käytetään satunnaisesti.


    • Anonyymi

      Olisi ollut mielenkiintoista tietää, mikä suomalaisista tekee niin erilaisia kuin ruotsalaisista ja tanskalaisista. Koska jos Ruotsin ja Tanskan esiintyvyys on noin 5/100 000 asukasta vuodessa ja Suomessa kymmeniä per alle kaksi miljoonaa viikossa, niin onhan tuossa nyt ihan järjetön ero. Luku on niin epämääräinen, että voi mennä pieleen kun, mutta mulle "kymmeniä" olisi jotain ainakin 30. 30*52=1560 ja Uudellamaalla asukkaita 1,7 miljoonaa. Näillä luvuilla Uudenmaan esiintyvyys olisi siis vähintään kaksinkertainen verrattuna muihin Pohjoismaihin (noin 10/100 000). Väkisin tulee mieleen, että tämä on todella huonosti kirjoitettu juttu, kun näin mielenkiintoiseen eroon ei ole paneuduttu sen kummemmin, tai sitten Jylhän Pekalla ja/tai toimittajalla on joku agenda taustalla, koska ilmoittavat potentiaalisesti liioitellaan, varsin epämääräisen luvun.

      Tein muuten kymmenkertavirheen laskiessani tuota laskua. Ihmettelinkin, miten tuosta voi tulla noin pieni luku, mutta laskin vahingossa esiintyvyyden per 10 000. Lienenkö kannabispsykoosissa (en ole koskaan kokeillut, asun maassa jossa kannabiksen kotikäyttö on laillista), kun en tarkistanut laskuani, vaikka vastaus tuntui väärältä. 🙈

      Mutta siis. Tuon jutun mukaan Uudellamaalla esiintyvyys olisi vuodessa vähintään luokkaa 100/100 000 asukasta, jos ajatellaan, että "kymmeniä" on vähintään 30, niin kuin se mulle olisi.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe