täällä kun on niin jess porukkaa niin ajattelin
kysäistä teiltäkin mieltä vaivanneen ongelman
selitystä
ostin tuossa viime vuonna auton joka oli ihan
jees paitsi että turbosta lähti henki
muutaman kk ajeluiden jälkeen
takana seurasi sankka savu jonka oletin johtuvat
vuotavasta turbosta joten poistin sen
ja asensin normaalit verneet tilalle ym.
savua tuli vielä senkin jälkeen
rankasti kiihdyttäessä mutta väheni kun hellitti
kaasua
muutaman kuukauden päästä kone alkoi savuttamaan
enemmän ja enemmän kunne savua tuli jatkuvasti
koneen normaali lämmöäillä
pilvi oli sitä luokkaa että ohi ajavat luulivat
että autoni oli tulessa tai jotain jos seuraili
heidän käsi eleitään jotka yleensä suuntautuivat taakse päin ;D
savu oli jo sitä luokkaa että päätin vaihtaa konee
nyt tämä nykyinen konekin on alkanut näyttää orastavia merkkejä saman laisesta oireesta
konete ovat suurin piirtein yhtä paljon ajettuja
220tkm (1l kone) nykyinen on tosin vapari
eikä turbo versio kuten edellinen
ja siihen on vaihdettu männän renkaat
ennen vaihto operaatiota sylintereissä
ei kulumaa
nyt kevään koittaessa olen avannut tuon savuttavan koneen enkä ole löytänyt
siitä syytä miten öljy on päässyt palotilaan
palotilat ovat kuitenkin kauttaaltaan
paksun noen peitossa
männänrenkaat ovat ehjät ja hyvä kuintoiset
(laatu motonet)
alimman öljy renkaiden päät ovat satunaisesti
sijoittuneet mm. samassa kohdassa keskenään ?
onko tässä syy ?
sylintereissä ei kulumaa
voiko ventiilien varren mukana tulla näin runsaasti
öljyä koneeseen ?
en ole vielä tarkistanut kantta
nykyinen moottori tuntuu kiihdytyksen jälkeen
varastoivan sitä öljyä jonnekin
koska savuttaa melko tovin kiihdytyksen jo loputtua
pilviverho ala Batman
9
659
Vastaukset
- pepepepe
Olisko alipainepumppu sökö? Ohjurin kumi noussut paikaltaan? Huohottimen venttiili rikki/jumissa? Pahin...kansi halki?
- mäkans
alipaine pumppu ei taida Kuulua tämän
moottorin varustuksiin
huohotimessa ei ole venttiiliä !
aiheuttaa mukavan possaduksen ja alakerran
tiiviteiden vaihdon joka kerta
kannen kunto ja ohjurit selviää kun hajotan osiin kannen
kilpa koneisiin ei joissakin tapauksissa
saa ohjurinkumeja mahtumaan eivätkä ne ihan
noin paljon savuta
oudointa hommassa on että koneen potku
ei ole koko aikana kadonnut mihinkään - dieseleissä
mäkans kirjoitti:
alipaine pumppu ei taida Kuulua tämän
moottorin varustuksiin
huohotimessa ei ole venttiiliä !
aiheuttaa mukavan possaduksen ja alakerran
tiiviteiden vaihdon joka kerta
kannen kunto ja ohjurit selviää kun hajotan osiin kannen
kilpa koneisiin ei joissakin tapauksissa
saa ohjurinkumeja mahtumaan eivätkä ne ihan
noin paljon savuta
oudointa hommassa on että koneen potku
ei ole koko aikana kadonnut mihinkäänon alipainepumppu. Mistäs sulla otetaan alipaine jarruille? Se voi olla laturin perässäkin ja usein onkin. Jos se fuskaa, menee öljy imupuolelle ja takuulla savuttaa.
- laturin perässä
dieseleissä kirjoitti:
on alipainepumppu. Mistäs sulla otetaan alipaine jarruille? Se voi olla laturin perässäkin ja usein onkin. Jos se fuskaa, menee öljy imupuolelle ja takuulla savuttaa.
niin mitense imusarjaan öljyä pukkaa ,mietippä?
- mäkans
dieseleissä kirjoitti:
on alipainepumppu. Mistäs sulla otetaan alipaine jarruille? Se voi olla laturin perässäkin ja usein onkin. Jos se fuskaa, menee öljy imupuolelle ja takuulla savuttaa.
kyl se alipaine taitaa mennä ihan imusarjasta
sinne jarrutehostimeen ilman pumppuja
ja eikös laturin laakerit ole vaseliinissa
eikä öljyssä ?
vai onko mulla öljytäytteinen jarrutehostin... - Jamppa1
mäkans kirjoitti:
kyl se alipaine taitaa mennä ihan imusarjasta
sinne jarrutehostimeen ilman pumppuja
ja eikös laturin laakerit ole vaseliinissa
eikä öljyssä ?
vai onko mulla öljytäytteinen jarrutehostin...vähän mikä auto on kyseessä kun mua ei ainakaan ole siunattu ajatuksenlukijan kyvyillä. Ja onko se dieseli vai ei? Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle.
Niin ja pliis käytä välimerkkejä että saa selvää. - Täh?
Jamppa1 kirjoitti:
vähän mikä auto on kyseessä kun mua ei ainakaan ole siunattu ajatuksenlukijan kyvyillä. Ja onko se dieseli vai ei? Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle.
Niin ja pliis käytä välimerkkejä että saa selvää."Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle. "
Mitä selität?
Siis eikö virtauksen synnyttämiseen tarvita jo jonkin moinen paine-ero?
Ja kun välissä on kuitenkin se suodatinkin...
Vai väitätkö ettei dieseleissä ole imusarjassa mitään virtaustakaan? - Jamppa1
Täh? kirjoitti:
"Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle. "
Mitä selität?
Siis eikö virtauksen synnyttämiseen tarvita jo jonkin moinen paine-ero?
Ja kun välissä on kuitenkin se suodatinkin...
Vai väitätkö ettei dieseleissä ole imusarjassa mitään virtaustakaan?yrittää selittää: dieselissä ei ole käytännössä alipainetta imusarjassa, tämä johtuu lähinnä siitä ettei ole kaasuläppää joka taas tekee bensakoneessa sen alipaineen. Dieselissä siis idea on että männät vetää ilmaa aina saman rajoittamatta niin paljon kuin mahdollista ja polttoaineen määrällä muutetaan kierroksia.
Em. syystä dieseleissä on erillinen alipainepumppu, siis mikäli autossa on alipaineella toimiva jarrutehostin.
Alipainepumppu voi olla ainakin mekaaninen, yleensä joltain akselilta käytettävä tai sähkötoiminen.
Toivottavasti oli ymmärrettävä kuvaus?
- Anonyymi
Taisi tuossa koneessa olla sama vika kuin minulla, imu- ja pako sarjan ajoitus pielessä kun hammashihnaa ei asennetta oikein vaan yhden halpaan pieleen. Jonkun keksimä idioottimainen ratkaisu, imu ja pakopuolen tulee olla just oikein keskenään muuten kone kerää tuhkaa sisään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869