Alkaa jo ottamaan mielenterveyden päälle kun muistelen viime talvea ja että tuo kohta taas alkaa. Autoni on yli 200hv automaatti eli kesällä kiihtyy oikein vikkelästi. Alla viime syksynä ostetut kärkipään kitkarenkaat.
Täällä päin on monikaistainen valoristeys mistä kiihdytetään 100km/h nopeuteen ja talvella tienpinta tietenkin usein jäässä. Yllätyin kuinka huonosti pysyin mukana ihan muidenkin etuvetoisten autojen kanssa, nelivedot toki asia eriksen.
Alkaa jo niin ahdistamaan että olen tehnyt tännekin palstalle useamman viikon aloituksia nastarenkaiden kieltämisestä ja niiden vaarallisuudesta, en vain kestä enää jatkuvasti jäädä jälkeen kiihdytyksissä jäisellä tiellä.
Mitä tehdä kun en kitkoilla pysy nasta-autojen perässä jäisellä tiellä kiihdyttäessä?
36
73
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihda nastat.
- Anonyymi
Sinä tarvitset nielen terveyspalveluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä tarvitset nielen terveyspalveluja.
Joo mä nielen tässä terveyspalveluja eli raikasta ja ravitsevaa lähdevettä enkä suolavettä.
- Anonyymi
Osta köyttä ja hirtä itsesi.
Tuollaista häpeää ei kukaan kestä.
- Anonyymi
Osta auto ja kokeile.
- Anonyymi
Aloitushan se on tuokin.
- Anonyymi
Osta 60 hevosvoimainen auto, kerkeät kyllä minne sinun tarvitsee.
- Anonyymi
Huono provo.
No kerrotaan vinkkejä jos oikeasti joku teini ahistuu samasta asiasta.
Kannattaa asettua hieman sivuun siitä kiillottuneesta kohdasta kaitaa ja kiihdyttää maltilla ettei luistonesto lyö päälle ja jarruta menoa.
Voit myös olla leikkimättä tuollaisilla keleillä, sillä silloin kuskin taito ratkaisee liikaa. - Anonyymi
Kiihdyttäminen ei ole niin tärkeää, mutta hidastaminen on.
Nimimerkki "kelkka ja pulkka". - Anonyymi
Minullakin on yli 200 hv, ja kitkat. En ole jäänyt kenenkään jalkoihin. Neliveto ratkaisee.
- Anonyymi
Ja nastoilla saa vaan lisä pitoa nelivetoonkin talvella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nastoilla saa vaan lisä pitoa nelivetoonkin talvella.
Riippuu mitä on renkaan alla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu mitä on renkaan alla.
Tietysti tottakai jos on lunta ja jäätä alla eikä suola-ukko ole käynyt suolaa kylvämässä niin nastarengas on ihanteellisin vaihtoehto. Mä olen niin sen puhtauden nähnyt maaseudulla siitä, kun ei suolata ja silti isommatkin autot siellä ajavat ilman nastoja. Eriasia on sitten nämä pkseudun kuljettajat, jotka ovat tulleet jostainpäin ulkomailta, missä ei lunta ja jäätä ole niin eihän he ole tottuneet ajamaan talvella täällä Suomessa koitetaan antaa ymmärrystä heillekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti tottakai jos on lunta ja jäätä alla eikä suola-ukko ole käynyt suolaa kylvämässä niin nastarengas on ihanteellisin vaihtoehto. Mä olen niin sen puhtauden nähnyt maaseudulla siitä, kun ei suolata ja silti isommatkin autot siellä ajavat ilman nastoja. Eriasia on sitten nämä pkseudun kuljettajat, jotka ovat tulleet jostainpäin ulkomailta, missä ei lunta ja jäätä ole niin eihän he ole tottuneet ajamaan talvella täällä Suomessa koitetaan antaa ymmärrystä heillekin.
Pkseudulla on muutenkin stressaavampi ajaa, kuin jossain maaseudulla. Stressi ja kiire ei ole hyvä yhdistelmä.
- Anonyymi
Oikeesti. Kiihdyttämisessä ei ole mitään vaikeata. Paljon vaikeampaa on saada auto pysähtymään.
- Anonyymi
Näin on eikä se paikallaan olo tapa vaan se vauhti.
- Anonyymi
Kyl mulla paremmin pysähtyy kuin kiihtyy. Vajaavetoisuudesta kai se johtuu, kun kiihdyttäessä vetää yksi tai kaksi pyörää, mutta jarrut on kuitenkin kaikissa.
- Anonyymi
pitäis olla väh.400hv että pystyy revittelemään
- Anonyymi
Joo pitää sudittaa niin saatanasti että jää sulaa alta niin sitten lähtee. Niin kai näyttää joku kuvittelevan.
- Anonyymi
Sulla on varmaan bmv paska. Eihän siinä töppönen pidä millään renkaalla,kun ei ole vetävien pyörien päällä painoa.
- Anonyymi
Ei sinulla sinne kelan luukulle ole mikään kiire. Kerkeät kyllä sinne vähemmälläkin hosumisella.
- Anonyymi
Juuri näin. Kävellen tai, vaikka polkupyörälläkin kerkeää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Kävellen tai, vaikka polkupyörälläkin kerkeää.
Mites sykkelissä, kitkat vai nastat paremmat? Monet näkyy käyttävän nastoja. Jopa kengissäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites sykkelissä, kitkat vai nastat paremmat? Monet näkyy käyttävän nastoja. Jopa kengissäkin.
Nastat tietysti. Kitkakengissäkin se paraspito katoaa suht nopeasti jos on koskaan edes ollut pidoltaan nastojen veroinen. Ehkä jossain olosuhteissa hyvät, mutta sitten, kun tulee ääriolosuhteet niin nastat on kyllä paremmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nastat tietysti. Kitkakengissäkin se paraspito katoaa suht nopeasti jos on koskaan edes ollut pidoltaan nastojen veroinen. Ehkä jossain olosuhteissa hyvät, mutta sitten, kun tulee ääriolosuhteet niin nastat on kyllä paremmat.
Höpöhöpö. Nastoista hiipuu pito aika nopeasti ja kitkoissa pito pysyy lähes loppuun asti melko samana. Aika monta rengaskertaa ole väsyttänyt loppuun ja molempia ja kokemukseni ja rengasasiantuntijoitten mukaan asia on näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites sykkelissä, kitkat vai nastat paremmat? Monet näkyy käyttävän nastoja. Jopa kengissäkin.
Miten nuo kengät liittyy asiaan, tyhmäpoika.
- Anonyymi
No ensiksi voisit mennä autokortti kouluun jos siihen on varaa ja kun se on tehty niin hankit sen auton esim nissan micra ja jos semmoisen saat ja ajokuntoisen niin kirjoitteleppa sitten miten menee. Nythän satuilet vaan.
- Anonyymi
Sitä se paljon tehon/väännön ja huononkitkan yhdistelmä teettää. Kokeile joskus vaikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä se paljon tehon/väännön ja huononkitkan yhdistelmä teettää. Kokeile joskus vaikka.
Ja kun käyttää sitä vääntöä ja tehoa, niin kohta ei ole nastoja enää tallella, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun käyttää sitä vääntöä ja tehoa, niin kohta ei ole nastoja enää tallella, hihii!
Kitkat kuluu sutiessaan enemmän.
- Anonyymi
Tuo kiihdys liukkaalla on enemmän kuskista kiinni kuin renkaista. On tietenkin sellaisia autoja joiden kanssa on todella vaikeaa kiihdyttää liukkaalla.
Onneksi nuo on amispoikien juttuja ja muiden joiden kasvu ja järkevöityminen on jäänyt tai taantunut kovin varhaiselle tasolle.- Anonyymi
Auto on vuosimallia 2017 joten kyllä siinä kaikki sutimisenestot ja vastaavat on, eli ei ole kuskista kiinni kun elektroniikka hoitaa optimaalisen vetopidon. Mutta sille elektroniikka ei tietenkään voi mitään jos renkaassa ei pitoa.
aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto on vuosimallia 2017 joten kyllä siinä kaikki sutimisenestot ja vastaavat on, eli ei ole kuskista kiinni kun elektroniikka hoitaa optimaalisen vetopidon. Mutta sille elektroniikka ei tietenkään voi mitään jos renkaassa ei pitoa.
aloittajaKyllä siinä kuskin merkitys on iso. Jos luottaa pelkästään automatiikkaan ja lyö kaasun pohjaan, niin häviää varmasti kaikille.
Ota avustimet pois päältä ja käytä herkkää jalkaa ja aisti renkaan pitoa, siinä se salaisuus.
- Anonyymi
Ehkä tärkeintä olisi opetella ajamaan liukkaalla. Liikkeelle lähtö vaatii kuitenkin taitoa, ei tehoa.
- Anonyymi
Ole hengittämättä 5 minuuttia ja odota hikkaa.
- Anonyymi
Mikä ihmeen soperrus tämä on? Oletko pidättänyt jo liikaa hengitystäsi vai?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029