Tampereen seurat

Anonyymi-ap

Johtuuko itsestäni vai sitten mistä?

Olin läsnä edellisinä viikonloppuina Lahden, Helsingin seuroissa ja nyt tänään Tampereen seuroissa. Osan seuroista, en läheskään kaikkea saarnattua kuullut.

Mutta kuitenkin ajattelen, että Tampereella olivat puheet minua koskettavampia, sanotaanko sitten, että mielestäni parempia kuin Helsingissä tai varsinkin Lahdessa.

Nyt kukaan ei saa loukkaantua, kaikki olivat ehkä yhtä hyviä, minä vain pidin ja sain Tampereelta, varsinkin nuortenillasta "eväitä" vaellukseeni ihan eri tavalla kuin olen aiemmin koskaan saanut.

62

991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No esimerkiksi perjantaina en pystynyt edes kuunnella saarnaa ja sanoinkin etten näitä penseitä enään kuuntele mutta tänään oli Pyhän Hengen tuli aistittavissa aamu sekä iltaseuroissa vaikka ei minua juurikaan puhutellut mutta aistin sen Hengen kuitenkin.

      Hyvä että kuitenkin sanoin, koska itse olen näitä myös miettiny. Mutta ilmeisesti se sitten menee niin, että Pyhä Henki puhaltaa silloin kuin tahtoo!

      Mutta mielestäni se ei ole ihan oikein sitten sanoa että puhuu Pyhällä Hengellä jos kuitenkin puhuu järjestä...

      Ite nukuin iltaseurat alun minkä jaksoin kuunnella kyllä tunsin Hengen yhteyden.

      Sitä ei jostain syystä aina tunne. Esimerkiksi lahdessa Tatun vika saarna ei osunut yhtään, kun taas aikaisemmin Tatu on osannut juuri minua herättää. En tiedä ehkä se ei sittenkään ole niin saarnaajasta riippuvainen vaan siitä jos Pyhä Henki tahtoo niin hän puhaltaa!

      Mutta itse tunsin Helsingin seuroissa Pyhän Hengen voima sunnuntaina ja maanantaina, lauantaina en tuntenut. Tosin veli Matin saarna jäi kuulematta hälinän takia.

      Ja haluan myös varoittaa sinua, että se Pyhän Hengen voima, se on helppo sammuttaa tällä palstalla, jos mahdollista niin älä kirjoita tänne!

      Minäkään en haluaisi kirjoittaa, mutta en hallitse itseäni.

      • Anonyymi

        Ajatteletko järjelläsi, että se on niin kuin kuulijan korvissa, Pyhä Henki antaa kuulijalle sen viestin vaikka mistä puheestako?

        En voi olla kirjoittamatta, pyynnöstäsi, jota kuitenkin kunnioitan, huolimatta. JA ainakaan Pyhän Hengen voimaa en halua sammuttaa.

        Tämä vanhempi Tampereen lähetysmies oli minulle ennalta tuntematon, aiemmin kuulematon, mutta ....
        en tiedä saarnasiko järjestä... mutta oli hyvä kuulla hänen puheitaan. Sama myös nuoremmasta nuortenillasta, saarnaansa en ollut päivällä kuuntelemassa, hyvin puhui nuortenillassa. No tietenkin tämä on vain minun tuntemukseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteletko järjelläsi, että se on niin kuin kuulijan korvissa, Pyhä Henki antaa kuulijalle sen viestin vaikka mistä puheestako?

        En voi olla kirjoittamatta, pyynnöstäsi, jota kuitenkin kunnioitan, huolimatta. JA ainakaan Pyhän Hengen voimaa en halua sammuttaa.

        Tämä vanhempi Tampereen lähetysmies oli minulle ennalta tuntematon, aiemmin kuulematon, mutta ....
        en tiedä saarnasiko järjestä... mutta oli hyvä kuulla hänen puheitaan. Sama myös nuoremmasta nuortenillasta, saarnaansa en ollut päivällä kuuntelemassa, hyvin puhui nuortenillassa. No tietenkin tämä on vain minun tuntemukseni.

        Listaan ne saarnaajat joita kannattaa kuunnella joiden saarnan alla on ns suurempi mahdollisuus sydämen (***tiedät kyllä) ja ehkä myös Pyhän Hengen tuntemiseen, siis suurempi mahdollisuus mutta ei välttämättä jos niillä on lomapäivä niin kuin tällä Tatu Helvilällä on lomapäiviä välillä se sanoo sen iteki aina joo tuli täs lomailtuu kaveri ei varmaa muuta teekkää

        Seppo Karhu
        Seppo Parviainen
        Tauno Immonen
        Veli Matti Koskimaa
        Toni Ahonen
        Tatu Helvilä
        Pauli Nuutinen
        Raimo Haimilahti

        Ehkä nämä myös nyt puhun vanhasta muistista Huom en ole seuroissa käynyt aktiivisesti

        Risto Laukkanen
        Timo Laukkanen

        Ja kun et halua noudattaa neuvoani niin kerron sitten vähän omaa kokemusta, voin kertoa että olen menettänyt kaiken tänne palstalle aivan kaiken. Voit uskoa että sitä oli paljon. Ei siis mitään että nyt on hyvä päivä vaan paljon. Mutta mulle on niin tärkeätä että saan tuon vaiton tukkimaan turpansa niin siksi jatkan vaikka oma kristillisyys kärsii tässä!

        Tiedätkös että teemme syntiä kun puhumme täällä vaikka kukaan ei ole meitä lähettänyt, ja kun synti tulee luvalliseksi niin Pyhä Henki pakenee!

        Ei mene siis pitkää kun sinustakin tulee kylmä kuin jää, ja ihmettelet miksi saarnat ei enään osu sydämeesi! Niin voi käydä kun ei ole kuuliainen.

        Sinuna tyytyisin vain siihen mitä sinulla on, kun sinulla vielä on.

        Itse menetän kuitenkin kaiken jokatapauksessa niin saanpahan ainakin vaitolle sanottua viimeisen sanan ukko oppii pitämään pienempää suuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteletko järjelläsi, että se on niin kuin kuulijan korvissa, Pyhä Henki antaa kuulijalle sen viestin vaikka mistä puheestako?

        En voi olla kirjoittamatta, pyynnöstäsi, jota kuitenkin kunnioitan, huolimatta. JA ainakaan Pyhän Hengen voimaa en halua sammuttaa.

        Tämä vanhempi Tampereen lähetysmies oli minulle ennalta tuntematon, aiemmin kuulematon, mutta ....
        en tiedä saarnasiko järjestä... mutta oli hyvä kuulla hänen puheitaan. Sama myös nuoremmasta nuortenillasta, saarnaansa en ollut päivällä kuuntelemassa, hyvin puhui nuortenillassa. No tietenkin tämä on vain minun tuntemukseni.

        Ajatteletko järjelläsi, että se on niin kuin kuulijan korvissa, Pyhä Henki antaa kuulijalle sen viestin vaikka mistä puheestako?

        Se on Hengen yhteys siitä sen tuntee!

        Kun sinulla tekisi mieli nousta ylös juosta ihmisten keskelle nostaa käsiä ilmaan ja huutaa kiitosta Jumalalle siitä tuntee Pyhän Hengen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Listaan ne saarnaajat joita kannattaa kuunnella joiden saarnan alla on ns suurempi mahdollisuus sydämen (***tiedät kyllä) ja ehkä myös Pyhän Hengen tuntemiseen, siis suurempi mahdollisuus mutta ei välttämättä jos niillä on lomapäivä niin kuin tällä Tatu Helvilällä on lomapäiviä välillä se sanoo sen iteki aina joo tuli täs lomailtuu kaveri ei varmaa muuta teekkää

        Seppo Karhu
        Seppo Parviainen
        Tauno Immonen
        Veli Matti Koskimaa
        Toni Ahonen
        Tatu Helvilä
        Pauli Nuutinen
        Raimo Haimilahti

        Ehkä nämä myös nyt puhun vanhasta muistista Huom en ole seuroissa käynyt aktiivisesti

        Risto Laukkanen
        Timo Laukkanen

        Ja kun et halua noudattaa neuvoani niin kerron sitten vähän omaa kokemusta, voin kertoa että olen menettänyt kaiken tänne palstalle aivan kaiken. Voit uskoa että sitä oli paljon. Ei siis mitään että nyt on hyvä päivä vaan paljon. Mutta mulle on niin tärkeätä että saan tuon vaiton tukkimaan turpansa niin siksi jatkan vaikka oma kristillisyys kärsii tässä!

        Tiedätkös että teemme syntiä kun puhumme täällä vaikka kukaan ei ole meitä lähettänyt, ja kun synti tulee luvalliseksi niin Pyhä Henki pakenee!

        Ei mene siis pitkää kun sinustakin tulee kylmä kuin jää, ja ihmettelet miksi saarnat ei enään osu sydämeesi! Niin voi käydä kun ei ole kuuliainen.

        Sinuna tyytyisin vain siihen mitä sinulla on, kun sinulla vielä on.

        Itse menetän kuitenkin kaiken jokatapauksessa niin saanpahan ainakin vaitolle sanottua viimeisen sanan ukko oppii pitämään pienempää suuta.

        Vaikka Jeesus kyllä lupaa että jos sinä enemmän kulutat niin minä palatessani maksan. Mutta en tiedä liittyykö sen vain siihen öljyyn vai myös Jumalansanan puhumiseen. Koska minusta tuntuu että siitä ei saa palkanmaksua että jakaa ruokaa sioille tallattavaksi.
        Voi olla siitä saa vain nuhdetta ja senkin minkä siinä menetti ei koskaan palaja takaisin.

        Katsos juttu on niin, että kuinkas antaa kunnia periksi mennä tekemään parannusta että saarnasin tuolla suomi24 ilman että kukaan lähetti minua. En tiedä jos yleinen synnintunnustus riittää. Mutta mietin vaan.

        Niin se on kuitenkin kirjoitettu että kuinka he saarnaavat kun ei heitä olla lähetetty?

        Se on siis syntiä.
        Kysyn vaan nyt sinulta kestääkö sinun kunniasi tehdä parannusta siitä, vai jääkö omatuntosi sidotuksi loppuelämäksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Jeesus kyllä lupaa että jos sinä enemmän kulutat niin minä palatessani maksan. Mutta en tiedä liittyykö sen vain siihen öljyyn vai myös Jumalansanan puhumiseen. Koska minusta tuntuu että siitä ei saa palkanmaksua että jakaa ruokaa sioille tallattavaksi.
        Voi olla siitä saa vain nuhdetta ja senkin minkä siinä menetti ei koskaan palaja takaisin.

        Katsos juttu on niin, että kuinkas antaa kunnia periksi mennä tekemään parannusta että saarnasin tuolla suomi24 ilman että kukaan lähetti minua. En tiedä jos yleinen synnintunnustus riittää. Mutta mietin vaan.

        Niin se on kuitenkin kirjoitettu että kuinka he saarnaavat kun ei heitä olla lähetetty?

        Se on siis syntiä.
        Kysyn vaan nyt sinulta kestääkö sinun kunniasi tehdä parannusta siitä, vai jääkö omatuntosi sidotuksi loppuelämäksesi?

        Voin sanoa ihan rehellisesti että minun kunniani ei kestä, ja sen takia en varmaan saa ikinä anteeksi näitä!

        Siksi varoitan sinua.

        Mutta tärkeintä on kuitenkin että vaiton saa hiljaseks rasittava tyyppi ku mainosta luterilaisuutta lestaadiolais palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Jeesus kyllä lupaa että jos sinä enemmän kulutat niin minä palatessani maksan. Mutta en tiedä liittyykö sen vain siihen öljyyn vai myös Jumalansanan puhumiseen. Koska minusta tuntuu että siitä ei saa palkanmaksua että jakaa ruokaa sioille tallattavaksi.
        Voi olla siitä saa vain nuhdetta ja senkin minkä siinä menetti ei koskaan palaja takaisin.

        Katsos juttu on niin, että kuinkas antaa kunnia periksi mennä tekemään parannusta että saarnasin tuolla suomi24 ilman että kukaan lähetti minua. En tiedä jos yleinen synnintunnustus riittää. Mutta mietin vaan.

        Niin se on kuitenkin kirjoitettu että kuinka he saarnaavat kun ei heitä olla lähetetty?

        Se on siis syntiä.
        Kysyn vaan nyt sinulta kestääkö sinun kunniasi tehdä parannusta siitä, vai jääkö omatuntosi sidotuksi loppuelämäksesi?

        Vai liittykö öljyyn tai jumalansanaan kumpaakaan en minä sitäkään tiedä muuten.

        Mihinköhän se muuten liittyy?

        Se että jos enemmän kulutat niin palatessani maksan?

        Kun tuli mieleen se lause mutta en muista mistä se on ja mihin liittyen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai liittykö öljyyn tai jumalansanaan kumpaakaan en minä sitäkään tiedä muuten.

        Mihinköhän se muuten liittyy?

        Se että jos enemmän kulutat niin palatessani maksan?

        Kun tuli mieleen se lause mutta en muista mistä se on ja mihin liittyen?

        Luuk.10
        35. Ja toisena päivänä matkusti hän, ja otti kaksi penninkiä ja antoi isännälle, ja sanoi hänelle: korjaa häntä, ja jos sinä enemmän kulutat, niin minä palatessani maksan sinulle.

        Jaa niin se oli tuosta on muuten syvällinen paikka kiitos Jumala että kirkastit nämä sanat kas kun tässä tulee armon varkaille ongelma kun he opettavat Jumalan ja ihmisen välisestä uskosta kahden kesken Jumala ja ihminen!

        Mutta tuo jae antaa ymmärtää että se joka korjaa kuluttaa siinä korjaamisessa jotain minkä Herra lupaa palatessaan maksaa? Kuinka on, onko paljas usko nyt kuluvaista tavaraa minä kysyn teiltä jotka esikoiset ry seurakunnassa seisotte?

        Kertokaa vähän mitä tämä kuluva tavara on, opettakaa minua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteletko järjelläsi, että se on niin kuin kuulijan korvissa, Pyhä Henki antaa kuulijalle sen viestin vaikka mistä puheestako?

        En voi olla kirjoittamatta, pyynnöstäsi, jota kuitenkin kunnioitan, huolimatta. JA ainakaan Pyhän Hengen voimaa en halua sammuttaa.

        Tämä vanhempi Tampereen lähetysmies oli minulle ennalta tuntematon, aiemmin kuulematon, mutta ....
        en tiedä saarnasiko järjestä... mutta oli hyvä kuulla hänen puheitaan. Sama myös nuoremmasta nuortenillasta, saarnaansa en ollut päivällä kuuntelemassa, hyvin puhui nuortenillassa. No tietenkin tämä on vain minun tuntemukseni.

        "Ajatteletko järjelläsi, että se on niin kuin kuulijan korvissa, Pyhä Henki antaa kuulijalle sen viestin vaikka mistä puheestako?"

        En tiedä teenkö väärin kun en aina jaksa olla itse sanoista kiinnostunut vaan hengestä koska haluan saada voimaa tyyliin uskon voimaa ja voimaa parannukseen ymss jne... Koska sanat saan kyllä itsekin jos tarvitse sanoo puhu Jumala sinun palvelijasi kuulee jne... sit vaa tulee jotain mieleen en mä tiedä onko se Jumalalta mutta sen mä olen huomannu että vaito ei ainakaa niistä jutuista tykkää!

        Siitä saarnattiin muuten että ei ole hyvä merkki että vanha aadam nousee kun joku tahtoo koetella uskoasi!

        Miksi se muuten nousee! Vanha aadam. Vai aatami en mä sen nimeä tiedä vanha ihminen varmaa.
        Niin miksi?

        Miksi vaito ei tykkää jos kirjoittaa mitä mieleen tulee?

        Pitääkö aina kirjoittaa suoria lainauksia raamatusta tai tutkia järjellä jotain. Ku vähän vaikee tutkia ku pää on tyhjä. Silleen vaan tutki siinä kun käy tyhjäkäynnillä aivot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteletko järjelläsi, että se on niin kuin kuulijan korvissa, Pyhä Henki antaa kuulijalle sen viestin vaikka mistä puheestako?

        Se on Hengen yhteys siitä sen tuntee!

        Kun sinulla tekisi mieli nousta ylös juosta ihmisten keskelle nostaa käsiä ilmaan ja huutaa kiitosta Jumalalle siitä tuntee Pyhän Hengen!

        "Kun sinulla tekisi mieli nousta ylös juosta ihmisten keskelle nostaa käsiä ilmaan ja huutaa kiitosta Jumalalle siitä tuntee Pyhän Hengen!"

        Tuo liittyy erittäin paljon kokemuksiini esikoislestadiolaisuudesta jo alkaen lapsuudesta.

        Nyt ymmärrän, jotakin siitä, mitä nuo mummot ja Tampereella eräs pappakin tunsivat, "Hengen yhteys", nyt en ajattele, että siinä olisi tekemistä Pyhällä Hengellä, mutta varmasti hengen yhteys esikoislestadiolaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Jeesus kyllä lupaa että jos sinä enemmän kulutat niin minä palatessani maksan. Mutta en tiedä liittyykö sen vain siihen öljyyn vai myös Jumalansanan puhumiseen. Koska minusta tuntuu että siitä ei saa palkanmaksua että jakaa ruokaa sioille tallattavaksi.
        Voi olla siitä saa vain nuhdetta ja senkin minkä siinä menetti ei koskaan palaja takaisin.

        Katsos juttu on niin, että kuinkas antaa kunnia periksi mennä tekemään parannusta että saarnasin tuolla suomi24 ilman että kukaan lähetti minua. En tiedä jos yleinen synnintunnustus riittää. Mutta mietin vaan.

        Niin se on kuitenkin kirjoitettu että kuinka he saarnaavat kun ei heitä olla lähetetty?

        Se on siis syntiä.
        Kysyn vaan nyt sinulta kestääkö sinun kunniasi tehdä parannusta siitä, vai jääkö omatuntosi sidotuksi loppuelämäksesi?

        "Vaikka Jeesus kyllä lupaa että jos sinä enemmän kulutat niin minä palatessani maksan. Mutta en tiedä liittyykö sen vain siihen öljyyn vai myös Jumalansanan puhumiseen. Koska minusta tuntuu että siitä ei saa palkanmaksua että jakaa ruokaa sioille tallattavaksi.
        Voi olla siitä saa vain nuhdetta ja senkin minkä siinä menetti ei koskaan palaja takaisin."

