Taas ääriesimerkki.

Anonyymi-ap

Ei ravintolapäällikkö ole mikään viiniasiantuntija sen enempää kuin Alkon myyjä, elleivät he erikseen ole saaneet siihen koulutusta tai harrasta viinejä.

Sommelieeri on viinien asiantuntija ja siihen on ihan oma koulutuksensa.

Täytyy siis olla sommelieeri / asiantuntija että voi kotiin ostaa viiniä tai tilata viiniä ravintolassa, ok.

Taas opimme jotain erittäin tärkeää, mutta luulisi nyt kuitenkin minkä koulun se ravintolahuora nyt sitten olikaan käynyt, että olisi hieman edes kiinnostusta kauniin perheen pöydässä olevan muutakin juomaa kuin vesikulho, kun isukki on grillimestari, ravitsemusterapeutti, mikroviljelijä, ja alkoholisti.

16

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asiantuntijaksi tullaan siis ainoastaan jos saa siihen nimenomaisen koulutuksen, ravintolapäällikkönä toimiminen monen tähden Phukettilaisessa ei ole tuonut mitään tietoisuutta eikä kiinnostustakaan isukin kyykkyvaimolle.

      Mutta kun isukki klooneineen lukaiseen wikiä ja googlee niin voi hurjaa mikä asiantuntemus aivan kaikesta, työtä tekeväkin on itseopiskellut psykiatriaa ollen vallan aiheen asiantuntija, Neiti se on asiantuntija aivan sukittamisista ja ruiskubetonoinneista lähtien, eri maiden kansantalouksiin, voi vaikka minkä alan asiantuntija, mutta lipittää vettä .... hauskaa .... lipittää vettä että ei piffiruokailu pitkän kaavan mukaan saisi makuaistisäröä.

    • Anonyymi

      Voi Pyhä Herra Jumala ja Buddha ja Mooses että olet tyhmä! Mitä kuvittelet tavallisen ravintolan henkilökunnan tietävän viineistä?

      Kun viineistä ei tiedä edes suomalaiset ravintolapäälliköt eikä Alkon myyjät vaikka Suomessa viinkulttuuri on 30 vuotta vanhempaa kuin Thaimaassa?

      Se on ammattikunta, rakas lapsi ja alan harrastajat. Ravintolassa omistajat saavat konsultointia viinin ystäviltä, ottavat valikoimiinsa heidän suosittelemia viinejä ja opetetaan henkilökunnalle niistä pari sanaa mitkä sopii minkäkin kanssa.

      Se on siinä. Se konsultointi ei tee heistä asiantuntijoita ja thaimaalaisissa ravintoloissa ei useimmissa ole edes viinejä ja jos on, niin heillä on vain pari tai muutama vaihtoehtoa.

      Vain parhaissa thaikkuravintoloissa on asiantuntemusta viineistä. Niissä ei käy minä, sinä eikä vaimoni. Thairavintoloiden pääartikkeli ei ole viini.

      En muista Pattayaltakaan yhtään viinibaaria. Voi olla että on, mutta en ole nähnyt. Oletko ikinä nähnyt Thaimaassa että baari mainostaa itseään viinibaarina? Minä en muista.

      Tarjoilijat on myyjiä ja ravintolapäällikkö on heidän esimies. Hän ei ole kokki eikä viiniasiantuntija vaan työnjohtaja ja asiakasvastaava. Pienemmissä paikoissa hän on myös tarjoilija ja kassaneiti.

      Putositko lapsena päällesi kuinka monta kertaa ja tekikä vanhempasi sen tahallaan?

      2010

      • Anonyymi

        Sen verran myös googlasin että ne harvat thaimaalaiset viinitilat ovat itseasiassa eurooppalaisia viinitiloja, eikä kovinkaan arvossaan laatunsa eikä makunsa puolesta.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran myös googlasin että ne harvat thaimaalaiset viinitilat ovat itseasiassa eurooppalaisia viinitiloja, eikä kovinkaan arvossaan laatunsa eikä makunsa puolesta.

        2010

        Voi sun kanssa Tyttö, ei ole kyse mistään kulttuureista ja asiantuntemuksesta, jokainen normaali ihminen voi ostaa pullon viiniä silloin tällöin ja mahdollisesti mieltyä johonkin, mutta jos sun täytyy juoda vettä pelokkaana että joku viini pilaa sun ruokailun niin juo hyvä mies vettä.
        Koitappa nyt rauhoittua. .... peltikoppi ..... voi hyvänen aika sentään ja 110 % varmuudella ..... ota vaikkapa nyt virkiä hileillä.

        S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sun kanssa Tyttö, ei ole kyse mistään kulttuureista ja asiantuntemuksesta, jokainen normaali ihminen voi ostaa pullon viiniä silloin tällöin ja mahdollisesti mieltyä johonkin, mutta jos sun täytyy juoda vettä pelokkaana että joku viini pilaa sun ruokailun niin juo hyvä mies vettä.
        Koitappa nyt rauhoittua. .... peltikoppi ..... voi hyvänen aika sentään ja 110 % varmuudella ..... ota vaikkapa nyt virkiä hileillä.

        S

        Kun kerran googlailet niin katsahdappa tuo .....

        https://www.google.com/search?q=Winerestaurang in Chiang Mai&rlz=1C1ASVC_fiFI996FI996&oq=Winerestaurang in Chiang Mai&aqs=chrome..69i57j0i546l4.16194j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8


        HAUSKAA .... HUPAISAA ..... KUUMOTTAAKO ....... PELTIKOPPI ..... JOOPAJOO.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran googlailet niin katsahdappa tuo .....

        https://www.google.com/search?q=Winerestaurang in Chiang Mai&rlz=1C1ASVC_fiFI996FI996&oq=Winerestaurang in Chiang Mai&aqs=chrome..69i57j0i546l4.16194j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8


        HAUSKAA .... HUPAISAA ..... KUUMOTTAAKO ....... PELTIKOPPI ..... JOOPAJOO.

        Heitä sitten vielä kuvapuolelle niin ryhdyt varmaankin tekemään itsaria apina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran googlailet niin katsahdappa tuo .....

        https://www.google.com/search?q=Winerestaurang in Chiang Mai&rlz=1C1ASVC_fiFI996FI996&oq=Winerestaurang in Chiang Mai&aqs=chrome..69i57j0i546l4.16194j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8


        HAUSKAA .... HUPAISAA ..... KUUMOTTAAKO ....... PELTIKOPPI ..... JOOPAJOO.

        Winerestaurang in Chiang Mai

        Did you mean: Wine Restaurant in Chiang Mai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran googlailet niin katsahdappa tuo .....

        https://www.google.com/search?q=Winerestaurang in Chiang Mai&rlz=1C1ASVC_fiFI996FI996&oq=Winerestaurang in Chiang Mai&aqs=chrome..69i57j0i546l4.16194j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8


        HAUSKAA .... HUPAISAA ..... KUUMOTTAAKO ....... PELTIKOPPI ..... JOOPAJOO.

        Älä nyt Senssu stressaa peukaloinen tarkoitti ulkovessaa... noin niinkuin viinivarastona..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Winerestaurang in Chiang Mai

        Did you mean: Wine Restaurant in Chiang Mai

        Heh heh heh... millainen idiootti googlettaa hakusanoilla "Winerestaurang in Chiang Mai" ja sitten neuvoo itseään viisaampia katsomaan ripulointinsa tuloksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh heh... millainen idiootti googlettaa hakusanoilla "Winerestaurang in Chiang Mai" ja sitten neuvoo itseään viisaampia katsomaan ripulointinsa tuloksia?

        Se että internetin osoite kyseiseen ei tarkoita että sitä on googletettu linkin nimellä.

        Mikäli sielusi saa rauhan niin googleta itse vaikka viiniravintolat tai mikäli tahdot niin sama englannin kielellä.

        Huomautan että 2010 esitti kysymyksen kun ei ole itse havainnut minkään ravintolan mainostavan nimikkeellä viiniravintola.

        Tosin onhan tämäkin ihan hyvä riidanaihe vaihteen vuoksi 24/7.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Missä on kiljun maistajan paikka auki?

    • Anonyymi

      Katka Rapa mies Pasanen väittää siis ensin että Thaimaassa ravintoloissa ollaan viinien asiantuntijoita ja seuraavaksi sanookin että ei ole vaan on kuitenkin mahdollisuus ostaa viiniä kotiin. Nyt en pysynyt kyllä kärryillä.

      TT

    • Anonyymi

      Asiahan ei tietenkään minulle kuulu... mutta miksiköhän ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä, mitähän ja kenen sääntöjenvastaista niissä oli ollen?

    • Olin kerran viinurina thaimaissa ja kaveri pyysi maistamaan kolmea eri tuotetta.

      Ensimmäinen oli Keskitäyteläinen, keskitanniininen, kirsikkainen, kypsän karpaloinen, herukkainen, mausteinen, kevyen kukkainen. Raikkaan tuoreutensa ansiosta ne seurustelee luontevasti pastojen sekä kasvis- ja kanaruokien, mutta myös kalaruokien kanssa.

      Toinen oli Kuiva, keskihapokas, sitruksinen, keltaomenainen, kevyen kamomillainen, keksinen. Osuva valinta esimerkiksi pikkusuolaisten alkupalojen, pastojen, sekä kala- ja äyriäisherkkujen kaveroksi.

      Kolmas oli Täyteläinen, keskitanniininen, kirsikkahilloinen, herukkainen, tumman luumuinen, kevyen vaniljainen, paahteinen. Tyypillinen uuden maailman tyyli. Runsas, aromikas ja jopa hillomainen, mutta ei erityisen ryhdikäs.
      Yleiskäyttöinen viini, joka sopii mausteisten, marinoitujen ja aromikkaiden liharuokien (nauta, porsas) kanssa ja erinomaisesti seurusteluun. Ei sovi kevyiden makujen kanssa.

      Sitten paljastettiin niiden merkit:
      Eka oli tenttua
      Toka oli ysivitosta bensaa Pirkan mansikka mehulla
      Kolmas oli Husqvarnan teräketjuöljyä

      • Anonyymi

        Olen aina sanonut että sensukka on paras viiniasiantuntija. Tasoa ja laatua on niin että tuntuu olevan omassa kastissaan koko ukko.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe