Toyotan ostaja ei testaa

Anonyymi-ap

Muita automerkkejä.
Siinä syy miksi jää Toyotaan jumiin.

137

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä, tyhmyys ja laiskuus ei palkitse ketään.

    • Anonyymi

      Hiaman tylyä, mutta niin totta!

    • Anonyymi

      Miksi vaihtaa merkkiä jos edellinen merkki oli hyvä?

      • Anonyymi

        Mitä siitä jos muut merkit on parempia?


      • Anonyymi

        Edellinen merkki voi olla hyvä, mutta onko se paras?

        Sitä ei voi tietää jos ei koskaan kokeile mitään muuta.


      • Anonyymi

        Mä vaihdoin volkkarista toyotaan kun alkoi se jatkuva läträys öljyn ja vikojen kanssa tympimään ja se päästöhuijaus ja sen vähättely ja vastuunpakoilu oli se viimeinen naula siihen arkkuun. Jos vielä merkki joskus vaihtuu niinkuin on monesti vaihtunutkin niin volkkariin tuskin on paluuta. Ei wanha kettu syö myrkkyä eikä huijaaminenkaan yleensä onnistu yhtä kertaa useammin. Vahingosta viisastuu ja viisastuminen vie viisaan kauas kansanautosta. Yksi kokeilu oli riittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siitä jos muut merkit on parempia?

        Voi ollakkin, mutta jos vanha tuttu merkki on todettu luotettavaksi, niin miksi vaihtaa merkkiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä vaihdoin volkkarista toyotaan kun alkoi se jatkuva läträys öljyn ja vikojen kanssa tympimään ja se päästöhuijaus ja sen vähättely ja vastuunpakoilu oli se viimeinen naula siihen arkkuun. Jos vielä merkki joskus vaihtuu niinkuin on monesti vaihtunutkin niin volkkariin tuskin on paluuta. Ei wanha kettu syö myrkkyä eikä huijaaminenkaan yleensä onnistu yhtä kertaa useammin. Vahingosta viisastuu ja viisastuminen vie viisaan kauas kansanautosta. Yksi kokeilu oli riittävä.

        Ei sinulla ole koskaan ollut Volkkaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ollakkin, mutta jos vanha tuttu merkki on todettu luotettavaksi, niin miksi vaihtaa merkkiä?

        No jos muulla kuin luotettavuudella ei ole itselle väliä niin silloin ei varmaankaan ole syytä vaihtaa merkkiä.

        Itse kiinnitän luotettavuuden lisäksi huomiota mm. ajo-ominaisuuksiin, suorituskykyyn, ergonomiaan, varusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä vaihdoin volkkarista toyotaan kun alkoi se jatkuva läträys öljyn ja vikojen kanssa tympimään ja se päästöhuijaus ja sen vähättely ja vastuunpakoilu oli se viimeinen naula siihen arkkuun. Jos vielä merkki joskus vaihtuu niinkuin on monesti vaihtunutkin niin volkkariin tuskin on paluuta. Ei wanha kettu syö myrkkyä eikä huijaaminenkaan yleensä onnistu yhtä kertaa useammin. Vahingosta viisastuu ja viisastuminen vie viisaan kauas kansanautosta. Yksi kokeilu oli riittävä.

        Joo, joo! Uskotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla ole koskaan ollut Volkkaria.

        No se voi ja saa olla sinun mielipide, Viisi vuotta oli jos tieto kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä vaihdoin volkkarista toyotaan kun alkoi se jatkuva läträys öljyn ja vikojen kanssa tympimään ja se päästöhuijaus ja sen vähättely ja vastuunpakoilu oli se viimeinen naula siihen arkkuun. Jos vielä merkki joskus vaihtuu niinkuin on monesti vaihtunutkin niin volkkariin tuskin on paluuta. Ei wanha kettu syö myrkkyä eikä huijaaminenkaan yleensä onnistu yhtä kertaa useammin. Vahingosta viisastuu ja viisastuminen vie viisaan kauas kansanautosta. Yksi kokeilu oli riittävä.

        Et vaihtanut, tojokääkkä. Läträät edelleen tojon öljyjen kanssa.


    • Anonyymi

      Toyotaan päädytään siinä vaiheessa, kun kyllästytään muiden merkkien korjaamokäynteihin, ja marmorilla tappelemiseen siitä, että kellä on se korvausvelvollisuus.

      • Anonyymi

        Väärää uskoa jälleen. Toyotan ostaa ujo, arka ja autoja tuntematon vätys joka katsoo, että parkkipaikalla on paljon Toyotan merkkisiä autoja ja myös naapurillakin on ja sen takia ei uskalla lähteä murtamaan nöyristelyn arkaa hierarkiaa ja hankkia kateutta joka pudottaa pois yhteisestä kurjuuden veljeskunnasta.


    • Anonyymi

      Toyotan alkeellisuus ei haittaa jos ainoat ajomatkat ovt 30 km/h tunnissa lähimarkettiin tarjouskahvia ja tenoja ostamaan sekä kerran kuukaudessa terveyskeskukseen geriatrikolle.

      • Anonyymi

        Se on tosi, että nykyään ajomatkat on tosi lyhyitä niin miksi ostaa helvetin kallista autoa sellaiseen käyttöön? On rahalle varmaan muutakin käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tosi, että nykyään ajomatkat on tosi lyhyitä niin miksi ostaa helvetin kallista autoa sellaiseen käyttöön? On rahalle varmaan muutakin käyttöä.

        Toyota on ylihintainen ja samalla rahalla saa jo paljon parempia autoja, siitä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on ylihintainen ja samalla rahalla saa jo paljon parempia autoja, siitä on kyse.

        Esimerkiksi??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi??

        Mikä tahansa mutta sanotaan vaikka Ford. Ei ole kallis merkki, mutta on hyvännäköinen ja paljon parempi auto kuin Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tahansa mutta sanotaan vaikka Ford. Ei ole kallis merkki, mutta on hyvännäköinen ja paljon parempi auto kuin Toyota.

        Katsoppa Youtubesta "autoholistin päiväkirja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppa Youtubesta "autoholistin päiväkirja".

        autoholistin autofantasiat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        autoholistin autofantasiat

        Katsoin vähän alkua ja lopetin kun siinä oli vanha kolaroitu Ford. Ford on hyvä auto. Menestyy testeissäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on ylihintainen ja samalla rahalla saa jo paljon parempia autoja, siitä on kyse.

        Todella outoa että jos samalla rahalla saisi paremman niin ei sitä ostaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella outoa että jos samalla rahalla saisi paremman niin ei sitä ostaisi.

        Kyllähän valveutuneet kansalaiset ostavatkin. Vaareille riittää, että pääsee bingoon ja apteekkiin. Eivät he autotestejä lue.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppa Youtubesta "autoholistin päiväkirja".

        Jonkun kolaroidun ja hinnaltaan alle tonnin auton perusteella en menisi kyllä tekemään yleistäviä johtopäätöksiä jonkun merkin hyvyydestä tai huonoudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun kolaroidun ja hinnaltaan alle tonnin auton perusteella en menisi kyllä tekemään yleistäviä johtopäätöksiä jonkun merkin hyvyydestä tai huonoudesta.

        Omapoika vertailee noin uuteen Toyotaan. Vuoden vanha Toyota onkin sitten jo enemmän ruosteessa.


      • Anonyymi

        Soita Rovanperälle ja kysy puhutko totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on ylihintainen ja samalla rahalla saa jo paljon parempia autoja, siitä on kyse.

        Ei saa. Toyota on ihan ykkösmerkki jos laadusta aletaan puhumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella outoa että jos samalla rahalla saisi paremman niin ei sitä ostaisi.

        Ei tero osta parempaa , kun ei sitä edes kokeile .


    • Anonyymi

      Toyotaa ostetaan kun ei saa olla länsiauto. Entiset ladailijat ja heidän perilliset ostavat Toyotia.

      • Anonyymi

        Varmaan voi pitää paikkaansakkin, mutta ladadailioilla ei ollut itsetunnon kanssa mitään ongelmaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan voi pitää paikkaansakkin, mutta ladadailioilla ei ollut itsetunnon kanssa mitään ongelmaa!

        Mikä siinäkin on että toyota vaan on niin ylivoimaisen suosittu vaikka niitä muita on vapaasti ollut saatavana ja pahimmin kärsivät autokauppiaat laskevat jo eri merkkejä yhteen kuvitellessaan niitä samoiksi ja sekopäisinä höpöttävät jostain pikkusinteistä ja hippohiihtokisoista vaikka autoista on kyse. Ovatkohan saaneet jotain traumoja lapsena sellaisesta kisailusta vai onko pää vaan muuten sekaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että toyota vaan on niin ylivoimaisen suosittu vaikka niitä muita on vapaasti ollut saatavana ja pahimmin kärsivät autokauppiaat laskevat jo eri merkkejä yhteen kuvitellessaan niitä samoiksi ja sekopäisinä höpöttävät jostain pikkusinteistä ja hippohiihtokisoista vaikka autoista on kyse. Ovatkohan saaneet jotain traumoja lapsena sellaisesta kisailusta vai onko pää vaan muuten sekaisin

        Merkithän lasketaan yhteen kun halutaan tietää montako autoa valmistaja on myynyt. Täytyy olla sekopäinen jos ei tuota ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkithän lasketaan yhteen kun halutaan tietää montako autoa valmistaja on myynyt. Täytyy olla sekopäinen jos ei tuota ymmärrä.

        VW AG on ylivoimaisen suosittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkithän lasketaan yhteen kun halutaan tietää montako autoa valmistaja on myynyt. Täytyy olla sekopäinen jos ei tuota ymmärrä.

        Se on vain vikavagenmyyjän ongelma kun merkki on itsensä huijannut maailman velkaisimmaksi. Kansa karttaa jo melkein kuin ruttoa. Automyyjä vaan pettää itseään laskiessaan merkkejä yhteen. On kuin laskisi housuihinsa, ensin hiukan lämmittää ja kohta on kahta kylmempi olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vain vikavagenmyyjän ongelma kun merkki on itsensä huijannut maailman velkaisimmaksi. Kansa karttaa jo melkein kuin ruttoa. Automyyjä vaan pettää itseään laskiessaan merkkejä yhteen. On kuin laskisi housuihinsa, ensin hiukan lämmittää ja kohta on kahta kylmempi olo.

        VW AG on ostetuin, että sitä kansa ostaa.

        VW AG rahoittaa autoja. Velat ovat pitkälti rahoitusvelkoja. Mitä enemmän myy, sitä enemmän velkaa. VW AG:n nettovelkaantumisaste on pieni. Mutta mitäpä omapoika taloudesta ymmärtäisi.

        Automyyjät ei täällä kirjoittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG on ostetuin, että sitä kansa ostaa.

        VW AG rahoittaa autoja. Velat ovat pitkälti rahoitusvelkoja. Mitä enemmän myy, sitä enemmän velkaa. VW AG:n nettovelkaantumisaste on pieni. Mutta mitäpä omapoika taloudesta ymmärtäisi.

        Automyyjät ei täällä kirjoittele.

        Seli seli. Ei valmistaja rahoita mitään auton ostajia. Pankit ja rahoitusyhtiöt on sitä varten.
        Varmaan on rahaa kiinni myymättömissä puolivalmisteissa ja päästöhuijausohjelma maksoi julkisen tiedonkin mukaan kymmeniä miljardeja plus salattu summa joka on varmaan vielä suurempi. Että tällainen maailman suurin velkahelvetti, eikä laatu todellakaan koukuta juurikaan muita kun hinausyrittäjää ja öljykauppiasta tutkitun, julkisen tiedon mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seli seli. Ei valmistaja rahoita mitään auton ostajia. Pankit ja rahoitusyhtiöt on sitä varten.
        Varmaan on rahaa kiinni myymättömissä puolivalmisteissa ja päästöhuijausohjelma maksoi julkisen tiedonkin mukaan kymmeniä miljardeja plus salattu summa joka on varmaan vielä suurempi. Että tällainen maailman suurin velkahelvetti, eikä laatu todellakaan koukuta juurikaan muita kun hinausyrittäjää ja öljykauppiasta tutkitun, julkisen tiedon mukaan.

        Seli seli . Kyllä VW AG rahoittaa erittäin paljon myymiään autoja . Tuo tiedon netistä kyllä löytää , toisin kuin keksimäsi " salatun summan päästöhuijaksessa " .


    • Anonyymi

      Aloituksessa on vähän perääkin. Kun minä vaihdoin 3 vuotta sitten 28 vuotta vanhan hyväkuntoisen Tojotani uudempaan hybridi-Tojotaan, niin autokauppias suorastaan joutui pakottamaan minut koeajolle ennen papereiden kirjoittamista. Sanoin myyjälle, että kokemukseni perusteella luotan Tojotan laadukkuuteen ilman koeajoakin, mutta myyjä oli kovasti tiukkana. Hän sanoi, että papereita ei kirjoiteta, jos en käy ensin koeajamassa autoa. Pakkohan minun oli pari korttelia kiertää hybridi-Tojotalla, jotta saatiin kaikki paperihommat tehtyä.

      • Anonyymi

        Hauska tarina ja mielikuvitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska tarina ja mielikuvitus.

        Juttu on aivan tosi. Miksi minä tapahtunutta tosiasiaa muuksi haluaisin muuttaa?


      • Anonyymi

        Arvaa kaksi kertaa kestääkö uusi hybridisi 38v ajokuntoisena?
        Minä tiedän sen jo etukäteen ettei tule kestämään.
        Niin moottori kyun hybridijärjestelmä tullaan uusimaan että toimis.
        Se maksaa saman verran mitä uusi Toyota eli enemmän kuin vanhenevan Toyotan arvo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttu on aivan tosi. Miksi minä tapahtunutta tosiasiaa muuksi haluaisin muuttaa?

        Varmasti on tosi. Sitähän aloittaja tuossa haki. Jos käy koeajamassa muita merkkejä ei varmasti päädy Toyotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaa kaksi kertaa kestääkö uusi hybridisi 38v ajokuntoisena?
        Minä tiedän sen jo etukäteen ettei tule kestämään.
        Niin moottori kyun hybridijärjestelmä tullaan uusimaan että toimis.
        Se maksaa saman verran mitä uusi Toyota eli enemmän kuin vanhenevan Toyotan arvo on.

        Ei minun hybridi-Tojotani tarvitsekaan kestää 38 vuotta, sillä näillä näkymin pystyn ajamaan autolla enää korkeintaan 10 vuotta. Kortti saatetaan ottaa pois jo aiemminkin, mikäli näkö alkaa tehdä kiusaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun hybridi-Tojotani tarvitsekaan kestää 38 vuotta, sillä näillä näkymin pystyn ajamaan autolla enää korkeintaan 10 vuotta. Kortti saatetaan ottaa pois jo aiemminkin, mikäli näkö alkaa tehdä kiusaa.

        Todistit juuri sen oikeaksi päätelmäksi et Toyota on mummojen ja papparaisten suosikkiauto.

        Matelemiseen tietysti riittää se Toyotan teho (120-222) mitä niissä tojoissa nyt onkaan tehoa. Minun Skodaan laitetaan ensiviikolla ECU ohjelmointi ja teho nousee aluksi 350 tasoon. Seuraavaksi isompi turbo ja välijäähdytin yms pientä ja aletaan puhua n 500 hevosvoiman tehoista. Neliveto tietysti kyseessä. Todellinen nautinto on edessäpäin.
        Kerkee mukavasti ohi Toyota jonoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistit juuri sen oikeaksi päätelmäksi et Toyota on mummojen ja papparaisten suosikkiauto.

        Matelemiseen tietysti riittää se Toyotan teho (120-222) mitä niissä tojoissa nyt onkaan tehoa. Minun Skodaan laitetaan ensiviikolla ECU ohjelmointi ja teho nousee aluksi 350 tasoon. Seuraavaksi isompi turbo ja välijäähdytin yms pientä ja aletaan puhua n 500 hevosvoiman tehoista. Neliveto tietysti kyseessä. Todellinen nautinto on edessäpäin.
        Kerkee mukavasti ohi Toyota jonoista.

        On tulossa talvi ja liukkaat kelit. Kerrotko minulle, miten silloin hyödynnät Skodasi 500 hv tehoa? Millaisia kiihdytyksiä otat jäisellä tiellä? Minulla on sellainen kutina, että tasaisesti vetävä itselataava hybridi-Tojota lähtee liukkaalla tiellä viritettyä Skodaasi ripeämmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tulossa talvi ja liukkaat kelit. Kerrotko minulle, miten silloin hyödynnät Skodasi 500 hv tehoa? Millaisia kiihdytyksiä otat jäisellä tiellä? Minulla on sellainen kutina, että tasaisesti vetävä itselataava hybridi-Tojota lähtee liukkaalla tiellä viritettyä Skodaasi ripeämmin.

        Toyota ei liiku ripeästi kuin hinausauton lavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei liiku ripeästi kuin hinausauton lavalla.

        Se on lähinnä skeidan ominaisuus se. 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei liiku ripeästi kuin hinausauton lavalla.

        Ymmärryksesi on todella vähäinen. Jos Tojota on hinausauton lavalla, niin eihän siellä saa ollenkaan liikkua. Jos lavalla alkaisi liikkua ripeästi, niin silloinhan Tojota putoaisi lavalta alas ja menisi rikki. Sinun kannattaa aina ensin ajatella asia loppuun asti, ettet joudu järjettömien möläytystesi vuoksi häpeään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on lähinnä skeidan ominaisuus se. 😅

        Tässä vähiten ja eniten hinatut:


        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR


        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vähiten ja eniten hinatut:


        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR


        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        Tässä vähiten ja eniten hinatut:

        BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Selvityksen mukaan yleisin hinauksen syy on moottorivika. Nämä edustavat kaikilla merkeillä noin 30 prosenttia kaikista hinauksista. Suhteellisesti suurin osuus moottorivikaisia autoja löytyy kuitenkin Audeista, sillä niiden tapauksessa jopa 40 prosenttia matkan keskeytymisistä johtuu moottorivioista.
        Toiseksi yleisimmäksi syyksi POP Vakuutuksen listaus kertoo auton käynnistymättömyyden, siis jo ennen kuin matka on alkanut. Yleisintä tämä on Hyundain, Renaultin ja Nissanin omistajien keskuudessa. Kaikkien merkkien osalta käynnistymättömyys edustaa 13 prosenttia kaikista hinauskeikkojen syistä.

        Japanilaiset merkit luotettavimpia

        Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tulossa talvi ja liukkaat kelit. Kerrotko minulle, miten silloin hyödynnät Skodasi 500 hv tehoa? Millaisia kiihdytyksiä otat jäisellä tiellä? Minulla on sellainen kutina, että tasaisesti vetävä itselataava hybridi-Tojota lähtee liukkaalla tiellä viritettyä Skodaasi ripeämmin.

        Tämän haluan nähdä et Toyota lähtee ripeämmin liukkaalla tiellä kuin viritetty Skoda!
        Skodan etu on kuitenkin se toimiva neliveto joka tulee mukaan aina kun tarvitsee.
        https://www.youtube.com/watch?v=1jqXFmOpcz4

        Katsos kun kaikkia turboautoja voidaan halutuilla tehoilla eri ajoohjelmilla.
        Toinen vaihtoehto on hankkia ohjaamoon ahtopaineen säädin.
        Nämä tarjoaa mahdollisuuden ajaa juuri sopivilla tehoilla missä vaan tilanteessa.
        Näitä asioita ei voi Toyotakuski ymmärtää.
        :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
        520HP - AWD Skoda Superb Sportline - 3,1sec 0-100 km/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vähiten ja eniten hinatut:

        BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Selvityksen mukaan yleisin hinauksen syy on moottorivika. Nämä edustavat kaikilla merkeillä noin 30 prosenttia kaikista hinauksista. Suhteellisesti suurin osuus moottorivikaisia autoja löytyy kuitenkin Audeista, sillä niiden tapauksessa jopa 40 prosenttia matkan keskeytymisistä johtuu moottorivioista.
        Toiseksi yleisimmäksi syyksi POP Vakuutuksen listaus kertoo auton käynnistymättömyyden, siis jo ennen kuin matka on alkanut. Yleisintä tämä on Hyundain, Renaultin ja Nissanin omistajien keskuudessa. Kaikkien merkkien osalta käynnistymättömyys edustaa 13 prosenttia kaikista hinauskeikkojen syistä.

        Japanilaiset merkit luotettavimpia

        Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

        Toyotat Corolla ja H-CR ovat hinatuimmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat Corolla ja H-CR ovat hinatuimmat.

        Hinureimmat autot ikinä Prius ja HCR?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinureimmat autot ikinä Prius ja HCR?

        Ovat myös rumimmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän haluan nähdä et Toyota lähtee ripeämmin liukkaalla tiellä kuin viritetty Skoda!
        Skodan etu on kuitenkin se toimiva neliveto joka tulee mukaan aina kun tarvitsee.
        https://www.youtube.com/watch?v=1jqXFmOpcz4

        Katsos kun kaikkia turboautoja voidaan halutuilla tehoilla eri ajoohjelmilla.
        Toinen vaihtoehto on hankkia ohjaamoon ahtopaineen säädin.
        Nämä tarjoaa mahdollisuuden ajaa juuri sopivilla tehoilla missä vaan tilanteessa.
        Näitä asioita ei voi Toyotakuski ymmärtää.
        :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
        520HP - AWD Skoda Superb Sportline - 3,1sec 0-100 km/h

        Tämän voi ymmärtää vain aivoton varhaisteini rautaisella kesäkelin puolivuotisella kokemuksella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistit juuri sen oikeaksi päätelmäksi et Toyota on mummojen ja papparaisten suosikkiauto.

        Matelemiseen tietysti riittää se Toyotan teho (120-222) mitä niissä tojoissa nyt onkaan tehoa. Minun Skodaan laitetaan ensiviikolla ECU ohjelmointi ja teho nousee aluksi 350 tasoon. Seuraavaksi isompi turbo ja välijäähdytin yms pientä ja aletaan puhua n 500 hevosvoiman tehoista. Neliveto tietysti kyseessä. Todellinen nautinto on edessäpäin.
        Kerkee mukavasti ohi Toyota jonoista.

        Suomessa on nopeusrajoitukset. Mitä teet tuolla hv määrällä?Autosi alusta ei ole tehty noille tehoille eikä jarrut.Varmasti lyhennät myös moottorin kestoikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttu on aivan tosi. Miksi minä tapahtunutta tosiasiaa muuksi haluaisin muuttaa?

        Siis myös Tojota kauppias on idiootti .


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Helpompi tehdä kytkin takavetoiseen joo, mutta ei siinä muuta hyvää sitten Suomen olosuhteissa ole. Miksi ei tehdä enää Saab 95, 96, 99, 900 kaltaisia autoja, joissa etuvedon lisäksi moottori on edessä pitkittäin eikä poikittain, jolloin olis helpompi tehdä kytkin ja muutenkin huoltaa ja korjata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi tehdä kytkin takavetoiseen joo, mutta ei siinä muuta hyvää sitten Suomen olosuhteissa ole. Miksi ei tehdä enää Saab 95, 96, 99, 900 kaltaisia autoja, joissa etuvedon lisäksi moottori on edessä pitkittäin eikä poikittain, jolloin olis helpompi tehdä kytkin ja muutenkin huoltaa ja korjata?

        Nelivetoja on pitkittäis moottoreilla, mutta mitä enemmän liikkuvia osia sitä enemmän on myös vikaantuvia kohteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nelivetoja on pitkittäis moottoreilla, mutta mitä enemmän liikkuvia osia sitä enemmän on myös vikaantuvia kohteita.

        Nelivetoja on myös poikittaismoottorilla.

        Neliveto on luotettavampi, koska voima puolintuu (mikäli voimanjako on 50/50). Vetopyörästön hampaiden tyvilujuuden kesto kasvaa kahdeksankertaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nelivetoja on myös poikittaismoottorilla.

        Neliveto on luotettavampi, koska voima puolintuu (mikäli voimanjako on 50/50). Vetopyörästön hampaiden tyvilujuuden kesto kasvaa kahdeksankertaiseksi.

        Onhan niitä poikittaisillakin tietysti, mutta vaikeampi tehdä sellaiseen kytkin yms. kuluvaa osaa konepellin alle vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi tehdä kytkin takavetoiseen joo, mutta ei siinä muuta hyvää sitten Suomen olosuhteissa ole. Miksi ei tehdä enää Saab 95, 96, 99, 900 kaltaisia autoja, joissa etuvedon lisäksi moottori on edessä pitkittäin eikä poikittain, jolloin olis helpompi tehdä kytkin ja muutenkin huoltaa ja korjata?

        Etuveto, moottori pitkittäin edessä voiko parempaa keksintöä Suomen ja pohjoismaiden olosuhteissa jo olla keksitty ja tehty? Miksi ollaan siis menty kehityksessä taaksepäin tässä suhteessa mikä autoihin tulee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä poikittaisillakin tietysti, mutta vaikeampi tehdä sellaiseen kytkin yms. kuluvaa osaa konepellin alle vaihtaa.

        Kyllä VW ja Audi on aina osannut nelivedon tehdä. Hyvä edsimerkki: https://www.youtube.com/watch?v=jvHEn4Q7ONk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä VW ja Audi on aina osannut nelivedon tehdä. Hyvä edsimerkki: https://www.youtube.com/watch?v=jvHEn4Q7ONk

        Osaa joo, mutta jossain vaiheessa nekin vikaantuu ja silloin niissä on enemmän vikaa pelkkään etuvetoiseen nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaa joo, mutta jossain vaiheessa nekin vikaantuu ja silloin niissä on enemmän vikaa pelkkään etuvetoiseen nähden.

        Ei niissä ole vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niissä ole vikaa.

        Opelkin on hyvä silloin, kun se on kunnossa ja toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opelkin on hyvä silloin, kun se on kunnossa ja toimii.

        Useimmin Opel toimii kuin Toyota.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi tehdä kytkin takavetoiseen joo, mutta ei siinä muuta hyvää sitten Suomen olosuhteissa ole. Miksi ei tehdä enää Saab 95, 96, 99, 900 kaltaisia autoja, joissa etuvedon lisäksi moottori on edessä pitkittäin eikä poikittain, jolloin olis helpompi tehdä kytkin ja muutenkin huoltaa ja korjata?

        Ei nuo Saabit tai Toyotat niin ihmeellisen kummallisia ajettavia ole, mutta ei ole keliolosuhteetkaan myöskään aina kovin hyvät, vaikka olisi miten hyvä auto ajaa niin huonoissa sääolosuhteissa sillä ei ole paljon merkitystäkään. Pääasia on, että pääsee turvallisesti ja varmasti perille.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opel on vaan paljon parempi auto kuin Toyota.

        Jos olisikin näin niin Toyotaa myytäisiin vähemmän Suomessa, kuin Opelia.


    • Anonyymi

      Harva Tojotisti on koskaan ajanut muun merkkistä autoa, jos ei lasketa 80-lukua laskuihin mukaan.

      • Anonyymi

        Toyotan omistaja on koeajanut useita autoja ja päätynyt täysin ylivertaiseen hybriditekniikkaan. Toyota tarjoaa parasta vastinetta rahalle joka kyllä myyntitilastoista selviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistaja on koeajanut useita autoja ja päätynyt täysin ylivertaiseen hybriditekniikkaan. Toyota tarjoaa parasta vastinetta rahalle joka kyllä myyntitilastoista selviää.

        Nimenomaan ei käy ajamassa mitään muita autoja, vaan menee sen tutun Toyota-myyjän luo ja tilaa uuden Toyotan vanhan tilalle. Varmin tapa pysyä tyytyväisenä nykyiseen merkkiin on se ettei vahingossakaan käy kokeilemassa mitään muuta.


    • Anonyymi

      Ei vaarit käy koeajamassa muita merkkejä. Siksi päätyvät kivikautiseen Tojon itsehinkkaavaan hybridiin. Valveutuneet ja dynaamiset ihmiset käyvät koeajamassa muitakin. Lukevat myös vertailutestejä. Niissähän Tojo on jumbo. Melko usein fiksut päätyvät VW AG:n tuotteisiin. VW AG myy Suomessa eniten.

      • Anonyymi

        Kivikautisesta voisi lähinnä puhua erikseen ladattavan kohdalla. Ensin menee paljon aikaa ladata erikseen sähköjärjestelmä sen jälkeen vielä normaali tankkaus. Ei siis yhtään kätevää ainakaan pitkällä yhtä jaksoisella matkalla, mutta jos ja, kun fanaattisuus on niin suurta niin sitten tätä voi hehkuttaa maasta taivaaseen ja pahin mahdollinen tapaus on sitten esim tässä https://youtu.be/tMfP2nVx_M8


      • Anonyymi

        Kuinka monta aivopesu- ja kallonkutistuskurssia pikkuhitlerille on järjestetty että on oppinut niin hienon ja nasevan termin kuin " itsehinkkaava"?
        Vai onko ihan omakohtaista kokemusta puutteessa elävälle pikkuhitlerillä sellaisesta toiminnasta?


      • Anonyymi

        Edelleenkin kaupunkiajo on eniten sitä polttoainetta kuluttavinta ajoa. Se ei ole muuttunut vielä tähän päivään mennessäkään mihinkään ja näin ollen Toyotan hybridi tekniikka toimii esimerkillisen hyvin, koska se käyttää sitä moottorijarrutusta sekä tavallista jarrutusta akkujen lataamiseen ja taas uutta sähköenergiaa uuteen kiihdytykseen ja lataa taas, kun jarrutetaan. Tätä se kaupungissa ajaminen vaan on. Maantieajossa kulutus muutenkin on maltillista ja siinäkin, vaikka Toyotan hybridi lataa välillä myös polttoaineella kulkee se myös pelkällä sähköllä ja lataa myös silloinkin jos jarrutetaan, vaikka pitkässä alamäessä moottorilla tai muutenkin jarrutettaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin kaupunkiajo on eniten sitä polttoainetta kuluttavinta ajoa. Se ei ole muuttunut vielä tähän päivään mennessäkään mihinkään ja näin ollen Toyotan hybridi tekniikka toimii esimerkillisen hyvin, koska se käyttää sitä moottorijarrutusta sekä tavallista jarrutusta akkujen lataamiseen ja taas uutta sähköenergiaa uuteen kiihdytykseen ja lataa taas, kun jarrutetaan. Tätä se kaupungissa ajaminen vaan on. Maantieajossa kulutus muutenkin on maltillista ja siinäkin, vaikka Toyotan hybridi lataa välillä myös polttoaineella kulkee se myös pelkällä sähköllä ja lataa myös silloinkin jos jarrutetaan, vaikka pitkässä alamäessä moottorilla tai muutenkin jarrutettaessa.

        Kaupunkiajossa itselataava hybridi-Toyta on tosiaan lyömätön. Minun entinen suurehko saksalainen automaattivaihteinen autoni vei kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, mutta hybridi-Toyota vie samassa ajossa bensaa vain 4 - 4,5 l/100 km. Olen siis tehnyt osuuteni näissä päästönvähennystalkoissa. Taloudellisuuden lisäksi Toyota on taajama-ajossa paljon mukavampi auto kuin saksalaiset ohjaukseltaan jäykät ajopelit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkiajossa itselataava hybridi-Toyta on tosiaan lyömätön. Minun entinen suurehko saksalainen automaattivaihteinen autoni vei kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, mutta hybridi-Toyota vie samassa ajossa bensaa vain 4 - 4,5 l/100 km. Olen siis tehnyt osuuteni näissä päästönvähennystalkoissa. Taloudellisuuden lisäksi Toyota on taajama-ajossa paljon mukavampi auto kuin saksalaiset ohjaukseltaan jäykät ajopelit.

        Toyotan kivikautinen itsehinkkaava on kaupunkiajossakin surkea. Omani länsimerkki ei vie kaupungissa lainkaan bensiiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkiajossa itselataava hybridi-Toyta on tosiaan lyömätön. Minun entinen suurehko saksalainen automaattivaihteinen autoni vei kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, mutta hybridi-Toyota vie samassa ajossa bensaa vain 4 - 4,5 l/100 km. Olen siis tehnyt osuuteni näissä päästönvähennystalkoissa. Taloudellisuuden lisäksi Toyota on taajama-ajossa paljon mukavampi auto kuin saksalaiset ohjaukseltaan jäykät ajopelit.

        Ei kannattaisi kirjoitella noin typeriä juttuja, menee Toyota kuskien maine lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin kaupunkiajo on eniten sitä polttoainetta kuluttavinta ajoa. Se ei ole muuttunut vielä tähän päivään mennessäkään mihinkään ja näin ollen Toyotan hybridi tekniikka toimii esimerkillisen hyvin, koska se käyttää sitä moottorijarrutusta sekä tavallista jarrutusta akkujen lataamiseen ja taas uutta sähköenergiaa uuteen kiihdytykseen ja lataa taas, kun jarrutetaan. Tätä se kaupungissa ajaminen vaan on. Maantieajossa kulutus muutenkin on maltillista ja siinäkin, vaikka Toyotan hybridi lataa välillä myös polttoaineella kulkee se myös pelkällä sähköllä ja lataa myös silloinkin jos jarrutetaan, vaikka pitkässä alamäessä moottorilla tai muutenkin jarrutettaessa.

        Bensalla tehdystä vauhdista se lataus tapahtuu, ei se ole kovin tehokasta, lähinnä mitätöntä ja teoreettista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensalla tehdystä vauhdista se lataus tapahtuu, ei se ole kovin tehokasta, lähinnä mitätöntä ja teoreettista.

        Ei pelkästään bensasta vaan myös moottorijarrutuksesta ja tavallisesta jarrutuksesta, joita eniten polttoainetta kuluttavassa kaupunkiajossa tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kivikautinen itsehinkkaava on kaupunkiajossakin surkea. Omani länsimerkki ei vie kaupungissa lainkaan bensiiniä.

        Mites puhtaasti se sun auton sähkö on tuotettu ja kauanko menee pitkässä matka-ajossa siihen lataukseen aikaa? Vai ajatko täys-sähköautolla ollenkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannattaisi kirjoitella noin typeriä juttuja, menee Toyota kuskien maine lopullisesti.

        Jutussani ei ollut mitään typerää. Hieman ymmärtämystä se kuitenkin vaatii, jotta näkee tosiasiat oikealla tavalla. Minulla se ymmärrys on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites puhtaasti se sun auton sähkö on tuotettu ja kauanko menee pitkässä matka-ajossa siihen lataukseen aikaa? Vai ajatko täys-sähköautolla ollenkaan?

        Energia on tuotettu puhtaasti. Matka-ajossa ei mene lainkaan aikaa tankkaukseen. Kapunkiajossa ei mene bensiiniä lainkaan. Ladattava hybridi on paljon parempi kuin ei ladattava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energia on tuotettu puhtaasti. Matka-ajossa ei mene lainkaan aikaa tankkaukseen. Kapunkiajossa ei mene bensiiniä lainkaan. Ladattava hybridi on paljon parempi kuin ei ladattava.

        Eli sulla on siis sekä sähköllä että myös bensalla kulkeva auto ja et varmaankaan aja kovin pitkiä matkoja, koska et jää matkalla latailemaan. Tankatakin välillä kannattaa ettei kondenssivettä pääse liikaa tankkiin kerääntymään ellet sitten ihan täydellä tankilla aja pelkästään sähköllä jottei tankkiin mahdu enempää sinne kuulumatonta ainetta eli tässä tapauksessa vettä.


    • Anonyymi

      Miksihän Toyota on luokkansa paras?

      • Anonyymi

        Luokkansa paras? Aina autovertailuissa häntäpäässä.


      • Anonyymi

        Toyotahan on aina jumbo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitti rallinkin https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kalle-rovanpera-sinetoi-toyotalle-merkkimestaruuden-sebastien-ogier-voitti-ja-nousi-harvalukuiseen-joukkoon/8554882&ved=2ahUKEwiT9Y7K5fr6AhVJs4sKHVP9C8AQFnoECDkQAQ&usg=AOvVaw2gcSb4sLOesUlzcqU2iNBM

        Toyota pärjää vain isolla rahalla ja ostamalla valmiita autoja, kuten tässäkin tapauksessa Mäkisen tallin rakentamalla ja kehittämällä autolla jossa ei ole muuta osaa Toyotasta kuin logot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota pärjää vain isolla rahalla ja ostamalla valmiita autoja, kuten tässäkin tapauksessa Mäkisen tallin rakentamalla ja kehittämällä autolla jossa ei ole muuta osaa Toyotasta kuin logot.

        Ogier kävi piskuisessa Fordin tallissa voittamassa kaksi maailmanmestaruutta. Oli todella noloa Toyotalle, kun ei pärjännyt pienen yksityistallin autolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota pärjää vain isolla rahalla ja ostamalla valmiita autoja, kuten tässäkin tapauksessa Mäkisen tallin rakentamalla ja kehittämällä autolla jossa ei ole muuta osaa Toyotasta kuin logot.

        Samaa voi sanoa myös muistakin nykyautoista ihan normaalissa käytössä. Esim. Jaguareja sekä Volvoja on rakennettu Fordin pohjalle. Ja nämä oli vaan myös 2 hyvää esimerkkiä siitä, että ne Jaguarin ja Volvon merkit on vaan logoja siinä auton keulassa.
        Mersussa Renaultin moottori eli "auton sydän". Onhan näitä. Mutta jos ja kun fanaattisuus on niin vahvaa ja voimakasta niin ostaa tällaisia tekeleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ogier kävi piskuisessa Fordin tallissa voittamassa kaksi maailmanmestaruutta. Oli todella noloa Toyotalle, kun ei pärjännyt pienen yksityistallin autolle!

        Ei se määrä vaan se laatu ja joskus se laatu on vaan kohdillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luokkansa paras? Aina autovertailuissa häntäpäässä.

        Toyotalla onkin aivan oma luokkansa. Siihen ei muilla ole asiaa, eikä sitä saa muihin verrata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla onkin aivan oma luokkansa. Siihen ei muilla ole asiaa, eikä sitä saa muihin verrata.

        Toyotalla on se oma rupuluokkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa voi sanoa myös muistakin nykyautoista ihan normaalissa käytössä. Esim. Jaguareja sekä Volvoja on rakennettu Fordin pohjalle. Ja nämä oli vaan myös 2 hyvää esimerkkiä siitä, että ne Jaguarin ja Volvon merkit on vaan logoja siinä auton keulassa.
        Mersussa Renaultin moottori eli "auton sydän". Onhan näitä. Mutta jos ja kun fanaattisuus on niin vahvaa ja voimakasta niin ostaa tällaisia tekeleitä.

        Täytyyhän sitä Fordiakin saada jotenkin myydyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyyhän sitä Fordiakin saada jotenkin myydyksi.

        Ford on hyvä auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford on hyvä auto.

        On se ford hyvä auto. Sillä pääsee taivaaseen kun helvetti sen kanssa on jo kärsitty maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford on hyvä auto.

        Ford ei ole auto, eikä piika ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford ei ole auto, eikä piika ihminen.

        Ford on erinomainen auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford on erinomainen auto.

        Mutta vain piian mielestä...


    • Anonyymi

      Toyota näytti taas mallia miten tehdään ralliauto.
      Sinne jäivät rupumerkit kyykkimään.

      • Anonyymi

        Kauan se Toyotan voittaminen oli vain haave mutta onneksi Kalle tuli Skodalta Toyotake et voittaminen oli mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauan se Toyotan voittaminen oli vain haave mutta onneksi Kalle tuli Skodalta Toyotake et voittaminen oli mahdollista.

        hihhii, hyvä vitsi, poika..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hihhii, hyvä vitsi, poika..

        Ei ole vitsi vaan näin siinä kävi.


    • Anonyymi

      Toyotaan sorrutaan vain jos ei ole parempaan varaa.

      • Anonyymi

        Tietämättömyyttä monella. Ei lueta testejä.


      • Anonyymi

        Ei täällä Suomessa ole aina ne geely sliipatut ajo-olosuhteetkaan niin Toyota on ihan hyvä valinta.


      • Anonyymi

        Toyotaa nimenomaan ostetaan, kun on varaa huollattaa useammin. Ja ajaa mielummin vähän alle rajoitusten, koska hirvet ja peurat. Niistä kolareista täpärästi ehjänä selvinneenä voin näin sanoa, että köyhillä on kiire lukemaan tekniikan maailman kiihdytys vertailuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa nimenomaan ostetaan, kun on varaa huollattaa useammin. Ja ajaa mielummin vähän alle rajoitusten, koska hirvet ja peurat. Niistä kolareista täpärästi ehjänä selvinneenä voin näin sanoa, että köyhillä on kiire lukemaan tekniikan maailman kiihdytys vertailuja.

        Köyhät ostavat Toyotia. Varakkaat premiumeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät ostavat Toyotia. Varakkaat premiumeja.

        Ai nyt on taas vaihteeksi vastaavasti näinpäin asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät ostavat Toyotia. Varakkaat premiumeja.

        Koittakaa nyt Toyotan arvostelijat pitää nyt edes joku pointti ja logiikka arvosteluissanne Toyotaa kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koittakaa nyt Toyotan arvostelijat pitää nyt edes joku pointti ja logiikka arvosteluissanne Toyotaa kohtaan.

        Ei tarvitse Toyotaa koittaa käyntiin pakkasilla ei inahdakkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai nyt on taas vaihteeksi vastaavasti näinpäin asia.

        Ainahan se on ollut. Toyota on halppis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse Toyotaa koittaa käyntiin pakkasilla ei inahdakkaan.

        Kyllä lähtee.


    • Anonyymi

      Voi olla.

    • Anonyymi

      Toyotan ostaja on testannut nuo muutkin merkit. Toyota on se paras. Siksi kyseinen henkilö päätyi siihen merkkiin. Saksalaiset taas marginaalissa huonoine jälkihoitoineen päivineen.
      Menes valittaan jotain vikaa saksalaisessa marmorille, niin sinut suorastaan lyödään maan rakoon! Sellaista on saksalainen "takuu", ja asiakkaista huolehtiminen! 😅

      • Anonyymi

        Outoa ettei Toyota kuitenkaan pärjää koskaan vertailutesteissä muita merkkejä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa ettei Toyota kuitenkaan pärjää koskaan vertailutesteissä muita merkkejä kohtaan.

        Vertailutesteissä ei verratakaan yleensä huoltoja.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa ettei Toyota kuitenkaan pärjää koskaan vertailutesteissä muita merkkejä kohtaan.

        "Outoa ettei Toyota kuitenkaan pärjää koskaan vertailutesteissä muita merkkejä kohtaan."

        Outoa ettei muut pärjää koskaan Toyotaa vastaan myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Outoa ettei Toyota kuitenkaan pärjää koskaan vertailutesteissä muita merkkejä kohtaan."

        Outoa ettei muut pärjää koskaan Toyotaa vastaan myynnissä.

        Johtuu siitä että tojootteja on helppo jymäyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Outoa ettei Toyota kuitenkaan pärjää koskaan vertailutesteissä muita merkkejä kohtaan."

        Outoa ettei muut pärjää koskaan Toyotaa vastaan myynnissä.

        Hyvin pärjäävät. Katso esim. Ruotsin myyntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuu siitä että tojootteja on helppo jymäyttää.

        Jos jymäytetty ostaa kerta toisensa jälkeen Toyotan, niin kuinka häntä on silloin jymäytetty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jymäytetty ostaa kerta toisensa jälkeen Toyotan, niin kuinka häntä on silloin jymäytetty?

        Hän on tyhmä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotan ostaa henkilö joka ei uskalla erottua massasta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tyypillinen Toyota-kuski:

        Toyotan koeajo päättyi navetan ovien läpi rehusiiloon – autosta löytyi rukoileva alaston mies https://www.is.fi/autot/art-2000005913846.html

        Kumpi on sinun mielestäsi vaarattomampaa muille tienkäyttäjille. Tuon Audi kingin törmäilyt, vai Toyota tuon kuskin rukoilut?


    • Anonyymi

      Vuosia sitten luin jutun kaverista, joka otti riskin ja osti auton, jonka merkkistä ei Suomessa tunnettu. Kaara oli nimeltään Toyopet ja mukaan sai ison laatikollisen varaosia. Niitä ei tarvittu koskaan. Uudesta automerkistä tuli suosittu ja nimi vaihtui myöhemmin Toyotaksi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        " Vuosia sitten luin jutun kaverista, joka otti riskin ja osti auton, jonka merkkistä ei Suomessa tunnettu. Kaara oli nimeltään Toyopet ja mukaan sai ison laatikollisen varaosia. Niitä ei tarvittu koskaan. Uudesta automerkistä tuli suosittu ja nimi vaihtui myöhemmin Toyotaksi. "


        Tiedän hyvin tämän jutun. Yhdessä Toyota-näyttelyssä tämä ensimmäinen Suomeen tuotu Toyopet Tiara auto oli näytteillä. Auto oli vieläkin ihan ryhdissään, ja omistajan mukaan edelleen täydessä ajokunnossa. Samalla kaverilla on kuulemma omistuksessaan useampiakin entisöityjä Toyopet autoja. Kun autoja alettiin tuoda maahan, niin silloin nimi muutettiin Toyotaksi joskus 1960-luvulla.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikäs muutos Marttiinalla nyt tuli

      On niin salaperäknen päivitys et enteileekö muuttoa johkin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      2363
    2. Martina naimisiin.

      Etsimässä täydellistä hääpukua Roomassa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      1893
    3. Ymmärrän jos tää oli nyt tässä

      Mä mokasin ja toivon sulle pelkkää hyvää.
      Ikävä
      95
      1574
    4. Lapulais poika.

      Onko tämä Lapualais poika jäänyt naisiin, kun hyvin pidellään ei malta lähtiä kotia. Tavataan sanoa. Mitä sitä äiteelle soittelemaan, kun naiset pite
      Lapua
      24
      1314
    5. Hyvää iltaa miehelle

      Mukavalle. Jäi eilen kesken tuo keskustelu.:)
      Ikävä
      174
      1203
    6. Perheen äidin kohtalo surettaa Iisalmessa

      Kolmekymppinen mies käynnisti auton keskellä yötä kotonaan Iisalmessa keskiviikkona 16. marraskuuta. Kyydissä oli samaan ikäluokkaan kuuluva nainen. M
      Iisalmi
      29
      1159
    7. Haluaisin kertoa sulle

      Kuinka paljon susta tykkään. Oisko se paha tilanne?
      Tunteet
      83
      925
    8. En voi edes kirjoittaa siitä.

      Se olis liian lapsellista. Kun on yhteys tosielämän puolella ja selvät sävelet. Älykäs se on, todennäköisesti älykkäämpi kuin kukaan, ketä olen tavann
      Ikävä
      58
      897
    9. Sofia ei tee enää lomareissuja

      Jostain syystä häntä ei enää kiinnosta Dubain ja Espanjan lomat eikä edes Leville vaivaudu. Mitä lie tapahtunut?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      896
    10. Etsin sinua vakavissani

      Täältä tai ihan mistä tahansa. Meillä jäi asioita selvittämättä, ja minun sydän on sanonut painavan sanansa, että meillä jäi juttu pahasti kesken. Syd
      Ikävä
      54
      833
    Aihe