Romantikko

Anonyymi-ap

"Romantikko klassisemman määritelmän mukaan on henkilö, joka on kiinnostunut ihmissielun pimeästä puolesta ja unista, ja jolle mielikuvitus sekä tunteet ovat tärkeämpiä, kuin rationaalinen ajattelu."

Miten se ilmenee käytännössä?

5

535

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mun versio olis tällainen, romantikko on;
      Henkilö, joka pyrkii pääsemään syvällisempään käsitykseen toisesta henkilöstä. Pelkkä pintaraapaisu ei saa romantikkoa heräämään. Sen romantikon hiljalleen herättää, vasta toisen henkilön pinnan alta löytyvä syvällisyys. Vai pitäiskö sanoakin näin, se romanttisuuden lähde onkin aitous. Oikea ja aidosti itsensä oleva persoona voi oikeassa seurassa aktivoida ton romanttisuuden päälle. Eikä romanttisuus ole mitään kukkakimppuja, tai muutakaan tollasta. Se on mielestäni paremminkin aitoa kiinnostusta toista kohtaan, halua oppia avaamaan sydäntä enemmän. Unohtamatta tietenkään tärkeintä, antaa myös toisen oppia, kerros kerrokselta itsestään nuo samaiset asiat.

• Anonyymi

Hyvä määritelmä. Romantikko näkee usein myös arjessa kauneutta. Löytyisipä joskus aito ihmissuhde. Sitä ei kovin paljon edesauta erilaiset deittisovellukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä määritelmä. Romantikko näkee usein myös arjessa kauneutta. Löytyisipä joskus aito ihmissuhde. Sitä ei kovin paljon edesauta erilaiset deittisovellukset.

Sä kiteytit just mun ajatukset. Toi romantikon määritelmäni on oikeestaan lähes yksinomaan pelkästään tunteellisuutta. Tunteiden näyttämistä arjessa. Arki on totuutta, pilvilinnoja parempaa.

• Anonyymi

En ymmärrä tuota pimeetä puolta, ehkä syvistä vesistä kiinnostunut… paremminkin.

• Anonyymi

Olen tavannut romantikon. Minulle valkeni tämä ihan oma taiteilija laji; on vähän kuin pahemmin, ilman punaviiniä. Tämä vetää ihan kaksin käsin ja monta päivää. Ei todellakaan sylje pulloon. Oli tapaamisessa niin naamat, ettei varmaan edes muista koko tapaamista. Se mikä mielletään meidän tavallisten ihmisten kesken romanttiseksi, kukkakimput ja kynttiläillalliset, suklaarasiat. Rapisi kyllä kerrasta. Hänestä tuli mieleen ihan surujaan ja demonejaan houkuttava persoona. Ja siis mistään deelusta ei ole kyse, ihan työssä käyvä ihminen. Mutta ei minkäänlaista kontrollia ollut itsestä, kun oli korkin aukaissut. Tilanne oli tutustumiselle mahdoton. On todella ristiriitaiset Tunteet tästä lajista, tätä lajia ei ilmeisesti. Ole luotu yhteyseloa varten vaan nämä on erakkoja..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      20
      1334
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1231
    3. 64
      1220
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1215
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1049
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      957
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      84
      847
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      824
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      791
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      686
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      656
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      618
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      592
    19. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    20. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      544
    Aihe