Kauneus myytti

Anonyymi-ap

Narsismiin liittyy myytti siitä, että kauniit ihmiset olisivat narsistisia tai pahoja mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Kaunis ihminen voi olla myös hyvä. Ehkä siksi niin moni tavallisen näköinen narsisti jää huomiotta ja saa rauhassa touhuta. Kuten esimerkiksi tämä sarjamyrkyttäjä sairaanhoitaja, joka sopi täydellisesti massaan.

14

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole mitään yhteyttä narsismilla ja kauneudella,
      Ihmettelen noita lehtien narsismitestejäkin:
      Onko sinua verrattu kuuluisiin ihmisiin?

      Mitä ihmeen telemistä sillä narsismin kanssa on?
      Ihminenkö on mukla narsisti, jos sattuu muistuttamaan jotakin kuuluisuutta?
      Epäloogista.

      • Anonyymi

        Itse en ole kovin kaunis koska sairauksiakin, mutta kannustaisin kauniita ihmisiä nauttimaan
        kauneudestaan ja tunnustamaan kauneutensa itselleen. Se on hyvä teko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole kovin kaunis koska sairauksiakin, mutta kannustaisin kauniita ihmisiä nauttimaan
        kauneudestaan ja tunnustamaan kauneutensa itselleen. Se on hyvä teko.

        Kauneus on ylevää, se tulee Jumalalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauneus on ylevää, se tulee Jumalalta.

        Kauneudesta syyllistäminen on mielestäni paholaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauneudesta syyllistäminen on mielestäni paholaiselta.

        Kauneiden tuominen ja ilmaiseminen maailmaan ja maailmassa on eräs jaloimpia tekoja.


      • Anonyymi

        Ei kannata luottaa noihin lehtien hömppä testeihin. Ne on viihteeksi tehty. Oikean diagnoosin voi saada vain ammattilaisilta, jotka taitavat myös erotus diagnostiikan. Tuollaisten lehtien testien perusteella voi mennä ihan metsään. Ei oikeissa testeissä kysytä mitään noin bimboja kysymyksiä, että verratanko sinua julkkiksiin. Kuulostaa enemmän teini jutuilta eikä miltään kovin ammattilaiselta. Sanoohan sen jo järki ettei sillä mitään voi jos muistuttaa jotakin julkkista ja jonkun toisen mielestä ei välttämättä muistuta yhtään. Ihan typerää edes verrata ketään johonkin julkkikseen. Mitähän silläkin haetaan. Vertailu ylipäätään aika ikävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauneus on ylevää, se tulee Jumalalta.

        Geeneistä se johtuu


    • Anonyymi

      sanna on ruma

    • Anonyymi

      Kaikkihan me peritään oma ulkonäkömme, joten kukaan ei päätä itse millaisella ulkonäöllä on varustettu.
      Ja moni kaunis ihminen ei edes tiedosta kauneuttaan mitenkään.
      Naiset ovat kautta aikojen jotenkin yrittäneet alistaa kaunista naista puhumalla ilkeitä hänestä vaan siksi että toinen on kaunis.
      Minulla on ollut monta kollegaa jotka ovat olleet hyvin kauniita ja he eivät mitenkään ole sitä itse pitäneet minään erikoisesti .
      Joten kaikille on tilaa tässä maailmassa joten kauniit ihmiset saavat olla osana yhteiskuntaa , annetaan kaikkien olla sellaisia mitä ovat

    • Anonyymi

      Tuollaiseen myyttiin en ole koskaan kyllä törmännyt vaikka narsismista paljon lukenut 15 vuoden aikana. Myyttiin narsistien älykkyydestä olen törmännyt kyllä, mutta myytti sekin. Väittäisin, että on myös myytti että narsisteissa olisi erityisen paljon miehiä. Naisten narsismi on mielestäni todella yleistä, se vain esiintyy ehkä useammin vähemmän näkyvänä kuin miehillä. Ja miehet kärsivät narsistista vaimoa usein kaikessa hiljaisuudessa häpeillen, eivät tule keskustelupalstoille avautumaan.

      • Anonyymi

        Minä taas olen törmännyt myyttiin missä esim.väitetään että kauniiksi laittautunut kaunis nainen kaipaisi ihailuja ym. Kaikenlaisia ihmeellisiä johtopäätöksiä myös ja olettamuksia. Näitä kuulee joskus kohdistettavan naisiin jotka ovat jotenkin esillä. Mutta siis tottakai on myös naispuolisia narsisteja ja heitä löytyy myös pyhimys ammateista kuten tämä alun esimerkkinä käyttämäni myrkky hoitaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas olen törmännyt myyttiin missä esim.väitetään että kauniiksi laittautunut kaunis nainen kaipaisi ihailuja ym. Kaikenlaisia ihmeellisiä johtopäätöksiä myös ja olettamuksia. Näitä kuulee joskus kohdistettavan naisiin jotka ovat jotenkin esillä. Mutta siis tottakai on myös naispuolisia narsisteja ja heitä löytyy myös pyhimys ammateista kuten tämä alun esimerkkinä käyttämäni myrkky hoitaja.

        Harmi kun minusta itsestäni ei ole varsinkaan enää kaunottareksi.
        Mutta miksi kaunottaria ei sopisi ihailla? Ja varsinkin jos ovat voielä nähneet vaivaa
        ollakseen oikein kauniita? Se on epäitsekästä toisten esteettisen kokemuksen huomioon
        ottamista.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään tekemistä ihmisen ulkomuodolla persoonan säröisyyden tai vinoutumisen kanssa. No, kansansaduissahan on niin päin, että pahat kateelliset sisarpuolet (narsisti) ja kaunis uhriprinsessa.

      Aina voi olla se Yksittäinen kaunis ihminen, joka on sosiaalisesti hemmoteltu ulkomuotonsa takia ja käyttää "kykyään" manipulatiivisesti omaksi edukseen. Siinä missä monet muut ovat parempiluonteisia ja rehellisempiä. Yksittäisistä vinoista omaneduntavoittelijosita kaikki yleistykset lähtevät, vaikka mitään toisiinsa liittymättömiä ominaisuuksia ei pitäisi yleistää kaikkia ihmisiä koskeviksi.

      Narsisti voi olla kaunis, narsisti voi olla ruma hirviö, narsisti voi olla tavallisen seinään sulautuvan harmaan agentin näköinen. Jokaisessa ryhmässä on myös ihmisiä, jotka eivät ole "narsisti".

      • Anonyymi

        omaneduntavoittelijoista

        muut typot, jos löytyy


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe