GGR vko 43

Anonyymi-ap

Kärki jatkaa itään melko suoraan kohti Kapkaupunkia suotuisissa tuulissa. Abhilash edelleen nopein, ohitti juuuri Patin ja on nyt kolmantena. Johdossa siis Simon, Tapio toisena,

Damien on nyt samoissa kisoissa mukana, vaikka tuuliperäsin ei ole enää toimintakunnossa.

47

909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      28-31.10 näyttää ennuste todella sekavalta ja haastavalta. Kuka jää pläkään? Marraskuun alkupäivinä sitten aukeaa vauhdikas reitti Kapkaupunkiin. Kuka pääsee siihen ja syntyykö se ennusteiden mukaisesti?

      Onko Damien liian pohjoisessa? Onko kukaan tarpeeksi etelässä?

      • Anonyymi

        Minusta näyttää selvältä, että kukaan ei jää pläkään ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Damien on nyt hiukan kevyemmissä tuulissa muita todennäköisemmin, mutta oletan hänen ymmärtävän kääntyä etelämmäs. Kokenut purjehtija varmaankin muistaa, että korkeapaineessa eteläisellä pallonpuoliskolla tuuli kiertää vastapäivään.

        Kärki on edennyt kuutisen sataa mailia siihen mennessä, kun sekavuutta alkaa olla. Jos ovat tuonne itäkaakkoon ajelleet siihen saakka, ei vahinkoa koidu välttämättä lainkaan. 30. päivän jälkeen baana on auki Kapkaupunkiin saakka.

        Nyt kannattaa vain olla mahdollisimman nopea.

        Hienosti hoidettu tuuliperäsimen korjaus Damienilta. Toivottavasti kestää paremmin kuin viimeksi. Tosin eri vika, joten miksipä ei kestäisi.

        Siimajalka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta näyttää selvältä, että kukaan ei jää pläkään ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Damien on nyt hiukan kevyemmissä tuulissa muita todennäköisemmin, mutta oletan hänen ymmärtävän kääntyä etelämmäs. Kokenut purjehtija varmaankin muistaa, että korkeapaineessa eteläisellä pallonpuoliskolla tuuli kiertää vastapäivään.

        Kärki on edennyt kuutisen sataa mailia siihen mennessä, kun sekavuutta alkaa olla. Jos ovat tuonne itäkaakkoon ajelleet siihen saakka, ei vahinkoa koidu välttämättä lainkaan. 30. päivän jälkeen baana on auki Kapkaupunkiin saakka.

        Nyt kannattaa vain olla mahdollisimman nopea.

        Hienosti hoidettu tuuliperäsimen korjaus Damienilta. Toivottavasti kestää paremmin kuin viimeksi. Tosin eri vika, joten miksipä ei kestäisi.

        Siimajalka

        Ennusteessahan pläkäalue tulee nopeasti etelästä eli ei sen eteläpuolelle voi purjehtia silloin. Voi tietysti olla, että ainakin osa pääsee tuon itäpuolelle.


    • Anonyymi

      Damien 2 solmua, Tapio 5 solmua ja loput kärkipäästä 6-7 solmua. Ei tainut kannattaa oikaisu itään?

      Tapio pyrkii nyt samoille linjoille etelämmäksi, mutta taitaa Abhilas mennä pian ohi. Damien on niin kaukana pohjoisessa, ettei hänen auta kuin toivoa tuulien parantuvan.

      • Anonyymi

        Damienhan pyrki tietoisesti kevyempii tuuliin tuuliperäsintä korjaamaan, Tapio taas poistamaan suosikkilajiani, siimajalkaisia.

        Molemmilla on hommat nyt tehty, eli matka jatkuneen hieman etelän kautta ja sitä myöstä reippaammin.

        Siimajalka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Damienhan pyrki tietoisesti kevyempii tuuliin tuuliperäsintä korjaamaan, Tapio taas poistamaan suosikkilajiani, siimajalkaisia.

        Molemmilla on hommat nyt tehty, eli matka jatkuneen hieman etelän kautta ja sitä myöstä reippaammin.

        Siimajalka

        Tapion vauhti näyttää taas olevan liki seitsemän, Damienilla on hetken aikaa pläkä niskassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Damienhan pyrki tietoisesti kevyempii tuuliin tuuliperäsintä korjaamaan, Tapio taas poistamaan suosikkilajiani, siimajalkaisia.

        Molemmilla on hommat nyt tehty, eli matka jatkuneen hieman etelän kautta ja sitä myöstä reippaammin.

        Siimajalka

        Onko tästä faktaa? Siis siitä, että tahalleen etsivät pläkää eikä vaan joutuneet pläkään ja käyttäneet tilaisuutta hyväkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tästä faktaa? Siis siitä, että tahalleen etsivät pläkää eikä vaan joutuneet pläkään ja käyttäneet tilaisuutta hyväkseen.

        Kukapa näistä tietää. odottelivatko kevyempää keliä, pyrkivätkö suoranaisesti sellaisiin. Huoltotarpeita oli, huollot tehtiin ja sekin näkyy päivämatkassa.

        Ainakin Tapion osalta on ollut järkevää olla kiertämättä etelän kautta. Silloin kun hän oli Trinidaden kohdalla, Simon oli häntä tosiasiallisesti yli 200 mpk edellä suoraan etelässä. Nyt eroa on reilut 100 mpk ja molemmat ovat samoissa hyvissä olosuhteissa. Abhilashin koukkaus lounaaseen Trinidaden jälkeen oli jälkikäteen katsottina vielä huonompi ratkaisu, Tapiohan on nyt hänen edellään - tosin tuskin kovin kauaa, koska Abhilash ajaa yleensä kovempaa kuin muut hyvissä olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukapa näistä tietää. odottelivatko kevyempää keliä, pyrkivätkö suoranaisesti sellaisiin. Huoltotarpeita oli, huollot tehtiin ja sekin näkyy päivämatkassa.

        Ainakin Tapion osalta on ollut järkevää olla kiertämättä etelän kautta. Silloin kun hän oli Trinidaden kohdalla, Simon oli häntä tosiasiallisesti yli 200 mpk edellä suoraan etelässä. Nyt eroa on reilut 100 mpk ja molemmat ovat samoissa hyvissä olosuhteissa. Abhilashin koukkaus lounaaseen Trinidaden jälkeen oli jälkikäteen katsottina vielä huonompi ratkaisu, Tapiohan on nyt hänen edellään - tosin tuskin kovin kauaa, koska Abhilash ajaa yleensä kovempaa kuin muut hyvissä olosuhteissa.

        Vaikea tuosta on erotella juuri reitinvalinnan merkitystä. Simon oli kuitenkin 2 vrk aiemmin Trinidaden kohdalla. Osa johdosta meni fallin korjausyritykseen. Tuulikin taisi olla eri eli Simon ei olisi edes pystynyt ajamaan yhdellä halssilla Tapion reittiä.

        Abhilas taas kiersi kaukaa Trinidaden. Ei paljoa hävinnyt Tapiolle huomattavasti pidemmästä reitistään. On myös saanut Simonia reilusti kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea tuosta on erotella juuri reitinvalinnan merkitystä. Simon oli kuitenkin 2 vrk aiemmin Trinidaden kohdalla. Osa johdosta meni fallin korjausyritykseen. Tuulikin taisi olla eri eli Simon ei olisi edes pystynyt ajamaan yhdellä halssilla Tapion reittiä.

        Abhilas taas kiersi kaukaa Trinidaden. Ei paljoa hävinnyt Tapiolle huomattavasti pidemmästä reitistään. On myös saanut Simonia reilusti kiinni.

        Ajankohta, jossa aloin äsken mittaa ottaa, oli silloin kun Tapio oli saaren kohdalla, ja Simon oli jo nostintaan yrittänyt vaihtaa. Jos Tapio olisi jatkanut Simonin reittiä etelään, hän oli tuolloin yli 200 mailia perässä. Valitsemallaan lyhyemmällä reitillä Tapio on lyhentänyt eron reiluun sataan mailiin.

        Kun matkaa saarelta suoraan siihen, missä Simon on nyt on noin 1300 mailia, hänen itse käyttämäänsä reittiä noin 1600 mailia ja Tapion käyttämää reittiä alle 1500 mailia (loppumatka tietysti arvaus), ja Tapion matka Simonin käyttämää reittiä olisi 1800 mailia, niin onhan se ero lyhentynyt verrattuna siihen, että Tapio olisi ajanut samaa reittiä kuin Simon.

        Vai ajatteletko, että Tapio olisi kyennyt samaa reittiä ajellen samaan kohtaan kuin missä on nyt? Siis ajanut 1700 mailia samassa ajassa kuin nyt 1400 mailia. Siis 20 prosenttia kovempaa kuin on tehnyt? Kymmenessä päivässä, eli 170 mailin keskimääräinen päivämatka 140 mailin sijaan, kun Simon on ajellut 160 mailia päivässä.

        Onhan tuo teoriassa mahdollista, mutta eihän tähän astikaan Tapio ole ollut systemaattisesti Simonia nopeampi vaan ehkä pikemminkin päinvastoin. 170 päivämatkoihin ei ole kukaan päässyt kovinkaan useasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajankohta, jossa aloin äsken mittaa ottaa, oli silloin kun Tapio oli saaren kohdalla, ja Simon oli jo nostintaan yrittänyt vaihtaa. Jos Tapio olisi jatkanut Simonin reittiä etelään, hän oli tuolloin yli 200 mailia perässä. Valitsemallaan lyhyemmällä reitillä Tapio on lyhentänyt eron reiluun sataan mailiin.

        Kun matkaa saarelta suoraan siihen, missä Simon on nyt on noin 1300 mailia, hänen itse käyttämäänsä reittiä noin 1600 mailia ja Tapion käyttämää reittiä alle 1500 mailia (loppumatka tietysti arvaus), ja Tapion matka Simonin käyttämää reittiä olisi 1800 mailia, niin onhan se ero lyhentynyt verrattuna siihen, että Tapio olisi ajanut samaa reittiä kuin Simon.

        Vai ajatteletko, että Tapio olisi kyennyt samaa reittiä ajellen samaan kohtaan kuin missä on nyt? Siis ajanut 1700 mailia samassa ajassa kuin nyt 1400 mailia. Siis 20 prosenttia kovempaa kuin on tehnyt? Kymmenessä päivässä, eli 170 mailin keskimääräinen päivämatka 140 mailin sijaan, kun Simon on ajellut 160 mailia päivässä.

        Onhan tuo teoriassa mahdollista, mutta eihän tähän astikaan Tapio ole ollut systemaattisesti Simonia nopeampi vaan ehkä pikemminkin päinvastoin. 170 päivämatkoihin ei ole kukaan päässyt kovinkaan useasti.

        Abhilashan ajoi vielä paljon Simonia pidemmän reitin ja on silti saanut Simonia kiinni ja jäänyt Tapiosta vain 30 mpk. Vaikea sanoa mikä johtuu mistäkin. Eri tuulissahan kaikki kolme ovat ajaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tästä faktaa? Siis siitä, että tahalleen etsivät pläkää eikä vaan joutuneet pläkään ja käyttäneet tilaisuutta hyväkseen.

        On faktaa: näin Tapio kertoo satellittipuhelussaan 25.10, aika alussa puhelua.


    • Anonyymi

      Simon sai vaihdettua vaurioituneen nostimensa (lopultakin).

      Kielhalen

    • Anonyymi

      Windyn mukaan lähipäivinä kärkiveneiden osalta pläkän ja kevyehkön tuulen alueet siirtyilevät melkoisesti. Myös tuulen suunta voi vaihdella. Saattaa mennä vielä arpapeliksi, kuka saa pidettyä veneen vauhdissa. Kirsten näyttää lähtevän hakemaan tuulia hiukan etelämpää.

      Kielhalen

    • Anonyymi

      Porukka on mahdollisesti aika nipussa seuraavassa filminpudotuspaikassa. Vähän kuin turva-auton perässä formulakisassa. Tapsan ja Abhilasin väi atka alkaa olla samaa luokkaa kuin Stadista Porkkalaan?

      • Anonyymi

        aika moinen


    • Anonyymi

      Aika nipussa ollaan siellä, ja hyvin on tuulta purjeissa, kulkua vielä piisannut

    • Anonyymi

      Nyt näyttää sää mielenkiintoiselta, kuten jo ennustin viikko sitten. Mikä on oikea reitinvalinta? Ainoastaan Kirstenillä on kärkipäässä kohtuullinen vauhti 8UTC. Kirstenin hetkellinen vauhti 5,8, muut 1-2,8.

      Häntäpäässä Elliot ja varsinkin Guy menneet tuntikausia aivan väärään suuntaan.

      • Anonyymi

        Guy menee Punta del Esteen Uruguayhin. Hänellä on hanhenkaulaongelma, jota ei saa ratkaistua merellä. Saattaa nostaa veneen pois vedestä puhdistusta varten.

        Kielhalen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Guy menee Punta del Esteen Uruguayhin. Hänellä on hanhenkaulaongelma, jota ei saa ratkaistua merellä. Saattaa nostaa veneen pois vedestä puhdistusta varten.

        Kielhalen

        Eli keskeyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli keskeyttää?

        Tekee ilmeisesti lopullisen rakaisun, kun on siellä. Onhan mahdoillista myös jatkaa Chichester - luokassa kilpailua.

        Kielhalen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Guy menee Punta del Esteen Uruguayhin. Hänellä on hanhenkaulaongelma, jota ei saa ratkaistua merellä. Saattaa nostaa veneen pois vedestä puhdistusta varten.

        Kielhalen

        Eikö nyt kukaan ehdota Guylle vain uimareissua? Hänhän on nyt samassa tilanteessa kuin Tapio viimeksi. Tapiolta kesti parinkymmennnen pienen hanhenkaulan poistaminen varttitunnin per puoli. Kauanko se kestäisikään, kun hanhenkaulojen määrä alkaa olla tuhansissa. Ja montako kertaa se pitäisi toistaa loppumatkan aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nyt kukaan ehdota Guylle vain uimareissua? Hänhän on nyt samassa tilanteessa kuin Tapio viimeksi. Tapiolta kesti parinkymmennnen pienen hanhenkaulan poistaminen varttitunnin per puoli. Kauanko se kestäisikään, kun hanhenkaulojen määrä alkaa olla tuhansissa. Ja montako kertaa se pitäisi toistaa loppumatkan aikana.

        En tiedä kiinnostaako Guytä kisassa pärjääminen. Mutta tietysti olisi pitänyt pohjaa putsata jo ajat sitten. Kai se vieläkin on uimalla tehtävissä.

        Itse pesin elokuussa veneeni pohjaa ja eviä uimalla ehkä neljä tuntia yhteensä 30-60 minuuttia kerralla. Ihan vain iltakisoja varten. Ei tuollainen tunti pari viikossa mikään ongelma minulle ainakaan olisi pohjaa pestä. Siis ainakin tunti jokaista pläkää kohti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kiinnostaako Guytä kisassa pärjääminen. Mutta tietysti olisi pitänyt pohjaa putsata jo ajat sitten. Kai se vieläkin on uimalla tehtävissä.

        Itse pesin elokuussa veneeni pohjaa ja eviä uimalla ehkä neljä tuntia yhteensä 30-60 minuuttia kerralla. Ihan vain iltakisoja varten. Ei tuollainen tunti pari viikossa mikään ongelma minulle ainakaan olisi pohjaa pestä. Siis ainakin tunti jokaista pläkää kohti.

        Lima lähtee pohjasta pyyhkäisemällä, hanhenkaulat pitää vuolla yksitellen. Eivät pohjanpesut todellakaan vertailukelkpoisia ole. Eikä voi verrata myöskään toimenpidettä sataman suojassa tehtynä keskellä valtamerta tehtyyn, jossa täydessä pläkässäkin on maininkia. Täyteen pläkään taas ei noiden pitäisi koskaan joutuakaan, erityisesti ei kerran viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lima lähtee pohjasta pyyhkäisemällä, hanhenkaulat pitää vuolla yksitellen. Eivät pohjanpesut todellakaan vertailukelkpoisia ole. Eikä voi verrata myöskään toimenpidettä sataman suojassa tehtynä keskellä valtamerta tehtyyn, jossa täydessä pläkässäkin on maininkia. Täyteen pläkään taas ei noiden pitäisi koskaan joutuakaan, erityisesti ei kerran viikossa.

        Onhan noi kerran viikossa olleet tilanteessa, jossa nopeus on 0-2 solmua. Voi tietysti edelleen olla reilusti aallokkoa.

        En verrannutkaan limaa hanhenkauloihin, vaan työaikaan. Tunti viikossa pohjan putsaukseen ei mielestäni ole pienikään ongelma. Tapio poisti 60 2x15 minuutissa. Tuolla vauhdilla poistaa 120 tunnissa ja kuukaudessa 500 hyvin kevyellä työtahdilla.

        Nyt on n. 2 kk kisattu. Olisiko pohjassa yhtäkään hanhenkaulaa tuolla työtahdilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noi kerran viikossa olleet tilanteessa, jossa nopeus on 0-2 solmua. Voi tietysti edelleen olla reilusti aallokkoa.

        En verrannutkaan limaa hanhenkauloihin, vaan työaikaan. Tunti viikossa pohjan putsaukseen ei mielestäni ole pienikään ongelma. Tapio poisti 60 2x15 minuutissa. Tuolla vauhdilla poistaa 120 tunnissa ja kuukaudessa 500 hyvin kevyellä työtahdilla.

        Nyt on n. 2 kk kisattu. Olisiko pohjassa yhtäkään hanhenkaulaa tuolla työtahdilla?

        Kuukaudessa tulee 500 uutta lisää. Ja ajettu pläkään neljä kertaa tahallaan. Pläkään ajo vie ainakin päivän ja kaksi päästä siitä takaisin vauhtiin, eli hidastaa sen, mitä pohjan putsaus nopeuttaa. Ja entä sitten, kun kuukaudessa ei olekaan yhtään pläkää saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuukaudessa tulee 500 uutta lisää. Ja ajettu pläkään neljä kertaa tahallaan. Pläkään ajo vie ainakin päivän ja kaksi päästä siitä takaisin vauhtiin, eli hidastaa sen, mitä pohjan putsaus nopeuttaa. Ja entä sitten, kun kuukaudessa ei olekaan yhtään pläkää saatavilla.

        Onhan tuossa kärjelläkin ollut useampi pläkä reitin varrella ihan niitä etsimättä.

        Sitten kun mennään jatkuvasti 6 solmua, ei taida juuri hanhenkaulatkaan tarttua. Eikös viime kisassa useampi kilpailija pitänyt pohjaa kisakunnossa jatkuvalla putsauksella. Ainakin Mark ja Uku?


    • Anonyymi

      Saavatko osallistujat tiedustella säätietoja ja ennusteita VHF-puhelimella, jos laiva sattuu puhelimen kantaman sisälle?

      • Anonyymi

        Saavat tiedustella täysin vapaasti niin toisiltaa kuin kaikilta muiltakin kohtaamiltaan aluksilta.


    • Anonyymi

      Ei ole tästä pläkästä kärjessä oleville juuri minkäänlaista riesaa. Kapkaupunkiin on noin viikon matka. Nyt vaan suoraan länteen, ja siksi hetkeksi kun tuuli kääntyy vastaisemmaksi ei mitään halssin vaihtoja, vaan hiukan pohjoisemmas ja sitten taas suoraan kohteeseen.

      Taaempana voi olla hankalampaa, mutta viitisen ensimmäistä pärjäävät hyvin, kun eivät ala erityisesti etsiä parempia tuulia.

      Siimajalka

      • Anonyymi

        Ei se ihan noin helpolta vaikuta Windyn ennusteissa ja selkeästi kolme kärkiviisikosta ovat päättäneet jo suunnata etelään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihan noin helpolta vaikuta Windyn ennusteissa ja selkeästi kolme kärkiviisikosta ovat päättäneet jo suunnata etelään.

        Minun träkkerissäni kukaan kärkiviisikosta ei ole suunnannut etelään, vaan Simon ajaa itään, Tapio, Abhilash ja Pat hieman koilisempaan ja Kirsten itään.

        Minusta ei ole järkeä näissä oloissa poiketakaan mihinkään, vaan niin kohti Kapkaupunkia kuin ripeästi kulkee. Pläkäalueet pieniä ja nopeasti liikkuvia. Ei kannata hötkyillä.

        (Träkkeriin näyttää ilmestyneen Jean Luc Ven Den Heeden viime kisan reitti. Sitä eivät nämö taida saada kiinni. On tuhannen mailin etumatka.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun träkkerissäni kukaan kärkiviisikosta ei ole suunnannut etelään, vaan Simon ajaa itään, Tapio, Abhilash ja Pat hieman koilisempaan ja Kirsten itään.

        Minusta ei ole järkeä näissä oloissa poiketakaan mihinkään, vaan niin kohti Kapkaupunkia kuin ripeästi kulkee. Pläkäalueet pieniä ja nopeasti liikkuvia. Ei kannata hötkyillä.

        (Träkkeriin näyttää ilmestyneen Jean Luc Ven Den Heeden viime kisan reitti. Sitä eivät nämö taida saada kiinni. On tuhannen mailin etumatka.)

        Sori, ei ollutkaan minun träkkerini päivittynyt. Kokeilevat siis etelä kautta. Pysyn silti kannassani, rttei olisi kannattanut. Simon ja Tapio hyötyvät tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, ei ollutkaan minun träkkerini päivittynyt. Kokeilevat siis etelä kautta. Pysyn silti kannassani, rttei olisi kannattanut. Simon ja Tapio hyötyvät tästä.

        Ja voihan se olla niinkin, että tuulee nyt suoraan idästä, jolloin kyse on vain vendasta kaakkon ja kohta vetävät koilliseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voihan se olla niinkin, että tuulee nyt suoraan idästä, jolloin kyse on vain vendasta kaakkon ja kohta vetävät koilliseen.

        Kun korkeassa tuuli noin kiertää, niin lähempänä Kapkaupunkia olevilla Simonilla ja Tapiolla tuulen suunta on suotuisampi maaliin nähden. Heillä tuuli enemmän kaakosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun korkeassa tuuli noin kiertää, niin lähempänä Kapkaupunkia olevilla Simonilla ja Tapiolla tuulen suunta on suotuisampi maaliin nähden. Heillä tuuli enemmän kaakosta.

        Ja nämä sunnuntaina noin klo 10.30 julkaistut kirjoitukset sönkötti Siimajalka… hyvä kisa, mukavampaa seurata kuin lätkä tai mäkihyppy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voihan se olla niinkin, että tuulee nyt suoraan idästä, jolloin kyse on vain vendasta kaakkon ja kohta vetävät koilliseen.

        Näin ainakin Abhilash on toiminutkin. Nyt on vendan jälkeen suunta taas itäkoiliseen. Huomannut varmaan, että tuulensuunta on käynyt jatkuvasti epäedullisemmaksi, mitä etelämmäs ajaa.

        30OCT 1200 UCT
        Siimajalka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ainakin Abhilash on toiminutkin. Nyt on vendan jälkeen suunta taas itäkoiliseen. Huomannut varmaan, että tuulensuunta on käynyt jatkuvasti epäedullisemmaksi, mitä etelämmäs ajaa.

        30OCT 1200 UCT
        Siimajalka.

        Tapio juuri vendasi etelään ja Kirsten on koko päivän suunannut etelä koilliseen.

        Damien on päässyt vauhtiin ja suuntaa melkolailla itään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio juuri vendasi etelään ja Kirsten on koko päivän suunannut etelä koilliseen.

        Damien on päässyt vauhtiin ja suuntaa melkolailla itään.

        Kirsten on selvästi päättänyt ajaa vauhdilla niin kauas etelään kuin on tarvis. Jos muut joutuvat pitkäksi aikaa pläkään, voi nousta hyvin. Mutta tulee paljon lisämatkaa ja voi jäädä lisää, jos muille ei tule ongelmia.

        Kielhalen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio juuri vendasi etelään ja Kirsten on koko päivän suunannut etelä koilliseen.

        Damien on päässyt vauhtiin ja suuntaa melkolailla itään.

        Ja Tapion järkeily kulkee tällaisia latuja:
        ”Trying 2 understand the weather. Baro rising, wind E as 4cast 4 Tristan, now heading SE on pp in order 2 get away from the H & get 2 the SWlies 4cast 4 West Cape. ”

        Mitä tarkoittaa ”on pp”?


    • Anonyymi

      Näyttää mielenkiintoiselta. Simon ja Tapio suuntaavat itään, Pat, Abhilas ja Kirsten etelään ja Damien pohjoiseen.

      Abhilas ja erityisesti Damien on tippunut tuloksissa reilusti. Tapio on ollut onnekkaampi.

      Jatko näyttää edelleen hyvin monimutkaiselta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe