Rengashotelleilla hypetys menossa

Anonyymi-ap

Yhä useampi on ymmärtänyt ajoturvallisuuden merkityksen ja hankkinut kitkarenkaat.
Renkaiden myynti sakkaa, vaihtotyöntekijöitä lomautetaan ja hotellit kaikuvat tyhjyyttään.
Moni autoilija on näin sota- ja pula-aikana oppinut taloudellista ajattelua.

Siksi rengashotelleilla on hätä.
Nyt on pakko keksiä syitä hotelliasumiseen, "renkaan ikä pitenee oikealla säilytyksellä"

Ristiriitainen väite kuitenkin, sillä renkaan ikä on maksimissaan 5-vuotta.

13

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä suo vaivaa? Taas kun kerrotaan faktoja ja totuuksia, niin hölmö keksii salaliiton ja "muka" syyn siihen. Onko sulla jostain tietoa, että rengashotelleilla olisi hiljaista? Tuskin.

    • Anonyymi

      Mitä soopaa..
      Yksikään väitteesi ei ole muuta kuin täyttä höpöhöpöä...

    • Anonyymi

      Höpsis sun kanssas...
      Minä käytän rengashotellia mukavuus syistä ja siksi, ettei ole säilytystilaa riittävästi. Mökille en viitsi renkaita raahata.
      Tuo typerä ensimmäinen huuhaaväitteesikään ei mitenkään liity renkaiden säilytykseen.

      Sulla ilmeisesti ei ollut mitään järkevää tekemistä ja siksi sorruit kirjoittamaan typeryyksiä. Fiksumpi olisi ollut, kun olisit vaan keittänyt vaikka kahvit itsellesi....

    • Anonyymi

      Kitkarenkaan ikä on tosiaan se max 5 vuotta valmistuspäivästä, pito perustuu täysin kumin pehmeyteen ja aika kovettaa.

      Nastarenkaat käyttöikä taas helposti 10 vuotta valmistuspäivästä koska aika ei vaikuta nastoihin. Lähinnä ajokilometrit vaikuttaa mutta jos talvisin tulee esim 5tkm, kyllä nastassa riittää helposti pitoa 10 vuotta valmistuspäivästä.

      • Anonyymi

        Tämähän myös syy miksi kitkoja markkinoidaan yhä enemmän, niiden käyttöikä lyhyempi ja rengasfirmat tienaa enemmän.


      • Anonyymi

        Höpö höpö, nykyinen nastarengas on kovin lähellä kitkarengasta. Siellä on lamelleja ja kumi pehmeää ja vain pieni alue jossa on nasta, niin on isompi alue ilman lamelleja. Nastarenkaan pito perustuu myös ihan samoihin asioihin kuin kitkarenkaan, eikä niistä pienitä ryyneistä ole hyötyä kuin jäällä.
        Kitkarengas ei vanhene siis yhtään hitaammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän myös syy miksi kitkoja markkinoidaan yhä enemmän, niiden käyttöikä lyhyempi ja rengasfirmat tienaa enemmän.

        Tyhmähän sinä olet kun tuollaisia väität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, nykyinen nastarengas on kovin lähellä kitkarengasta. Siellä on lamelleja ja kumi pehmeää ja vain pieni alue jossa on nasta, niin on isompi alue ilman lamelleja. Nastarenkaan pito perustuu myös ihan samoihin asioihin kuin kitkarenkaan, eikä niistä pienitä ryyneistä ole hyötyä kuin jäällä.
        Kitkarengas ei vanhene siis yhtään hitaammin.

        Nimenomaan jäällä sitä pitoa tarvitaan. Lumella tai asvaltilla kumin kovettuminen ei juurikaan vaikuta. Mutta kitka menettää kovettumisen takia jääpitonsa siinä 5v valmistuksen jälkeen, nastoissakin kumi kovettuu mutta nastat tuo edelleen hyvin jääpitoa jopa 10v ajan valmistuspäivästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan jäällä sitä pitoa tarvitaan. Lumella tai asvaltilla kumin kovettuminen ei juurikaan vaikuta. Mutta kitka menettää kovettumisen takia jääpitonsa siinä 5v valmistuksen jälkeen, nastoissakin kumi kovettuu mutta nastat tuo edelleen hyvin jääpitoa jopa 10v ajan valmistuspäivästä.

        Lumella kova kumi ei pidä, mutta notkea ja useilla lamelleilla varustettu kitkarengas toimii parhaiten. Nastojen pito alkaa heiketä jo 3 vuoden jälkeen kun ne löystyvät ja kovametallipiikit kuluvat pyöreiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lumella kova kumi ei pidä, mutta notkea ja useilla lamelleilla varustettu kitkarengas toimii parhaiten. Nastojen pito alkaa heiketä jo 3 vuoden jälkeen kun ne löystyvät ja kovametallipiikit kuluvat pyöreiksi.

        Varmaan heikkeneekin kolmen vuoden jälkeen. Niihän ne tuppaa renkaat tekemään, että heikkenevät käytössä. Kitkat eivät tietenkään ole mikään poikkeus tämän osalta.
        Kyllä nastarenkaat vielä kolmenkin vuoden päästä ovat pitokyvyltään paremmat kuin kitkat.

        Ei nykyiset kovametallinastat niin vain kulu pyöreäksi eikä löystykäön, jos vain ajaa kuten aikuiset ajavat. Jos ajaa kuin henkisesti näyttämishaluinen teini-ikäinen, niin näkyyhän se tietty renkaissa, myös kitkarenkaissa ihan yhtä lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan heikkeneekin kolmen vuoden jälkeen. Niihän ne tuppaa renkaat tekemään, että heikkenevät käytössä. Kitkat eivät tietenkään ole mikään poikkeus tämän osalta.
        Kyllä nastarenkaat vielä kolmenkin vuoden päästä ovat pitokyvyltään paremmat kuin kitkat.

        Ei nykyiset kovametallinastat niin vain kulu pyöreäksi eikä löystykäön, jos vain ajaa kuten aikuiset ajavat. Jos ajaa kuin henkisesti näyttämishaluinen teini-ikäinen, niin näkyyhän se tietty renkaissa, myös kitkarenkaissa ihan yhtä lailla.

        Oikeassa kitkojen ominaisuudet ei heikkene niin nopeasti kuin nastarenkaiden, tämä on fakta ja todettu asia. Nykyiset nasta ehkä kestää paremmin kuin 80 lukulaiset, mutta ei ne yhtä paljon anna pitoakaan, ennen mentiin pelkkien nastojen varassa niin kauan kuin ne oli kiinni ja kovapala tallella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa kitkojen ominaisuudet ei heikkene niin nopeasti kuin nastarenkaiden, tämä on fakta ja todettu asia. Nykyiset nasta ehkä kestää paremmin kuin 80 lukulaiset, mutta ei ne yhtä paljon anna pitoakaan, ennen mentiin pelkkien nastojen varassa niin kauan kuin ne oli kiinni ja kovapala tallella.

        Kyllä näin on. Nastojen ylivoimainen pito heikkenee nopeammin kuin kitkojen pito, mutta eihän se tarkoita, että nastoista tulee heikommat pito-ominaisuuksiltaan. Ei, vaan nastojen ylivoimainen pito-ominaisuus vain vähenee, mutta silti säilyy kitkoihin nähden selvästi parempana pitkään eikä missään ole osoitettu, että nastarenkaiden pito-ominaisuus jossain vaiheessa heikkenisi alle kitkojen pito-ominaisuuden, kun samanikäisiä ja vastaavia renkaita on verrattu.

        Nykyisten nastojen kokoa on pienennetty ja iskuvoimaa vähennetty ja näin saatu niiden asfalttia kuluttava vaikutus murto-osaan vanhempiin verrattuna. Pito-ominaisuus perustuukin nykyisin nastojen moninkertaiseen määrään koon ja iskuvoiman sijasta ja on siten parempi kuin noiden vanhempien. Myös melu on näin saatu huomattavasti pienemmäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näin on. Nastojen ylivoimainen pito heikkenee nopeammin kuin kitkojen pito, mutta eihän se tarkoita, että nastoista tulee heikommat pito-ominaisuuksiltaan. Ei, vaan nastojen ylivoimainen pito-ominaisuus vain vähenee, mutta silti säilyy kitkoihin nähden selvästi parempana pitkään eikä missään ole osoitettu, että nastarenkaiden pito-ominaisuus jossain vaiheessa heikkenisi alle kitkojen pito-ominaisuuden, kun samanikäisiä ja vastaavia renkaita on verrattu.

        Nykyisten nastojen kokoa on pienennetty ja iskuvoimaa vähennetty ja näin saatu niiden asfalttia kuluttava vaikutus murto-osaan vanhempiin verrattuna. Pito-ominaisuus perustuukin nykyisin nastojen moninkertaiseen määrään koon ja iskuvoiman sijasta ja on siten parempi kuin noiden vanhempien. Myös melu on näin saatu huomattavasti pienemmäksi.

        Ja vielä tarkennuksena... tuo mitä edellä tuli esiin pito-ominaisuuksien heikkenemisestä koskee tietysti, jos niillä ajetaan pääsääntöisesti vain sulalla asfaltilla, jota eteläisen Suomen tiet pääosin ovat rankan suolauksen ansiosta.
        Jos ajetaan pääosin lumisilla/jäisillä teillä, niin nastojen kuluminen on hyvinkin vähäistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe