Romantikko

Anonyymi-ap

"Romantikko klassisemman määritelmän mukaan on henkilö, joka on kiinnostunut ihmissielun pimeästä puolesta ja unista, ja jolle mielikuvitus sekä tunteet ovat tärkeämpiä, kuin rationaalinen ajattelu."

Miten se ilmenee käytännössä?

5

433

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mun versio olis tällainen, romantikko on;
      Henkilö, joka pyrkii pääsemään syvällisempään käsitykseen toisesta henkilöstä. Pelkkä pintaraapaisu ei saa romantikkoa heräämään. Sen romantikon hiljalleen herättää, vasta toisen henkilön pinnan alta löytyvä syvällisyys. Vai pitäiskö sanoakin näin, se romanttisuuden lähde onkin aitous. Oikea ja aidosti itsensä oleva persoona voi oikeassa seurassa aktivoida ton romanttisuuden päälle. Eikä romanttisuus ole mitään kukkakimppuja, tai muutakaan tollasta. Se on mielestäni paremminkin aitoa kiinnostusta toista kohtaan, halua oppia avaamaan sydäntä enemmän. Unohtamatta tietenkään tärkeintä, antaa myös toisen oppia, kerros kerrokselta itsestään nuo samaiset asiat.

• Anonyymi

Hyvä määritelmä. Romantikko näkee usein myös arjessa kauneutta. Löytyisipä joskus aito ihmissuhde. Sitä ei kovin paljon edesauta erilaiset deittisovellukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä määritelmä. Romantikko näkee usein myös arjessa kauneutta. Löytyisipä joskus aito ihmissuhde. Sitä ei kovin paljon edesauta erilaiset deittisovellukset.

Sä kiteytit just mun ajatukset. Toi romantikon määritelmäni on oikeestaan lähes yksinomaan pelkästään tunteellisuutta. Tunteiden näyttämistä arjessa. Arki on totuutta, pilvilinnoja parempaa.

• Anonyymi

En ymmärrä tuota pimeetä puolta, ehkä syvistä vesistä kiinnostunut… paremminkin.

• Anonyymi

Olen tavannut romantikon. Minulle valkeni tämä ihan oma taiteilija laji; on vähän kuin pahemmin, ilman punaviiniä. Tämä vetää ihan kaksin käsin ja monta päivää. Ei todellakaan sylje pulloon. Oli tapaamisessa niin naamat, ettei varmaan edes muista koko tapaamista. Se mikä mielletään meidän tavallisten ihmisten kesken romanttiseksi, kukkakimput ja kynttiläillalliset, suklaarasiat. Rapisi kyllä kerrasta. Hänestä tuli mieleen ihan surujaan ja demonejaan houkuttava persoona. Ja siis mistään deelusta ei ole kyse, ihan työssä käyvä ihminen. Mutta ei minkäänlaista kontrollia ollut itsestä, kun oli korkin aukaissut. Tilanne oli tutustumiselle mahdoton. On todella ristiriitaiset Tunteet tästä lajista, tätä lajia ei ilmeisesti. Ole luotu yhteyseloa varten vaan nämä on erakkoja..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      85
      5402
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      42
      3591
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2965
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2181
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1936
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      289
      1753
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1606
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1422
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      8
      1322
    Aihe