LINTUJEN RUOKINTAPAIKKA VAILLA HOITAJAA

Anonyymi-ap

Kysykää Riihimäen lintuharrastajilta. Minä olen se mummo, joka työntää nenänsä joka asiaan, sivullinen.

Paikka on Sammalistossa. Tarkistin syöttölaitteen. Kunnossa on. Mahtuu monta kiloa. Kaksi varastoa: muovitynnyri, kansi päällä ja metallinen säiliö mallia jätteenkeräys laatikko. Lukittu kansi. Puiden oksia, joille voi ripustaa.

Kokeeksi panin syöttälaitteeseen pari kiloa pähkinöitä. Parin päivän päästä tarkistin Ei mitään jäljellä. Eilen vein 2 kg pähkinöitä ja 1,5 kg kuorittuja kauranjyviä, Äsken kävin paikalla. Kova vilske oli.

Jos kunto riittää ja motivaatiota olisi, luulisi, että voisi talkoilla täyttää varastosäilöt.

MUTTA, ottakaa yhteyttä lintuharrastajiin.

17

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En enää tämän jälkeen vie mitään syötävää. Tämä oli vain kokeilu, että löytyykö nälkäisiä.

    • Anonyymi

      Ja tämä oli vain vinkki. Jos vaikka joku haluaisi harrastaa lintujen ruokintaa, niin paikka olisi.

      En enää edes käy siellä suolla ennen ensi kevättä. Silloin ehkä käyn ihmettelemässä lintujen kevätmuuttoa jollakin pellon laidalla.

    • Anonyymi

      Eilen joku huomautti, että linnuilla on talvella rankkaa, kun koko aika kuluu ruoan etsimiseen.
      Tänään joku ehdotteli, että silloin tällöin joku voisi viedä syötävää. EI. TALVIRUOKINNAN PITÄÄ OLLA SÄÄNNÖLLISTÄ.

      Mutta jos ei halua sitoutua puoleksi vuodeksi, voisiko jakaa kuukauden vuoroja tutun porukan kesken.

    • Anonyymi

      Yhden ihmisen, varsinkin eläkeläisen on hankalaa ruveta tähän ruokintaan, kun joutuu säästämään muutenkin, omissa ruokamenoissakin.

    • Anonyymi

      Hoitavat ominpäin tyyliinsä mukaan, on varmaan kerrottu, jos joku on yhteyttä ottanut.

      No, tämä kävi yleisestä kannustuksesta muistaa linnut. Eihän se ole kivaa, jos koko aika menee ruoan etsimiseen. Koko ajan heikommin tarjolla luonnossa.

      Mutta se sa---rin SALMONELLA. Siemenet maassa. Kaikkien ulottuvilla syödä. Kakatkin maassa, kaikilla syöjillä mahdollisuus salmonellaan.

    • Anonyymi

      Huh, huh, mihin nenäni lykkäsin. Olen tehnyt sitä lapsesta asti.

      • Anonyymi

        Olin kysynyt vanhemmalta naiselta , jota silloin en tunnistanut Tuulaksi, tietääkö mitään ruokintapaikkaa, jonne voisin viedä talipähkinäpötköjä lisäsyötäväksi. Ei tiennyt.

        Tuula kertoi, että Sammalistonsuolla ruokintapaikkaa pitänyt mies kuoli. Kukaan lintuyhdistyksestä ei rupea ruokintaa hoitamaan. Ihan varmasti ei kukaan. VALEHDELTIINKO MINULLE, ETTÄ EN SINNE VEISI PÖTKÖJÄ. - Olisi vaan suoraan sanonut, että minun ei haluta vievän pötköjä sinne. En oli vienyt.

        Nyt sitten kuulutin hoitajaa vaille jäänyttä ruokintapaikkaa. Kas kummaa. Yhdistys hoitikin paikkaa. Ja minä erehdyin viemään pötköjä, vaikka imeisesti on herättänyt raivoa.


    • Anonyymi

      Omakotitaloasujille muistutus. Linnut hankkivat syötävänsä valoisena aikana. Se lyhenee koko ajan. Ja lumikin tulee joskus, luultavasti. Kyllä olisi tirppojen kiva päästä nokkimaan talipötköä ja syöttölaitteesta syömään.

    • Anonyymi

      Ajattelin vetäytyä ruokintapaikalta sen maahan syöttämisen takia. Vein kuitenkin 2 talipötkölaietta roikkumaan. Puhuin jonkiun kanssa, että voin tuoda pötköjä niin kauan, kuin en tarvitse lumihangessa tarpoa. Ei tarvinnut tarpoa koko talvena .

      Aluksi ihmettelin isokokoista teknologiaa ( verratuna taskukameraani) enkä ymmärtänyt, mitä puhuivat. Heillä on oma kulttuuri ja kieli.

      Kävi selväksi, ettei minun tykätty käyvän siellä. No, lintujen ruokinnan takia kävinkin ja yritin vältellä aikoja, jolloin siellä on niitä harrastajia. - En viitsi kertoa, minkälaisia kokemuksia oli.

      Siellä oli putki, johon joku toi talipalloja. Sitten äkkiä ei enää tuonutkaan. Minä rupesin viemään pallotkin.

      Tässä oli jo niin lämmintä, että ruokinta lopetettiin, myös minä Sitten säätiedoksissa uhattiin pakkasta. lumi- ja räntäkuuroja. Vein kesäpalloja putkeen pari kertaa. Syötiin niin nopeasti.Ja telineisiin puolikkaat pikkupötköä. Joku toi muutakin syötävää. - Kävin nyt illansuussa tarkistamassa, ettei ole putki mennyt tukkoon.Alaosaan kun kerääntyy pallojen palasia.

      Joku äijä oli "tornissa" ja alkoi huutaa, että minulla ei ole mitään asiaa sinne, hän ostanut sinne kaikki syöttölaitteet ja yhdistyshoitaa ruokinna. YRITIN SELITTÄÄ, ETTÄ TARKISTAN VAIN PUTKEN ALAOSAN, ETTEIVÄT TUOMANI PALLOT OLE SIELLÄ PALASINA TUKKIMASSA.

      Ja loputhan kuulitte. Äijällä oli minulle uusi taktiikka: joka toinen kerta huusi, etten saa käydä siellä ja joka toinen kerta, että saan. Minä huusin väliin, mitä kuulitte.Ilmoitin inhoavani ko.sakkia. Kokemusteni perusteella.

      MUTTA HALUAISIN ALUEEN OMISTAJALTA(tai kaupungilta)MINKÄ ALUEEN NÄMÄ LINTUHARRASTAJAT OMISTAVAT JA MILLÄ ALUEELLA MUUT IHMISET VOIVAT KÄVELLÄ.

      Juu, ja kun kesken homman ja poistumisen joutuu kuulemaan sekopäistä provosointia, minulla on oikeus puolustautua. Useimmiten pysyn hiljaa ja häivyn.

      • Anonyymi

        haluaisin siis saada tietää


        omistavatko parkkipaikan?

        saako kävelytietä kulkea pellonreunaa pitkin?

        onko koko se alue, minne on tekopesia siroteltu, lintuharrastajien omaisuutta?

        No olen nyt alueen nähnyt paljain silmin.( En pysty käyttämään teknologiaa.) Ettei sinänsä kiinnosta.

        hoopee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haluaisin siis saada tietää


        omistavatko parkkipaikan?

        saako kävelytietä kulkea pellonreunaa pitkin?

        onko koko se alue, minne on tekopesia siroteltu, lintuharrastajien omaisuutta?

        No olen nyt alueen nähnyt paljain silmin.( En pysty käyttämään teknologiaa.) Ettei sinänsä kiinnosta.

        hoopee

        Alueen esittelytaulussa luontopolku on merkittu oranssilla katkoviivalla. Parkkipaikalta suoraan eteenpäin, lammikoiden edessä haarautuu vasemmalle ja kiertää mutkan lavalle ja haarautuu oikealle suoraan. Siellä lähellä piilokoju, joka sitten ilmeisesti Lintuharrastajien omaisuutta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Etukäteen suunniteltu ansa oli. Jotakin teknologiaa käytettiin siihen, että kuulin puheen ihan selvästi ruokintapaikalle lavalle olleen vanhan miehen suusta. Olisiko osittain tullut tallenteelta, jne.

      TEKNIIKKA PÄÄHÄNI VAIKUTTAMISEKSI:

      -kovalla pahalla äänellä: et saaikinä tulla tänne, jne,jne

      - ystävällisellä hiljaisemmallaa äänellä: saat sä täällä käydä

      useita kertoja 2 vastakkaista viestiä aivoille

      KOKEILKAA vaikka puolisoonne

      • Anonyymi

        olisko ollut suuntakaiutin ja ainakin osaksi tallennettua puhetta???
        hullu äijä ainakin ja sinne pienten miesten yhdistykseen kuuluva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olisko ollut suuntakaiutin ja ainakin osaksi tallennettua puhetta???
        hullu äijä ainakin ja sinne pienten miesten yhdistykseen kuuluva

        Joskus kymmenisen vuotta sitten heräsin klo 03 siihen, että sängynpäädyssä seisoi kolme miestä. - Olen kirjoittanut tästä ja kai kotona ääneen ajatellut. Keskimmäinen mies oli tämän hyökkääjän kaksoisolento. Vai oliko yksöis ?


    • Anonyymi

      Ei ole kukaan käynyt katsomassa ketjua, vaikka on niin siisti versio tapahtuneesta.

      Minulta oli netti poissa aamusta iltapäivään. Paasasin sitten senkin edestä. (Minä en ole tuonut ruokintapaikalle vihreää pitkää pyöreää puussa roikkuvaa säiliöruonkintalaitetta. Aikaisin aamulla näin sellaisen roikkuvan oksasta.

      • Anonyymi

        Joo, on turhan siisti. Kyllä huutosi oli pahempaa. Kyllä sen itsepuolustukseksi käsitti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3690
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2704
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      254
      2203
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1918
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe