pilviverho ala Batman

mäkans

täällä kun on niin jess porukkaa niin ajattelin
kysäistä teiltäkin mieltä vaivanneen ongelman
selitystä
ostin tuossa viime vuonna auton joka oli ihan
jees paitsi että turbosta lähti henki
muutaman kk ajeluiden jälkeen
takana seurasi sankka savu jonka oletin johtuvat
vuotavasta turbosta joten poistin sen
ja asensin normaalit verneet tilalle ym.
savua tuli vielä senkin jälkeen
rankasti kiihdyttäessä mutta väheni kun hellitti
kaasua
muutaman kuukauden päästä kone alkoi savuttamaan
enemmän ja enemmän kunne savua tuli jatkuvasti
koneen normaali lämmöäillä
pilvi oli sitä luokkaa että ohi ajavat luulivat
että autoni oli tulessa tai jotain jos seuraili
heidän käsi eleitään jotka yleensä suuntautuivat taakse päin ;D

savu oli jo sitä luokkaa että päätin vaihtaa konee
nyt tämä nykyinen konekin on alkanut näyttää orastavia merkkejä saman laisesta oireesta
konete ovat suurin piirtein yhtä paljon ajettuja
220tkm (1l kone) nykyinen on tosin vapari
eikä turbo versio kuten edellinen
ja siihen on vaihdettu männän renkaat
ennen vaihto operaatiota sylintereissä
ei kulumaa

nyt kevään koittaessa olen avannut tuon savuttavan koneen enkä ole löytänyt
siitä syytä miten öljy on päässyt palotilaan
palotilat ovat kuitenkin kauttaaltaan
paksun noen peitossa

männänrenkaat ovat ehjät ja hyvä kuintoiset
(laatu motonet)
alimman öljy renkaiden päät ovat satunaisesti
sijoittuneet mm. samassa kohdassa keskenään ?
onko tässä syy ?

sylintereissä ei kulumaa

voiko ventiilien varren mukana tulla näin runsaasti
öljyä koneeseen ?
en ole vielä tarkistanut kantta

nykyinen moottori tuntuu kiihdytyksen jälkeen
varastoivan sitä öljyä jonnekin
koska savuttaa melko tovin kiihdytyksen jo loputtua

9

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pepepepe

      Olisko alipainepumppu sökö? Ohjurin kumi noussut paikaltaan? Huohottimen venttiili rikki/jumissa? Pahin...kansi halki?

      • mäkans

        alipaine pumppu ei taida Kuulua tämän
        moottorin varustuksiin
        huohotimessa ei ole venttiiliä !
        aiheuttaa mukavan possaduksen ja alakerran
        tiiviteiden vaihdon joka kerta

        kannen kunto ja ohjurit selviää kun hajotan osiin kannen
        kilpa koneisiin ei joissakin tapauksissa
        saa ohjurinkumeja mahtumaan eivätkä ne ihan
        noin paljon savuta

        oudointa hommassa on että koneen potku
        ei ole koko aikana kadonnut mihinkään


      • dieseleissä
        mäkans kirjoitti:

        alipaine pumppu ei taida Kuulua tämän
        moottorin varustuksiin
        huohotimessa ei ole venttiiliä !
        aiheuttaa mukavan possaduksen ja alakerran
        tiiviteiden vaihdon joka kerta

        kannen kunto ja ohjurit selviää kun hajotan osiin kannen
        kilpa koneisiin ei joissakin tapauksissa
        saa ohjurinkumeja mahtumaan eivätkä ne ihan
        noin paljon savuta

        oudointa hommassa on että koneen potku
        ei ole koko aikana kadonnut mihinkään

        on alipainepumppu. Mistäs sulla otetaan alipaine jarruille? Se voi olla laturin perässäkin ja usein onkin. Jos se fuskaa, menee öljy imupuolelle ja takuulla savuttaa.


      • laturin perässä
        dieseleissä kirjoitti:

        on alipainepumppu. Mistäs sulla otetaan alipaine jarruille? Se voi olla laturin perässäkin ja usein onkin. Jos se fuskaa, menee öljy imupuolelle ja takuulla savuttaa.

        niin mitense imusarjaan öljyä pukkaa ,mietippä?


      • mäkans
        dieseleissä kirjoitti:

        on alipainepumppu. Mistäs sulla otetaan alipaine jarruille? Se voi olla laturin perässäkin ja usein onkin. Jos se fuskaa, menee öljy imupuolelle ja takuulla savuttaa.

        kyl se alipaine taitaa mennä ihan imusarjasta
        sinne jarrutehostimeen ilman pumppuja

        ja eikös laturin laakerit ole vaseliinissa
        eikä öljyssä ?
        vai onko mulla öljytäytteinen jarrutehostin...


      • Jamppa1
        mäkans kirjoitti:

        kyl se alipaine taitaa mennä ihan imusarjasta
        sinne jarrutehostimeen ilman pumppuja

        ja eikös laturin laakerit ole vaseliinissa
        eikä öljyssä ?
        vai onko mulla öljytäytteinen jarrutehostin...

        vähän mikä auto on kyseessä kun mua ei ainakaan ole siunattu ajatuksenlukijan kyvyillä. Ja onko se dieseli vai ei? Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle.

        Niin ja pliis käytä välimerkkejä että saa selvää.


      • Täh?
        Jamppa1 kirjoitti:

        vähän mikä auto on kyseessä kun mua ei ainakaan ole siunattu ajatuksenlukijan kyvyillä. Ja onko se dieseli vai ei? Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle.

        Niin ja pliis käytä välimerkkejä että saa selvää.

        "Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle. "

        Mitä selität?

        Siis eikö virtauksen synnyttämiseen tarvita jo jonkin moinen paine-ero?

        Ja kun välissä on kuitenkin se suodatinkin...

        Vai väitätkö ettei dieseleissä ole imusarjassa mitään virtaustakaan?


      • Jamppa1
        Täh? kirjoitti:

        "Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle. "

        Mitä selität?

        Siis eikö virtauksen synnyttämiseen tarvita jo jonkin moinen paine-ero?

        Ja kun välissä on kuitenkin se suodatinkin...

        Vai väitätkö ettei dieseleissä ole imusarjassa mitään virtaustakaan?

        yrittää selittää: dieselissä ei ole käytännössä alipainetta imusarjassa, tämä johtuu lähinnä siitä ettei ole kaasuläppää joka taas tekee bensakoneessa sen alipaineen. Dieselissä siis idea on että männät vetää ilmaa aina saman rajoittamatta niin paljon kuin mahdollista ja polttoaineen määrällä muutetaan kierroksia.

        Em. syystä dieseleissä on erillinen alipainepumppu, siis mikäli autossa on alipaineella toimiva jarrutehostin.

        Alipainepumppu voi olla ainakin mekaaninen, yleensä joltain akselilta käytettävä tai sähkötoiminen.

        Toivottavasti oli ymmärrettävä kuvaus?


    • Anonyymi

      Taisi tuossa koneessa olla sama vika kuin minulla, imu- ja pako sarjan ajoitus pielessä kun hammashihnaa ei asennetta oikein vaan yhden halpaan pieleen. Jonkun keksimä idioottimainen ratkaisu, imu ja pakopuolen tulee olla just oikein keskenään muuten kone kerää tuhkaa sisään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      234
      4565
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2974
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2453
    4. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1757
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1429
    6. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      21
      1391
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1232
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

      https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      949
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

      Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      928
    10. Sellainen tunne sydämessä

      Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      884
    Aihe