"Romantikko klassisemman määritelmän mukaan on henkilö, joka on kiinnostunut ihmissielun pimeästä puolesta ja unista, ja jolle mielikuvitus sekä tunteet ovat tärkeämpiä, kuin rationaalinen ajattelu."
Miten se ilmenee käytännössä?
Romantikko
5
532
Vastaukset
- Anonyymi
Mun versio olis tällainen, romantikko on;
Henkilö, joka pyrkii pääsemään syvällisempään käsitykseen toisesta henkilöstä. Pelkkä pintaraapaisu ei saa romantikkoa heräämään. Sen romantikon hiljalleen herättää, vasta toisen henkilön pinnan alta löytyvä syvällisyys. Vai pitäiskö sanoakin näin, se romanttisuuden lähde onkin aitous. Oikea ja aidosti itsensä oleva persoona voi oikeassa seurassa aktivoida ton romanttisuuden päälle. Eikä romanttisuus ole mitään kukkakimppuja, tai muutakaan tollasta. Se on mielestäni paremminkin aitoa kiinnostusta toista kohtaan, halua oppia avaamaan sydäntä enemmän. Unohtamatta tietenkään tärkeintä, antaa myös toisen oppia, kerros kerrokselta itsestään nuo samaiset asiat.- Anonyymi
Hyvä määritelmä. Romantikko näkee usein myös arjessa kauneutta. Löytyisipä joskus aito ihmissuhde. Sitä ei kovin paljon edesauta erilaiset deittisovellukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä määritelmä. Romantikko näkee usein myös arjessa kauneutta. Löytyisipä joskus aito ihmissuhde. Sitä ei kovin paljon edesauta erilaiset deittisovellukset.
Sä kiteytit just mun ajatukset. Toi romantikon määritelmäni on oikeestaan lähes yksinomaan pelkästään tunteellisuutta. Tunteiden näyttämistä arjessa. Arki on totuutta, pilvilinnoja parempaa.
- Anonyymi
En ymmärrä tuota pimeetä puolta, ehkä syvistä vesistä kiinnostunut… paremminkin.
- Anonyymi
Olen tavannut romantikon. Minulle valkeni tämä ihan oma taiteilija laji; on vähän kuin pahemmin, ilman punaviiniä. Tämä vetää ihan kaksin käsin ja monta päivää. Ei todellakaan sylje pulloon. Oli tapaamisessa niin naamat, ettei varmaan edes muista koko tapaamista. Se mikä mielletään meidän tavallisten ihmisten kesken romanttiseksi, kukkakimput ja kynttiläillalliset, suklaarasiat. Rapisi kyllä kerrasta. Hänestä tuli mieleen ihan surujaan ja demonejaan houkuttava persoona. Ja siis mistään deelusta ei ole kyse, ihan työssä käyvä ihminen. Mutta ei minkäänlaista kontrollia ollut itsestä, kun oli korkin aukaissut. Tilanne oli tutustumiselle mahdoton. On todella ristiriitaiset Tunteet tästä lajista, tätä lajia ei ilmeisesti. Ole luotu yhteyseloa varten vaan nämä on erakkoja..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä782287Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1361464- 1331452
- 1521169
- 1081003
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten372921Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683