Nastarenkaat on kiellettävä

Anonyymi-ap

Se, että nastarenkaiden käyttäjää kohtaa kuolettava liikenneonnettomuus moninkertaisesti kitkarenkailla ajaviin nähden on vain pieni osa isoa ongelmaa. Eikä kysymys ole ainoastaan ympäristön likaantumisesta, vaan paljon pahemmasta.

Nastarenkaitten kivestä ja asfalttibitumista hakkaama pöly aiheuttaa keuhko- ja sydänsairauksina moninkertaisen kuolleitten ihmisten määrän verrattuna siihen, mitä kaikki liikenneonnettomuudet aiheuttavat yhteensä.
Lisäksi teitten urautuminen johtaa pahoihin suistumisonnettomuuksiin vesikeleillä ja teitten reikiintyminen vie autoilijoiden huomion vain teinpinnan tarkkailuun ja reikien välstöliikkeisiin.

Puhumattakaan meluluhaitoista, jotka koskevat koko kansakuntaa.

17

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teitten sitten tunnustuksen. Kitkoilla pärjää...

    • Anonyymi

      ei yrjö ei

    • Anonyymi

      Nypin nastat pois ,tuntuu paljon turvallisemmalta ajella.

      • Anonyymi

        Nastarenkaan kumiaines ei pidä, koska nastarengasta ei voi valmistaa äänettömästä joustavasta kumimassasta. koska nastat eivät pysy sellaisessa kumimissa. Kitkarengas on kaikkialla se talvirengas mikä toimii aina ja pitkään


    • Anonyymi

      Katuja ja teitä täytyy hiekoittaa, että kitkarenkailla pystyisi turvallisesti liikkumaan. Siitä aiheutuu paljon katupölyä. Urautumista aiheutuu paljon raskaiden ajoneuvojen takia. Ja kitkarenkaat aiheuttavat yhtä paljon kuin reikiintymistä, eroosiota kuin nastarenkaat.

      • Anonyymi

        Sitäpaitsi takavetoisessa autossa kitkoilla ei liukkaalla tee mitään. Esimerkiksi mäkisillä liukkailla nupurakivikaduilla takavetoisella autolla, jossa on kitkarenkaat ei pääse mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpaitsi takavetoisessa autossa kitkoilla ei liukkaalla tee mitään. Esimerkiksi mäkisillä liukkailla nupurakivikaduilla takavetoisella autolla, jossa on kitkarenkaat ei pääse mihinkään.

        Hihii, se nastahan puree kovasti kovaan ja sileään kraniitikiveen.
        Tyhmähän sinä olet.


      • Anonyymi

        Kovametallinastoista urat syntyy.
        Vähän kallista ja vaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, se nastahan puree kovasti kovaan ja sileään kraniitikiveen.
        Tyhmähän sinä olet.

        Luistaa parhaiten.


    • Anonyymi

      Kitkarenkailla ajelee suhteessa enemmän kokeneita ja ehkä parempia kuljettajia ja siinä syy tuohon onnettomuustilastoon.

      • Anonyymi

        Tai ehkä sittenkin...
        Nastarenkailla kuollaan siellä, missä kitkarenkailla kuolema vältetään ajamalla lähimpään ojaan.
        Kehä III:n sisäpuolella kuollaan harvoin liikenneonnettomuuksissa, koska nopeudet ovat alhaisia, tiet vesimäriksi suolattuja ja vastaantulevat kaistat erotettu toisistaan kaiteilla ainakin siellä, missä nopeusrajoitus sallisi törmäyskuoleman.
        Kaupparatsu joka uskaltautuu kehä III ulkopuolelle kitkarenkaineen, tekee sen yleensä myös käyttäen niitä teitä, jotka ovat keskikaiteilla varustettuja ja suolalla sulatettuja. Kunnes saapuu taas Turun tai Tampereen tapaiseen taajamaan, jossa körrötellään motarin jälkeen 40-50 vauhtia suolatuilla kaduilla.
        Ei...kyllä ne nastarenkain tapahtuneet liikennekuolemat ovat peruja joko sääntöjen täydellisestä noudattamatta jättämisestä tai ne tapahtuvat todellakin tuon Turku-Helsinki-Tampere kolmion suolaamattomalla ulkopinnalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ehkä sittenkin...
        Nastarenkailla kuollaan siellä, missä kitkarenkailla kuolema vältetään ajamalla lähimpään ojaan.
        Kehä III:n sisäpuolella kuollaan harvoin liikenneonnettomuuksissa, koska nopeudet ovat alhaisia, tiet vesimäriksi suolattuja ja vastaantulevat kaistat erotettu toisistaan kaiteilla ainakin siellä, missä nopeusrajoitus sallisi törmäyskuoleman.
        Kaupparatsu joka uskaltautuu kehä III ulkopuolelle kitkarenkaineen, tekee sen yleensä myös käyttäen niitä teitä, jotka ovat keskikaiteilla varustettuja ja suolalla sulatettuja. Kunnes saapuu taas Turun tai Tampereen tapaiseen taajamaan, jossa körrötellään motarin jälkeen 40-50 vauhtia suolatuilla kaduilla.
        Ei...kyllä ne nastarenkain tapahtuneet liikennekuolemat ovat peruja joko sääntöjen täydellisestä noudattamatta jättämisestä tai ne tapahtuvat todellakin tuon Turku-Helsinki-Tampere kolmion suolaamattomalla ulkopinnalla...

        Mutta juu, tuon Turku-Helsinki-Tampere kolmion alueella nastarenkaat voitaisiin aika lailla kieltää, toki suolaa täytyisi alkaa lorottamaan sen jälkeen myös sillä "alemmalla tieverkolla" jota jopa tuon kolmion sisältä löytyy satoja kilmometrejä.


    • Anonyymi

      Bitumi kartelli täyty olla valtakunnassa, vaikka Saksasta saisi kunnon litkua, ettei tunarilla lipsu?🔕

      • Anonyymi

        Ne "kunnon litkut" eivät kestä vähääkään nastarenkaita. Suomessa käytetään asfalttia, jossa on mahdollisimman paljon kivenmurikoita ja mahdollisimman vähän pikeä. Kivet kestävät nastojen pommitusta huomattavasti sileää pikeä paremmin. Harmi vaan, että tiestö sitten murenee kun murikat eivät pysy toisissaan kiinni kun pikeä on niin vähän ja siksi kadut ovat täynnä monttuja keväisin. Uria vähemmän, monttuja enemmmän.
        Mutta jos haluttaisiin päästä eroon sekä montuista, että urista, pitäisi tosiaan asfaltin pikiosuutta lisätä ja samalla kieltää nastarenkaat.


    • Anonyymi

      Pääteille ja etenkin kehäteille jyrsitään 5 cm urat jo ennen ensimmäistä jääkeliä ja nastoista on paras pito poissa. Järkevää!

      • Anonyymi

        Vedellä jännä ominaisuus kun se jäätyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      131
      3960
    2. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      3485
    3. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      17
      3407
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3347
    5. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      61
      3244
    6. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      49
      3021
    7. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      29
      2915
    8. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      79
      2717
    9. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2657
    10. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2377
    Aihe