        Oletkohan nyt aivan liikaa nauttinut esikoislestadiolaista opetusta?

        Mieti sitä.


      • Anonyymi

        Tatu ei osannut sinua herättää. Tämä kertookin kaiken. Budhan gurut herättelee usein se alkaa musiikilla sitten hengitetään henkeä ja kuunnellaan mantraa. Sitten kaatuillaan ja munkit laittaa käsiä otsalle ja nauretaan. Näin budhassa herätellään henkiä käärmehenkeä ajalta ENNEN Jeesuksen syntymää. 🤭 Ihmeellinen jojo se pyhä henki mutta gurut opettaa että hallelujajogabudhajesus ( 🇮🇱✡️🐏) asuu vatsassa. Se pitää sitten herätellä aina uudelleen meditoinnilla musiikilla puheilla.Siinä on seksuaalinen sulttaanin olemus tyyliin kuningas Salomon haaremi.Salomon vaimot oli kleopatroja jne.Uudessa testamentissa on moniakin kohtia ihmisistä jotka juoksee paikasta toiseen aina opetusta saamassa tai korvasyyhyyn etsii opettajia. Gurujen perässä ei kannata juosta.Eikä lain alaiseksi kääntyä sillä siitä seuraa kiroukset perheeseen kuten miehen pahat teot kostetaan pojille.Ei kannata ihan äkkiä leikkiä juutalaisuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteletko järjelläsi, että se on niin kuin kuulijan korvissa, Pyhä Henki antaa kuulijalle sen viestin vaikka mistä puheestako?

        En voi olla kirjoittamatta, pyynnöstäsi, jota kuitenkin kunnioitan, huolimatta. JA ainakaan Pyhän Hengen voimaa en halua sammuttaa.

        Tämä vanhempi Tampereen lähetysmies oli minulle ennalta tuntematon, aiemmin kuulematon, mutta ....
        en tiedä saarnasiko järjestä... mutta oli hyvä kuulla hänen puheitaan. Sama myös nuoremmasta nuortenillasta, saarnaansa en ollut päivällä kuuntelemassa, hyvin puhui nuortenillassa. No tietenkin tämä on vain minun tuntemukseni.

        Kirkoissa on kiertänyt ortodokseja judeja eksyttämässä taruihinsa. Lupaa vaikka mitä kun annat rahasi autosi heille.Ei kuulkaa vääriä jeesuksia on aina ollut myös jehovissa hellareissa vapareissa jne. Tutkikaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on tai ette voi käydä pojan uskoisia kristittyjä kiroamaan teidän opeilla. Tuskin Paavali ketään saatanalle laittoi kun itseäänkin pirun enkeli Jeesuksen uskolla rusikoi lihaansa pistos on usko kreikaksi mutta ei nyt ketään musiikista voi saatanalle laittaa edes ei sellaista oppia ole missään. Jeesus kehotti rakkauteen eikä vihaan. Kuoleman jälkeen sinäkin joudut tilille omista synneistäsi etkä muiden synneistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Listaan ne saarnaajat joita kannattaa kuunnella joiden saarnan alla on ns suurempi mahdollisuus sydämen (***tiedät kyllä) ja ehkä myös Pyhän Hengen tuntemiseen, siis suurempi mahdollisuus mutta ei välttämättä jos niillä on lomapäivä niin kuin tällä Tatu Helvilällä on lomapäiviä välillä se sanoo sen iteki aina joo tuli täs lomailtuu kaveri ei varmaa muuta teekkää

        Seppo Karhu
        Seppo Parviainen
        Tauno Immonen
        Veli Matti Koskimaa
        Toni Ahonen
        Tatu Helvilä
        Pauli Nuutinen
        Raimo Haimilahti

        Ehkä nämä myös nyt puhun vanhasta muistista Huom en ole seuroissa käynyt aktiivisesti

        Risto Laukkanen
        Timo Laukkanen

        Ja kun et halua noudattaa neuvoani niin kerron sitten vähän omaa kokemusta, voin kertoa että olen menettänyt kaiken tänne palstalle aivan kaiken. Voit uskoa että sitä oli paljon. Ei siis mitään että nyt on hyvä päivä vaan paljon. Mutta mulle on niin tärkeätä että saan tuon vaiton tukkimaan turpansa niin siksi jatkan vaikka oma kristillisyys kärsii tässä!

        Tiedätkös että teemme syntiä kun puhumme täällä vaikka kukaan ei ole meitä lähettänyt, ja kun synti tulee luvalliseksi niin Pyhä Henki pakenee!

        Ei mene siis pitkää kun sinustakin tulee kylmä kuin jää, ja ihmettelet miksi saarnat ei enään osu sydämeesi! Niin voi käydä kun ei ole kuuliainen.

        Sinuna tyytyisin vain siihen mitä sinulla on, kun sinulla vielä on.

        Itse menetän kuitenkin kaiken jokatapauksessa niin saanpahan ainakin vaitolle sanottua viimeisen sanan ukko oppii pitämään pienempää suuta.

        Just joo helluntaiseurakunnasta kaatuillaan hengistä milloin minnekin on kova meno päällä profetoidaan ja vedetään Moosesta ja profeettoja nähdään näkyjä ajalta ennen jeesusta. .tosin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Listaan ne saarnaajat joita kannattaa kuunnella joiden saarnan alla on ns suurempi mahdollisuus sydämen (***tiedät kyllä) ja ehkä myös Pyhän Hengen tuntemiseen, siis suurempi mahdollisuus mutta ei välttämättä jos niillä on lomapäivä niin kuin tällä Tatu Helvilällä on lomapäiviä välillä se sanoo sen iteki aina joo tuli täs lomailtuu kaveri ei varmaa muuta teekkää

        Seppo Karhu
        Seppo Parviainen
        Tauno Immonen
        Veli Matti Koskimaa
        Toni Ahonen
        Tatu Helvilä
        Pauli Nuutinen
        Raimo Haimilahti

        Ehkä nämä myös nyt puhun vanhasta muistista Huom en ole seuroissa käynyt aktiivisesti

        Risto Laukkanen
        Timo Laukkanen

        Ja kun et halua noudattaa neuvoani niin kerron sitten vähän omaa kokemusta, voin kertoa että olen menettänyt kaiken tänne palstalle aivan kaiken. Voit uskoa että sitä oli paljon. Ei siis mitään että nyt on hyvä päivä vaan paljon. Mutta mulle on niin tärkeätä että saan tuon vaiton tukkimaan turpansa niin siksi jatkan vaikka oma kristillisyys kärsii tässä!

        Tiedätkös että teemme syntiä kun puhumme täällä vaikka kukaan ei ole meitä lähettänyt, ja kun synti tulee luvalliseksi niin Pyhä Henki pakenee!

        Ei mene siis pitkää kun sinustakin tulee kylmä kuin jää, ja ihmettelet miksi saarnat ei enään osu sydämeesi! Niin voi käydä kun ei ole kuuliainen.

        Sinuna tyytyisin vain siihen mitä sinulla on, kun sinulla vielä on.

        Itse menetän kuitenkin kaiken jokatapauksessa niin saanpahan ainakin vaitolle sanottua viimeisen sanan ukko oppii pitämään pienempää suuta.

        Juutalaisuuteen kääntyneet tosiaan elää pelossa. ✡️🇮🇱🐏👿👿🌋🌋🌋tulikiveä tulee.Juutalaiset tappeli keskenään ja tappoi toisiaan. Kivet kourassa. Tiedättekö Davidin arkku on Jerusalemissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Jeesus kyllä lupaa että jos sinä enemmän kulutat niin minä palatessani maksan. Mutta en tiedä liittyykö sen vain siihen öljyyn vai myös Jumalansanan puhumiseen. Koska minusta tuntuu että siitä ei saa palkanmaksua että jakaa ruokaa sioille tallattavaksi.
        Voi olla siitä saa vain nuhdetta ja senkin minkä siinä menetti ei koskaan palaja takaisin.

        Katsos juttu on niin, että kuinkas antaa kunnia periksi mennä tekemään parannusta että saarnasin tuolla suomi24 ilman että kukaan lähetti minua. En tiedä jos yleinen synnintunnustus riittää. Mutta mietin vaan.

        Niin se on kuitenkin kirjoitettu että kuinka he saarnaavat kun ei heitä olla lähetetty?

        Se on siis syntiä.
        Kysyn vaan nyt sinulta kestääkö sinun kunniasi tehdä parannusta siitä, vai jääkö omatuntosi sidotuksi loppuelämäksesi?

        Varmaan Jeesus kun kuolet niin luettelee sulle toisten syntejä eiköhän vain omiasi eikä varmaan luettele että Tulikivi järvi on edessä nyt kun käytit kynsilakkaa tai kuuntelit muutakin musiikkia kuin virsiä. Jeesus luettelee sulle ne synnit kun todistit väärin toisista kerroit valheita puhuit pahaa tahallaan ilkeydestä ja varastot jonkun työpaikan vaatteita kasseja kelloja... Olit ahne itsekäs ja piilotit muiden tavaroita omiesi joukkoon. Et auttanut vaikka olisit voinut jätit yksin tai kirosit syyttömiä ihmisiä. Ulkokultaisesti ulkoisista asioista. Loukkasit toisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin sanoa ihan rehellisesti että minun kunniani ei kestä, ja sen takia en varmaan saa ikinä anteeksi näitä!

        Siksi varoitan sinua.

        Mutta tärkeintä on kuitenkin että vaiton saa hiljaseks rasittava tyyppi ku mainosta luterilaisuutta lestaadiolais palstalla.

        Helluntailaiset ja vaparit on myös judet✡️ja imaamit näillä palstoilla. Ja kirkoissa käy näpistelee ja huijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk.10
        35. Ja toisena päivänä matkusti hän, ja otti kaksi penninkiä ja antoi isännälle, ja sanoi hänelle: korjaa häntä, ja jos sinä enemmän kulutat, niin minä palatessani maksan sinulle.

        Jaa niin se oli tuosta on muuten syvällinen paikka kiitos Jumala että kirkastit nämä sanat kas kun tässä tulee armon varkaille ongelma kun he opettavat Jumalan ja ihmisen välisestä uskosta kahden kesken Jumala ja ihminen!

        Mutta tuo jae antaa ymmärtää että se joka korjaa kuluttaa siinä korjaamisessa jotain minkä Herra lupaa palatessaan maksaa? Kuinka on, onko paljas usko nyt kuluvaista tavaraa minä kysyn teiltä jotka esikoiset ry seurakunnassa seisotte?

        Kertokaa vähän mitä tämä kuluva tavara on, opettakaa minua!

        Penninkiä😂😂😂😂😂😲😲😲


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun sinulla tekisi mieli nousta ylös juosta ihmisten keskelle nostaa käsiä ilmaan ja huutaa kiitosta Jumalalle siitä tuntee Pyhän Hengen!"

        Tuo liittyy erittäin paljon kokemuksiini esikoislestadiolaisuudesta jo alkaen lapsuudesta.

        Nyt ymmärrän, jotakin siitä, mitä nuo mummot ja Tampereella eräs pappakin tunsivat, "Hengen yhteys", nyt en ajattele, että siinä olisi tekemistä Pyhällä Hengellä, mutta varmasti hengen yhteys esikoislestadiolaisuuteen.

        Lahkoissa eriseuroissa on myös erihenget ja opit.


    • Anonyymi

      Ainosta mahdollisuudesta pelastua ei vissiin ollut puhetta? Ainakaan näissä viesteissä en sellaista havainnut? 🤔

      • Anonyymi

        Sitähän tässä juuri kysyttiin!

        "Kertokaa vähän mitä tämä kuluva tavara on, opettakaa minua!"

        Onko usko Jeesukseen Kristukseen nyt kuluvaa tavaraa?


      • Anonyymi

        Luuk.10
        35. Ja toisena päivänä matkusti hän, ja otti kaksi penninkiä ja antoi isännälle, ja sanoi hänelle: korjaa häntä, ja jos sinä enemmän kulutat, niin minä palatessani maksan sinulle.


        Mitä Hän haluaa palatessaan maksaa? Mitä on tämä kuluva tavara?

        Kuinkas paljas usko Herraan Jeesukseen Kristukseen olisi nyt kuluvaa?


      • Anonyymi

        Apt19.
        "2. Ja sanoi heille: oletteko te saaneet Pyhän Hengen, sittenkuin te uskoitte*? He sanoivat hänelle: emme ensinkään ole kuulleet, josko Pyhää Henkeä lieneekään."

        Se on toinen penninki. Antikristus tosin ei tunnusta sitä!

        Antikristus kun kieltää Kristuksen voiman, vaikka tunnustaakin hänet Jeesukseksi Kristukseksi!

        Ja sekin on mielenkiintoinen ajatus, että noilla puhujilla on Pyhä Henki mutta minulla ei tarvi olla, se on harhaoppi jokaisella kristityllä tulee olla Pyhä Henki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apt19.
        "2. Ja sanoi heille: oletteko te saaneet Pyhän Hengen, sittenkuin te uskoitte*? He sanoivat hänelle: emme ensinkään ole kuulleet, josko Pyhää Henkeä lieneekään."

        Se on toinen penninki. Antikristus tosin ei tunnusta sitä!

        Antikristus kun kieltää Kristuksen voiman, vaikka tunnustaakin hänet Jeesukseksi Kristukseksi!

        Ja sekin on mielenkiintoinen ajatus, että noilla puhujilla on Pyhä Henki mutta minulla ei tarvi olla, se on harhaoppi jokaisella kristityllä tulee olla Pyhä Henki!

        Oivallinen ajatus. Mitä sanovat lähetysmiehet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän tässä juuri kysyttiin!

        "Kertokaa vähän mitä tämä kuluva tavara on, opettakaa minua!"

        Onko usko Jeesukseen Kristukseen nyt kuluvaa tavaraa?

        Ortodokskirkon opit on myös erilaisia taas ja vapareiden vaparit pesee toistensa jalkoja 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apt19.
        "2. Ja sanoi heille: oletteko te saaneet Pyhän Hengen, sittenkuin te uskoitte*? He sanoivat hänelle: emme ensinkään ole kuulleet, josko Pyhää Henkeä lieneekään."

        Se on toinen penninki. Antikristus tosin ei tunnusta sitä!

        Antikristus kun kieltää Kristuksen voiman, vaikka tunnustaakin hänet Jeesukseksi Kristukseksi!

        Ja sekin on mielenkiintoinen ajatus, että noilla puhujilla on Pyhä Henki mutta minulla ei tarvi olla, se on harhaoppi jokaisella kristityllä tulee olla Pyhä Henki!

        Totuus että voima on sanassa eikä hengessä. Pyhän hengen voima on sanassa kuitenkin.


    • Anonyymi

      Kommentoin omaa aloitustani.
      Tänään en päiväseuroihon voinut osallistua mutta iltaseuroissa tämä nuori puhuja kertoi moonista asioista niin hienosti, verraten siihen, mitä olen monesti kuullut saarnatavan.

      Oliko hän järkisaarnaaja, joka puhuu muistista, vai ohjasiko hänen puhettaan "Pyhä Henki", siihen en pysty kantaa ottamaan.

      Ja tämän vanhemman saarnaajan murre ja ääniovat karismaattisia. Tunteilla mennään esikoislestadiolaisuudessa melko paljon. Eikä se paha ole.

      • Anonyymi

        Jaa itse kuuntelin päivällä Anssi sorsaa ja illalla juuri tätä kaveria josta puhuit siis Tampereen seuroja kummallekin annoin 5min mahdollisuuden koska en tuntenut Hengen yhteyttä sammutin kuuntelun ja kuuntelin youtubesta arvid Hornia! Harmi toivoin että olisi sunnuntaina saanu viettää pienen seurahetken kuuntelun kautta.

        En siis kuuntele kuin tiettyjä saarnaajia, nämä Purtaset ja siltalat on jo nähty, erikoista on että nyt kun tulen 8-9vuoden jälkeen takaisin niin he eivät ole oppineet mitään. Luulisi että historia opettaisi. No en puutu heidän tapoihinsa, en vain kuuntele kuin tiettyjä saarnaajia, koska oman hengellisen elämäni takia kuuntelen seuroja. Siis Hengellisen elämän takia. Toistan vielä, siis hengellisen elämän takia. Hengellisiä elämyksiäkö? Päin vastoin, vaan iloa ja rauhaa Kristuksessa Jeesuksessa joka on Israelin Jumalan ainoa Poika!

        Ei ole kyse mistään hengellisistä elämyksistä vaan kyse on Hengen yhteydestä, jos en tunne sitä, en kuuntele saarnaa. Sillä selvä. Kristuksen evankeliumi vaikuttaa voimassa ei vain puheessa vaan myös voimassa ilman voimaa se on kuollutta evankeliumia, voi voi ei taida Kristus olla nyt kuollut vaan ylösnoussut!

        Mutta annan heidän tehdä mitä lystää. Ihmettelen vaan etteivät opi historiasta. Se kuka luki iltaseuroissa Laestadiuksen saarnan, en tiedä kuka hän oli, mutta hänellä oli hyvä Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa itse kuuntelin päivällä Anssi sorsaa ja illalla juuri tätä kaveria josta puhuit siis Tampereen seuroja kummallekin annoin 5min mahdollisuuden koska en tuntenut Hengen yhteyttä sammutin kuuntelun ja kuuntelin youtubesta arvid Hornia! Harmi toivoin että olisi sunnuntaina saanu viettää pienen seurahetken kuuntelun kautta.

        En siis kuuntele kuin tiettyjä saarnaajia, nämä Purtaset ja siltalat on jo nähty, erikoista on että nyt kun tulen 8-9vuoden jälkeen takaisin niin he eivät ole oppineet mitään. Luulisi että historia opettaisi. No en puutu heidän tapoihinsa, en vain kuuntele kuin tiettyjä saarnaajia, koska oman hengellisen elämäni takia kuuntelen seuroja. Siis Hengellisen elämän takia. Toistan vielä, siis hengellisen elämän takia. Hengellisiä elämyksiäkö? Päin vastoin, vaan iloa ja rauhaa Kristuksessa Jeesuksessa joka on Israelin Jumalan ainoa Poika!

        Ei ole kyse mistään hengellisistä elämyksistä vaan kyse on Hengen yhteydestä, jos en tunne sitä, en kuuntele saarnaa. Sillä selvä. Kristuksen evankeliumi vaikuttaa voimassa ei vain puheessa vaan myös voimassa ilman voimaa se on kuollutta evankeliumia, voi voi ei taida Kristus olla nyt kuollut vaan ylösnoussut!

        Mutta annan heidän tehdä mitä lystää. Ihmettelen vaan etteivät opi historiasta. Se kuka luki iltaseuroissa Laestadiuksen saarnan, en tiedä kuka hän oli, mutta hänellä oli hyvä Henki.

        ...mutta onko sulla aidassa kaikki laudat tallessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...mutta onko sulla aidassa kaikki laudat tallessa...

        Siellä on puolen tusinaa lähetysmiehiä ja saarnamiehiä joilla ei ole Kristuksen Henkeä siksi minä sanoin että minä ihmettelen ettei historia opettanut, luulin että kun purtaset ja siltalat lähti ettei samantapaisia hengettömiä enään asetettaisi saarnavirkaan mutta ilmeisesti olin väärässä. Mutta mitäpä se minulle toisaalta kuuluu, minähän olen vain penikka ja en silleen sisääpiirilainen vaan ylönkatsottu. Tehkööt mitä tehkööt ei se minulle kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on puolen tusinaa lähetysmiehiä ja saarnamiehiä joilla ei ole Kristuksen Henkeä siksi minä sanoin että minä ihmettelen ettei historia opettanut, luulin että kun purtaset ja siltalat lähti ettei samantapaisia hengettömiä enään asetettaisi saarnavirkaan mutta ilmeisesti olin väärässä. Mutta mitäpä se minulle toisaalta kuuluu, minähän olen vain penikka ja en silleen sisääpiirilainen vaan ylönkatsottu. Tehkööt mitä tehkööt ei se minulle kuulu.

        Ei ole Israelin Jumala päässyt oikein herättämään näitä hengettömiä saarnamiehiä ja nyt he nuokkuvat tien päällä ja opettavat iloiten seurakuntaa, vaikka joka oikein tuntee kristillisyyttä pitää murheen seurakunnasta! Sillä aika on paha, ja perkele käy päälle kuin ärjyvä jalopeura!

        Mutta nämä hengettömät sanovat, iloisesta asiastakin voi sielunvihollinen sotkea jne..

        Kuka sinun silmäsi on kääntänyt pois Israelin elävästä Jumalasta! Herää hengetön ja nouse ja katso! Sinun Jumalasi on vanhurskas ja hänen tiensä ovat totiset!

        Ilman Kristusta ei sinulla ole mitään!

        Kuinka seisot Israelin Jumalan tulesta hehkuvien silmien edessä Ilman voimaa joka on Kristus?

        Kuinka seisot, ilman voimaa?

        Taitaako nyt ihmisen oma voima ja järkiviisaus kestää elävän Jumalan edessä?

        En minä taida ymmärtää niitä, jotka puhuvat Kristuksesta mutta eivät tunne voimaa!

        Minä kysyn teiltä, kuka teitä käski pakenemaan teidän Jumalanne silmien edestä ja hänen tuomiotansa?

        Että jokainen joka tahtoo sisälle käydä taivaan valtakuntaan pitää käydä tuomion lävitse!

        Että Kristus on elämäksi niille jotka synnin kautta tuomittuja ovat ja Isän Jumalan silmien edessä alastomat!

        Ei pidä yhdenkään kääntymättömän eli synnissä elävän paeta Jumalan tuomiota, vaan astua Jumalan eteen alastomana, että Israelin Jumala joka alastomuutes näkee, voisi itse sinua puettaa poikansa Jeesuksen Kristuksen häävaatteilla!

        Älkää paetko Kristuksen helmaan heräämättömät pakanat ennen kuin olette astuneet Siionin vuoren tykö ja Israelin Jumalan tykö ja hänen tuomionsa on teidän päällenne luettu!

        Että ne tiet jotka Kristuksen kautta annettu on, ovat vanhurskaat ja totiset ja ei ulkokultaiset!

        Niin pitää laki saarnata Siinaista ja armo Beetlehemin seimestä!

        Mutta yhtään lakia ei pidä maahan poljettaa niin kauan että ulkokultaiset ja hengettömät tekevät totisen parannuksen!

        Apt19.

        2. Ja sanoi heille: oletteko te saaneet Pyhän Hengen, sittenkuin te uskoitte*? He sanoivat hänelle: emme ensinkään ole kuulleet, josko Pyhää Henkeä lieneekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Israelin Jumala päässyt oikein herättämään näitä hengettömiä saarnamiehiä ja nyt he nuokkuvat tien päällä ja opettavat iloiten seurakuntaa, vaikka joka oikein tuntee kristillisyyttä pitää murheen seurakunnasta! Sillä aika on paha, ja perkele käy päälle kuin ärjyvä jalopeura!

        Mutta nämä hengettömät sanovat, iloisesta asiastakin voi sielunvihollinen sotkea jne..

        Kuka sinun silmäsi on kääntänyt pois Israelin elävästä Jumalasta! Herää hengetön ja nouse ja katso! Sinun Jumalasi on vanhurskas ja hänen tiensä ovat totiset!

        Ilman Kristusta ei sinulla ole mitään!

        Kuinka seisot Israelin Jumalan tulesta hehkuvien silmien edessä Ilman voimaa joka on Kristus?

        Kuinka seisot, ilman voimaa?

        Taitaako nyt ihmisen oma voima ja järkiviisaus kestää elävän Jumalan edessä?

        En minä taida ymmärtää niitä, jotka puhuvat Kristuksesta mutta eivät tunne voimaa!

        Minä kysyn teiltä, kuka teitä käski pakenemaan teidän Jumalanne silmien edestä ja hänen tuomiotansa?

        Että jokainen joka tahtoo sisälle käydä taivaan valtakuntaan pitää käydä tuomion lävitse!

        Että Kristus on elämäksi niille jotka synnin kautta tuomittuja ovat ja Isän Jumalan silmien edessä alastomat!

        Ei pidä yhdenkään kääntymättömän eli synnissä elävän paeta Jumalan tuomiota, vaan astua Jumalan eteen alastomana, että Israelin Jumala joka alastomuutes näkee, voisi itse sinua puettaa poikansa Jeesuksen Kristuksen häävaatteilla!

        Älkää paetko Kristuksen helmaan heräämättömät pakanat ennen kuin olette astuneet Siionin vuoren tykö ja Israelin Jumalan tykö ja hänen tuomionsa on teidän päällenne luettu!

        Että ne tiet jotka Kristuksen kautta annettu on, ovat vanhurskaat ja totiset ja ei ulkokultaiset!

        Niin pitää laki saarnata Siinaista ja armo Beetlehemin seimestä!

        Mutta yhtään lakia ei pidä maahan poljettaa niin kauan että ulkokultaiset ja hengettömät tekevät totisen parannuksen!

        Apt19.

        2. Ja sanoi heille: oletteko te saaneet Pyhän Hengen, sittenkuin te uskoitte*? He sanoivat hänelle: emme ensinkään ole kuulleet, josko Pyhää Henkeä lieneekään.

        Paljon ymmärrät ja paljon meille kerrot. Kiitos siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on puolen tusinaa lähetysmiehiä ja saarnamiehiä joilla ei ole Kristuksen Henkeä siksi minä sanoin että minä ihmettelen ettei historia opettanut, luulin että kun purtaset ja siltalat lähti ettei samantapaisia hengettömiä enään asetettaisi saarnavirkaan mutta ilmeisesti olin väärässä. Mutta mitäpä se minulle toisaalta kuuluu, minähän olen vain penikka ja en silleen sisääpiirilainen vaan ylönkatsottu. Tehkööt mitä tehkööt ei se minulle kuulu.

        Siis noin kuusi "lähetysmiehiä ja saarnamiehiä", joilla ei ole Kristuksen Henkeä?

        Laita nimikirjaimet kolmelta, niin mietin oletko yhtään oikeassa, vai pelaatko OMAA peliäsi, kuka oletkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis noin kuusi "lähetysmiehiä ja saarnamiehiä", joilla ei ole Kristuksen Henkeä?

        Laita nimikirjaimet kolmelta, niin mietin oletko yhtään oikeassa, vai pelaatko OMAA peliäsi, kuka oletkin!

        Totta kai pelaan omaa pelaan omaa peliäni, koska en jaksa kuunnella purtasta ja siltalaa enään. Joudun sammuttaa kuuntelun ja jos menen seuroihin niin joudun lähtemään seuroista jos nämä siltala purtaset saarnaa.

        Kun he kuivattavat. Kun sinä saarnaat ilman henkeä niin se kuivattaa. Tulee kuiva oksa.

        Joskus voi Pyhä Henki puhaltaa vaikka puhuja olisi hengetön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai pelaan omaa pelaan omaa peliäni, koska en jaksa kuunnella purtasta ja siltalaa enään. Joudun sammuttaa kuuntelun ja jos menen seuroihin niin joudun lähtemään seuroista jos nämä siltala purtaset saarnaa.

        Kun he kuivattavat. Kun sinä saarnaat ilman henkeä niin se kuivattaa. Tulee kuiva oksa.

        Joskus voi Pyhä Henki puhaltaa vaikka puhuja olisi hengetön.

        Diid en puhu erikoisista, tarkoitin purtas siltala henkeä
        ,joka saarnaa heräämättömille anteeksi antoa ja kuolin vuoteella olevalle syntinsä tuntevalle mummolle lakia uskon varjolla. "Uskotko sinä Jeesuksen" ei vaan tulee saarnata syntiselle että usko Herraan Jeesukseen Kristukseen että sinun syntisi ovat anteeksi annettu! Niin lepää senkin mummon sielu purtasen omallatunnolla!

        Lakia he saarnaavat heränneille ja armoa heräämättömille, mutta kuinka he voisivatkaan muuta tehdä ilman Kristuksen Henkeä!

        Hengettömät ja vedettömät lähteet, jotka Israelin elävän Jumalan hyljänneet ovat, totuuden ja rakkauden vaihtaneet ihmisviisauteen ja rakkauteen, joka ei tosin ole rakkaus, joka ei Kristuksen Henkeä tunne, ei tunne rakkautta!

        He puhuvat tosin rakkaudesta, mutta koska heiltä uupuu totuus, niin uupuu heiltä se totuus että rakkaus, ja niin ovat he kylmät kalliot jotka kyllä kallion päällä seisovat mutta ei se kallio anna länpöänsä vaan on kylmä!

        Kaksi on kalliota, luonnollinen kallio ja elävä Kristus kallio, ja joka on elävä antaa lämpönsä, mutta joka on kuollut, on kylmä ja ei lämmitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis noin kuusi "lähetysmiehiä ja saarnamiehiä", joilla ei ole Kristuksen Henkeä?

        Laita nimikirjaimet kolmelta, niin mietin oletko yhtään oikeassa, vai pelaatko OMAA peliäsi, kuka oletkin!

        En minä oikeasti tiedä mikä heidän henkensä on. Mutta heiltä puuttuu voima. Ja se on erikoista.

        Jumalan sanaa ei koskaan puhuta "aneemisella äänellä" ja jos siihen vielä lisää sen ettei tunne Hengen yhteyttä hänen kanssaan niin siinä on sellainen yhtälö että kuuntelu vain menee kiinni. Kun minua ei yksinkertaisesti kiinnosta vaeltaa lihassa vaan hengessä!

        Seppo Karhu
        Seppo Parviainen
        Tauno Immonen
        Veli Matti Koskimaa
        Toni Ahonen
        Tatu Helvilä
        Pauli Nuutinen
        Ehkä
        Timo Laukkanen
        Risto Laukkanen
        Raimo Haimilahti
        Reino Haimilahti
        Unto Rantanen
        Atte Väänänen

        Siinä on ne kehen minä luotan.

        En minä ala mainitsemaan huonoja, koska siinä on se mahdollisuus että leikkaa hyviä oksia. Siksi tuomitkoon Jumala!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä oikeasti tiedä mikä heidän henkensä on. Mutta heiltä puuttuu voima. Ja se on erikoista.

        Jumalan sanaa ei koskaan puhuta "aneemisella äänellä" ja jos siihen vielä lisää sen ettei tunne Hengen yhteyttä hänen kanssaan niin siinä on sellainen yhtälö että kuuntelu vain menee kiinni. Kun minua ei yksinkertaisesti kiinnosta vaeltaa lihassa vaan hengessä!

        Seppo Karhu
        Seppo Parviainen
        Tauno Immonen
        Veli Matti Koskimaa
        Toni Ahonen
        Tatu Helvilä
        Pauli Nuutinen
        Ehkä
        Timo Laukkanen
        Risto Laukkanen
        Raimo Haimilahti
        Reino Haimilahti
        Unto Rantanen
        Atte Väänänen

        Siinä on ne kehen minä luotan.

        En minä ala mainitsemaan huonoja, koska siinä on se mahdollisuus että leikkaa hyviä oksia. Siksi tuomitkoon Jumala!

        Jos minä olisin valinnut lähetymiehet niin ne olisivat nuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä olisin valinnut lähetymiehet niin ne olisivat nuo.

        Koska minulle kristillisyys on sitä, mitä itse hyödyn siitä. Ehkä ajattelen väärin. Mutta . Minkäs minä sille mahdan, tällainen minä vain olen
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä oikeasti tiedä mikä heidän henkensä on. Mutta heiltä puuttuu voima. Ja se on erikoista.

        Jumalan sanaa ei koskaan puhuta "aneemisella äänellä" ja jos siihen vielä lisää sen ettei tunne Hengen yhteyttä hänen kanssaan niin siinä on sellainen yhtälö että kuuntelu vain menee kiinni. Kun minua ei yksinkertaisesti kiinnosta vaeltaa lihassa vaan hengessä!

        Seppo Karhu
        Seppo Parviainen
        Tauno Immonen
        Veli Matti Koskimaa
        Toni Ahonen
        Tatu Helvilä
        Pauli Nuutinen
        Ehkä
        Timo Laukkanen
        Risto Laukkanen
        Raimo Haimilahti
        Reino Haimilahti
        Unto Rantanen
        Atte Väänänen

        Siinä on ne kehen minä luotan.

        En minä ala mainitsemaan huonoja, koska siinä on se mahdollisuus että leikkaa hyviä oksia. Siksi tuomitkoon Jumala!

        Ja jos nyt on joku lähetysmies joka ei ole tuossa listassa, niin kannattaa ehkä vähän miettiä, että oletkohan oikeassa paikassa ja tehtävässä, niin ei myöskään ollut Paavalin virka Timoteuksella eikä Pietarin virka Ananiaksella, eikä Johanneksen virka jollain seurakuntalaisella.

        Vaan jokaisella apostolilla oli virka johon ei heitä seurakunta silleen eli ihmiset painaneet vaan Jeesus Kristus itse eli Pyhä Henki, että heillä oli Hengen lahjat ehkä vähän paremmat opettajan virkaan kuin tavallisella rivimiehellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos nyt on joku lähetysmies joka ei ole tuossa listassa, niin kannattaa ehkä vähän miettiä, että oletkohan oikeassa paikassa ja tehtävässä, niin ei myöskään ollut Paavalin virka Timoteuksella eikä Pietarin virka Ananiaksella, eikä Johanneksen virka jollain seurakuntalaisella.

        Vaan jokaisella apostolilla oli virka johon ei heitä seurakunta silleen eli ihmiset painaneet vaan Jeesus Kristus itse eli Pyhä Henki, että heillä oli Hengen lahjat ehkä vähän paremmat opettajan virkaan kuin tavallisella rivimiehellä!

        Täytyy hämmästellä tuota kirjavaa joukkoa lähetysmiehissä. Ei ole ihme että sodatkin riehuu ympärillä.

        Rivimiehet hoitaa apostolin virkaa ja apostolit istuu rivimiehenä. Tai no, kyllähän ne arkiseuroissa joskus saarnaavat, silloin kuin rivimies apostolit sen sallivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy hämmästellä tuota kirjavaa joukkoa lähetysmiehissä. Ei ole ihme että sodatkin riehuu ympärillä.

        Rivimiehet hoitaa apostolin virkaa ja apostolit istuu rivimiehenä. Tai no, kyllähän ne arkiseuroissa joskus saarnaavat, silloin kuin rivimies apostolit sen sallivat.

        Ei pidä siis selittäjästä tehdä apostolia, vaan jolla on vahva Pyhän Henhen lahja HÄN on apostoli!

        Selittäjät istukoot seurakunnassa ja selittäkööt seurakunnalle, mutta selittäjät älkää astuko apostolin virkaan sillä se ei ole teille annettu, vaan apostoli hoitakoot apostolin virkaa ja selittäjä selittäjän virkaa seurakunnassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä siis selittäjästä tehdä apostolia, vaan jolla on vahva Pyhän Henhen lahja HÄN on apostoli!

        Selittäjät istukoot seurakunnassa ja selittäkööt seurakunnalle, mutta selittäjät älkää astuko apostolin virkaan sillä se ei ole teille annettu, vaan apostoli hoitakoot apostolin virkaa ja selittäjä selittäjän virkaa seurakunnassa!

        Ja ehkä tämä on nyt lähempänä sitä totuutta kuin se viesti jossa puhuin hengettömyydestä!

        Että on erilaisia virkoja eli lahjoja!

        Mutta he tahtovat tehdä selittäjistä apostoleita!

        Sitä minä suorastaan kauhistun, että he niin tahtovat näivettää seurakuntaa, joka tosin on ensimmäinen syntymävaivansa kokenut Pyhän Hengen tulessa ja nyt tahtoo sen päättää lihassa!

        Niin en minä sitä taida ymmärtää, että he tekevät selittäjistä apostoleita ja apostoleista seurakunnan paimenia ja Paimenista rivimiehiä, ja rivimiehistä he tahtovat kuulla kuka pitää apostoliksi asettaa! Vaikka ei se virka ole ihmiselle annettu vaan Pyhälle Hengelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa itse kuuntelin päivällä Anssi sorsaa ja illalla juuri tätä kaveria josta puhuit siis Tampereen seuroja kummallekin annoin 5min mahdollisuuden koska en tuntenut Hengen yhteyttä sammutin kuuntelun ja kuuntelin youtubesta arvid Hornia! Harmi toivoin että olisi sunnuntaina saanu viettää pienen seurahetken kuuntelun kautta.

        En siis kuuntele kuin tiettyjä saarnaajia, nämä Purtaset ja siltalat on jo nähty, erikoista on että nyt kun tulen 8-9vuoden jälkeen takaisin niin he eivät ole oppineet mitään. Luulisi että historia opettaisi. No en puutu heidän tapoihinsa, en vain kuuntele kuin tiettyjä saarnaajia, koska oman hengellisen elämäni takia kuuntelen seuroja. Siis Hengellisen elämän takia. Toistan vielä, siis hengellisen elämän takia. Hengellisiä elämyksiäkö? Päin vastoin, vaan iloa ja rauhaa Kristuksessa Jeesuksessa joka on Israelin Jumalan ainoa Poika!

        Ei ole kyse mistään hengellisistä elämyksistä vaan kyse on Hengen yhteydestä, jos en tunne sitä, en kuuntele saarnaa. Sillä selvä. Kristuksen evankeliumi vaikuttaa voimassa ei vain puheessa vaan myös voimassa ilman voimaa se on kuollutta evankeliumia, voi voi ei taida Kristus olla nyt kuollut vaan ylösnoussut!

        Mutta annan heidän tehdä mitä lystää. Ihmettelen vaan etteivät opi historiasta. Se kuka luki iltaseuroissa Laestadiuksen saarnan, en tiedä kuka hän oli, mutta hänellä oli hyvä Henki.

        Et taida tietää että surkeinkin saatanalle laitettu uskoo ristiin naulittuun ja laittajilla on myllynkivi kaulassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Israelin Jumala päässyt oikein herättämään näitä hengettömiä saarnamiehiä ja nyt he nuokkuvat tien päällä ja opettavat iloiten seurakuntaa, vaikka joka oikein tuntee kristillisyyttä pitää murheen seurakunnasta! Sillä aika on paha, ja perkele käy päälle kuin ärjyvä jalopeura!

        Mutta nämä hengettömät sanovat, iloisesta asiastakin voi sielunvihollinen sotkea jne..

        Kuka sinun silmäsi on kääntänyt pois Israelin elävästä Jumalasta! Herää hengetön ja nouse ja katso! Sinun Jumalasi on vanhurskas ja hänen tiensä ovat totiset!

        Ilman Kristusta ei sinulla ole mitään!

        Kuinka seisot Israelin Jumalan tulesta hehkuvien silmien edessä Ilman voimaa joka on Kristus?

        Kuinka seisot, ilman voimaa?

        Taitaako nyt ihmisen oma voima ja järkiviisaus kestää elävän Jumalan edessä?

        En minä taida ymmärtää niitä, jotka puhuvat Kristuksesta mutta eivät tunne voimaa!

        Minä kysyn teiltä, kuka teitä käski pakenemaan teidän Jumalanne silmien edestä ja hänen tuomiotansa?

        Että jokainen joka tahtoo sisälle käydä taivaan valtakuntaan pitää käydä tuomion lävitse!

        Että Kristus on elämäksi niille jotka synnin kautta tuomittuja ovat ja Isän Jumalan silmien edessä alastomat!

        Ei pidä yhdenkään kääntymättömän eli synnissä elävän paeta Jumalan tuomiota, vaan astua Jumalan eteen alastomana, että Israelin Jumala joka alastomuutes näkee, voisi itse sinua puettaa poikansa Jeesuksen Kristuksen häävaatteilla!

        Älkää paetko Kristuksen helmaan heräämättömät pakanat ennen kuin olette astuneet Siionin vuoren tykö ja Israelin Jumalan tykö ja hänen tuomionsa on teidän päällenne luettu!

        Että ne tiet jotka Kristuksen kautta annettu on, ovat vanhurskaat ja totiset ja ei ulkokultaiset!

        Niin pitää laki saarnata Siinaista ja armo Beetlehemin seimestä!

        Mutta yhtään lakia ei pidä maahan poljettaa niin kauan että ulkokultaiset ja hengettömät tekevät totisen parannuksen!

        Apt19.

        2. Ja sanoi heille: oletteko te saaneet Pyhän Hengen, sittenkuin te uskoitte*? He sanoivat hänelle: emme ensinkään ole kuulleet, josko Pyhää Henkeä lieneekään.

        Valkoiseksi kalkittu seinä on itse ulkokultainen ja langennut juutalaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä siis selittäjästä tehdä apostolia, vaan jolla on vahva Pyhän Henhen lahja HÄN on apostoli!

        Selittäjät istukoot seurakunnassa ja selittäkööt seurakunnalle, mutta selittäjät älkää astuko apostolin virkaan sillä se ei ole teille annettu, vaan apostoli hoitakoot apostolin virkaa ja selittäjä selittäjän virkaa seurakunnassa!

        Kuules kun istut mohamettien keskellä ulkomailla tai täällä risti kaulassa olet kieltäjien keskellä etkä pelkää. Sellaista on normaali kristittyjen elämä. Maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Israelin Jumala päässyt oikein herättämään näitä hengettömiä saarnamiehiä ja nyt he nuokkuvat tien päällä ja opettavat iloiten seurakuntaa, vaikka joka oikein tuntee kristillisyyttä pitää murheen seurakunnasta! Sillä aika on paha, ja perkele käy päälle kuin ärjyvä jalopeura!

        Mutta nämä hengettömät sanovat, iloisesta asiastakin voi sielunvihollinen sotkea jne..

        Kuka sinun silmäsi on kääntänyt pois Israelin elävästä Jumalasta! Herää hengetön ja nouse ja katso! Sinun Jumalasi on vanhurskas ja hänen tiensä ovat totiset!

        Ilman Kristusta ei sinulla ole mitään!

        Kuinka seisot Israelin Jumalan tulesta hehkuvien silmien edessä Ilman voimaa joka on Kristus?

        Kuinka seisot, ilman voimaa?

        Taitaako nyt ihmisen oma voima ja järkiviisaus kestää elävän Jumalan edessä?

        En minä taida ymmärtää niitä, jotka puhuvat Kristuksesta mutta eivät tunne voimaa!

        Minä kysyn teiltä, kuka teitä käski pakenemaan teidän Jumalanne silmien edestä ja hänen tuomiotansa?

        Että jokainen joka tahtoo sisälle käydä taivaan valtakuntaan pitää käydä tuomion lävitse!

        Että Kristus on elämäksi niille jotka synnin kautta tuomittuja ovat ja Isän Jumalan silmien edessä alastomat!

        Ei pidä yhdenkään kääntymättömän eli synnissä elävän paeta Jumalan tuomiota, vaan astua Jumalan eteen alastomana, että Israelin Jumala joka alastomuutes näkee, voisi itse sinua puettaa poikansa Jeesuksen Kristuksen häävaatteilla!

        Älkää paetko Kristuksen helmaan heräämättömät pakanat ennen kuin olette astuneet Siionin vuoren tykö ja Israelin Jumalan tykö ja hänen tuomionsa on teidän päällenne luettu!

        Että ne tiet jotka Kristuksen kautta annettu on, ovat vanhurskaat ja totiset ja ei ulkokultaiset!

        Niin pitää laki saarnata Siinaista ja armo Beetlehemin seimestä!

        Mutta yhtään lakia ei pidä maahan poljettaa niin kauan että ulkokultaiset ja hengettömät tekevät totisen parannuksen!

        Apt19.

        2. Ja sanoi heille: oletteko te saaneet Pyhän Hengen, sittenkuin te uskoitte*? He sanoivat hänelle: emme ensinkään ole kuulleet, josko Pyhää Henkeä lieneekään.

        Että te puetettuina, ja ei alasti löydettäisiin, kirjoittaa Paavali, Jumalan edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy hämmästellä tuota kirjavaa joukkoa lähetysmiehissä. Ei ole ihme että sodatkin riehuu ympärillä.

        Rivimiehet hoitaa apostolin virkaa ja apostolit istuu rivimiehenä. Tai no, kyllähän ne arkiseuroissa joskus saarnaavat, silloin kuin rivimies apostolit sen sallivat.

        Ajavat surkeilla hevosilla, lähetystoimessa.


    • Anonyymi

      Ymmärtääkseni aiemmin tarkoitettiin, että onko SINULLA itselläsi kaikki piparit ns. pellillä!

      • Anonyymi

        Ei mulla ole aivot toiminu niin kauan kuin olen elänyt, mutta se taas ei liity kristinuskoon mitenkään, joka seisoo sen päällä mitä on ylhäältä ja ei ihmisestä!


    • Anonyymi

      Haluan tiivistää tuon kaiken yhteen lauseeseen;

      Älkää tehkö selittäjistä Apostoleita, ja apostoleista Paimenia, vaan asettakaa Apostolit apostoleiksi, ja selittäjät selittäjiksi, Paimenet paimeniksi jne.. En minä tiedä jos joku voi olla Apostoli ilman Pyhän Hengen lahjaa eli voimaa! Ei hän taida olla apostoli vaan joku muu, ja hänellä on virka mikä ei hänelle kuulu!

      • Anonyymi

        Vaikka kyllä minä sen tiedän ettei näillä selittäjillä kunnia kestä jos heidät virastaan asetetaan pois, vaan he perustavat omaa seurakuntaa niin kuin kävi jo. He tahtovat olla apostoleita vaikka heitä ei ole apostoliksi asetettu Pyhän Hengen jälkeen!

        He ovat Jumalan sanan selittäjiä, mutta ei apostoleita!

        Ei heillä ole vahvaa Pyhän Hengen ilmoitusta eli voimaa! Eivät he ole silloin apostoleita vaan selittäjiä ja ehkä Paimenia mutta ei apostoleita!

        Ja minun mielestäni lähetysmiesten pitäisi olla apostoleita kaikkien!

        Sitä minä ihmettelen.

        Mutta mikä minä olen sanomaan mitään mielipidettä olenhan vain ulkopuolinen ja penikka. Mutta sanon silti. Koska. Siks.


      • Anonyymi

        Älä sinä uskottele olevasi Pyhä Henki. Jätä Jumalalle ne asiat, mitkä on hänen yksinoikeutensa, - ja rukoile parannuksen armoa omalle kohdallesi. 😉

        Jumalan sana ei ole purukumia, jota sinä voisit mälvätä aina mieleiseesi muotoon, tehdäksesi eräästä yhdistyksestä Jumalan yksityisomistajan.

        - Yhdistykset ei pelasta ketään, tämä on esimmäinen asia joka sinun on sisäistettävä, ennen kun voit kohdata Jeesuksen.
        - Minkään niminen liike kirkko tai kirkkokunta ei omista kaikkivaltiasta Jumalaa. Hän toimii aina siten kun on SANASSAAN Raamatussa ilmoittanut.
        - Toinen aivan ydinasia kristinuskossa on tämä: Kukaan ei voi pelastua millään muulla tavalla, kun Jeesuksen uskolla, yksin armosta.
        Tämäkin asia on Raamatun käännöksissä sotkeentunut, Jeesuksen usko!

        Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, ...

        ... jotka pitävät Jumalan käskyt ...
        ... ja Jeesuksen uskon.

        Mitä käskyjen PITÄMISESTÄ seuraa? - Vastaus, elävä synnintunto.
        Mitä elävästä synnintunnosta seuraa? -Vastaus, tarve saada synnit anteeksi sekunista toiseen, - eli tarve olla sovitettuna Jumalan kanssa, Jeesuksen kristuksen ansion tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä uskottele olevasi Pyhä Henki. Jätä Jumalalle ne asiat, mitkä on hänen yksinoikeutensa, - ja rukoile parannuksen armoa omalle kohdallesi. 😉

        Jumalan sana ei ole purukumia, jota sinä voisit mälvätä aina mieleiseesi muotoon, tehdäksesi eräästä yhdistyksestä Jumalan yksityisomistajan.

        - Yhdistykset ei pelasta ketään, tämä on esimmäinen asia joka sinun on sisäistettävä, ennen kun voit kohdata Jeesuksen.
        - Minkään niminen liike kirkko tai kirkkokunta ei omista kaikkivaltiasta Jumalaa. Hän toimii aina siten kun on SANASSAAN Raamatussa ilmoittanut.
        - Toinen aivan ydinasia kristinuskossa on tämä: Kukaan ei voi pelastua millään muulla tavalla, kun Jeesuksen uskolla, yksin armosta.
        Tämäkin asia on Raamatun käännöksissä sotkeentunut, Jeesuksen usko!

        Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, ...

        ... jotka pitävät Jumalan käskyt ...
        ... ja Jeesuksen uskon.

        Mitä käskyjen PITÄMISESTÄ seuraa? - Vastaus, elävä synnintunto.
        Mitä elävästä synnintunnosta seuraa? -Vastaus, tarve saada synnit anteeksi sekunista toiseen, - eli tarve olla sovitettuna Jumalan kanssa, Jeesuksen kristuksen ansion tähden.

        Esikoiset ry lainen yrittää taas puuttua asiaan joka ei hänelle kuulu.

        Keskustelemme nyt esikoislestaadiolaisuudesta miksi sinä tulet tänne keskustelemaan?

        Ei meitä kiinnosta luterilaisuus eli esikoiset ry laisuus!

        Joten voisitko ystävällisesti mennä pois?

        Minä kyllä tunnen kenellä on Pyhä Henki ja kenellä ei joten sanon yhä ei Pidä apostoliksi asettaa yhtäkään selittäjää vaan he jotka ovat vahvat Pyhässä Hengessä!

        Että se olisi jokaisen tiedettävä että Kristus ei vaikuta vain sanassa vaan myös voimassa!

        Siksi pitää apostolit oleman he, ei jotka selittää osaavat, vaan jotka Pyhässä Hengessä väkevät ovat!


    • Anonyymi

      En ole kuullut heitä kaikkia.

      Voin sanoa vasta 3 kenen ei pitäisi olla lähetysmiehiä, ja sitten sanon ne joita en ole kuullut vielä.

      Nämä 3 varmasti!

      Anssi Sorsa, Eerik Peltomaa, Timo Hämäläinen!
      He osaavat kyllä selittää, mutta eivät he ole apostoleita!

      Sitten ne joita en ole kuullut vielä.

      Tuomo Liuksiala, Jalo Toivonen, Ilkka Salomaa, Rainer Järvinen, Timo Reunamo, Janne Laakkonen, Jukka Niemi,

      • Anonyymi

        Jos kuulen heitä joskus, niin kerron sitten ovatko he apostoleita vai selittäjiä!

        Selittää osaa kuka tahansa, koska siihen ei tarvita Pyhän Hengen voimaa jos selittää ulkoa opeteltua, mutta apostoli ei voi olla kuka tahansa, apostolilla pitää olla Pyhän Hemgen voima!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuulen heitä joskus, niin kerron sitten ovatko he apostoleita vai selittäjiä!

        Selittää osaa kuka tahansa, koska siihen ei tarvita Pyhän Hengen voimaa jos selittää ulkoa opeteltua, mutta apostoli ei voi olla kuka tahansa, apostolilla pitää olla Pyhän Hemgen voima!

        Jos olen aivan raadollisen rehellinen niin laitan nuo vielä uudestaan

        Seppo Karhu
        Seppo Parviainen
        Tauno Immonen
        Veli Matti Koskimaa
        Toni Ahonen
        Tatu Helvilä
        Pauli Nuutinen
        Timo Laukkanen
        Risto Laukkanen

        Siinä on mun saarnaajat. Kaikki muut sais heivata mäkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olen aivan raadollisen rehellinen niin laitan nuo vielä uudestaan

        Seppo Karhu
        Seppo Parviainen
        Tauno Immonen
        Veli Matti Koskimaa
        Toni Ahonen
        Tatu Helvilä
        Pauli Nuutinen
        Timo Laukkanen
        Risto Laukkanen

        Siinä on mun saarnaajat. Kaikki muut sais heivata mäkeen.

        Voi että olis upee seurakunta ku pelkästään noi saarnais niin seuroihin tulisin juosten. Nyt pitää keksiä selityksiä aina. Ku on kamppailua että tahtooko sitä niin huonona mennä sinne jos ei sieltä kuitenkaan saa mitään, ikään kuin turhaan näyttämään että kuinka huono minä olen. Mutta jos olis paratiisi seurakunta yksi seurakunta missä saarnaisi pelkästään nuo saarnaajat niin sitten olis vähän kivempi tulla raadollisenakin seuroihin kun tietäisi että sieltä saa jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olen aivan raadollisen rehellinen niin laitan nuo vielä uudestaan

        Seppo Karhu
        Seppo Parviainen
        Tauno Immonen
        Veli Matti Koskimaa
        Toni Ahonen
        Tatu Helvilä
        Pauli Nuutinen
        Timo Laukkanen
        Risto Laukkanen

        Siinä on mun saarnaajat. Kaikki muut sais heivata mäkeen.

        Näissä saarnaajissa vaan tuntee sen Pyhän Hengen voiman! Vaikka toisinaan niillä saattaa olla lomapäiviä. Silloin ne on samanlaisia selittäjiä ku noi kakkapökäle saarnaajat. Mutta pitäisi jaksaa rukoilla Pyhää Henkeä aina.

        Kun eivät he itsestään saarnaa vaan Pyhän Hengen voimasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä saarnaajissa vaan tuntee sen Pyhän Hengen voiman! Vaikka toisinaan niillä saattaa olla lomapäiviä. Silloin ne on samanlaisia selittäjiä ku noi kakkapökäle saarnaajat. Mutta pitäisi jaksaa rukoilla Pyhää Henkeä aina.

        Kun eivät he itsestään saarnaa vaan Pyhän Hengen voimasta!

        Onko se isokin synti jos sanoo selittäjää kakkapökäle saarnaajaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se isokin synti jos sanoo selittäjää kakkapökäle saarnaajaksi?

        Syntihän on aina synti, oli pieni, iso tai keskikokoinen.

        EI ole väärin jos moisen sanan käytöstä parannusta teet.


    • Anonyymi

      Powerista julstetaan Pyhänki Hengeksi tekeytyen, silloinhan vain Jumalaksi tekeytyneen ihmispoloisen mielikuvitus on ainoana rajana.

      Näin tämä ei mene kristinuskossa. Pyhä Henki kun on tämän voiman ja viisauden lähde, eikä Hän, Jumalan persoona, puhu Isän ja Pojan ohitse mitään. Raamattuun kirjoitetussa Sanassa on siis pysyttävä, muutoin olla metsässä.

      • Anonyymi

        Nyt oli tämä viimeinen niin arvoituksellista tekstiä, että vastuuko jää kuulijalle?

        Eikös se Raamattuun kirjoitetun tekstin tulisi avautua ilman sananselittäjää, jokaiselle lukijalle?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe