Vanha -99 323 mazda ja kylmänä toimii, mutta kun lämpenee niin jossain tietyissä kierroksissa hetken ajan tuntuu niin kuin yksi pytty ei olisi pelissä mukana täysillä. Sitten normaalissa vauhdissa ei huomaa mitään. Laturin jännite mitattu ja se antaa arvoa 12-13 rajalla, mutta heti käynnistyksessä mittari käy hetken aikaa yli 14. Kaikki sähkölaitteet toimii normaalisti. Tulpanjohdot vaihdettu, mutta ei muutosta. Ei ymmärrä, tietäiskö joku?
mikä vikana?
7
619
Vastaukset
- Anonyymi
Tulpat. Millä tarkastit, että kaikki toimii? Polttoaineen syöttö?
- Anonyymi
Epäilen viaksi kaksoiskipinällä varustettuja sytytyspuolija. Puolat ollessaan vialliset,vaurioittaa pidemmänpäälle sytytyskatkoilla katalysaattorin.
- Anonyymi
Maalikona keksin kaikkien aikojen vian vanhasta Fordista. 150 000 välen alkoi katkoa sytytystä. Vaihtaa piti sytytysboxi. Oli kondersio pisata siellä sisällä vaikka täysin umpinainen paketti. Teki oiko virtaa paljaille liitin kohdille ja antoi jopa 8 kipinää kierros.. Vaiva lähti, uuteen syksyllä silikonia päälle ja vähän roiske suojausta sivulle.
- Anonyymi
Kaasuläpän asennon tunnistinanturi?
- Anonyymi
Ruiskun suutin? Kylmänä seoksen ollessa rikkaalla tuntuisi toimivan, mutta lämmettyään rikastus loppuu ja huono suutin ei anna riittävästi keittoa koneeseen?
- Anonyymi
Miten ruiskun suuttimen voi testata toimiiko vai ei ja voiko sen puhdistaa tai onko jotain aineita polttoaineen sekaan mikä auttaa jos suutin on likainen ja tukkonen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ruiskun suuttimen voi testata toimiiko vai ei ja voiko sen puhdistaa tai onko jotain aineita polttoaineen sekaan mikä auttaa jos suutin on likainen ja tukkonen?
Kannattaa kai se ensin kokeille helpoimmat ja halvimmat temput, kuten joku polttoainejärjestelmän suutinten puhdistusaine.
Joku tietävämpi saisi vastata, mutta jos itse olisi selvitettävä tätä, niin taitaa suuttimet kuitenkin olla parhaiten korjaamotesterillä testattavia värkkejä.
Jos on pihtivirtamittari, sillä saanee selville tuleeko suuttimelle ylipäätään edes sähköä mittaamalla sille tulevista johdoista onko niissä mitään elonmerkkiä. Vertailee muiden suutinten johtoihin onko eroa. Toimiva suutin saattaa myös ääntää, napsahdella mutta tietysti moottorin käydessä on vaikea kuulla.
En tiedä voiko tavallisella yleismittarilla mittailla suuttimen johdoille tulevia jännitteitä, tietokone saattaa lähettää jonkinlaista pulssiaaltoa suuttimille auki-kiinnioloaikoja, tietämättömiä kytkentöjä tehdessä saattaa huonolla tuurilla käräyttää moottorinohjausboksin. Pitäisi olla melkein sähkökaavio että tietää mikä johto on virtajohto, mikä maa, ja jos on lisäksi jotain signaalijohtoja.
Tai sitten vaikka irrottaa suuttimen, käyttää autoa hetken suutin suihkuttamassa vaikka purkkiin, tietää että toimiiko se ylipäätään, mutta sittenkään ei tiedä suihkuttaako se tarpeeksi tai liian paljon.
Tietysti katalysaattori ei saata tykätä jos käyttää autoa ilman suutinta, mutta ei tietysti siitäkään jos viallisella suuttimella käyttää ja seokset ei ole sitä mitä pitäisi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764