Kärki jatkaa itään melko suoraan kohti Kapkaupunkia suotuisissa tuulissa. Abhilash edelleen nopein, ohitti juuuri Patin ja on nyt kolmantena. Johdossa siis Simon, Tapio toisena,
Damien on nyt samoissa kisoissa mukana, vaikka tuuliperäsin ei ole enää toimintakunnossa.
GGR vko 43
47
931
Vastaukset
- Anonyymi
28-31.10 näyttää ennuste todella sekavalta ja haastavalta. Kuka jää pläkään? Marraskuun alkupäivinä sitten aukeaa vauhdikas reitti Kapkaupunkiin. Kuka pääsee siihen ja syntyykö se ennusteiden mukaisesti?
Onko Damien liian pohjoisessa? Onko kukaan tarpeeksi etelässä?- Anonyymi
Minusta näyttää selvältä, että kukaan ei jää pläkään ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Damien on nyt hiukan kevyemmissä tuulissa muita todennäköisemmin, mutta oletan hänen ymmärtävän kääntyä etelämmäs. Kokenut purjehtija varmaankin muistaa, että korkeapaineessa eteläisellä pallonpuoliskolla tuuli kiertää vastapäivään.
Kärki on edennyt kuutisen sataa mailia siihen mennessä, kun sekavuutta alkaa olla. Jos ovat tuonne itäkaakkoon ajelleet siihen saakka, ei vahinkoa koidu välttämättä lainkaan. 30. päivän jälkeen baana on auki Kapkaupunkiin saakka.
Nyt kannattaa vain olla mahdollisimman nopea.
Hienosti hoidettu tuuliperäsimen korjaus Damienilta. Toivottavasti kestää paremmin kuin viimeksi. Tosin eri vika, joten miksipä ei kestäisi.
Siimajalka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta näyttää selvältä, että kukaan ei jää pläkään ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Damien on nyt hiukan kevyemmissä tuulissa muita todennäköisemmin, mutta oletan hänen ymmärtävän kääntyä etelämmäs. Kokenut purjehtija varmaankin muistaa, että korkeapaineessa eteläisellä pallonpuoliskolla tuuli kiertää vastapäivään.
Kärki on edennyt kuutisen sataa mailia siihen mennessä, kun sekavuutta alkaa olla. Jos ovat tuonne itäkaakkoon ajelleet siihen saakka, ei vahinkoa koidu välttämättä lainkaan. 30. päivän jälkeen baana on auki Kapkaupunkiin saakka.
Nyt kannattaa vain olla mahdollisimman nopea.
Hienosti hoidettu tuuliperäsimen korjaus Damienilta. Toivottavasti kestää paremmin kuin viimeksi. Tosin eri vika, joten miksipä ei kestäisi.
SiimajalkaEnnusteessahan pläkäalue tulee nopeasti etelästä eli ei sen eteläpuolelle voi purjehtia silloin. Voi tietysti olla, että ainakin osa pääsee tuon itäpuolelle.
- Anonyymi
Damien 2 solmua, Tapio 5 solmua ja loput kärkipäästä 6-7 solmua. Ei tainut kannattaa oikaisu itään?
Tapio pyrkii nyt samoille linjoille etelämmäksi, mutta taitaa Abhilas mennä pian ohi. Damien on niin kaukana pohjoisessa, ettei hänen auta kuin toivoa tuulien parantuvan.- Anonyymi
Damienhan pyrki tietoisesti kevyempii tuuliin tuuliperäsintä korjaamaan, Tapio taas poistamaan suosikkilajiani, siimajalkaisia.
Molemmilla on hommat nyt tehty, eli matka jatkuneen hieman etelän kautta ja sitä myöstä reippaammin.
Siimajalka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Damienhan pyrki tietoisesti kevyempii tuuliin tuuliperäsintä korjaamaan, Tapio taas poistamaan suosikkilajiani, siimajalkaisia.
Molemmilla on hommat nyt tehty, eli matka jatkuneen hieman etelän kautta ja sitä myöstä reippaammin.
SiimajalkaTapion vauhti näyttää taas olevan liki seitsemän, Damienilla on hetken aikaa pläkä niskassaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Damienhan pyrki tietoisesti kevyempii tuuliin tuuliperäsintä korjaamaan, Tapio taas poistamaan suosikkilajiani, siimajalkaisia.
Molemmilla on hommat nyt tehty, eli matka jatkuneen hieman etelän kautta ja sitä myöstä reippaammin.
SiimajalkaOnko tästä faktaa? Siis siitä, että tahalleen etsivät pläkää eikä vaan joutuneet pläkään ja käyttäneet tilaisuutta hyväkseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tästä faktaa? Siis siitä, että tahalleen etsivät pläkää eikä vaan joutuneet pläkään ja käyttäneet tilaisuutta hyväkseen.
Kukapa näistä tietää. odottelivatko kevyempää keliä, pyrkivätkö suoranaisesti sellaisiin. Huoltotarpeita oli, huollot tehtiin ja sekin näkyy päivämatkassa.
Ainakin Tapion osalta on ollut järkevää olla kiertämättä etelän kautta. Silloin kun hän oli Trinidaden kohdalla, Simon oli häntä tosiasiallisesti yli 200 mpk edellä suoraan etelässä. Nyt eroa on reilut 100 mpk ja molemmat ovat samoissa hyvissä olosuhteissa. Abhilashin koukkaus lounaaseen Trinidaden jälkeen oli jälkikäteen katsottina vielä huonompi ratkaisu, Tapiohan on nyt hänen edellään - tosin tuskin kovin kauaa, koska Abhilash ajaa yleensä kovempaa kuin muut hyvissä olosuhteissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukapa näistä tietää. odottelivatko kevyempää keliä, pyrkivätkö suoranaisesti sellaisiin. Huoltotarpeita oli, huollot tehtiin ja sekin näkyy päivämatkassa.
Ainakin Tapion osalta on ollut järkevää olla kiertämättä etelän kautta. Silloin kun hän oli Trinidaden kohdalla, Simon oli häntä tosiasiallisesti yli 200 mpk edellä suoraan etelässä. Nyt eroa on reilut 100 mpk ja molemmat ovat samoissa hyvissä olosuhteissa. Abhilashin koukkaus lounaaseen Trinidaden jälkeen oli jälkikäteen katsottina vielä huonompi ratkaisu, Tapiohan on nyt hänen edellään - tosin tuskin kovin kauaa, koska Abhilash ajaa yleensä kovempaa kuin muut hyvissä olosuhteissa.Vaikea tuosta on erotella juuri reitinvalinnan merkitystä. Simon oli kuitenkin 2 vrk aiemmin Trinidaden kohdalla. Osa johdosta meni fallin korjausyritykseen. Tuulikin taisi olla eri eli Simon ei olisi edes pystynyt ajamaan yhdellä halssilla Tapion reittiä.
Abhilas taas kiersi kaukaa Trinidaden. Ei paljoa hävinnyt Tapiolle huomattavasti pidemmästä reitistään. On myös saanut Simonia reilusti kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea tuosta on erotella juuri reitinvalinnan merkitystä. Simon oli kuitenkin 2 vrk aiemmin Trinidaden kohdalla. Osa johdosta meni fallin korjausyritykseen. Tuulikin taisi olla eri eli Simon ei olisi edes pystynyt ajamaan yhdellä halssilla Tapion reittiä.
Abhilas taas kiersi kaukaa Trinidaden. Ei paljoa hävinnyt Tapiolle huomattavasti pidemmästä reitistään. On myös saanut Simonia reilusti kiinni.Ajankohta, jossa aloin äsken mittaa ottaa, oli silloin kun Tapio oli saaren kohdalla, ja Simon oli jo nostintaan yrittänyt vaihtaa. Jos Tapio olisi jatkanut Simonin reittiä etelään, hän oli tuolloin yli 200 mailia perässä. Valitsemallaan lyhyemmällä reitillä Tapio on lyhentänyt eron reiluun sataan mailiin.
Kun matkaa saarelta suoraan siihen, missä Simon on nyt on noin 1300 mailia, hänen itse käyttämäänsä reittiä noin 1600 mailia ja Tapion käyttämää reittiä alle 1500 mailia (loppumatka tietysti arvaus), ja Tapion matka Simonin käyttämää reittiä olisi 1800 mailia, niin onhan se ero lyhentynyt verrattuna siihen, että Tapio olisi ajanut samaa reittiä kuin Simon.
Vai ajatteletko, että Tapio olisi kyennyt samaa reittiä ajellen samaan kohtaan kuin missä on nyt? Siis ajanut 1700 mailia samassa ajassa kuin nyt 1400 mailia. Siis 20 prosenttia kovempaa kuin on tehnyt? Kymmenessä päivässä, eli 170 mailin keskimääräinen päivämatka 140 mailin sijaan, kun Simon on ajellut 160 mailia päivässä.
Onhan tuo teoriassa mahdollista, mutta eihän tähän astikaan Tapio ole ollut systemaattisesti Simonia nopeampi vaan ehkä pikemminkin päinvastoin. 170 päivämatkoihin ei ole kukaan päässyt kovinkaan useasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajankohta, jossa aloin äsken mittaa ottaa, oli silloin kun Tapio oli saaren kohdalla, ja Simon oli jo nostintaan yrittänyt vaihtaa. Jos Tapio olisi jatkanut Simonin reittiä etelään, hän oli tuolloin yli 200 mailia perässä. Valitsemallaan lyhyemmällä reitillä Tapio on lyhentänyt eron reiluun sataan mailiin.
Kun matkaa saarelta suoraan siihen, missä Simon on nyt on noin 1300 mailia, hänen itse käyttämäänsä reittiä noin 1600 mailia ja Tapion käyttämää reittiä alle 1500 mailia (loppumatka tietysti arvaus), ja Tapion matka Simonin käyttämää reittiä olisi 1800 mailia, niin onhan se ero lyhentynyt verrattuna siihen, että Tapio olisi ajanut samaa reittiä kuin Simon.
Vai ajatteletko, että Tapio olisi kyennyt samaa reittiä ajellen samaan kohtaan kuin missä on nyt? Siis ajanut 1700 mailia samassa ajassa kuin nyt 1400 mailia. Siis 20 prosenttia kovempaa kuin on tehnyt? Kymmenessä päivässä, eli 170 mailin keskimääräinen päivämatka 140 mailin sijaan, kun Simon on ajellut 160 mailia päivässä.
Onhan tuo teoriassa mahdollista, mutta eihän tähän astikaan Tapio ole ollut systemaattisesti Simonia nopeampi vaan ehkä pikemminkin päinvastoin. 170 päivämatkoihin ei ole kukaan päässyt kovinkaan useasti.Abhilashan ajoi vielä paljon Simonia pidemmän reitin ja on silti saanut Simonia kiinni ja jäänyt Tapiosta vain 30 mpk. Vaikea sanoa mikä johtuu mistäkin. Eri tuulissahan kaikki kolme ovat ajaneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tästä faktaa? Siis siitä, että tahalleen etsivät pläkää eikä vaan joutuneet pläkään ja käyttäneet tilaisuutta hyväkseen.
On faktaa: näin Tapio kertoo satellittipuhelussaan 25.10, aika alussa puhelua.
- Anonyymi
Simon sai vaihdettua vaurioituneen nostimensa (lopultakin).
Kielhalen - Anonyymi
Windyn mukaan lähipäivinä kärkiveneiden osalta pläkän ja kevyehkön tuulen alueet siirtyilevät melkoisesti. Myös tuulen suunta voi vaihdella. Saattaa mennä vielä arpapeliksi, kuka saa pidettyä veneen vauhdissa. Kirsten näyttää lähtevän hakemaan tuulia hiukan etelämpää.
Kielhalen - Anonyymi
Porukka on mahdollisesti aika nipussa seuraavassa filminpudotuspaikassa. Vähän kuin turva-auton perässä formulakisassa. Tapsan ja Abhilasin väi atka alkaa olla samaa luokkaa kuin Stadista Porkkalaan?
- Anonyymi
aika moinen
- Anonyymi
Aika nipussa ollaan siellä, ja hyvin on tuulta purjeissa, kulkua vielä piisannut
- Anonyymi
Nyt näyttää sää mielenkiintoiselta, kuten jo ennustin viikko sitten. Mikä on oikea reitinvalinta? Ainoastaan Kirstenillä on kärkipäässä kohtuullinen vauhti 8UTC. Kirstenin hetkellinen vauhti 5,8, muut 1-2,8.
Häntäpäässä Elliot ja varsinkin Guy menneet tuntikausia aivan väärään suuntaan.- Anonyymi
Guy menee Punta del Esteen Uruguayhin. Hänellä on hanhenkaulaongelma, jota ei saa ratkaistua merellä. Saattaa nostaa veneen pois vedestä puhdistusta varten.
Kielhalen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Guy menee Punta del Esteen Uruguayhin. Hänellä on hanhenkaulaongelma, jota ei saa ratkaistua merellä. Saattaa nostaa veneen pois vedestä puhdistusta varten.
KielhalenEli keskeyttää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli keskeyttää?
Tekee ilmeisesti lopullisen rakaisun, kun on siellä. Onhan mahdoillista myös jatkaa Chichester - luokassa kilpailua.
Kielhalen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Guy menee Punta del Esteen Uruguayhin. Hänellä on hanhenkaulaongelma, jota ei saa ratkaistua merellä. Saattaa nostaa veneen pois vedestä puhdistusta varten.
KielhalenEikö nyt kukaan ehdota Guylle vain uimareissua? Hänhän on nyt samassa tilanteessa kuin Tapio viimeksi. Tapiolta kesti parinkymmennnen pienen hanhenkaulan poistaminen varttitunnin per puoli. Kauanko se kestäisikään, kun hanhenkaulojen määrä alkaa olla tuhansissa. Ja montako kertaa se pitäisi toistaa loppumatkan aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö nyt kukaan ehdota Guylle vain uimareissua? Hänhän on nyt samassa tilanteessa kuin Tapio viimeksi. Tapiolta kesti parinkymmennnen pienen hanhenkaulan poistaminen varttitunnin per puoli. Kauanko se kestäisikään, kun hanhenkaulojen määrä alkaa olla tuhansissa. Ja montako kertaa se pitäisi toistaa loppumatkan aikana.
En tiedä kiinnostaako Guytä kisassa pärjääminen. Mutta tietysti olisi pitänyt pohjaa putsata jo ajat sitten. Kai se vieläkin on uimalla tehtävissä.
Itse pesin elokuussa veneeni pohjaa ja eviä uimalla ehkä neljä tuntia yhteensä 30-60 minuuttia kerralla. Ihan vain iltakisoja varten. Ei tuollainen tunti pari viikossa mikään ongelma minulle ainakaan olisi pohjaa pestä. Siis ainakin tunti jokaista pläkää kohti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä kiinnostaako Guytä kisassa pärjääminen. Mutta tietysti olisi pitänyt pohjaa putsata jo ajat sitten. Kai se vieläkin on uimalla tehtävissä.
Itse pesin elokuussa veneeni pohjaa ja eviä uimalla ehkä neljä tuntia yhteensä 30-60 minuuttia kerralla. Ihan vain iltakisoja varten. Ei tuollainen tunti pari viikossa mikään ongelma minulle ainakaan olisi pohjaa pestä. Siis ainakin tunti jokaista pläkää kohti.Lima lähtee pohjasta pyyhkäisemällä, hanhenkaulat pitää vuolla yksitellen. Eivät pohjanpesut todellakaan vertailukelkpoisia ole. Eikä voi verrata myöskään toimenpidettä sataman suojassa tehtynä keskellä valtamerta tehtyyn, jossa täydessä pläkässäkin on maininkia. Täyteen pläkään taas ei noiden pitäisi koskaan joutuakaan, erityisesti ei kerran viikossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lima lähtee pohjasta pyyhkäisemällä, hanhenkaulat pitää vuolla yksitellen. Eivät pohjanpesut todellakaan vertailukelkpoisia ole. Eikä voi verrata myöskään toimenpidettä sataman suojassa tehtynä keskellä valtamerta tehtyyn, jossa täydessä pläkässäkin on maininkia. Täyteen pläkään taas ei noiden pitäisi koskaan joutuakaan, erityisesti ei kerran viikossa.
Onhan noi kerran viikossa olleet tilanteessa, jossa nopeus on 0-2 solmua. Voi tietysti edelleen olla reilusti aallokkoa.
En verrannutkaan limaa hanhenkauloihin, vaan työaikaan. Tunti viikossa pohjan putsaukseen ei mielestäni ole pienikään ongelma. Tapio poisti 60 2x15 minuutissa. Tuolla vauhdilla poistaa 120 tunnissa ja kuukaudessa 500 hyvin kevyellä työtahdilla.
Nyt on n. 2 kk kisattu. Olisiko pohjassa yhtäkään hanhenkaulaa tuolla työtahdilla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan noi kerran viikossa olleet tilanteessa, jossa nopeus on 0-2 solmua. Voi tietysti edelleen olla reilusti aallokkoa.
En verrannutkaan limaa hanhenkauloihin, vaan työaikaan. Tunti viikossa pohjan putsaukseen ei mielestäni ole pienikään ongelma. Tapio poisti 60 2x15 minuutissa. Tuolla vauhdilla poistaa 120 tunnissa ja kuukaudessa 500 hyvin kevyellä työtahdilla.
Nyt on n. 2 kk kisattu. Olisiko pohjassa yhtäkään hanhenkaulaa tuolla työtahdilla?Kuukaudessa tulee 500 uutta lisää. Ja ajettu pläkään neljä kertaa tahallaan. Pläkään ajo vie ainakin päivän ja kaksi päästä siitä takaisin vauhtiin, eli hidastaa sen, mitä pohjan putsaus nopeuttaa. Ja entä sitten, kun kuukaudessa ei olekaan yhtään pläkää saatavilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuukaudessa tulee 500 uutta lisää. Ja ajettu pläkään neljä kertaa tahallaan. Pläkään ajo vie ainakin päivän ja kaksi päästä siitä takaisin vauhtiin, eli hidastaa sen, mitä pohjan putsaus nopeuttaa. Ja entä sitten, kun kuukaudessa ei olekaan yhtään pläkää saatavilla.
Onhan tuossa kärjelläkin ollut useampi pläkä reitin varrella ihan niitä etsimättä.
Sitten kun mennään jatkuvasti 6 solmua, ei taida juuri hanhenkaulatkaan tarttua. Eikös viime kisassa useampi kilpailija pitänyt pohjaa kisakunnossa jatkuvalla putsauksella. Ainakin Mark ja Uku?
- Anonyymi
Saavatko osallistujat tiedustella säätietoja ja ennusteita VHF-puhelimella, jos laiva sattuu puhelimen kantaman sisälle?
- Anonyymi
Saavat tiedustella täysin vapaasti niin toisiltaa kuin kaikilta muiltakin kohtaamiltaan aluksilta.
- Anonyymi
Ei ole tästä pläkästä kärjessä oleville juuri minkäänlaista riesaa. Kapkaupunkiin on noin viikon matka. Nyt vaan suoraan länteen, ja siksi hetkeksi kun tuuli kääntyy vastaisemmaksi ei mitään halssin vaihtoja, vaan hiukan pohjoisemmas ja sitten taas suoraan kohteeseen.
Taaempana voi olla hankalampaa, mutta viitisen ensimmäistä pärjäävät hyvin, kun eivät ala erityisesti etsiä parempia tuulia.
Siimajalka- Anonyymi
Ei se ihan noin helpolta vaikuta Windyn ennusteissa ja selkeästi kolme kärkiviisikosta ovat päättäneet jo suunnata etelään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ihan noin helpolta vaikuta Windyn ennusteissa ja selkeästi kolme kärkiviisikosta ovat päättäneet jo suunnata etelään.
Minun träkkerissäni kukaan kärkiviisikosta ei ole suunnannut etelään, vaan Simon ajaa itään, Tapio, Abhilash ja Pat hieman koilisempaan ja Kirsten itään.
Minusta ei ole järkeä näissä oloissa poiketakaan mihinkään, vaan niin kohti Kapkaupunkia kuin ripeästi kulkee. Pläkäalueet pieniä ja nopeasti liikkuvia. Ei kannata hötkyillä.
(Träkkeriin näyttää ilmestyneen Jean Luc Ven Den Heeden viime kisan reitti. Sitä eivät nämö taida saada kiinni. On tuhannen mailin etumatka.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun träkkerissäni kukaan kärkiviisikosta ei ole suunnannut etelään, vaan Simon ajaa itään, Tapio, Abhilash ja Pat hieman koilisempaan ja Kirsten itään.
Minusta ei ole järkeä näissä oloissa poiketakaan mihinkään, vaan niin kohti Kapkaupunkia kuin ripeästi kulkee. Pläkäalueet pieniä ja nopeasti liikkuvia. Ei kannata hötkyillä.
(Träkkeriin näyttää ilmestyneen Jean Luc Ven Den Heeden viime kisan reitti. Sitä eivät nämö taida saada kiinni. On tuhannen mailin etumatka.)Sori, ei ollutkaan minun träkkerini päivittynyt. Kokeilevat siis etelä kautta. Pysyn silti kannassani, rttei olisi kannattanut. Simon ja Tapio hyötyvät tästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori, ei ollutkaan minun träkkerini päivittynyt. Kokeilevat siis etelä kautta. Pysyn silti kannassani, rttei olisi kannattanut. Simon ja Tapio hyötyvät tästä.
Ja voihan se olla niinkin, että tuulee nyt suoraan idästä, jolloin kyse on vain vendasta kaakkon ja kohta vetävät koilliseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja voihan se olla niinkin, että tuulee nyt suoraan idästä, jolloin kyse on vain vendasta kaakkon ja kohta vetävät koilliseen.
Kun korkeassa tuuli noin kiertää, niin lähempänä Kapkaupunkia olevilla Simonilla ja Tapiolla tuulen suunta on suotuisampi maaliin nähden. Heillä tuuli enemmän kaakosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun korkeassa tuuli noin kiertää, niin lähempänä Kapkaupunkia olevilla Simonilla ja Tapiolla tuulen suunta on suotuisampi maaliin nähden. Heillä tuuli enemmän kaakosta.
Ja nämä sunnuntaina noin klo 10.30 julkaistut kirjoitukset sönkötti Siimajalka… hyvä kisa, mukavampaa seurata kuin lätkä tai mäkihyppy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja voihan se olla niinkin, että tuulee nyt suoraan idästä, jolloin kyse on vain vendasta kaakkon ja kohta vetävät koilliseen.
Näin ainakin Abhilash on toiminutkin. Nyt on vendan jälkeen suunta taas itäkoiliseen. Huomannut varmaan, että tuulensuunta on käynyt jatkuvasti epäedullisemmaksi, mitä etelämmäs ajaa.
30OCT 1200 UCT
Siimajalka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ainakin Abhilash on toiminutkin. Nyt on vendan jälkeen suunta taas itäkoiliseen. Huomannut varmaan, että tuulensuunta on käynyt jatkuvasti epäedullisemmaksi, mitä etelämmäs ajaa.
30OCT 1200 UCT
Siimajalka.Tapio juuri vendasi etelään ja Kirsten on koko päivän suunannut etelä koilliseen.
Damien on päässyt vauhtiin ja suuntaa melkolailla itään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapio juuri vendasi etelään ja Kirsten on koko päivän suunannut etelä koilliseen.
Damien on päässyt vauhtiin ja suuntaa melkolailla itään.Kirsten on selvästi päättänyt ajaa vauhdilla niin kauas etelään kuin on tarvis. Jos muut joutuvat pitkäksi aikaa pläkään, voi nousta hyvin. Mutta tulee paljon lisämatkaa ja voi jäädä lisää, jos muille ei tule ongelmia.
Kielhalen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapio juuri vendasi etelään ja Kirsten on koko päivän suunannut etelä koilliseen.
Damien on päässyt vauhtiin ja suuntaa melkolailla itään.Ja Tapion järkeily kulkee tällaisia latuja:
”Trying 2 understand the weather. Baro rising, wind E as 4cast 4 Tristan, now heading SE on pp in order 2 get away from the H & get 2 the SWlies 4cast 4 West Cape. ”
Mitä tarkoittaa ”on pp”?
- Anonyymi
Näyttää mielenkiintoiselta. Simon ja Tapio suuntaavat itään, Pat, Abhilas ja Kirsten etelään ja Damien pohjoiseen.
Abhilas ja erityisesti Damien on tippunut tuloksissa reilusti. Tapio on ollut onnekkaampi.
Jatko näyttää edelleen hyvin monimutkaiselta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401