pilviverho ala Batman

mäkans

täällä kun on niin jess porukkaa niin ajattelin
kysäistä teiltäkin mieltä vaivanneen ongelman
selitystä
ostin tuossa viime vuonna auton joka oli ihan
jees paitsi että turbosta lähti henki
muutaman kk ajeluiden jälkeen
takana seurasi sankka savu jonka oletin johtuvat
vuotavasta turbosta joten poistin sen
ja asensin normaalit verneet tilalle ym.
savua tuli vielä senkin jälkeen
rankasti kiihdyttäessä mutta väheni kun hellitti
kaasua
muutaman kuukauden päästä kone alkoi savuttamaan
enemmän ja enemmän kunne savua tuli jatkuvasti
koneen normaali lämmöäillä
pilvi oli sitä luokkaa että ohi ajavat luulivat
että autoni oli tulessa tai jotain jos seuraili
heidän käsi eleitään jotka yleensä suuntautuivat taakse päin ;D

savu oli jo sitä luokkaa että päätin vaihtaa konee
nyt tämä nykyinen konekin on alkanut näyttää orastavia merkkejä saman laisesta oireesta
konete ovat suurin piirtein yhtä paljon ajettuja
220tkm (1l kone) nykyinen on tosin vapari
eikä turbo versio kuten edellinen
ja siihen on vaihdettu männän renkaat
ennen vaihto operaatiota sylintereissä
ei kulumaa

nyt kevään koittaessa olen avannut tuon savuttavan koneen enkä ole löytänyt
siitä syytä miten öljy on päässyt palotilaan
palotilat ovat kuitenkin kauttaaltaan
paksun noen peitossa

männänrenkaat ovat ehjät ja hyvä kuintoiset
(laatu motonet)
alimman öljy renkaiden päät ovat satunaisesti
sijoittuneet mm. samassa kohdassa keskenään ?
onko tässä syy ?

sylintereissä ei kulumaa

voiko ventiilien varren mukana tulla näin runsaasti
öljyä koneeseen ?
en ole vielä tarkistanut kantta

nykyinen moottori tuntuu kiihdytyksen jälkeen
varastoivan sitä öljyä jonnekin
koska savuttaa melko tovin kiihdytyksen jo loputtua

9

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pepepepe

      Olisko alipainepumppu sökö? Ohjurin kumi noussut paikaltaan? Huohottimen venttiili rikki/jumissa? Pahin...kansi halki?

      • mäkans

        alipaine pumppu ei taida Kuulua tämän
        moottorin varustuksiin
        huohotimessa ei ole venttiiliä !
        aiheuttaa mukavan possaduksen ja alakerran
        tiiviteiden vaihdon joka kerta

        kannen kunto ja ohjurit selviää kun hajotan osiin kannen
        kilpa koneisiin ei joissakin tapauksissa
        saa ohjurinkumeja mahtumaan eivätkä ne ihan
        noin paljon savuta

        oudointa hommassa on että koneen potku
        ei ole koko aikana kadonnut mihinkään


      • dieseleissä
        mäkans kirjoitti:

        alipaine pumppu ei taida Kuulua tämän
        moottorin varustuksiin
        huohotimessa ei ole venttiiliä !
        aiheuttaa mukavan possaduksen ja alakerran
        tiiviteiden vaihdon joka kerta

        kannen kunto ja ohjurit selviää kun hajotan osiin kannen
        kilpa koneisiin ei joissakin tapauksissa
        saa ohjurinkumeja mahtumaan eivätkä ne ihan
        noin paljon savuta

        oudointa hommassa on että koneen potku
        ei ole koko aikana kadonnut mihinkään

        on alipainepumppu. Mistäs sulla otetaan alipaine jarruille? Se voi olla laturin perässäkin ja usein onkin. Jos se fuskaa, menee öljy imupuolelle ja takuulla savuttaa.


      • laturin perässä
        dieseleissä kirjoitti:

        on alipainepumppu. Mistäs sulla otetaan alipaine jarruille? Se voi olla laturin perässäkin ja usein onkin. Jos se fuskaa, menee öljy imupuolelle ja takuulla savuttaa.

        niin mitense imusarjaan öljyä pukkaa ,mietippä?


      • mäkans
        dieseleissä kirjoitti:

        on alipainepumppu. Mistäs sulla otetaan alipaine jarruille? Se voi olla laturin perässäkin ja usein onkin. Jos se fuskaa, menee öljy imupuolelle ja takuulla savuttaa.

        kyl se alipaine taitaa mennä ihan imusarjasta
        sinne jarrutehostimeen ilman pumppuja

        ja eikös laturin laakerit ole vaseliinissa
        eikä öljyssä ?
        vai onko mulla öljytäytteinen jarrutehostin...


      • Jamppa1
        mäkans kirjoitti:

        kyl se alipaine taitaa mennä ihan imusarjasta
        sinne jarrutehostimeen ilman pumppuja

        ja eikös laturin laakerit ole vaseliinissa
        eikä öljyssä ?
        vai onko mulla öljytäytteinen jarrutehostin...

        vähän mikä auto on kyseessä kun mua ei ainakaan ole siunattu ajatuksenlukijan kyvyillä. Ja onko se dieseli vai ei? Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle.

        Niin ja pliis käytä välimerkkejä että saa selvää.


      • Täh?
        Jamppa1 kirjoitti:

        vähän mikä auto on kyseessä kun mua ei ainakaan ole siunattu ajatuksenlukijan kyvyillä. Ja onko se dieseli vai ei? Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle.

        Niin ja pliis käytä välimerkkejä että saa selvää.

        "Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle. "

        Mitä selität?

        Siis eikö virtauksen synnyttämiseen tarvita jo jonkin moinen paine-ero?

        Ja kun välissä on kuitenkin se suodatinkin...

        Vai väitätkö ettei dieseleissä ole imusarjassa mitään virtaustakaan?


      • Jamppa1
        Täh? kirjoitti:

        "Dieselissähän ei ole alipainetta imusarjassa eli sieltä ei voi vetää letkua tehostajalle. "

        Mitä selität?

        Siis eikö virtauksen synnyttämiseen tarvita jo jonkin moinen paine-ero?

        Ja kun välissä on kuitenkin se suodatinkin...

        Vai väitätkö ettei dieseleissä ole imusarjassa mitään virtaustakaan?

        yrittää selittää: dieselissä ei ole käytännössä alipainetta imusarjassa, tämä johtuu lähinnä siitä ettei ole kaasuläppää joka taas tekee bensakoneessa sen alipaineen. Dieselissä siis idea on että männät vetää ilmaa aina saman rajoittamatta niin paljon kuin mahdollista ja polttoaineen määrällä muutetaan kierroksia.

        Em. syystä dieseleissä on erillinen alipainepumppu, siis mikäli autossa on alipaineella toimiva jarrutehostin.

        Alipainepumppu voi olla ainakin mekaaninen, yleensä joltain akselilta käytettävä tai sähkötoiminen.

        Toivottavasti oli ymmärrettävä kuvaus?


    • Anonyymi

      Taisi tuossa koneessa olla sama vika kuin minulla, imu- ja pako sarjan ajoitus pielessä kun hammashihnaa ei asennetta oikein vaan yhden halpaan pieleen. Jonkun keksimä idioottimainen ratkaisu, imu ja pakopuolen tulee olla just oikein keskenään muuten kone kerää tuhkaa sisään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1139
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe