Vellujen saatanan suuri valhe

On se että Jeesus olisi luovuttanut kuninkaan valtansa heille.

Miksi muuten Paavali ei pannut syntiänsä pois jos muka oli vellu?

1Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

331

1697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PIDETÄÄNPÄS ALOITUS NÄKYVISSÄ!

      • Anonyymi

        Synnin palkka on kuolema!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnin palkka on kuolema!

        Synnin palkka on kuolema!
        Kukaan ei kuole koskaan minkä Isä on luonut !
        Vai tiedätkö ,että Isä olisi surmannut Lusiferin jonka hän loi?
        Kyllä se on tyhmän kirkon sanomaa,synnin palkka on kuolema.
        Kaikki elää,mutta kyllä rangaistus on mutta ei kuin lahkot kerkotavat tai kirkko.
        Mikä on se synti ?
        Suurin on RAKKAUDETTOMUUS !
        Et silti kuole,koska luotuja ei Luoja hävitä.
        Vaan opettaa !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synnin palkka on kuolema!
        Kukaan ei kuole koskaan minkä Isä on luonut !
        Vai tiedätkö ,että Isä olisi surmannut Lusiferin jonka hän loi?
        Kyllä se on tyhmän kirkon sanomaa,synnin palkka on kuolema.
        Kaikki elää,mutta kyllä rangaistus on mutta ei kuin lahkot kerkotavat tai kirkko.
        Mikä on se synti ?
        Suurin on RAKKAUDETTOMUUS !
        Et silti kuole,koska luotuja ei Luoja hävitä.
        Vaan opettaa !

        Höpö höpö, olet kuin paratiisin käärme joka houkutteli Eeva syömään kiellettyä hedelmää sanoen:-"ette suinkaan kuole"
        Olet spitismin puolestapuhuja,-vakavan eksytyksen.
        Rakastamasi Luciferkin tulee vielä kuolemaan.

        Joka uskoo Jeesukseen, saa elää ikuisesti!

        1.Moos. 3

        1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
        2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
        3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
        4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
        5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
        6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.


    • Anonyymi

      Kyllä olet pihalla uskosta. Lue sitä Raamattua vaikka ehkä selviää sullekin joskus mitä tarkoittaa synnintunto.

      • Missä se on Raamatussa?
        Se on vain Teissä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä se on Raamatussa?
        Se on vain Teissä.

        Ei tartte teititellä.


      • Jos sinulla on oikea synnintunto, niin tajuat että juuri sinun tekojesi tähden Vapahtajamme naulittiin ristille. Tajuat syyllisyytesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartte teititellä.

        Minä en teitittele ihmisiä, koska en teitittele Jumalaakaan, mutta kun on kysymys ryhmästä, se käy.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos sinulla on oikea synnintunto, niin tajuat että juuri sinun tekojesi tähden Vapahtajamme naulittiin ristille. Tajuat syyllisyytesi.

        Paavali toimi näin:

        Apt 24:16. Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

        Synti pannaan pois omaltatunnolta. Kristus on tuonut armoevankeliumin ja voiman jolla syntiä vastaan taistellaan. Ei kukaan tule itsessään puhtaaksi, mutta ei kannata uskotella itselleen että vaeltaa uskon kuuliaisuudessa jos ei laita pois syntiä.

        Tässä onkin ylitsepääsemätön kompastuskivi. Hengen laki on paljon tarkempi kuin puustaavin laki ja näyttää ihan varmasti lihassa vaeltavan ihmisen silmissä täydeltä laintekojen tieltä..--- mutta uskon salaisuus ja salattu manna onkin siinä että evenkeliumissa on Jumlan voima ja uskovainen tuntee todellista vapautta synnin orjuudesta. Vain hetkittäin, sillä tunnen jäsenissä toisen lain ja taistelu on kuuma loppuun asti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali toimi näin:

        Apt 24:16. Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

        Synti pannaan pois omaltatunnolta. Kristus on tuonut armoevankeliumin ja voiman jolla syntiä vastaan taistellaan. Ei kukaan tule itsessään puhtaaksi, mutta ei kannata uskotella itselleen että vaeltaa uskon kuuliaisuudessa jos ei laita pois syntiä.

        Tässä onkin ylitsepääsemätön kompastuskivi. Hengen laki on paljon tarkempi kuin puustaavin laki ja näyttää ihan varmasti lihassa vaeltavan ihmisen silmissä täydeltä laintekojen tieltä..--- mutta uskon salaisuus ja salattu manna onkin siinä että evenkeliumissa on Jumlan voima ja uskovainen tuntee todellista vapautta synnin orjuudesta. Vain hetkittäin, sillä tunnen jäsenissä toisen lain ja taistelu on kuuma loppuun asti.

        Mihin uskot?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mihin uskot?

        Uskon että Kristus on sovittanut minun ja kaikkien synnit. Vapaaksi ostanut minut synnin ja kuoleman vallan alta ja noussut kuolleista vanhurskauttaakseen minut valtakuntansa kautta jossa saan syntini anteeksi ja saan seurata Häntä. Kuulen Hänen äänensä tässä valtakunnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että Kristus on sovittanut minun ja kaikkien synnit. Vapaaksi ostanut minut synnin ja kuoleman vallan alta ja noussut kuolleista vanhurskauttaakseen minut valtakuntansa kautta jossa saan syntini anteeksi ja saan seurata Häntä. Kuulen Hänen äänensä tässä valtakunnassa.

        Valitettavasti olet asettanut itsesi ARMON ULKOPUOLELLE.
        Vain uskolla Jeesukseen pelastutaan. Olet valinnut uskosi kohteeksi ihmisen valheineen ja vl-seurakunnan Jeesuksen sijaan. Olet valinnut taikauskon. Takaan ja alleviivaan että huonosti käy, ellet ripustaudu uskossa Jeesukseen!

        Roomalaiskirje:
        10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Valitettavasti olet asettanut itsesi ARMON ULKOPUOLELLE.
        Vain uskolla Jeesukseen pelastutaan. Olet valinnut uskosi kohteeksi ihmisen valheineen ja vl-seurakunnan Jeesuksen sijaan. Olet valinnut taikauskon. Takaan ja alleviivaan että huonosti käy, ellet ripustaudu uskossa Jeesukseen!

        Roomalaiskirje:
        10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.

        Ei ole mahdollista. Minulla on synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa. Henki todistaa henkeni kanssa että olen Jumalan lapsi. Näen hengen silmin Jumalan valtakunnan ja kuulen Paimenen äänen ja iankaikkisen elämän sanat. Mihin minä lähtisin täältä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mahdollista. Minulla on synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa. Henki todistaa henkeni kanssa että olen Jumalan lapsi. Näen hengen silmin Jumalan valtakunnan ja kuulen Paimenen äänen ja iankaikkisen elämän sanat. Mihin minä lähtisin täältä?

        Elä välitä tosta sarjariukujasta, jonka tehtävänä on vain pilkata ja riukua ehtimiseen. Näkee vain, ettei Saalemin pastorikolla ole oikeaa rauhaa sydämellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mahdollista. Minulla on synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa. Henki todistaa henkeni kanssa että olen Jumalan lapsi. Näen hengen silmin Jumalan valtakunnan ja kuulen Paimenen äänen ja iankaikkisen elämän sanat. Mihin minä lähtisin täältä?

        Valitettavasti uskot valheeseen. Nyt et voi vedota siihen, ettei sinua varoitettu!


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä se on Raamatussa?
        Se on vain Teissä.

        Jer 3:13 Tunne ainoastaan sinun pahat tekos, ja ettäs olet Herraa sinun Jumalaas vastaan syntiä tehnyt, ja juossut sinne tänne vierasten jumalain tykö, kaikkein viheriäisten puiden alle; ja ette kuulleet minun ääntäni, sanoo Herra

        Tuo yllä oleva on tosin VT, joten se luultavasti ei kelpaa, mutta Paavali sanoo näin asiaan liittyen:


        Apt 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä tämän tien kautta, jonka he eriseuraksi kutsuvat, niin palvelen minun isäini Jumalaa, että minä uskon kaikki, mitkä laissa ja prophetaissa kirjoitetut ovat


        Ja tämä Paavalin sana on tosin irrotettu asiayhteydessä. 😀


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mihin uskot?

        En ainakaan sinun kirjoituksiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ainakaan sinun kirjoituksiin.

        . . . Ja sen huomaa!

        Et siis usko minuun ja Jeesukseen.

        Pidätkö itseäsi kristittynä?

        Miten se niin kuin omasta mielestäsi menee? Nythän on muotia tehdä näitä itseanalyyseja.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Valitettavasti olet asettanut itsesi ARMON ULKOPUOLELLE.
        Vain uskolla Jeesukseen pelastutaan. Olet valinnut uskosi kohteeksi ihmisen valheineen ja vl-seurakunnan Jeesuksen sijaan. Olet valinnut taikauskon. Takaan ja alleviivaan että huonosti käy, ellet ripustaudu uskossa Jeesukseen!

        Roomalaiskirje:
        10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.

        Mitä etsit rauhaton sielu?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Valitettavasti uskot valheeseen. Nyt et voi vedota siihen, ettei sinua varoitettu!

        Uskon niin kuin Jumalan sana opettaa.
        Hyvä omatunto on Taivas maan päällä.

        Etten minä voi omasta voimastani ja järjestäni uskoa Jeesukseen Kristukseen Herraani ja tulla hänen työkönsä vaan Pyhä Henki on minua kutsunut evankeliumin kautta ......


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon niin kuin Jumalan sana opettaa.
        Hyvä omatunto on Taivas maan päällä.

        Etten minä voi omasta voimastani ja järjestäni uskoa Jeesukseen Kristukseen Herraani ja tulla hänen työkönsä vaan Pyhä Henki on minua kutsunut evankeliumin kautta ......

        Näytä se Raamatusta minulle!


    • Huomion arvoista on se, että Jeesus pelastaa vain syntiset, ei omavanhurskaita lestadiolaisia jotka luulevat olevansa synnittömiä taikamantrallaan.

      • Anonyymi

        Ota ensin selvää miten vl:t uskoo ennen kuin latelet noita tyhmiä kommenttejasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota ensin selvää miten vl:t uskoo ennen kuin latelet noita tyhmiä kommenttejasi.

        Olen syntynyt vl-kotiin. Lapsuuteni ja nuoruuteni täytti velluus.
        Minäkö en tietäisi mitä vl-taikausko on?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olen syntynyt vl-kotiin. Lapsuuteni ja nuoruuteni täytti velluus.
        Minäkö en tietäisi mitä vl-taikausko on?

        Olitko sinä uskomassa? Entä muu perhe? Siis Siionin rakkaudessa osallisena vaivassa ja valtakunnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olitko sinä uskomassa? Entä muu perhe? Siis Siionin rakkaudessa osallisena vaivassa ja valtakunnassa.

        Se jääkööt sinun pohdittavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitko sinä uskomassa? Entä muu perhe? Siis Siionin rakkaudessa osallisena vaivassa ja valtakunnassa.

        Kuten näkyy, vahinko ja vaiva voi olla syvällä ihmisessä. Hyvin syvällä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Se jääkööt sinun pohdittavaksi.

        Mark10:21 Mutta kuin Jesus katsahti hänen päällensä, rakasti hän häntä, ja sanoi hänelle: yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna vaivaisille; ja sinulla pitää oleman tavara taivaassa: ja tule, seuraa minua, ottain risti

        Jotaki tuollaista rakkautta tunnen sinua kohtaan nyt. Sinulla on osoite tiedossa jos Jumala vielä sinua vetää puoleensa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olen syntynyt vl-kotiin. Lapsuuteni ja nuoruuteni täytti velluus.
        Minäkö en tietäisi mitä vl-taikausko on?

        Itse teistänne nousevat raatelevat sudet jotka eivät laumaa säästä; sanoo vanha Raamatun käännös.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olen syntynyt vl-kotiin. Lapsuuteni ja nuoruuteni täytti velluus.
        Minäkö en tietäisi mitä vl-taikausko on?

        Kirjoitit että vl:t ovat synnittömiä, jos näin on joskus opetettu se on väärin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit että vl:t ovat synnittömiä, jos näin on joskus opetettu se on väärin.

        eikö vl-tahranpuhdistusoppi tähtää juuri synnittömyyteen? Vl-mantrassahan annetaan kaikki synnit anteeksi. Ongelma on vaan se että mikä on synnin poispanon parasta ennen päivämäärä!

        Tuollainen toiminta on puhdasta taikauskoa ja epäkristillisyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mark10:21 Mutta kuin Jesus katsahti hänen päällensä, rakasti hän häntä, ja sanoi hänelle: yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna vaivaisille; ja sinulla pitää oleman tavara taivaassa: ja tule, seuraa minua, ottain risti

        Jotaki tuollaista rakkautta tunnen sinua kohtaan nyt. Sinulla on osoite tiedossa jos Jumala vielä sinua vetää puoleensa.

        Tällaisiin kommentteihin on vaikeaa vastata niin, etten vaikuttaisi tarpeettoman tylyltä ja niin että ei sorru lepertelemäänkään.

        Kiitoksia huolenpidostasi, vaikkakin ymmärtämättäsi toivot että menisin heikoille jäille hukuttamaan itseni ja ehkä monta muutakin siinä ohella. Se tapahtuisi niin, että alkaisin julistaa eksyttävää vl-taikauskoa ja jättäisin totuuden kertomatta. Ei, ei kiitos.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        eikö vl-tahranpuhdistusoppi tähtää juuri synnittömyyteen? Vl-mantrassahan annetaan kaikki synnit anteeksi. Ongelma on vaan se että mikä on synnin poispanon parasta ennen päivämäärä!

        Tuollainen toiminta on puhdasta taikauskoa ja epäkristillisyyttä.

        Ei tähtää, vaan hyvään puhtaaseen omaantuntoon. Se on eri asia kuin synnittömyys. Jos olisimme synnittömiä, miksi pyytäisimme edes syntejä anteeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tähtää, vaan hyvään puhtaaseen omaantuntoon. Se on eri asia kuin synnittömyys. Jos olisimme synnittömiä, miksi pyytäisimme edes syntejä anteeksi?

        Siksi koska synti on jonkun hölypölyn keksintö.Mille ei ole mitään todisteita olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tähtää, vaan hyvään puhtaaseen omaantuntoon. Se on eri asia kuin synnittömyys. Jos olisimme synnittömiä, miksi pyytäisimme edes syntejä anteeksi?

        Hyvä puhdas omatunto vaatii, että sovit ja pyydät anteeksi siltä, jota kohtaan olet väärin tehnyt.

        Jokainen vellujen koijaamisen kohteeksi joutunut on kokenut sen, että vellu on pyytänyt joltakin pedopuhujalta anteeksi tekoaan, mutta eivät tekonsa uhrilta.

        Kummallista miksi Jeesuksen kuolemalla ja ylösnousemuksella ansaitsema voitto synnistä ja kuolemasta ei riitä velluille. Uskolla Jeesukseen pääsee siitä osalliseksi.

        Matt.
        5:23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        5:24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        eikö vl-tahranpuhdistusoppi tähtää juuri synnittömyyteen? Vl-mantrassahan annetaan kaikki synnit anteeksi. Ongelma on vaan se että mikä on synnin poispanon parasta ennen päivämäärä!

        Tuollainen toiminta on puhdasta taikauskoa ja epäkristillisyyttä.

        Mitä mielestäsi tarkoittaa jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa vaeltaminen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mielestäsi tarkoittaa jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa vaeltaminen?

        Luuk. 9:23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Luuk. 9:23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua

        Jess! Mikä sinun ristisi on? VL synnit ainaki, mut onko omia syntejä?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Luuk. 9:23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua

        Miten kiellät itsesi? Mitä se tarkoittaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten kiellät itsesi? Mitä se tarkoittaa?

        Tuossa on esimerkkejä siitä, kun ihminen elää lihanhimojensa mukaan, kieltämättä itseään.

        2.Timoteuksen kirje:
        3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        3:2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3:3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        3:4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jess! Mikä sinun ristisi on? VL synnit ainaki, mut onko omia syntejä?

        En tuijota syntiini vaan synnin voittajaan ylös nostettuun Vapahtajamme, sillä ilman Häntä olen voimaton. Jeesus kukisti synnin, -kuoleman ja perkeleen vallan. Uskolla Jeesukseen pääsen tuosta voitosta osalliseksi. Joka uskoo vl-valheeseen, on kieltänyt uskonsa Jeesukseen!

        Joh. 12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tähtää, vaan hyvään puhtaaseen omaantuntoon. Se on eri asia kuin synnittömyys. Jos olisimme synnittömiä, miksi pyytäisimme edes syntejä anteeksi?

        Eli kun vellu pyytää-ja saa, kaikki syntinsä anteeksi toiselta vellulta, hän tietää ettei saanutkaan niitä anteeksi?

        Tuollainen taikausko saa varmasti ihmiset ahdistumaan.

        Vl-saatana pitää visusti salassa sen, että Jeesus kukisti synnin jo ristinkuolemallaan !joka uskoo Jeesukseen, niin sitä voittoa synnin-kuoleman ja perkeleen vallasta, ei vellu voi riistää häneltä pois. Vapauteen Kristus meidät vapautti!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Eli kun vellu pyytää-ja saa, kaikki syntinsä anteeksi toiselta vellulta, hän tietää ettei saanutkaan niitä anteeksi?

        Tuollainen taikausko saa varmasti ihmiset ahdistumaan.

        Vl-saatana pitää visusti salassa sen, että Jeesus kukisti synnin jo ristinkuolemallaan !joka uskoo Jeesukseen, niin sitä voittoa synnin-kuoleman ja perkeleen vallasta, ei vellu voi riistää häneltä pois. Vapauteen Kristus meidät vapautti!

        Tietenkin saa ne anteeksi, jos toinen uskovainen antaa. Jos oikeasti olet joskus ollut vl niin olet kyllä aivan pihalla kulkenut vain joukon mukana etkä ymmärtänyt koko uskoa. Vai onko saalemi seurakunta saanut sinut viekoteltua niin valheelliseen kristillisyyteen että kaikki on sinulle vain syntiä tai omaa tekoa. Se se vasta ahdistavaa elämää on!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En tuijota syntiini vaan synnin voittajaan ylös nostettuun Vapahtajamme, sillä ilman Häntä olen voimaton. Jeesus kukisti synnin, -kuoleman ja perkeleen vallan. Uskolla Jeesukseen pääsen tuosta voitosta osalliseksi. Joka uskoo vl-valheeseen, on kieltänyt uskonsa Jeesukseen!

        Joh. 12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

        Se nyt on yhdentekevää, mihin tuollanen tollo tuijottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt on yhdentekevää, mihin tuollanen tollo tuijottaa.

        Kiitoksia kauniista sanoistasi. Sydämen kyllyydestä suu puhuu ja käsi kirjoittaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin saa ne anteeksi, jos toinen uskovainen antaa. Jos oikeasti olet joskus ollut vl niin olet kyllä aivan pihalla kulkenut vain joukon mukana etkä ymmärtänyt koko uskoa. Vai onko saalemi seurakunta saanut sinut viekoteltua niin valheelliseen kristillisyyteen että kaikki on sinulle vain syntiä tai omaa tekoa. Se se vasta ahdistavaa elämää on!

        Etkö ymmärrä sitä että synnit annettiin anteeksi Jessen kuollessa ristillä? Kaikki ja kaikille!

        Jos uskot että vl-ihminen sen tekee, niin osoitat epäuskosi Jeesukseen.

        Jos et tiedä, niin se on kadottava synti!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Etkö ymmärrä sitä että synnit annettiin anteeksi Jessen kuollessa ristillä? Kaikki ja kaikille!

        Jos uskot että vl-ihminen sen tekee, niin osoitat epäuskosi Jeesukseen.

        Jos et tiedä, niin se on kadottava synti!

        Jeesuksen, ei Jessen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En tuijota syntiini vaan synnin voittajaan ylös nostettuun Vapahtajamme, sillä ilman Häntä olen voimaton. Jeesus kukisti synnin, -kuoleman ja perkeleen vallan. Uskolla Jeesukseen pääsen tuosta voitosta osalliseksi. Joka uskoo vl-valheeseen, on kieltänyt uskonsa Jeesukseen!

        Joh. 12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

        Ongelma on siinä että sinulla ei ole syntejä joita tarvit saada anteeksi. Sinä et tarvi parantajaa. Tyydyt mielikuvitusjesseen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on siinä että sinulla ei ole syntejä joita tarvit saada anteeksi. Sinä et tarvi parantajaa. Tyydyt mielikuvitusjesseen

        En ole väittänytkään että olisin synnitön, mutta Jeesus on sovittanut syntini. Uskolla Jeesukseen syntini ovat anteeksi. Tämä on todella yksinkertaista ymmärtää niille, jotka ovat ottaneet vastaan rakkauden totuuteen. Sinua ja muita velluja Jumalan kirous estää näkemästä yksinkertaista totuutta!

        Ei riitä että olet ylimielinen ja röyhkeä, lisäksi pilkkaat. Ole varovainen pilkkaamisen suhteen. Voit saada siitä ikuisen poltinmerkin omaantuntoosi.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En ole väittänytkään että olisin synnitön, mutta Jeesus on sovittanut syntini. Uskolla Jeesukseen syntini ovat anteeksi. Tämä on todella yksinkertaista ymmärtää niille, jotka ovat ottaneet vastaan rakkauden totuuteen. Sinua ja muita velluja Jumalan kirous estää näkemästä yksinkertaista totuutta!

        Ei riitä että olet ylimielinen ja röyhkeä, lisäksi pilkkaat. Ole varovainen pilkkaamisen suhteen. Voit saada siitä ikuisen poltinmerkin omaantuntoosi.

        Korostan vielä. Usko Jeesukseen ja kristittyjen kaste, antaa synnit anteeksi.

        Vl-synninpäästöön uskominen on epäuskoa Jeesusta kohtaan.

        Muistathan että epäusko Jeesukseen on kadottava synti!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En ole väittänytkään että olisin synnitön, mutta Jeesus on sovittanut syntini. Uskolla Jeesukseen syntini ovat anteeksi. Tämä on todella yksinkertaista ymmärtää niille, jotka ovat ottaneet vastaan rakkauden totuuteen. Sinua ja muita velluja Jumalan kirous estää näkemästä yksinkertaista totuutta!

        Ei riitä että olet ylimielinen ja röyhkeä, lisäksi pilkkaat. Ole varovainen pilkkaamisen suhteen. Voit saada siitä ikuisen poltinmerkin omaantuntoosi.

        Jeesus on sovittanut kaikkien synnit. Mutta mitä hyötyä siitä on jos ihminen ei tee parannusta ja käy ahtaasta portista sisälle?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Korostan vielä. Usko Jeesukseen ja kristittyjen kaste, antaa synnit anteeksi.

        Vl-synninpäästöön uskominen on epäuskoa Jeesusta kohtaan.

        Muistathan että epäusko Jeesukseen on kadottava synti!

        Samaa mieltä. Jeesus on valtakunnassaan omiensa sydämissä henkensä kautta. Häneen ei voi uskoa ellei ota vastaan sanomaa valtakunnasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on sovittanut kaikkien synnit. Mutta mitä hyötyä siitä on jos ihminen ei tee parannusta ja käy ahtaasta portista sisälle?

        Kokeilepa päästä portista sisälle:

        Velluille on ylivoimaisen ahdas portti, tunnustaa suullansa uskonsa Jeesukseen ja se että Jeesus on Herra, koska se ei onnistu kuin Pyhässä Hengessä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Jeesus on valtakunnassaan omiensa sydämissä henkensä kautta. Häneen ei voi uskoa ellei ota vastaan sanomaa valtakunnasta.

        Noin ei ole Raamatussa, mutta tässähän ei raamatuita tarvitakaan, ellen hur?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Noin ei ole Raamatussa, mutta tässähän ei raamatuita tarvitakaan, ellen hur?

        Eller hur


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Korostan vielä. Usko Jeesukseen ja kristittyjen kaste, antaa synnit anteeksi.

        Vl-synninpäästöön uskominen on epäuskoa Jeesusta kohtaan.

        Muistathan että epäusko Jeesukseen on kadottava synti!

        Toistan edelleen että en usko että olet ollut joskus vl koska et ymmärrä tästä uskosta mitään! Kannattaa oikeasti tutustua vl-uskoon ennen kuin kirjoitat tänne enää yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on sovittanut kaikkien synnit. Mutta mitä hyötyä siitä on jos ihminen ei tee parannusta ja käy ahtaasta portista sisälle?

        Ei mitään hyötyä, mutta tämä on sitä väärään rauhaan tuudittautumista, jota tekee suurin osa Suomen hengellisyyksistä. He eivät nöyrry parannukseen ja se on heidän kulmakivi, jonka he hylkäsivät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mark10:21 Mutta kuin Jesus katsahti hänen päällensä, rakasti hän häntä, ja sanoi hänelle: yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna vaivaisille; ja sinulla pitää oleman tavara taivaassa: ja tule, seuraa minua, ottain risti

        Jotaki tuollaista rakkautta tunnen sinua kohtaan nyt. Sinulla on osoite tiedossa jos Jumala vielä sinua vetää puoleensa.

        Hieman Hämmentää;
        Laittamasi teksti ei ole Raamatussa.

        Laitan selvyydeksi näkyviin alkutekstin; 21. Mutta Jeshua katsoi häneen, ja rakasti häntä ja sanoi hänelle, ”yksi sinulta puuttuu. Mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, sinulle on oleva aarre taivaissa, ja ota risti ja tule minun perässäni.”

        Ei köyhän tarvitse olla vaivainen. Tämäkin on selvä asiavirhe.
        Myös; tavaraa ei Taivaassa ole, vaan aarre, kolmiyhteinen Jumala.

        Seuraamisestakaan ei teksti puhu mitään, vaan käskee tulla Jeesuksen perässä.

        Tarkkuutta, ei taikauskoa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Hieman Hämmentää;
        Laittamasi teksti ei ole Raamatussa.

        Laitan selvyydeksi näkyviin alkutekstin; 21. Mutta Jeshua katsoi häneen, ja rakasti häntä ja sanoi hänelle, ”yksi sinulta puuttuu. Mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, sinulle on oleva aarre taivaissa, ja ota risti ja tule minun perässäni.”

        Ei köyhän tarvitse olla vaivainen. Tämäkin on selvä asiavirhe.
        Myös; tavaraa ei Taivaassa ole, vaan aarre, kolmiyhteinen Jumala.

        Seuraamisestakaan ei teksti puhu mitään, vaan käskee tulla Jeesuksen perässä.

        Tarkkuutta, ei taikauskoa.

        Olen vuosien varrella tullut huomaamaan että kun vellu laittaa jonkin Raamatunkohdan, se pitää aina tarkistaa ja verrata Raamatun väärentämättömään sanomaan. Useimmiten aina on kysymys väärennöksestä, jolla tuetaan vellujen taikauskoista valhetta.
        Vl ei tunne estoja valehtelun suhteen, kun omaa kulttia pitää tukea.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olen vuosien varrella tullut huomaamaan että kun vellu laittaa jonkin Raamatunkohdan, se pitää aina tarkistaa ja verrata Raamatun väärentämättömään sanomaan. Useimmiten aina on kysymys väärennöksestä, jolla tuetaan vellujen taikauskoista valhetta.
        Vl ei tunne estoja valehtelun suhteen, kun omaa kulttia pitää tukea.

        No höpö. Nettitrollit mitään vl ole.

        Vähän yllätyn joskus kun huomaan että erehdyt luulemaan vl jotaki joka ei sitä ole, taikka ainakaan ei käytä vl Tyypillistä puheenpartta.

        Tuo Mark 10:21 on finbible.fi 33/38 käännökseen mukaan näin.

        21. Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa ja tule ja seuraa minua.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hieman Hämmentää;
        Laittamasi teksti ei ole Raamatussa.

        Laitan selvyydeksi näkyviin alkutekstin; 21. Mutta Jeshua katsoi häneen, ja rakasti häntä ja sanoi hänelle, ”yksi sinulta puuttuu. Mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, sinulle on oleva aarre taivaissa, ja ota risti ja tule minun perässäni.”

        Ei köyhän tarvitse olla vaivainen. Tämäkin on selvä asiavirhe.
        Myös; tavaraa ei Taivaassa ole, vaan aarre, kolmiyhteinen Jumala.

        Seuraamisestakaan ei teksti puhu mitään, vaan käskee tulla Jeesuksen perässä.

        Tarkkuutta, ei taikauskoa.

        Tuon on Bibliasta.

        Joo, tarkkuuttaa se kysyy kun PH ja uskon ydin on hukassa.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olen vuosien varrella tullut huomaamaan että kun vellu laittaa jonkin Raamatunkohdan, se pitää aina tarkistaa ja verrata Raamatun väärentämättömään sanomaan. Useimmiten aina on kysymys väärennöksestä, jolla tuetaan vellujen taikauskoista valhetta.
        Vl ei tunne estoja valehtelun suhteen, kun omaa kulttia pitää tukea.

        He muokkaavat Sanan omiin tarpeisiinsa, mutta ei sovella Jumalan sanaa omia tekoja.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hieman Hämmentää;
        Laittamasi teksti ei ole Raamatussa.

        Laitan selvyydeksi näkyviin alkutekstin; 21. Mutta Jeshua katsoi häneen, ja rakasti häntä ja sanoi hänelle, ”yksi sinulta puuttuu. Mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, sinulle on oleva aarre taivaissa, ja ota risti ja tule minun perässäni.”

        Ei köyhän tarvitse olla vaivainen. Tämäkin on selvä asiavirhe.
        Myös; tavaraa ei Taivaassa ole, vaan aarre, kolmiyhteinen Jumala.

        Seuraamisestakaan ei teksti puhu mitään, vaan käskee tulla Jeesuksen perässä.

        Tarkkuutta, ei taikauskoa.

        Saalemin hippaheikki yrittää päteä. Seuraaminen tai perässätuleminen on sama asia. Varmaan joku upotettu taikauskoinen vielä peukuttaa. Ekslusiiviset saalemin opin häpäisijät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemin hippaheikki yrittää päteä. Seuraaminen tai perässätuleminen on sama asia. Varmaan joku upotettu taikauskoinen vielä peukuttaa. Ekslusiiviset saalemin opin häpäisijät.

        Oliko Sinulla jotain asiaakin?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olen syntynyt vl-kotiin. Lapsuuteni ja nuoruuteni täytti velluus.
        Minäkö en tietäisi mitä vl-taikausko on?

        Voi mikä vahinko sinun poloisen kohdalla on tapahtunut.


    • Anonyymi

      Usko Jumalaan on suurin valhe

      • Miten?


      • Anonyymi

        Niin on. Höperöä touhua.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Miten?

        Joku toinen saattaisi ymmärtää.


    • Anonyymi

      Jumalatonta kirroilua saalemin papilta!😱
      Väitätkö edelleen, ettei sinussa olisi demoneita? Ainakin kovasti poistatat ne postaukset, joissa tämä tuodaan selvänä esiin. Älä anna pahojen henkien tehdä pesää sydämeesi, sillä se johtaa sadatteluun ja jumalattoman kovaan pilkkaamiseen. Ne eivät todellakaan ole Pyhänhengen hedelmiä!

      • En näe vaivaa poistattaa ulostuksianne. Joku muu tekee ne ja oikein tekee.
        Jo hoitokokouksissa ihmiset pakotettiin Pyhän Hengen pilkkaan, tekemällä heidän pyhästään paha.

        Älä sinä tee samoin.

        Vellujen eksytys on saatanan suuri! Kielitieteilijät voivat opettaa onko "saatanan suuri "joku hyperadjektiivi Vellujen eksytyksestä. Ainakin se vastaa kysymykseen:Millainen?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En näe vaivaa poistattaa ulostuksianne. Joku muu tekee ne ja oikein tekee.
        Jo hoitokokouksissa ihmiset pakotettiin Pyhän Hengen pilkkaan, tekemällä heidän pyhästään paha.

        Älä sinä tee samoin.

        Vellujen eksytys on saatanan suuri! Kielitieteilijät voivat opettaa onko "saatanan suuri "joku hyperadjektiivi Vellujen eksytyksestä. Ainakin se vastaa kysymykseen:Millainen?

        Entisestä vellusta on tullut pahojen demonien kuningas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entisestä vellusta on tullut pahojen demonien kuningas.

        Tunnustan että Jeesus on Herra!
        Tuota tunnustusta ei voi tehdä kuin Pyhässä Hengessä!

        Siksipä sinä et velluna voi sitä tehdä!

        Kenessä se demoni onkaan?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En näe vaivaa poistattaa ulostuksianne. Joku muu tekee ne ja oikein tekee.
        Jo hoitokokouksissa ihmiset pakotettiin Pyhän Hengen pilkkaan, tekemällä heidän pyhästään paha.

        Älä sinä tee samoin.

        Vellujen eksytys on saatanan suuri! Kielitieteilijät voivat opettaa onko "saatanan suuri "joku hyperadjektiivi Vellujen eksytyksestä. Ainakin se vastaa kysymykseen:Millainen?

        Sinä niitä poistatat, elä yhtään kiertele! Onko se niin hankala asia tunnustaa olevans demonipesä?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tunnustan että Jeesus on Herra!
        Tuota tunnustusta ei voi tehdä kuin Pyhässä Hengessä!

        Siksipä sinä et velluna voi sitä tehdä!

        Kenessä se demoni onkaan?

        Kyllä kuule ne demonit asuu sinussa. Jeesus kiertää mokoman syntisäkin kaukaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuule ne demonit asuu sinussa. Jeesus kiertää mokoman syntisäkin kaukaa!

        Jeesusta on tullut juuri syntisiä pelastamaan. Sinä luulet pärjääväsi valhesynnittömyydellä!


    • Anonyymi

      Meillä oli yläasteella lestavyöhykkeeltä lähtenyt opettajapariskunta. Kyllä olivat onnellisia ja hyvillään että olivat päässeet lahkosta eroon. Suosittelen!

      • Opettajat kohtaavat varsinkin sen syrjinnän mitä kuntapäättäjien taholta tulee. Jos opettajaksi valittavana on vellu vs normaali-ihminen ,niin eipä ole paljon arvailuja miten valinta menee. Tämä yksi esimerkki.

        Vihreäkantinen jäsenkirja ja rauhanyhdisryksen jäsenyys avaavat ovet epäpätevällekin.


    • Anonyymi

      Totuudella on aina valta todellisuudessa, eikä Jeesus sitä pois anna.
      Valehtelijat ja vääristelijät ei kestä Herran edessä. Syytä painaa mieleen.

    • Anonyymi

      Vielä on aikaa pitää jalat maassa, eiksje.

    • Anonyymi

      Löytyykö punaista lankaa näistä?

      1 Joh 1:7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä

      1 Joh 3:3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.

      Ilm 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä

      (Ilm 7 puhuu uskovista kaikista kansoista, kielistä, heimoista sukukunnista jne. eli turha mistään tempauksesta tässä höpistä.)

      Ilm 22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!

      Hebr 12:12:1 Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on

      Jaak 5:16 Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte.

      Apt 19:18. Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.

      • Anonyymi

        Jo 3:20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. 21Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta.»

        Valkeudess vaeltaminen on sitä että ne omat synnit tuodaan valkeuden tuomittavaksi. Ei synnit tietenkään ole Jumalasta, mutta sen pois paneminen on Jumalan teko ja voima ihmisessä.

        Vetoan tähän kohtaan. (Valkeudessa = yhteys uskovaisiin ja synnistä puhdistuminen)

        1 Joh 1:7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo 3:20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. 21Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta.»

        Valkeudess vaeltaminen on sitä että ne omat synnit tuodaan valkeuden tuomittavaksi. Ei synnit tietenkään ole Jumalasta, mutta sen pois paneminen on Jumalan teko ja voima ihmisessä.

        Vetoan tähän kohtaan. (Valkeudessa = yhteys uskovaisiin ja synnistä puhdistuminen)

        1 Joh 1:7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä

        En löydä punaista lankaa vaan pajunköyden, jota koetat syöttää minulle. Raamatunkohdat ovat sinänsä oikein, mutta ne ovat irrotettu asiayhteydestään, muka tukemaan valhettasi

        Et yhtään kertaa mainitse Uuden testamentin tärkeintä sanomaa:

        Uskoa Jeesukseen

        Päässäsi on sarvet ja osoitteesi on helvetti?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En löydä punaista lankaa vaan pajunköyden, jota koetat syöttää minulle. Raamatunkohdat ovat sinänsä oikein, mutta ne ovat irrotettu asiayhteydestään, muka tukemaan valhettasi

        Et yhtään kertaa mainitse Uuden testamentin tärkeintä sanomaa:

        Uskoa Jeesukseen

        Päässäsi on sarvet ja osoitteesi on helvetti?

        En mistään muusta puhu kuin uskomisesta Jeesukseen. Kristuksen Sanassa on anteeksianto. Tämä on uskon ydin. Kristuksen elävä sana on Jumalan seurakunnassa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En löydä punaista lankaa vaan pajunköyden, jota koetat syöttää minulle. Raamatunkohdat ovat sinänsä oikein, mutta ne ovat irrotettu asiayhteydestään, muka tukemaan valhettasi

        Et yhtään kertaa mainitse Uuden testamentin tärkeintä sanomaa:

        Uskoa Jeesukseen

        Päässäsi on sarvet ja osoitteesi on helvetti?

        Demonipesä tarjoaa kotiosoitettaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mistään muusta puhu kuin uskomisesta Jeesukseen. Kristuksen Sanassa on anteeksianto. Tämä on uskon ydin. Kristuksen elävä sana on Jumalan seurakunnassa.

        Sanon tämän savyisästi: Olet patologinen valehtelija, ehkä niin ettet edes tajua sitä. Kirjoitat palstakilometreittäin vl-valhetta mainitsematta uskoa Jeesukseen. Olet kuin varas, joka itse teosta kiinni jäätyään parahtaa uskontunnustuksen. Uskontunnustuksen, jonka jo seuraavassa lauseessa mitätöit vl-valheella.

        Anteeksianto on Jeesuksen ristinkuolemassa ja kuoleman voittamisessa, kuoleman ja perkeleen vallan voittamisesta Hänen verellään. Uskolla Jeesukseen, tunnustamalla suullasi sen ja kasteella pääset siitä osalliseksi, ei vl-valhesynninpäästöllä.


        1Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima


      • Anonyymi kirjoitti:

        Demonipesä tarjoaa kotiosoitettaan.

        Kasva aikuiseksi!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sanon tämän savyisästi: Olet patologinen valehtelija, ehkä niin ettet edes tajua sitä. Kirjoitat palstakilometreittäin vl-valhetta mainitsematta uskoa Jeesukseen. Olet kuin varas, joka itse teosta kiinni jäätyään parahtaa uskontunnustuksen. Uskontunnustuksen, jonka jo seuraavassa lauseessa mitätöit vl-valheella.

        Anteeksianto on Jeesuksen ristinkuolemassa ja kuoleman voittamisessa, kuoleman ja perkeleen vallan voittamisesta Hänen verellään. Uskolla Jeesukseen, tunnustamalla suullasi sen ja kasteella pääset siitä osalliseksi, ei vl-valhesynninpäästöllä.


        1Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima

        Ai palstakilometreittäin kirjoitan. En yleensä kirjoita muuta kuin kommentteja sinun kirjoituksiin. Enkä mitään valheita, vaan ihan perinteistä Jlan valtakunnan sanomaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai palstakilometreittäin kirjoitan. En yleensä kirjoita muuta kuin kommentteja sinun kirjoituksiin. Enkä mitään valheita, vaan ihan perinteistä Jlan valtakunnan sanomaa.

        Olen otettu, kun kommentoit VAIN minun kirjoituksia. Käyttäisit rekisteröityä nimimerkkiä.

        Vertaa vl-oppia Raamatun ilmoitukseen ja rukoile Jeesusta antamaan totuudenrakkauden ja et torjunta sitä mitä annetaan, tulet ymmärtämään että valheita luulet todeksi.


    • Anonyymi

      Jeesuksen avaama tie pelastukseen on yksinkertainen ja rakkaudessaan kristallinkirkas, ilman saivarteluja. Ota Jeesus Herraksesi ja syntiesi sovittajaksi, tunnusta sydämesi usko suullasi, niin pelastut. Erinomainen apostolimme Paavalikin sanoi loppuaikoinaan , olen juossut hyvän juoksun ja voittanut. Vaikka hänkin tiukoissa paikoissa epäili pelastustaan. Kuka pelastaisi minut tästä synnin ruumiistani, koska teen mitä en tahdo. Meidänkään ei tarvitse hävetä synnintuntoja, sillä juoksumme on voitokasta, kunhan ymmärrämme viedä pahat tekomme ja ajatuksemme rehellisesti Jeesukselle.

      • Anonyymi

        Sananhelinää.

        Ilman pyhitystä kukaan ei voi pelastua sanoo Raamattu. Siis, ilman liittymistä jumalan seurakuntaan . Ilman elävää seurakuntaa ei ole Kristusta eikä pelastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananhelinää.

        Ilman pyhitystä kukaan ei voi pelastua sanoo Raamattu. Siis, ilman liittymistä jumalan seurakuntaan . Ilman elävää seurakuntaa ei ole Kristusta eikä pelastusta.

        Entä ristin ryöväri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä ristin ryöväri?

        Siinähän oli Jumalan valtakunta läsnä pelastamassa ristin ryövärin.

        Eli jos se kuolemantuomio olisi peruuntunut viime hetkellä niin se ristintyöväri olisi kulkenut Jessuksen ja opetuslasten ( Ei välttämättä niiden 12) seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananhelinää.

        Ilman pyhitystä kukaan ei voi pelastua sanoo Raamattu. Siis, ilman liittymistä jumalan seurakuntaan . Ilman elävää seurakuntaa ei ole Kristusta eikä pelastusta.

        Jumalan seurakuntaan synnytään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan seurakuntaan synnytään!

        Hyvä huomautus. Pyhä Henki liittää seurakuntaan (uudesti)syntymisen yhteydessä.


      • Saanko tarkennuksen uskosi kohteesta?

        Kirjoitit näin:

        ###### tunnusta sydämesi usko suullasi, niin pelastut######

        Kirjoitit hyvin, mutta sielunvihollisen äänellä. Eksytät yhden sanan pois jättämisellä. Jätit mainitsematta uskon kohteen:Jeesuksen.

        Usko ilman Jeesus-kohdetta ,on kadottavaa taikauskoa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän oli Jumalan valtakunta läsnä pelastamassa ristin ryövärin.

        Eli jos se kuolemantuomio olisi peruuntunut viime hetkellä niin se ristintyöväri olisi kulkenut Jessuksen ja opetuslasten ( Ei välttämättä niiden 12) seurassa.

        Ristinryöväri tunnusti uskonsa Jeesukseen and thats it.

        Jätä nuo vl-valheesi höpisemättä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomautus. Pyhä Henki liittää seurakuntaan (uudesti)syntymisen yhteydessä.

        Miten uudestisyntyminen tapahtuu mielestäsi?

        Vl-valhe kuolettaa, -ei synnytä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sananhelinää.

        Ilman pyhitystä kukaan ei voi pelastua sanoo Raamattu. Siis, ilman liittymistä jumalan seurakuntaan . Ilman elävää seurakuntaa ei ole Kristusta eikä pelastusta.

        Kirjoitat vl-tekopyhittymisestä. Totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Miten uudestisyntyminen tapahtuu mielestäsi?

        Vl-valhe kuolettaa, -ei synnytä.

        Raamatun mukaan se tapahtuu silöä hetkellä lun ihminen saa syntinsä anteeksi, uskomalla evankeliumin sanan. Korneliuksen kääntyminen tän osoittaa.

        Apt. monta kertomusta jotka näyttää mikä on suhde uudestisyntymisen , ph saamisen ja kasteen välillä.

        Tässä on huvitta nähdä kuinka kaikki kuppikunnat ulkopuolella jumalan valtakunnan eksyvät ja joutuvat ristiriitaan. Jos ihmisellä on synnit anteeksi hänellä on ph ja on Kristuksen oma. Jos hänellä ei ole ph niin hän ei ole Kristuksen oma mutta epäuskossa.

        Uudestisyntymässä saa yhdellä kertaa synnit anteeksi ja pyhän hengen lahjan ja siten on mahdollinen kasteelle.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kirjoitat vl-tekopyhittymisestä. Totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä!

        On tekemistä. Seurakunnassa vanhurskauttaminen tapahtuu.

        Älä yritä kaivaa pellosta aaretta. Se ei ole Raamatun viitoittama tie.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan se tapahtuu silöä hetkellä lun ihminen saa syntinsä anteeksi, uskomalla evankeliumin sanan. Korneliuksen kääntyminen tän osoittaa.

        Apt. monta kertomusta jotka näyttää mikä on suhde uudestisyntymisen , ph saamisen ja kasteen välillä.

        Tässä on huvitta nähdä kuinka kaikki kuppikunnat ulkopuolella jumalan valtakunnan eksyvät ja joutuvat ristiriitaan. Jos ihmisellä on synnit anteeksi hänellä on ph ja on Kristuksen oma. Jos hänellä ei ole ph niin hän ei ole Kristuksen oma mutta epäuskossa.

        Uudestisyntymässä saa yhdellä kertaa synnit anteeksi ja pyhän hengen lahjan ja siten on mahdollinen kasteelle.

        Kaikki ja kaikkien synnit annettiin anteeksi Jeesuksen kuollessa ristillä ja ylösnousemuksessa. Jos Jeesusta ei olisi herätetty kuolleista,-olisimme yhä synneissämme.

        Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tekemistä. Seurakunnassa vanhurskauttaminen tapahtuu.

        Älä yritä kaivaa pellosta aaretta. Se ei ole Raamatun viitoittama tie.

        Oletko harkinnut kääntyä kristityksi?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ristinryöväri tunnusti uskonsa Jeesukseen and thats it.

        Jätä nuo vl-valheesi höpisemättä!

        Kristuksen sanan kautta.

        Mä en usko että ristinryöväri olisi uudestisyntynyt ellei Kristus olisi ollut läsnä saarnamassa hänelle. Ryövärin sanat kertoo että hän tunsi syntinsä, mutta hän olisi jäänyt niihin ellei Kristus olisi sanallaan julistanut hänet vapaaksi. Kristus näki sydämeen ja ei ole syytä epäillä mikäli ryöväri uskoi iankaikkisen elämän sanat.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kaikki ja kaikkien synnit annettiin anteeksi Jeesuksen kuollessa ristillä ja ylösnousemuksessa. Jos Jeesusta ei olisi herätetty kuolleista,-olisimme yhä synneissämme.

        Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

        Täh?

        Kun Jumala antaa anteeksi hän unohtaa iankaikkisesti ja niitä syntejä ei enää voi olla olemassa, eli kaikki pelastuu. Ohhoh..Tää on kyllä jo makeilla sanoilla lietsomista 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täh?

        Kun Jumala antaa anteeksi hän unohtaa iankaikkisesti ja niitä syntejä ei enää voi olla olemassa, eli kaikki pelastuu. Ohhoh..Tää on kyllä jo makeilla sanoilla lietsomista 😀

        Jeesus antaa anteeksi, sillä hänellä on tuomiovalta, sillä hän meni puolestamme kuolemaan ristille. Se on suurinta rakkautta mitä voi olla. Pelastus on valmistettu todellakin kaikille. Pelastuksen saa kun uskoo Jeesukseen ja kastetaan. Tarkista Raamatusta ellet usko!

        Täh- efekti, on yleisin reaktio sokealle, joka näkee ensimmäistä kertaa valon -Sinullekin. Tosin valo tekee kipeää valoon harjaantumattomille silmille-Sinullekin. Siksi pakenet takaisin pimeyteen.

        Ole kuin laulun menninkäinen, joka rakastui päivänsäteeseen.
        Et voi viedä Jeesus -valoa vl-pimeyteesi, joten astu ulos vl-luolasta Kristusvaloon!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristuksen sanan kautta.

        Mä en usko että ristinryöväri olisi uudestisyntynyt ellei Kristus olisi ollut läsnä saarnamassa hänelle. Ryövärin sanat kertoo että hän tunsi syntinsä, mutta hän olisi jäänyt niihin ellei Kristus olisi sanallaan julistanut hänet vapaaksi. Kristus näki sydämeen ja ei ole syytä epäillä mikäli ryöväri uskoi iankaikkisen elämän sanat.

        11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        Tuossa ovat iankaikkisen elämän sanat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan se tapahtuu silöä hetkellä lun ihminen saa syntinsä anteeksi, uskomalla evankeliumin sanan. Korneliuksen kääntyminen tän osoittaa.

        Apt. monta kertomusta jotka näyttää mikä on suhde uudestisyntymisen , ph saamisen ja kasteen välillä.

        Tässä on huvitta nähdä kuinka kaikki kuppikunnat ulkopuolella jumalan valtakunnan eksyvät ja joutuvat ristiriitaan. Jos ihmisellä on synnit anteeksi hänellä on ph ja on Kristuksen oma. Jos hänellä ei ole ph niin hän ei ole Kristuksen oma mutta epäuskossa.

        Uudestisyntymässä saa yhdellä kertaa synnit anteeksi ja pyhän hengen lahjan ja siten on mahdollinen kasteelle.

        Niin siis ihmisen pitää tuntea omat syntinsä, pitää olla ensin synnintunto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis ihmisen pitää tuntea omat syntinsä, pitää olla ensin synnintunto!

        Ei taida riittää sekään. "Elävä" synnintunto se olla pittää.


    • Anonyymi

      Oliko Paavali VL?

      Apt 24:16 Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

      1 Tim 1:19 ja säilytä usko ja hyvä omatunto! Jotkut ovat sen hylänneet ja ovat haaksirikkoutuneet uskossaan.


      Itse Jeesuskin saarnasi toistamiseen samalle ihmiselle anteeksi.

      Luuk 7. Syntinen nainen fariseus Simonin huoneessa oli saanut syntinsä anteeksi jo aiemmin ja tässä pestään myös nainen jalat, niin sanoakseni.

      47. Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän. 48. Sitten hän sanoi naiselle: Sinun syntisi ovat anteeksi annetut.

      • Paavali ei todellakaan ollut vl, sillä hän saarnasi uskoa Jeesukseen!

        Room.10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme

        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Paavali ei todellakaan ollut vl, sillä hän saarnasi uskoa Jeesukseen!

        Room.10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme

        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään

        Aloituksessa kysyit mix paavali ei pannut pois matkan vikoja ja syntejä.
        Ajattelen että hän varmasti niin teki kuten nuo kohdat näyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa kysyit mix paavali ei pannut pois matkan vikoja ja syntejä.
        Ajattelen että hän varmasti niin teki kuten nuo kohdat näyttää.

        Jeesus kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan kukisti synnin.

        Uskolla Jeesukseen Paavali sai tuon armon. Sinäkin,- jos uskot Jeesukseen synnin sijaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesus kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan kukisti synnin.

        Uskolla Jeesukseen Paavali sai tuon armon. Sinäkin,- jos uskot Jeesukseen synnin sijaan.

        Muistat varmaan kertomuksen jossa 4 miestä kantaa halvattua Jeesuksen luo.

        Katso; jos Jumala ensimmäisenä armotekona herättää ihmisen tuntemaan tilansa, niin ihminen ei voi jäädä etäälle uskomaan Jeesukseen "kohteena".
        Hän tarvi päästä Jeesuksen luo parannettavaksi.

        Tuo on juuri sama tänään. Jos ihminen ei tarvi parantajaa niin hän ei vahingossakaan etsi Jeesusta lihaan tulleena mutta tuo kohdeusko kelpaa erittäin hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistat varmaan kertomuksen jossa 4 miestä kantaa halvattua Jeesuksen luo.

        Katso; jos Jumala ensimmäisenä armotekona herättää ihmisen tuntemaan tilansa, niin ihminen ei voi jäädä etäälle uskomaan Jeesukseen "kohteena".
        Hän tarvi päästä Jeesuksen luo parannettavaksi.

        Tuo on juuri sama tänään. Jos ihminen ei tarvi parantajaa niin hän ei vahingossakaan etsi Jeesusta lihaan tulleena mutta tuo kohdeusko kelpaa erittäin hyvin.

        Näyttää että sinun syntiseen lihaasi on luikerrellut itse perkele -toivottavasti olen väärässä!

        Miten käsitä muuten termin "lihaan tullut"?

        Ei muuta asiaa, kohdetta, ollenkaan. Miehet uskoivat että Jeesus kohde parantaa sairaan ja he menivät Jeesuskohteen luokse. He uskoivat Jeesukseen, kohde, objekti -uskoisit sinäkin!

        Miten niin "etäälle uskomaan"?

        Ilmestyskirja:
        3:20 Katso, minä (Jeesus)seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.


    • Anonyymi

      <<Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.<<
      Tässä Paavali ilmaisee tässä sen, että hän ymmärtää synnin syvemmin ja parhaiten miten se ihmisessä on ja vaikuttaa. Sanonta on ilmaisutapa.
      Yhteys Jeesukseen yhdistää, ei erottele, Se Jeesuksen Rakkaus tekee ja lisää ymmärrystä.
      Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta.

      • #####yhteys Jeesukseen####
        Et velluna pystynyt sanomaan:Usko Jeesukseen

        Olet sanaseppo, hauska. Keksit valehdella suoran kerronnan "ilmaisutavaksi"


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        #####yhteys Jeesukseen####
        Et velluna pystynyt sanomaan:Usko Jeesukseen

        Olet sanaseppo, hauska. Keksit valehdella suoran kerronnan "ilmaisutavaksi"

        Paavaliko syntisistä suurin? Miten se istuu todellisuuteen ja totuuteen?
        Paavali ei valehtele, silloin se ei pidä pakkaansa, miten Paavali siis ajattelee ja kertoo sen, joka on yhtä totuuden ja todellisuuden kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavaliko syntisistä suurin? Miten se istuu todellisuuteen ja totuuteen?
        Paavali ei valehtele, silloin se ei pidä pakkaansa, miten Paavali siis ajattelee ja kertoo sen, joka on yhtä totuuden ja todellisuuden kanssa?

        Vl-Kultti on palauttanut lakiuskon -joka tuo kirouksen.
        Kaikki on suljettu synnin alle ,myös Paavali.

        Gal.3:21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
        3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vl-Kultti on palauttanut lakiuskon -joka tuo kirouksen.
        Kaikki on suljettu synnin alle ,myös Paavali.

        Gal.3:21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
        3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.

        Huomaa että syntejä ei uskota anteeksi,-uskon kohteena on Jeesus!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Huomaa että syntejä ei uskota anteeksi,-uskon kohteena on Jeesus!

        Uskon kohde on Jeesuksen ansiot meidän puolestamme, ristin työn sovitus, se on anteeksiannon perusta, mutta Kaikki kunnia kuuluu Jeesukselle Kristukselle meidän vapahtajalle. Uskokaa koko Jeesus paketti, se on niin suuri että se menee yli ymmärryksen, kun se menee ikuisuuteen ja äärettömyyteen saakka.
        Niin Suuri on Ihana Jeesus Rakkaudessaan meitä kohtaan.
        Aamen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon kohde on Jeesuksen ansiot meidän puolestamme, ristin työn sovitus, se on anteeksiannon perusta, mutta Kaikki kunnia kuuluu Jeesukselle Kristukselle meidän vapahtajalle. Uskokaa koko Jeesus paketti, se on niin suuri että se menee yli ymmärryksen, kun se menee ikuisuuteen ja äärettömyyteen saakka.
        Niin Suuri on Ihana Jeesus Rakkaudessaan meitä kohtaan.
        Aamen!

        Miten tämän sanoisi kauniisti, mutta vaikutat käsitysesteelliseltä tai epätoivoiselta kun et usko ja ymmärrä Raamatun selvääkin selvempää ilmoitusta että uskon kohde on Jeesus.

        En halua loukata, mutta tuollaista se teettää kun yrittää ympätä vl-valhetta Raamatun totuuteen. Se on yhtä epätoivoista kuin saven ja raudan yhteen hitsaaminen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Miten tämän sanoisi kauniisti, mutta vaikutat käsitysesteelliseltä tai epätoivoiselta kun et usko ja ymmärrä Raamatun selvääkin selvempää ilmoitusta että uskon kohde on Jeesus.

        En halua loukata, mutta tuollaista se teettää kun yrittää ympätä vl-valhetta Raamatun totuuteen. Se on yhtä epätoivoista kuin saven ja raudan yhteen hitsaaminen.

        Eikös Jeesus kehoittanut rukoilemaan syntejä anteeksi Isä meidän-rukouksessa?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Huomaa että syntejä ei uskota anteeksi,-uskon kohteena on Jeesus!

        Näetkö punaista lankaa?

        Ef 4:30 Ja älkäät Jumalan Pyhää Henkeä murheelliseksi saattako, jossa te lunastuksen päivään asti kiinnitetyt olette.

        2 Kor 7:10 Sillä se murhe, joka Jumalan mielen jälkeen tapahtuu, saattaa katumisen autuudeksi

        2 Kor 7:9 Nyt minä iloitsen, en siitä, että te murheissa olitte, vaan että te olitte murheissa parannukseksi


        Kertoisitko vähän tarkemmin mitä tarkoittaa että uskon kohteena on Jeesus kun sinulle on tullut ylitsekäyminen ja Jumala Henki sinussa on tullut murheelliseksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näetkö punaista lankaa?

        Ef 4:30 Ja älkäät Jumalan Pyhää Henkeä murheelliseksi saattako, jossa te lunastuksen päivään asti kiinnitetyt olette.

        2 Kor 7:10 Sillä se murhe, joka Jumalan mielen jälkeen tapahtuu, saattaa katumisen autuudeksi

        2 Kor 7:9 Nyt minä iloitsen, en siitä, että te murheissa olitte, vaan että te olitte murheissa parannukseksi


        Kertoisitko vähän tarkemmin mitä tarkoittaa että uskon kohteena on Jeesus kun sinulle on tullut ylitsekäyminen ja Jumala Henki sinussa on tullut murheelliseksi?

        Näen edelleen paksun vl-pajunköyden, jota yrität syöttää minulle!

        ########Kertoisitko vähän tarkemmin mitä tarkoittaa että uskon kohteena on Jeesus kun sinulle on tullut ylitsekäyminen ja Jumala Henki sinussa on tullut murheelliseksi######

        Et takuulla ymmärrä itsekään tuota kysymystäsi, oletko joku botti, jolta meni softa persiillleen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Jeesus kehoittanut rukoilemaan syntejä anteeksi Isä meidän-rukouksessa?

        Kyllä, teetkö niin?


    • Anonyymi

      "...suuri valhe : On se että Jeesus olisi luovuttanut kuninkaan valtansa heille."

      Kristus sanoi ettei Hän ketään tuomitse. Jos joku ei usko niin Hänen sanansa on tuomitseva viimeisenä päivänä.

      Nyt on armon aika siis vain armolla ja laupeudella tuomitaan. Katuvalle julistetaan armotuomio. Tämä virka on uskovaisilla. Ihan totta.

      • Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.
        Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        1Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta


      • Sanaa armotuomio ei ole Raamatussa, se on vain vellujen satukirjassa.
        Sanat armo ja tuomio, eivät voi olla edes samassa lauseessa, saatika yhdyssanana.

        Jeesukseen uskovia EI TUOMITA

        Roomalaiskirje:
        8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

        Vl-uskovaisilla on vain koiranvirka-haukkua kristittyjä!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sanaa armotuomio ei ole Raamatussa, se on vain vellujen satukirjassa.
        Sanat armo ja tuomio, eivät voi olla edes samassa lauseessa, saatika yhdyssanana.

        Jeesukseen uskovia EI TUOMITA

        Roomalaiskirje:
        8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

        Vl-uskovaisilla on vain koiranvirka-haukkua kristittyjä!

        Niin saalemia, että ällöttää. Saalermikko kristitty? Harhaoppinen koijari.


    • Anonyymi

      Mie näin näyn. Näky sanoi, että älä usko Raamatun kertaajia.

    • Anonyymi

      Jeesu on koko sisältä joka pitää ottaa vastaan, opetuksineen ja ansioineen. Jeesus on taivaan valtakunta, tie totuus ja elämä. Ja paljon jäi sanomatta. Jatkaa itse luetteloa,

      Kolossalaiskirje: 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
      3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

      • Anonyymi

        Ei Jeesu voi olla yksinään kokonainen valtakunta. Valtakunnassa pitää olla valtias ja kuntalaiset. Ja jos taivaassa ei ole kuntalaisia, ei Jeesukaan voi olla valtias.


    • Anonyymi

      Lisää pajunköyttä.

      Eli Paavali saarnasi Jeesusta. Siitä ollaan kaikki yhtä mieltä, mutta näin (Biblia) Paavali selittää uskonvanhurskauden ytimen

      Room 3:25. Jonka Jumala on armonistuimeksi asettanut, uskon kautta hänen veressänsä*, osoittaaksensa sitä vanhurskautta, joka hänen edessänsä kelpaa, edellä käyväisten syntein anteeksi antamisen kautta

      Miten sitten kristitty pääse pahasta omastatunnosta? Kristitty nimittäin lankeaa syntiin ja saattaa Jumalan Hengen murheelliseksi ja hänen omatuntonsa häntä syyttää.

      ("En tuijota syntiini. Jeesus on ristillä antanut kaikkien kaikki synnit anteeksi on muutamien
      (suuren enemmistön) vastaus.)

      Näin Raamattu kertoo asiasta:

      Hebr 10:22 Niin käykäämme hänen tykönsä totisella sydämellä, täydellä uskolla, priiskotetut meidän sydämissämme, (ja päästetyt) pahasta omastatunnosta

      Tähän Paavali kehoittaa. Jos näin ei tee niin tunto paatuu, sydän saastuu ja PH jättää sen Haaksirikko uskossa.

      1 Tim 1:19 Ja pitäisit uskon ja hyvän omantunnon, jonka muutamat ovat hyljänneet ja ovat uskon puolesta haaksirikkoon tulleet,

      Missä tuo armonistuin on? Siellä missä häneen nimeen ollaan koolla. Siellä Hän on itse läsnä ja siellä on edellä käyväisten syntein anteeksi antaminen

      Matt 18:20 Sillä missä kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

      Apt 10:43 Hänestä kaikki prophetat todistavat, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, pitää hänen nimensä kautta synnit anteeksi saaman.


      Menikö jo väärin? Missä kohdassa?

      • Saarnaaja:
        5:2 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.

        Testataanpa onko sinussa Pyhä Henki

        Voitko tunnustaa Jeesuksen Herraksi?


      • Sana armonistuin on vain vellujen saduissa, me kristityt uskomme Jeesukseen!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sana armonistuin on vain vellujen saduissa, me kristityt uskomme Jeesukseen!

        Siis uskon kohteena ei voi olla armonistuin, vaan Jeesus. Tuollakin ei pidä eksyttää.


      • Paavali saarnasi USKOA Jeesukseen, sitähän sinä et voi sanoa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Siis uskon kohteena ei voi olla armonistuin, vaan Jeesus. Tuollakin ei pidä eksyttää.

        Se on paavalin sana bibliasta.
        (Ja taitaa olla hebr myös luulisin)


      • Et ymmärrä että lakiliitto loppui Jeesuksen antamaan iankaikkiseen uhriin ja tilalle tuli usko Jeesukseen.

        Evankeliumi on sanoma ylösnousseesta Jeesuksesta joka kuolemallaan kuoleman voitti. Sitä te ette julista.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Saarnaaja:
        5:2 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.

        Testataanpa onko sinussa Pyhä Henki

        Voitko tunnustaa Jeesuksen Herraksi?

        Oon jo läpäissyt tän testin ainaki pari kertaa 😀


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Et ymmärrä että lakiliitto loppui Jeesuksen antamaan iankaikkiseen uhriin ja tilalle tuli usko Jeesukseen.

        Evankeliumi on sanoma ylösnousseesta Jeesuksesta joka kuolemallaan kuoleman voitti. Sitä te ette julista.

        Sinä taas et ilmeisesti ymmärrä että Kridtuksedsa lakiliiton esikuvalliset menot saivat täyttymyksen...edelleen Jumala ilmestyy armoistuimen kohdalla ja siinä kristityt pääsee näkemään hänen kasvonsa evankeliumissa jne.

        Ei me mitään muuta julista. Kristus on masn päällä seurakuntaruumiissaan ja saarnaa Henkensä kautta syntein päästöä. Hän teki niin jo Judessa ja Galileassa ennen kuolemaansa ja se sama jatkuu. Sama sanoma ja ihan samat reaktion se aiheuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taas et ilmeisesti ymmärrä että Kridtuksedsa lakiliiton esikuvalliset menot saivat täyttymyksen...edelleen Jumala ilmestyy armoistuimen kohdalla ja siinä kristityt pääsee näkemään hänen kasvonsa evankeliumissa jne.

        Ei me mitään muuta julista. Kristus on masn päällä seurakuntaruumiissaan ja saarnaa Henkensä kautta syntein päästöä. Hän teki niin jo Judessa ja Galileassa ennen kuolemaansa ja se sama jatkuu. Sama sanoma ja ihan samat reaktion se aiheuttaa.

        Tuo on taikauskoa, jolle et löydä tukea Raamatusta.
        Tie on suora, mutta te vellut teette siitä niin mutkaisen että jos mahdollista niin, valitutukin eksytetään


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oon jo läpäissyt tän testin ainaki pari kertaa 😀

        Et kertaakaan ja ei luulisi olevan mahdotonta nyt sanoa että Jeesus on Herra!
        Kun olet vellu, sinun pitää venkoilla, kun tuota tunnustusta et voi tehdä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oon jo läpäissyt tän testin ainaki pari kertaa 😀

        Pakko kehua sinua tuntematon vellu tai velluna esiintyvä. Olet hyvä keskustelukumppani ja keskustelupalstalla ollaan kuitenkin.

        Nämä uskontokiistat ovat kuin ydinsota, voittajaa ei löydy, -eikä synteesiä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuo on taikauskoa, jolle et löydä tukea Raamatusta.
        Tie on suora, mutta te vellut teette siitä niin mutkaisen että jos mahdollista niin, valitutukin eksytetään

        Ei oo taikauskoa. Paavalin VT selitystä.

        Kristus itse:
        Matt 5:8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.

        Paavali

        2 Kor 3:9. Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.

        2 Kor 4:4. niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

        2 Kor 4:6. Että Jumala, joka käski valkeuden pimeydestä paistaa*, se paisti tunnon valkeuden meidän sydämissämme Jumalan kirkkaudesta Jesuksen Kristuksen kasvoissa.

        Summa sumarum: Kun armonistuimella käydään ja evankeliumilla tunto hoidetaan puhtaaksi niin siinä näemme Kristuksen kasvot (ja joka Hänet on nähnyt on nähnyt Isän)

        Missä meni väärin?


    • Anonyymi

      Katsos Saalem, se "etäältä uskominen" on sitä ettei ihminen tunne tarvetta tulla sen Jeesuksen luo joka on siinä missä kaksi tai kolme kokoontuu Hänen nimessään.

      • Tuo on vallankäyttöä, väärää vallankäyttöä, joka johtaa väkivaltaan.

        Yksi on välimies Jeesus Kristus ja vl-poppoolle voit näyttää kilin kellit, he eivät voi Kristuksen valmistamaa pelastusta sinulta riistää!

        Vellusorretut Sorron yöstä nouskaa!

        Luukkaan evankeliumi:
        4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuo on vallankäyttöä, väärää vallankäyttöä, joka johtaa väkivaltaan.

        Yksi on välimies Jeesus Kristus ja vl-poppoolle voit näyttää kilin kellit, he eivät voi Kristuksen valmistamaa pelastusta sinulta riistää!

        Vellusorretut Sorron yöstä nouskaa!

        Luukkaan evankeliumi:
        4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen

        "Luukkaan evankeliumi:
        4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen"

        Kuten tiedät Raamatussa on tosi vahva todistus siitä että tuo Kristuksen saarnavirka on kaikilla joilla on Herran Henki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Luukkaan evankeliumi:
        4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen"

        Kuten tiedät Raamatussa on tosi vahva todistus siitä että tuo Kristuksen saarnavirka on kaikilla joilla on Herran Henki.

        Sinulla ei ole!


    • Anonyymi

      Katsos Saalem

      Hebr 4:16 Sentähden käykäämme edes uskalluksella armoistuimen tykö, että me laupiuden saisimme ja löytäisimme silloin armon, kuin me apua tarvitsemme.

      Kyllä sinä hyvin tiedät että apua ja armahdusta ei voi kukaan muu antaa kuin "armonistuimella istuva".

      • Armonistuimella ei istu vellu. Hän toki yrittää olla Jeesuksen ja ihmisen välissä - ei välimiehenä vaan tulppana!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Armonistuimella ei istu vellu. Hän toki yrittää olla Jeesuksen ja ihmisen välissä - ei välimiehenä vaan tulppana!

        Älä nyt pane leikiks..

        Jeesus on istuimella istuva. Heti kun löydät Siionin niin tuo armonistuin ja kulmakivi on kohdallasi. Silloin ei saisi paaduttaa sydäntänsä, mutta nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle ja antaa itseänsä sovittaa....jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt pane leikiks..

        Jeesus on istuimella istuva. Heti kun löydät Siionin niin tuo armonistuin ja kulmakivi on kohdallasi. Silloin ei saisi paaduttaa sydäntänsä, mutta nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle ja antaa itseänsä sovittaa....jne.

        Tuskin olet vl, olet vain rienaaja!


    • Anonyymi

      Lisää köyttä:

      Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi.

      Room 116 Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. 17 Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon.

      1 Kor 2:4 Ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kaunistetuissa sanoissa ihmisten viisauden jälkeen, mutta hengen ja voiman osoituksessa

      Evankeliumissa on juuri Jumalan voima kun sitä pyhä Henki julistaa. Sitä ei voi kuitenkaan lihallinen tajuta, vaan heille käy aina näin

      1 Tim 3:5 Joilla on jumalinen meno olevinansa, mutta sen voiman he kieltävät pois. Karta siis senkaltaisia

      • Tuntomerkit sopivat v-lestadiolaisuuteen! Karta siis sellaista!


      • Vl-loitsu ei ole evankeliumi, vaan kirouksen tuova manaus!

        Et pysty tunnustamaan Jeesusta Herraksi, joka todistaa ettei sinussa ole Pyhää Henkeä!

        Joten lopeta herjaaminen!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vl-loitsu ei ole evankeliumi, vaan kirouksen tuova manaus!

        Et pysty tunnustamaan Jeesusta Herraksi, joka todistaa ettei sinussa ole Pyhää Henkeä!

        Joten lopeta herjaaminen!

        "Et pysty tunnustamaan Jeesusta Herraksi" 😀

        Miten te tuon kastemenetelmän suhteen niin tarkkoja olette, mutta uskon tunnustaminen pätevällä tavalla voi tapahtua älykännykkään naputtelemalla tietyn loitsun ?

        Sinä tiedät etten seuraa samaa Jeesusta kuin sinä. Siksi en välitä kirjoittaa tuota taikasanat jota vaadit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Et pysty tunnustamaan Jeesusta Herraksi" 😀

        Miten te tuon kastemenetelmän suhteen niin tarkkoja olette, mutta uskon tunnustaminen pätevällä tavalla voi tapahtua älykännykkään naputtelemalla tietyn loitsun ?

        Sinä tiedät etten seuraa samaa Jeesusta kuin sinä. Siksi en välitä kirjoittaa tuota taikasanat jota vaadit.

        1.Korinttolaiskirje:
        12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Olen surullinen puolestasi. Ihmettelen sitä outoa lumousta millä sielunvihollinen pitää uhrejansa otteessaan.

        Kuulutte luterilaiseen kirkkoon, joka palvelee mielestänne väärää Jeesusta! Moni vl-teologi opettaa siis tahallaan väärin leipäpalansa tähden.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        1.Korinttolaiskirje:
        12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Olen surullinen puolestasi. Ihmettelen sitä outoa lumousta millä sielunvihollinen pitää uhrejansa otteessaan.

        Kuulutte luterilaiseen kirkkoon, joka palvelee mielestänne väärää Jeesusta! Moni vl-teologi opettaa siis tahallaan väärin leipäpalansa tähden.

        Ei kai Paavali sitä tarkoita etteikö kuka tahansa voisi lausua suullansa tunnustusta.

        Hän tahtoo sanoa sen että jos ihmisellä ei ole Kristusta sydämessään Pyhän Hengen kautta niin on mahdottomuus tunnustaa häntä. Silloin Hän on vielä löytämättä maan päältä.

        Et sinä tai kukaan muukaan esim. Evlut kirkkoon kuuluva väärin opeta Kristuksesta, mutta omakohtainen tarve parantua ja tulla Hänen luo puuttuu, ja elävää uskoa ei myös ole saatu. Synti ja armo jää opillisiksi asioiksi.

        Menkä pois! En minä tunne teitä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai Paavali sitä tarkoita etteikö kuka tahansa voisi lausua suullansa tunnustusta.

        Hän tahtoo sanoa sen että jos ihmisellä ei ole Kristusta sydämessään Pyhän Hengen kautta niin on mahdottomuus tunnustaa häntä. Silloin Hän on vielä löytämättä maan päältä.

        Et sinä tai kukaan muukaan esim. Evlut kirkkoon kuuluva väärin opeta Kristuksesta, mutta omakohtainen tarve parantua ja tulla Hänen luo puuttuu, ja elävää uskoa ei myös ole saatu. Synti ja armo jää opillisiksi asioiksi.

        Menkä pois! En minä tunne teitä!

        Muistutan itseäni että vastassa on nyt Jumalan voima, ettet ymmärrä uskoa Jeesukseen. Kysymyksessä on kirous!

        Olet hylännyt Jumalalta lähetetyn rakkauden totuuteen ja mielistynyt vl-vääryyteen, joten olet saanut Häneltä väkevän eksytyksen, että uskoisit vl-valheen, jotta tulisit tuomituksi!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Muistutan itseäni että vastassa on nyt Jumalan voima, ettet ymmärrä uskoa Jeesukseen. Kysymyksessä on kirous!

        Olet hylännyt Jumalalta lähetetyn rakkauden totuuteen ja mielistynyt vl-vääryyteen, joten olet saanut Häneltä väkevän eksytyksen, että uskoisit vl-valheen, jotta tulisit tuomituksi!

        Kannattaa ehkä jättää pois totuuden julistamisen, ja vain esittää Raamatunkohtia oman uskon tueksi jne.

        Ei hyvää Paimenta voi seurata ellei kuulu lammaslaumaan. Lampaat kuulevat Hänen äänensä. Jolla korva on, kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo. Minä kuulen hyvän paimenen äänen tässä joukossa. Lampaitten tuntomerkki on heidän keskinäinen rakkaus, ei heidän rakkaus Jumalaan jota he eivät näe.

        Sanot, etten ymmärrä uskoa Jeesukseen. Totta, sää uskot rakastavasi Jeesusta jota et näe mutta sulta on hukassa seurakunta jossa Kristuksen vähäsimmät odottavat sinun rakkauden tekoja.

        Jess, ihan eri usko meillä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ehkä jättää pois totuuden julistamisen, ja vain esittää Raamatunkohtia oman uskon tueksi jne.

        Ei hyvää Paimenta voi seurata ellei kuulu lammaslaumaan. Lampaat kuulevat Hänen äänensä. Jolla korva on, kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo. Minä kuulen hyvän paimenen äänen tässä joukossa. Lampaitten tuntomerkki on heidän keskinäinen rakkaus, ei heidän rakkaus Jumalaan jota he eivät näe.

        Sanot, etten ymmärrä uskoa Jeesukseen. Totta, sää uskot rakastavasi Jeesusta jota et näe mutta sulta on hukassa seurakunta jossa Kristuksen vähäsimmät odottavat sinun rakkauden tekoja.

        Jess, ihan eri usko meillä on.

        Niin on, minä olen kristitty, jota te vellut ette todella ole!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ehkä jättää pois totuuden julistamisen, ja vain esittää Raamatunkohtia oman uskon tueksi jne.

        Ei hyvää Paimenta voi seurata ellei kuulu lammaslaumaan. Lampaat kuulevat Hänen äänensä. Jolla korva on, kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo. Minä kuulen hyvän paimenen äänen tässä joukossa. Lampaitten tuntomerkki on heidän keskinäinen rakkaus, ei heidän rakkaus Jumalaan jota he eivät näe.

        Sanot, etten ymmärrä uskoa Jeesukseen. Totta, sää uskot rakastavasi Jeesusta jota et näe mutta sulta on hukassa seurakunta jossa Kristuksen vähäsimmät odottavat sinun rakkauden tekoja.

        Jess, ihan eri usko meillä on.

        Gal.3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        Syntisi et ois saa, vain uskolla Jeesukseen voi pelastua,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ehkä jättää pois totuuden julistamisen, ja vain esittää Raamatunkohtia oman uskon tueksi jne.

        Ei hyvää Paimenta voi seurata ellei kuulu lammaslaumaan. Lampaat kuulevat Hänen äänensä. Jolla korva on, kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo. Minä kuulen hyvän paimenen äänen tässä joukossa. Lampaitten tuntomerkki on heidän keskinäinen rakkaus, ei heidän rakkaus Jumalaan jota he eivät näe.

        Sanot, etten ymmärrä uskoa Jeesukseen. Totta, sää uskot rakastavasi Jeesusta jota et näe mutta sulta on hukassa seurakunta jossa Kristuksen vähäsimmät odottavat sinun rakkauden tekoja.

        Jess, ihan eri usko meillä on.

        #########Kannattaa ehkä jättää pois totuuden julistamisen, ja vain esittää Raamatunkohtia oman uskon tueksi jne.##########

        Siinäpä sinulle todistus että vl-valhe johtaa tuomiolle!


        2. Tess.2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


    • Anonyymi

      Ok.

      Ollaanko nyt selvitetty mikäli apostoli Paavali Raamatun mukaan itse pesi omat varpaansa vai kävikö hän Jeesuksen kehotuksen mukaan armonistuimen luona hoitamassa omantunnon asiat ja puhdistumassa matkan vioista?

      • Älä höpötä vl-loitsuja. Tie on suora ja sinä teet sen mutkaiseksi eksyttääksesi.
        Apt.
        19:13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa.

        Samoin vl-loitsijat tekevät -turmioksensa!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Älä höpötä vl-loitsuja. Tie on suora ja sinä teet sen mutkaiseksi eksyttääksesi.
        Apt.
        19:13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa.

        Samoin vl-loitsijat tekevät -turmioksensa!

        Tie on kaita, mutta ei tyhmäkään eksy kun vain pysyttelee Paimenen laumassa.

        Se ei ole niin lavea, että kukin voi kulkea ihan oman lihansa mukaan viitoittamaa suoraa mukavaa reittiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tie on kaita, mutta ei tyhmäkään eksy kun vain pysyttelee Paimenen laumassa.

        Se ei ole niin lavea, että kukin voi kulkea ihan oman lihansa mukaan viitoittamaa suoraa mukavaa reittiä.

        Kuka on Paimenenne? Tosiasiassa seurakuntanne on päätön.
        Teille oma seurakuntanne, on jumala.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kuka on Paimenenne? Tosiasiassa seurakuntanne on päätön.
        Teille oma seurakuntanne, on jumala.

        Tuoppa ehkäpastori edes joskus Jeesus näkyville, kun aina siitä jaksat ihan tyhjää jauhaa . Osoita edes juttusi todeksi. Muuten kuin Raamatulla, mikä ei todista yhtään mitään. Ja kun et tähän pysty, juttusi on ihan samaa tasoa muiden kanssa, ei yhtään parempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuoppa ehkäpastori edes joskus Jeesus näkyville, kun aina siitä jaksat ihan tyhjää jauhaa . Osoita edes juttusi todeksi. Muuten kuin Raamatulla, mikä ei todista yhtään mitään. Ja kun et tähän pysty, juttusi on ihan samaa tasoa muiden kanssa, ei yhtään parempi.

        Jeesusta ei voi nähdä eikä näyttää nyt.jos joku väittää voivansa näyttää Jeesuksen, hän on vellujen lailla valehtelija.

        Matt.24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesusta ei voi nähdä eikä näyttää nyt.jos joku väittää voivansa näyttää Jeesuksen, hän on vellujen lailla valehtelija.

        Matt.24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

        Et siis parempaan kykyne. Taas laitat Raamatunkohtia. Jeesusjuttusi eivät ole tosia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis parempaan kykyne. Taas laitat Raamatunkohtia. Jeesusjuttusi eivät ole tosia.

        Tietenkin sinulla on vedenpitävät todisteet väitteellesi?
        Eihän toki sinun ole pakko uskoa Jeesukseen, -ei toki.

        Joh.
        20:24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        20:25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."
        20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesusta ei voi nähdä eikä näyttää nyt.jos joku väittää voivansa näyttää Jeesuksen, hän on vellujen lailla valehtelija.

        Matt.24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

        Muutama ajatus

        Nuo sanat on Jeesuksen omille. Et kai tarkoita että Jeesuksen omat eivät sanoisi että "täällä on Jeesus". Hän on omiensa kanssa maailmanloppuun saakka. Hengen silmillä Hänet nähdään seurakuntaruumiissaan

        Joh 6:40 Tämä on sen tahto, joka minun lähetti, että jokainen joka näkee Pojan ja uskoo hänen päällensä, hänellä pitää ijankaikkinen elämä oleman, ja minä herätän hänen viimeisenä päivänä.

