Rv 8+2 ja mahan huomaa...

Tuleva norsu

Onkos kellään jo 8 raskausviikolla ollut maha jo selkeästi pyöristynyt? Alan tässä jo kauhulla odotella että kummunen norsu musta vielä tuleekaan, jos jo näin äkkiä maha kasvaa... Esikoisesta en kovinkaan isoa mahaa saanut ja painoakin tuli alle 10 kiloa... No, onnellisena odotan kuitenkin!

9

10065

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hile

Joo, kyllä se kumpu silmään pisti jo RV 9 tienoilla. Mutta se on kai enimmäkseen turvotusta ja lähinnä ylävatsassa navan seudulla. Nyt on RV 13 ja masu on kasvanut hitaasti, mutta varmasti. Alkaa olla vaikea piilotella, vaikka vielä kaksi viikkoa pitäisi sinnitellä ennen kuin voin töissä kertoa asiasta...

• raskaus huomattiin

jo rvk 7-8 eli heti lähtö kuopissa ja olihan se niin et 3 vk ennen testin tekemistä ostin vielä farkut ja ihmettelin ku jo 2vk kuluttua tuntuivat ahtailta :) Nyt rvk 32 menossa ja painoa tullu 17kg, edellisistä tuli vaan 8kg koko aikana:)

• mamma

Olen nyt rv 11 5 ja turhaa on ollut yrittää salailla asiaa jo parin viikon ajan. Maha on siis todella selkeä ja uusia housuja on pitänyt hankkia. Aluksi luulin myös, että se on pelkkää turvotusta, mutta eipä se taida olla.
      Olen aina ollut todella pienen kokoinen ja monet sanovatkin minulle, että siitä syystä masu näkyy jo näin aikaisin. Veikkaan, että kasvu tästä eteenpäin on hidasta...tai ainakin toivon niin. Muuten tulevaisuus on todella suurta :))

• hmmm...

sikiö on rv12 noin 10 grammaa painava ja on pituudeltaan noin 6 cm. eipä voi oikeen sikiöstä johtua että maha olisi iso!!! kyllä se taitaa se mahan kasvu vähän muista aioista johtua kuin itse sikiön koosta!!

• hmmm...
        hmmm... kirjoitti:

sikiö on rv12 noin 10 grammaa painava ja on pituudeltaan noin 6 cm. eipä voi oikeen sikiöstä johtua että maha olisi iso!!! kyllä se taitaa se mahan kasvu vähän muista aioista johtua kuin itse sikiön koosta!!

niin ja lisäisin että rv12 kohtukin on vasta n. appelsiinin kokoinen!!

• annina
        hmmm... kirjoitti:

niin ja lisäisin että rv12 kohtukin on vasta n. appelsiinin kokoinen!!

että kyllä se maha näillä (noilla) viikoilla jo voi alkaa näkyä, kaikista noista luettelemistas faktoista huolimatta. Useasta eri gallupista oon lukenut monella jo rv 12 mahan näkyneen. Yleensä tässä vaiheesa turvotuskin on jo jäänyt pois. Luulisi sen ihmisen itsensä huomaavan, onko kyse läskistä vai jostain muusta.

• aikoihin

sain tietää raskaudestani viikolla 6 ja melkein koomista kun jo seuraavalla viikolla alkoi maha pömpöttää :) se taisi olla kyllä vielä turvotusta siinä vaiheessa, navan yläpuolelle tuli sellanen kunnon pallovatta. nyt viikkoja 17 ja risat ja ja viikon 15 ja 16 aikana on tullut tällanen kunnon muumimaha :) moni on kysynytkin että onko noi viikot laskettu oikein... kiloja tuli alussa 10 ja nyt on siitä lähtenyt 3, mut tuskinpa haittaa kun noita kiloja oli entuudestaankin liikaa niin että neuvolassa sanottiin mun olevan lievästi ylipainoinen. suunnittelin että kesän voi kerrankin tyylillä viettää bikineissä mut kyllä nuo löysät taitaa tonne alavatsalle silti jäädä :/

• mannu

mulla ei vielä näy masu oikeestaan yhtään, itte ehkä huomaan kun tarkkaan katson. rv 15 1 menossa nytten. vaikuttaakohan pituus siihen koska alkaa masu näkymään, kun olen aika pitkä. olis jo kyllä kiva että näkyis, mieskin oottelee sitä kovasti :)

• memma
        mannu kirjoitti:

mulla ei vielä näy masu oikeestaan yhtään, itte ehkä huomaan kun tarkkaan katson. rv 15 1 menossa nytten. vaikuttaakohan pituus siihen koska alkaa masu näkymään, kun olen aika pitkä. olis jo kyllä kiva että näkyis, mieskin oottelee sitä kovasti :)

Hei!

Kuulemma äidin pituus todellakin vaikuttaa raskausmasun kokoon; pitkillä naisilla kohtu jää jotenkin enemmän lantion luiden taakse, jolloin vatsasta ei missään vaiheessa tule niin valtava loppuukehoon nähden kuin lyhyemillä äideillä. Kyllä sullekin silti ihana vauvamasu tulee!!

terv. Memma rv 10 4, 165 cm ja masu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe