Aiemman liiton lapset

Anonyymi-ap

Minulla on aiemmasta avioliitostani "Eeron" kanssa aikuiset lapset Eeva 40v ja Eino 38v. Nämä lapseni elävät omien perheidensä kanssa muualla.
Erosimme Eeron kanssa 1995. Nain uuden miehen Aleksin 1998. Aleksin kanssa meillä on 20v Aino. Omistamme Aleksin kanssa omakotitalon.
Olen sairas ja kysyn. Kun kuolen pitääko Aleksin lunastaa Eeva ja Eino ulos kodistamme? Kaikki lapseni perivät minut?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mietteitä - hieman ehkä oikoen - palstagurut varmaan täsmentää ja korjailee... :)

      Jos ei oo testamenttia (ja/tai avioehtoa), niin teitin (siis avioparin) omaisuuden osituksen ja tasingon jälkeen 3 lastasi perivät sinun osuutesi a 1/3 - siis myös kiinteistön sinun puolikkaasta.

      Aviopuolisolla on oikeus jatkaa asumista yhteisessä kodissa, vaikka siis lapsesi sit yhteensä omistavat siitä puolet.

      Puolisolla ei ole mitään velvollisuutta lunastaa lapsiasi ulos kiinteistöstä, mutta voi siihen tarjoutua halutessaan.

      Jos muutakin (= rahaa tai helposti rahaksi muutettavaa) omaisuutta on "sopivasti / mukavasti", niin kenties lapsesi voivat ottaa osuutensa kokonaan rahana ja puoliso sit saa kiinteistön kokonaan omakseen. Tämä kuitenkin vaatisi syvempää tietämystä perinnönjättäjän omaisuudesta ja sen lajeista...

    • Anonyymi

      "Erosimme Eeron kanssa 1995." Jäikö tuolloin ositus suorittamatta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe