Millainen työpaikka Stora Enso on ?

Anonyymi-ap

Aika paljon ollut nyt uutisissa tämä Oulun tehdas ja hakevat ilmeisesti työntekijöitä lähiaikoina...

Millaiset vaatimukset on tehtaalle töihin pääsemiseen ?

Onko millainen työpaikka, erityisesti kiinnostaisi tietää työilmapiiristä ja tunnelmasta ?

Onko tehtaalla hyväveli verkosto, joka määrää kaikesta vai hyväksytäänkö kaikki sellaisenaan ?

19

278

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitää osata ottaa kuppia.

• Anonyymi

Alkoholisteja töissä vai ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkoholisteja töissä vai ?

Kertakäyttö kuppeihin ajettavaa materiaalia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertakäyttö kuppeihin ajettavaa materiaalia.

Eipä ajeta kuppeihin. Kuppeihin kaadetaan tai joskus lasketaan. Laskeminen tulee siitä kun vedenpintahan laskee mystisesti painovoiman vaikutuksesta. Muuten se ei menisikään kuppiin. Valitettavasti näin on. Olen itsekin ulottuvuudessa.

• Anonyymi

Kaivataankohan sinne tehtaalle naisia...

Oulun seutuhan olisi täynnä kotona lapsia hoitavia äitejä, ei varmaan ole heillä mitään koulutusta tai kokemusta, mutta mikäli uutinen pitää paikkaansa, että voi olla vaikea löytää väkeä, niin kannattaisiko järjestää työpaikan sisäinen koulutus naisille, jotka haluaa tehtaaseen töihin, mutta eivät uskalla miesvaltaiselle alalle, kun pelkäävät seksuaalista häirintää ?

• Anonyymi

Minä ainakin uskaltaisin hakea tehtaalle vain, jos olisi iso ryhmä muitakin uusia. Ei kukaan lähde tuollaiseen miesten hommaan yksinään, jos ei mistään mitään edes tiedä.

• Anonyymi

Ne akat makaa vaan Vi-ttu levällään ja ovat jatkuvasti äitiyslomalla ja saikulla. Ei niitä kannata palkata.

• Anonyymi

• Anonyymi

Jos sinä et kuulu hyvä veli verkostoon, niin turha edes haaveilla tehtaalle. Lestat kuulema nykyään sinnekin päässeet soluttautumaan. Eikä se ihan lähiaikoina ole käynnistymässä ja liekö koskaan.

• Anonyymi

Eikö Stora Enson kannattaisi järjestää muuntokoulutus Raahen SSAB:n pojille nyt kun "Vanha Rautaruukki" on tulossa lähivuosina tiensä päähän ?

Sieltä varmaan vapautuu satoja työntekijöitä, joilla sekä prosessityön osaaminen että vuosien työkokemus. Ei tarvis pelätä, etteikö löytyis halukkaita siirtymään Ouluun jo nyt.

• Anonyymi

Raahen nokinenät ei toista suojatyöpaikkaa ole oikeutettuja saamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raahen nokinenät ei toista suojatyöpaikkaa ole oikeutettuja saamaan.

Mutta sitä vartenhan kaikki hyväveli verkostot ja muut kartellit on tehty. Täytyyhän lestadiolaisten huomata tämäkin idea ja tehdä miljoonabisnestä edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sitä vartenhan kaikki hyväveli verkostot ja muut kartellit on tehty. Täytyyhän lestadiolaisten huomata tämäkin idea ja tehdä miljoonabisnestä edelleen.

Mitä miljoonabisnestä? Perseaukeisia ylivelkaisia kädestä suuhun eläjiä.

• Anonyymi

Nuo tehdas hommat on sellaisia joka paikassa ettei siellä mitään tarvitse kenenkään edes periaatteessa osata.Työnantajan muutaman viikon perehdytys.Samaa työtä sitten tehdään päivästä toiseen.Sen vuoksihan niitä kutsutaankin suojatyöpaikoiksi ettei niin tyhmää ole joka ei niitä osaisi tehdä

• Anonyymi

näin on ja kaikenlaisista uunoista leivotaan ties mitä pomoja vailla mitään johtajakoulutusta tms.

• Anonyymi

Niin ja onhan se suojatyöpaikan määritelmää sekin, kun se on varmaa ja periaatteessa ei vaadi mitään suorituksia. Työ yleensä saatu suhteilla. Akateemisten paikat on pääasiassa tällaisia suojatyöpaikkoja tyhmille tittelin perusteella -paikkoja.

Mutta suomalainen työelämä on sellaista. Jos työt tehtäisiin tehokkaasti, 70 % porukasta saisi kenkää perseelle ja työttömyys kasvaisi. Suomen ongelma on ylikoulutus; kansa on luetettu tyhmäksi.

• Anonyymi

Takavuosina työhakemuksessa kysyttiin onko tehtaalla sukulaisia töissä.Ei ollut yhtään sukulaista töissä,ja en saanut töitä. Onkohan vielä sama meininki?

• Anonyymi

Onko teollisuusalan koulutusta? Sitä kysytään nykyään ja syystä; se on motivaation osoitus jos on hankkinut edes jonkin verran koulutusta alalle.
      Minä olin nuorena miehenä Oulu Yhtiöllä keittämöllä töissä, Toppila Yhtiöllä paalaajana ja Typpi Yhtiöllä sekahommissa, ilman mitään alan koulutusta -70 luvulla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martina naimisiin.

Etsimässä täydellistä hääpukua Roomassa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      330
      2889
    2. Etsin sinua vakavissani

Täältä tai ihan mistä tahansa. Meillä jäi asioita selvittämättä, ja minun sydän on sanonut painavan sanansa, että meillä jäi juttu pahasti kesken. Syd
      Ikävä
      55
      1206
    3. En voi edes kirjoittaa siitä.

Se olis liian lapsellista. Kun on yhteys tosielämän puolella ja selvät sävelet. Älykäs se on, todennäköisesti älykkäämpi kuin kukaan, ketä olen tavann
      Ikävä
      62
      1101
    4. En minä seksin perässä ollut

vaikka niin luulit, vaan sinun, koska halusin sinut kokonaan. Vihjailit nimittäin siihen suuntaan. Miksi muuten epäilit minusta kaikkea pahaa, nainen?
      Ikävä
      62
      933
    5. Vanhempi mies

Rakkain, kuinka me enää koskaan voitais sopia näkemisestä? Soittasin, soittasin -mutta, kun?
      Ikävä
      58
      858
    6. Olen pahoillani nainen

Olen pahoillani siitä, että vielä säännöllisesti nähdessämme asiat välillämme ajautuivat suuntaan, joka ei ollut kummallekaan hyvästä. Harmittaa puole
      Ikävä
      70
      835
    7. Hääpukuja ei turhaan ostella

Olisiko todella niin, että Hanuri-Hannu on taas kehissä ja vanha suola janottaa todella pahasti - Martti on liikkeellä ja nyt lienee tosi kyseessä! O
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      711
    8. En löydä sinua

jotta voisin viestiä lähettää.
      Ikävä
      40
      707
    9. Martina kiusoittelee kateellisia vihaajiaan

Palstan Martina vihaajat menivät sekaisin kun Martina lähti Roomaan. Tätä on hauska seurata 🤭
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      693
    10. Älä ees vihjaile mitään

jos sitten lopulta kuitenkin teet aina noin.. 💔😞
      Ikävä
      52
      591
    Aihe