Sähkökatkoksen varalle

Anonyymi-ap

Kannattaako ostaa bensa-vai sähkökäyttöinen aggregaatti?

24

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä, siis sähkökäyttöinen aggregaatti? Oh-hoh.

      • Anonyymi

        Et selvästikään tiedä mitä sana aggregaatti tarkoittaa -otappa selvää ja ylläty -toinen asia on tietty se että mitä noilla kaikenmaailman aggregaatteilla on tekemistä sähkökatkon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selvästikään tiedä mitä sana aggregaatti tarkoittaa -otappa selvää ja ylläty -toinen asia on tietty se että mitä noilla kaikenmaailman aggregaatteilla on tekemistä sähkökatkon kanssa.

        Akkukäyttöinen vaihtosuuntaaja ei ole aggregaatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selvästikään tiedä mitä sana aggregaatti tarkoittaa -otappa selvää ja ylläty -toinen asia on tietty se että mitä noilla kaikenmaailman aggregaatteilla on tekemistä sähkökatkon kanssa.

        Kyllähän minä tiedän että aggregatilla tehdään sähkö jos tulee kriisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän minä tiedän että aggregatilla tehdään sähkö jos tulee kriisi.

        Ja muutako sitten et tiedä?


    • Anonyymi

      Kyllä minä aloittajana olen kuitenkin sitä mieltä että sähkökäyttöinen aggregaatti on helpompi käyttää, ei tarvitse bensaa.

      • Anonyymi

        Tietenkin sähkökäyttöinen!


    • Anonyymi

      Sähkökäyttöinen on edullinen. Merkkejä on useita esim. Tesla. Liikkuu kevyesti mukana ja energiaa voi käydä lataamassa Lidlissä.

      • Anonyymi

        Pelkällä Teslalla ei voi kuitenkaan laittaa kahvia tulemaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkällä Teslalla ei voi kuitenkaan laittaa kahvia tulemaan.

        Ei pelkällä agrekaatillakaan. Kyllä oikean patteriauton akkuihin varastoidulla voimalla tulevaisuudessa ainakin hyvät kalapotut keittää.


      • Anonyymi

        Kyllä minä vielä mieluummin ajelen diesel-Audilla kuin jollain aggregaatilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä vielä mieluummin ajelen diesel-Audilla kuin jollain aggregaatilla.

        Kyllä se alkaa Audi-miehuuteen käydä, kun naapurin entinen Toyota mies lipuu kärppänä ääneti nurkille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se alkaa Audi-miehuuteen käydä, kun naapurin entinen Toyota mies lipuu kärppänä ääneti nurkille.

        Tollootalla tosin se lipuminen pitää suorittaa enintään 0,5 km ajomatkoilla. Pelkkiä 90-luvun itsesyttyviä fossiilihybridejä kun osaavat valmistaa. Tollolootan täyssähköyritelmät ovat kaikki olleet floppeja. Myös tämä viimeinen, missä ei edes pysy renkaat kiinni.

        Ja näitähän on ollut ennenkin... liikenteessä niitä ei näy, vehkeitä laitettiin mm. myyntikieltoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä vielä mieluummin ajelen diesel-Audilla kuin jollain aggregaatilla.

        Oikeasti kyllä kaikki audikuskit ajelisivat mieluusti täyssähköautolla!


    • Anonyymi

      Fiksuinta on hommata kone, joka tekee sähkön avulla dieseliä.

    • Anonyymi

      Tai hommata semmosen sähkövastuksen joka tekisi lämmöstä sähköä.

      • Anonyymi

        Peltier tekee.


    • Anonyymi

      On niitä sellaisiakin aggregaatteja joissa sähkömoottori pyörittää generaattoria.
      Niissä generaattori tuottaa erilaista sähköä kuin millä se pyörittävä sähkömoottori toimii. Vaikkapa sähköhitsaukseen, tai suurempitaajuista sähköä moottoreille joiden on tarve pyöriä suurilla kierrosnopeuksilla.

      • Anonyymi

        On myös aggregaatteja joissa sähkömoottori pyörittää ilmakompressoria tai vaikka vesipumppua.


      • Anonyymi

        Miksi pitää just silloin hitsata kun on sähkökatkos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää just silloin hitsata kun on sähkökatkos?

        Niin. Ja minkä takia sairaaloissa pitää tehdä leikkauksia juuri silloin kun on sähkökatkos. Ja miksi ihmisten pitää kulkea rappukäytävässä. Olisivat kapakassa ja joisivat viinaa kynttilänvalossa.


    • Anonyymi

      Rippuu käyttötarkoitikseta
      Sähkökäyttöinen on pienitehoinen.
      Mulla on sähköauton taka kontissa fidrl akriksstti ja reikä Teslan luukussa jotta voin ladata ajon aikana

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe