Terve
Mikä vikana kun -00 avensiksessa kun rattia kääntää niin vartti kierroksen kohdalla siitä lähteen jonkunlaista pientä ääntä tai nitinää? Enkä tarkoita sitä että kierrokset hiukan nousee vaan se vaikuttaa lähtevän juuri ratista. Vai onko vaan osa japsiauton laaduntuntua?
Luuli jo että alle 100t ajettu tojo olis ongelmaton kun niin paljon kehutaan... niinpä niin... ainakin tämmöstä pikku paskaa näköjään!
aven ratin nitinä
11
2361
Vastaukset
Tuosta narinasta on ollut juttua tällä palstalla joskus. Rasvaa tunkevat sinne huollossa ja narina vähenee/poistuu. Ei tietääkseni mikään vaarallinen "vika".
Kesähelteillä oma -00 Avensikseni päästää sellaista ulinan tyyppistä ääntä kun kääntää autoa pienessä vauhdissa esim. parkkipaikalla. Huollosta tiedustellessa sanottiin että se on ominaisuus eikä vaadi korjausta.- aaaaaaaaaaa
jaa,eli rasvaa ratin ja "lopun auton" väliin jäävään koloon jos ymmärsin oikein.
kiitti vastuksesta, täytyy koittaa aaaaaaaaaaa kirjoitti:
jaa,eli rasvaa ratin ja "lopun auton" väliin jäävään koloon jos ymmärsin oikein.
kiitti vastuksesta, täytyy koittaaSuosittelen kysymään huollosta lisätiedot ooperaatiosta, eli mihin väliin tarkalleen ottaen ja millaista tököttiä. Pikahuollossa onnistunee saman tienkin.
- aveman
Korjattiin noin 2 vko sitten, en tiedä mikä osan nimi on ohjausakseli?? vaihdettiin kunnostettuun
osaan äänet loppuivat siihen meni takuuseen.
Malli 2002 rasvaus ei auta. - muutt
natinat saa pois?! Etu ja takaovet, mittaristo, kojelauta, hanskalokero!
Rasvaprässillä tungetaan kaikki paikat niin täyteen kun menee?!
Monella vehkeellä, halvoilla ja kalliilla olen ajanut, avensis on ensimmäinen joka nitisee koko ajan.- kumikiiloja
Natinan Avensiksenkojelaudasta saa pois tekemällä paperista tai kuminpalasista pieniä kiiloja ja työntämällä niitä kojelaudan ja ikkunan sekä muovisten sivupalkkien väliin. Silloin kynsin kiinnitetyt muoviosat eivät pääse enää resonoimaan. Apu on vain väliaikainen, mutta kyllä samalla kiilojen asennolla muutama kuukausi ilman natinoja menee (ja auton saa ainakin myytyä natisemattomana).
- Hassani
Eikös nuo natinat ja nitinät ole ihan normaalia noissa japseissa. Osta poika oikea auto jos haluat noista natinoista eroon. Toyota on pahempi nitisemään ja natisemaan kuin 400-sarjan volvo
- hyvä
Älä mistään oikeista autoista, varsinkin jos se sinusta on joku paska 400-sarjan rellu-volvo mulle vingu. Enkä myöskään ole mikään toyo-idealisti(päinvastoin), ave on vaimon auto itse ajelen saksalaista.
tiedän että japsilta ei paljon voi odottaa(muuta kuin halpoja huoltoja ja helppohoitoisia km:ä), mutta kun kyseinen nitinä on vasta hiljattain tullut autoon niin se panee ihmettelemään.
Joku volvo ei tosiaankaan ole mikään ylpeyden aihe. s60 on huonoin ajamani auto(ei ajotuntumaa, tunnottomat polkimet ja ohjaus) seuraavana paska-auto-listalla nissan micra(jotain -90-lukua). ja joku 400-sarjalainen, ei helvetti ole jo hiljaa - Hassani
hyvä kirjoitti:
Älä mistään oikeista autoista, varsinkin jos se sinusta on joku paska 400-sarjan rellu-volvo mulle vingu. Enkä myöskään ole mikään toyo-idealisti(päinvastoin), ave on vaimon auto itse ajelen saksalaista.
tiedän että japsilta ei paljon voi odottaa(muuta kuin halpoja huoltoja ja helppohoitoisia km:ä), mutta kun kyseinen nitinä on vasta hiljattain tullut autoon niin se panee ihmettelemään.
Joku volvo ei tosiaankaan ole mikään ylpeyden aihe. s60 on huonoin ajamani auto(ei ajotuntumaa, tunnottomat polkimet ja ohjaus) seuraavana paska-auto-listalla nissan micra(jotain -90-lukua). ja joku 400-sarjalainen, ei helvetti ole jo hiljaaVai halpoja... Hitsuu hommia on odotettavissa ja sitten epämiellyttäviä automatkoja. Kyllä tuo pikku volvo hakkaa mennentullen noi ruoste purkit... Itsehän tuossa vingut. Saa kai täällä sanoa oman mielipiteen. Yhtään toyotaa en enää koskaan osta... tyhmyydestä rankaistaan ku olen noihin joskus erehtynyt.
- Ex-averatsastaja
Mun -99 avessa ratti nitisi lähinnä kesäkuumalla, kun rattia käänteli. Huollossa sitä tutkittiin ja rasvailtiinkin joskus, mutta eipä auttanut. Sanoivat kuitenkin, että mitään ei ole rikki eikä ole vaaraa, että ohjaus hajoaisi tms. Eikä 5 vuoden aikana mitään ongelmia tullutkaan ratin kanssa. Ja siihen ajoittaiseen nitinäänkin tottui.
- pkw
öljyä kuljettajan jalkatilassa sijaitsevaan ohjausakselin ja korin läpivientiin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954