Mitä tehdä kun en kitkoilla pysy nasta-autojen perässä jäisellä tiellä kiihdyttäessä?

Anonyymi-ap

Alkaa jo ottamaan mielenterveyden päälle kun muistelen viime talvea ja että tuo kohta taas alkaa. Autoni on yli 200hv automaatti eli kesällä kiihtyy oikein vikkelästi. Alla viime syksynä ostetut kärkipään kitkarenkaat.

Täällä päin on monikaistainen valoristeys mistä kiihdytetään 100km/h nopeuteen ja talvella tienpinta tietenkin usein jäässä. Yllätyin kuinka huonosti pysyin mukana ihan muidenkin etuvetoisten autojen kanssa, nelivedot toki asia eriksen.

Alkaa jo niin ahdistamaan että olen tehnyt tännekin palstalle useamman viikon aloituksia nastarenkaiden kieltämisestä ja niiden vaarallisuudesta, en vain kestä enää jatkuvasti jäädä jälkeen kiihdytyksissä jäisellä tiellä.

36

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihda nastat.

      • Anonyymi

        Sinä tarvitset nielen terveyspalveluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tarvitset nielen terveyspalveluja.

        Joo mä nielen tässä terveyspalveluja eli raikasta ja ravitsevaa lähdevettä enkä suolavettä.


      • Anonyymi

        Osta köyttä ja hirtä itsesi.
        Tuollaista häpeää ei kukaan kestä.


    • Anonyymi

      Osta auto ja kokeile.

    • Anonyymi

      Aloitushan se on tuokin.

    • Anonyymi

      Osta 60 hevosvoimainen auto, kerkeät kyllä minne sinun tarvitsee.

    • Anonyymi

      Huono provo.
      No kerrotaan vinkkejä jos oikeasti joku teini ahistuu samasta asiasta.
      Kannattaa asettua hieman sivuun siitä kiillottuneesta kohdasta kaitaa ja kiihdyttää maltilla ettei luistonesto lyö päälle ja jarruta menoa.
      Voit myös olla leikkimättä tuollaisilla keleillä, sillä silloin kuskin taito ratkaisee liikaa.

    • Anonyymi

      Kiihdyttäminen ei ole niin tärkeää, mutta hidastaminen on.
      Nimimerkki "kelkka ja pulkka".

    • Anonyymi

      Minullakin on yli 200 hv, ja kitkat. En ole jäänyt kenenkään jalkoihin. Neliveto ratkaisee.

      • Anonyymi

        Ja nastoilla saa vaan lisä pitoa nelivetoonkin talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nastoilla saa vaan lisä pitoa nelivetoonkin talvella.

        Riippuu mitä on renkaan alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mitä on renkaan alla.

        Tietysti tottakai jos on lunta ja jäätä alla eikä suola-ukko ole käynyt suolaa kylvämässä niin nastarengas on ihanteellisin vaihtoehto. Mä olen niin sen puhtauden nähnyt maaseudulla siitä, kun ei suolata ja silti isommatkin autot siellä ajavat ilman nastoja. Eriasia on sitten nämä pkseudun kuljettajat, jotka ovat tulleet jostainpäin ulkomailta, missä ei lunta ja jäätä ole niin eihän he ole tottuneet ajamaan talvella täällä Suomessa koitetaan antaa ymmärrystä heillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti tottakai jos on lunta ja jäätä alla eikä suola-ukko ole käynyt suolaa kylvämässä niin nastarengas on ihanteellisin vaihtoehto. Mä olen niin sen puhtauden nähnyt maaseudulla siitä, kun ei suolata ja silti isommatkin autot siellä ajavat ilman nastoja. Eriasia on sitten nämä pkseudun kuljettajat, jotka ovat tulleet jostainpäin ulkomailta, missä ei lunta ja jäätä ole niin eihän he ole tottuneet ajamaan talvella täällä Suomessa koitetaan antaa ymmärrystä heillekin.

        Pkseudulla on muutenkin stressaavampi ajaa, kuin jossain maaseudulla. Stressi ja kiire ei ole hyvä yhdistelmä.


    • Anonyymi

      Oikeesti. Kiihdyttämisessä ei ole mitään vaikeata. Paljon vaikeampaa on saada auto pysähtymään.

      • Anonyymi

        Näin on eikä se paikallaan olo tapa vaan se vauhti.


      • Anonyymi

        Kyl mulla paremmin pysähtyy kuin kiihtyy. Vajaavetoisuudesta kai se johtuu, kun kiihdyttäessä vetää yksi tai kaksi pyörää, mutta jarrut on kuitenkin kaikissa.


    • Anonyymi

      pitäis olla väh.400hv että pystyy revittelemään

      • Anonyymi

        Joo pitää sudittaa niin saatanasti että jää sulaa alta niin sitten lähtee. Niin kai näyttää joku kuvittelevan.


    • Anonyymi

      Sulla on varmaan bmv paska. Eihän siinä töppönen pidä millään renkaalla,kun ei ole vetävien pyörien päällä painoa.

    • Anonyymi

      Ei sinulla sinne kelan luukulle ole mikään kiire. Kerkeät kyllä sinne vähemmälläkin hosumisella.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kävellen tai, vaikka polkupyörälläkin kerkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Kävellen tai, vaikka polkupyörälläkin kerkeää.

        Mites sykkelissä, kitkat vai nastat paremmat? Monet näkyy käyttävän nastoja. Jopa kengissäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites sykkelissä, kitkat vai nastat paremmat? Monet näkyy käyttävän nastoja. Jopa kengissäkin.

        Nastat tietysti. Kitkakengissäkin se paraspito katoaa suht nopeasti jos on koskaan edes ollut pidoltaan nastojen veroinen. Ehkä jossain olosuhteissa hyvät, mutta sitten, kun tulee ääriolosuhteet niin nastat on kyllä paremmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastat tietysti. Kitkakengissäkin se paraspito katoaa suht nopeasti jos on koskaan edes ollut pidoltaan nastojen veroinen. Ehkä jossain olosuhteissa hyvät, mutta sitten, kun tulee ääriolosuhteet niin nastat on kyllä paremmat.

        Höpöhöpö. Nastoista hiipuu pito aika nopeasti ja kitkoissa pito pysyy lähes loppuun asti melko samana. Aika monta rengaskertaa ole väsyttänyt loppuun ja molempia ja kokemukseni ja rengasasiantuntijoitten mukaan asia on näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites sykkelissä, kitkat vai nastat paremmat? Monet näkyy käyttävän nastoja. Jopa kengissäkin.

        Miten nuo kengät liittyy asiaan, tyhmäpoika.


    • Anonyymi

      No ensiksi voisit mennä autokortti kouluun jos siihen on varaa ja kun se on tehty niin hankit sen auton esim nissan micra ja jos semmoisen saat ja ajokuntoisen niin kirjoitteleppa sitten miten menee. Nythän satuilet vaan.

      • Anonyymi

        Sitä se paljon tehon/väännön ja huononkitkan yhdistelmä teettää. Kokeile joskus vaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä se paljon tehon/väännön ja huononkitkan yhdistelmä teettää. Kokeile joskus vaikka.

        Ja kun käyttää sitä vääntöä ja tehoa, niin kohta ei ole nastoja enää tallella, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun käyttää sitä vääntöä ja tehoa, niin kohta ei ole nastoja enää tallella, hihii!

        Kitkat kuluu sutiessaan enemmän.


    • Anonyymi

      Tuo kiihdys liukkaalla on enemmän kuskista kiinni kuin renkaista. On tietenkin sellaisia autoja joiden kanssa on todella vaikeaa kiihdyttää liukkaalla.
      Onneksi nuo on amispoikien juttuja ja muiden joiden kasvu ja järkevöityminen on jäänyt tai taantunut kovin varhaiselle tasolle.

      • Anonyymi

        Auto on vuosimallia 2017 joten kyllä siinä kaikki sutimisenestot ja vastaavat on, eli ei ole kuskista kiinni kun elektroniikka hoitaa optimaalisen vetopidon. Mutta sille elektroniikka ei tietenkään voi mitään jos renkaassa ei pitoa.

        aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto on vuosimallia 2017 joten kyllä siinä kaikki sutimisenestot ja vastaavat on, eli ei ole kuskista kiinni kun elektroniikka hoitaa optimaalisen vetopidon. Mutta sille elektroniikka ei tietenkään voi mitään jos renkaassa ei pitoa.

        aloittaja

        Kyllä siinä kuskin merkitys on iso. Jos luottaa pelkästään automatiikkaan ja lyö kaasun pohjaan, niin häviää varmasti kaikille.
        Ota avustimet pois päältä ja käytä herkkää jalkaa ja aisti renkaan pitoa, siinä se salaisuus.


    • Anonyymi

      Ehkä tärkeintä olisi opetella ajamaan liukkaalla. Liikkeelle lähtö vaatii kuitenkin taitoa, ei tehoa.

    • Anonyymi

      Ole hengittämättä 5 minuuttia ja odota hikkaa.

      • Anonyymi

        Mikä ihmeen soperrus tämä on? Oletko pidättänyt jo liikaa hengitystäsi vai?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

      Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1526
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

      Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1166
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

      Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      223
      1156
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

      Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      258
      1001
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

      ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      959
    6. Naiset, naiset

      Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      940
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

      Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      923
    8. Pihlaja-puulle

      Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      879
    9. No mitä nyt

      Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      777
    10. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

      mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      772
    Aihe