Moi! Minulla on koira jonka kanssa on kasvattajan kans suullisesti sovittu et käytettäisiin näyttelyssä. Mutta itse en oo innokas niin paljoa. Ja olen muuttamassa paikkakuntaa ja ei ole autoa eli pystyisiin siinä kaupungissa käyttämään 2-3 näyttelyä vuodessa. Koira on kokonaan mun oma. Kauppasopimuksessa ei mainita näyttelyistä mitään. Voiko kasvattaja ottaa koiran takaisin.?
Näyttelyt 2023
1
79
Vastaukset
- Anonyymi
Ei voi ottaa koiraa takaisin jos olet koko kauppasumman maksanut.
Suullinenkin sopimus on juridisesti sitova, mutta siihen liittyy todistustaakka jos asiasta aletaan kiistelemään eli köytännössä käräjöimään.
Jos kasvattaja ei asiaa riitauta, sun ei tarvitse koiraa näyttelyissä käyttää.
Kuitenkin hyvien tapojen mukaista olisi koiraa käyttää edes kerran näyttelyssä kun kerran asiasta on ollut teillä puhetta. Näyttelytulos näet antaa osviittaa kasvattajalle jalostustyönsä tuloksista eli onko koirat rodunomaisia ja terveitä. Tämä palvelee koko rodun kasvatustyötä.
Koiranäyttelyitä on ympäri Suomea, joten koiraa ei todellakaan tarvitse käyttää kasvattajan kotikaupungin näyttelyissä. Jos itse et halua koiraa kehässä esittää, voi sen tehdä esim. ko. kasvattaja tai joku muu. Oman koirani kasvattaja tuli pari kertaa kymmenien km päästä käyttämään koiraani näyttelyissä sillä se oli jo pentuna erittäin lupaava. Asiat voi sopia, mielellään positiivisessa hengessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378817Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo8376224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751332Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17996Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41817- 51797
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672