Jääpito on hyvä ja ajettavuus jäällä erinomainen. VikingContactilla ajaessa vauhdin kasvaessa pito mutkissa ei katoa yllättäen vaan rengas antaa anteeksi ja pitää luistossakin ja tekee nopeasta jäällä ajamisesta helppoa.
Näin sanoo Tekniikan Maailma.
Continental VikingContact 7 sai kehut erittäin hyvästä jääpidosta ja ajettavuudesta jäällä.
15
1240
Vastaukset
- Anonyymi
ja nyt hanaa sanon minä
- Anonyymi
Minulla on nuo kitkarenkaat ja hämmästys oli suuri, kun en etukäteen tiennyt miten paljon kitkarenkaat ovat kehittyneet 10 vuoden takaisesta. Hyvät renkaat, mahtava ajaa joka alustalla.
- Anonyymi
Jossakin radalla ja pohjoisen teilläkin on varmaan paljon jäätä ja lunta, mutta
täällä etelässä tiet tehdään pääasiassa asfaltista, mikä on paljaana talvellakin.
Joten kitka tuntuu olevan vahva vaihtoehto.- Anonyymi
Samaa mieltä täällä Ruovedellä pärjää hyvin kitkoilla ajelen paljon tampereen suntaan ja muuallakin ja ainakin 2002 vuodesta ajellut kitkoilla , nastoihin en näe mitään syytä palata.
- Anonyymi
en luota Tekniikan Maailman arvosteluihin sen jälkeen kun näin täysin virheellisen arvostelun jostain digiboxista joka oli itsellä sama laite ja valheita TM:n arvostelussa.
Kitkarengas peilijäällä jossa on 0,234mm vettä jään päällä, pitääköhän hyvin? - Anonyymi
Pitää liian hyvin niin tullee peppu contakt.👺
- Anonyymi
Tuulilasi antoi vuoden 2023 talvirengasvertailussa Continental VikingContact 7:lle täydet viisi tähteä jääpidosta. Hämmästelivät samaa ilmiötä eli VikingContact 7:n pito ja ohjattavuus säilyvät jäällä luistossakin. Muistakin osa-alueista VikingContact 7 sai hyvän arvosanan.
Tosiaan kitkarengas kyseessä, mutta nykyajan kitka.- Anonyymi
Mulla on ollut nastarenkaita ja ne on just sellaisia että kun ajat liian kovaa mutkaan tai jarrutat liian myöhään niin hupsista luiskahtaa kerrasta ja menee ojaan. Kamalimmat koskaan Michelinin nastarenkaat. Nastat teki jäähän miljoona naarmua, mutta ei kerta kaikkiaan mitään pitoa. Continental VikingContact7-tasoinen jääpito pelastaa noissa tilanteissa.
- Anonyymi
Vai noilla hyvä jääpito, itsellä on just noi Continentalin renkaat ja ei ikinä ole ollut kamalampia renkaita alla, ajettu niillä vasta parituhatta ja ei minkäänlaista pitoa jäisellä soratiellä, nopeutta 20-30 km/h, ja sai ajaa kieli keskellä suuta ja jännittää pysyyko tiellä, monta kertaa meinasi heittää poikittain. Ensi talveksi nastat,se on varma! Eikä ainakaan Continentaleja!
- Anonyymi
Juu, ei ne pidä märällä sileällä jäällä, mutta eipä nykyiset nastatkaan paljon auta, mutta vähän.
Jos ajelee paljon tuollaisilla teillä, niin minäkin ottaisin parhaat nastarenkaat, mutta kun ajelen pääosin taajamissa, ja hoidetuilla maanteillä jne... niin silloin Contin kitka on kyllä ylivoimainen rengas kokonaisuutena ottaen huomioon, että niitä liukkaita ei ole kuin ihan muutamana päivänä vuodessa ja silloin voi ottaa vauhtia pois hieman aikaisemmin ennen risteystä, muuta ei tarvita.
- Anonyymi
En usko että on puoliksikaan yhtä hyvä kuin kormoraanit :D
- Anonyymi
Lapsi, olet surkea.
- Anonyymi
Miksi samalla rahalla nastattomat kun saa laatu-nastalliset? Nokian Hakkis 10 on testatusti paras ja oma kokemus kertoo samaa. Mahtava pito peilijäisilläkin sivuteillä ja kaduilla. Tänä talvena peilijäätä on piisannut myös pääkaupunkiseudulla. Etuveto tai takaveto ei lähde mäkeen liikkeelle jääpinnalla tai tamppautuneella lumella kuin hyvillä nastarenkailla. Siis miksi ottaa nastattomat kun saa stressittömämmän ajamisen nastoilla? Nastakenkäkin estää kaatumisen, miksi lipsutella autollakaan?
- Anonyymi
No kun varastossa jo olevat nastarenkaat eivät auta, kun takatalvi yllättää. Se nähtiin eilen, kun nastarengasfanit olivat ojien pohjilla kesärenkaineen. Kitkoilla voi ajaa vielä keväälläkin ja miksei kesänkin, mutta fiksuinta säästää niitä talvikeleille.
- Anonyymi
Suoli24:n "tietäjille" on ihan sama, vaikka kotimaiset rengaslehdet vuodesta toiseen hehkuttavat, että nykyajan kärkikitkarenkaat pitävät karhealla jäällä, mustalla jäällä ja pakkasella sileälläkin jäällä paremmin kuin nastarengas.
Suoli24:n "tietäjät" vannovat edelleen niiden 25 vuotta vanhojen koviksi kovettuneiden ja nastansa pudottaneiden koppuroidensa jääpitoon. Heille jääkeli on niin hirmuliukas, että ihmettelevät miten joku voi selvitä kitkarenkailla. :D
Uusi nastarengas pitää märällä jäällä paremmin, mutta suurin osa kilometreistä ajetaankin kuluneilla nastoilla...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta771766Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181669- 141468
En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee12116450+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191153Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv51141hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121106Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291101Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää61089Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71074