        Antikristus (tietty yksilö) tulee väittämään että hän on Kristus ja tekee kaikki Kristuksen tunnusteot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muutama ajatus

        Nuo sanat on Jeesuksen omille. Et kai tarkoita että Jeesuksen omat eivät sanoisi että "täällä on Jeesus". Hän on omiensa kanssa maailmanloppuun saakka. Hengen silmillä Hänet nähdään seurakuntaruumiissaan

        Joh 6:40 Tämä on sen tahto, joka minun lähetti, että jokainen joka näkee Pojan ja uskoo hänen päällensä, hänellä pitää ijankaikkinen elämä oleman, ja minä herätän hänen viimeisenä päivänä.

        Antikristus (tietty yksilö) tulee väittämään että hän on Kristus ja tekee kaikki Kristuksen tunnusteot.

        Tämä näyttää organidoidulta hommalta, SRK on komentanut keihäänkärkensä ja kieroimmat sananväärentäjät kimppuuni.

        Saulus Tarsolainenkaan, myöhempi Paavali , ei nähnyt Jeesusta, hän kuuli vain äänen.

        Yrität väittää että kirouksen alainen vl-poppoo olisi muka Jeesus!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tämä näyttää organidoidulta hommalta, SRK on komentanut keihäänkärkensä ja kieroimmat sananväärentäjät kimppuuni.

        Saulus Tarsolainenkaan, myöhempi Paavali , ei nähnyt Jeesusta, hän kuuli vain äänen.

        Yrität väittää että kirouksen alainen vl-poppoo olisi muka Jeesus!

        Niin sen täytyy olla.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tämä näyttää organidoidulta hommalta, SRK on komentanut keihäänkärkensä ja kieroimmat sananväärentäjät kimppuuni.

        Saulus Tarsolainenkaan, myöhempi Paavali , ei nähnyt Jeesusta, hän kuuli vain äänen.

        Yrität väittää että kirouksen alainen vl-poppoo olisi muka Jeesus!

        Näin ateistin näkökulmasta velluilla on ainakin kielenkäyttö paljon paljon paljon vakuuttavampaa kuin teillä vapareilla. Te vaikutatte enemmänkin epävarmoilta uhoajilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin ateistin näkökulmasta velluilla on ainakin kielenkäyttö paljon paljon paljon vakuuttavampaa kuin teillä vapareilla. Te vaikutatte enemmänkin epävarmoilta uhoajilta.

        Vellu joka tunnustaa olevansa ateisti!

        Epistä!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vellu joka tunnustaa olevansa ateisti!

        Epistä!

        Taidat nähdä velluja joka paikassa, unissasikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat nähdä velluja joka paikassa, unissasikin.

        Aika pitkälle noinikkeästi, mutta Totuudessa en heitä näe!


    • Anonyymi

      Tosi himmeitä keskusteluja nämä. Kauhia kilpailu, kuka on oikiassa. Ja aiheena yliluonnolliset ilmiöt. Voihan voi.

      • Anonyymi

        Omanlaista ajan tappamista tämäkin.


    • Anonyymi

      Siis tällä palstalla ja tässä keskustelussa ei ehkä ole hedelmällistä yrittää käännyttää ketään.

      Vaikka saisin tulen lankeamaan taivaasta maahan, niin ei kukaan kääntyisi. Jumala sen voi ainoastaan vaikuttaa. Mä haluan vain esittää Raamatunpaikkoja jotka tukevat VL oppia.

      Yleensä vastaus on "vl valhe...rakkaus totuuteen.." Haluaisin joskus kuulla miten teillä ymmärretään kyseiset kohdat.

      Esim. nämä jakeet:
      Paavali kehottaa pitämään hyvän omantunnon:

      1 Tim 1:19 Ja pitäisit uskon ja hyvän omantunnon, jonka muutamat ovat hyljänneet ja ovat uskon puolesta haaksirikkoon tulleet

      Apt 24:16 Ja sentähden minä harjoitan itsiäni aina pitämään pahentamattoman omantunnon Jumalan ja ihmisten edessä.

      Miten omatunto puhistetaan?

      Hebr 4:16 Sentähden käykäämme edes uskalluksella armoistuimen tykö, että me laupiuden saisimme ja löytäisimme silloin armon, kuin me apua tarvitsemme.

      Hebr 10:22 Niin käykäämme hänen tykönsä totisella sydämellä, täydellä uskolla, priiskotetut meidän sydämissämme, (ja päästetyt) pahasta omastatunnosta


      Paavalikin puhuu Kristuksesta armonistuimena:

      3:25 Jonka Jumala on armonistuimeksi asettanut, uskon kautta hänen veressänsä, osoittaaksensa sitä vanhurskautta, joka hänen edessänsä kelpaa, edelläkäyväisten syntein anteeksi antamisen kautta


      HUOM!! Tuossa ei ole vielä mitään puhetta siitä missä paikassa armoistuin on löydettävissä.
      Periaatteessa Saalem voisit ihan hyväksyä VL tulkinnan ja väittää että juuri noin sinä toimit aina kun synti tarttuu ja tekee hitaaksi ja matkaan saattaa Jumalan mielen mukaisen murheen.

      • Vain Jeesuksen tehtävä on käännyttää, Hän lähettää tahtomisen rakkaudesta totuuteen, ihmiselle. On sitten sen ihmisen asia torjuuko hän Jeesuksen ja uskoo esim vl-valheen sen sijaan.

        Älkää yrittäkö srk,n poppoo syöttää minulle tuollaista pajunköyttä. Kukaan,-ei kukaan, voi itseänsä puhdistaa, se mitä te uskottelette puhtaaksi omaksitunnoksi, -on puhdasta paatumusta.

        Olette palauttaneet lakiliiton. Uuden liiton aikana on kaikki suljettu synnin alle siksi, että pelastus tulee ainoastaan USKOSTA JEESUKSEEN,!

        SITÄ USKOA EI VOI UUDISTAA JOS HYLKÄÄ JEESUKSEN!

        Jumalan mielen mukainen murhe ja todellinen synnintunto on sitä että tajuaa itse omilla teoillaan aiheuttaneen Vapahtajamme ristinkuoleman!

        Jeesus on verellä pessyt meidät puhtaaksi,-yksi kerta ristillä, josta pääsemme uskolla Jeesukseen osallisiksi!Te olette tehneet Jeesuksesta yhä uudelleen häväistävän uhrieläimen pakanallisessa puhdidtusriitissänne!

        Olen kristitty ja sanoudun jyrkästi irti vl-pakanuudesta!
        Ei löydy konsensusta Kristuksen ja vl-Beliarin välillä!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vain Jeesuksen tehtävä on käännyttää, Hän lähettää tahtomisen rakkaudesta totuuteen, ihmiselle. On sitten sen ihmisen asia torjuuko hän Jeesuksen ja uskoo esim vl-valheen sen sijaan.

        Älkää yrittäkö srk,n poppoo syöttää minulle tuollaista pajunköyttä. Kukaan,-ei kukaan, voi itseänsä puhdistaa, se mitä te uskottelette puhtaaksi omaksitunnoksi, -on puhdasta paatumusta.

        Olette palauttaneet lakiliiton. Uuden liiton aikana on kaikki suljettu synnin alle siksi, että pelastus tulee ainoastaan USKOSTA JEESUKSEEN,!

        SITÄ USKOA EI VOI UUDISTAA JOS HYLKÄÄ JEESUKSEN!

        Jumalan mielen mukainen murhe ja todellinen synnintunto on sitä että tajuaa itse omilla teoillaan aiheuttaneen Vapahtajamme ristinkuoleman!

        Jeesus on verellä pessyt meidät puhtaaksi,-yksi kerta ristillä, josta pääsemme uskolla Jeesukseen osallisiksi!Te olette tehneet Jeesuksesta yhä uudelleen häväistävän uhrieläimen pakanallisessa puhdidtusriitissänne!

        Olen kristitty ja sanoudun jyrkästi irti vl-pakanuudesta!
        Ei löydy konsensusta Kristuksen ja vl-Beliarin välillä!

        Noin saalemissa. Vahvaa harhaa pakanalta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vain Jeesuksen tehtävä on käännyttää, Hän lähettää tahtomisen rakkaudesta totuuteen, ihmiselle. On sitten sen ihmisen asia torjuuko hän Jeesuksen ja uskoo esim vl-valheen sen sijaan.

        Älkää yrittäkö srk,n poppoo syöttää minulle tuollaista pajunköyttä. Kukaan,-ei kukaan, voi itseänsä puhdistaa, se mitä te uskottelette puhtaaksi omaksitunnoksi, -on puhdasta paatumusta.

        Olette palauttaneet lakiliiton. Uuden liiton aikana on kaikki suljettu synnin alle siksi, että pelastus tulee ainoastaan USKOSTA JEESUKSEEN,!

        SITÄ USKOA EI VOI UUDISTAA JOS HYLKÄÄ JEESUKSEN!

        Jumalan mielen mukainen murhe ja todellinen synnintunto on sitä että tajuaa itse omilla teoillaan aiheuttaneen Vapahtajamme ristinkuoleman!

        Jeesus on verellä pessyt meidät puhtaaksi,-yksi kerta ristillä, josta pääsemme uskolla Jeesukseen osallisiksi!Te olette tehneet Jeesuksesta yhä uudelleen häväistävän uhrieläimen pakanallisessa puhdidtusriitissänne!

        Olen kristitty ja sanoudun jyrkästi irti vl-pakanuudesta!
        Ei löydy konsensusta Kristuksen ja vl-Beliarin välillä!

        Muista kuitenkin, että katkera sielu ei Jeesukselle kelpaa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vain Jeesuksen tehtävä on käännyttää, Hän lähettää tahtomisen rakkaudesta totuuteen, ihmiselle. On sitten sen ihmisen asia torjuuko hän Jeesuksen ja uskoo esim vl-valheen sen sijaan.

        Älkää yrittäkö srk,n poppoo syöttää minulle tuollaista pajunköyttä. Kukaan,-ei kukaan, voi itseänsä puhdistaa, se mitä te uskottelette puhtaaksi omaksitunnoksi, -on puhdasta paatumusta.

        Olette palauttaneet lakiliiton. Uuden liiton aikana on kaikki suljettu synnin alle siksi, että pelastus tulee ainoastaan USKOSTA JEESUKSEEN,!

        SITÄ USKOA EI VOI UUDISTAA JOS HYLKÄÄ JEESUKSEN!

        Jumalan mielen mukainen murhe ja todellinen synnintunto on sitä että tajuaa itse omilla teoillaan aiheuttaneen Vapahtajamme ristinkuoleman!

        Jeesus on verellä pessyt meidät puhtaaksi,-yksi kerta ristillä, josta pääsemme uskolla Jeesukseen osallisiksi!Te olette tehneet Jeesuksesta yhä uudelleen häväistävän uhrieläimen pakanallisessa puhdidtusriitissänne!

        Olen kristitty ja sanoudun jyrkästi irti vl-pakanuudesta!
        Ei löydy konsensusta Kristuksen ja vl-Beliarin välillä!

        Mutta Raamatun opetus on selkeä. Uhri on kertakaikkinen, mutta siitä uhrista vuotaa edelleen priiskoituveri joka puhdistas omantunnon.

        Esim. tässä pari jaetta

        1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hänkin valkeudessa on, niin meillä on osallisuus keskenämme, ja Jesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meitä kaikesta synnistä

        Hebr 10:22 Niin käykäämme hänen tykönsä totisella sydämellä, täydellä uskolla, priiskotetut meidän sydämissämme, (ja päästetyt) pahasta omastatunnosta


        Te epäuskoiset jotenki unohdatte että se uhrieläimen tappaminen ei ollut koko juttu, vaan uhriverellä puhdistaminen kuuluu myös kuvioon.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vain Jeesuksen tehtävä on käännyttää, Hän lähettää tahtomisen rakkaudesta totuuteen, ihmiselle. On sitten sen ihmisen asia torjuuko hän Jeesuksen ja uskoo esim vl-valheen sen sijaan.

        Älkää yrittäkö srk,n poppoo syöttää minulle tuollaista pajunköyttä. Kukaan,-ei kukaan, voi itseänsä puhdistaa, se mitä te uskottelette puhtaaksi omaksitunnoksi, -on puhdasta paatumusta.

        Olette palauttaneet lakiliiton. Uuden liiton aikana on kaikki suljettu synnin alle siksi, että pelastus tulee ainoastaan USKOSTA JEESUKSEEN,!

        SITÄ USKOA EI VOI UUDISTAA JOS HYLKÄÄ JEESUKSEN!

        Jumalan mielen mukainen murhe ja todellinen synnintunto on sitä että tajuaa itse omilla teoillaan aiheuttaneen Vapahtajamme ristinkuoleman!

        Jeesus on verellä pessyt meidät puhtaaksi,-yksi kerta ristillä, josta pääsemme uskolla Jeesukseen osallisiksi!Te olette tehneet Jeesuksesta yhä uudelleen häväistävän uhrieläimen pakanallisessa puhdidtusriitissänne!

        Olen kristitty ja sanoudun jyrkästi irti vl-pakanuudesta!
        Ei löydy konsensusta Kristuksen ja vl-Beliarin välillä!

        "Jumalan mielen mukainen murhe ja todellinen synnintunto on sitä että tajuaa itse omilla teoillaan aiheuttaneen Vapahtajamme ristinkuoleman!"

        Näin sivusta, vaikken teidän uskoanne ymmärräkään, mutta eikö juuri tuon takia ihmiset kadu eli pyytävät niitä syntejä anteeksi, kun tajuavat olevansa syntisiä ja syypäitä Jeesuksen kuolemaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Raamatun opetus on selkeä. Uhri on kertakaikkinen, mutta siitä uhrista vuotaa edelleen priiskoituveri joka puhdistas omantunnon.

        Esim. tässä pari jaetta

        1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hänkin valkeudessa on, niin meillä on osallisuus keskenämme, ja Jesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meitä kaikesta synnistä

        Hebr 10:22 Niin käykäämme hänen tykönsä totisella sydämellä, täydellä uskolla, priiskotetut meidän sydämissämme, (ja päästetyt) pahasta omastatunnosta


        Te epäuskoiset jotenki unohdatte että se uhrieläimen tappaminen ei ollut koko juttu, vaan uhriverellä puhdistaminen kuuluu myös kuvioon.

        Inhottava ajatuskin. Että eläin tapetaan ja muka sen veri pesisi synnit pois. Hei huhuu, eletään vuotta 2022 ja tuollaisia joku pitää vielä tosiasioina. Voi järki hoi!!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan mielen mukainen murhe ja todellinen synnintunto on sitä että tajuaa itse omilla teoillaan aiheuttaneen Vapahtajamme ristinkuoleman!"

        Näin sivusta, vaikken teidän uskoanne ymmärräkään, mutta eikö juuri tuon takia ihmiset kadu eli pyytävät niitä syntejä anteeksi, kun tajuavat olevansa syntisiä ja syypäitä Jeesuksen kuolemaan?

        Ef. 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon ( Jeesukseen) kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Room. 3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
        Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
        Tiit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan mielen mukainen murhe ja todellinen synnintunto on sitä että tajuaa itse omilla teoillaan aiheuttaneen Vapahtajamme ristinkuoleman!"

        Näin sivusta, vaikken teidän uskoanne ymmärräkään, mutta eikö juuri tuon takia ihmiset kadu eli pyytävät niitä syntejä anteeksi, kun tajuavat olevansa syntisiä ja syypäitä Jeesuksen kuolemaan?

        Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Uskon pitää kohdistaa Jeesukseen joka verellään lunasti syntivelkamme ristillä,-yhdellä kertaa silloin. Tuota on vellun mahdoton ymmärtää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Raamatun opetus on selkeä. Uhri on kertakaikkinen, mutta siitä uhrista vuotaa edelleen priiskoituveri joka puhdistas omantunnon.

        Esim. tässä pari jaetta

        1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hänkin valkeudessa on, niin meillä on osallisuus keskenämme, ja Jesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meitä kaikesta synnistä

        Hebr 10:22 Niin käykäämme hänen tykönsä totisella sydämellä, täydellä uskolla, priiskotetut meidän sydämissämme, (ja päästetyt) pahasta omastatunnosta


        Te epäuskoiset jotenki unohdatte että se uhrieläimen tappaminen ei ollut koko juttu, vaan uhriverellä puhdistaminen kuuluu myös kuvioon.

        Voiko julkeampaa Kristuksen herjaa ollakaan kuin se, että nimittää Jeesuksen omia, Häneen uskovia, Hänen verellään lunastamia ihmisiä epäuskoisiksi?

        Hebr10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä.

        10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

        10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Inhottava ajatuskin. Että eläin tapetaan ja muka sen veri pesisi synnit pois. Hei huhuu, eletään vuotta 2022 ja tuollaisia joku pitää vielä tosiasioina. Voi järki hoi!!!!!!

        Huomaa se että vellut ovat tehneet Jeesuksesta uhrieläimensä! Kun eivät ymmärrä että usko Jeesukseen ja kaste Hänen kuolemaansa, antaisi heille ikuisen elämän. Syntejä anteeksiuskomalla, he osoittavat epäuskonsa Jeesukseen ja se epäusko KADOTTAA!

        Epäilevä Tuomas sai nähdä ja koskettaa Jeesuksen parantuneita haavoja, JOTKA EIVÄT VUOTANEET ENÄÄ VERTA!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muista kuitenkin, että katkera sielu ei Jeesukselle kelpaa.

        Sinäkö päätät mitä minä tunnen?
        Onko Totuus sinulle katkeruutta?
        Totuus seerumi, ainakin näyttää olevan karvasta sinulle?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Voiko julkeampaa Kristuksen herjaa ollakaan kuin se, että nimittää Jeesuksen omia, Häneen uskovia, Hänen verellään lunastamia ihmisiä epäuskoisiksi?

        Hebr10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä.

        10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

        10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        "Voiko julkeampaa Kristuksen herjaa ollakaan kuin se, että nimittää Jeesuksen omia, Häneen uskovia, Hänen verellään lunastamia ihmisiä epäuskoisiksi?"

        Voi olla! Vaikkapa se että väittää heissä (Hänessä) olevan Belsebub.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Inhottava ajatuskin. Että eläin tapetaan ja muka sen veri pesisi synnit pois. Hei huhuu, eletään vuotta 2022 ja tuollaisia joku pitää vielä tosiasioina. Voi järki hoi!!!!!!

        Eläinuhrit kuuluivat vanhaan liittoon, ja Jeesuksen uhrikuoleman kautta ne jäivät pois,-paitsi velluilta, jotka alentavat Vapahtajamme uhrieläimeksi.

        Hebr.10:10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikki
        10:11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa
        10:12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
        10:13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Huomaa se että vellut ovat tehneet Jeesuksesta uhrieläimensä! Kun eivät ymmärrä että usko Jeesukseen ja kaste Hänen kuolemaansa, antaisi heille ikuisen elämän. Syntejä anteeksiuskomalla, he osoittavat epäuskonsa Jeesukseen ja se epäusko KADOTTAA!

        Epäilevä Tuomas sai nähdä ja koskettaa Jeesuksen parantuneita haavoja, JOTKA EIVÄT VUOTANEET ENÄÄ VERTA!

        Tässä se ristin hulluus onkin.

        1 Kor 2:2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

        Hebr 13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä ulos leiristä, kantain hänen pilkkaansa.

        Room 6:6 Tietäen sen, että meidän vanha ihminen on ristiinnaulittu hänen kanssansa, että synnin ruumis pitää turmeltaman, ettemme tästedes syntiä palvelisi.


        Katsos Saalem, se "etäältä uskominen" on sitä että ei tahdo omaa lihaa lyödä ristille häijyin himoin kera. Ristille pitäis mennä, nimenomaan koska siellä vuotaa sovintoveri vielä tänään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Huomaa se että vellut ovat tehneet Jeesuksesta uhrieläimensä! Kun eivät ymmärrä että usko Jeesukseen ja kaste Hänen kuolemaansa, antaisi heille ikuisen elämän. Syntejä anteeksiuskomalla, he osoittavat epäuskonsa Jeesukseen ja se epäusko KADOTTAA!

        Epäilevä Tuomas sai nähdä ja koskettaa Jeesuksen parantuneita haavoja, JOTKA EIVÄT VUOTANEET ENÄÄ VERTA!

