Lahko kristinuskossa

Anonyymi-ap

Kaikki ne yhteisöt on lahkoja, joissa Kristuksen lisäksi on muitakin pelastukseen vaikuttavia elementtejä, tai Kristuksen edelle on korotettu esimerkiksi se yhdistys, mihin kuulutaan.

Lahkoja eivät siis muodosta eri nimiset yhdistykset, joissa Kristusta julistetaan ainoana pelastustienä Jumalan valtakuntaan.

- YKSIN KRISTUS - on tämä raja, jonka ulkopuolella on kaikki lahkot ja eriseurat. Väärä seurakuntaoppi ei käsitä, että seurakunta on Kristuksen ja Kristus on sen pää ja seurakuntansa Vapahtaja.

Väärä seurakuntaoppi korostaa ajallista yhteisöä, joka esiintyy "ainoana oikeana Kristuksen seurakuntana", siis elää valheessa.

Tässä asiassa ei ole pienintäkään varaa astua harhaan.


Matt. 12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Luuk. 11:23 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Luuk. 11:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ...

*) ... niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

14

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Melko varmasti aika moni esikoislestadiolainen saarnaaja, joka vain on uskaltautunut tänne näitä lukemaan, ymmärtää sisimmässään, että noinhan se taitaa olla.

      Mutta mitä hän voi tehdä, ei mitään? Kasvojaan täydellisesti menettämättä.

    • Anonyymi

      Täälläkin vaikutti eräs kiihkeä uskova, jonka mukaan kaikki maailman ihmiset pelastuvat Jeesuksen sovitustyön seurauksena, vaikka Uusitestamentti ilmoittaa tietyt ehdot pelastukselle. Onko tämä kaikki pelastava eri uskoinen, vai onko hän lahkolainen?

    • Anonyymi

      Kaikkien puolesta on täysi hinta maksettu. koko syntivelka on sovitettu ristillä Golgatalla. Ikävä kyllä vain harvat nöyrtyvät ottamaan Jeesuksen tarjoaman lahjan vastaan. Monet ajattelevat ja uskovat pelastuvansa tekemällä yhteystyötä Jeesuksen kanssa. "Mikä siveydestä puuttuu, se paikataan armolla". Suuri osa ihmisistä pitää Jumalan ilmoitusta Raamatussa satuna. Osa kokee olevansa riittävän hyviä, eivätkä siksi tarvitse Jeesusta eikä pelastusta. Surullista kyllä.

      Mutta uskovien tehtävä on nimenomaan kertoa tästä ainoasta mahdollisuudesta pelastua, ei toimia syntikyttinä ja tuomareina kanssaihmisille.

      • Anonyymi

        Kuules nyt Haagarin äpärä ja antikristus!

        Se mikä siveydestä puuttuu armolla peitetään tarkoittaa sitä että ei tunne synnistä murhetta ja sekin missä tietää väärin tehneensä järjellä sen hän paikkaa armolla; "minä uskon Jeesukseen Jeesus on sovittanut minun syntini, vaikka en ole koskaan katunut ja murehtinut niitä!"

        Tekisit sinäkin vain parannuksen armonvaras. Jeesus ei ole koskaan tuntenut sinua. Kristittyjen vainooja ja murhaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules nyt Haagarin äpärä ja antikristus!

        Se mikä siveydestä puuttuu armolla peitetään tarkoittaa sitä että ei tunne synnistä murhetta ja sekin missä tietää väärin tehneensä järjellä sen hän paikkaa armolla; "minä uskon Jeesukseen Jeesus on sovittanut minun syntini, vaikka en ole koskaan katunut ja murehtinut niitä!"

        Tekisit sinäkin vain parannuksen armonvaras. Jeesus ei ole koskaan tuntenut sinua. Kristittyjen vainooja ja murhaaja.

        Sinä Jeesusta leikkivä hengellinen äpärä. Koitappa nyt edes vähän hillitä himojasi.😂

        Kyllä se on justiinsa teitä tekopyhiä fariseuksia tarkoittava sanonta, teitä jotka ette ole tiedostaneet sitä, että te olette kokonaan syntisiä, kadotuksen ansainneita, kuten kaikki muutkin ihmiset.

        MIksi näin, miksi julmatkaa synnit ei herätä omaatuntoa?
        Miksi joku itsehurskaudessaan huippuunsa viilattu hengellisesti sokea ihminen korottaa itsensä Jumalan lasten tuomariksi näin räikeillä panetteluviesteillä?

        Tekopyhyyttä ei voi enään kokonaan syntisenä rakentaa, on käännyttävä Kristuksen puoleen ja otettava kaikki taivaan tavarat häneltä lahjaksi. Piru ei salli tätä tyhjäksi tulemista, moni jää omanvanhurskauden pöyhtäreineen kiinni ahtaaseen porttiin jääden loppuiäkseen rakentamaan tyhjää omaa vanhurskauttaan.

        Kiitos Jeesuksen, minäkin olen tämän iankaikkisen elämän lahjan saanut, saatanaa se jurppii, totta kai ja omanvanhurskauden tekopyhiä rakentajia näyttää kanssa risovan kovasti.

        Jeesuksella olisi teillekkin sama lahja tarjolla, ihan ilmaiseksi, miksi Jumalan armo ei kelpaa sinulle? Miksi panettelet Jeesuksen verellä puhtaiksi pestyjä Jumalan lapsia julkisesti netissä? Ja valehtelet ihan mitä sattuu?

        Mieti tätä tykönäsi, että löytäisit sinäkin totuuden elämässäsi, sen että olet kadotettu tuomittu ihminen, jotta löytäisit vapahtajan, Jeesuksen Kristuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Jeesusta leikkivä hengellinen äpärä. Koitappa nyt edes vähän hillitä himojasi.😂

        Kyllä se on justiinsa teitä tekopyhiä fariseuksia tarkoittava sanonta, teitä jotka ette ole tiedostaneet sitä, että te olette kokonaan syntisiä, kadotuksen ansainneita, kuten kaikki muutkin ihmiset.

        MIksi näin, miksi julmatkaa synnit ei herätä omaatuntoa?
        Miksi joku itsehurskaudessaan huippuunsa viilattu hengellisesti sokea ihminen korottaa itsensä Jumalan lasten tuomariksi näin räikeillä panetteluviesteillä?

        Tekopyhyyttä ei voi enään kokonaan syntisenä rakentaa, on käännyttävä Kristuksen puoleen ja otettava kaikki taivaan tavarat häneltä lahjaksi. Piru ei salli tätä tyhjäksi tulemista, moni jää omanvanhurskauden pöyhtäreineen kiinni ahtaaseen porttiin jääden loppuiäkseen rakentamaan tyhjää omaa vanhurskauttaan.

        Kiitos Jeesuksen, minäkin olen tämän iankaikkisen elämän lahjan saanut, saatanaa se jurppii, totta kai ja omanvanhurskauden tekopyhiä rakentajia näyttää kanssa risovan kovasti.

        Jeesuksella olisi teillekkin sama lahja tarjolla, ihan ilmaiseksi, miksi Jumalan armo ei kelpaa sinulle? Miksi panettelet Jeesuksen verellä puhtaiksi pestyjä Jumalan lapsia julkisesti netissä? Ja valehtelet ihan mitä sattuu?

        Mieti tätä tykönäsi, että löytäisit sinäkin totuuden elämässäsi, sen että olet kadotettu tuomittu ihminen, jotta löytäisit vapahtajan, Jeesuksen Kristuksen.

        Room 6:14. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!

        Tie on kaita. Oikealla farisealainen pyrkimys (lihan mielen mukaan) puhtauteen. Vasemmalla lihan vapaus (joka ihan varmasti on jo voittanut sydämen jos oppinsa muotoilee kuten aloittaja... "ollaan täysin syntisiä.. pinnallinen syntikäsitys... perisynnin olemaus.. yksittäiset synnit bla bla.. kohta ollaan niin pimeitä ettei ole mitään muuta syntiä kuin perisynti jota mietitään loputtomiin)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room 6:14. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!

        Tie on kaita. Oikealla farisealainen pyrkimys (lihan mielen mukaan) puhtauteen. Vasemmalla lihan vapaus (joka ihan varmasti on jo voittanut sydämen jos oppinsa muotoilee kuten aloittaja... "ollaan täysin syntisiä.. pinnallinen syntikäsitys... perisynnin olemaus.. yksittäiset synnit bla bla.. kohta ollaan niin pimeitä ettei ole mitään muuta syntiä kuin perisynti jota mietitään loputtomiin)

        Nimenomaan "lihan mielen mukaan!"

        Mutta jos minulle tulee hengellinen murhe jostain synnistä ja sen takia en halua sitä enään tehdä, ei se ole farisealaisuutta vaan uskon kuuliaisuutta ja halua pitää pahentamaton omatunto ja halu pitää Jumalanlapsen vapaus. Vaikka on totta että ei sitä vapautta saa tekemättä jättämisillä vaan Kristuksen häävaatteesta, niin silti sen häävaatteen voi menettää (synnin ja) epäuskon kautta, ja synti johdattelee viimein epäuskoon, kun synnissä asuu perkele, ja viimein synti eli perkele varastaa sydämen ja tulee epäusko tilalle. Minä olen yli 10 kertaa varmasti en valehtele jos näin sanon, luopunut kristillisyydestä! Ja kyllä minä tiedän mikä eksyttää ja mikä pitää Herran nuhteessa!

        Ja jos joku asia on varma, niin se on Jumalan armo, että tuntee syntinsä ja vikansa ja murhetta hengessä! SE Ei ole ihmisen oma teko, Vaan se ON Jumalan armo!

        Mutta eivät kaikki tunne murhetta synnistä! Miksi?

        Koska heille on tullut synti luvalliseksi Kristuksen Jeesuksen armotyön varjolla!

        Mitä ja ketä minä opetan? En minä opeta, minä ojennan, ei minulla ole tahtoa opettaa, mutta en jaksa enkä siedä kaikkia valheita,

        Sinun viestisi tosin oli asiallinen ja oikein kirjoitettu, mutta tämä vaito kirjoittaa mitä sattuu!

        En tiedä ehkä tämä vaito ei itsekään ihan tiedä mitä kirjoittaa ja minne hän on eksynyt!

        Varma on kuitenkin, että hän pilkkaa, ja puhuu pahaa elävätuntoisista kristityistä!

        Ja se on ihmeellinen sattuma, että nämä Paavalin uskoiset, (kyllä minä sen tiedän, että heidän uskonsa ei ole sama kuin Paavalilla) mutta jotka kuitenkin sanovat Paavalin perustuksen päälle rakentavansa joka tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen! Niin se on ihmeellinen sattuma, että juuri nämä ovat kristittyjen vainoojia,eksyttäjiä, pahan puhujia, ja ehkä viimein jopa murhaajia!
        Että he ovat juuri näitä, jotka sanovat Paavalin opetuksen päälle turvaavansa! Se on erikoinen sattuma, mutta en minä siitä Paavalia syytä, he eivät vain usko kuin osan Paavalin kirjoituksista!

        He jättävät kertomatta sen mitä Paavali opettaa pyhityksesta ja tiestä ja matkasta,

        He tahtovat ajatella että koko kristillisyys on se mitä koskee vanhirskauttamista joka tulee uskosta Jeesukseen, että siinä olisi koko kristillisyys!

        Mutta ei Paavali niin opeta, eivätkö myöskään muut apostolit!

        Tämä on jotakin uusiluterilaisuutta, jossa tahdotaan turmella Pyhä Sija ja tahdotaan repii Siionin vuoren aidat alas ja turmella Pyhä Sija!
        Sitä he tahtovat, se ON heidän määränpäänsä!


    • Anonyymi

      Pyhän Matteuksen evankeliumista muistutukseksi tiestä ja matkasta!


      Mutta kuin hän näki kansan, astui hän ylös vuorelle, ja kuin hän oli istunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
      2. Niin hän avasi suunsa, opetti heitä ja sanoi:
      3. I. Autuaat ovat hengellisesti vaivaiset; sillä heidän on taivaan valtakunta.
      4. Autuaat ovat murheelliset; sillä he saavat lohdutuksen.
      5. Autuaat ovat siviät; sillä he saavat maan periä.
      6. Autuaat ovat, jotka isoovat ja janoovat vanhurskautta; sillä he ravitaan.
      7. Autuaat ovat laupiaat; sillä he saavat laupiuden.
      8. Autuaat ovat puhtaat sydämestä; sillä he saavat nähdä Jumalan.
      9. Autuaat ovat rauhan tekiät; sillä ne pitää Jumalan pojiksi kutsuttaman.
      10. Autuaat ovat, jotka vanhurskauden tähden vainotaan; sillä heidän on taivaan valtakunta.
      11. Autuaat olette te, kuin he pilkkaavat ja vainoovat teitä, ja puhuvat kaikkinaista pahuutta teitä vastaan, valhetellen minun tähteni.
      12. Iloitkaat ja riemuitkaat*; sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa . Sillä näin he vainosivat prophetaita, jotka teidän edellänne olivat§.
      13. Te olette maan suola: jos siis suola tulee mauttomaksi, millä sitte suolataan? ei se enään kelpaa mihinkään, vaan heitettää pois ja ihmisiltä tallattaa.
      14. Te olette maailman valkeus*. Ei sitä kaupunkia taideta peittää, joka vuorella on,
      15. Eikä kynttilää sytytetä ja panna vakan alle, vaan kynttiläjalkaan, valaisemaan kaikkia, jotka huoneessa ovat.
      16. Näin valistakoon teidän valkeutenne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät työnne, ja kunnioittaisivat teidän Isäänne, joka on taivaissa.
      17. II. Älkäät luulko, että minä tulin lakia ja prophetaita päästämään: en minä tullut päästämään, vaan täyttämään.
      18. Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman*, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
      19. Kuka siis jonkun näistä vähimmistä käskyistä päästää*, ja näin ihmisiä opettaa, hän pitää taivaan valtakunnassa vähimmäksi kutsuttaman; mutta joka sen tekee ja opettaa, se pitää suureksi taivaan valtakunnassa kutsuttaman.
      20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa enempi kuin kirjanoppineiden ja Pharisealaisten*, niin ette tule taivaan valtakuntaan.

      Siinä oli jotakin tiestä ja matkasta! Muistakaa että kaikki nämä autuuden tuntomerkit ovat Jumalan armo, ja sinä joka ehkä ajattelet että kun olet murheellinen synnistä tai hengessä, ja ehkä ajattelet että nyt menee jotakin huonosti, niin muista silloin ja on hyvä tietää eli oppia, että se on Jumalan armo, se ei ole tuomion ja tuomion vasara vaan se on Jumalan suuri armo, että sinä tunnet niitä autuuden tuntomerkkejä!

      • Anonyymi

        Muista sinä ja muistuta enimmässä määrin muitakin, että ainakaan mikään -laisuus ei sinua taivaaseen pelasta! Sanotaanko nyt vaikka esikoislestadiolaisuus tai helluntailaisuus yms.!


      • Anonyymi

        Mihin kysymykseen tämä oli vastaus?

        Ei kai vaan kritiikkiin, jota täällä on esitetty?

        Jos essut toimisivat tai heidän opetuksensa olisi Raamatun mukaista, tämä olisi ehkä hyvä vastaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin kysymykseen tämä oli vastaus?

        Ei kai vaan kritiikkiin, jota täällä on esitetty?

        Jos essut toimisivat tai heidän opetuksensa olisi Raamatun mukaista, tämä olisi ehkä hyvä vastaus

        Tarkoitin viestini 02.11.22 klo 12.14 vastaukseksi viestiin 25.10.22 klo 18.38.18.

        Essuilla on sellainen ikävä tapa alkaa saarnata kun pitäisi vastata kritiikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin viestini 02.11.22 klo 12.14 vastaukseksi viestiin 25.10.22 klo 18.38.18.

        Essuilla on sellainen ikävä tapa alkaa saarnata kun pitäisi vastata kritiikkiin.

        No sehän oli Vastaus. Näille armonvarkaille.

        Pitäkööt varastetun armonsa mutta tietäkööt että Herran tiet ovat Pyhät ja vanhurskaat ja kristityn tulee kunnioittaa Jumalaa hänen ruumiissaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lestadiolaiset on pahimpia arvostelemaan muita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe