Pelottaa verikoe

Anonyymi-ap

En ole yli vuoteen käynyt. Sairastan anoreksian ja bulimian sekoitusta. Pelkään, että veriarvot on ihan vinksallaan. Pelkään vaan verikokeita niin paljon. Se pistäminen sattuu ja meinaan aina oksentaa ja pyörtyä. Nolottaa, koska oon kuitenkin jo 21 vuotias... Tosin oon autismi kirjolla, joka mun kohdalla tarkoittaa tosi vahvoja aistipoikkeuvavuuksia. Tuntoaisti on todella yliherkkä ja siksi kaikki toimenpiteet on vaikeita tehdä. Onko noloa jos pyydän jonku ystävän mukaan, ellen pysty itse menemään?? 😶

Oon sairastellut vuosia ja oksentelu on ollut jo todella pitkään päivittäistä. Lisäksi mun on vähän hankala tietää terveyskeskuksessa mihin täytyy mennä ja mistä ottaa varauslappu yms. Tollaiset ei niin arkipäiväiset asiat tuottaa vaikeutta ymmärtää. Toivon, että saisin ystävällisiä vastauksia täällä.

2

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olisiko sinulla mahdollista saada henkilökohtaista avustajaa?
      Kerro verikokeen ottajalle ongelmastasi. Olisiko esilääkitys paikallaan tai puudutus?
      Voit tarvittaessa levätä pitkällään jos pyörryttää. Kannattaa juoda vettä, se helpottaa oloa.

• Anonyymi

Tarkennan. Juoda verikokeen ottamisen jälkeen ja lepäillä hetki jotta ei pyörry vaikkapa kadulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      245
      6204
    2. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      73
      5082
    3. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      13
      4331
    4. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      129
      3083
    5. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3071
    6. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      153
      2551
    7. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      83
      2535
    8. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      176
      1714
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1679
    10. Bussipysäkki katos!

Mitäpä mieltä uudesta katoksesta?
      Suomussalmi
      68
      1505
    Aihe