        Iteppä sie nuita verijuttuja kirjottelet. Et oo parempi ku vellut ollenkaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sinäkö päätät mitä minä tunnen?
        Onko Totuus sinulle katkeruutta?
        Totuus seerumi, ainakin näyttää olevan karvasta sinulle?

        Sulla on oma totuutes, mutta iso katkeruus näköjään. Mitähän ne vellut sulle teki.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Voiko julkeampaa Kristuksen herjaa ollakaan kuin se, että nimittää Jeesuksen omia, Häneen uskovia, Hänen verellään lunastamia ihmisiä epäuskoisiksi?

        Hebr10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä.

        10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

        10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        -Voiko julkeampaa Kristuksen herjaa ollakaan kuin se, että nimittää Jeesuksen omia, Häneen uskovia, Hänen verellään lunastamia ihmisiä epäuskoisiksi?---

        Ei poikkea mitenkään sinun kirjoituksista. Aivan samalla tavalla vanhoillislestadiolaiset uskovat olevansa Kristuksen omia ja sinä pilkkaat heitä . Aivan samalla tavalla sinä herjaat Kristusta mutta oikeutat sen itsellesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on oma totuutes, mutta iso katkeruus näköjään. Mitähän ne vellut sulle teki.

        Jos ajatellaan ns lapsuus lapsuutta, niin minulla oli hyvä ja turvallinen vl-koti, suorastaan idylli. Sitä ne vellut tekivät minulle.
        Voisin luetella monta monelle tuttua puhujaa, joihin pääsin tutustumaan henkilökohtaisesti.

        Ei ole minun totuutta, on vain Jumalan asettama kirous silmillänne ettette voi käsittää totuutta Kristuksessa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        -Voiko julkeampaa Kristuksen herjaa ollakaan kuin se, että nimittää Jeesuksen omia, Häneen uskovia, Hänen verellään lunastamia ihmisiä epäuskoisiksi?---

        Ei poikkea mitenkään sinun kirjoituksista. Aivan samalla tavalla vanhoillislestadiolaiset uskovat olevansa Kristuksen omia ja sinä pilkkaat heitä . Aivan samalla tavalla sinä herjaat Kristusta mutta oikeutat sen itsellesi.

        Ns aikuisten oikeasti: varmasti tiedät että kirjoitit väärän todistuksen minusta.? Mutta silti valehtelit, !

        Test yourself:

        Annapa arvio itsestäsi, miten se niin kuin omasta mielestäsi meni?


      • Anonyymi kirjoitti:

        -Voiko julkeampaa Kristuksen herjaa ollakaan kuin se, että nimittää Jeesuksen omia, Häneen uskovia, Hänen verellään lunastamia ihmisiä epäuskoisiksi?---

        Ei poikkea mitenkään sinun kirjoituksista. Aivan samalla tavalla vanhoillislestadiolaiset uskovat olevansa Kristuksen omia ja sinä pilkkaat heitä . Aivan samalla tavalla sinä herjaat Kristusta mutta oikeutat sen itsellesi.

        Se on welluilta vain sana helinää ja marginaalista, Hehän ovat muka Jumalan lapsia, eivätkä tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi Messiaaksi?

        On naurettava väittää, että vellu on Kristuksen omia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä se ristin hulluus onkin.

        1 Kor 2:2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

        Hebr 13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä ulos leiristä, kantain hänen pilkkaansa.

        Room 6:6 Tietäen sen, että meidän vanha ihminen on ristiinnaulittu hänen kanssansa, että synnin ruumis pitää turmeltaman, ettemme tästedes syntiä palvelisi.


        Katsos Saalem, se "etäältä uskominen" on sitä että ei tahdo omaa lihaa lyödä ristille häijyin himoin kera. Ristille pitäis mennä, nimenomaan koska siellä vuotaa sovintoveri vielä tänään.

        Jeesuksen Veri on tuonut jo lunastuksen-ja sovituksen synneistämme.
        Uskolla Jeesukseen voimme vastaanottaa tuon suunnattoman suuren rakkauden osoituksen ja armon.

        Raamatun mukaa Sovintoveri ei enää vuoda, mutta sen tuoma siunaus ja pelastus on yhä tarjolla heille, jotka uskovat Jeesukseen ja Hänen herrauteensa!

        Miksi haluat yhä vuodattaa Vapahtajamm verta?

        Oletko Paholainen?

        Joh 3:16
        Ja niin Jumala rakasti maailmaa että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi . . .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä se ristin hulluus onkin.

        1 Kor 2:2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

        Hebr 13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä ulos leiristä, kantain hänen pilkkaansa.

        Room 6:6 Tietäen sen, että meidän vanha ihminen on ristiinnaulittu hänen kanssansa, että synnin ruumis pitää turmeltaman, ettemme tästedes syntiä palvelisi.


        Katsos Saalem, se "etäältä uskominen" on sitä että ei tahdo omaa lihaa lyödä ristille häijyin himoin kera. Ristille pitäis mennä, nimenomaan koska siellä vuotaa sovintoveri vielä tänään.

        Väite etäältä uskomisesta on räikeä valhe. Minulla on Kristus sydämessäni. Eikä minulla ole mitään etäsydäntä.

        Mutta onko sinulla sydäntä ollenkaan? Onko sydämesi kiveä?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos ajatellaan ns lapsuus lapsuutta, niin minulla oli hyvä ja turvallinen vl-koti, suorastaan idylli. Sitä ne vellut tekivät minulle.
        Voisin luetella monta monelle tuttua puhujaa, joihin pääsin tutustumaan henkilökohtaisesti.

        Ei ole minun totuutta, on vain Jumalan asettama kirous silmillänne ettette voi käsittää totuutta Kristuksessa!

        Miksi täällä änkytät? Kun tiedät tekijät, niin hoida katkeruutesi heidän kanssaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Väite etäältä uskomisesta on räikeä valhe. Minulla on Kristus sydämessäni. Eikä minulla ole mitään etäsydäntä.

        Mutta onko sinulla sydäntä ollenkaan? Onko sydämesi kiveä?

        Kirjoittelet niin kummallisia asioita, että eipä noihin ole uskomista.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Se on welluilta vain sana helinää ja marginaalista, Hehän ovat muka Jumalan lapsia, eivätkä tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi Messiaaksi?

        On naurettava väittää, että vellu on Kristuksen omia?

        Naurettavaa ja rienaavaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi täällä änkytät? Kun tiedät tekijät, niin hoida katkeruutesi heidän kanssaan.

        Minusta tuntuu että kylpyhuoneen peilistäsi löytyy katkera. Käypä kurkkaamassa?

        En kai minä änkytä?

        Sinäkin satutit itsesi Loukkauskiveen, siksi itket!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelet niin kummallisia asioita, että eipä noihin ole uskomista.

        Pinnasänky kirjoittaa samasta totuudesta,, mutta etpä usko häntäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelet niin kummallisia asioita, että eipä noihin ole uskomista.

        Roomalaiskirje:
        8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Joka on ikänsä kuunnellut vain vl-saarnoja, hänelle on Jeesuksen rakkaus "kummallinen asia",Jeesus ei vaadi sinlta mitään, jos uskot Häneen!

        Velluus on taikauskoa ja taikauskoiset ihmiset elävät aina pelossa!

        Kun uskot Jeesuksen, olet vapaa,-olet vapaa julmimmankn vl-hoitomiehen pelosta. Mitkään pahuuden voimat eivät voi riistää sinulta sitä voittopalkintoa jonka Jeesus kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan sinulle hankki. Itse et syntejäsi voi pois panna,-Jeesus teki jo kaiken puolestasi. Uskolla Jeesukseen pääset osalliseksi siitä armosta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Roomalaiskirje:
        8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Joka on ikänsä kuunnellut vain vl-saarnoja, hänelle on Jeesuksen rakkaus "kummallinen asia",Jeesus ei vaadi sinlta mitään, jos uskot Häneen!

        Velluus on taikauskoa ja taikauskoiset ihmiset elävät aina pelossa!

        Kun uskot Jeesuksen, olet vapaa,-olet vapaa julmimmankn vl-hoitomiehen pelosta. Mitkään pahuuden voimat eivät voi riistää sinulta sitä voittopalkintoa jonka Jeesus kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan sinulle hankki. Itse et syntejäsi voi pois panna,-Jeesus teki jo kaiken puolestasi. Uskolla Jeesukseen pääset osalliseksi siitä armosta.

        Olet aivan väärä ihminen haukkumaan toisia taikauskosta. Itselläsikin höpöjutut aivan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet aivan väärä ihminen haukkumaan toisia taikauskosta. Itselläsikin höpöjutut aivan.

        Höpöjuttuja usko Jeesukseen niille, jotka kadotukseen joutuvat.

        Kautta-aikain Jumala on joutunut käyttämään "vääriä" ihmisiä sanomansa julistamiseen kun "oikeat"ovat laistaneet velvollisuutensa.

        Jeesuksen syntymänkin enkelit joutuivat ilmoittamaan halveksituille paimenille, kun kukaan muu ei odottanut Häntä. Aikansa lestadiolaiset-fariseukset laskivat vain rahojaan ja ajattelivat uraputkeaan ajan merkkien tarkkailun sijaan.

        1.Kor
        1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,

        1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

        1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Höpöjuttuja usko Jeesukseen niille, jotka kadotukseen joutuvat.

        Kautta-aikain Jumala on joutunut käyttämään "vääriä" ihmisiä sanomansa julistamiseen kun "oikeat"ovat laistaneet velvollisuutensa.

        Jeesuksen syntymänkin enkelit joutuivat ilmoittamaan halveksituille paimenille, kun kukaan muu ei odottanut Häntä. Aikansa lestadiolaiset-fariseukset laskivat vain rahojaan ja ajattelivat uraputkeaan ajan merkkien tarkkailun sijaan.

        1.Kor
        1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,

        1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

        1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,

        Mieluumin kadotus kuin kaltaisesi kanssa mihinkään. Olet niin katkeruutta täynmä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Pinnasänky kirjoittaa samasta totuudesta,, mutta etpä usko häntäkään.

        Kaikki jo tietää, kuka on kuka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki jo tietää, kuka on kuka.

        Tai sitten vapareilla on vaan samanlainen tapa kirjoittaa kirjoitusvirheineen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Voiko julkeampaa Kristuksen herjaa ollakaan kuin se, että nimittää Jeesuksen omia, Häneen uskovia, Hänen verellään lunastamia ihmisiä epäuskoisiksi?

        Hebr10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä.

        10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

        10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        Ei voi olla enää julkeampaa herjausta kuin mitä Saaleminpastori harjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla enää julkeampaa herjausta kuin mitä Saaleminpastori harjoittaa.

        Häpäisee jatkuvasti Jeesuksen opetusta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesuksen Veri on tuonut jo lunastuksen-ja sovituksen synneistämme.
        Uskolla Jeesukseen voimme vastaanottaa tuon suunnattoman suuren rakkauden osoituksen ja armon.

        Raamatun mukaa Sovintoveri ei enää vuoda, mutta sen tuoma siunaus ja pelastus on yhä tarjolla heille, jotka uskovat Jeesukseen ja Hänen herrauteensa!

        Miksi haluat yhä vuodattaa Vapahtajamm verta?

        Oletko Paholainen?

        Joh 3:16
        Ja niin Jumala rakasti maailmaa että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi . . .

        Saalemissa vaikuttaa komiyhteinen pahuus: saalermikko,pinna ja piru.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemissa vaikuttaa komiyhteinen pahuus: saalermikko,pinna ja piru.

        Olit vaatimaton, kun laitoit itsesi listan viimeiseksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten vapareilla on vaan samanlainen tapa kirjoittaa kirjoitusvirheineen.

        Yhäkö luultavasti kempeleläiset epäilevät minua nimimerkki Pinnasängyksi?

        Lukekaa joskus Raamattua, niin ymmärrätte miksi julistan pinnan kanssa totuutta yhtäpitävästi, niin että luulette meitä samaksi Henkilöksi. Luulette Kristuksen ääntä ja Pinnan ääneksi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olit vaatimaton, kun laitoit itsesi listan viimeiseksi

        Säälimikko on 5-vuotiaan tasolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Säälimikko on 5-vuotiaan tasolla.

        Matt. 18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Kukahan täällä katkera on?


    • Anonyymi

      1 Piet 1:2. ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.

      Hebr 12:22. vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, ...... 24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.

      Te epäuskoiset ette ole tulleet vihmontaveren tykö, mutta pysyttelette etäällä.

      • Vain uskolla Jeesukseen pääsee tuosta puhdistuksesta osalliseksi. Jos uskot vl-valhesynninpäästöön, et usko Jeesukseen.

        Joh. 16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion.
        16:9 synnin, koska he eivät usko minuun;

        Kun nimittelet Jeesukseen uskovia epäuskoisiksi, et tajua oikeaa uskoa ollenkaan. Olet taikauskoinen hörhö!


        Usko joka ei kohdistu Jeesukseen, on aina taikauskoa!


    • Joku kysyi ilmeisesti veljen poistattamassa kysymyksessä että mikä on vihmontaveri.

      2.Mooseksen kirja:
      24:1 Ja hän sanoi Moosekselle: "Nouse Herran tykö, sinä ja Aaron, Naadab ja Abihu ynnä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta; ja kumartukaa ja rukoilkaa taampana.

      24:2 Mooses yksinään lähestyköön Herraa; muut älkööt lähestykö, ja kansa älköön nousko sinne hänen kanssansa."
      24:3 Ja Mooses tuli ja kertoi kansalle kaikki Herran sanat ja kaikki hänen säädöksensä. Niin koko kansa vastasi yhteen ääneen ja sanoi: "Kaiken, mitä Herra on puhunut, me teemme."

      24:4 Sitten Mooses kirjoitti kaikki Herran sanat. Ja hän nousi varhain seuraavana aamuna ja rakensi alttarin vuoren juurelle sekä pystytti kaksitoista patsasta Israelin kahdentoista sukukunnan mukaan.

      24:5 Ja hän lähetti israelilaisten joukosta nuoria miehiä uhraamaan polttouhreja ja teurastamaan härkiä yhteysuhriksi Herralle
      24:6 Ja Mooses otti verestä puolet ja pani uhrimaljoihin, ja toisen puolen hän vihmoi alttarille.

      24:7 Ja hän otti liiton kirjan ja luki sen kansan kuullen. Ja he sanoivat: "Kaikkea, mitä Herra on puhunut, me noudatamme ja tottelemme."
      24:8 Niin Mooses otti veren ja vihmoi sitä kansan päälle ja sanoi: "Katso, tämä on sen liiton veri, jonka Herra on tehnyt teidän kanssanne kaikkien näiden.

      Tuo vihmontaveren oli kuvaus tulevasta Jeesuksen antamasta iankaikkisesta veriuhrista. Eläinten veri ei ilman tulevaa Jeesuksen veriuhria olisi ottanut ihmisten syntejä pois. Jos Jeesus ei olisi uhrannut vertaan, niin vanhan liitonkin aikainen usko olisi rauennut tyhjiin.

      • Kun iankaikkinen verihri on nyt annettu, Mooseksen aikainen vanhan liiton verihraus on lopetettu, siitä näkyvänä merkkinä oli Jerusalemin temppelin kaikkeinpyhimmän väliverhon repeytyminen Jeesuksen kuolinhetkenä.

        Jeesuksen veri tuo pelastuksen, uskon kautta Häneen-Jeesukseen!

        Jos uskot syntejäsi anteeksi jonkun vl-valheapostolin kautta.

        Esität silloin EPÄUSKOSI JEESUKSEEN!

        Se on kadottava synti! Sitä et saa anteeksi!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kun iankaikkinen verihri on nyt annettu, Mooseksen aikainen vanhan liiton verihraus on lopetettu, siitä näkyvänä merkkinä oli Jerusalemin temppelin kaikkeinpyhimmän väliverhon repeytyminen Jeesuksen kuolinhetkenä.

        Jeesuksen veri tuo pelastuksen, uskon kautta Häneen-Jeesukseen!

        Jos uskot syntejäsi anteeksi jonkun vl-valheapostolin kautta.

        Esität silloin EPÄUSKOSI JEESUKSEEN!

        Se on kadottava synti! Sitä et saa anteeksi!

        Kummallisia vittauksia liittyy uskomiseen "Jeesuksen veri tuo pelastuksen". Tarpeeksi abstraktia, ettei kukaan voi varmana järjellä ajatella. Siitä on sitten hyvä riidellä. Aivan kummaa touhua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummallisia vittauksia liittyy uskomiseen "Jeesuksen veri tuo pelastuksen". Tarpeeksi abstraktia, ettei kukaan voi varmana järjellä ajatella. Siitä on sitten hyvä riidellä. Aivan kummaa touhua.

        Luuk.11:9 Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle
        avataan.

        Jos koet ettei järkesi riitä, niin voit anoa sitä lisää!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Luuk.11:9 Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle
        avataan.

        Jos koet ettei järkesi riitä, niin voit anoa sitä lisää!

        Koenpa juuri, ettei järkeni riitä tuohon höpötykseen. Lentää yli korkealta. Syntejä pestään verellä ja karitsan häissä vieraillaan. Ja mitäpä muuta. Ja vain löysiä lupauksia pelastumisesta, mutta kun lupaajaakaan ei ole näkynyt lupauksista huolimatta. Eli tyhjää aivan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koenpa juuri, ettei järkeni riitä tuohon höpötykseen. Lentää yli korkealta. Syntejä pestään verellä ja karitsan häissä vieraillaan. Ja mitäpä muuta. Ja vain löysiä lupauksia pelastumisesta, mutta kun lupaajaakaan ei ole näkynyt lupauksista huolimatta. Eli tyhjää aivan.

        Jos kokemuksesi perustuu vl-uskoon ja olet käynyt vl-seuroissa, niin muuhun lopputulokseen ei voi päätyäkään, miten olet asiat kokenut.

        Jeesukseen tuloon liittyen laitan muutaman Raaatunkohdan:

        Matt. 24:48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
        Saarn. 8:11 Milloin pahan teon tuomio ei tule pian, saavat ihmislapset rohkeutta tehdä pahaa,
        Hab. 2:3 Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy
        Hebr. 10:37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
        2Piet. 3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.


    • Anonyymi

      Nostetaanpa muistutukseksi.

    • Anonyymi

      Kirje heprealaisille 12
      [1] Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme,

      Ei synnin ja kuorman pois paneminen tarkoita että kristitty muuttuisi missään mielessä puhtaamaksi olemukseltaan, mutta synti orjuttaa ja vie maailmaan jos sitä ei priiskoitusverellä pese pois.

      Paavali

      Apostolien teot 24
      [16] Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

      • Oireellista on, ettet maininnut sanaakaan Jeesuksesta, joka on meille KRISTITYILLE kaikki.

        Jeesus on Tie-,Totuus-, ja Elämä

        Jumala on sovittanut Jeesuksen ristinkuoleman,-veren kautta meidät itsensä kanssa. Siinä on lunastus ja sovitus.

        Jeesus kantoi mukanaan syntimme ristille ja kun synti on kuolema ja tuo kuoleman, niin Jeesus teki sen puolestamme.

        Ylösnousemuksellaan Jeesus voitti synnin, kuoleman ja perkeleen vallan. Siitä lahjavanhurskaudesta pääsemme osallisiksi Uskomalla Jeesukseen ja ottamalla kasteen.
        PYHÄ Henki ei tule koskaan ihmiseen vellujen uskottelemalla tavalla, ennen uskoa Jeesukseen!

        Vellut yrittävät ns peppu edellä puuhun.


      • Jeesuksen tuoma voitto synnistä on lopullinen voitto, eikä vellujen taikauskoinen, huumeen kaltainen tuoretuote, jonka parasta ennen päiväys loppuu perävalojen kadottua rauhanrynnistyksen pihalta.


    • Anonyymi

      Te "kristityt" puhutte kyllä ja rakastatte (emotionaalisessa mielessä) Jeesusta. Mutta te ette usko että Hän saarnaa maan päällä syntejä anteeksi.


      Jaak 1:14. Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;

      15. kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.

      16. Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
      ::::
      21. Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

      • Anonyymi

        Te olette nyt puhtaat, sen sanan tähden, jonka minä teille puhuin.


      • Vääristelet tahallaan asioita.

        KRISTITTY USKOO JEESUKSEEN! !!

        Teillä velluilla usko on taikauskoista spiritualismia, joka herjaa Vapahtajamme veriuhria!

        Room 10.
        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Te olette nyt puhtaat, sen sanan tähden, jonka minä teille puhuin.

        Ap. t. 10:43

        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen (Jeesus), saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        Ap. t. 26:18

        avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun (Jeesus) synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        1. Joh. 1:9

        Jos me tunnustamme syntimme, on hän (Jeesus) uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Sanon kuin Kekkonen aikoinaan: Tämän pitäisi olla selvää tekstiä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Te olette nyt puhtaat, sen sanan tähden, jonka minä teille puhuin.

        Otetaanpas vähän kontekstia.

        Johannes 15
        1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat


    • Anonyymi

      En vääristele. Uskon että Häneen ei voi uskoa ellei kuule Hänen ääntään. Hän ei ole menneisyydessä tai kirjoituksissa vaan täällä valtakunnassaan.

      • Niin, en voi taistella nytkään Jumalan voimaa vastaan ja Sen Voiman kohtaan nyt sinussa-kin. Se Voima on peite, joka kirouksena asetetaan jokaisen silmille, joka ei ota vastaan Herralta annettua Rakkautta Totuuteen.

        2.Tim. 4
        3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niin, en voi taistella nytkään Jumalan voimaa vastaan ja Sen Voiman kohtaan nyt sinussa-kin. Se Voima on peite, joka kirouksena asetetaan jokaisen silmille, joka ei ota vastaan Herralta annettua Rakkautta Totuuteen.

        2.Tim. 4
        3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

        Tämä ei tarkoita että vihaisin sinua, mutta enempää en saa- ja voi ,kuin kertoa totuuden.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niin, en voi taistella nytkään Jumalan voimaa vastaan ja Sen Voiman kohtaan nyt sinussa-kin. Se Voima on peite, joka kirouksena asetetaan jokaisen silmille, joka ei ota vastaan Herralta annettua Rakkautta Totuuteen.

        2.Tim. 4
        3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

        Sinähän nimenomaan puolustat juuri tuota monioppisuutta. On yksi lammaslauma. Muut ovat hakeutuneet sellaisten opettajien seuraan jossa on lihalle ja verelle sopiva usko. Mistä luulit johtuvan että kirjoa on niin valtavasti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän nimenomaan puolustat juuri tuota monioppisuutta. On yksi lammaslauma. Muut ovat hakeutuneet sellaisten opettajien seuraan jossa on lihalle ja verelle sopiva usko. Mistä luulit johtuvan että kirjoa on niin valtavasti?

        Jeesus on Herra, jolle on annettu kaikki valta niin taivaassa kuin maan päällä!

        Uskon Jeesukseen! Mitä monioppisuutta siinä on?

        Vl-uskovaista hiertää se, että Jeesukseen uskoo niin paljon ihmisiä, vellun mielestä aivan liian moni. Vellu on pahansuopa ja kade, hän ei soisi pelastusta kuin itselle ja lahkolaisilleen. Lahkolaisilleen JOTKA EIVÄT USKO JEESUKSEEN, vaan uskovat omaan uskoonsa ja toisiinsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän nimenomaan puolustat juuri tuota monioppisuutta. On yksi lammaslauma. Muut ovat hakeutuneet sellaisten opettajien seuraan jossa on lihalle ja verelle sopiva usko. Mistä luulit johtuvan että kirjoa on niin valtavasti?

        Mitä mieltä olet tästä?
        Joh. 10
        14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän nimenomaan puolustat juuri tuota monioppisuutta. On yksi lammaslauma. Muut ovat hakeutuneet sellaisten opettajien seuraan jossa on lihalle ja verelle sopiva usko. Mistä luulit johtuvan että kirjoa on niin valtavasti?

        Hajaannus tulee syyttäjän/panettelijan hebr. Satanin toimesta.

        Paholaisen kreikankielinen erisnimi Diabolos merkitsee sananmukaisesti erilleen heittäjää, kahtia jakajaa, hajottajaa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesus on Herra, jolle on annettu kaikki valta niin taivaassa kuin maan päällä!

        Uskon Jeesukseen! Mitä monioppisuutta siinä on?

        Vl-uskovaista hiertää se, että Jeesukseen uskoo niin paljon ihmisiä, vellun mielestä aivan liian moni. Vellu on pahansuopa ja kade, hän ei soisi pelastusta kuin itselle ja lahkolaisilleen. Lahkolaisilleen JOTKA EIVÄT USKO JEESUKSEEN, vaan uskovat omaan uskoonsa ja toisiinsa.

        Ai että mitä monioppisuutta...sulla on oma Jeesus. Metodisteilla oma, Narvalaisilla oma ja kuitenkin muka samaa Jeesusta seurataan.

        Kyllä. Inhimillisestä näkökulmasta katsottuna ne mitkä Jumalan Hengen (=elävä seurakunta) ovat on hulluutta. Hakomaja yrttitarhassa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mitä mieltä olet tästä?
        Joh. 10
        14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Ajattelen että ne muut ovat pakanoista valitut.

        "On oleva yksi lauma ja yksi paimen" ei mielestäni viittaa lopulliseen päämäärään taivaassa, että vasta siellä ollaan yksi joukko.

        Mites itse ymmärrät kohdan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai että mitä monioppisuutta...sulla on oma Jeesus. Metodisteilla oma, Narvalaisilla oma ja kuitenkin muka samaa Jeesusta seurataan.

        Kyllä. Inhimillisestä näkökulmasta katsottuna ne mitkä Jumalan Hengen (=elävä seurakunta) ovat on hulluutta. Hakomaja yrttitarhassa.

        Huomaatko että projisoit minuun omia tuntemuksiasi?
        En minä voi mustasukkaisesti omia Jeesusta itselleni . Tuskinpa nuo mainitsemiesi seurakuntien ihmisetkään haluavat tehdä niin.

        Sinä katsot koko ajan ihmisiin, kun katseen kohteena pitäisi olla Jeesus.

        Samoin katsot ihmiseen, kun katsot kapiseen vl-susilaumaan, jotka ovat vetäneet lampaantaljan naamiokseen.

        Mikä sinun seurakuntaruumiisi pää on?
        Mihin viinipuuhun olet oksastettu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen että ne muut ovat pakanoista valitut.

        "On oleva yksi lauma ja yksi paimen" ei mielestäni viittaa lopulliseen päämäärään taivaassa, että vasta siellä ollaan yksi joukko.

        Mites itse ymmärrät kohdan?

        Sinäkin olet pakana, tiesithän sen?

        Joh 6.
        44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Ei vedä vl-puhuja, vaan Isä, joka on Jeesus, "sillä Isä ja Minä olemme yhtä.

        Vl-puhuja vetää sinua pois Jeesuksesta.

        Vastaus kysymykseesi: Jeesuksen lampaita voi olla missä vain, mutta voiko olla vl-uskossa, jossa Jeesus ei ole Herra? Vl-uskossa jossa Jeesus on tehty Jumalan mölöpojaksi,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen että ne muut ovat pakanoista valitut.

        "On oleva yksi lauma ja yksi paimen" ei mielestäni viittaa lopulliseen päämäärään taivaassa, että vasta siellä ollaan yksi joukko.

        Mites itse ymmärrät kohdan?

        En voi tietää oletko oikeasti vl, mutta osaat hyvin vl-fraseolologian.
        Keskustelin asiallisesti ja maltillisesti, kiitos siitä. Kunpa minäkin pystyisin samaan.

        Hyvää yötä ja Jeesus myötä ( ei piskuinen lauma)


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En voi tietää oletko oikeasti vl, mutta osaat hyvin vl-fraseolologian.
        Keskustelin asiallisesti ja maltillisesti, kiitos siitä. Kunpa minäkin pystyisin samaan.

        Hyvää yötä ja Jeesus myötä ( ei piskuinen lauma)

        Siis keskustelit


    • Anonyymi

      Huomenta!

      1. Juu, olen VL ja pakanakansasta temmattu kekäle

      2. Totta. Ei luonnollinen silmä voi nähdä muuta kuin ihmisen. Itse Kristus näkyi, kuten evankeliumit todistaa, syntisenä ihmisenä ihmiselle joka ei ole uudestisyntynyt näkemään Jumalan valtakuntaa uskon silmin.

      3. On oleva yksi lauma ja yksi paimen jonka ääntä lampaat kuulevat. (Jolla korva on kuulkoon mitä Henki puhuu seurakunnille). Sun käsitys asiasta - "Jeesuksen lampaita on siellä täällä, mutta tuskin Vl laumassa" 😊

      4. Kristus on seurakunnan pää. Konformismi ja yksimielisyys (ne hoidetaan ulos jotka ei taivu tähän) johtuu nimenomaan siitä että on vain yksi seurakunnan pää joka puhuu. Lampaat kuulevat tuon äänen. Niin kauan kun silmät ja korvat on auki. Tiedät varmaan itse miten noitten aistien käy kun synti tulee rakkaaksi. Vääriä Kristuksia on maailma täynnä..jokaiselle löytyy sopiva.

      • Jälleen oireellista on, ettet pysty käyttämään nimeä Jeesus, vaan arvonimeä Kristus, joka tarkoittaa kreikaksi voideltua. Se tulee taas hebreasta, joka niinikään tarkoittaa voideltua.

        Seuraava tarkentava kysymys sinulle olisikin, että kuka sinulle on Kristus?

        Ja siitä seuraava kysymys on että onko Jeesus sinulle Herra?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jälleen oireellista on, ettet pysty käyttämään nimeä Jeesus, vaan arvonimeä Kristus, joka tarkoittaa kreikaksi voideltua. Se tulee taas hebreasta, joka niinikään tarkoittaa voideltua.

        Seuraava tarkentava kysymys sinulle olisikin, että kuka sinulle on Kristus?

        Ja siitä seuraava kysymys on että onko Jeesus sinulle Herra?

        1.kor. 12
        3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Pyhä Henki ei kulje taikamantrana ihmiseltä toiselle, vaan tulee uskosta Jeesukseen ja uskovien kasteesta.

        Siksipä vl-oppi onkin vaarallista spiritualismia, koska siinä kuljetaan "henki edellä".

        Hedelmistä vl-puukin tunnetaan ja sen hengen hedelmistä mitä spiritualismi tuo.


      • Mikä on lumonnut vl-lampaat, etteivät he kuule Paimenensa ääntä?

        .Joh. 16
        7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;

        Jos vl-laumassa on vielä joku joka uskoo Jeesuksen, niin hänen täytyy olla visusti hiljaa asiasta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jälleen oireellista on, ettet pysty käyttämään nimeä Jeesus, vaan arvonimeä Kristus, joka tarkoittaa kreikaksi voideltua. Se tulee taas hebreasta, joka niinikään tarkoittaa voideltua.

        Seuraava tarkentava kysymys sinulle olisikin, että kuka sinulle on Kristus?

        Ja siitä seuraava kysymys on että onko Jeesus sinulle Herra?

        Kuka on Jeesus?

        Matt 25:40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        Miten Jeesusta seurataan ja palvellaan?


        Joh 13:8. Pietari sanoi hänelle: Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani. Jeesus vastasi hänelle: Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani.

        12. Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?

        14. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.

        15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.


        Autuaan ihmisen varmin tuntomerkki.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jälleen oireellista on, ettet pysty käyttämään nimeä Jeesus, vaan arvonimeä Kristus, joka tarkoittaa kreikaksi voideltua. Se tulee taas hebreasta, joka niinikään tarkoittaa voideltua.

        Seuraava tarkentava kysymys sinulle olisikin, että kuka sinulle on Kristus?

        Ja siitä seuraava kysymys on että onko Jeesus sinulle Herra?

        On Herra. Vaikka hän esintyy alennetussa tilassa ja puhuu "vähimpäin veljiensä" suulla tiedän että menetän osuuteni Häneen jos hylkään uskovaisten joukon ja lähden seuramaan mielikuvitus-Jeesusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on Jeesus?

        Matt 25:40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        Miten Jeesusta seurataan ja palvellaan?


        Joh 13:8. Pietari sanoi hänelle: Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani. Jeesus vastasi hänelle: Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani.

        12. Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?

        14. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.

        15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.


        Autuaan ihmisen varmin tuntomerkki.

        Miksi kysyt selviä asioita Raamatusta, vaikuttaa, että luvut ovat pahasti kesksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On Herra. Vaikka hän esintyy alennetussa tilassa ja puhuu "vähimpäin veljiensä" suulla tiedän että menetän osuuteni Häneen jos hylkään uskovaisten joukon ja lähden seuramaan mielikuvitus-Jeesusta.

        Olet niin raatorehellinen etten voi kuin ihailla sinua. Voisit olla jopa trolli. Olet siis rehellinen harhassasi.

        Vaikuttaako Jeesus jotenkin alennetulta tässä?

        Matt 28.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olet niin raatorehellinen etten voi kuin ihailla sinua. Voisit olla jopa trolli. Olet siis rehellinen harhassasi.

        Vaikuttaako Jeesus jotenkin alennetulta tässä?

        Matt 28.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

        Ei vaikuta. Mutta Hän ei enää toimittanut saarnavirkaa. Kukaan ei ole uudestisyntynyt uskomalla kirkastettuun Jeesukseen. Hän ei saarnaa taivaasta mutta alennetussa tilassa maan päällä. Ja pesee uskovaisten jalkoja.

        4:2 Sillä te tuntekaat Jumalan Henki, että jokainen henki, joka tunnustaa Jesuksen Kristuksen lihaan tulleen, se on Jumalasta

        Tuossa on Taivaan valtakunnan salaisuus ilmaistu. Se on totta tänäänkin että Jeesus, elämän Sanana ja leipänä on edelleen lihassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaikuta. Mutta Hän ei enää toimittanut saarnavirkaa. Kukaan ei ole uudestisyntynyt uskomalla kirkastettuun Jeesukseen. Hän ei saarnaa taivaasta mutta alennetussa tilassa maan päällä. Ja pesee uskovaisten jalkoja.

        4:2 Sillä te tuntekaat Jumalan Henki, että jokainen henki, joka tunnustaa Jesuksen Kristuksen lihaan tulleen, se on Jumalasta

        Tuossa on Taivaan valtakunnan salaisuus ilmaistu. Se on totta tänäänkin että Jeesus, elämän Sanana ja leipänä on edelleen lihassa.

        Väität että tuo "liha" on vl-uskovainen?

        Tunsin erään saatanan täydellisesti possessoiman miehen, hänellä oli Suomeksi ilmaisua käyttäen täysi riivaustila. Hän käytti samaa valhetta kuin sinä nyt ja vellut yleensäkin.

        Lihaan tulo oikeasti tarkoitti Jeesuksen syntymää ja"Sana" tarkoittaa Jeesusta.

        Joh. 1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaikuta. Mutta Hän ei enää toimittanut saarnavirkaa. Kukaan ei ole uudestisyntynyt uskomalla kirkastettuun Jeesukseen. Hän ei saarnaa taivaasta mutta alennetussa tilassa maan päällä. Ja pesee uskovaisten jalkoja.

        4:2 Sillä te tuntekaat Jumalan Henki, että jokainen henki, joka tunnustaa Jesuksen Kristuksen lihaan tulleen, se on Jumalasta

        Tuossa on Taivaan valtakunnan salaisuus ilmaistu. Se on totta tänäänkin että Jeesus, elämän Sanana ja leipänä on edelleen lihassa.

        ####Mutta Hän ei enää toimittanut saarnavirkaa. Kukaan ei ole uudestisyntynyt uskomalla kirkastettuun Jeesukseen. Hän ei saarnaa taivaasta mutta alennetussa tilassa maan päällä. Ja pesee uskovaisten jalkoja.####

        Tuo on absoluuttisesti valhetta. Jos niin olisi kuin vellut väittää, niin vl-uskovia seuraisi voimakkaat tunnusmerkit, armolahjat, josta jokainen voisi nähdä Jumalan voiman.

        Vellujen ainoa näkyvä "armolahja" on valehtelu, josta jokainen vähänkään tolkuissaan oleva voi nähdä ,että valheen isä on itse paholainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ####Mutta Hän ei enää toimittanut saarnavirkaa. Kukaan ei ole uudestisyntynyt uskomalla kirkastettuun Jeesukseen. Hän ei saarnaa taivaasta mutta alennetussa tilassa maan päällä. Ja pesee uskovaisten jalkoja.####

        Tuo on absoluuttisesti valhetta. Jos niin olisi kuin vellut väittää, niin vl-uskovia seuraisi voimakkaat tunnusmerkit, armolahjat, josta jokainen voisi nähdä Jumalan voiman.

        Vellujen ainoa näkyvä "armolahja" on valehtelu, josta jokainen vähänkään tolkuissaan oleva voi nähdä ,että valheen isä on itse paholainen.

        Minä laitoin nuo em. Vastaukset,. Unohdin vain kirjautua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaikuta. Mutta Hän ei enää toimittanut saarnavirkaa. Kukaan ei ole uudestisyntynyt uskomalla kirkastettuun Jeesukseen. Hän ei saarnaa taivaasta mutta alennetussa tilassa maan päällä. Ja pesee uskovaisten jalkoja.

        4:2 Sillä te tuntekaat Jumalan Henki, että jokainen henki, joka tunnustaa Jesuksen Kristuksen lihaan tulleen, se on Jumalasta

        Tuossa on Taivaan valtakunnan salaisuus ilmaistu. Se on totta tänäänkin että Jeesus, elämän Sanana ja leipänä on edelleen lihassa.

        ####Ei vaikuta. Mutta Hän ei enää toimittanut saarnavirkaa. Kukaan ei ole uudestisyntynyt uskomalla kirkastettuun Jeesukseen. Hän ei saarnaa taivaasta mutta alennetussa tilassa maan päällä. Ja pesee uskovaisten jalkoja.####

        Jeesus kukisti synnin,-kuoleman,- ja perkeleen vallan kuolemalla ristillä ja ylösnousemuksella,- ei saarnaamalla.

        Sillä teolla Jeesus sai kuninkaiden kuninkaan vallan, kaiken vallan niin taivaassa kuin maanpäällä.
        Uskolla Jeesukseen saadaan osaksemme se voitto synnistä ja kuoleman vallasta, mitä Jeesus hankki. Sitä kutsutaan lahjavanhurskaudeksi.


    • Anonyymi

      Hei, nimimerrki SaaleminPastori-ko, et näytä ymmärtävän Paavain lausetta ja sanomaa. Paavali katuu entisessä elämässään tekemiään syntejä.

      Paavali kertoo teheneensä syntiä tietämättömyyden aikana, silloin kun ei tuntenut Jeesusta. Hän kertoo saaneensa armon sen takia, että teki sitä epäuskossa ja tietämättömänä, mutta ei enää tavattuaan Jeesuksen ja kääntyessään uskomaan Häneen.

      1. kirje Timoteukselle 1

      12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
      13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
      14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
      15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
      16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.

      • 1Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Ei Paavali synnittömäksi tullut, vaan uskossa Jeesukseen, lain alta armon alle. Uskolla Jeesukseen saadaan lahjavanhurskaus, turvaten Hänen veriuhriinsa, iankaikkiseen sovitukseen ja lunastukseen. Lunastukseen jolla ei ole best före päivämäärää, kuten vellujen taikauskoisessa tuoretuotteessa.


      • Anonyymi

        Kyllä, Paavalia kannattaa kuunnella


    • Anonyymi

      ### Väität että tuo "liha" on vl-uskovainen? ###

      Kyllä. Kristittyä ohjaa Pyhä Henki. Kristus, sana asuu (uskovaisen) ihmisessä.


      ## Lihaan tulo oikeasti tarkoitti Jeesuksen syntymää ja"Sana" tarkoittaa Jeesusta. ##

      Tottakai tarkoitti Jeesuksen syntymää. Mutta ei Sana ole lähtenyt taivaaseen vaan asuu ihmisissä (jotka ovat voidellut saarnamman).


      Ei tässä ole mitään outoa tai lahkomaista. Näin kaikki kristityt uskovat mutta sota nousee siitä että meillä on varmuus ja tieto siitä miten Jumala on meidät peastanut. Sanalla sanottuna, olemme löytäneet Jumalan valtakunnan.

      • Anonyymi

        Hei, raamatussa liha tarkoittaa syntiä ja käskee kaikkien taistella sitä vastaan.

        Galatalaiskirje 5
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Jos ihminen jää lihalliseksi uskovaiseksi, joutuu hän kaiken aikaa huomaamaan, että tekee syntiä vaikka ei tahtoisi. Siksi jokaisen uskovaisen tulee kasvaa hengelliseksi ja näin liittyä Jeesukseen ja vapauteen.


      • ####Kyllä. Kristittyä ohjaa Pyhä Henki. Kristus, sana asuu (uskovaisen) ihmisessä.#####

        Täydellistä taikauskoa ja spiritualismia. Sana tuli lihaksi kun Jeesus syntyi ja Pyhää Henkeä ei voi saada ennen kuin suullisesti tunnustaa uskonsa Jeesukseen ja kastetaan.

        ######Tottakai tarkoitti Jeesuksen syntymää. Mutta ei Sana ole lähtenyt taivaaseen vaan asuu ihmisissä (jotka ovat voidellut saarnamman)#####

        Vl-ihmisissä ei asu kuin pahuus. Jeesus sanoi että missä kaksi tahi kolme kokoontuu minun nimessäni,-siellä minä olen heidän keskellään.

        Kauppaat koko ajan vl-henkioppia spiritualismia, että Pyhä Henki kulkisi vl-uskovaisen mukana. Pyhä Henki ei tule koskaan ennen uskoa Jeesukseen. Ilman uskoa Jeesukseen,ei saa edes kastaa ihmistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei, raamatussa liha tarkoittaa syntiä ja käskee kaikkien taistella sitä vastaan.

        Galatalaiskirje 5
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Jos ihminen jää lihalliseksi uskovaiseksi, joutuu hän kaiken aikaa huomaamaan, että tekee syntiä vaikka ei tahtoisi. Siksi jokaisen uskovaisen tulee kasvaa hengelliseksi ja näin liittyä Jeesukseen ja vapauteen.

        Käsite liha tarkoittaa lähinnä ns luonnollista ihmistä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Käsite liha tarkoittaa lähinnä ns luonnollista ihmistä.

        Eli Jumalan vihollinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli Jumalan vihollinen?

        Ei suinkaan ja muista että me elämme Uuden liiton aikaa nyt ja silloin Jumalan nimi on Jeesus.

        1Joh. 4:9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        1Joh. 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.


    • 1Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
      Missä on vellujen henkien koettelu?

      1Kor. 14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot
      Uskallatko arvostella vl-puhujaa?

    • Anonyymi

      ### Kauppaat koko ajan vl-henkioppia spiritualismia, että Pyhä Henki kulkisi vl-uskovaisen mukana. ###

      Mitään kauppaa. Vastaan kysymyksiin. Niin provokatiivisesti kuin vain mahdollista loukkaamatta ketään :-) Eikö se ole Raamatullista uskoa että PH kulkee uskovaisten mukana?

      Mutta nyt koska VL ovat (niin uskomme) löytäneet Jeesuksen niin heille tuo henkien "arviominen" (vai mikä se termi olikaan) on yksinkertaista.

      • Ei Pyhää Henkeä ihminen voi hallita, käskeä tai määritellä


        Joh. 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ps. 135:7 hän, joka nostaa pilvet maan ääristä, tekee salamat ja sateen ja tuopi tuulen sen säilytyspaikoista;
        Saarn. 11:5 Niinkuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee.
        1Kor. 2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.


      • Ette ole löytäneet Jeesusta vaan valheen toinen toisenne huulilta. Tämä on Raamatullinen ilmaus velluista.

        Oppinne on täyttä spiritualismia, joka ei ole kristillisyyttä, vaan kavalaa ihmisoppia,


      • Käytät taajaan sanaa uskovainen, vaikka uskot uskoosi ja laumaasi. Kristitty uskoo Jeesukseen.
        Jeesukseen, joka ei tarvi yhtään vellua sovituksensa ja lunastuksensa välimieheksi.

        Miten luulet autuuden periväsi vellulta, jolta et uskaltaisi edes käytettyä autoa ostaa?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Käytät taajaan sanaa uskovainen, vaikka uskot uskoosi ja laumaasi. Kristitty uskoo Jeesukseen.
        Jeesukseen, joka ei tarvi yhtään vellua sovituksensa ja lunastuksensa välimieheksi.

        Miten luulet autuuden periväsi vellulta, jolta et uskaltaisi edes käytettyä autoa ostaa?

        Ajattele esim. sellaista että joku, vaikkapa hellari, kokee uudestisyntymisen ihmeen upotuskasteessa. Hänen kokemus Jumalan armosta ei ole riippuvainen papin sieluntilasta, vaan hän kokee että sai Pyhän Hengen joka vakuuttaa lapsioikeudesta.


        Just tismalleen sama asia koskee ihmistä joka saa parannuksen armon Jumalan valtakuntaan. Ei VL turvaudu ihmiseen sen enempää kuin muut.
        Mut me ei uskota tai hyväksytä että se todella on Pyhä Henki joka on synnyttänyt sellaiset kristityt jotka "ei kuule meitä". Niillä on toinen evankeliumi. Hedelmät ovat nimittäin väärät. Uskomiseen se jää, ja kun täällä tavalla uskomme niin pääsemme kuin pääsemmekin taivaaseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele esim. sellaista että joku, vaikkapa hellari, kokee uudestisyntymisen ihmeen upotuskasteessa. Hänen kokemus Jumalan armosta ei ole riippuvainen papin sieluntilasta, vaan hän kokee että sai Pyhän Hengen joka vakuuttaa lapsioikeudesta.


        Just tismalleen sama asia koskee ihmistä joka saa parannuksen armon Jumalan valtakuntaan. Ei VL turvaudu ihmiseen sen enempää kuin muut.
        Mut me ei uskota tai hyväksytä että se todella on Pyhä Henki joka on synnyttänyt sellaiset kristityt jotka "ei kuule meitä". Niillä on toinen evankeliumi. Hedelmät ovat nimittäin väärät. Uskomiseen se jää, ja kun täällä tavalla uskomme niin pääsemme kuin pääsemmekin taivaaseen.

        Joh. 3
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"
        .............
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        Tähän pattitilanteeseen keskustelu vellun kanssa aina ajautuu, heillä on peite, joka estää tajuamasta Raamatun selvääkin selvempää sanomaa.
        Sanomaa joka ei tarvitse vl-ihmistä välimieheksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele esim. sellaista että joku, vaikkapa hellari, kokee uudestisyntymisen ihmeen upotuskasteessa. Hänen kokemus Jumalan armosta ei ole riippuvainen papin sieluntilasta, vaan hän kokee että sai Pyhän Hengen joka vakuuttaa lapsioikeudesta.


        Just tismalleen sama asia koskee ihmistä joka saa parannuksen armon Jumalan valtakuntaan. Ei VL turvaudu ihmiseen sen enempää kuin muut.
        Mut me ei uskota tai hyväksytä että se todella on Pyhä Henki joka on synnyttänyt sellaiset kristityt jotka "ei kuule meitä". Niillä on toinen evankeliumi. Hedelmät ovat nimittäin väärät. Uskomiseen se jää, ja kun täällä tavalla uskomme niin pääsemme kuin pääsemmekin taivaaseen.

        Hyvin kuvasit vl-opin, joka on Raamatun vastainen!
        Tässäpä varoituksen sanaa vl-oppiin uskoville.

        Kol. 2
        8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
        9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
        10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
        11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
        13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Käytät taajaan sanaa uskovainen, vaikka uskot uskoosi ja laumaasi. Kristitty uskoo Jeesukseen.
        Jeesukseen, joka ei tarvi yhtään vellua sovituksensa ja lunastuksensa välimieheksi.

        Miten luulet autuuden periväsi vellulta, jolta et uskaltaisi edes käytettyä autoa ostaa?

        Pyhä Henki tarvitsee toisen uskovaisen koska pyhä Henki ei voi puhua. Näin on ollut ennen maailman luomista vanha lestadiolainen usko on ollut olemassa aina vasta nykymaailma on antanut tämän pilkkanimen. Mooses Noa, Abraham ym olivat vanha lestadiolaisia, myös Jeesus voi sanoa olleen. Ainoa elävä usko on Rauhanyhdistyksellä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki tarvitsee toisen uskovaisen koska pyhä Henki ei voi puhua. Näin on ollut ennen maailman luomista vanha lestadiolainen usko on ollut olemassa aina vasta nykymaailma on antanut tämän pilkkanimen. Mooses Noa, Abraham ym olivat vanha lestadiolaisia, myös Jeesus voi sanoa olleen. Ainoa elävä usko on Rauhanyhdistyksellä

        Älä tee huumoria näin vakavista asioista, pyydän!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh. 3
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"
        .............
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        Tähän pattitilanteeseen keskustelu vellun kanssa aina ajautuu, heillä on peite, joka estää tajuamasta Raamatun selvääkin selvempää sanomaa.
        Sanomaa joka ei tarvitse vl-ihmistä välimieheksi.

        Välimiestä ja seurakuntaa tarvitaan olimmapa VL tai ei. Kaste. Ja "usko tulee kuulosta".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Välimiestä ja seurakuntaa tarvitaan olimmapa VL tai ei. Kaste. Ja "usko tulee kuulosta".

        Mihin?

        Kyllä vl-välimiestä tarvitaan, mutta se on saatana joka sitä tarvii.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mihin?

        Kyllä vl-välimiestä tarvitaan, mutta se on saatana joka sitä tarvii.

        Hyvin tuntuu saatana ruokkivan demonileegiota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin tuntuu saatana ruokkivan demonileegiota.

        Olipa osuva kuvaus vl-seurakunnasta. Mutta tuliko se vahingossa?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olipa osuva kuvaus vl-seurakunnasta. Mutta tuliko se vahingossa?

        Demonipesä yrittää olla nokkela.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Välimiestä ja seurakuntaa tarvitaan olimmapa VL tai ei. Kaste. Ja "usko tulee kuulosta".

        Roomalaiskirje 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Ja Jeesus sanoi:

        ”Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta huonetta – enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen.”

        Tuomas sanoi hänelle: ”Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?” Jeesus vastasi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.” (Joh. 14:1-7)

        Ei puhettakaan vl-ihmisestä ja vl-seurakunnasta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mihin?

        Kyllä vl-välimiestä tarvitaan, mutta se on saatana joka sitä tarvii.

        Saarnamaan Jeesuksen nimessä ja voimassa ja kastamaan ne jotka sanan ottavat vastaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Roomalaiskirje 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Ja Jeesus sanoi:

        ”Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta huonetta – enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen.”

        Tuomas sanoi hänelle: ”Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?” Jeesus vastasi: ”Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.” (Joh. 14:1-7)

        Ei puhettakaan vl-ihmisestä ja vl-seurakunnasta.

        Roomalaiskirje 10:17
        Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Ihan selvästi tulkitset tuon jakeen ihan eri tavalla.

        Se tarkoittaa tätä: Kun Kristus itse puhuu Henkensä kautta ihminen voi, jos Jumala sen vaikuttaa kuulla (aisteilla, ei omissa luuloussa) Jumalan Pojan äänen ja siirtyä kuolemasta elämään

        5:25 Totisesti, totisesti sanon minä teille: hetki tulee, ja nyt jo on, että kuolleet saavat kuulla Jumalan Pojan äänen; ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.

        Hänen nimensä voimasta. Kristus oli voideltu saarnamaan, niin myös Hänen todistajat ovat voidellut pyhällä Hengellä saarnaamaan. Ihan selvää Raamatun ilmoitusta, mutta hulluus järjelle.


    • Anonyymi

      ### Ei Pyhää Henkeä ihminen voi hallita, käskeä tai määritellä ###


      Ihan oikein, siitä ollaan samaa mieltä. Mutta sen voi tunnistaa, ottaa vastaan ja erottaa kaikista muista opetuksen tuulista.

      Mitä tarkasti ottaen tahdot sanoa

      • Ensin usko Jeesukseen ja kaste ja suullinen tunnustus uskosta Jeesukseen. Tietenkin ennen kastetta.

        Jos sanot olevasi "uskossa" ja et sen yhteydessä mainitse kohdetta uskollesi -Jeesus. Niin voi olla varma että sinussa on henki, joka ei ole PYHÄ!


    • Anonyymi

      Ainoa oikea usko on Rauhanyhdistyksellä ei missään muualla kaikki muunlainen hengellisyys on saatananpalvontaa. Te kaikki täällä olette epäuskoisia. Kun ihminen tekee parannuksen toinen jo uskossa oleva saarnaa hänelle synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, silloin hän pelastuu. Oma vanhurskaat luulevat tulevansa uskoon jossain yksinäisyydestä, mutta se ei ole niin, koska pyhä Henki ei osaa puhua hän tarvitsee toisen uskovainen välimiehekseen. Jumala ei puhu enää suoraan ihmisille kuin raamatun aikaan. Te tällä palstalla olette sisällä saatanan valtakunnassa teidän pitäisi polttaa roviolla. Vanha lestadiolainen usko on ollut muuttumaton ennen maailman luomista ja ainoa joka perustuu raamattuun. Henki oppi on täysin raamatun mukaista, teidät epäuskoiset heitettäköön saatanalle

      • Anonyymi

        Kyllä Jumala minulle ainakin puhuu, tosin kuuntelijan osa siinä ihmiselle jää. Jos on rohkealla mielellä ja pitkään rukoillut jonkun asian puolesta voi sen sitten Jumalalle kertoakin, oman mielipiteensä.


      • Toivottavasti kaikki ymmärsivät että teit loistavaa parodiaa vl-opista.

        Mutta tosiasiassa noin he uskovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jumala minulle ainakin puhuu, tosin kuuntelijan osa siinä ihmiselle jää. Jos on rohkealla mielellä ja pitkään rukoillut jonkun asian puolesta voi sen sitten Jumalalle kertoakin, oman mielipiteensä.

        Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle,-etkä sinä ole poikkeus.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Toivottavasti kaikki ymmärsivät että teit loistavaa parodiaa vl-opista.

        Mutta tosiasiassa noin he uskovat.

        Paitsi tuo rovio jne. Toivomme että kaikki saisivat parannuksen pyhän armon ja kävisivät sjtaasta portista sisälle.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle,-etkä sinä ole poikkeus.

        Väkivallalla ja voimalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkivallalla ja voimalla!

        Tuuli uu-j-eltaa huomaatko kaatuu rot-kot-kin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuuli uu-j-eltaa huomaatko kaatuu rot-kot-kin

        Ilt-aa


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle,-etkä sinä ole poikkeus.

        Niinhän sitä luulisi jos ei olisi Kristusta nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sitä luulisi jos ei olisi Kristusta nähnyt.

        Ai porbkana?


      • Anonyymi

        Ri-po a-poco


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sitä luulisi jos ei olisi Kristusta nähnyt.

        Niinpä, todistus siitä, että Kristuksen kautta mennään Isän luo. Usko muuttuu näkemiseksi. Poika kirkastaa Isän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, todistus siitä, että Kristuksen kautta mennään Isän luo. Usko muuttuu näkemiseksi. Poika kirkastaa Isän.

        Saatana wellut ne näkee perkeleitä joka helmassa wellut selittää et ei mitään omasta ja kiroaa Jeesuksen alimpaan helvettiin "Jeesus teki syntiä" samalla kun selittää et saa uskoo Hänen nimessä anteeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana wellut ne näkee perkeleitä joka helmassa wellut selittää et ei mitään omasta ja kiroaa Jeesuksen alimpaan helvettiin "Jeesus teki syntiä" samalla kun selittää et saa uskoo Hänen nimessä anteeksi

        Niitten Jeesus ja 666 seuraajaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitten Jeesus ja 666 seuraajaa

        Huoran nimessä siunattu ei pelasta ketään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, todistus siitä, että Kristuksen kautta mennään Isän luo. Usko muuttuu näkemiseksi. Poika kirkastaa Isän.

        Jolla ei ole poikaa ei ole isääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jolla ei ole poikaa ei ole isääkään.

        Gal. 5:22
        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle,-etkä sinä ole poikkeus.

        SaaleminPastori-ko
        2024-02-24 14:03:51
        Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle,-etkä sinä ole poikkeus.

        +++++++++++++++
        Täällä on nyt synnitön syyttäjä nostamassa itseään ylitse kaikkien muiden ?
        Vihan hiki otsallaan.

        "Matt 7:1) Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."

        "Matt. 23:12 - Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään. ..."

        Miksi pidät itseäsi parempana kuin muut?
        Tulee mieleen eräs materiaalinen hallituspuolue mikä haukkuu kaikki muttei
        näe malkaa omassa silmässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        SaaleminPastori-ko
        2024-02-24 14:03:51
        Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle,-etkä sinä ole poikkeus.


        Täällä on nyt synnitön syyttäjä nostamassa itseään ylitse kaikkien muiden ?
        Vihan hiki otsallaan.

        "Matt 7:1) Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."

        "Matt. 23:12 - Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään. ..."

        Miksi pidät itseäsi parempana kuin muut?
        Tulee mieleen eräs materiaalinen hallituspuolue mikä haukkuu kaikki muttei
        näe malkaa omassa silmässä.

        No johan nyt taas on vl-valehtelua!

        Minä olen vain viestin tuoja, älä käännä huomiota asiasta minuun!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        No johan nyt taas on vl-valehtelua!

        Minä olen vain viestin tuoja, älä käännä huomiota asiasta minuun!

        Demonipesä viestintuoja??? hahahaa....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Demonipesä viestintuoja??? hahahaa....

        Onko nauruherärätys tarttunut jo velluihinkin? 😨


      • Anonyymi kirjoitti:

        SaaleminPastori-ko
        2024-02-24 14:03:51
        Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle,-etkä sinä ole poikkeus.


        Täällä on nyt synnitön syyttäjä nostamassa itseään ylitse kaikkien muiden ?
        Vihan hiki otsallaan.

        "Matt 7:1) Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."

        "Matt. 23:12 - Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään. ..."

        Miksi pidät itseäsi parempana kuin muut?
        Tulee mieleen eräs materiaalinen hallituspuolue mikä haukkuu kaikki muttei
        näe malkaa omassa silmässä.

        Mietin että oliko vihanpuuskauksesi takana sittenkin käsitysesteellisyys ja tulin tulokseen että oli.


      • Anonyymi

        Tarinasi on joko suurtA parodiaa taikka pöhköä sokeutta, saa valita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarinasi on joko suurtA parodiaa taikka pöhköä sokeutta, saa valita.

        Ei kumpaakaan, vaan se on Totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SaaleminPastori-ko
        2024-02-24 14:03:51
        Jumala ei ole puhunut yhdellekään pakanalle,-etkä sinä ole poikkeus.


        Täällä on nyt synnitön syyttäjä nostamassa itseään ylitse kaikkien muiden ?
        Vihan hiki otsallaan.

        "Matt 7:1) Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."

        "Matt. 23:12 - Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään. ..."

        Miksi pidät itseäsi parempana kuin muut?
        Tulee mieleen eräs materiaalinen hallituspuolue mikä haukkuu kaikki muttei
        näe malkaa omassa silmässä.

        Koscusta?


    • Anonyymi

      Paavali oli hotttentotti

      • Anonyymi

        Niinkö srk on opettanut?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö srk on opettanut?.

        tuskinpa on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuskinpa on

        ei ainakaan lut seurakunta


    • Anonyymi

      <<1Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.<<

      Tarkoittaa sitä että Paavali sunsi synnin kaikkein syvällisimmin.

      Paavali sai opetuksen sa Taivaasta Jeesukselta ja on yhdenmukainen Jeesuksen opetuksen kanssa.

      Gal: 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; (ymmärtäkää mitä tarkoittaa, tämä on armoa taivaasta, ei omia ansioita).

      1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.

      Jumalanpalvelus tarkoittaa koko ihmiskuntaa altruistisessa Pyhässä Hengessä,

    • Anonyymi

      Vellujen saatanan suuri valhe = uusien ja nättien hede-evojen mummin etsintä?

      • Anonyymi

        4. Käsky on todellisuutta kuuluu kaikille eli kyllä


    • Anonyymi

      Jeesus ei ole luovuttanut velluille eikä muille valtaansa. Keskity nimenomaan siihen mitä Jeesus sanoo:
      Joh. 20:17

      Jeesus oli noussut kuolleista ja oli sen jälkeen vielä noin 40 päivää maan päällä opettamassa ja puhumassa opetuslapsilleen ja muille seuraajilleen. Sitten Hän nousi Isän luokse taivaaseen ja istuutui Hänen oikealle puolelleen, omalle valtaistuimelleen.

    • Anonyymi

      Kylläpä demonipesä nyt kirroilee! 😱😱 Eipä suotta ole nimeään ansainnut! Alkaa hänen puheissaan vilistä perkeleitä ja saatanoita, että heikompaa ihan hirvittää!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3774
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1861
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      951
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      900
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe