Nastarenkaat on kiellettävä

Anonyymi-ap

Se, että nastarenkaiden käyttäjää kohtaa kuolettava liikenneonnettomuus moninkertaisesti kitkarenkailla ajaviin nähden on vain pieni osa isoa ongelmaa. Eikä kysymys ole ainoastaan ympäristön likaantumisesta, vaan paljon pahemmasta.

Nastarenkaitten kivestä ja asfalttibitumista hakkaama pöly aiheuttaa keuhko- ja sydänsairauksina moninkertaisen kuolleitten ihmisten määrän verrattuna siihen, mitä kaikki liikenneonnettomuudet aiheuttavat yhteensä.
Lisäksi teitten urautuminen johtaa pahoihin suistumisonnettomuuksiin vesikeleillä ja teitten reikiintyminen vie autoilijoiden huomion vain teinpinnan tarkkailuun ja reikien välstöliikkeisiin.

Puhumattakaan meluluhaitoista, jotka koskevat koko kansakuntaa.

17

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teitten sitten tunnustuksen. Kitkoilla pärjää...

    • Anonyymi

      ei yrjö ei

    • Anonyymi

      Nypin nastat pois ,tuntuu paljon turvallisemmalta ajella.

      • Anonyymi

        Nastarenkaan kumiaines ei pidä, koska nastarengasta ei voi valmistaa äänettömästä joustavasta kumimassasta. koska nastat eivät pysy sellaisessa kumimissa. Kitkarengas on kaikkialla se talvirengas mikä toimii aina ja pitkään


    • Anonyymi

      Katuja ja teitä täytyy hiekoittaa, että kitkarenkailla pystyisi turvallisesti liikkumaan. Siitä aiheutuu paljon katupölyä. Urautumista aiheutuu paljon raskaiden ajoneuvojen takia. Ja kitkarenkaat aiheuttavat yhtä paljon kuin reikiintymistä, eroosiota kuin nastarenkaat.

      • Anonyymi

        Sitäpaitsi takavetoisessa autossa kitkoilla ei liukkaalla tee mitään. Esimerkiksi mäkisillä liukkailla nupurakivikaduilla takavetoisella autolla, jossa on kitkarenkaat ei pääse mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpaitsi takavetoisessa autossa kitkoilla ei liukkaalla tee mitään. Esimerkiksi mäkisillä liukkailla nupurakivikaduilla takavetoisella autolla, jossa on kitkarenkaat ei pääse mihinkään.

        Hihii, se nastahan puree kovasti kovaan ja sileään kraniitikiveen.
        Tyhmähän sinä olet.


      • Anonyymi

        Kovametallinastoista urat syntyy.
        Vähän kallista ja vaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, se nastahan puree kovasti kovaan ja sileään kraniitikiveen.
        Tyhmähän sinä olet.

        Luistaa parhaiten.


    • Anonyymi

      Kitkarenkailla ajelee suhteessa enemmän kokeneita ja ehkä parempia kuljettajia ja siinä syy tuohon onnettomuustilastoon.

      • Anonyymi

        Tai ehkä sittenkin...
        Nastarenkailla kuollaan siellä, missä kitkarenkailla kuolema vältetään ajamalla lähimpään ojaan.
        Kehä III:n sisäpuolella kuollaan harvoin liikenneonnettomuuksissa, koska nopeudet ovat alhaisia, tiet vesimäriksi suolattuja ja vastaantulevat kaistat erotettu toisistaan kaiteilla ainakin siellä, missä nopeusrajoitus sallisi törmäyskuoleman.
        Kaupparatsu joka uskaltautuu kehä III ulkopuolelle kitkarenkaineen, tekee sen yleensä myös käyttäen niitä teitä, jotka ovat keskikaiteilla varustettuja ja suolalla sulatettuja. Kunnes saapuu taas Turun tai Tampereen tapaiseen taajamaan, jossa körrötellään motarin jälkeen 40-50 vauhtia suolatuilla kaduilla.
        Ei...kyllä ne nastarenkain tapahtuneet liikennekuolemat ovat peruja joko sääntöjen täydellisestä noudattamatta jättämisestä tai ne tapahtuvat todellakin tuon Turku-Helsinki-Tampere kolmion suolaamattomalla ulkopinnalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ehkä sittenkin...
        Nastarenkailla kuollaan siellä, missä kitkarenkailla kuolema vältetään ajamalla lähimpään ojaan.
        Kehä III:n sisäpuolella kuollaan harvoin liikenneonnettomuuksissa, koska nopeudet ovat alhaisia, tiet vesimäriksi suolattuja ja vastaantulevat kaistat erotettu toisistaan kaiteilla ainakin siellä, missä nopeusrajoitus sallisi törmäyskuoleman.
        Kaupparatsu joka uskaltautuu kehä III ulkopuolelle kitkarenkaineen, tekee sen yleensä myös käyttäen niitä teitä, jotka ovat keskikaiteilla varustettuja ja suolalla sulatettuja. Kunnes saapuu taas Turun tai Tampereen tapaiseen taajamaan, jossa körrötellään motarin jälkeen 40-50 vauhtia suolatuilla kaduilla.
        Ei...kyllä ne nastarenkain tapahtuneet liikennekuolemat ovat peruja joko sääntöjen täydellisestä noudattamatta jättämisestä tai ne tapahtuvat todellakin tuon Turku-Helsinki-Tampere kolmion suolaamattomalla ulkopinnalla...

        Mutta juu, tuon Turku-Helsinki-Tampere kolmion alueella nastarenkaat voitaisiin aika lailla kieltää, toki suolaa täytyisi alkaa lorottamaan sen jälkeen myös sillä "alemmalla tieverkolla" jota jopa tuon kolmion sisältä löytyy satoja kilmometrejä.


    • Anonyymi

      Bitumi kartelli täyty olla valtakunnassa, vaikka Saksasta saisi kunnon litkua, ettei tunarilla lipsu?🔕

      • Anonyymi

        Ne "kunnon litkut" eivät kestä vähääkään nastarenkaita. Suomessa käytetään asfalttia, jossa on mahdollisimman paljon kivenmurikoita ja mahdollisimman vähän pikeä. Kivet kestävät nastojen pommitusta huomattavasti sileää pikeä paremmin. Harmi vaan, että tiestö sitten murenee kun murikat eivät pysy toisissaan kiinni kun pikeä on niin vähän ja siksi kadut ovat täynnä monttuja keväisin. Uria vähemmän, monttuja enemmmän.
        Mutta jos haluttaisiin päästä eroon sekä montuista, että urista, pitäisi tosiaan asfaltin pikiosuutta lisätä ja samalla kieltää nastarenkaat.


    • Anonyymi

      Pääteille ja etenkin kehäteille jyrsitään 5 cm urat jo ennen ensimmäistä jääkeliä ja nastoista on paras pito poissa. Järkevää!

      • Anonyymi

        Vedellä jännä ominaisuus kun se jäätyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1436
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1062
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe